Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

Pitääpähän tässä kollottaessa tulla sanomaan että poks 40+0!!!!maanantain sörkinnän jälkeen tais tulla limatulppa ti ja ke aikana, supistuksiakin oli lupaavasti iltasin mutta nyt ollut tosi hiljasta. Tais kaveri muuttaa mielensä ja jäädäkin asustelee pidemmäks aikaa. Malttia nyt sitten, viimeistään maanantaina sitten ihmetellään käynnistetäänkö. Lähtispä nyt ite!
Suuret onnittelut jakautuneille! Jopas täällä sattuu ja tapahtuu...
Ps. Olipas puhelimella ongelmia päästä uuteen kuuhun mukaan, toivottavasti muutkin löytää tänne.

Vempukka ja kaveri 40+0
 
Blah. Taas on unet jossain paikassa, minne nukkumasa on vieny munkin osuuden unihiekasta. Onneks on suomalaisia vilisevä NHL-ottelu menossa niin ei mee ihan hukkaan tää valvominen. ;)

Kohta varmaan haettava päivän lehtikin, yleensä kun sen saa luettua niin johan alkaa nukuttamaan. Sitten nukutaan sohvalla kivasti. :)

MrsR&MrR ja EePee 38+2
 
Onnea vauvoista äiti maa, j+ ja pilkku_:flower:

Täällä taas herätty ihan superaikasin eikä uni meinaa enää tulla. Varmaan sitten nukun taas päivällä ja illalla olen ihan poikki. Noh näillä nyt mennään.
Oloissa ei muuten mitään uutta. Vauva ehkä hieman hiljainen, mutta liikkuu kuitenkin joten ei varmaan mitään syytä huoleen.

Iloista lauantaita kaikille :)

Bumble & masukki 36+5
 
Vauvaonnittelut J+ pojasta ja Pilkku_ tytöstä. :flower:

Nyt on vauvasadetta ilmassa... Ihanaa!

Onnittelut myös synttärisankareille ja kiitoksia synnyttäneille synnytyskertomuksista. -Niitä on aina mukava lueskella omaa koitosta odotellessa... :heart:

nessuli & nasu 36+6
 
hei lähettäkääs niit supistuksia tännekki:LOL:
Ei siis mitään tapahdu, plääh... mahan ympärys oli KOMEAT 132cm ja hiukan sellanen olo et se ratkee liitoksistaan kohta :D
normisti mulla vyötärö kuitenki alle 80cm :D
ja tätä saa kantaa jo käsillä mukana:whistle:

Kuopus valvotti yön joten olo on vähän töttöröö, mut eiköhän tää tästä. Jos vaikka kahvia koneeseen.
On parikin kaappia viel ku itseasiasssa piti viel siivota, mut tein eilen kuopuksen kans reilun tunnin reippaan lenkin sen sijaan :)

Supistuksia ja nyyttejä kaikille
T.neiti+ masussa viihtyvät prinsessat 37+1
 
onnea kaikille vauvansaaneille <3 teitä alkaa olla jo monta.

Kiitos uudesta pinosta, meidän kuu <3

laiskuus täällä sellainen on iskenyt ihan kunnolla, sen huomaa jo tästä ettei jaksa puhelimella alkaa millään kirjoittaan tänne. Ihan itseä ärsyttää tämä saamattomuus.

laihdutusryhmästä minä oon mukana kans! Painoa nyt tullut jo 12kg ja alussa oli muutama kilo extraa, haluan saada kroppani takas!

synnytys täällä ei niin mitään oloja, kaksi tiukempaa supistusta ja siinä oli tämän aamun olot... Mulla on niin sellainen olo et meidän ipana tulee vasta sit 41+5 käynnistämällä :p en jaksais enää yhtään tätä raskaana oloa vaan haluaisn nyytin jo syliini <3

Jotain muutakin piti vielä kommentoida mut tällä puhelimella on niin vaikea selata tekstejä ja kirjoittaa joten jatkan seuraavalla kerralla :) yritän kovasti tässä aktivoitua..

Annalinnea ja murunen 39+2
 
Jippii se on lauantai ja 39+0!

Noustessa olo oli kyllä kaikkea muuta kuin jippii. Unta sain joskus kolmen jälkeen ja kahdeksalta koira alkoi oksentaa. Noustessa pukeminen oli tänään jotenkin ennennäkemättömän vaikeaa ja kirosin vain itsekseni. Vielä kun on pakkasta, niin piti saada pitkätkin kalsarit jalkaan. Mutta kyllä se siitä lähes iloksi muuttui, kun ulkona paistaa niiiiin komeasti aurinko! Otin ja pesaisin roskiskaapinkin siinä suurimmassa vitutuksessani.

Sitten tarttis viimeset vielä raivata niin kehtaa avata oven anopille.

Keltakukka 39+0
 
Onnittelut vauvautuneille! Nyt niitä vauvoja sitten alkaa "satelemaan", kun on meidän kuukausi...

Minä kävin tiistaina synnytystapa-arviossa. Vaaveli oli sopivasti kääntynyt pää alaspäin. Napavirtaukset oli erinomaiset, vauvan koko 2,8 kg (36+3) eli menee keskikäyrällä. Lääkärin mukaan ei ole mitään estettä alatiesynnytykselle. Lääkäri kysyi, että mikä oli syy ensimmäisessä synnytyksessä, kun sydänäänet hävisi, oliko napanuora pari kertaa kaulan ympärillä. Mutta sehän ei selvinnyt koskaan. Silloinhan oli niin, että aina kun ponnistin, sydänäänet hävisi ja päädyttiin hätäsektioon siinä tilanteessa, että pää oli aivan alhaalla emättimessä. Voi kyllä sanoa, että tuo sektio pelasti vauvan hengen, ponnistusvaihe kummiskin olisi voinut kestää vielä tovin. Luin nimittäin Kättärin sivuilta, että keskimäärin ponnistusvaihe kestää 30-90min.

Koska minun toiveeni synnytykseen oli sektio, niin tuolla synnytystapa-arviossa antoivat mulle sitten lappusia, mitä piti lukea kotona ja lääkäri aikoi soittaa parin päivän päästä torstaina. Ja sitten soittikin ja keskusteltiin synnytystavasta. Mun "ehdotus" synnytykselle oli se, että jos lähtee käynnistymään spontaanisti tässä ennen laskettua aikaa, niin kokeillaan sitten niin, mutta jos menee 40-41 viikoille, niin toivoisin sektiota, koska pelkään koon nousevan yli 4 kg ja jos sitten tulee taas tilanne, mikä oli ensimmäisessä synnytyksessä, kun lääkäri sanoi, että "ei olisi mahtunut". Koska selektiiviset sektiot tehdään yleensä aiemmin, niin se lääkäri jäi jotenkin "hoo-moilaseksi". Hän sanoi, että kysyy asiaa ja minulle soitetaan ensi viikon alussa ja sitten taas keskustellaan. Joka tapauksessahan he sitten alatiesynnytyksessä ottavat herkemmin huomioon mun historian, jos alkaa synnytys pitkittymään tai tulee mitään ongelmaa.

Ne jotka kokemuksia sektiosta kyselivät, niin jokuhan jo hyviä vinkkejä kertoi. Minäkin olen sitä mieltä, että kannattaa ottaa kaikki särkylääkkeet, mitä on tarjolla, sillä jos jättää annoksen väliin (kuten minä tein) niin sen jälkeen on todella kivulias. Sängystä joutuu nousemaan kädellä työntäen sivuasennossa, jottei haava repeä ja kaikissa nosteluissa (max 5 kg kuukauden) pitää olla varovainen. Ja tärkeää on, ettei jää "potemaan", eli liikkuu jotta aineenvaihdunta pääsee kunnolla käyntiin. Sektion jälkikipujen kokeminen tuntuu olevan kylläkin aika yksilöllistä. Mä olin lähes kuukauden aivan särkylääkkeiden varassa, mutta esim. mun sisko, jolla on ollut kolme sektiota, hän selvisi viikon lääkityksillä eikä pitänyt sektiosta parantumista mitenkään ihmeellisenä juttuna, pikemminkin positiivisina kokemuksina, vaikka kolmannen lapsen kohdalla olikin lisäksi kohtutulehdus.

Mun pitäisi käydä ostamassa kaupasta imetyspaitoja, sillä olen aiemmat lahjoittanut pois. Palelen herkästi, niin toiveena olisi pitkähihainen trikoopaita, pepun alle ylettyvä. Oletteko nähneet sellaisia missä kaupoissa??????

Mäkin kävin ostamassa yhdet liivit KappAhlista, vaikka en ihan ollut tyytyväinen niitten liivien mukavuuteen ja kokoon. Liivejähän oli kokoon 90D asti. Mulla oli ennen ekaa raskautta 80B koko hyvä. Imetysaikana koko oli 80C/D. Sitten imetyksen loputtua oli 80A. Nyt raskauden aikana on olleet nuo imetysliivit hyvän kokoisia, mutta jos ja kun tästä vielä kasvaa rinnat, niin välttämättä nuo 85D-liivit, mitkä ostin, ei ole hyvät. Hiemanhan voi pelata tuolla rinnanalusmitalla, mutta vaan sen yhden koon verran.

Ja tänään 37+0, POKS :)
 
MrsR ne unet oli täällä meillä! Pikkujäbä nukkui 5h pätkät kahteen otteeseen, heräsin ysiltä, kun lapset kurkkivat, että joko saa nousta :ashamed: Tieto: tämä on vain yksi yö... seuraavana ei taas nukuta :D

Voi että täällä on ihan pakko käydä koko ajan jänskättämässä, koska tulee lisää vauveleita :heart: Neiti sullahan ne kaksoset siellä vaan viihtyy :D aina puhutaan, että kaksoset syntyvät ennenaikojaan, mutta mä en ole vielä kuullut, että kenenkään tuttavan kaksoset esim. olisi syntyneet liian aikaisin. Tsemppiä tukalaan tilaan!

Meille tuli mummu ja pappa kyläilemään ja leipovat juuri kakkua :) otan siis rennosti...

Viivi ja pikkujäbä viikon ja päivän vanhoina :)
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR ja Heidukka
Keltakukka etpä oo ainut ketä vituttaa tänään. Voi pieru mikä aamu. En oikein tienny pitäskö itkeä vai nauraa kun aamu alko muuten niin hyvin, aukasin tietokoneen ja aattelin että juompa kuumaa mustaherukkamehua heti aamusta jos tuo kurkkukipu hellittäis hieman. Noh vein kupin kuumaa mehua tietokoneen vierelle ja ajattelin istahtaa ja lueskella uutisia. Jäipähän uutiset lukemati kun mahallani vahingossa tönäsin puolet mukillisesta mehua läppärin päälle. Hitto että kiukutti ja vielä nytkin monta tuntia tapahtuneen jälkeen kiukuttaa! :headwall: :mad: No jos jotain tapahtuneesta on hyötyä niin oon purkanu kiukkuani vauvan harsojen silitykseen, pyykin pesuun ja siivoamiseen. Onneks myös kaapissa oli vanha mutta vielä toimiva miniläppäri jolla voipi hoitaa jotain asioita jos tuosta isommasta läppäristä ei toimivaa enää saa.

Doris ja Kössi 36+6
 
J+ höpöhöpö. Tottakai se vauva viihtyy tissillä, tarkoituksenaan saada maidontuotanto kunnolla käyntiin. Eikä pieni tiedä muuta ihanempaa kun se äidin haju ja maku siinä nenän edessä, tottakai se siinä viihtyy. Se, et hän haluaa usein rinnalle on vain ja ainoastaan hyvä asia.
Meillä meni tytön kanssa seuraava päivä ja yö niin, että vauva vaan vaihtoi rintaa, välillä röytäs ja vaati taas tissiä. Toki nännit nyt huutaa hoosiannaa ja rinnat kivistää kun maito alkaa nousemaan. Mutta tilausta neiti osaa tehdä :)

Synnytys tosiaan meni hyvin:

Ma-ti yö tosiaan käytiin laitoksella, mut palattiin tiistaina aamulla kotiin. Keskiviikkona vielä vein esikoisen eskariin ja poikkesin kauppaankin :D. 11 jälkeen lorahti lapsivettä, alkoi taas supisteleen ja (flunssassa edelleen) aina yskiessä lorisi kunnolla ja tiesi kyllä ettei pissaa ollut. Mies haki eskarin, mä soitin sairaalaan ja vahdin lapsille. Puolenpäivän jälkeen oltiin sairaalassa ja minä 4cm auki. Saliin ja jumppapallon päällä keinuttelin n. Kahteen asti ja pyysin ilokaasun. 5 aikaan illalla katsottiin kohdunsuun tilanne ja 6cm auki. Hiljaa kirosin mielessäni, et hitto täs meneekin ikuisuus. Supistukset voimistui siinä pikkuhiljaa ja 2 kertaa kaasua vahvistettiin. Ihan puskista n.19.10 iski tajuntaan aivan karmea ponnistuksen tarve ja 19.16 oli neiti maailmassa. Kohdunsuulle sain nirhauman koska se oli kätilön mukaan tosi korkealla, samoin ihan tohon alas tuli pikku nippa mutta ei mitään puhettakaan tikeistä, jotain aivan olemattomia haavoja siis ja siltä kyllä tuntuukin, ei ole kyllä paikat edes kipeinä! :)

Neitonen on vielä ainakin todella tyytyväisen oloinen vauva, syö ja nukkuu vaan :)

Äiti maa & Alli 3 vrk.
 
Plah, ei tullut vieläkään lähtöä. Supisteli kyllä koko yön, mutta muuttuivat sen verran kivuttomiksi että sain ihan hyvin nukuttuakin. Nyt sitten käykin taas vihonviimeinen mylläys masussa kun juuri hetki sitten söin, taisi tulla pikkuinen sokerihumalaan :D Tänään olisi saunapäiväkin, pitänee ottaa oikein kunnolliset löylyt ja ehkä kokeilla vähän muitakin s-kirjaimella alkavia :whistle:
 
Kiitos synnytyskertomuksista:)

Pikku yllätysmä kävin tänään jo shoppailee ja jos illalla koittais saunaa ja ehkä vielä sitä kolmatta ässää;) Piti ostaa siideriä (alkoholitonta), mut en muistanu sitä kaupassa. Eikä se tietysti sokerin puolesta mulle käviskään. Sit aattelin, et jos Sokeri ois kans sopiva ässä, mut herkkui ei mun kyl parane siltikää syödä. Mies pyysi just syömään, nuudeleita ja Sweet&Sour-kastiketta. Siitähän tulee taas 2 ässää lisää;) Toivotaan yöllistä lähtöä synnärille sulle ja mulle ja muillekin sitä haluaville tietysti:D

kiikkalainen 38+6 (esikoisen synnyinraskausviikot....)
 
  • Tykkää
Reactions: pikku yllätys
Pikku yllätys: Sulla tuntuu olevan samanlaiset suunnitelmat kuin täälläkin.. :D
Mulla kans supisteli puoleen yöhön asti ja sit kun sänkyyn menin niin loppu kuin seinään. :p

Joo eli tosiaan oli jo kiitettävät supistukset iltaa kohden, välillä tuli alle 10 minsankin. Ajattelin sitten, että menenpä nukkumaan jos vielä voin että jaksaa sit puskea.. Ja siihen lopahti kaikki supistukset.. Muutama tuli sängyssä ja sen jälkeen oon nukahtanut ja heräsin sit yöllä vaan normaali wc-käynnille. :rolleyes:

Tänään on sit välillä tullut harvakseltaan muutamia aika napakoitakn supistuksia, mutta siihen ne on jääneet. Ärsyttävää tällanen pikku hiljaa toiminta, olis paljon kivempi jos se rysähtäs kerralla ja kunnolla! Minäkö kärsimätön?!? :whistle:

S-keinoja on kokeiltu, lenkillä oon käynyt jo muutamaan otteeseen, mut hiljasta tuntuu olevan. Kaikki kivutkin on kadonnut, joita vielä aamulla oli. Eihän tässä tietenkään ole vielä edes laskettu aikakaan, mutta ois niin ihana jo saada se oma pieni. Ihana oli lukea Äiti Maan synnytystarinaa ja imetyksestä.. Kunpa itsekin jo sais vauvan rinnalle! :heart:

Selma_ ja Sintti 38+5
 
Laitanpa tännekin vielä kopion tekstistä, jonka kirjoitin jo tänään epähuomiossa tuonne tammikuun ketjuun. Ei tässä vauvahuumassa oikein viikonpäivät ja kuukaudet pysy mielessä, hyvä jos vuoden osaa sanoa oikein... :) Kiitos keltakukalle joka ystävällisesti vihjasi uudesta ketjusta!

Hei taas! anteeksi hiljaisuus, vauvan kanssa elämä on hektistä... Sain pienen syliin jo seuraavana aamuna ja iltapäivällä se pääsi jo vierihoitoon. Oltiin yhdessä vielä pari yötä sairaalassa ja eilen perjantaina päästiin kotiin kun painonlasku loppui ja syöminen sujui. Huikeaa oli lähteä 2,6-kiloisen pikkukirpun kanssa kotiin, osataanko me nyt tästä ihan oikeasti huolehtia? Vauva on maailman ihanin ja sekä äidin että isän sydän tuntuu aivan pakahtuvan rakkaudesta. En osannut tätä tunnetta edes kuvitella! Laitan lisää kuulumisia myöhemmin, nyt imetyspuuhiin...

Ensari ja pikkuprinsessa
 
Kyllä tämä raskauden loppuvaihe on kummallista aikaa. Tänään touhotin siskontytön synttäreillä vissiin vähän turhan paljon ja se lopulta aiheutti kamalia kipuja tuonne alapäähän ja minä ajattelin vain "Mahtavaa! Vihdoin tapahtuu edes jotakin!" :D Kyllä on niitä harvinaisia tilanteita, kun on iloinen tuskasta. En kyllä tiedä mitä se kipu sitten oli, kun meni ohikin, mutta ajattelin, josko kaveri siellä vähän raivaisi tilaa oikeaan suuntaan.

Saatiin tänään tosiaan kehto, joka on appiukon itsetekemä. Varta vasten meidän pojalle. On kyllä ihan älyttömän hieno peli! Nyt en jaksa nostaa ahteria kuvaa varten :)

Keltakukka 39+0 edelleen
 
Serafiina1 Se riippuu kuinka päin se siellä mahassa on. Neuvolatädin puheista ymmärsin niin, että hikka tuntuu alempana, jos lapsi on raivotarjonnassa ja sitten taas ylempänä, jos lapsi on perätilassa. Mutta mulla ainakin se on ollu melko lailla tuo keskivatsa mikä pomppii silloin kun on oikein kova hikka. Ja minulla ultran mukana siis raivotarjonta.

Vai siis kysyitkö nyt omaa mahaa vai vauvan mahaa?
 
J+
Imetys toki, ymmärrän että tarkoitus on saada maitoa herumaan. Mutta homma on vaan se että jos vauva imee rintaani jatkuvasti niin ei sinne sitä maitoakaan ehdi tulemaan. Joudun antamaan maidonkerääjään jäänyttä maitoa tuttipullosta välillä että maitoa tulisi hyvin rintoihin.
Tänään poika syönyt ainoastaan minua itseään, rinnasta ja pullosta. Rinnalla nukahtaa, tuttia imiessä ei. En tiedä kumpi on "helpompi" hänelle. Mulla kun tissit suihkuaa jo kun mies tuo pojan lähelle. Eli maito valuu rinnanpäistä suoraa vanaa. Tästä syystä maidonkerääjänikin täyttyy hetkessä, ja kun sen olemassaolon unohtaa tunniksi niin hups. Siinä on paita ja lattia maidossa.

Tänään poika siis saanut ainoastaan minua itseäni. Makuultaan en osaa imettää (rinnan malli) ja en halua/uskalla istualteni nukahtaa poika tyynyllä. Hän kun on tuollainen mato joka luikertelee äitiyspakkauksessakin miten sattuu. Oli tänäänkin poikittain laatikossa :LOL:
 
mulla hikka tuntuu yleensä tosi alhaalla ja sit navan korkeudella mutta kyljissä, edessä oleva istukka vaimentaa ne tosta eestä niin ettei siin tunnu.. välillä kyl jalatki tuntus nykivän hikan tahtii :D

hiippis 39+5
 
Viivi76 pääasia, että hiekat on ollut hyvässä käytössä siellä. :D

Hikka mulla tuntui navan alla, kun kaveri oli raivotarjonnassa ja nyt perätilaisena tuntuu eniten tuossa noin 5cm navan yläpuolella. Pää kuitenkin seilaa välillä oikealta keskelle ja vasemmalle sekä samaa rataa toki takaspäinkin. :) joskus tuntuu, et kaveri on tulossa ulos tuosta nahan läpikin. Melkonen tyyppi.

Varasin sit tänään hotellinkin sektiota edeltävälle yölle. Minä tuskin saan nukuttua, mutta jos edes mies saisi vähän pidemmät ja paremmat unet siten. Puoli seitsemältä kun pitää olla osastolle ilmoittautumassa niin jos kotoa lähdettäisiin, pitäisi neljältä herätä ja hieman ennen viittä olla liikenteessä. Nyt kun menee jo kaupunkiin hotelliin niin riittää, kun heräilee viiden aikoihin ja kuuden aikaan on autossa. Ruuhkia ei siihen aikaan liikoja ole. Samalla saa sitten testata Sokos Hotel Paviljongin, joka on eka noita Solo-hotelleja siinä ketjussa. :) tyyris yö tulee, mut kerrankos sitä. :D
Onko teillä muilla elektiivisen sektion läpikäyneillä ollut muuten mikä peräpuikko, jolla se peräruiske hoidetaan edeltävänä iltana? Mulle annettiin Metalax 10mg ja mietin tosiaan, et kuinkahan äkäsesti se toimii - pakkausohjeen googletus kertoi vain, että tehoaa 20-30min sisällä, muttei tietenkään sitä, kuinka kauan saa täysistunnolla olla. :D pitää varmaan silti varmuuden vuoks käydä vasta sen jälkeen suihkussa kunnon pesulla, jos käy niin kuin Finchille American Pie-leffassa... :LOL:

Jostain syystä nyt on alkanut jonkin verran jännittämään, vaikka vielähän tässä on reilu viikko mulla edessä. :) oon ihan tarkotuksella jättäny jotkut hommat vielä tekemättä, kun on sellanen tunne, jos kaikki on valmiina niin lähtö tulee heti. Jospa sitä osais pikkusen rentoutua ja vasta sitten torstaina neuvolan, tarjonnan tarkastusultran ja verikokeiden jälkeen alkais tää jännittely uudelleen. :)

Huomenna eli tänään vois autoon asentaa tuon turvakaukalon telakan ja testata se ihan käytännössä pariin otteeseen, ettei ole ihan hoomoilasena Hauskat kotivideot-kamaa laitokselta lähtiessä. :D voi kunpa sitten kaikki menisi hyvin ja pääsisi silloin virallisena laskettuna aikana kotiin - meidän charmantti harmaahapsinen italieromme täyttää silloin 8v ja olisi ihana olla paikalla antamassa Cesar-kermaviili-nakkikakku. :)

No nyt lakkaan miettimästä liikaa tulevia ja painelen tuonne miehen viereen kuuntelemaan kuorsausta sujuvasti. :)

Ihana lukea kaikkien synnytyskertomuksia, laitelkaahan vaan lisää tulemaan, kun aika on passeli. :heart:

MrsR&MrR ja EePee 38+3
 
J+ sepä siinä hassua onkin, mutta mitä enemmän vauva rinnalla on, sitä enemmän maitoa tulee. Kysynnän ja tarjonnan laki, imemisellä maito ei tule kuitenkaan loppumaan :)
Suihkutissit on hankalat, sitä en todellakaan kiellä. Itsellä oli samaa ongelmaa esikoisen kanssa ja rintaraivareihin meillä sitten imetys pojan kanssa tyssäskin.

Hikka itsellä tuntui oikealla koko vatsan alueella. Mini hikkaili ja jumppaili hulluna vielä salissa käyrilläkin. :D

Tsempit kaikille loppu päiviin. Ollaanko aatelu perustaa tonne syntyneisiin omaa osaa helmikuisille :)
 
Heips Keltakukka ja muut!
Kysyin tosiaan vauvan mahaa. Eli kun vauva on mulla aina selkä vasten mun mahaa ja tietty kohta tuntuu voimakkaasti, kun vauva hikkaa. Itse asiassa mun vatsanahka tykyttelee sen vauvan hikan tahtiin. Niin että onko se hikka vauvalla enemmänkin vatsassa (alaselässä) vai yläselässä, kun keuhkothan siinä kai hikkaa?

Silloin kun terppari epäili perätilaa, hikka tuntui mulla selkeesti navan yläpuolella kyljessä (vauva majailee mun oikealla kyljen puolella yleensä). Sitten yön aikana oli muuttunut hikan paikka, se tuntuikin vasemmalla ihan alhaalla (vauva raivotarjonnassa). Nyt sitten taas eilen tuntui navan korkeudella tai hitusen ylempänä se hikka, niin mietin, että onko vauva nyt sitten perätilassa vai raivotarjonnassa. Silloin synnytystapa-arviossahan oli nätisti pää alaspäin. Kun jos vauva vielä liikkuu, niin voihan olla ettei sitten välttis edes käänny pää alaspäin ja nyt on jo päätetty synnytystapakin!!!

Mille viikoille saakka se vauva taas kääntyilikään? Eikös sen pitäisi nyt tässä vaiheessa (mulla 37+1) jo alkaa valitsemaan suuntansa?
 

Yhteistyössä