HEIPPA KAIKKI IHANAT NAISET! :heart:
Täällä bettis ja pieni prinsessa itsestään ilmoittelee! En ole ehtinyt aiemmin kirjoittaa enkä edes nyt lukea tekstejä vaan tulin suoraan kertomaan meistä!
Eli tänään päästiin kotiin :heart:
Tässä synnytyskertomusta:
Eli keskiviikkona 13.2. klo 5.00 heräsin yöllä kun tuli 1 kipeä supistus, ja menin siitä sitten vessaan kun on aina heti hätä kun herää
No menin pytylle ja kun siitä nousin niin meni limatulppa, ja siitä paniikissa takaisin istumaan pytylle
No sen jälkeen sitten lapsivettä alkoi "tihkumaan" olin n. 2 min vessassa ja ajatelin että nyt voin nousta pikaisesti kertomaan miehelle että lapsivettä menee, nousin ja menin makuuhuoneeseen herättämään miehen ja olin: "ARVAA MITÄ! mul menee lapsivettä!" Sitten sitä taas lorahti hieman ja juoksin vessaan. Mies tuli perässä: "ooks tosissas?" hihih.. No sitten istuin pöntöllä ja koko ajan meni vettä lisää, ei mitenkään hurjaa määrää kerralla, mutta jonkin verran aina. Soitin synnärille ja kerroin tilanteen, että tulee hieman kipeitä supistuksia ja vettä menee, käski laittamaan siteen ja katsoa koska kastuu uudestaan, no laitoin, nousin ja heti meni läpi! No yritin silti vielä sinnitellä.. Menin alakertaan miehen kanssa ja sanoin että odotellaan johonkin 8 saakka.
No lapsivettä meni niin paljon ja supistuksia alkoi tulla 3 min välein tunnin ajan. Lähdettiin tyksiin n. klo 6.30 ja jäätiin ensin synnytysosastolle, mutta laittoivat sitten n. 10 aikaan odottajien osastolle, kun synnäri täynnä ja supistuksen alkoivat hiipua. Jäätiin miehen kanssa odottajien osastolle ja laitoin miehenkin kotiin nukkumaan ja syömään kun tuskin mitään tapahtuu. Torstai-perjantai välisenä yönä aloin valitella hoitajille että supistukset tulee tihempään ja on kivuliaita. Kävin suihkussa 2 krt ja otin kuuman geelipussin jolla yritin pärjätä. Hoitaja tutki ja ilmoitti että olen 1cm auki eikä uskonut että minulla on niin kivuliaita suppareita. Sain tramalia jonka avulla piti pärjätä ja aamulla olisi lääkärin tarkastus. En nukkunut koko yönä, koska supistukset sattuivat niin paljon ja ne tuli 10 min välein. No sinnittelin silti yön.
Aamulla mies tuli kanssani lääkärintarkastukseen n. 10 aikaan. Lääkäri sanoi "Oletko ihan tosissasi kestänyt koko yön ilman kivun lievitystä?" Minä: "joo olen, tai kävin 2 krt kuumassa suihkussa ja käytin geelipussia enkä nukkunut, mutta joo.." Lääkäri: "niin siksi kysyin kun olet jo melkein 7cm auki.." Hih.. No sieltä sitten lähdettiin synnärille. Minä näytin naantalin auringolta!
Kaikki hoitajat ihmetteli että miksi hymyilen koko ajan kun pitäisi olla ns. puolikuollut tossa vaiheessa
Eli synnytysosastolle mentiin perjantaina aamulla klo 10. Mies raukka ei ollut nukkunut yhtään. Pari tuntia, kuten minäkin.
(HUOM! aloitin tämän tekstin maanantaina, ja nyt lauantaina jatkan tästä kohdasta
syy: Koneesta loppui akku ja laturi oli tv tason laatikossa, eli kahden metrin päässä mutten jaksanut hakea sitä
huhhuh!)
Eli synnytysosastolle mentiin perjantaina väsyneinä. ja n. 6-7 cm auki. Ei ollut kauhean pahoja supistuksia, mutta niitä tuli kuitenkin muttei myöskään kovin usein. Sitten jossain vaiheessa ne alkoivat sattua jo aika paljon ja koitin ilokaasua. Tuli vähän höperö olo
ja sitten tuntui että pyörryn ja sitten oksensin. Eli käytin sitä 3 supistuksen verran, mutta huh kun oli järkyttävää.. Jossain vaiheessa sain kohdunkaulanpuudutteen ja aqua rakkulat reisiin kun kipu tuntui jaloissa tosi pahasti. Mutta vitsi ne aqua rakkulat SATTUI! Jalkoihinkin laitettiin jotkut piikit ns. "tyttöpisteeseen" joiden piti tuoda lisää supistuksia. No hieman ehkä toivatkin.
Käveltiin miehen kanssa sairaalaa ympäri. Supistukset oli jo aika pahoja tässä vaiheessa mutta ei tarpeeksi usein tullut. Kun ne kävivät liian kipeiksi minulle laitettiin joskus klo 20 epiduraali. Se auttoi todella hyvin. Nukuttiin miehen kanssa hetki siinä vaiheessa, kerättiin voimia. No sen vaikutus hävisi siinä klo 22 aikaan ja sen jälkeen laitettiin oksitosiinia(?) joka toi supistuksia paljon!
Sen piikin kun sain niin 22.50 alkoi ponnistus! Oli outoa kun se tunne tuli niin äkkiä!!
Mies hälyytti kätilön ja kätilöopiskelijan paikalle. Opiskelija oli todella ihana nainen! Aloin sitten ponnistaa ja mies seisoi vieressä ja piti jalasta kiinni ja otti kädestä ja silitti. <3 Rakas pieni tyttömme sitten syntyi klo 23.18 :heart:
Bettis / Vauva syntyi 15.2.2013 klo 23.18 painoa oli 4050g ja pituus 53cm Tyttölupaus piti paikkansa! :heart:
Näytti paljon pienemmältä meidän prinsessa! <3
Siinä sitten itkettiin miehen kanssa onnesta! Sitten sainkin jo pienen paitani sisään. <3
Ommeltiin aika montakin paikkaa mutten tiedä kuinka monta. 1.asteen repeämä tuli. Ainoa mikä vielä sattuu niin on kun limakalvoon tuli nirhauma, jota siis ei tietysti ommeltu, mutta se sattuu kun käy wc:ssä kirvelee hirveästi.
Nyt täällä elellään pienen nyytin kanssa <3 Maanantaina tosiaan pääsin sairaalasta kotiin. Yksin olin huoneessani, muttei mies saanut silti jäädä sinne :/
uuden stressin aiheen itselleni olen hankkinut!! Että maitoni ei riitä vauvalle. :/ Olen joutunut pari kertaa imetyksen jälkeen antamaan vielä korviketta pullosta, kun ei ole tullut täyteen. Tunnen itseni huonoksi jos maitoni ei riitä pienelle.
Rakkautta täällä kuitenkin riittää niin miehelle kuin vauvalle! <3 Kumaakin muistan pussailla. :heart:
Ja nyt
ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!
Myöhemmin tulen lukemaan teidän kuulumiset!
Rakkain terveisin; Bettis ja rakas prinsessamme 1 vko 1 pvä :heart: