Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

Heippa

Lauwralle voimia ja onnea pikkuisesta! :flower: Olosuhteisiin nähden vaikuttaa tilanne ihan lupaavalta.

Keltakukalle kiitokset vastauksesta kysymyksiin. Outo tilanne tosiaan, vaikka asiat ovatkin nyt suht hyvin, toivon silti, että syy selviää. On jotenkin lohdullisempaa itselle, että tietää mistä mikäkin johtuu.

Oma stressi vauvan tilasta yltyi tänään niin suureksi, että varasin ex tempore ajan yksityiselle iltapäiväksi kävin ultrassa. Ja onnellisia uutisia: kaikki vaikuttaa lääkärin mukaan olevan kunnossa! Eli vettä on tarpeeksi, sydän lyö hyvin ja lapsi liikkuu. Istukassa jotain kalkkeumaa, mutta kuulemma ei liikaa. Virtauksia sun muita ei pystytty laitteen tason takia tarkistamaan.

Maksoi 160 euroa, mutta pieni hinta mielenrauhasta. Synnärille olisin tuskin päässyt, kun vauva kuitenkin liikkuu joka päivä jossain vaiheessa, mutta kaikenmaailman kauhukuvat veden hupenemisesta ja istukan huomaamattomasta rappeutumisesta ja vauvan mahdollisesti tosi pienestä koosta ahdistivat niin, että katsoin paremmaksi varmistaa, etenkin kun ihan lähipiirissäkin on muutamia tapauksia ihan viime ajoilta, oman siskon kauhukokemukset mukaanlukien (siis päädyttiin hätäsektioon 10 pvää lasketun ajan jälkeen kun yhtäkkiä tajuttiin, että siskolla raskausmyrkytys ja vauva aika huonolla tolalla...).

Minunkaan sf-mitta ei ole kasvanut pariin viikkoon (edelleen 33) huolimatta siitä, että vauva ei ole laskeutunut, joten se oli lisäsyy huoleen (ja lisäksi kaksi perättäistä keskemenoa ennen raskautta kummittelevat vieläkin mielessä, kummassakaan ei ollut mitään merkkiä siitä, että jokin olisi pielessä, ultrissa todettiin vaan sikiö menehtyneeksi). Vauvan koko vastaa kuulemma rv36, eli kyllä hän tosiaan aika pieni on (vähän alle 3kg arvio), mutta ei hälyttävän.

Mutta nyt voi relata ja toivoa, että jotain tapahtuisi piakkoin!

Ruokaa pakkaseen olen suunnitellut laittavani jo ties montako viikkoa, mutta en ole saanut aikaiseksi. Pakkasessa on kyllä kilo jauhelihaa lasagnea varten ja ties mitä muuta, mutta ainesosina siis edelleen tässä vaiheessa...

Hyviä vointeja ja synnytystuulia kaikille masukkaille ja vauvautuneille ihania vauvahetkiä!

Tuulis ja rakas 40+3

Ps. Bettiksen kuulumisia kaipaillaan täälläkin!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vielä Lauwralle vauvasta! :flower: Ja voimia pienelle ja teille tuleviin koitoksiin! :hug:

Täällä lisätään panoksia lähenevään synnytykseen, isäntä aloitti mahataudin justiinsa äsken... Kiva juttu! Ja arvatkaa alkaako synnytys ihan varmasti ens yönä tai sitten mahatauti mulla ja sitä kautta synnytyskin?? Tätä mä olin aina toivonut... Samalla ponnistuksella oksennus, ripuli ja vauva, onnea kätilölle...

joten eikun odottelemaan yön tapahtumia!

Heidukka ja Mytty 39+6
 
Onnea keltakukalle ja lauwralle sekä jaksamista :flower:

Täälläkin kytätään vauvan liikkeitä, niinkun olen monasti sanonut niin on hiljaista sorttia. Eilen tein mokkapaloja ja söin varmaan puolet itse että sain illalla aikaan liikettä ja aamulla myös. Ihme himmaaja tämä kaveri kyllä on, yölläkin tuupin kunnolla että heräisi ja valvoin kun ei meinannut herätä, tekee hermo raunion musta jo ennen kuin syntyy...

ruokaa pakkaseen oli tarkoitus tehdä enemmänkin, ehkä tässä loppu viikolla vielä teenkin. Pääsisi helpommalla noiden isojen muksujen kanssa, no nyt sielä on pinaattikeittoa, lasagnea, lihapullia, pullaa,kalaa no jotain kumminkin jo. Ja kaikkea muutakin mistä tekasta ruokaa pitäis hommata lisää, ja jotain piparia vieraille kun niitä lakaa tulla..

anoppiin menee hermo tänään tossa hössäs käydessä joka toisen lauseen että kohta se sieltä tulee, sanoin ainakin viidesti että tuskinpa, kyllä sitten kerrotaan. Hän jo aamulla luuli kun mies soitti että on jo syntynyt, voi ziisus. Ja kyllä hän sitten joutaa isojen lasten kanssa, olen sanonu siitäkin että ei kiitos, haluan olla lasteni kanssa rauhassa kiitos. Onneksi oma äiti ei ole tommonen! Nyt kin anoppi tuppaa että kyllä hän tulee leikkimään lasten kanssa vaikka heti huomenna, joo muita suunnitelmia ja tulee olemaan jatkossa siihen asti kun tämä syntyy, haluan olla omien lasteni kanssa kiitos ihan itse ne on mun! Ota kissa tai koira,perkele. Että angstittaa :kieh: :saint:

Taikamyrsky 39+ 4
 
Naureskelin täällä :D anteeksi :ashamed:
Mut toi kuullostaa niin tutulle tuo Taikamyrskyn anoppi :D Pelkään jo valmiiksi sitä että saadaanko olla yhtään keskenään ja rauhassa. Aion lukita ovet ja ikkunat ihan tasan niin pitkäks aikaa et saan imetyksen ym onnistumaan ;) ennenkuin vastaanotan yhtään yli innokasta anoppia tai muutakaan mummoa :D Vaikka suuresti kyllä arvostan anopin apua :)

Onko täällä muita WC:ssä asuvia? :ashamed: Siis tää on ihan kamalaa.. tuntuu et ravaan vessassa ihan jatkuvasti, että asun siellä. Kokoajan pissattaa :ashamed: Tuntuu et rakkoratkee...

Heidukka pikaisia paranemisia :hug: toivottavasti menis pian ohi tauti. :( ei ois kiva tuo Samalla ponnistuksella oksennus, ripuli ja vauva, onnea kätilölle... :D

Syysvuokko 38+5
 
Syysvuokko saa nauraa ihan vapaasti ;) itsekään en aina tiedä itkeä vai nauraa sen ihmisen kanssa. Pientä ymmärrystä kun on ainoan lapsen lapsenlapset, joo, mutta kun nää ajatus maailmat ei kohtaa. Kun meillä on säännöt joita mummo haluu vaan sotkea ja antaa periksi joka kohtaa, viisi ja kaksi vuotiaat osaavat kyllä jo vetää mummoa oikeista naruista. Ja sitten tämä ainoa lapsi kun on niin sen oman napanuoran olis voinut katkaista jo silloin synnytyksessä! No on anoppi saanut tuntea sen kun suutun ja missä raja kulkee, nyt taas täytyy niitä muistutella sen mieliin. Joten syysvuokollelkin sekä kaikille muillekkin suosittelen sitä rajojen asettelua myös noille sukulaisille ;) ihan sama mitä ajattelevat sinun lapsi,sinun elämä sinun perhe ja teidän tavat.

Arvatkaapas mikä poru syntyy kun aijon kantaa vauvaa mukana kantoliinassa tai repussa ja ei pääse joka iikka sitä hypistelemään :LOL: olen niin häijy tyyppi ;) minähän en sen takia ala lasta repimään siitä pois että mummo haluaa. Ja piste.

Taikamyrsky
 
Huomenia!

Täällä ollaanki oltu jo 3h hereillä. Yöllä heräilin ku supisteli satunnaisesti jo aika napakasti. Ja nyt tässä pari tuntii oon seuraillu et tulee sillaa 10min välein ihan jo kivan tuntusia. Tuli kyllä jo deja vu - ilmiö yöllä edellisestä synnytyksesä. Täs olis oikein hyvä pitkä keskiviikko vaikka repästä ja synnyttää :LOL:
Panadolin otin pari tuntia sitten ku oli niin pääki kipee. Se ainaki loppu.
Ans kattoo mihin tää kehittyy.... JÄNNÄÄ!!!!!

Marita30 ja poksuiskohan 39 :)
 
Huomenta kaikille!

Marita30, nyt kuulostaa hyvältä! Toivotaan, että supistukset siitä pahenee ja tihenee! Tosi reilua toivoa toiselle kipua :D No samaa toivon myös itselle ;)

Heidukka hyii, mä niin voin kuvitella tuon tilanteen! Meillä oli esikoisella ja minulla pari viikkoa sitten oksutauti ja jännäsin hirveästi, että tuleeko lähtö synnärille ja että kuka sairastuu seuraavana. Onneksi taudista selvittiin nopeasti ja muut ei sitten sairastunutkaan. Toivottavasti et sairastu!

Keltakukka, kiva kun kävit vastailemassa! Tuollainen ei kuitenkaan ole ihan jokapäiväistä, niin kiinnostaa toki tietää mistä johtui vauvan tukala olo. Mutta tosiaan kaikki on onneksi nyt hyvin! Toivottavasti saat pienokaisen pian vierihoitoon :)

Tuuliannaliina hyvä että kävit ultrassa, niin sait mielenrauhan! Ja kivahan se on käydä vielä pientä kurkkaamassaa! Mäkin olin tosi tyytyväinen, että pääsin vielä ultraan kokoarvion takia. Luultavasti olisin minäkin käynyt privaatissa, jos tuota ultraa ei olisi ollut.

(.) Täälläkin huonosti nukuttu yö takana, mutta ei suinkaan supistuksen takia, vaan jostain syystä vaan ei nukuttanut.. Olenkin nyt nukkunut pari viikkoa tosi hyvin ja ollut paljon pirteämpi päivisin! Nyt taas palattiin parin viikon takaisiin tunnelmiin jolloin valvoskelin yksin tuntikaupalla. Silloin kyllä lonkkakivutkin piti hereillä ja nyt niitä kipuja ei ole enää ollut! Pissalla pitää kuitenkin entiseen malliin käydä. No onneksi saan päikkärit tai kahdetkin aina otettua :) Luksusta! Muu perhe lähtee töihin ja kouluun, niin ai että tuntuu hyvältä kaivautua takaisin lämpimään petiin!

Löysin netistä muutaman hyvän linkin vyöhyketerapiasta. Oli kuvia ja videoita siitä, mitä kohtia pitää painella, että synnytys käynnistyisi! Näitähän me aletaan tänään testaamaan ihan huolella. Mies saa toimia hierojana! Saapa nähdä onko mitään vaikutusta. Kyllähän se taitaa olla niin, että synnytys käynnistyy jostain ihan muusta kuin ulkoisista syistä, mutta voihan sitä kaikkea kokeilla! Myös lenkille lähdetään reippailemaan! :)

Vaan nyt aamupuuhiin, moikkis!

RouvaRuusunen ja Poikanen 39+5
 
huomenta!

Täällä herätty viimeiseen aamuun ennen sektiota, nyt pitäs tehä viimeset siivoomiset, pyykit lajitella ja lapsia jaeskella ympäri kyliä hoitoon =D Eilen käytiin ostamassa vaipat vauvalle ja vähän varuuksi maitoa kotiin jos maitobaari ei ole ihan lähteny avautumaan vielä. sairaalakassiin laitoin vielä jotain pientä ja ostin lehden.

Viime yö oli rouva ruususen kanssa samanlainen, ihan turhaa valvomista, piti käydä jo keittiössäkin leipää tekemässä, iski nälkä pyöriessä... ;) pari supistustakin sain aikaan pyöriessä mutta ei sen kummempaa..

Syysvuokko, asun öisin vessassa, päivällä valinnainen vaihtoehto, riippuu juomisen määrästä. mutta pieniä liruja koko ajan myös täällä..

Kengu poksista 39
 
Huomenta yhä pienenevälle porukalle!

Heidukka: pidän peukkuja ristissä, ettei mahatauti iskisi. Olisi kyllä todellakin ikävä tähän väliin! Jostain olen kuullut, että raskaana olevan vastustuskyky olisi voimakkaampi, oliskohan näin. Toivoa sopii!

Taikamyrskylle toivotan voimia anopin kanssa. On tosiaan hyvä vetää rajoja sukulaisten kanssa, itse teen sitä omien vanhempieni kanssa, etenkin äidin, jonka hössötys ärsyttää, vaikka toki tiedän hänen olevan vaan innoissaan tulevasta pikkuisesta.

Syysvuokko: mun vessassa käynnnit on jostain oudosta syystä harvenneet. Paitsi luojan kiitos Levolaxin ansiosta se toinen hätä on vähän vähemmän kivulias näinä aamuina, miksiköhän panttasin sen ostamista näin pitkään?

Kengumammalle supertsempit sektioon! Olet ollut paljon mielessä. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tulet kertomaan kuulumiset piakkoin! Voimia!

Rouva Ruususelle kiitos myötätunnosta. Ja hei, kerro vielä vyöhyketerapiavinkkisi! Itse ajasin varan mammashiatsuun loppuviikolle, siellä voi kuulemma myös käynnistellä tarpeen mukaan...

Maritalle ja muille kysymys supistuksista
: mulla ilmeni eilen gynekologin ronklauksen jälkeen ihan tosi kovia menkkamaisia kipuja koko illan ja heräsin kamaliin kipuihin yölläkin. Siis sellaista kaksinkerroin vääntävää juilimista alavatsan alueella. Mutta eivät tulleet aalloittain, eikä vatsa välttämättä kovettunut. Onko nää synnytystä ennakoivia supistuksia? Mitään kestoja ei tietenkään voi laskea kun kipu on päällä esim. pari tuntia putkeen... Mulla on ollut tätä jo monta viikkoa satunnaisesti, mutta ei vielä näin pitkää aika putkeen eikä näin kovana kipuna...

Aurinko näyttää paistavan, jihuu!

Tuulis ja rakas 40+4
 
Täällä ollaan ainakin vielä mölyt ja vauva masussa :) ja isäntäkin palailee elävien kirjoihin :) Oikein hyvin nukuttu yö takana ja mieli virkeä auringosta... toivottavasti ei iskis enää muhun toi tauti... on tässä nuhassakin ihan tarpeeks kärsimistä...
Tuulis: noi sun kivut kuulostais kyllä ihan siltä mitä mullakin on ajoittain, ei voi aikaa ottaa kun kestää kauan se kipu... mutta ainakin mulle on sanottu että valmistelevaa on... Ja noista kivuista parin päivän päästä mulle tuli oikee supistus se yks ja ainoo tähän mennessä ja sen tosiaankin tietää supistukseks :D Ja voi ottaa ajan...

Heidukka ja Mytty 40+0 POKS!
 
ilmoitusta vaan, että hengissä ja (edelleen)kokonaisena ollaan (tämä menköön näin telepaattisesti myös kaikille niille puolitutuille tiedoksi, jotka viestittelevät "vieläkö oot kokonaisena" tai "joko olet synnyttämässä":mad:)

Ihan outo tilanne mulle, että la on lauantaina, eikä minkäänlaisia merkkejä, että synnytys ois lähiaikoina (kaikki muut neljä syntyneet 36-39 viikoilla ja nyt siis 39+4)...

Heidukka: meillä kuopus oksensi maanantaina. Just ajattelin samoin, et kiva oksentaa ja synnyttää - mutta koputtaa puuta - näyttää siltä että muut säästyimme...

Tsemppiä sektiomammoille! Ja muillekin "hallittua" synnytystä, joilla se on juuri käsillä (toi hallittu oli ystäväni toivotus minulle - minusta sangen hyvä ilmaus)

Ja onnea kaikille niille, jotka ovat saaneet nyyttinsä syliin viime postaukseni jälkeen.

Oila, joka jo toivoisi saavan myös pienokaisensa ulos kohdun uumenista

ps. Kaikkea sitä raskaushormonihuuruissa ajatteleekin: mä yx pvä lukiessani näitä juttuja ajattelin, että onpa epäreilua ku alkukuusta synnyttäneet saivat paljon onnitteluja ja tsemppiä ja jne. Ja me loppukuusta olevat muutamat täällä vain yksinämme juttelemme (tainneet siis vauvautuneet siirtyä sinne vauvapuolelle, mikä toki on siis todella luontevaa) Sainpas siis tällaisestakin väännettyä pahan mielen itselleni... jota muutenkin on nyt viime aikoina ollut liikkeellä tämän mamman päässä. Voi raukkoja noita läheisiäni:ashamed:.
 
Viimeksi muokattu:
Oila kyllä täällä alkukuinen lueskelee edelleen tätä ketjua:) Nyt vaan ehtii niin paljon vähemmän kirjoitella, niin onnitteluja tulee enemmän ryppäissä. Vauveli vie aika paljon energiaa ja aikaa, niin ei ehdi ja jaksa samalla tavalla kirjoitella. Mielestäni on todella kiva, että loppukuisetkin jaksaisivat käydä kirjoittelemassa täällä, ja etusivulle saataisiin kaikki ketjuun ilmoittautuneet synnyttäneiksikin:)

Toivottavasti moni tulee vauvapuolelle jatkamaan, siellä tahti on vähän hiljaisempi varmaankin juuri aikasyöppöjen takia:D

Ja Bettis, onhan kaikki hyvin? Täällä ollaan vähän huolissaan, kun ei kuulu mitään.

Pilkku_ ja tyttö 20 vrk
 
Kiitos kivun lähettäjille, tuntuu toimivan.
Täällä edelleen kotona kärvistellään, mutta taitaa olla ettei pitkään. Sen verran tiheesti ja kipeesti tulee. Nyt jotain 6-7min. Kunhan tuon esikon saa tuosta "sijoitettua" ni lähtis. Anoppikin matkalla.
Jos sitä tälle päivälle ehtis. Se oiski mun ennätys :)
 
Voi oila! Täälläkin luetaan ahkerasti ja eletään vielä vahvasti mukana kärvistelijöiden vatsojen kanssa. Ei saa vaan niin helposti onniteltua nimellä, kun täällä sairaalassa ei ole tietokonetta käytössä ja puhelimella on vaikea tehdä muistiinpanoja. mutta ihan varmasti teidän puolesta iloitaan yhtä lailla. Minä ainakin lupaan iloita! :)

Mulla on tällä hetkellä sellanen olo, että en vois enää enempää äitinä epäonnistua. Ensin en saa kasvatettua mahassa tarpeeksi isoa lasta, sitten en saa synnyttää ja nyt en voi imettää tai auttaa millään tavalla, kun toinen yrittää parantua teholla. Ei tässä voi tehdä mitään muuta kuin itkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Keltakukka-kulta! Et kyllä minusta ole millään tapaa epäonnistunut äiti, pois sellaiset ajatukset! Päinvastoin, upeilla äidinvaistoillasi tajusit lähteä sairaalaan ajoissa ja tulit sitä kautta pelastaneeksi pienen hengen! Se on huimin saavutus mitä saattaa keneltäkään kuvitella! Eikä ole sinun syysi, että pienen kasvu tyrehtyi viime metreillä, niin vain kävi, eikä se ole kenenkään syy. Pieni on nyt hyvässä hoidossa ja vahvistuu varmasti pian. Ja mitä auttamiseen tulee, läsnäolosi on varmasti parasta mitä voit tähän hätään tarjota, uskon että pieni intuitiivisesti tajuaa, että tuo ihminen tuossa vieressä välittää minusta valtavasti ja minun vahvistumiseni on hänelle tärkeintä maailmassa!

Voimia!:heart:
 
Taas kerran, paljon onnea jo pienen nyytin saaneille ! :flower:

(.)
Mutta täällä ollaan vielä yhdessä osassa.
Ei pienintäkään supistusta tai muutakaan merkkiä synnytyksen käynnistymisestä -.-'
Vaikka onhan tässä toki vielä viisi päivää LA:han, mutta olisin jo ihan valmis luopumaan tästä mahasta. Ei muuten mutta selkään juilii niin pirusti ja tuntuu että kyljet repeää.
Nukkuminen sujuu suht hyvin, kyljen kääntäminen vain aina herättää.
Toivottavasti eivät anna mennä kovin paljon yli LA:n, sillä viikoilla 38+1 vauvan painoarvio oli jo 3870g. Eli en kyllä mielellään antaisi mennä paljon yli LA:n, en nimittäin haluaisi synnyttää mitään 5 kilon jytkyä :) tai ainakaan alakautta.
Muuten synnytys ei kyllä ahdista ja mitäpä sitä liikoja miettimään, menee miten menee.

Marita30 tsempit, taitaa olla pienen tulo maailmaan jo ihan ovella :)

Täälläkin "ongelmana" höösäävä anoppi. Siellä käydessään ei kannata edes mainita, että selkään sattuu tms. nii jo on käsi vatsalla, SINNUU SUPISTAA ! paskat, kai mie nyt ite tiiän jos supistas. Ja neuvoja riittää. En ymmärrä miten jotkut ei voi olla puuttumatta joka asiaan. Hän itse kun on niin täydellinen äiti, no ei todellakaan ! Ei paljon hänen kannattaisi tulla neuvojaan jakelemaan. Odotan jo ihan, että kun vauva syntyy, miten neuvoja alkaa oikein sadella ja että pääsen sanomaan hänelle että enköhän mie tee tämän omalla tavalla, minun lapsi kun on ja että osaan kyllä kysyä jos neuvoja tarvitsen. :kieh:

Sori tämä purkautuminen, pakko oli vaan saada purkaa vähän hermoja :ashamed:

Nyt pitäisi ottaa itseään taas niskasta kiinni ja alkaa siivota, enää ei olis paljon jäljellä :) Pääsee sit pikkunen puhtaaseen kotiin <3

AnniMarj ja Murunen 39+1 <3
 
Keltakukka :hug: Olen samaa mieltä Tuuliannaliinan kanssa! Et varmasti ole huono äiti :heart: Voimia!

Marita30 Tsemppiä, kohta taitaa olla pikkuinen maailmassa! :)

Kengumammalle tsempit sektioon!! Ja muillekkin jos joku on menossa. Tai jos on vaikka synnyttämässä :)

Menkkamaisista kivuista, mulla on niitä ollut monta päivää..Ihan muutamissa on myös vatsa kovettunut samalla. Toivottavasti tekisivät jotain ja toivottavasti muuttuisivat pian oikeiksi synnytyssupistuksiksi.

Toivotaan ettei kukaan saisi vatsatautia juuri kun on synnyttämään menossa! Varmaan olisi voimat siinä aika lopussa. Ja toivotaan myös, että miehet/tukihenkilöt olisivat terveitä synnytyksen koittaessa. Mä en haluaisi sinne ketää muuta mukaan kuin mieheni ja yksin olisi kurjaa synnyttää. Ja olisi se sääli jos mies ei näkisi lapsensa syntymää. On kuitenkin tärkeä asia hänelle.

Bumble & masukki 39+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Keltakukka Tsemppiä ja voimia Sinulle! Ymmärrän, että fiilikset voivat vaihdella tuollaisessa tilanteessa, mutta itseesi et ala syytellä mistään, muista se!

Käväisin päivystyksessä, kun stressasi nuo liikeasiat. No, monta tuntia siellä meni, käyrällä olin kokonaisuudessaan pari tuntia, sitten lääkäri katsoi ultralla ja teki sisätutkimuksen. Sykkeet ok, mutta liikkeitä ensimmäiseen tuntiin aika naftisti. Puhuivat jo käynnistyksestäkin.. Sitten söin ja tuli liikkeitä enemmänkin. Kohdunsuu oli 2 cm auki ja lääkäri teki vähän tehokkaamman ronklailun. Painoarvio oli kätilöltä 3,5 kg, lääkäriltä 4 kg. Jäi vähän mietityttämään, että oliko tuossa koossa jotain "epäilyttävää" kun kyseli sokerirasituksista yms. Mutta kai hää olisi kertonut, jos jotain olisi vialla. Mutta nyt ihan rauhallinen olo. Nyt on jomotellut selkää ja aamulla tuli vaaleanpunaista valkovuotoa - ei tule enää. Ehkä ihan normaalia...?

Kestovaippojen ensimmäinen Kiina-erä saapui, toista odotellessa. Sain nyt nuo kaikki kestovaipatkin pestyä. On se kumma, että tässä kotona loikoilee kuin ei olisi mitään tekemistä ja sitten kun kuuli eilen, että voi olla että pitää jäädä osastolle niin mietin vaan typerästi "voi ei, tiskit jäi tiskaamatta ja sänky petaamaatta.." :D. Ihmisen mieli on kummallinen!

Voimia meille kaikille!

EH & vauva 40+2
 
Lauwralle hirmusesti onnea! :flower::heart:

:wave: Täälläkin yks alkukuinen ilmottautuu, kyllä täällä pitää päivittäin käyä kattomassa, mikä tilanne, miten monta ihanaa vauvaa on tullu taas tähän maailmaan. Kaikkia kirjotuksia ei vaan kerkee ihan kokonaan lukkee, kun nytki pieni mies rötköttää tuossa kainalossa =) Mut koitan aina "tärkeimmät" jutut lueskella kuitenki, niin pysyn ees suunnilleen mukana.

minä vaan -84 + Vesku 1kk3vrk
 
Keltakukalle: :hug: Suuret suuret halit. Mä yhdyn täysin Tuuliannaliinan ajatuksiin - olet kaikkea muuta kuin epäonnistunut äiti! (Tiedän kyl tunteen - meidän edellinenhän joutui olemaan teholla 2 viikkoa...) Ei ole helppoa olla vastasynnyttänyt äiti, jonka lapsi ei ole vieressä. Mutta nyt hän saa parasta mahdollista hoitoa. Vieläkin voimahalit sinulle!

Oila (joka ei siis tarkoittanut edellisellä viestissä, että todellisuudessa alkukuiset eivät kävisi täällä... mutta ne hormonihuurut:) )
 
Onnittelee kaikkia vauvautuneita!!!:flower::flower::flower:

39+6 ja tän raskauden viimeinen äitiysneuvolakäynti takana. Kaikki ok. Ja tää homma on nyt sitte vaan synnytystä vaille valmista...:LOL:
Jos ei pikkumies meinaa haluta tulla pihalle, mä lähden käymään Kysin synnärillä ens tiistaina klo 9 reikäleipä. Ja katsotaan siellä mitä tehdään.

Tässäpä toimintasuunnitelmaa tulevaks viikoks.

Että eiku ootellaan.:popcorn:

Vissyliini
 
:wave:

Keltakukka eiköhän nuo olot mene ihan sen piikkiin kun "kaikki ei mennyt niinkun kirjassa lukee". Ja mielessä myllertää, huono äiti tuskinpa vain :heart: jaksamista :flower:

Tuuliannaliina kiitos tsempistä anopin suhteen :)

AnniMarj kaikki sympat kuulostaa niin tutulle! Ei tulis mieleenkään sanoa anopille että nyt supistaa tai jotain muuta kohtaa nipistää. Onneksi on hyvä pokka ;) sehän soittelis kaikille mahdollisille sukulaisilleen.eilenkin kun sen tuhannen kertaa kyseli niin sanoin vaan että juu ei tunnu missään, vaikka alkakaahan tässä pikku merkkejä olla..Tiukka linja on siitä hyvä niin ei tule epäselvyyksiä.

(.) täälä eilen haettiin miehen kanssa nannia ja muuta puuttuvaa tavaraa sairaala kassiin jotain purtavaa. Äsken tuossa kaivoin tuttipullot,tuttiosat ja tutit sekä rintakumit ja keittelin ne. Ja laiton vauvan hoitokaapin valmiuteen sekä imuroin kehdon ja muutn lakanoita vaille valmiiksi. Mutta niin lahottaa päätä että en muista että riittikö että pullot pesee astianpesukoneessa vai pitikö ne vielä keittää päälle? :whistle: no nyt ne on koneen jäljiltä kuivumassa. Miten voikaan unohtaa :D mitenköhän sitä muutenkaan osaa vauvaa enään hoitaa :xmas:

Yöllä taisi tulla muutama loiva supistus, lähinnä taas sitä jomotusta, aamulla oli vatsa sekaisin, ruoka ei maistu, ja äsken otin banadolia kun alavatsasta kiristää tai kramppaa että kohta saa lähdettyä muksujen kanssa ulos. Miehelle en ole sanonut mitään, tai kohta on lanssi pihassa, se kun pelkää joutuvansa kätilöksi, ja minä pelkään joutuvani sen kätilöitäväksi! ;) kun kuitenkin toivon että menee sen paripäivää yli, olis viikonloppuna menoa, niin ei vielä :D


Taikamyrsky 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Voi Keltakukka, sympatiat sulle täältäkin! Tuli kyyneleet silmiin kun luin tuosta teidän tilanteesta. Voin vain kuvitella miltä tuntuu kun vauva on päiväkausia teholla, kun itse olin ihan musertunut siitä, kun oma pieni vietti siellä ekan vuorokauden. En minäkään oikein muuta tehnyt kuin itkeskelin kaiken aikaa, kunnes sain vauvan luokseni. Hormonihuurut vetää vielä tossa vaiheessa kaikki tunteet kymmenenteen potenssiin. Oloa vain pahensi se, kun luin sairaalan vauvaoppaista, miten tärkeää varhainen ihokontakti ja ensi-imetys olisi heti synnytyksen jälkeen, ja tunsin sitten epäonnistuneeni ja pilanneeni kaiken kun oma vauva ei ollut syliä nähnytkään. Nyt kolmen viikon jälkeen pystyn näkemään asian objektiivisemmin, että eihän siinä ollut itsellä mitään sijaa vaikuttaa asioiden kulkuun. Meillä oli huonompi tuuri eikä synnytys mennyt yhtä ihanasti kuin monilla muilla, mutta minkäs sille mahtaa. Hyvin ollaan kiinnytty tytön kanssa toisiimme ja imetyskin sujuu ilman ongelmia, vaikka ensimmäiseen vuorokauteen en saanut vauvaa syliin. Eli ihan oikeasti, ei ole mitään syytä ottaa syyllisyyttä asioista joihin ei pysty itse vaikuttamaan! Sikiön kasvuolosuhteet, synnytyksen kulku ja imetyksen onnistuminen ei mikään ole tahdonalaisia juttuja. Teit juuri sen minkä voit kun lähdit sairaalaan näytille liikehälytyksen vuoksi. Enkä todellakaan usko, että vauva mene pilalle, vaikka alussa kaikki ei menisikään ihan optimaalisesti, jos tuon akuuttivaiheen jälkeen pieni saa normaalia hoivaa ja hellyyttä. Juuri nyt läsnäolosi on vauvalle parasta mitä voit tehdä, ja sitten myöhemmin hemmottelet pikkuista kunnolla kun saat hänet syliisi. Sekin aika koittaa vielä!

Oila ja muut kärvistelijät, kyllä minäkin käyn täällä lukemassa teidän kuulumisia, vaikka en ole hetkeen kirjoitellutkaan. Tsemppiä loppuodotteluun ja onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille! Minäkin odotan uutta verta tuonne vauvapuolelle, jossa on vielä aika hiljaista, joten tervetuloa sinne sitten kun on kääröt sylissä! Tässä vielä linkki helmikuisten vauvaketjuun:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/2239951-helmikuun-helmet-2013-a/

T. Ensari & tyttönen 3 vko 1 pvä
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
:wave:

Nyt tulee hirmu omanapainen teksti kun rupes neuvolan jälkeen toisaalta kiukuttamaan ja toisaalta ihan hirveesti jännittämään tuleva synnytys. : / Raskausmyrkytys oireet lisääntyy. Eilen soitin siitä vuorokausvirtsan keräyksestä vastauksen. Raja on sen 300mg/vrk ja miulla oli 283mg. Turvotuksesta oonki maininnu että se on ihan järkyttävä. Nyt neuvolassa paino noussu 2,1kg/viikko ja sen huomaan vaan ja ainoastaan turvotuksena. Verenpaineet huiteli 142/84 ja uudelleen mittauksen jälkeen 146/92. Terkka soitteli äitipolille ja kyseli että mitä tehään kun ei oo päänsärkyä eikä ylävatsakipuja. :( No huomenna uudelleen se vuorokausvirtsan keräys ja perjantaina miulla oli jo valmiiks aika äitipolille. Sen vastauksen pitäis tulla sen perjantain aikana. Terkka sanokin että viimestään maanantaina käynnistäävät. Kuitenkin siskolla on ollu myrkytykset molemmissa raskauksissa joten suuri mahollisuus se miullaki on. Terkka myös sano että jos yhtään tulee päänsärkyä tai ylävatsakipua niin eikun suoraan äitipolille ja viikonloppuna ihan synnärille kun poli on kiinni. Soitto vaan ensin että mie tulen nyt sinne. Ja nyt sitten muuten pitää ottaa rauhallisesti ennen poli käyntiä. Tyyppi kyllä liikkuu vielä ihan hyvin mutta rauhallisemmin kun mitä viimeviikolla. Liikelaskentaa oon tehny joka päivä ja kyllä se kymmenen liikettä tuntiin tulee. Aikasemmin liikelaskentaa ei tarvinnu paljoo tehä ku tyyppi liikku sen 10 liikettä kymmeneen minuuttiin nyt menee vähintään se puol tuntia riippuen ajankohasta. :D

Turvonnut Doris ja rauhallisesti tuuppiva Kössi 39+3
 
Heipsan!

Doris87 Mun mielestä voisit soittaa vaik suoraan johonkin äippäpolille. ihmetteln suuresti ettei jo noiden paineiden ja turvotusten takia sinua ottaneet sinne käymään.Mitä tuolla keräilyllä siis seurattiiin? Jos sulla on yhtään ollu protskut plussalla tai ne valkuaiset tai mitkä lie niin johan on ihme jos et o joutunut mihinkään. Itselläni oli ekassa raskaudessa myrkytys ja heti jos paineet heilahti liikaa ja olin kuitenkin turvonnut kuin mikä ja protskut oli plussalla niin aina sairaalan ovi heilahti ja sinne joutu jäämään. Se on nimittäin semmoinen homma en halua pelotella mut ne paineiden nousut ei tee hyvää sille vauvalle ja verenkierrolle ja istukalle ym muistaaksein. Mulla silloin käynnistettiin myrkytyksen takia. Aloin nähdä tähtiä ja oli pää kipeä ja vaikka mitä. Lapsi on kuitenkin ihan valmis syntymään ja sekään ei tuosta tilanteesta nauti.. omankin vauvan silmät oli ihan turvonneet sun muuta.. :/ On ikävää että odotellaan tyyliin sitä että maksa ja munuaiset lakkaa toimimasta tai äidin on niin paha olla että pää hajoaa.. Mutta paljon tsemppiä sinulle ja vaadi että sulle selitetään mksi taphatuu nyt näin ja että miksi ei tehdä toisin. Että miks pitää odottaa vaikka sun on paha olla vai pitääkö alkaa näkee tähtiä ja olla niin huonossa kunnossa ettei jaksa enää :hug:
 

Yhteistyössä