HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

Maanantaina otettiin verikoe seulontaa varten ja jo tänään tuli vastaus! Tulos on normaali, eikä riskiä ole :) tosi nopeasti tulikin tulokset. Nyt voikin rauhassa keskittyä mahan kasvatteluun <3
Ja ehkä uskaltaa jo jotain pientä ostellakkin..
Onko kellään muuten kokemusta 4d- ultrasta? Tuli miehen kanssa puheeksi että oisi ehkä kiva käydä.. Tuntuu vaan maksavan todella paljon!
 
Vaisto oli oikeassa, alkio lakannut kasvamasta aika pian varhaisultran jälkeen. Pääsen onneksi jo huomenna kaavintaan ja jättämään tämän vaiheen taakseni. Tutkimukset aloitetaan vasta kolmannen km:n jälkeen, mutta kilpirauhasarvot multa (kuulemma täällä uutena tutkimuksena kaikilta) sentään nyt otettiin.

Mut saa siis poistaa.

Tsemppiä muille odotukseen, toivottavasti olin viimeinen tässä ketjussa jolle tuli huonoja uutisia! :wave:

-Pippari-
 
Voi ei, pahoittelut menetyksen kohdanneille :'( Toivon voimia uuden yritykseen, kun on sen aika!

Juuri kun eilen kirjoittelin heräilystä kun esikoinen 2v 1 kk pyörii vieressä miehen ja mun välissä. Niin nukkumaanmenon yhteydessä klo 21 meidän vaavi ilmoitti että minä menen nukkumaan omaan huoneeseen. No sinne meni ja nukkui koko yön, ja saatiinkin heti nukuttua paremmin!! (no, mitä nyt mies 2 kertaa kävi siellä huoneessa kuulemma kun huuteli) Nukkui pienenä jo omassa huoneessa mutta tuli niin paljon elämänmuutoksia, että päädyimme yhteisestä päätöksestä ottamaan lapsen viereen pahimpien muutosten yli. Olen itsekin nauttinut lapsen kainalossa nukkumisesta..katsotaan miten jatkuu :heart:

Ummetus: en ole koskaan kuullut macadamia-pähkinöiden vaikutuksesta - kiitos! Kokeilen kyllä!

Mahan huomaamisesta ja raskaudesta kertomisesta: mä olen aika avoimesti kertonut jo aika varhain joillekin, miehen pomon perheelle, omille vanhemmille ja sisaruksille, miehen perheenjäsenille himpun myöhemmin kun mies halusi näin.. sitten olen aika avoimesti myös kertonut ystäville, kun raskaudesta on niin kiva puhua :heart: Henk koht en ole koskaan osannut oikein pelätä, ja olen sen verran hölösuu, että en voi olla kertomatta. Eli en minä ainakaan koeta raskautta peitellä, ja siksi niissä trikoohousuissakin täällä vieraita vastaanotan .. tämä vieras nyt vaan ei ollut kovin tuttu niin en käynyt hänelle siitä avautumaan (opettajani).

IhanaOmena 11+3
 
Pahoittelut Pipparille ja Mansikille :'(

Onnittelut kaikille ensimmäisestä seulasta "selvinneille"!

Maarit: Minkälaisiä kärryjä olit ajatellut? Oletko jo perehtynyt tarjontaan? :eek:
Kuntalahjoista: Tämä on tosi pieni kylä, jotain 3-4 000 ihmistä. Muuta ei ole tarjolla kun ensiasunnon ostaessa saa neliöiden mukaan tukirahan. Me saatiin 70 neliön kämppään 1040e. Sitten kodinhoitotukeen saa kuntalisän 120e/kk, en tiedä saako sisaruksista lisää. :eek:

Mielihaluista olitte keskustelleet.. kaikista parasta lääkettä huonoon oloon on banaani-mansikka-pirtelö jääpaloilla höystettynä! Joko maustamattomaan jugurttiin tehtynä tai vaniljajätskiin <3 Yksi päivä tais tehdä vähäsen mieli täyslihaista hampurilaista koskenlaskija- juustolla :D:D

Aika ei kulu sitten millään. Viikko vielä seuraavaan ultraan :/ Onneksi on tuo vakoilulaite kotona

Omppu rv10+5
 
Voi ei tätä pahoinvointia!! Siis mulla on rv 12+5 ja pahoinvointi sen kun pahenee! Miten teillä muilla? Koska tää loppuu? En oo saanu oikein mitään syötyä taaskaan kun kaikesta tulee huono olo. Eilen kävin kaupassa minne kestää kävellä alle 5 min ja hirvee olo oli. Kotiin ehtisin juuri ja juuri oksentamaan. Tää on tosi pahaa pahoinvointia. :(
 
Bettis en minä vain tiedä :( tänään jouduin lähtemään kesken päivän töistä, koska en saanut syötyä ja kävely alkoi käymään nivusiin ja oli niin huono olo kaikin puolin. Sitten väkisin söin hieman jotain, mutta on kyllä ihan perseolo, jos suoraan sanotaan. Just kun eilen oli hyvä päivä ja luulin, että nyt ne pahat olot on ohitte :( Tsemppiä sulle ja muillekin pahoinvoiville, oksennuksen kanssa tai ilman :hug:

Ja hirmuisesti paljon voimia kaikille menetyksen kokeneille! :hug:

Ja siinäpä ne minun kuulumiset sitten olivatkin :LOL: Helteen pukkasi sääksi, juuri, kun en tietenkään jaksa siitä juurikaan nauttia, mutta toisaalta, minulle nyt on se ja sama, sataako vaiko paistaa :) Onneksi on kohta jo sunnuntai ja pääsen tästä piinasta, jännittää niin pirusti se nt-ultra.

Loppukevennys: en muista, olenko jo paasannut siitä meidän kissasta, joka rappaa ovea kello neljän-viiden aikaan aamuisin ja herättää minut? Joka tapauksessa, eilisaamuna pidin herralle sitten luennon 'sinä et herätä mua enää ikinä kuuletkos katti, tää ei ole mikään palvelutalo, tulet sisälle, kun isäntä lähtee töihin ja sitten nukut syötyäsi etkä vingu taas heti ulos' jonka perään heristin vielä sormeani ikään kuin tehostaakseni viestiä. No kappas, viesti meni ilmeisesti perille. Ei kuulunut aamulla sitten yhtään mitään. Ei neljältä, saati viideltä. Minähän tietenkin heräsin häntä sisälle päästämään silloin neljältä :LOL: Odottelin viiteen ja vähän ylikin ja panikoin, että nyt se saakelin katti on jäänyt auton alle, siitäs sai voi persus, mitä mä nyt sanon lapsillekin... kunnes kuului vartin yli viisi se tuttu raaps raaps ja naumau :heart: Niinpä me sitten nukuttiin kainalokkain herra Kissan kanssa se kolme varttia herätykseen. Arvatkaa olinko poikki koko päivän :LOL:

Viivi+Tiiti 11+4

PS;olin niin sekaisin aamulla, että toivotin osalle asiakkaista hyvää viikonloppua ja kuulutin mikkiinkin, että hauskaa unikeonpäivää :D
 
  • Tykkää
Reactions: Piia-Liisa
Suuren suuret pahoittelut menetyksen kokeneille :hug:

Piia-Liisa ei se miestä kammota tuo sisäkautta tehtävä ultra, lähinnä vain varoitin, ettei siellä paikan päällä tarvitse hölmistyä. :) On kyllä niin hassua, että on saman sairaanhoitopiirinkin alueella eriävyyksiä.

Maha menee vielä turvotuksen piikkiin, mutta ei se kauaa kyllä piilossa pysy. Tässä jo viikon verran käyttäny noita mammaleggareita ja pitkää toppia sekä tunikaa päällä - on vaan niin himputin mukavan tuntuiset. :D Mammaleggarit ei valu pötsin alle niin kuin nuo tavalliset. Se lienee parasta.

Yllättävän pieni mustelma jäi tuosta maanantaisesta verikokeesta - yleensä on koko kyynärtaive mustana. Onneks ei tarvi hetkeen sit verikokeisiin mennäkään, riittää toi hemoglobiini.

Lääkärikäynneistä en muuten nyt ihan tarkkaan muistakaan, mitä oli terkkarin kanssa puhetta - ilmeisesti on ainakin yksi lääkäriaika oikein, muttei sitten enempää ellei ole jotain pätevää syytä sille. Eihän täällä käy kuin kerran kahdessa viikossa naistentautien lääkäri, joten ei ihme, jos ei tarjota kuin se yksi varma käynti. Saahan sitä sitten yksärillä ravata jos tahtoo, mutta toistaiseksi ei ole mitään syytä sille.

Ummetuksesta enpä tiennyt minäkään, että macadamia-pähkinät voisi tuohon auttaa. Mahtavaa, täytyy testata - mistähän täältä löytäis macadamia-pähkinöitä...

Lapsen tarvikkeita olen vaivihkaa katsellut, mutten ole vielä uskaltanut mitään hankkia... pitäisi tässä ihan ensin raivata tilatkin niin, että saa kaiken suoraan omaan huoneeseen eikä tarvitsisi sitten sinne tänne sirotella. :)

Omppuf nyt täytynee ostaa blenderi, noi pirtelöt ja smoothiet on taivaallisia. :D

Kuntoilusta yleensäkin harrastan lähinnä kävelyä ja työmatkapyöräilyä, mutta jooga ja pilates on ollu kevyenä mukana sellaisen puoli vuotta - auttaa mun selän kanssa todella paljon. Nyt kun on ollut tosi suuri väsymys ja muutenkin voimat pois niin en oo tehny yhtään mitään - koirien ulkoilutuskin jäänyt miehen kontolle. Jahka sitä virtaa piakkoin (toivon mukaan) tulee lisää ja paljon niin sitten otan tuon jumppapallon ahkeraan käyttöön - yritän myös tehdä joitain jooga- ja pilates-liikkeitä sen mukaan, mitä pystyy. Onko muilla mitään kokemuksia jumppapallo/jooga/pilates-kuntoilusta raskauden aikana? :)

(.) heti kun tulee vähänkin lämpöisemmät kelit niin ei meinaa ruoka maistua ja sitten on pakko pupentaa jotakin, ettei tule heikko olo. Onneksi nuo hedelmät uppoavat erittäin hyvin, pidän ne vielä tarkoituksella jääkaapissa niin ovat ihanan viileitäkin. :) Taidan joutua soittamaan joku päivä hammaslääkärin kipupäivystykseen - huomasin juuri, että yhdestä hampaasta on lähtenyt paikka ja se kaipaa poraa. Argh. Jos jotain toivon niin sitä, ettei omalle lapselle tule kiillevauriota - on joo kivat valkoiset hampaat, mutta reikiintyy helposti, vaikka aamuin illoin pesee ja käyttää vielä xylitol-tuotteita. Hmph.
Mies meni justiin tekemään ruokaa ja nappaan itelleni lasillisen ananas-mandariini mehua sekä keskityn noihin Salkkari-uusintoihin. :D

MrsR&MrR ja pikkuärrä 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Pippari :hug: voih :'(.

norpu, mekin ollaan nyt ekaa kertaa varmaan menossa 4Dultraan. Mä oon tutkinu että täällä edullisimmillaan maksaa 150€ ja sinne varmaan mennään.

Eskarilaisen äiti täällä myös jännäilee. Meillä poitsu myös tosi pieni ikäisekseen, pituutta hiukan päälle 114cm, miinuskäyrällä kasvaa tasasesti. Meille tuli jo eskaritiedotteet keväällä, silti mua jännittää varmaan enempi kun poitsua.

Viivi76 :LOL:, kuulostaa niin tutulta. Meillä koira tulee aina viimestään seiskalta herättää ja auta armias jos ei tuu... Kerran herättiin puoli ysi ja vieraita oli tulossa kymmeneltä, huh sitä aamutouhua ja leipomista, meinas tulla kiirus :LOL:.

Tuplat munkin ois tarkotus hankkia. Syksyllä myin juur edelliset pois, nyt myös kaverilta pitäis mennä kattoo käytettyjä. Lähinnä kaipaan niitä tässä kotona koirien kanssa ulkoilessa ja esikoinen pitää bussille saattaa ja matkaa on vaan 200m suuntaansa eli ei autolla viitti kyllä mennä.

Äitiyspakkauksen otan kun musta se raha on niin olematon. Lisäks saadaan varmaan se uus pakkaus ja innolla jo ootan koska kuvat julkastaan :).

(.)Pahoinvointia on täälläkin ollut nyt lämpösellä enempi. Hedelmiä ja marjoja on tullut juur siks enempi syöty. Ostin taas laatikon mansikoita ja muksujen kanssa ollaan niitä koko iltapäivä puputettu, onneks sain pakkaseenkin muutaman rasian. Ens talvena kyllä kelpaa.

Selis ja wotwot 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Niin unohin tuohon aikasempaan juttuun laittaa, että ostin tänään ensimmäisen jutun tulevalle käyttäjälle :ashamed:. Kantoliina lähti mukaan kirpparilta 3e :D en voinut vastustaa kun oli juuri oikeanlainen! Kantoreppuja kokeilin esikoisella, mutta mun selkä ei oikein tykännyt niistä. :S

Ajattelin myös kysyä jos joku osais vähän selittää sitä kestovaippajuttua? :eek: En oikein käsitä miten monta kokoa niitä on ja mitä extraa niiden kuorivaippojen lisäksi pitäis ostaa? Jos on jotain hyviä nettisivuja aiheesta mulle vois linkittää :)
 
Täällä on taas ihan liikaa suru-uutisia! Nyt riittäis jo. Halirutistus kaikille joilla huonoja uutisia! :hug:

Np-ultra oli tänään. Tehtiin vatsan päältä ja kätilö joka ultrasi käski käydä pissalla ennen ultraa. Melkolailla käytäntö vaihtelee!

Laitoin tilaukseen tukivyön. Onko kellään kokemusta? Onko hyvä? Ajattelin että jos sen avulla pystyis olee pitempään töissä. Seisomatyötä kun tekee niin jotenkin illasta aina tuntuu niinkuin kohtukin olisi väsynyt.. :confused: Ei supistele tai mitään mutta on jännä tunne kokoajan mahassa.

Äitiyspakkauksen meinaan minäkin ottaa. Ja odottelen innokkaana milloin kuvat ois kelan sivuilla...!

Ja sitten ultrakuulumiset. Siellä kovasti liikuskeli pikkukaveri jolla mittaa oli 56mm. Niskaturvoke oli 1,1mm, eli normaalilta vaikutti. Lopulliset tulokset tulee parin viikon sisään. Kaveri näytti jo ihan vauvalta! Saatiin ihana sivuprofiilikuva. <3 Sormiaan suuhun laitteli ja jalat ristissä pötkötteli. Niiiiiin ihana!!

Kooltaan vastasi viikkoja 12+2, ekan ultran mukaan menossa 12+0.

Niin ja tyttöolo on täällä! Poikavauvoista olen kyllä unta nähny, mutta jotenkin vaan tuntuu että tyttö se on. :)

Muoks. Piti vielä kirjoittaa, MrsR, mulla on kokemusta jumppapallosta vaan synnytyksen yhteydessä! Siinä oli tosi hyvä pyöritellä pyllyä avautumisvaiheessa ja auttaa vauvaakin laskeutumaan lähtövalmiuteen! :D Mutta raskausaikana ei oo kokemusta...

Pink 12+0 Poks!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
Lämpöiset voimahalit täältäkin Mansikille ja Pipparille :hug:

(.) Oma vointi on kehno... Koko päivät olen todella väsynyt, päänsärky kamala ja iltaisin pöntön halausta... Liekö tämä "vanhuus" syynä, kun edellisistä raskauksista ei ole jäänyt mitään näin karmeeta mieleen, vai onkohan se niin että aika kultaa muistot?:D Ja lisäksi nyt jo on pitäny jättää liikunta, kun tuntuu, että supistelee?!? Toivottavasti vähän helpottaa; kesäloma kun loppuu ja työt kutsuu osittain jo vajaan viikon päästä ja "täysillä" reilun kahden viikon kuluttua (olen opetusalalla)...

Ai niin ja posti toi kutsun ultraan vajaan kahden viikon päähän keskiviikolle. Sitä odottaen, jalkoja raahustaen, päätä pidellen ja pönttöä halaillen,

Oila+kyytiläinen, jonka viikot siis ultra tarkemmin määrittää
 
J+
Tukivyöstä kertokaa tännekkin. Voisiko ehkä auttaa selkäkipuihinkin? Repäisykipujakin on ollut nyt enemmän kun aikaisemmin.

Kelan tuet ja äitiysraha soitin ja varmistin eli äippärahat menevät vuoden 2011 tulojen mukaan. Eikö vain? Mutta vaikuttaako mun s-lomailut siihen jotenkin (siis nyt vuoden 2012). Tässä menee psyyke kohta kun ei voi olla töissä, ja murehtii vaan tuloja ja rahoja.

Dopplerilla kuului eilen kova ja nopeatempoinen viuh-viuh ääni. Onko tavallista ettei hevosenlaukkaa kuule kotidopplerilla?

Vatsa on VALTAVA. Mekkoja käytän kunäitiyshousutkin (ne ekat rv 6 ostetut) kiristää jo mahan tienoilta. Eikä ole kyllä epäilystäkään ettei olis pieniin päin. Ainakin moni jo suoraan kysyykin, kun näkyy jo selvää eteempäin työntynyt maha.

Töissä vanhempi rouva povaa kovasti poikaa masun muodon takia. Jos illalla ehtii voisi kuvankin tänne linkittää :p
 
Moi !

Minulla on nyt viikkoja 9+3 ja jotenkin on sellainen tunne että kaikki ei ole ihan kunnossa.Ensimmäinen lapsi siis tulossa. Viikoilla 6-8 oli jatkuvasti huonovointisuutta ja alavatsakipuja mutta nyt ei oikeastaan enää muuta kuin rintojen arkuus ja välillä hetkellisiä "kouraisuja" alavatsassa, eikä minkäänlaista vuotoa ole. Pelottaa ja kun en oikeen tiedä mitä pitäisi tehdä.
Kun tämä raskaus tuli niin äkkiä vaikka suunniteltu olikin, emme kerenneet yrittää kun kuukauden niin jo tärppäsi. Senkin takia jo mietityttää että onko näin suuri onni mahdollista? Ihan kamala olo kun ei mistään mitään tiedä.
Kertokaa omia kokemuksia, niin hyviä kuin huonoja.
 
AnniMarj: Aina voi toki käydä tarkistuttamassa. Itsellä oli ekassa raskaudessa esikoisen kanssa mennä hermot juuri siihen omaan oireettomaan raskauteen, kun joka puolella muut sai vahvustusta raskaudesta himojen ja pahan olon myötä. Neuvolan täti taisi silloin onnitella erittäin kivasta raskaudesta josta pitäisi vain nauttia. Rauhotuin kun kävin yksityisellä tsekkaamassa että siellä se tosiaan vielä hengaa :) Tsemppiä! Tässä raskaudessa en ajatellut odotella huonoa oloa kun ei sekään kivaa ole. Mulla on tällä hetkellä vain isompi maha + rinnat suurentuneet..toivottavasti ne laskee vai liekö nyt jo lopullisesti turposivat taas..

Minusta nuo sinun oireet on oikeinkin riittävät. ei mullakaan sen enempää ole.

IhanaOmena
 
Kiitos kaikille tsempeistä. On ollut pitkä päivä :'( toivon, että saisin tänä yönä kuitenkin nukuttua. Aika parantaa haavat ja onneksi se koko km oli loppujen lopuksi aika nopeasti ohi, niin nopeasti ettei vielä edes koko aika muista ettei olekaan enää raskaana... Toivon todella, että nyt ei enää tippuis ketään täältä pois! Pipparille myös voimahalit, ehkä törmätään joskus jonkun muun kuukauden kohdalla?! :heart:

Mansikki
 
Äiti maa eskariin tarvitaan todennäköisesti kuravaatteet, ulkovaatteet, sisätossut ja reppu tavaroille ja askarteluille. Meillä ainakin lapset saaneet kynät, vihkot yms. sieltä ja ne on sitten tuotu kotiin vasta eskarin loputtua.

Pipparille osanottoni

Omppuf /kaksostenrattaat olen vertaillut nettisivustojen hintaa, mutta näkemättä en rattaita ole halukas ostamaan. 1 asia jonka toivoisin välttäväni on naruilla säädettävät selkänojat. Rattaiden ohjaamisessa varmaan kanssa eroja, että pitäis päästä vähän testaamaan. Hinnalisesti en kuitenkaan ole ajatellut yli 300€ laittaa ja muutamia hyviä vaihtoehtoja siihen hintaluokkaan olen löytänytkin. En ole mikään talvilenkkeilijätyyppiä ja lähinnä tartten satunnaisia lenkkejä varten ja ennen kaikkea kauppakeskuksissa lumpusteluun.

Tukivyö oli ahkerrassa käytössä esikoista odottaessa. Nyt löysin sen jälleen ja kyllä se varmasti tekee hyvää selälle taas. Ostin myös 10 kpl lisää entisten 10 seuraksi äitiystukialkkarit Patricialta, kun 1€/kpl sai. Ne on poistunut niiden valikoimasta jo vuosia sitten, mutta keskustassa (Unioninkadun poikkikadulla, Kasarmintorille mentäessä) olevassa liikkessä on vielä xs, s ja 3xl kokoja ja on mielettömän hyviä!

Maarit ja Hattivatti 11+3



Lääkärissä käynnit oli aikoinaan raskausaikana neuvolassa ilmaisia niin monta kertaa kuin oli tarvetta. Nykyään Hesassa taitaa se kaksi olla tarjolla ja viimeksi jouduin käymään ekstrakerran ja siitä tuli se ihan normimaksu vaikka viimeisen kerran sitten jätinkin välistä, kun menin äippäpolille.
 
Pink89 jostain luin tosta jumppapallosta, et ois just hirveen hyvä raskauden aikanakin sillä jumpata, kun vahvistaa syviä lihaksia tosi paljon. Ja sen kanssa voi tehdä hyvin liikkeitä ilman, että kasvava vatsa on ongelma niin siksi mielenkiinnosta kysyin. Mut hyvä tietää, et siit on sit synnytyksessäkin jotain apua. :D Tukivyö pitänee itsellekin hankkia jahka lomalta töihin kunnolla palaan.

Äp-rahoista yleensä vimosen käytettävissä olevan verotustiedon mukaan, MUTTA voidaan laskea myös viimeisen 6kk mukaan, mikäli edelliset käytettävissä olevat ansiotiedot poikkeavat reippaasti. Itselläni ainakin isot poikkeamat, kun kesäkuussa 2011 vasta aloittanut työt ja yrittäjänä, joten omat tietoni tulevat siis viimeisen 6kk mukaan ja maksetusta yrittäjän eläkkeestä. Ja nimenomaan toi 6kk ennen laskettua aikaa eikä 6kk ennen äitiyslomalle jäämistä.

AnniMarj et oo yksin noiden ajatusten kanssa. Meillekin esikoinen tulossa ja tärppi tuli verrattain nopeasti (kolmannelta kierrolta). Oireita on toki, mutta jotenkin ajattelen monesti, että ne ovat vain mun omassa päässäni eli jotain psykosomaattisia oireita. Joskus tulee sellainenkin olo, että ei tämä voi olla todellista, kun on jotenkin liian "helppoa". Hankala selittää. En missään vaiheessa edes harkinnut kunnolla, että kävisin ar-ultrassa - jotenkin sitä nyt vaan ajattelee ja odottaa, että se np-ultra on sopivasti siinä 13.viikolla (minulla) alkupuolella ja se riittää. Onneksi on enää se 1,5vko siihen ja sitten on taas hiukan fiksumpi, toivon mukaan, ja voi hengittää vapaammin. Nauttiakin tästä kaikesta ihmeellisestä, mitä tapahtuu. :) Jos koet olosi epävarmaksi tai että kaikki ei ole kunnossa niin varaa ihmeessä aika yksityiselle ultraan - saat ainakin mielenrauhan itsellesi. Ei näiden kanssa liikoja pidä vatvoa - liian usein maalailee piruja seinille, kuten minäkin. Omaa maalailua on kummasta tehostanut se, että lähipiirissä on paljon pariskuntia, jotka eivät täysin luomusti tule koskaan lasta saamaan... siksi sitä helposti kokee, ettei ansaitse tätä onnea eikä oikein uskallakaan kauheasti asiasta "hehkuttaa".

Äitiysalkkarit niitä munkin pitää jostain löytää, ehdottomasti. Taitaa mennä nettishoppailuksi. :D

(.) Nyt vähän iltapalaa - jääkaappikylmiä luumuja. Sitten saunaan.
 
Kiitos Maarit*, nuo vaate asiat on kyllä selvillä, mutta just, että täytyykö olla omat kynät. Katselin kyllä siellä tutustumis käynnillä, et näillä edellisillä oli nimikoidut purkit missä oli kyniä, mutta et tuleeko ne kynät sitten mistä. Mutta ilmeisesti penaalia ei tarvi. Reppu täytyy ilmeisesti hakea isompi, kerho reppu taitaa olla liian nafti. Iso muutos mein eloon tämä eskariin lähtö :)

AnniMarj:Pahoinvoinnin loppuminen on ihan normaalia, itselläkin se helpotti noilla viikoilla. Edelleen tissit kipeät ja ajoittain pientä huonoa oloa, eipä juuri muita oireita väsymyksen lisäksi ja ainakin vielä reilu viikko sitten pieni vatsassa antoi itsestään hienot ultra kuvat. :)

Mulla menee äp-rahat 2010 vuoden mukaan koska mun alkaa ä-loma kuitenkin vielä tän vuoden puolella. 28.12 alkais :). Mutta aijon kyllä kans ton 6kk palkkatulojen mukaan hakea, vissiinkin kai. Kelan sivuilta on tosiaan helppo tsekata koska loma alkaa.

(.) Tänne ei mitään uutta, nukuin taas ihan pirun huonosti, vessassa sai juosta kolme kertaa ja koko yön nenä tukossa. Inhottavaa. Tosin aikoinaan lääkäri sanoi, et otriviniä voi ihan hyvin käyttää jos vaan esim.yöllä laittaa. Mutten viitsisi sitäkään käyttää, senkään takia kun se sitten aiheuttaa sen, et varmasti menee tukkoon kun käytön lopettaa. Kestettävä on.

Äiti maa & Usko 12+6
 
Pipparille myös täältä pahoittelut :'(

Kieltämättä nämä suru-uutiset ruokkivat omiakin pelkoja. Oma np ultra on vasta vajaan kolmen viikon päästä ja nyt jo jännittää ja pelottaa ihan tosissaan... Et siis AnniMarj ole yksin noiden ajatustesi kanssa. Toivotaan, että jatkossa jokaiselle tulisi nyt pelkkiä positiivisia uutisia!

Lääkärikäynneistä: mulla ei ekassa raskaudessa ollut alussa neuvolalääkäriä, koska kävin ar-ultrassa ja neuvoläntäti ei näin ollen nähnyt lääkärille tarvetta. Nyt on eri neuvola ja tällä kertaa sitten kuitenkin varattiin aika neuvolalääkärille raskausviikolle 13, vaikka myös tässä raskaudessa kävin ar-ultrassa. Käytännöt näköjään vaihtelee siis ihan saman paikkakunnankin sisällä eri neuvoloissa... :confused:

(.) tänään sitten pitäis tässä aamupäivästä käydä verikokeissa. Ei ole mitään lempihommia, kun neulat ei ole oikein mun juttu mutta kyllä se menee, kun katselee seinille toimituksen ajan :whistle: Onneksi yleensä suoni on löytynyt helposti... Siitä tulikin mieleen, että ekassa synnytyksessä hoitsu ei meinannut millään saada tippaa tuohon kämmenselän suoneen. Kokeili moneen paikkaan ja lopulta joutui laittamaan sen tuohon peukalon ja etusormen välistä kulkevaan suoneen, kun ei muuhun saanut. Se tuhertaminen tuntui melko ilkeältä, kun piikki on kuitenkin melko paksu.. *yäks*.

Voikaa hyvin masuset!

nessuli & nasu 9+5
 
piippari pahoittelut menetyksestäsi :( osasitko jotenkin epäillä ennen ultraa ettei kaikki ookkaan hyvin?

mansikki82 pahoittelut myös sinulle! :hug: eikös sulla ollut jo paljon viikkoja?

FB-ryhmään kutsuja laitoin viestiä muttei ole kuulunut mitään. Onko muut päässeet jo ryhmään???

annimarj yksityiselle vaan suosittelen minäkin! :) siellä saat helpotuksen omaan oloon.

omppuf meinaat ottaa teille sisarusrattaat? meillä on samanikäset esikot mut mä en ajatellu ostaa uusia rattaita kun ajattelin et seisomalauta riittäs. Enimmäkseen esikko jo kävelee nytkin joten ei varmaan pysyis enää rattais ens vuonna :) jäi mietityttämään asia kuitenkin vielä...mitkä sulla on perusteet rattaiden hommaamiselle?

(.) oma olo on ihan normaali, mustakaan tunnu yhtään raskaana olevalta, rinnat on turvoksissa mut muuten olen laihtunut ja maha on todella niin kiiinni selkärangassa kun vaan voi. Täytyy ihan ihmetellä miten se pikkuinen tonne on mahtunut tekemään pesänsä ,se pistääkin miettimään et vieläkö siellä ollaan elossa.. kaikkea sitä pohtiikin voi hoh! :D

taikamaailma 10+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä