Hellurei ja railakasta lauantai-iltaa
Mahtavia
ultrakuulumisia täällä! Onnea kovasti
Pahoinvointi loppui tai ainakin väheni huomattavasti, kun jätin joka ainoan vitamiinin syömättä. Tulin siihen tulokseen, että syön niin terveellisesti, että jos vauva on aluksi tarvinnutkin sitä foolihappoa lisäksi, niin tuskin enää tarvitsee. Iho on alkanut paranemaan samaan aikaan, joten epäilen, että kaikki liittyi kaikkeen. Meillä kyllä tosiaan syödään joka päivä puskista marjoja, takapihalla kasvaa kesäkurpitsat jättikokoisina ja kasvihuoneessa kurkut, tomaatit ja salaatit sekä yrtit (ihan vaan basilikaa, sitr. melissaa, rakuunaa ja oreganoa, ettei siis mitään ihmeyrttejä
) ja kun niitä joka päivä tulee napsittua ja vielä päälle niitä mansikoita, joissa on kai aika paljonkin b-vitskua ja nimenomaan sitä foolihappoa, niin voi olla, että tuli vähän yliannostusta? Voikohan se olla edes mahdollista? Ajattelin, että jatkossa syön vaikka kerran viikossa sellaisen monivitamiinin varmistaakseni asiat. Kalaa meillä syödään toisinaan useamminkin kuin 2 krt viikossa, mutta sitten on joku viikko siellä täällä, ettei syödä lainkaan. Mutta D-vitamiinin sanotaan säilyvän elimistössä, jos sitä on ns. liikaa... C-vitamiini on se, joka kai jotenkin haihtuu.
FB-ryhmään en myöskään tosiaan aio liittyä, en halua esiintyä omalla nimelläni ja minusta täällä on niin hyvä henki. Sitten kun ryhmään liittyisi, pitäisi erikseen merkitä, ketkä eivät saa esim. nähdä henkilökohtaisia kuvia ja asioita sun muista. Ei sillä, ettenkö teihin luottaisi, mutta yhtäkkiä tulisi 100 uutta hyvää ystävää
Maanantaina on
sokerirasitus, keskiviikkona taas
neuvola+lääkäri, jonka jälkeen onneksi myös jalkahoito
minulla käy jalkahoitaja kotona
Että toiminnan viikko siis edessä. Töitäkin olisi, mutta saa nähdä, kun keskustelen lääkärin kanssa aiheesta, että mitä hän on mieltä. Kaksi ekaa tuntia töissä menee ihan hienosti, mutta sitten alkaa särkeä ja jomottaa ja muutamana päivänä en ole enää pystynyt kävelemään ilman särkylääkettä viimeisenä tuntina. Ja työssäni siis kävellaan 5 tunnin vuorossa n. 12 kilsaa sellainen pari kiloa painava essu päällä, viisi minuuttia kävelyä - viisi minuuttia istumista, siitä koostuu vuoroni, mikäli meitä on kaksi vuorossa. Nyt olen ollut suurimman osan vuoroista yksin... :/ koska meillä ei ole työntekijöitä tarpeeksi. Voi olla, että kohta niitä on vieläkin vähemmän, mutta en mahda sille kyllä mitään, koska olen pomolle aiheesta sanonut mielestäni hyvinkin ajoissa, ja tarvitsisimme muutenkin lisävahvistusta, vaikken pois jäisikään. Verenpaine on työpäivinä 144/92 luokkaa ja vapaapäivinä 118/72 luokkaa... ihmejuttu. Eilen olin niin väsynyt työpäivän päätteeksi, että menin kahdeksalta nukkumaan ja heräsin aamulla kahdeksalta, söin aamupuuron ja menin takaisin nukkumaan. Kurjaa lasten kannalta
onneksi miehellä on useimmiten viikonloput vapaita. Herättyäni söin lounaan, jonka jälkeen otin vielä päikkärit ja sitten aloin olemaan vasta kuosissa.
Nyt taidan mennä taas maaten, sauna mukavasti ramasee
Mukavaa viikonloppua,
Viivi+Tiiti 13+2