Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

Mun vanhemmat tuli juuri Espanjasta (asuvat siellä) ja niillä oli MATKALAUKULLINEN (!!!!) lastenvaatetta mulle!! Tulokkaille ja jo noille isommille:heart::heart:
Siis pelkkiä lastenvaatteita! Oli kuulemma siellä lasten ns. hullutpäivät ja kaikkea halvalla tavaratalossa, niin oli ihan PAKKO kuulemma ostella :heart:
Ihanaa!
Nyt on siis lapsenvahdit täällä, joten uskaltais lähtee oikeestikin synnärille :D:heart:
 
Heippa kaikki ja ONNEA kaikille jo vauvansa saaneille! =)

Pitkästä aikaa kirjoittelen minäkin. Lukenut olen säännöllisesti, mutta jotenkin on ollut ihan ylitsepääsemättömän vaikeaa alkaa itse kirjoittamaan..

Tässä toista odotellessa on kuullut paljon kommentteja, että kyllä se sieltä tulee ennen LAta ja helpommin tulee kuin ensimmäinen yms. Nyt kuitenkin kun huomenna tulee täyteen 39+0 alkaa usko loppumaan noihin kommentteihin. Ensimmäisen synnytys oli aika rankka reissu. Syntyi rv 42+0 kahden päivän käynnistelyllä kun lapsivettä alkoi tihkua jo 4 päivää ennen syntymää. Synnytys kesti sitten reilusti yli 20 tuntia ja ponnistusvaihekin reilusti yli tunnin. Kauhean ähertämisen jälkeen sain pojan 40cm hatulla (4,2kg) ulos ja jälki oli sen näköistä.. Poika oli myös saanut jo jonkin pöpön mahassa lapsiveden menon seurauksena ja vietiin suoraan syntymän jälkeen lasten teholle ja osastolla vietti viikon saaden antibiootteja tipasta. Jokainen voi sitten kuvitella kuinka helppoa oli imetykset yms. varsinkin kun minut pistettiin kotiin jo synnytyksen jälkeisenä päivänä ja poika jäi hoidettavaksi...

Huh mitä vuodatusta, mutta nyt synnytyksen lähestyessä muistaa edellisen kerran tarkemmin ja ei haluaisi sen toisintoa. Varsinaisia pelkoja ei ole, mutta tuntuu ihan järjettömältä venyttää raskautta "yli" jos ei ole pakko. Onko teillä kokemusta kokoarvion vaatimisesta tms? Ohjaavatkohan neuvolasta siihen helposti? Itsellä nimittäin tunne, että vauva on isompi kuin edellinen ja jos niin on .. en tiedä kuinka selviää.

Eli siis viimehetkien paniikit alkavat täällä nostaa päätään.. Kiitos ja anteeksi.

Past ja (ei ehkä niin) Sintti
 
Ihania te siivoushullut, mua kun ei vois vähempää kiinnostaa... :D
Tosin ajattelin, josko huomenna jaksaisin imuroida, kun täällä näkyy noita villakoiria taas pyörivän. Niin ahkera siivooja on täällä, huono äiti-syndrooma alkaa jo nyt. ;)

Äsken tarkistelin noita osaston vierailusääntöjä niin eniten siellä painottavat, että niitä vierailuaikoja noudatetaan eikä niinkään sitä, ketkä vierailee. Mä kun olen sellainen yltiösosiaalinen ihminen ja mun parhaat ystävät on mulle kuin siskoja, niin tuntuu pahalta ajatella, etteivät pääsis käymään ollenkaan. Varsinkin kun molemmat asuu siinä lähellä ja mies joutuu ravaamaan edestakaisin, kun ei ole mahista perhehuoneeseen tai sellaiseen. :( tuun niin helposti yksinäiseksi, vaikka paljon siinä on opettelua ja vauva vähän väliä toivon mukaan vierihoidossa niin kuitenkin kaipaan niitä tuttuja naamoja eniten. Ehkäpä ne siis antaa terveiden ihmisten vierailla, kyse ei kuitenkaan ole pataljoonasta vaan kourallisesta ihmisiä yhteensä mies mukaanlukien (2 parasta ystävääni ja toisen heistä aviomies sekä pikkuveljeni). :)

Jännittävää, pari tuntia sitten tunsin ensimmäisen semmoisen kivuliaamman supistuksen. Tähän asti ne on ollu noita harkkasuppareita ja semmoisia, joita en oo ees aina huomannukaan. :) tuskin tässä mitään kummaa tapahtuu kuitenkaan, toi oli ainokainen ja kesti ehkä 20sekuntia. :LOL:

Hmm... Taidan huomenna joutessani vaihtaa sittenkin isomman sairaalakassin, kun saan sinne paremmin piilotettua kaiken tärkeän. Ja kun näyttää siltä, että tarvii ottaa vähän isommat putelit shampoota, hoitsikkaa ja hiusöljyä matkaan - tarvin hoitavammat mukaan, muuten kuivuu päänahka. Ja föönikin pitää ottaa. :)

Keisha mulle tosiaan tosta peräpuikosta sanottiin, et illalla se kannattaa ottaa sillee, ettei enää liikuskele missään ihmisten ilmoilla niin saa sit suolen rauhassa tyhjätä. Toivon mukaan on sit paremminkin nopea vaikutus kuin hidas. :)

Täälläkin on muuten suoli toiminu hyvin viime aikoina, voi toki johtua siitäkin, että liikkeellä on sitä norovirusta ja muuta, mut ei mulla kyllä kuralla maha ole ollu... Nääh, ei me vielä synnyttämään lähetä. :)

Nyt alan valmistautua SuperBowlin katsomiseen. Yheltä alkaa. Erijännää.
 
Heippa taas!

Ja uudestaan onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille, kun teita nakyy taalla jo olevan monta.
Ja onnea myos viimeisille viikoille viela odottajille. Itse siirryin tuohon edella mainittuun ryhmaan perjantaina, kun meidan pieni (iso) poika syntyi. Elikka 1.2.2013 syntyi Kaippu Kassunen ja strategiset mitat oli 3880g ja 56cm (!).
Kirjoittelen kohta synnytyskertomusta, mutta ensin todettava, etta mustakin olisi ihanaa, jos vauva-ryhma perustettaisiin. Laittaisiko joku vaikka tanne tietoa, jos se tapahtuu ja miten sen loytaa.. :)

Ihana muuten tuo Keltakukan tarina veljesta! Tuli niin monia ihania asioita mieleen.

Sitten siita synnytyksesta (en tieda yhtaan kuinka kauan minulla on aikaa, ennenkuin ruoan vaatiminen taas alkaa).

Elikka perjantaina puolenpaivan aikaan oli perusviikkotarkastus, jossa katilo ohimennen kysyi haluanko, etta tarkastaa tilanteen. Paadyttiin katsomaan ja hyva niin, kun selvisi, etta olen jo 5cm auki. Siina meni hetki ennenkuin sen ymmarsin, kun ei ollut juurikaan oireita ollut, mita nyt harkkasuppareita silloin talloin ja menkkakipuilua pikkuisen. Esikoisen kanssa olin 5cm auki, kun sairaalaan paastiin ja silloin kylla totisesti tunsin sen! Katilo suositteli, etta tulisin takaisin neljan tunnin paasta uusintatarkastukseen, jolloin todennakoisesti rikottaisiin vesi. Katilon mielesta olisi liian riskaabelia odotella kotona, kun esikoinen syntyi suht nopeasti (n. 5.5h) ja talla kertaa en todennakoisesti tuntisi synnytyksen alkaneen ennenkuin olisin jo 7-8cm auki vahintaan. Kaski siis tuoda kassit sun muut mukana.

Soitin miehen pois toista ja miehen siskon hakemaan esikoisen (kaikki meni taydellisesti, silla meillahan ei ollut satavarmaa hoitajaa, kun sukulaiset asuvat 2h ajon paassa). Kun lapsi lahti, tilattiin miehen kanssa kiinalaista, katsottiin vahan tvta ja lahdettiin synnytyspaikalle, jonne saavuttiin 17 aikaan. Kymmenen minuuttia myohemmin katilo puhko vedet ja meni tayttamaan synnytysammetta. Itsesta kaikki tuntui tosi absurdilta! Supparit alkoi 20 minuutin sisaan vesien rikkomisesta ja sopivasti paasin ammeeseen, kun ne alkoi tihentya ja kipeentya. Vesi auttoi ihanasti kivunlievitykseen, huomasin eron, kun nousin kaymaan vessassa. Sitten SORI TMI-VAROITUS!! 18:40 tuli kauhea isompi hata ja kaskin huoneen tyhjaksi (mies siella vaan olikin). Ja pytylla ollessa tuntui, etta kohta mennaan. Kauhea kiire siivota itteni, jotta paasen takaisin ammeeseen ja 18:45 sanoin miehelle, etta tunnen paan, kay hakemassa katilo! Siina vaiheessa tuli jo pakko ponnistaa ja katilo juoksi huoneeseen, kun kuulemma kuuli aanestani, etta nyt vauva tulee. Muutama ponnistus (en oikeasti muista kuinka monta) ja 18:52 poika oli ulkona ja sylissa. Oli aivan uskomaton tunne, en voi sita sanoin kuvailla. Ja kauhea tunnevyory tulikin, kun itkin ja nauroin samaanaikaan. Siina sitten odotettiin hetki vauva sylissa, etta jalkeiset syntyvat, kunnes vauva vietiin punnittavaksi ja itse kavin suihkussa ja siirryin perhehuoneeseen. Mulle tuli rytinassa pieni repeama, kun vauva oli kuulemma tullut kasi ojossa, kuin olisi kiivennyt ulos. :D Siina sitten tutusteltiin vauvaan ja oltiin valvonnassa 5 tuntia ennenkuin paastiin kotiin. Mies kavi sina aikana hakemassa meille sandwichit, kun en saanut lahtea kotiin, jos en ollut syonyt ennen. Myoskin vauva laitettiin rinnalle ja han oli oikea imumestari, otti kiinni ekasta yrityksesta kunnolla ja kaikki meni tosi hyvin. Nyt vauva on siis melkein minuutilleen 2pv vanha ja on olo kun synnytyksesta olisi jo kauemmin aikaa. Kaikinpuolin oli siis ihana synnytyskokemus (jopa niin, etta oikeasti tuntuu, etta haluaisin uudestaan kokea!

Mun piti tahan kirjoittaa jotain muutakin, mutta nyt ihan kokonaan unohtui, kun tuli kummallisen euforinen olo. Ainoa mika hairitsee, etta tanaan on tosiaan tuo superbowl, mika ei itselle iske ollenkaan, mutta on miehelle tarkea. No, saanpahan tuijotella vauvelia rauhassa. ;)

BrooklynMami ja Kaippu Kassunen 2pv
 
Onnea brooklynMami :heart:

Täällä pyörittään sängyssä! Ei löydy hyvää asentoa, on kuuma, ärsyttää, ahdistaa valivali!!! Alkaa naurattaa ja ärsyttää tää tällainen! Pitäiskö huomenna soittaa neuvolaan että haluan lääkäriajan, jotta katsottaisiin vauvan paino ja olenko yhtään "valmistautunut" synnytykseen vieläkään? Saakohan niin varattua?

Aaaaah, kun ärsyttää ja turhauttaa! Raukka mies on kahden peiton alla kun on kylmä ja minä ilman peittoa kun on niin kuuma! :D olen vähän väännellyt noita lämpöjä makkarissa.

Ja voi että kun ottaa päähän kun KAIKKI soittelee ja kyselee "ai etkö oo vielä tyksissä?" NO EN :D hahah anteeksi valitus. Naurattaa jo itseäkin tämä turhautuminen. Mieskin on turhautunut kun totesi tuossa "juu katotaan syksyllä jos meillä ois vauva" :D

Kello tulee puoli 4 ja unimatti on jossakin! Sekin vielä..

Bettis (yliturhautunut) ja rakas (joka viihtyy liian hyvin äidin masussa) 41+2 :heart:
 
Hereillä! Noh, arvasinhan tuon, kun nukahdin jo 10 aikaan. Tää on ehkä kuitenkin se yö, jolloin ei ihan niin paljoa harmita tää unettomuus kun tosiaan tulee tuo Superbowl. Ja kiitos Nelonen, että tulee myös originaaliselostuksella! Sopivasti heräsin tolle puoliajalle :D

Olikohan nyt viides yö putkeen,kun herään siihen, että pitää kääntää kylkeä ja se iskee sitten pissahädän ja supistuksen päälle. Ja nyt kramppasivat lonkat vessassa käynnin jälkeen, niin oli aivan turha edes yrittää unta.

Mutta nyt toiselle puoliajalle :)
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
Lähteäkkö vai eikö lähteä sairaalaan...en raattis herättää ketään jos onkin väärä hälytyys =(

Heräsin puol kaks housut märkänä...ehkäpä osa lapsivesistä menny. Sit vuotaa veristä limaa. Mut ei säännöllisiä supistuksia...mut nyt just auts ihan sika kipee sellainen!!! Sairaalaan matkaa melkein 40km.

Lapsil lähtee 7.30 koulutaksi...kumpa sinne asti ainakin pystyis olee kotona mut katellaan.

äitx2 ja riesa rv 38+6.
 
Onnea vauvan saaneille minultakin, kun taisin edellisellä kerralla unohtaa onnitella... :ashamed:

Keisha täälläkin onnesta soikeena taas toljotellaan Superbowlia ja nimenomaan just siks, et on toi originaali selostus. Ihanaa. :) vielä kun sais joskus ne huikeat mainokset näkyville Suomeen niin ah. :)

Bettis mäkin hikoilen ihan hirveästi harva se yö. Tai no viimeset kolme yötä ainakin on taas menny semmosella hikoilulla ettei ole tosikaan ja kun on pakko pitää tyynyä aina kyljen alla, et maha on paremmassa asennossa eikä lonkat ja reidet väsy niin hikoiluttaa kahta kauheammin. On tää kyl melkosta touhua. :LOL:

Viikon päästä ollaan varmaan kanssa yhtä unettomissa tunnelmissa, luulen. :)

Pitäis varmaan tehdä soittolistaa Spotifyhin, jota voi sitten kuunnella synnärillä. Kaikkea positiivista ja mukavaa musiikkia. Auttaiskohan joku tietty musiikki maitoa helpommin nousemaan? :D

Tulevalla viikolla onkin muuten ohjelmaa. Pitää käydä miehen mummin luona kylässä ainakin, sitten pitäs päästä tsekkaa sitä pinnasänkyä tuttujen luo, tähän tietoon vika neuvola ja verikokeet sekä tietysti vierailla molempien vanhempien luona ennen sunnuntaita. Ja sitä pyykkiä pitäis pyörittää sekä verhot laittaa ikkunaan. :D imuroida pitäis kanssa ja sopia se, että kumman vanhemmat huolehtii koirat, kun mennään hotellin kautta osastolle. :) kaikki laskutkin pitää muuten hoitaa alta pois... Hitsi vie.

Tais olla Beyoncén show liikaa, kun tuolla stadionilla loppu sähköt... :D

Jos sitä ainakin hetkisen tässä päivystelis, et jatkuuko homma vai ei, sit vois painella jo unille. Mikäli semmosista ny pääsee nauttimaan ollenkaan. ;)

MrsR&MrR ja EePee 38+4
 
äitx2 täällä vähän sama tilanne... illalla jo muutama kipee supisrus ja tossa tunti sitten heräsin tosi kipeesee supistukseen. Kävin sitten vessassa ja ihan kirkasta verta ja pari pientä hyytymää mukana. Vauva lliikkui vielä yhden aikaa hirveetä rallia ja nytkin on tuntunu kyllä liikkeitä. Soitin synnäriöle ja sanoivat että jos enempi tulee kirkasta verta niin sitten näytille, mutta nyt sitä tulee pyyhkiessä semmoisena liman sekaisena. Suppareita on tullu nyt melkosesti, väliä on ollu 3-10 minuutin välein. Lyhyemmällä välillä tulevat ei oo niin pitkiä kestoltaan mut voi juma että saa jo iha kunnolla hengitellä ja pyöritellä lantioo ja laitella selkää jyväpussia. Meinasin et jos aamupäivällä kävis näytillä jos ei oo ennen sitä tullu lähtöä..

hiippis ja muru 39+6
 
Hiippis81: meillä tosiaan aika sama tilanne. Miul tulee kans vaan pyyhkies kirkasta veristä limaista vuotoa. supistuksia vaan 10-15 min välein mut kipeetä tekee! Onks siul pitkä matka sairaalaan?

Pesinpä sit tos joutessaa vessat ja kävin suihkussa. Onneks kello on jo viis...raattii herättää koht muutkin ;)
 
Täälläkin on valvottu tämä yö lähes läpeensä, supistelee aina välillä mutta kipeämmäksi eivät kyllä taaskaan ole muuttuneet. Sama toive alkaa olla näköjään jo monella helmikuun odottajalla :D Ollaankohan me ihan hulluja kun toivotaan kovempia kipuja. Katotaan sitten, kun joskus sinne laitokselle asti päästään itse kukin :LOL: Eiköhän silloin sitten taas toivo, että ei tekisikään ihan niin kipeää. Oli niin tai näin niin aina on joku väärinpäin, eikös se yksi sanontakin ole juuri noin.

Taidanpa lähteä aamulenkille hakemaan vauhtia supistusten kanssa. Onneksi ei ole kovin kylmä tai hirmuisen liukasta niin uskaltaa lähteä yksinäänkin :) Ja kunhan kotiin pääsen lenkiltä, niin lämmintä vadelmanlehtiteetä iso mukillinen kurkusta alas. Ja hiukan pitäisi ehkä siivoillakin, lähtisköhän se näillä vihdoinkin. :whistle:
 
nyt tulee ihan tasasesti 4-5 min välein ja ai juma ku tekee kipeetä... ei ees oo panadolia kotona prkö!!
äitx2 meiltä ei oo onneks sairaalaan pitkä matka noin 7km eli kotona voi kärvistellä sen puolesta pitkään. Yritän nyt sinnitellä siihen että mies sais vietyä pojan eskarii puol ysii ja jos sit alkais pikkuhiljaa kattelemaa sairaalaa lähtöä =)

tsemppiä myös neiti-81!!! nyt kun teillä on lastenvahditki saapunu ja prinsessat jo tosi hyville viikoille päässeet niin supistustuulia vaan sinnekin =)

hiippis 39+6

mäki kävin suihkussa ja ammeessa jo lillumassa se auttaa aika kivasti mut en jaksa enää sieläkää olla... pakko päästä liikkumaan...
 
onnea supistelijoille! :heart:

Mut hitto kun oon kateellinen :D ei ole reilua!

Olen nukkunut nätisti n. 2 tuntia ja hereillä ollaan. Mies lähti töihin ja heräsin sitten samaan aikaan kuin hän. Nyt vähän jo pyörryttää niin pakko mennä sohvalle makuuasentoon, ja nukkumaan jos uni tulee. :)

MrsR juu siis on tää outoa tää kuumuus. :D kaikkea sitä kanssa.

Tuntuu oudolta olla kivuista kateellinen :D näköjään sekin mahdollista.

Nyt koittaa nukkumista. Toivossa on hyvä elää, että synnytys alkaa pian. Miehelle kylläkin toivotin " hyvää työpäivää, en synnytä tänään." :D mutta jos sittenkin vaikkei tuntemuksia olekkaan :p

Bettis ja rakas 40+2
 
Onnea vauvauutisista Vilperi ja BrooklynMami! :flower::heart:

Täällä näyttäis monella olevan hoohetki käsillä.. Ennustan, että kohtapuoliin saadaan taas lisää vauvantuoksuisia uutisia.. :D

Hikka: mulla tuntuu hikka vaihtelevasti kyljissä, alavatsalla tai sitten tosiaan siellä hanurissa, mikä on vähintäänkin erikoisen tuntuista.. =)

nessuli & nasu 37+1
 
Onnea Äiti maa, Vilperi ja BrooklynMami! ja muillekin vauvautuneille, jos joku jäi epähuomiossa mainitsematta... :heart:

Tsempit supistusten kanssa painiville myös! :)

Täälläkin supparit vaan jatkuu ja jatkuu, mutta siinä kaikki. Kai se on siis neuvolaankin tänään raahauduttava, vaikka Tyksiin lähtisin paljon mielummin... *Huokaus* Alkaa jo hieman väsyttää tämä päiväkausia kestävä jahkaileva supistelu, nukkuminen on vaikeaa, liikkuminen todella tuskaista. Migreenikin on ollut jo kolmena päivänä riesana. Synnytyskivut eivät näiden jälkeen tunnu taatusti enää missään. No joo, ehkä se oli jo liiottelua, mutta helpotuksen ne soisivat!

Bliss ja Poikanen 39+5
 
Huomenta ja onnea jo vauvan saaneille :flower:

Täällä synnytystapa arviossa selvisi vauvan painoksi täsmälleen sama kuin veljellään että saa nähdä tuleeko suht samankokoinen pienoinen :) nyt siis arvio 2,8kg tällä hetkellä.
Täällä kateellisena seurataan supistelijoita! Mutta hyvähän pienen on vielä hetki turvassa olla. Onnea ja voimia tulevaan nyt kärvistelemässä oleville ;-)

Syysvuokko 36+4
 
Mä liityn kärvistelijöihin, kaksi päivää on jo ollut käynnistyy/ei käynnisty-leikki menossa. Pakarat aivan tulessa, supistuksia kun tulee niin huvin paukkuu ja sitten...ei mitään. Tuskaa!!! Olin niin varma, että tämä tapaus tulee suht nopeeta, kun tuon edellisen avautuminen ( 3-9 cm) kesti 40 minuuttia, mutta ei. Tehdään nyt hitaasti ja koetellaan hermoja...:mad:
Lisäksi mulla tunne, lapsiveden tihuttelusta, monesti tuntunut lorahdus, mutta kun vessaan menen paperi hädin tuskin kastuu?? Onneksi, tänään neuvola, jos siellä olis joku itseäni viisaampi.

Jatkan siis kärvistelyä ja kateellisena toivotan onnea jo vauvan saaneille

Hansuu 39+0
 
Hurjaa, kaikille supistajille voimia koitokseen!!!

Tänään en taida enää jarjestellä mitään, sillä mää oon kai kaiken tehny kun ei oikeen keksi enää mitään touhuttavaa... :)

Mulle iski sellanen eilen illalla, kuoleman väsy, jatkuu näköjään heti herätessä vaikka heräsin vaan kolme kertaa vessaan ja sain unen päästä kiinni heti..

Söin n. kymmenkunta sipisä illalla, ja nyt kyllä tuntuu jostain syystä käsissä siltä että ne on turvonneet ja nesteessä.. ei siis suolaa..

eipä kummempia, kengu
 
Onnea Brooklynmami! Kauniin kuuloinen synnytys, itsekin toivoisin jotain tuollaista!

Viime yönä mietin taas synnytystä, jos HÄN onkin hirmuisen iso, miten ihmeessa saan synnytettyä. Luin päiväkirjoja esikoisen ja kuopuksen raskausajoilta ja synnytyksestä ja muistui niin elävästi mieleen, kuinka hankala oli puskea tuo toinen lapsukainen maailmaan (vähän yli 4kg, että ei nyt mikään älyttömän iso kuitenkaan). Ja tätä vauvaa on ennustettu paljon isommaksi. Synnytyskertomuksesta olin myös kopioinut, että "hartioiden ulosautto tiukahko". Kääk, mitähän se nyt on.

Hui kun on jännää, kun täällä niin moni on kärvistellyt ja kärvistelee suppareiden kanssa! Saas nähdä kuka on seuraava.

Lähtään miehen kanssa viimeisiä ostoksia tekemään vauvalle ja samalla ajattelin ostaa tuleville isoille siskoille siskon lahjat. Pakkaan sairaalakassiin jotkut kivat yllätykset heille, niin kiva antaa sitten sairaalassa mukaan kotiin viemisiksi, niin ei harmita niin paljon kun äiti jää vauvan kanssa sairaalaan. Olen miettinyt kaulakoruja, jotka kuvastaisivat jotenkin isosiskon roolia tai sitten tyttöjen nimikirjaimet tai jotain. Myös monia muita ideoita on pyörinyt mielessä, mutta katsotaan nyt mitä keksin. Ideoita?! :)

Hepa_ kiitos tuhannesti tuosta kirjavinkistä! En tiennyt jatko-osasta!! Jäikin semmoinen olo, että mitähän tuolle perheelle nyt kuuluu :) Käynpäs heti tänään katsomassa olisiko meidän kirjastossa!

RouvaRuusunen ja Poikanen 37+3
 
Ohhoh, onpa täällä tuskailijoita niin sanotusti! :O
Toivottavasti tulis tulostakin tuosta kaikesta piinasta.

Mä olen taas jatkanu näitä tunti kerrallaan-torkkuja, kun samperin ällötysöllötys nousee kurkkuun tasan tunnin välein, vaikka istualtaan melkein nukkuukin. Sain äsken tarpeekseni ja kävin sitten oksentamassa ne pois, mitä sieltä tuli ja tuntuu helpommalta, mutten sitten tiedä varmaks. Katotaan kohta, jos vaikka nukuttais hieman lisää. :) väsymys on ainakin kova, päänsärky johtuu ihan täysin siitä.

Jännä kyllä, kun minäkin eilen noita sipsejä pistin innolla naamariin niin ei kyllä ole turvotukset pahentuneet - käsissä itseasiassa vähemmän :O jalkapöydilläkin huomattavasti vähemmän kuin eilen illalla. Hassua. Ehkä sitä tuli sitten juotuakin nesteitä enemmän niin sai hiukan kropastakin niitä liikkeelle. Kovin paljoa mulla ei noi turvotukset ulkopuolelle näy, mutta puntarissa ne kyllä huomaa...

On muuten mahakin laskeutunut jonkin verran - kun sängyltä nousee on otettava hyvin leveä haara-asento tai muuten ottaa reisiin koko pötsi. :D tissien alla on tilaa, voi siis laittaa normiliivitkin päälle helposti. :)
Virkeä liikkuja tää meidän luikero on edelleen, mutta huomaan kyllä, ettei persaus paljoa tuolta enää nouse - oiskohan kiinnittyny sit jonkin verran kanavaan? Mene ja tiedä. :) potkut, nyrkit ja pään heilutukset tuntuu, samoiten se hikka, joka hytkyttää koko öykkäriä ja mahaa.

Jospa hetken kattelis tuolta Netflixistä jotakin, sitten vois yrittää nukkua taas lisää. Sais ees tän päänsäryn pois niin ei tarttis sen takia särkylääkettä ottaa. Täällä kun ei noita supisteluitakaan tosiaan ole näkynyt sen eilisen yhden ainokaisen jälkeen. :LOL: nytpähän kuitenkin suurinpiirtein tiedän, miltä niiden kuului tuntua.

Tsemit kärvistelijöille, toivotaan että jotain tapahtuu! :heart:
 
Täällähän on alkanut tapahtua :)

Onnea vauvan saanneille :flower: ja zemppiä hakemaan lähteville :flower: :)

Niin ja kiitos synnytys kertomuksista, niitä on mukava lukea :)

Itsellä ei ole kyllä mikään kiire synnyttämään :D ja ei ole tylsää ei :D kaiken moista hommaa vielä pariviikkoa niin pysyköön vielä helposti mahassa matkassa :LOL:

onko liinailijoita? jos niin millainen liina vasta syntyneelle olisi hyvä? Meillä on toki Manduca ja sekin käy, mutta tuntuu jotenkin kovalta laittaa ihan pieni siihen. Ja olen noita koittanut vertailla mutta, trikoo vai kudottu? Olen ihan ymmyrkäisenä noiden eroista =) :confused:

(.) Täälä odotellaan keskiviikon ylimääräistä ultraa ja sitä mitähän se lääkäri haluaa sielä etsiä, on onneksi tekemistä niin ei tarvi koko ajan miettiä sitä :snotty: mutta onhan tässä vähän hämmentynyt tunnelma :| itsellä päällä.

Taikamyrsky
 

Yhteistyössä