HELMIKUUN HELMET 2013 *elokuu*

P-L Höh, enhän mä nyt niin edes sanonut:D.. pohjoismaat nyt on aika pitkälle ihan sama asia kuin suomi, mutta ihan eri asia on se turkkikin jo. Oli pakko käydä jostain ministeriön sivuilta katsomassa faktaa ja kesäkausina siellä, turkissa siis suositellaan juomaan pullo vettä, muuta ei ollut. Mutta varmasti hotellissa syöminekin on ihan eri asia kuin joku katukauppiaan koju :) Hyvä käsihygienia oli toinen, mutta eikös se ole ihan itsestäänselvyys oli sitten turkissa tai mökillä..
Enkä sitten tiedä, mutta jos sillä yhdellä reissulla jättää maitoon tehnyt jäätelöt ja juustot syömättä niin onko se sitten niin kova uhraus? ;) Mutta jokainen toki tyylillään.

Mun mielestä on yllättävän monta tuplalupausta :D

Turun linna, here i come! Tai huomenna vasta. Olen käynyt siellä kuudenella luokalla luokkaretkellä viimeksi ja ahtaanpaikan kammonon omaavana meinasin siellä jossain ahtaassa käytävässä saada paniikkikohtauksen.. Toivottavasti nyt olisi parempi tuuri ja selviäisi kunnialla. :D
Eniten taidan vaan odottaa hotellin aamiaista :LOL::p
 
Äiti maa: Me tehtiin myös hotellireissu ja todellakin odotin sitä aamupalaa melkein eniten ;) Ja ihanaa, että on muitakin tuplaodottajia täällä keskustelussa mukana!

Nyt huomasin, että täytyy laittaa punaisella päivitykset tuonne listalle, joten:
11.2.2013/FlowerBy/1. ja 2. lapsi/ SEKS

Meiltä meinasi jäädä kokonaan välistä ensimmäinen lääkärin tutkimus, kun neuvolassa luulivat, että mut tutkii sairaalassa nt-ultran yhteydessä myös lääkäri kätilön lisäksi. Piti soitella neuvolaan, että saisin sen ajan lääkärille. Nyt saa "kärvistellä" 2,5 viikkoa, että pääsee lääkäriin. Onneksi koti-doppler helpottaa asiaa ja saa kuunnella pikkuisia kotona :heart:

FlowerBy + Tiuhti & Viuhti 13+0
 
Viimeksi muokattu:
Nopeasti ultrakuulumiset täältä eli siellä pikkukaveri, joka nyt sai tekonimekseen Jorma-Irmeli, köllötteli ja heilutteli käsiä sekä jalkoja meidän iloksi. Pää-perämitta hurjat 62mm, sydän sykki kauniisti. :heart: Kaikki kunnossa, seulontariskit hyvin minimaaliset.
Laskettu aika muuttui ja on nyt siis LA 14.2
eli mennään viikoilla 12+4. Kuvatkin saatiin matkaan, ne jo esiteltiin hetki sitten miehen vanhemmille ja illalla sitten mun vanhemmille.
Kumman todelliselta se nyt viimein näyttää. Rakenneultraankin aika varattiin, se on sitten 5.10. Hurjan helpottunut olo. Ja onnellinen. :)

Lueskelen myöhemmin paremmin teidän jutut, nyt nää oman navan päivitykset on hoidettu. :D

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 12+4
 
MrR: Onnea hyvin menneestä ultrasta! :) Mitkäs oli reaktiot tulevilla mummoloilla? :D
FlowerBy: Tervetuloa! :)

Kolmeko kaksosraskautta täällä nyt on :D Ainakin etusivun mukaan yhdellä lisäyksellä tietty ;) Olikohan tilaston mukaan 1/80 se mahdollisuus :eek: Minä ainakin kaipaan paljon vinkkejä ja muuta, kun ei ole mitään hajua monen lapsen kanssa toimimisesta :)

Maha on pompsahtanut melkein yön aikana suuremmaksi, kohtu on kuulemma jo pari senttiä navan alapuolella :)

Edelleen epäuskossa oleva Omppu ja tulevat perheenjäsenet 12+2
 
Ulkomailla syömisestä: Itse olen matkustellut paljon, ja syönyt AINA katukeittiöistä lähtien, jäätelöt, muut maitotuotteet ja jäät ja mahataudin olen saanut vain kerran mutta se liittyi nykyiseen kotimaahan muuttoon, jolloin eri bakteerikannan vuoksi jokainen pysyvästi muuttava käy pienen elimistön totutteluprosessin :D En olisi siis kovin hysteerinen, varsinkaan missään viiden tähden hotellissa =) Enjoy! Mutta uskallankohan minä Suomen lomallani nyt hetken päästä syödä kun siellä sitä listeriaa näyttää olevan enemmän kuin muualla :p hehh...

Äitiysvaatteet: Hankin ihania äitiysvaatteita juuri! jee.. uudet housut, mekon ja leggareita. Nyt kelpaa venyvässä mekossa oleilla. Periaatteessa mahtuisin kyllä omiin farkkuihini vielä mutta vauvan tilanahtaus säälittää erityisesti istuessa.. missä lie kiristyksessä joutuisi kellumaan.. :ashamed: Äitinikin oli sitä mieltä, että tilaa pitää olla :whistle:

IhanaOmena 13+0
 
Uusia helmiodottajia on tullut mukaan, kivaa ja tervetuloa :wave:. Pino onkin selkeesti hiljentynyt niin kiva kun saadaan hiukan lisää jengiä.

Äitiyspakkauksen julkistamista mäkin oon jo oottanut innolla. Toivottavasti ois kiva =). Muuten taitaa kauppoihin jäädä mun hanginnat, meillä muksuilla lähinnä me&i:ta ja täytyyhän nuorimmallekkin jotain sieltä ostaa ;).

Ihania ultrakuulumisia, näitä lisää =).

Facebookissa oon myös, mutta oon musta täällä kirjotellut ihan yhtälailla ja jatkossakin kirjottelen.

Sokerirastuksessa kun olin niin luulin et ois tullu huono olo kun litku oli pahaa ja se syömättömyys. Tsemppiä muille tulevaan sokerirasitukseen.

(.)Mökkilomalta palailtu. Oli hauskaa ja säätkin suosi, täällä kotona oli hirmunen helle kun tultiin, meri-ilmasto oli paljon mielyttävämpi.
Mulla ois tässä reilu viikko "lomaa" ja sit alkaa hommat, innolla jo odotan :D. Sopivasti pitäis tän pahoinvoinninkin mennä jo hiukan ohi jos samalla kaavalla mennään ku viimeks.
Väsymys piinaa kuitenkin edelleen, onko joku jo syönyt rautaa? Mietein josko mulla edelleen on vaan alhanen hb....

Selis ja wotwot 14+3
 
Mä en oo syöny rautaa, kuin multivitan raskaustableteissa. Ekassa neuvolassa hb oli 127 ja nyt ensiavussa mittasvat 140 (kävin pyörtymisen takia)....
Mutta epäilivät että hieman olisin ollu kuiva, mutta tiedä häntä...
Ja väsyttää vaan ja heikottaa ja pyöryttää ja vähäinenkin fyysinen aktiivisuus saa puuskuttamaan ja huippaamaan.
 
Onnea uusista ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille minunkin puolestani! :)

Minua on taas väsymys vaivannut, tosin ei aivan yhtä kaameana kuin kuukausi sitten... Ja ulkona alkaa helposti huimaamaan, päivittäin myös sisällä tulee heikko olo. Pahaa oloa ei juurikaan enää ole, mutta kyllä sitäkin vielä ajoittain esiintyy :). Peukut pystyssä jos selviäisi oksentamatta koko raskausajasta!

Uusi äitiyspakkaus kiinnostaa minuakin, tosin suurella todennäköisyydellä sitä ei oteta. Mutta voihan sitä aina ihastella! :)

Mulla on keskiviikkona neuvolalääkäri. Omassa neuvolassa lääkärit on vielä kesälomilla, joten joudun neljän kilsan päähän keskusneuvolaan. Mietin että jaksaisinkohan pyöräillä vai otanko laiskasti bussin alleni :D. On kyllä koko kesä mennyt puolivaloilla, aivan sekaisin väsymyksestä ja odotan niin paljon tämän väsymyksen hellittämistä että pääsisin kunnolla pureutumaan opiskeluihin...

Meidän pieni oli tänään ekaa päivää isompien puolella päiväkodissa ja nautti olostaan. Kuulemma on kasvanut hurjasti kesän aikana, mutta äiti ja isi ei sitä kyllä tytöstä huomaa :3.

Nappikeitto + pikkunappi 14+2
 
Tervetuloa uudet, kiva kun saahaan tosiaan lisää porukkaa! :)

Ihania ultrakuulumisia saa täältä lukea, kiva kiva :heart:

Mukava kuulla myös siitä uudesta äitiyspakkauksesta, en oikein tykänny itekään sen nykyisen väreistä, kun sitä kävin vilkasemassa.

Tällä palstalla on kyllä oikeesti tosi hyvä henki, ei voi muuta sanoo, jotenki tuntuu, että ois niin kiva joskus kerääntyä koko porukalla juttelemaan jonnekin ihan kasvotusten.

(.) Olin muuten viimeks kirjottaessani jo päivän edellä aikaani, mut liekkö sillä niin väliä. Tänään oli paluu todellisuuteen eli takas töihin, yks työkaveri uskaltautu kysymään, onko meille lapsi tulossa :) Olipa kiva, kun joku kysyi ja sai sanoa ihan suoraan, että on :heart: Pomo kyseli myös miten oon voinu ja miten on menny, kertoi myös miten heidän kuopus (pian 1v) konttailee niin kovasti rappusiin, että pitäis jonkinlainen portti kuulema siihen tehä. Yllättävän hyvin jaksoin tämän ekan työpäivän, mut teinki kyllä vaan istumahommia. Saapa nähä sitten, miten sitä jaksaa perjantaina, mulla kun tahtoo muutenki olla aina viikon loppupuolelle mentäessä aina vaan vaikeempi herätä ja jaksaa töissä koko päivä. Varasin tänään "ylimääräisen" neuvolan ensviikon tiistaille, kun edellisen raskauden ns. keskenmeno alkoi suunnillen näillä viikoilla, niin nyt alkaa vähän hermot lyömään välillä liikakierroksilla. Menen siis tarkastuttamaan sydänäänet ja varaan kyllä samalla myös yhen "väliultran" ens- tai seuraavalle viikolle, miten nyt sitten satun saamaan. Tuntuu, etten saa oikein mielenrauhaa ennenku ees kuulen ja sit lopulta nään, että kaikki on hyvin vaikka mitään ihmeellistä ei nyt ookkaan tapahtunu ja kaikki vaikuttas olevan hyvin :ashamed:

minä vaan -84 + juniori 14+2
 
Arkeen palattu. Heippa uusille! Ja kiva kuulla mukavia ultrakuulumisia! Jännittäväähän tämä on...

Raskausoireet on vähentyneet paljon. Pahoinvointia on hyvin vähän, väsymystä en osaa arvioida, koska viimeiset viikot on saanut nukkua todella reiluja yöunia. Lähipäivinä mieli on ollut kovin herkillä, en tiedä mikä vaihe on menossa. Elämässämme on tapahtunut ja ilmeisesti tapahtuu (toivottavasti) muutakin "suurta" kun tämä lapsi... jotenkin ajatukset ovat joskus kovin ristiriitaisia ja alakuloisia. Ehkä menee ohi, en tiedä.

Vitamiineista En syö mitään muuta kun c-vitamiinia, mutta sekin itseasiassa virtsatietulehduksen ehkäisyyn. Olen syönyt sitä jo pidemmän aikaa eikä tulehduksia ole ollut ja olen jatkanut sitä. D-vitamiinia olen syönyt nyt kaksi mennyttä talvea, aika vahvaa laatua, mutta nyt kuulemma pitäisi vaihtaa siihen miedompaan. En tiedä, miten pysyn hereillä ja pirteenä vähemmällä annostuksella...? Vai voisikohan sitä syödä sitä vahvempaa vai tekeekö se beibelle jotain..? Syön monipuolisesti ja mielestäni ihan terveellisesti, joten en usko vitamiinien nyt olevan tarpeen.

Matkustelusta ja syömisestä Meilläkin on ollut matka mielessä syksylle... Kohteita on kovasti mietitty ja mun mieli tekisi ihan hirmuisesti Egyptiin. Joo, just sinne kaikkein saastaisimpaan paikkaan, mihin ei kenenkään raskaanaolevan kannata mennä :whistle:. Kerran oltiin ja ihastuin. Nyt bongasin viiden tähden hotellin kaikkine tarjoiluineen, aurinkoa ja pelkästään pötköttelyä... Kyllähän se on mietityttänyt, että mites sen ruuan kanssa, mutta toisaalta en osaa stressata. Viimeeksi sairastuttiin mahatautiin, mutta ei hotellissa vaan Luxorin retkellä. Ja nythän ei mihinkään liikuttaisi viikon aikana.

Työpaikalla kerroin raskaudesta tänään, oli ihana suhtautuminen muutamalta työkaverilta - suorastaan riemullinen. Aiemmin tämä oli vaan mun ja mun miehen ja läheisten "juttu", nyt kohta tämän tietää kaikki - ja näkee. Outoa. Muutun.

Mutta hyvää viikkoa kaikille!

EH + MiniA (öööööö...) 12+3 (?)
 
Heippa pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille, sekä onnittelut tuplaajille ja muillekin hyviä ultrakuulumisia saaneille :) :flower:

Ulkomailla syömisistä: itsekin kyllä tosi rennolla otteella matkustellessa syön eikä koskaan ole mitään tullut, mutta nyt raskaana ei tulis mieleenkään ostaa ulkomailla mitään katukeittiöstä. Välttelisin myös jäitä, tuoresalaatteja ja ehdottomasti maitotuotteita! Ihan hullua ottaa listeriariskejä, sillä ihan todellisia riskejä ne ovat jopa täällä kotimaassa. Mutta jokainen tietty päättää itse, miten toimii :)

Vitamiineista menee Multivita raskaus ja imetys -nappi päivässä, ei muita. Itse ostan kaikki vitamiinit ja lääkkeet apteekista, en luota tuotteisiin, joita ei ole solutasolla testattu ja siksi näin. Tieto lisää tuskaa ja itsellä sh-koulutus taustalla, niin varmaankin siitä syystä olen tällainen nipo :)

FB:tä kyllä käytän, mutta mukavampi olla täällä näissä merkeissä. Raskaus ja lapsijutut erikseen ja naamakirjakaverit erikseen, kiitos :)

Äitiyspakkauksesta: meillä on vuoden 2010 pakkaus ja aluksi ajattelin, ettei nyt sitä oteta, mutta alkoikin kiinnostaa kun on se uusi pakkaus :) Saas nähdä, miten tehdään, pitää ootella julkaisua ja päättää vasta sitten.

Muille kertomisesta: joko olette kertoneet töihin? Jos olette siis töissä. Mulla on pomo vielä kesälomilla, tulee 15. pv ja ajattelin kertoa sitten hänelle, eli en vaivaa hänen sijaistaan tällä. Muutamalle parhaalle työkaverille olen jo kertonut, mutta muille en siis ennen kuin pomo kuulee. Kyllähän ne taas riemastuu, meillä on töissä vauvabuumi ja 3 on tällä hetkellä äippälomilla, itse olen sitten se neljäs... :D

(.) neuvolassa käyty ja painoa oli tullut 1kg!! JEEEEE!!!! :D Mulla tuli viime raskaudesta 30kg ja nyt on tarkoitus, ettei tulis kuin murto-osa siitä. En ole nimittäin ehtinyt pudottaa kokonaan painoa pois, joten lähtöpaino on noin 10kg enemmän kuin edellisessä. Ei ole tehnyt mieli mässyttää, vaan kokoajan haluttaa jotain terveellistä, siinä mielessä ihan erilainen raskaus kuin aikaisempi. Pahoinvointi on helpottanut, tosin edelleen hampaidenpesu on kamalaa :) Jospa se tästä...

Ja nyt iltapalalle ja nukkumaan, aamulla seiskaksi töihin meno, miten jaksaaa..... Mukavia odotteluhetkiä kaikille :)

cannes ja piskunen 12+2
 
Nonni, tervetuloa uudet munkin puolestani!

Omppuf eihän ne tulevat mummot vaan ne vaarit... :D Isä syttyi niin kovasti vaariksi tulosta ettei tosikaan. Halasi kovin lujaa ja tuijotteli silmäkulmat kosteina ultrakuvia. :heart:

Täällä on kyllä kivasti näitä tuplaodottajia - hurjan kiva nähdä, että noinkin montaa on onni tuplaten potkaissut. :)

Äitiyspakkaus me todellakin otetaan - vaikka olis kuinka kaamea tahansa niin silti. :D Jossain ne sitä esitteli tässä taannoin (tyyliin keväällä), oisko ollu joku Ykkösen aamu-tv tai Huomenta Suomi... Hämärä muistikuva on, et ainakin mun silmää se miellytti. Luulis, et kohta löytyy jo KELAn sivuilta kuvat, kun eikös ne ala sitä jo kohta jakamaankin?

Vitamiineista syön sitä Multivitan Raskaus&Imetystä napin päivässä ja pari nappia kalsiumia, kun olen sen verran vähällä maitotuotteiden kanssa. Joskus kyllä nuo kalsiumit unohtuu... :ashamed:

Täällä kans on toi FB kovassa käytössä, mutta nyt taidan ihan suosiolla pitäytyä tässä palstailussa. Vaikkei se omalla nimellä esiintyminen mikään mahdottomuus ole, mutta tänne on niin paljon luontevampaa kirjoittaa. :) Porukka on todellakin sellainen mukavan oloinen, etten pidä mitenkään mahdottomana sitä, jos joskus jotain miittiä järjestäisi jonnekin päin Suomea... :)

(.) Käytiin ultran jälkeen oikein Amarillossa syömässä... nam. Chicken pocket oli pitkästä aikaa hurrrrrrrrrjan hyvää. :) Mitään ihmeellisiä oloja ei ole enää juurikaan ollut, väsymyskin on historiaa. Nyt muutenkin kovin hyvä olla, kun tietää, että siellä Jorma-Irmeli köllii yksiössään tyytyväisenä. :heart: Pieniä repäisyjä tuntuu, kun nopeasti nousee ylös, mutta muuten on ihan kuin olisi tässä elämänsä kunnossa. Kohta pääsee siis nauttimaan pimenevistä syysilloista lenkkikenkien kanssa. Pitänee tosin ostaa uusi tuulipuku... Heh. :D
Nyt olympialaisten pariin. :)
 
J+
Ulkomailla ruokailu Viimeeksi kun olimme kyseisessä hotellissa niin pöydät olivat täynnä ruokaa, joten jos nyt maitotuotteita välttäisikin niin on siellä valinnanvaraa. Jäätelö myydään ihan GB:n pakkauksissa joten mitään paikallista omaa jädee eivät siis tarjoa. Juustot toki on pakko jättää väliin, mutta saanpa herkutella sitten ihan vaan makeilla herkuilla kun juustolautanen jäähyllä :D

Kyseinen hotelli on muuten lapsiperheille erittäin hyvä, ruokaa saa hakea vuorokauden ympäri, lapsille on ohjelmaa altaalla ja hotellilla jopa oma piste lapsille (rakennus). Elokuvasalilla, temppuiluhuone ja söpöt lasten korkeuteen suunnitellut wc tilat. Sinne siis sitten muutaman vuoden päästä uudestaan ;) niin ja lastenhoitajat ovat paikalla aamusta iltaan. Hotellin lastenhoitajat ovat eri maista, on saksasta, venäjältä, ranskasta, kreikasta ja turkista. Joten vanhemmillekkin jää hieman aikaanautiskella!

Vatsa ok kasvanut japyöristynyt hyvin. Tukivyö näyttää korostavan sitä entistäkin enemmän. Repäisykipuja on useimmin kun koskaan! Ja mä taidan unissani kellahtaa kokonaan masulle kun aina herätettyä se hieman jullii ja tuntuu epämukavalta ( ei kipua, sellaista outoa kupruilua). Sama oire aina nukkumisen jälkeen.

Viikkoja nyt 15 ( 14+3) ja dopplerilla kuulee äänet tosi matalalta. Doppleri puoliksi häpyluun päällä. Kuuluuko äänet kuulua niin matalalta kun masu kuitenkin melko vauvanpyöreä jo. Ei sellainen läskipömppis.
 
Hihii, kuulimpas ekaa kertaa dopplerilla pikkuisen sydänäänet! :heart: Olisin voinut jatkaa kuuntelua loputtomiin, mutta oli pakko tulla teille raportoimaan. :D Istukan viuh-viuh-ääntä oon kuullu vaan tähän mennessä
J+ mulla äänet kuului häpyluun ja navan puolivälistä ja himpun alempaa, vasemmalta puolelta. Ehkä sun pikkuinen tykkää majailla piilossa häpyluun alla! :D Mahtuu vielä hyvin siellä myteltämään.

Liikkeitä tuntuu täälläkin! Melko hentosia on, mutta selkeesti muutamassa päivässä vahvistunu. :) Ihanaa! Tästä raskaudesta tulee päivä päivältä todempaa.

Muutama harjoitussupistus on nyt tuntunu. Mulla on ens viikolla neuvola niin pitää siellä mainita. Esikoisen aikaan kun nuo harkkasupparit kypsytti kohdunkaulaa jo tosi aikasin...

Pink 13+4
 
J+
Pink89 epäreilua! Mä en tunne oikein mitään. Dopplerilla kuulee sydänäänet jos laittaa äänet täysille ja kyllä korvassa rojahtaa kun välillä kuuluu selkeä plump (eli varmaan potku). :heart:
 
pyytäisin edelleen että pääsisin pois listalta!!! :)) eli taikamaailma 23.2 pois listalta en jaksa moneen paikkaan kirjotella kun ei tässä tän ihmeempiä tapahdu ja homma jo tuttua. Niin paljon muuta puuhaa tällähetkellä elämässä että raskaus menee siinä sivussa :)
 
J+ Täälä ei ole omalla doplerilla kuulunu vielä, aivan typerä vehje :LOL: Onneksi ei tarvi huolestua kun liikkeitä kuitenkin tuntuu. Taidan myydä sen eteenpäin.
Oi, että tein hotelli kuulostaa aivan ihanalta.

Cannes Noin mäkin ajattelen tuosta ulkomailla syömisestä. Se on ihan eriasia mitä naamasi mätät kun vastuussa olet vain sinä itse, mutta miksi riskeerata kun on kyytiläinen mahassa. Ja kummastelen ajatusta, että "ikinä en ole sairastunu, enkä tunne ketään kuka olisi" juurikin listerian kohdalla, jos nyt sattuu niin onnekas olemaan niin eihän se listeriaa pois pyyhi. Ei mullakaan lähi piirissä ketään ole, mutta äidin serkun lapsi kuoli kohtuun rv 28 ja syyksi sitä ainakin epäiltiin, tarvii äitiltä kysyä minä en muista miten se meni. Mutta ikävä juttu kuitenkin ja 3v sitten tapahtunut. Ja mulla keittiöpuolen paperit ja 2v mikrobiologiaa, onkohan se syy mun nipoiluun :D

Töissä en pomolle ole maininnut vielä mitään. (pph) joten helposti pystyy salaamaan kun ei nähdä ehkä kun kerran kuussa. Ja nythän mulla ei edes vielä ole hoidettavia. Muutama työkaveri tietää. Toisaalta inhottavaa kyllä tätä tulevaa perhettä kohtaan jos aloittavat hoidon nyt ja mä jään pois jo joulukuussa. :ashamed: Just alkaa rutiinit rullaamaan ja kaikki tottuneet toisiinsa ja joutuvat vaihtamaan paikkaa.. No, sitä ei auta murehtia vielä.

Äitiyspakkaus
Juu otan, edelleen.

Onnea MrsR Kyllä ne kohdun näkymät tän vaan niin todelliselta saa tuntuman. :) Pimenevät syysillat kuulostaa niin hyvälle! :D Mä olen syksyn ja kevään ihminen, välikaudet passaa, ei liian kylmää eikä kuumaa.

etelänhetelmä Mulla on ihan selkeitä alakulokausia vaikkei syytäkään ole, raskauden aikana siis, tai semmosta ärsyttävääkin ailahtelua. Välillä olen äärettömän hyvällä tuulella ja toisena hetkenä taas ryven pohjamudissa ja murehdin aivan turhia. Kaippa sekin vaan kuuluu asiaan, tykkään ajatella niin, että vauva ajan kanssa on vaan päästävä samalle taajuudelle ja nyt sitä sitten haetaan :)

Rautaa Ei tarvi syödä. hb oli 136 kun perjantaina mitattiin. Kovin alas se ei aiemmin ole laskenut, täytyy toivoa ettei nytkään.

Äiti maa & Usko 14+3
 
Tervetuloa uusille :)

Ja myös mahtavat onnittelut tuplaodottajille :heart:

Maarit: mä myös kopioin siivous-ideasi oitis...kunhan tää väsy helpottaa. Meillä on 3 poikaa: vanhin aloitti eskarin nyt, keskimmäinen viskarin ja pienin on puolitoista vuotias. Haluan heidän oppivan siivoamaan ilman rangaistuksia, lahjomisia ja raivoamista.

FB: käytän päivittäin, mutta luulen etten halua ainakaan vielä liittyä mihinkään ryhmään, jos ollenkaan. Tämä palstailu sopii mulle.

Vitamiinina käytössä Multivitan raskausvitsku. Muutenkin yritän syödä terveellisesti, peläten sokerirasituksen tuloksia, vaikkei niissä koskaan ole mitään ollutkaan, mutta ikää tulee lisää ja sekin lisää yksistään jo riskiä. Perjantaina rasituskoe.

Töissä kertomisesta, olen menossa ens maanantaina hoitovapaalta töihin kahden vuoden jälkeen, ultra on onneksi ylihuomenna, koska vatsa on tosi pallo (turvotusta, ei vielä vauvamaha, mutta näkyy kauas), joten varmaan on alkajaisiksi kerrottava pomolle. Joka varmaan hyppii riemusta, kun odottaa minua ruuhka-avuksi, kun muita on jäämässä pitkille vapaille.

Muille kertomisesta: useampilapsiset, oletteko jo kertoneet sisaruksille? Mä odotan ylihuomista ultraa ja sen jälkeen, jos kaikki on hyvin, niin varmasti kerron. 6 vuotias esikoinen jo ihmetteli, että "äiti, miks sun maha on ihan iso niinkuin sillon kun pikkuveikka oli siellä?". Että pian on kerrottava. Toivotaan, että mukavaa kerrottavaa torstaina on.

Pelottaa edelleen ultra. Tämä on viides raskauteni, enkä edes esikoisesta muista pelänneeni keskenmenoa näin paljon. Mutta kai se on sen keskeytyneen keskenmenon jälkeen luonnollista, että pelkää. En oikein ole nauttinut täysin sydämin tähän mennessä, kun koko ajan yritän vetää jalkoja takasin maahan, että jos sieltä ultrasta tulee kuitenkin ikäviä uutisia, niin miten jaksan sen asian kanssa eteenpäin, varsinkin kun maanantaina alkaa heti työt.

Päiväkodista: onko muilla päiväkodinaloittajia? Täällä pieni poikanen, reilu puolitoista vee, jäi taas aamulla päiväkotiin hienosti. Viime ke-pe olin mukana puoli päivää ja sitten kotiin. Eilen jäi aamulla sinne, hain vasta päiväunien jälkeen. Olin aivan varma, että on karjunut ja raivonnut koko päivän, mutta ei: hienosti oli mennyt, tosin vähän itkeskelyä, mutta isoveli tuli aina välillä katsomaan ja se auttoi :) Äiti on aivan sydän syrjällään täällä, enemmän ahdistuneena kuin lapsi :( Ensi viikolla alkaa tosi toimet, kun aloitan itsekin työt. Tulee pitkiä päiviä, mutta onneksi vain 4 päivää viikossa.

Sateisesta säästä huolimatta hyvää alkuviikkoa täältä pk-seudulta!

Mamiksi monelle ja nimetön 11+5
 
J+ Mä kyselin lääkärissä missä kohtaa kohtu on ja on tosi alhaalla. Mullakin maha pullottaa, et kaipa ne sisuskalut on noussu ylös ja pullottaa masua.

Sisaruksille kerrottiin tulevasta vauvasta ekan ultran jälkeen. Nyt molemmat pusuttelee masua :heart:.

Vitamiineja pitäis kyllä ostaa, nyt syön d-vitskua ja omegaa.

Eskarilainen asustaa meilläkin ja viikon päästä se alkaa. Jännittää.

Selis ja wotwot 14+4
 
Selis Täälä alkaa eskari nyt torstaina ja jep, jännittää ihan hulluna. Ja nyt huomaa, et poikaakin jännittää. Täälä joutuu itse lapset kuorimaan perunansa ruokailussa. (mikä tietty on hyvä, ei niitä kamalia vakuumiperunoita tarvi syödä) kesällä koitettiin kovasti harjotella, mutta poikaa jännittää ettei saa kuorittua :) Onneksi sain nyt kuljetuksen sovittua, ettei tarvi vielä sitä sitten käyttää.

sisaruksille kertominen Suoranaisesti ei olla vielä kerrottu, vihjaillut olen kyllä. :) Kun en oikein ole vielä saanut päätettyä, et tarvisko miehen vanhempien tietää vai nou. Esikoinen kun juoruaa kumminkin :D Vaikka pelkään pahoin, et nyt näillä 5v synttäreillä äidin mies sen laulaa kuitenkin :kieh: Onneks äiti eilen ilmoitti etteivät pääse kutsuttuun aikaan..

Kamat pakattu ja pikku loma saa alkaa ihan just :) Kiwaa!
 
Ulkomailla syömisestä: Teillä oli aika hyviä mielipiteitä. Meillä olis enää kaksi viikkoa reissuun (thaimaa) ja ajattelin jättää ihan suosiolla maitotuotteet väliin ja sitten kans juoda ja pestä hampaat vaan pullovedellä. Toki sitä vettä menee jossain vaiheessa väkisinkin vähän suuhun esim. peseytyessä, mutta en usko että pieni määrä olis mitenkään vaarallista. Mennään turistialueelle, niin varmaan suurin osa ravintoloistakin on ihan turvallisia. Haluisin syödä pääosin paikallista ruokaa (ei innosta kahta viikkoa syödä pizzaa) :D:D. Katsotaan miten meidän käy!

Äitiysvaatteista: Parit housut ostin H&M:stä, paitoja en ajatellut hommailla kun en ole löytänyt äitiysosastolta mitään kivoja. Onneksi mulla on aika pitkiä paitoja muutenkin, eikä niiden venyminen haittaa :D

Selis: voisitko sä käydä neuvolassa mittauttamassa sen hb:n? :) Mulla ainakin väsymyksestä suurin osa lähti kun rupesin syömään rautatabletin päivässä, raskausvitamiinin lisäksi. Nyt jopa pärjää ilman päiväunia! :D
Vissyliini: Jaksamisia heikkoon oloon! Toivottavasti pian jo helpottaisi :)
nappikeitto: Pidetään peukkuja! :D
minävaan84: Samaa mieltä, meinaan minäkin pysytellä vaan täällä. :) MIstäs sitä tietää jos myöhemmin joku jonkun tapaamisen järjestäisikin?
Etelänhetelmä: Eikös se pahoinvointi yleensäkin helpota jo noilla viikoilla? :)
cannes: Kylläpä teidän työpaikalla tosiaan on buumi meneillään :LOL:. Voipi olla että asia menee pomon mielestä jo ihan rutiinilla??
MrsR: Voi miten suloista:heart: :ashamed:. Minäkin aina iltaisin innolla seuraan olympialaisia :D
J+: Hurjat viikot siellä jo! Voihan ne äänet kuulua matalalla siksikin että vauva on pää alaspäin sillä hetkellä, voihan siellä alhaalla olla myös hyvä lekotella niinkun riippumatossa :D
Pink: Onnittelut sydänäänien löytämisestä!
Mamiksi monelle: Meillä on yksi päiväkotilainen 1v8kk, ihan hyvin on pärjännyt kun on leikkikavereita. Pienryhmiksessä on täällä maalla, kerrallaan vuorohoitokodissa 3-6 lasta päivässä ja pari hoitotätiä. Ja tosiaan omat työpäivät tuntuu kovasti pidemmiltä kun tyttö on siellä. Vaikkakin meillä vaan 5-10 hoitopäivää kuussa..

Tukivyöstä: Kun niitä tuntuu olevan montaa eri mallia, mikähän olisi tukevin tulevalle suuuuuurelle mahalle? Sellanen minkä "remmi" menee myös mahan päältä? Tuubimalli? vai semmonen pelkkä "vyö"? Sen verran suuri investointi, että haluais kerralla osua oikeaan. Voikohan niitä jossain kokeilla? Mitkä kaupat niitä myy?

Äitiyspakkauksesta: Taidan kanssa mennä heti kyttäämään miltä uusi pakkaus näyttää, vaikka todennäköisesti ei sitä otetakkaan. Ilmeisesti rahana saatais sitten 420e, joka olis ihan hyvä pesämuna vaunuhankintaan. :)

Sydänäänet: Toinen majailee navan alla ja toinen sitten ihan bikinirajan tuntumassa :heart:

Huhhuh tulipahan pitkästi :popcorn: (vapaapäivä) Mikään ei oo niin hyvää kun tacolastut ja semmonen tomaattidippi :heart:

Omppu ja nöttöset 12+3
 
Täältä myös hyviä ultrakuulumisia eiliseltä :) Pikkunen oli aluksi naama anturiin päin eikä meinannut tökkimisestä huolimatta millään kääntää sivuprofiiliin et olis saanut mitat paremmin. Lopulta sit kätilö vaihtoi siihen vatsanpäällisanturiin ja sillä sai sit paremmin mittailtua, ja siinä vaiheessa tietty pienikin suostui vihdoin heräämään ja alkoi oikein kunnon sätkiminen siellä. Niskaturvotus oli normaali ja muutenkin seula negatiivinen ja kaikki kunnossa. Mies näki nyt pikkusen ensimmäistä kertaa ja oli kyllä ihan tohkeissaan, koko illan sit silitteli masua ja vähän väliä katteli niitä ultrakuvia :) Mua ei taidakaan olla vielä ees koko listoilla, et nyt sais lisäillä 16.2.2013/Hepa_/1.lapsi

Käytiin mun vanhemmillekin kuvia esittelemässä, ja äiti paljasti käyneensä jo muutaman vauvan vaatteen ostamassa, ei ollu malttanu pysytellä pois sieltä vauvanvaateosastoilta :D

Omat olot on melko hyvät, se jatkuva etova olo on helpottanut. Tosin eilen taas oksensin mutta se liittyy melkeen aina hampaidenpesuun ja niin nytkin. Väsymys on edelleen vahvasti kuvioissa ja herkästi alkaa huimata, toivottavasti tässä alkais pikkuhiljaa virkistyä keskiraskautta kohti :) Maha on alkanut jo ihan kunnolla pömpöttää, mä epäilin myös et josko ne sisuskalut siellä on sen verran joutuneet jo vaihtamaan paikkaa että ne tekee ton navanseudun pömpötyksen, kun kohtu kuitenkin tuntuu vasta kolme-neljä sormea navan alla.

Hepa_ 12+3
 
Hei!
Täällä ilmoittautuisi mukaan uusi odottaja jos mukaan vain mukaan mahtuu! :)
Oon alusta asti tiiviisti seurannut ryhmää, mutta ennen ilmoittautumista halusin ensin käydä ultrassa varmistamassa, että kaikki on kunnossa. Ja tänään se varmistus sitten viimein saatiin! :)
Joten 17.2./enni./1.lapsi/K-PKS
 
Omppuf Ai sullakin toi nachot ja salsa! Munkin tekee koko ajan mieli. Samoin sellanen valmispussissa oleva pastaa pinaattikastikkeessa. Tosi terveellistä.

Täällä odotellaan edelleen np ultraa, onneks ensi viikolla jo. No on sitä odoteltukin. Maanantaina olis sitten lääkäri+neuvola, josko sitä kuulis jo pieniä sydänääniä.

Näin viime yönä niiin outoa unta, olin ultrassa eikä sielä näkynyt ketään :( no itku kurkussa menin terveyskeskukseen jossa sitten vanha työkaverini ultrasi uudelleen ja löysi sieltä kaksi pikkuista :D olen kuullut että nuita unia voi jonkun verran näkyä (?)

Millipilli 11+2
 
Mielihaluista: Mulla ne on ehdottomasti viinirypäleet! Niitä voisin syödä vaikka miten paljon kyllästymättä. Onneksi on terveellisiä, vaikka kait sitä pitäis pitää kohtuus kaikessa :whistle:

Sydänäänet: Mulla käytössä koti-doppler ja kummatkin pikkuiset ovat omilla puolillaan, mutta välillä on hankaluuksia paikallistaa, kun ovat niin vilkkaita, että katoavat äkkiä anturin alta.

Äitiysvaatteet: Ostin huutonetin kautta parit housut ja paidat ja nyt viikonloppuna sain ystävältä hänen koko "arsenaalinsa" äitiysvaatteita. Ei tarvi siis enää ostella kuin alusvaatteita. Osaako joku kertoa, mistä kannattaisi tilata äitiyslegginssejä tai alushousuja? Täällä Seinäjoen seudulla ei myydä missään äitiysvaatteita, ja varmin keino on varmaan nettikaupoista tilaaminen. Itse tarvitsisin jo kipeästi äitiysleggareita, kun töissä on kylmä ja jotkut pitkät "kalsarit" on pakko olla työvaatteiden alla.

Muille kertominen: Emme ole vielä kauheasti tätä iloista asiaa kertoneet. Osa sukulaisista tietää ja muutama työkaveri. Töissä kyllä jo kohistaan ja porukka kyselee toisiltaan, mahdankohan odottaa. Ne jotka asiasta tietävät, eivät ole kuitenkaan myöntäneet asiaa, vaikka heiltä on asiasta kyselty. Itseltäni ei ole kukaan tullut kysymään suoraa mitään. Toki emme enää tätä salaisuutena pidä, kun kerran nt-ultra on takana päin, mutta emme kyllä huutelekaan asiaa =)

Unista: Juuri viime yönä näin unta, että sain keskenmenon : / Ei ollut kovin kiva herätä unen jälkeen ja heti herättyäni oli pakko tarkistaa, ettei vuotoa näy. Kait nämä unetkin kuuluvat osaltaan asiaan, niin kovasti keskenmenoa pelkään : /

FlowerBy + Tiuhti & Viuhti 13+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä