HELMIKUUN HELMET 2013 *elokuu*

Äiti maa kiitos tiedosta! Voin siis huoletta suihkauttaa yöksi, jos tarvitsee. :)
Ettei toi sun vasemman kannikan kipu johtuis siitä, jos hermo on hetken aikaa pinteessä, kun vasen jalka on edellä kävellessä? Mulla oli joskus sitä ongelmaa, jos jouduin tekemään huonossa asennossa töitä ja silloin lekuri aatteli, et kyseessä on todennäköisimmin hetkellinen pinne. Kun muutti asentoa niin katos ja kun siitä piti huolen, ettei mee takas siihen asentoon niin ei oo häirinny ennää.

Musta on niin ihanaa, että on paljon erilaisia parisuhteita, kun samalla huomaa sen, et miten monenlaisessa eri suhteessa lapsi voikaan olla mahdottoman toivottu. :) Puhelen monesti parhaan ystäväni kanssa siitä, kun hänellä on iso ahdistus siitä, miten paljon ympärillä tapahtuu naimisiinmenoa, lasten tuloa jne. ja hän ei ole oman miesystävänsä kanssa edes kihloissa... Ja siihen oon just monesti sanonu sen, että jokainen suhde kulkee omaa polkuaan omalla painollaan ja jos liikaa vertailee sitä, mitä ympärillä tapahtuu, saattaa menettää omasta suhteestaan paljon. Sitähän se just on. Ei mua oo koskaan haitannu se, että toiset ovat menneet nopeammassa tahdissa naimisiin tai saaneet lapsia, koska mä oon aina menny omia polkujani ja vähät välitelly muiden touhuista. Mitä väliä sillä on, miten tähän on tultu tai kauanko siinä on kestänyt, tässä ollaan nyt, koska niin ollaan haluttu ja siitä onnellisia. :heart:

Ihanaa perjantai-iltaa kaikille mammoille!
 
meillä kävi niin että ekan kerran nähtiin 01.2010 jolloin kumpikin vielä seurusteli omilla tahoillaan. 04.2010 nähtii yhteisen ystävän juhlissa. mies oli eronnut mutta minä vielä suhteessa. itse erosin sitten syksyllä ja joulukuun 18.2010 menin nykyisen mieheni luokse kylään ja sille tielle jäin. meillä tilanne siinä mielessä hankala että kummallakin opiskelu kesken ja asutaan eri paikkakunnilla. kesällä sitten kävi ylläri kun testi näytti kahta viivaa. lapsia ollaan kyllä ajateltu mutta todellakin vasta kun opiskelut on suoritettu. nyt sitten etsitään yhteistä kämppää. onneksi miehellä opiskelu siinä vaiheessa ett valmistuu jouluna ja hänellä on työpaikka. raha asiat silti mietityttää ja tulevaisuus hieman pelottaa. lapsi on silti tervetullut ja odotettu. minä olen 26v. ja mies 7kk nuorempi eli iän puolesta aika lapsen saantiin on mielestäni hyvä.

mörriäinen vko 14+6
 
Moikkailen täältä minäkin... :wave:

Käväisin tuossa Henkkamaukalla (Raision Mylly) tänään ja kappas, olikin taas legginsejä kaupan kaikissa koissa! Parit m-kokoiset nappasin mukaani, yhdet pitkät ja yhdet caprit mulla jo olikin. :) Pari paitaakin lähti mukaan... Ellokselle laitoin myös tilauksen vetämään viimein eilen ja uimapukua sieltä eniten odottelen. Tilasin myös pari pienenpientä vaatetta pikkuiselle, hups. Muutama vaate on aiemmin tarttunut mukaan kirppikseltä, joten kokoelma karttuu! Mahdollisimman unisexiä yritän ostella, muttei mitään tylsän pliisua; mustaa, harmaata, keltaista, punaista, vihreää ja vähän retrohenkeä. Me&I -kutsuiltakin tilasin keltaisen omppubodyn ja punaiset nallehousut pienelle, oranssit siilihaalarit on ehkä laitettava jälkitilaukseen, ne jäivät vähän kaihertamaan... :rolleyes: Eli täällä siis selvästikin lastenvaatteisiin seonnut, heh. :whistle: Äitiyspakkaus jääkin meillä ottamatta, taatusti ehdin haalia kaikkea taas erittäin riittävästi ilman sitäkin... Pinnasängyn ehdin sopivasti myymään pois, joten tälle neloselle pitää nyt hommata uusi, aikaisemmat 3 lapsukaistamme (ja vielä yksi ystävän lapsikin) ehti tuossa edellisessä uinailemaan. Sitterit, turvakaukalot, kaikki vielä hankittava nekin, huh. Vaunut meillä sentään on, mutta tuplat tosiaan vielä tahtoisin lisäksi ja nykyisiin vaunuihin (Bugaboot) ajattelin hommata uuden väriset kankaat riippumatta siitä kumpi tulossa onkaan. Nyt meillä on ennestään tummanharmaan pohjavärin kanssa pinkit ja kirkkaanpunaiset jo olemassa, keltaisia ja mustia, ehkä valkoisiakin kovin himoitsisin... :)

Sisustussekopääksikin voin listautua, joskin olen hiukan koittanut tässä nykyisessä jarrutella, sillä tämä on ehdottoman väliaikainen etappi matkalla kohti omakotitaloa! Muutimme tähän nykyiseen rivari viisiöön reilu vuosi sitten myytyämme silloisen kerrostaloasuntomme. Siitä saakka, ja jo vähän aiemminkin, olemme etsiskelleet soveliasta taloehdokasta meille sopivalta alueelta ja sopivaan hintaan. Pari potentiaalista on eteen välillä tullut, mutta aina jokin on jäänyt mietityttämään. Nyt on taas ainakin yksi mielenkiintoinen kohde tiedossa ja näyttöön pitääkin mennä lähipäivinä! Mutta vielä en uskalla innostua, sillä alue, jolla talo sijaitsee on hieman vierasta minulle.

Tänään on käynyt mahassa melkoinen vilske, ehdin jo muutamana päivänä olla huolissani, kun ei tuntunut mitään ja aiemmin oli jo lähes päivittäin liikkeitä ollut. Mahakin on nyt pullahtanut esiin oikein todenteolla! Aiemminkin raskauden jo huomasi, mutta nyt on melkein kuin olisi jalkapallon nielaissut!

Hyvät viikonloput teille kaikille, täällä sitä vietellään juuri sohvanpohjalla koko perheen kanssa ja kuopustytön toivomuksesta digiboxilta räimii Robinia, 2v 4kk itse soittaa vieressä hopeista pahvikitaraansa (isosiskon tekemä) ja laulaa antaumuksella mukana. <3 :D

Bliss ja nelonen 17+2
 
Onnea Maaritin* tyttölupauksesta!:heart: Äh, omaan rakenne ultaan olis vielä reilu kolmisen viikkoa. No, kai se äkkiä menee. Onhan ne viikot tähänkin asti menny äkkiä :)

Harmaaseen aamun herättiin, keskimmäinen sentään ihan oma itsensä vaikka ihan tukossa onkin. Hitsi, huomenna olis ollu kaverin lasten synttärit, no eihän me sinne nyt sitten mennä. : /

Piti jatkaa vielä tuohon MrsR:n pinteeseen, joo ihan hyvin voi olla joku semmonekin, niistä ei tiiä. Se vaan, kun se tulee kävellessä niin siinä on asentoa kyllä hankala vaihtaa :D Muuten ei ole häirinnyt. Piti neuvolassa puheeksi ottaa, samalla kun se piuhojen solmiminenkin, mutta enhän mä niistä voinu mitään puhua, kun oli muka kiire kuopusta hakemaan. Ton mun th:n kans on niin helppo jäädä suustaan kiinni :D

Äiti maa & Usko 18+0 Poks! :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet,

Ja huh, onneksi rauhallisempi yö takana, ei painajaisia eikä valvomistakaan. Mutta jostain syystä en kyllä saa nukuttua tarpeeksi näinä päivinä, vaikkei mieltä. Herään paljon ennen kuin pitäisi, väsyneenä, enkä sitten enää saa unta. Päikkäreitäkään en ole osannut nukkua sitten kesäloman.

Onnea Maarit tyttölupauksesta! Meillä on ultra edessä vasta lokakuun alussa ja nyt jo mietityttää halutaanko tietää sukupuoli vai ei. Mies haluaisi, mutta sanoo, että jos en halua, ei hänenkään tarvitse. Olen kahden vaiheilla. Toisaalta haluaisin odotella 'vanhanaikaisesti' ja jättää lapsen sukupuolen yllätykseksi. Toisaalta pakko myöntää, että olen utelias. Sellaista vaihtoehtoa olen miettinyt, että jos sukupuoli ei meinaa esim. vauvan asennosta riippuen paljastua, olkoon paljastumatta, ja jos heti näkyisi, niin näkyköön. Mutta en ole varma. Miten muut? Haluatteko tietää arvion sukupuolesta ultrassa?

Heitänpä tähän sitten vielä toisen kysymyksen, johon saa rohkeat vastata, jos haluaa. ;) Miten raskaus on vaikuttanut seksielämäänne?

Täällä kehnontavasti. En kaipaa seksiä ollenkaan ja tunnen siitä jonkinmoista syyllisyyttä, vaikka mies on hyvin ymmärtäväinen asian suhteen, eikä todellakaan painosta/syyllistä milllään tavalla. Mulla ei vaan tunnu olevan halukkuutta siihen, etenkään nyt ekan kolmanneksen jälkeen. Jotenkin toivoin, että raskaus olisi tuonut päinvastaisen vaikutuksen ja edellisissä keskenmenneissä raskauksissa näin taisi ollakin. Mutta nyt on kyllä ihan muuta asiat mielessä, valitettavasti. Ja vastahankaisuus on sekä henkisellä puolella (ei huvita) että fyysisellä (limakalvojen kuivuutta).

Tilasin muuten netistä dopplerin siltä varalta, että km-paniikki vielä iskee. Toivottavasti ei. Olen mielestäni panikoinut ihan riittävästi tämän raskauden osalta jo tässä vaiheessa.

Mukavaa viikonloppua!
 
Huomenta! :)

Miten raskaus on vaikuttanut seksielämään.. No alkuraskaudessa seksi väheni roimasti, mulla kun oli voimakasta iltapahoinvointia enkä voinut ajatellakaan seksiä. Nyt on jo vähän vilkastunut taas kun ei ole pahoinvointia enää. Seksistä on tullut aistikkaampaa ja rauhallisempaa, miehen mielestä meillä on kuulemma parasta seksiä ollut aina raskausaikaan koska se tuntuu jollain tapaa läheisemmältä.. :)

En muista kirjoittelinko jo neuvolakuulumiset kun torstaina käytiin.. Eli siis kaikki oli hyvin ja napakka hyvä syke löytyi :) Painonnoususta, mulla on tullut nyt reilu 4kg painoa. En ole pahemmin jaksanut liikuntaa harrastaa ja siihen pitäisi kyllä tehdä muutos. Olen kuitenkin yrittänyt katsoa mitä suuhuni laitan enkä herkuttele ihan ylettömästi.. Vaikka mieli tekisi kyllä! :D

Ja kyllä lapset ovat lahja, vaikka usein tulee puhuttua lapsen tekemisestä.. :)
 
lapsen sukupuoli
Joo, aijon kysyä. Mies voisi odotellakkin, mutta minä en. Me ollaan kakkonen jätetty kysymättä ja musta se oli jotenkin ahdistavaa, varsinkin kun mun olotilani vaihtelee koko ajan, välillä varma tyttö ja välillä poika. Omalla kohdalla on helpottavampaa tietää kumpi tulee, en mä silti uskalla esim. vaatteita ostella pelkkää tyttöä/poikaa :)

Raskauden vaikutus seksielämään
No, jos ei tarvis ajatella kun omaa napaa niin voisin olla ilman koko loppu raskauden. Mutta miehille tuo seksi on vähän niinkun rakkauden osoitus niin mikäs minä olen sille selkäni kääntää. Varsinkin kun mitään fyysistä syytä ei ole. Ja kun alkuun pääsee niin onhan se vaan :p Mutta hyvin rauhallista ja semmosta, yhtään ei saa rynkyttää :LOL: kun sitten alkaa vatsaan sattumaan.

Meillä on nyt lapset päässy sisään ajatukseen, et vauva tulee. Esikoinen on vähän, jaa viälä! Meinas ettei halua, et vaihdetaan autoa :D Mitenkä se tuohon ruoste koslaan onki kiintyny. Kakkonen ei oo oikein moksiskaan ja kolmas silittelee vatsaa ja puhuu, et siellä on vauva. Hänenkin mahassaan sitten tietysti on.
Meinasin eilen tuolilta tippua, kun tyttö nukelleen etsi tuttipulloa ja sanoin vaan, et voi vauva syödä tissiäkin. Tyttö katsoi mua vähän aikaa, sitten omaa rintaansa ja tokas, ettei taida löytyä :LOL:
 

Yhteistyössä