HELMIKUUN HELMET 2013 *heinäkuu*

Annalinnea, käy kelan sivuilta laskemassa, milloin äippälomasi alkaa. http://asiointi.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication Jos alkaa tänä vuonna, niin lasketaan vuoden 2010 verotustietojen mukaan ja ensi vuonna sitten vuoden 2011 mukaan. Vilperillekin huomautan, että ethän sekoillut vuosista? Ei viime vuoden sairastelulla ole vaikutusta, jos jäät tän vuoden puolella äippälomalle. Vaan toissavuoden. Pienen hetken sain itse etsiskellä niin vanhoja verotuspäätöksiä...
 
Pakko kysästä tässä välissä tosta äitiyspäivärahasta kun täällä näyttää olevan asiasta tietävää porukkaa, että kun olen ollut opiskelija viime vuodet ja nyt sit ennen äitiyslomaa ehdin justiinsa olla töissä 6-7kk niin saanko hakea sitä tukea sitten tolta puolelta vuodelta? Ja pystyykö sitä laskemaan jossain paljonko se tuki tulee olemaan suunnilleen?
 
sen äp-rahan saa joko viimeisen täyden verovuoden mukaan tai tarvehankintaisena 6kk ennen laskettua aikaa. Näin oon ite sen ymmärtäny. Tosin mä olen yrittäjä, joten korotetun YELin mukaan tulee äp-rahat 6kk ennen laskettua aikaa. Pitää huomenna soitella Varmaan aiheesta. Huoh.

Eka neuvola takana, meni hyvin. Verenpaineet hitusen koholla, mutta ne on aina, kun jännitän sitä mittausta niin pirusti. Hemoglobiini oli suorastaan loistava, 140. :) Seuraava neuvola-aika kuun vaihteessa ja pian sen jälkeen varmaan eka ultra. Joutuu vaan Jyväskylään asti ultraan, mut onpahan hyvä syy käydä sit tuhlailemassa kaupungillakin. :D Ja joutuu isäntäkin olemaan vapailla niinä päivinä, enhän mä yksin ultrakäynnille mene. :) Ja tuossa puhelimessa jo päätettiin tulevan isukin kanssa, että otetaan se sikiöseulontakin siinä samalla, kun verikokeita muutenkin otetaan. :) Sokerirasitus on edessä, mutta todennäköisesti vasta puolivälin jälkeen - ellei tule mitään erityistä syytä aikaistaa sitä. LA muuttui sen verran, että tarkistuksen jälkeen 17.2.

(.) Tänään on ollut ihan hyvä päivä - yöllä tissit valvotti kovasti. Paljon on tuossa luettavaa neuvolasta ja väsyttäiskin vähän... jospa sitä päikkärit kohta nukkuis, kun saa tän jakson Vampire Diariesia katottua. :)

Tervetuloa uusille!
 
J+
Pitää siis paneutua noihin kelan asioihin, sitten paremmalla ajalla :)

(.) Doppleri tuli ja kuten joku jo mainitsi niin ääntä ei kuullut. Hevosenlaukka puuttui ja oma syke sieltä nivusista/häpyluun kohdalta kuului. Tuskin tuo Doppleri kovin kummoinen on kun ei hintakaan ollut päätä huimaava.

Voiko vatsan koosta tai kasvusta päätellä onko kohtu edessä vai takana. Dopplerin kanssa tuo hepanlaukan etsintä voi olla vaikeaa jos istukka kohdun etuseinämässä. Vastatkaa viisaat, ja jos on temppuja miten ja mistä syke löytyä niin tietoa pöytään :D

Raskausoireet katoaa? Siitä se huoleti tuleekin. Pahaa oloa ei tule, koska syön tasaisesti jotakin. Vatsassa tuntuu jomotusta, tissit kipeät. Hirveän kallista tuo yksityinen UÄ on.

Niskaturvotus, seulonta ja ultra ovat vasta 20.7 :kieh: Vika päivä tehdä seulonta näillä viikoilla, jonkun peruutusaika vois olla kiva.. Ei jaksaisi odottaa...
 
(.) Neuvolasta soittelivat, kuten arvasin, en pääse kunnalliseen ultraan, koska raskauduin suht normaalista kierrosta. Katsotaan sitten ultrassa mitä sanotaan lasketusta ajasta. Voi olla, että meillä jää alkuraskauden ultra nyt kokonaan väliin, kun se, johon yksityiselle menisimme, on lomalla nyt lähes koko heinäkuun. Sitten elokuussa jo tuleekin np-ultra kuitenkin.

Vointi on erittäin väsynyt, eikä siihen yhtään auta täysin sekopäiset unet öisin. Heräilen vähän väliä ja olen ihan sekaisin. Lisäksi nälkä tulee äkkiä ja vatsaa turvottaa. Todella saamaton olo : /
 
J+: Mulla on kohtu kuulemma reilustikkin taakse kallellaan ja se on aina sanottu syyksi miksi äänet ei välttämättä kuulu yhtä aikaisin kun muilla. Olin kyllä huomaavani tuossa kun koklailin kans, et ehkä sekunnin taisi kuulua the jumputus. :) mutta hankala on löytää. Ja katoaa ennen kun ehtii kunnolla huomatakkaan. Mutta ehkä sitten parin kolmen viikon päästä voi kuulua ilman etsimisiä.
Saa nähdä yrittääkö nla-lääkäri ens viikolla kuunnella, ihan uus tuttavuus mulle eikä tietty tiedä mun historiaani. Toisaalta ihan jännittää sinne mennä, kun ikinä en tuolla "kaupungin" neuvolassa ole käynyt ja et mimmonen se lääkäri on. Vanha oli ihan huippu, mutta ompa vastaan tullut niitä ei ihan niin huippujakin, jotkut on niin virkaintoisia että loukkaantuvat jos uskallat esittää oman ajatuksesi siitä mikä voisi vialla olla..
Niin ja kyllä kohdun asentokin vaikuttaa mahan kokoon, ainakin osalla. Itsellä jää vatsa pieneksi mutta tiedän kyllä tuttuja joilla ihan herwoton maha ja kohtu takana :)
 
Viimeksi muokattu:
Jiii kovasti tsemppiä sullekkin :hug:.

Uusille tervetuloa =)

Äippärahasta luulen saavani minimiä. Viimeksikin olin puolikkaana töissä ja silti sain minimi korvausta ja jäin juuri tuolloin 2010 äippälomalle... Tulot kuitenkin nousee kun nyt oon ollu kotihoidontuella :p.

(.) Tällänen pikapostaus nytten kun oon lähössä kaverin kanssa lenkkeilemään kohta. Tuntuu tää helle jotenkin super raskaalta ku on raskaana. Normistikki kärsin kuumuudesta ja nyt jotenkin oikeen korostuu, mälsää.
Tänään kävin kuitenkin reippaana alennusmyynneissä ja löysin kahet äippähousut vitosella!! Oon niin happy :D. Farkuissa oli ovh 89 eli aika hyvät alet sain. Ois ollu kaikkee ihanaa, mutta en venynyt kauheesti tutkimaan kun muksut oli mukana sählääs.
Maha senkun turpoo vaan, kaks viikkoa enää ultraan!! Josko sen aikaa sais pinnistelty ja vedetty vatsaa sisään kun ollaan tuttujen seurassa. JA sitä aikaa ootellessa että masu on oikeen selkee vauvamasu :heart:.

Selis ja wotwot 9+3
 
Jii ja Wiitahepo tsemppiä odotteluun! On varmasti todella raastava tilanne. En tiedä miten itse jaksaisin odotella, mut ei tietty vaihtoehtojakaan ole joten pakkohan se olis vaan. Toivotaan että molemmat saatte uudesta ultrasta hyviä uutisia!!!

(.) Meillä oli virallinen ar-ultra tänään naikkarilla ja edelleen oli asukas kotona . Mä en itse kuvaa ruudulta nähnyt (aika tylsää lääkäriltä) mut iskä näki. Pieni sydän siellä sykki vahvasti. Mitat vastasivat 6+5 viikkoa, mut lääkäri sanoi heti alussa että kuvakulma on huono. Kuulemma kaikki on ihan normaalisti ja laskettu aika lasketaan nyt sit tällä kertaa niin että punktiopäivä on ollut 2+0 ja la tosiaan se 19.2. Pituutta sintillä oli mittauksen mukaan 7,7mm.

Mulla on eka Neuvola 18.7 ja np ultra on sitten 2.8 torstaiaamuna. Neuvolan pitäisi kuulemma laittaa äitipolille sit lähete että kontrollikäyntejä olisi vähän normaalia tiuhempaan. Syynä tähän on edellisen raskauden aikana sairastettu syöpä =(. Mut kontrollit sopii mulle vallan hyvin! Pääsee aina kurkkaamaan masuun, mikäs siinä ;)

Poikanenkin alkaa onneksi voimaan jo paremmin. Tänään eka kuumeeton päivä. Johan niitä 9 jo olikin.

oireina on edelleen pääasiassa kipeät tissit ja helposti sekaisin menevä masu. Parina päivänä on aavistuksen verran ollut huonoa oloa.

Kaupasta ostin alkoholitonta siideriä ja kun poikanen saadaan unille karataan miehen kanssa kahdestaan puusaunan pehmeisiin löylyihin ;D

Napsis ja pikkutyyppi 7+2 <3
 
J+
Tuntuu että kaikki muut menee np-ultraan ennen mua! Noloa kun aikuinen saa itkupotkuraivarit sen takia... :headwall:

doppleri
- kuuluuko sen kuumentua? Tai tulla kuumottava tunne?
- perusvoide, liukkari..jotain kuulin mutta kadotin sen..
- yritin mitäkin akrobatiaa lattialla, seisten maaten, peppu nostettuna kohti kattoa.
-Vatsa tuntui hellästi eikä dopplerin käyttö tunnu hyvältä...
-kauanko dopplerilla voi leikkiä yhtäjaksoisesti kun etsii sykettä?
 
Terveisiä ekasta neuvolasta!

Verenpainemittarin antoi kotiin, pitää pari-kolme kertaa viikossa mittailla sillä... oli lukemat vieläkin jotain 130/95... itse en niin huolissani olisi, koska ykköstä odottaessa alapaine saattoi olla jopa 116 eikä silti asialle tehty yhtikäs mitään. Että ei ne sillä mittailemalla parane :D tästä voisi päätellä, että on siellä masussa ainakin tyttö :) Tosin tuo appelsiinimehuaddiktio ei sovi siihen, mutta ei puututa siihen taas...

Verikokeita pitää alkaa varailemaan, niihin kai pitäisi mennä jo ensi vai seuraavalla viikolla.. ja sitten pitää varatakin jo se ar-ultra, jossa sitten syynätään sitä seulontajutskaakin. Kuinka moni aikoo tehdä sen seulonnan? Mitäs sitten, jos siinä onkin riski? Haluankohan tietää ja pystynkö tekemään enää päätöstä, joka olisi järkevä? Huoh. Eikä niillä laitteilla kuulemma vielä aikoihin kuule mitään ääniä :D Sanoi vaan, että noh, vastahan sinä niitä viime viikon alussa olet nähnyt ja kuullut, sehän se riittää.. No just joo. Ajattelin kysäistä, vieläkö velipojan pesueella on se dopleri, jonka ostivat viime syksynä... vaikken kyllä ikinä kuvitellut haluavani koko laitetta, mutta kai sitä on tullut jotenkin yliherkäksi tai jotain.

Mutta siis kaikki hyvin, hemppa oli 132, ei ihan normaali mulle, mutta ihan jees, mulla on ollut yleensä yli 140 reilusti. Kuka on vienyt mun hempan ;) Tänään ollut muutenkin paras päivä aikoihin, vaikkakin väsyttää, mutta selkeästi vähemmän huonovointisuutta, olen jopa halukkaasti murkinoinut! Ja kuten monella muullakin on tuota kosteusvauriota jakopäässä, niin kyllä täälläkin tahtoo olla ja kyllä voisi vällyjen välissä olla vaikka koko ajan, mies ei vain oikein innostu :D taitaa vähän pelätä ajatusta, vaikkei sillain voi mitään keskenmenoja aiheuttaa!

Kai se on alettava seurustelemaan siipan kanssa, vaikkei sitä sais petiin kingettyäkään :D Hyvää illanjatkoa mutsit!

Viivi+Tiiti 8+4 (eikä viisi kuten aamulla on tullut haihateltua :D )
 
J+
Viivi76 raskaudessa seksi on varmaan toiseksi paras asia vauvan jälkeen ;)
Ei tarvitse pelätä, seksi tai orgasmi ei saa aikaan keskenmenoa. Rusehtavaa vuotoa voi toki tulla mutta usein syy on kuivissa limakalvoissa. Kyllä sitä peuhais enemmänkin jos aikataulu sen sallisi. Hih.

Mä en taida leikkiä dopplerilla enään. Kun netissä on niin paljon ristiriitaista tietoa sen käytöstä - seurauksista. Ja tuo ikävä tunne dopplerin kokeilun jälkeen kai viestii jotain. Kannattaako leikkiä vai ei.

9+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
anteeks kun valitan: mulla on ihan karmee olo:ashamed:
Mistään ei tuu mitään ku pidätän oksennusta kokoajan:ashamed: Nytkin pitäs tyroksiinit aamutuimaan ottaa mut oon jo yökkiny aamun vessassa ja mietin et miten ihmeessä saan pysymään ne sisällä:ashamed:
Eikä mitään saa oikein syötyä :( eikä kyl tee mielikään.

Tästä tarttis nyt niiiiin nauttia, tää on hyvä merkki:heart:
Mut väkisinkin kun yökkii sappinesteitä niin vetää olo aika heikoksi...

Hei miten piilotatte pahoinvoinnin ihmisiltä? Kun en halua et kukaan vielä saa tietää mut tätä oloa on vaikea peitellä...

Ah, nyt yökkäilyn jälkeen helpotti hetkeks, nyt äkkiä tyroksiinit naamariin!

T.Neiti + salaisuus rv 7
 
Huomenta!

Pahoinvointiin ei taida olla ratkaisua. Minä kokeilin inkivääriteetä, joka ei auttanut, ja nyt luinkin jostain, ettei sitä edes suositella rjaskauden aikana. Jotkut saavat apua kalaöljyn ja helokkiöljyn yhteisvaikutuksesta, joka myöskin ehkäisee sitä kuuluisaa adhdtä vauvalla, niiden nauttimisella on muitakin suotuisia vaikutuksia. Ei auttanut mulla. Epäilen, ettei siihen auta kuin aika? En tosin ole edes oksentanut vielä enkä luultavasti tule oksentamaankaan, mutta öisin puhaltelen sängyssäni :( Päivisin yritän tehdä kaikkea muuta, etten ehtisi voimaan pahoin, vaikka ei se paljoa auta. Sen olen huomannut, että kun syö jääpaloja tai juo kylmää ylipäänsä, se kaikkoaa vähäksi aikaa. Mutta sekään neuvo, että 'syö pieniä annoksia usein' ei kyllä ollut mun kohdalla mistään kotoisin. Veljen vaimo oksensi alusta loppuun saakka, eikä sitä kyllä voinut mitenkään peitellä :( Lääkärikin määräsi hänelle pahoinvointilääkettä, mutta hän ei pystynyt sitä syömään. Joten TSEMPPIÄ KOVASTI! Se joko lakkaa tai ei /

Viivi+Tiiti 8+5 oikeasti :)
 
Ei siihen tosiaan Neiti-81 taida olla mitään mikä sen oikeasti veisi pois. Oletko sä niitä rannekeita koettanu? B3 vitamiini oli myös, mikä ehkä saattas auttaa mutta jos oikein on rankkaa pahoinvointia niin siihen tuskin auttaa mikään. Tai ainahan nla-lääkäri voi määrätä lääkityksen siihen. Jos oikein pahaksi menee. Tsemppiä :)

Mistä sä J+ sen doplerin tilasit? Ei mun tietääkseni pitäs kuumentua! Tai ei mun ainakaan kuumene yhtään. Ihan perus kosteusrasvaa oon käyttäny, niveaa ja abo basea :D En kyllä ajatellu, että akrobatia auttas :D On se hyvä, et joku sitten testaa kaikki mahdollisuudet! Mutta mä kyllä sinuna laittasin äkkiä palautetta sinne puljuun tuosta kuumenemisesta.

(.) "ihana" hellepäivä näemmä tulossa. Taidan pakata muksut ja suunnata rannalle :). Eilen iski taas epäusko ja olo ettei siellä ihan taatusti ole mitään elämää. Kurjaa, mies kyllä meinas taas kun tulimme saunasta, et tissit on taas kasvanu. Mä en kyllä huomaa itse.. Ehkäpä se vaan haaveilee. Jotenkin nyt on alkanu ahdistaa, tulis nyt se 16 pvä pian. Vaikka eipä siihen ole enää juurka aikaa, kahta viikkoa puhun koko ajan itselleni, mutta ei ole kyllä enää sitäkään :)
Huomaa, et on lomalla. Luulin koko aamun, et on keskiviikko..

Äiti maa & Usko 9+6 (jee, huomenna olisi 2 numeroinen luku)
 
Pahoinvoinnin salaaminen ei taida kovin helpolla onnistua ainakaan muuten kuin saikkua hakemalla. Lääkäriltä voi pyytää pomolle erillisen saikkulapun, josta ei käy ilmi diagnoosia ja toisen sitten Kelaa varten, jonka toimittaa itse sinne (ne sitten tiedottaa palkanmaksua onko kyseessä korvattava sairaus eli tässä tapauksessa kyllä). Kaikki lääkärit eivät tiedä tästä mahdollisuudesta ja jotkut työnantajat eivät halua hyväksyä diagnoositonta saikkua, mutta lain mukaan terveydentilasi ei kuulu työnantajalle. Työnantaja voi halutessaan soittaa lääkärille ja kysyä onko työehtojen mukaisesta sairaslomasta kyse ja lääkäri ei kerro muuta kuin, että on. Itse olen joskus aikoinaan käyttänyt tätä vaihtoehtoa, kun olin ollut 3,5 kk koeajalla ja vielä oli jäljellä 2 vk enkä pärjännyt pahoinvoinnin kanssa. Työpaikkalääkäri ehdotti sitä itse eikä työnantaja (todella iso) edes ihmetellyt asiaa.

Pahoinvointilääkkeet niitä en lähtisi ottamaan. Niillä on haittavaikutuksensa ja aika harvalla toimii. Muutenkin lääkkeitä kokeilee varoa, joten itse olen jättänyt ne käyttämättä ja olen vaan sanonut ettei toimi. Musta on kummaa miten helposti jotkut lääkärit niitä tyrkyttävät, kun kuitenkaan mitään muita lääkkeitä esim. allergialääkkeitä ei suositella käytettäväksi ellei ole aivan pakko.

Maarit ja Hattivatti 8+1
 
Neiti-81 kuulostaa kyllä kurjalta tuollainen yökkiminen :x. Tsemppiä. Ite oon kyllä pystynyt pahoinvoinnin peittelee kun mulla on vaan tasaista etovaa oloa. JA mitään apua en oo huomannu saavani vaikka söis tiuhaan ja pienesti kerralla.

Valkovuoto on myös kiusana. Paikat tuntuu jatkuvasti märältä. Valkkari on melko vetistäkin ihan sama homma ollu aikasemmissakin odotuksissa.

Viivi76 on sulla aika korkeet paineet jo näin alussa. Vai onko tyypillistä sulle? Mulla esikoisesta oli 160/100 ja jouduin osastolle raskausmyrkytyksen takia.

(.)Takana taas yks huonosti nukuttu yö... Jotenkin tuntuu ettei millään saa hyvää asentoa ja kun kääntyy niin tulee repäsykipuja ja helkkarin lämminki oli makkarissa. Kuopus tuli sänkyyn puol seiska ja mä lähin vierashuoneesen nukkuu. Isäntä heräs lasten kanssa kun on vapaalla tänään. Onneks sain sitten parin tunnin pätkät vetää rauhassa ja olo on heti pirteempi.

Selis ja wotwot 9+4
 
b-vitamiini mulla on käytössä. Mulla saattaa siis yökkäys tulla yskähdyksen ja haukotuksenkin perään :O Jotenki hirveen herkässä toi yökkörefleksi :X

Toi b-vitamiini selkeästi auttaa vähän ainakin, ongelmahan on just et tyroksiini pitää ottaa tyhjään vatsaan ja odotella tovi ennen kuin alkaa syödä/ottaa vitamiineja.
Nyt kun sai b vitskun niin alkaa taas helpottaa hetkeks, huh huh

Nyt kuopus ekoille unille ja itsekkin meen hetkeks koisii: isommat lapset on mummulassa yökylässä :) :heart:
 
Hei vaan kaikille!

Taustalla olen oleillut ja lueskellut teidän mukavia juttujanne.

Mun taustaa: 4 vuotta kaikenlaisia lapsettomuushoitoja ( kaikki mahdolliset mömmöt on nahkaan pistetty ja syöty) PAS 25.5. ja tästä positiivinen raskaustesti.
Kun kaikki on meillä mennyt päin peetä, niin siksipä taustailin ultraan asti.
Mitään oireita, rintojen arkuutta lukuunottamatta, minulla ei ole ollut, joten jo siitä osasin olla varuillani. Eilen (8+2) oli ar-ultra ja selkeä pussi siellä näkyi ja jotain pientä pussin pohjalla, mutta ei sykettä, joka noilla viikoilla jo täytyisi näkyä selkeästi.
Sain siis KYS:n lähetteen tarkastukseen, joka tulee 1-7 vrk:n aikana.

Kyllä itkin koko eilisen päivän. Vaikka kuinka sitä on itselleen tolkuttanut että elä odota mitään, niin MIKÄ PETTYMYS!!! Lääkäri ei antanut mitään toivoa.
Eilen olin sairaslomalla, mutta tänään olisi jo yövuoroon lähdettävä. Ja vähän ajan päästä tuntuu että alkaa pienikin asia itkettää...
Nyt sitten pitää ootella että kutsu kuuluu sairaalaan, mitä siellä sitten tapahtuu, muuta kuin keskeytys... mitään vuotoja,kipuja ei ole ollut... niitä nyt sitten odotellessa.


Hyvää kesän jatkoa ihanaiset naiset!
 
täällä kans helmivauvaa odotteleva ilmottautuu sakkiin mukaan!
esikoista odotamme. oon super innoissani ja samalla kuitenkin pelko persiissä että meneekö kaikki hyvin. ensi viikolla eka neuvola, ensimmäistä ultraa odotellessa! :heart:
täs tiedot *saikku*/24/1.lapsi/vas/tays
la:n kerron sitten kun saa siihen varmuuden mutta helmikuun lopulle se menee.
*saikku* 7+1
 
Heippa mammat,

J+
Itse olen kahdessa raskaudessani kuunnellut paljon doppler laitteilla ja mitään haittoja ei ole ilmaantunut, molemmat lapset terveitä ja hyvin kasvaneita. Mutta ymmärrän että jokaisella on dopplerista oma mielipiteensä, samoin kuin ruoka-aineista mitä saa ja ei saa syödä odotusaikana. Noi kotiin myytävät laitteet ovat teholtaan jo sen verran "leluja" ettei pidempikään aika saa haittaa aikaiseksi saati kuumentumista. Neuvolan laitteet ja varsinkin ultralaitteet ovat eri juttu, niissä on poweria sen verta ettei liian moni kerta ole hyväksi ihan tuon tehokkuuden takia.
- kuuluuko sen kuumentua? Tai tulla kuumottava tunne?
Jos laitteella pitkään mahaa hinkkaa edes takaisin ja painelee etsien sykettä niin tuo tunne on samanmoinen kuin kuumentumistunne, mutta et saa millään noilla tehoilla kuumentumaan omaa ihoasi.
- perusvoide, liukkari..jotain kuulin mutta kadotin sen..
Kummatkin käy, uä-geelillä kuuluu parhaiten koska se kantaa äänen hyvin laitteelle.
-kauanko dopplerilla voi leikkiä yhtäjaksoisesti kun etsii sykettä?
Kauan, noilla tehoilla mitä noissa laitteissa on ei voi mitenkään saada vaaraa aikaiseksi.

Nämä siis vain omia mielipiteitä alalta. Jokainen päättää itse käyttääkö vai ei! Mielipiteitä on yhtä monta kuin meitä odottavia äitejä :)

LOVE 9+1
 
Oodi76 voi ei :( Toivottavasti kuitenkin sieltä sittenkin löytyisi se syke. Teillä on pitkä tie takana ja paljon vastoinkäymisiä ja olisi oikein, että alkanut raskaus menisi hyvin ilman huolia!
Toivottavasti seuraavassa ultrassa selviää, että kaikki on kunnossa!
 
Ensinnä pahoittelut Oodille huonoista ultra-kuulumisista :/. Toivotaan että lääkäri olisi pian ja saisi jonkunlaisen selvyyden mitä siellä tapahtuu :eek:
Neiti-81: Kamalaa tuo oksentelu. Tiedän mistä puhut.. täällä on myös laatoitettu ahkeraan pari viikkoa. Jos haukotuttaa rupeaa oksettaa ja varsinkin jos sattuu yskäsemään tai aivastamaan. Mulla on auttanu pakastemarjat ja jäätelö. :eek:
Wiitahepo: Ymmärsin että ootte menossa nyt maanantaina sitten taas ultraan, täällä sama ja pelottaa :eek:

Napa: Tänään vuorossa iltavuoro, tulee olemaan varsin mukavaa kun työpaikalla lämpöä päälle 30 astetta kun ilmastointi ei pelaa. :D

Parempia vointeja ja kuulumisia toivon kaikille! Huomenna poksuu viikot :)
Omppu 7+6
 
Voi oodi76 :hug: Voimia sinne!

Vauvahaaveita86 juuri noin. Minäkin olen opiskelija, mutta aion nyt syksyn keskittyä enemmän työntekoon (vakkaripaikka mulla opiskelujen ohessa), niin saan vähän parempaa äippärahaa sen 6kk perusteella. Sitten saan sen 3 ekaa kk vielä palkkaa. Kelan sivuilta löytyy joka lähtöön laskureita, paljon saa suunnilleen rahaa, milloin alkaa jne.

Viivi76 Mulla on AINA paineet koholla, kun ne mittaa hoitaja ja lääkäri. Huomaahan sen jo siitä, että sykkeet on jossain kahdeksankympin tienoilla (mulla on leposyke noin 55), joten tuskin siinä kovin rennosti istuu. :p Vaikka en varsinaisesti edes jännitä, mutta se tilanne vaan nostaa ne. Vuosia ihmettelinkin, että miten kukaan saa normaaleja paineita vastaanotoilla. Mutta tuo on ihan hyvä, että sait kotiin mittarin. Mun pitänee käydä niitä itse mittailemassa yths:llä tai terveyskeskuksessa.

Neiti-81. Ei mulla ainakaan pahoinvointiin auttanut mikään. Ei ne rannekkeet (vaikka ihan ekana päivänä tuntui, et oisko apua, mut ei) eikä B6-vitamiini (jota söin isolla annoksella). Yökkäysrefleksi oli mullakin tosi herkässä, joka kerta hampaiden harjauksessa ja tosiaan myös yskiessä. Reilu viikko sitten vielä itkua väänsin, kun väsytti se oksentaminen. Mutta se vaan loppui viime viikolla. Siis etoo välillä vieläkin, mutta en ole edes joka päivä enää oksentanut. Tiedän, et mulla loppui aika aikaisin ja toivotaan, että sullakin loppuu! Pari kertaa kun jouduin kakomaan kilometrin kauppamatkalla (onneksi en joutunut oksentamaan, töissä sen sijaan oksensin, mutta hain kyllä saikkuakin) ja mietin, että miksi en ole koskaan nähnyt naista oksentamassa julkisesti. Tsemppiä! :hug:

Mä sain hoitajalta saikkua ja hän sanoi ekalla kerralla, että kirjoittaa vain pahoinvoinnin vuoksi. Ei siis mainintaa raskaudesta. Toisella kerralla sanoin, että mun puolesta voi kirjoittaa raskauspahoinvointi, meillä ei nimittäin lähiesimies saa tietää, miksi olen saikulla.

Valkovuotoa, mulla ei ole mitenkään erityisen voimakasta, mutta viime viikon loppupuolella oli parina päivänä ihan ovislimojen tapaista vuotoa.

Seksiäkin on tehnyt mieli, mikä on aivan yllättävää. Meillähän tosiaan on tätä lasta tehty jo vuosikausia ja tässä ajan saattoon on kummankin halut hävinneet. Plussatestin jälkeen naurettiinkin, että nyt ei ole enää ikinä PAKKO harrastaa seksiä! :LOL: Onneksi tosta seksittömyydestä ei tullut mitään ongelmaa, kun kumpaakin kiinnosti ihan yhtä vähän ja hyvin ollaan siitä puhuttu. Tärkeämpää on ollut läheisyys ja hellyys. Mutta nyt ollaan ihan ihmetelty, että näinkö nopeasti paineet on helpottaneet. Kiva näin.

Ja vieläkin tulee uusia! Mukavaa! Tervetuloa joukkoon ja onnea!

P-L 9+6 (huomenna paukkuu viikot, jee!)
 
Tervehdys pitkästä aikaan. :)

Loma reissulla ollaan ja välissä voisin tännekin kurkata että mitä sitä teille muille oikein kuuluu.

Ensimmäisenä piti tietysti onkia Wiitahepon kuulumiset väheksymättä teidän muiden kuulumisia, kyllä minä nekin luin. :) Mutta tuo Wiitahepon odotus etenee vaan niin samallalailla kuin ensimmäiseni n. 12v. niin siksi se ehkä on enemmän mielenpäällä.

Mulla ensimmäistä odottaessa oli juurikin tuollaista, mutta lopulta syke löytyi kun jaksettiin tarpeeksi "kauan" odotella. Nyt tuo poika täyttää tämän kuun lopussa 12v.:flower: Menkkojen mukaan la olisi pitänyt olla 7.7 mutta ei se niin vaan ollut?! Vielä viikon meni yli la ennenkuin terve poika syntyi, mutta olihan se alku yhtä odottamista.. Wiitahepolle tsemppiä odotteluun, äkkiä se maanantai koittaa!

Alkuraskauden ultrista ollut puhetta ja niiden hinnakkuudesta. Itse maksoin omastani alle 100e kelakorvauksien jällkeen ja toisesta ultrasta en maksanut mitään, kun sen teki neuvolantäti tk:ssa. Alkuvuoden keskenmenon jälkeen sain tälläisen "etuuden", muutenhan olisin saanut odottaa nt-ultraan asti.

Jii:lle myös tsemppiä odotteluun!

oodi76 :hug:

Marlinille myös voimia :hug:

Itsellä on vointi ollut hyvä. Väsymystä riittää ja pissalla saan juosta alvariinsa. Myös pahaa oloa on ilmennyt tietyistä ruoka hajuista? Kaikki muutkin hajut haistan todella herkästi :D Tissit suurentuneet niiiin järkysti, että liivi ostoksillekin on pitänyt loma reissulla lähteä =)

Hedelmät, kasvikset maistuvat, raskas ruoka ei niinkään.. Ihan samanlaista oli tyttöä odottaessa 7v. sitten eli veikkaan että tämä iltatähtikin on tyttö. Saas nähdä osuuko arvaukseni oikein. :)

Ensimmäiseen neuvolaan menen 17.7 (rv 10+4) ja samalla otetaan kaikki mahdolliset verikokeet. Nt-ultra on sitten 30.7 (12+3)

Mukavaa viikonloppua kaikille!


Sirel ja :heart: iltatähtönen 9+0 POKS, POKS
 
Viimeksi muokattu:
mulla on oireina ollu just toi vatsassa menkkamaiset kivut ja tissit kipeet. enään ei tissit oo niin kipeet mitä ne oli tässä pari viikkoa. alvariinsa saa käydä pissalla. huonovointisuutta ei oo ollu vielä kertaakaan, voisiko olla mahdollista että siltä välttyisin :p maku ja hajuaisti on parantuneet ihan selvästi, mutta luulempa sen johtuvan myös siitä että lopetin tupakan poltton seinään kun plussasin. mitään en toivo enempää kun että masukki pysyisi mukana ja syntyisi terveenä lapsena! :heart:
 

Yhteistyössä