HELMIKUUN HELMET 2013 *elokuu*

Ultrakuulumisia: 4D-ultrassa np-ultra. Kyllä katseltiin kauan vauvaa, saatiin videot itselle ja kuva tulostettuna.. :) Laskettua aikaa ei muutettu, eli vastaa juuri viikkoja, niskaturvotusta ei ole, tai siis normaaleissa arvoissa :heart: Saimme kuulla, että vauva on aika isolla todennäköisyydellä tyttö :heart: No, tottakai tarkistamme asiaa seuraavalla kerralla mutta siinä se meille käänteli ja väänteli vauvaa, kertoi luiden asennoista ja mistä he sen katsoo ja miksi päättelee tytöksi. Kyllä voi ihminen olla onnellinen, että kaikki on hyvin :heart: Maanantaina sitten vielä omalle lääkärille keskustelemaan tästä np-ultrasta ja muista testeistä.. kivaa.. :) Oma lääkärini oli estynyt tänään tulemaan mukaan ultraani, koska hänellä oli synnytyspäivä asiakkaan kanssa .. hehh no onneksi oma perheeni oli mukana.

IhanaOmena 12+4
 
Viimeksi muokattu:
J+
Omppuf onnea :)

FB-ryhmä pysyttelen ainakin itse täällä. Kun olemme muutenkin pitäneet hiljaista vauvan suhteen. Pysykää tekin aktiivisena täällä ettei keskustelu hiljene kokonaan ;) Varmaan sitten lapsen jo synnyttyä voi ryhmästä olla iloa. Kysymyksiä kun ensiodottajilla aina piisaa!

(.) Hieman uutta tietoa selästä. Olin tutkimuksissa ja löydettiin jo ennen raskautta löystyneet (ristinivel joku?) selästä. Olisi pitänyt jo ennen raskautta oireilla. Raskaus löystää paikat joten syy on selvä. B-lausuntoa odotellessa ja tiistaina lekurille. Silloin päätetään lopullisesti jäänkö tuetulle s-päivärahalle vai ei. Työtä siis en voi tehdä.

Hoitona ehdotettiin kortisonia mutta vastuu vauvasta olisi minulla. Varmuutta ei ole saattaako kortisoni näillä viikoilla vaurioittaa lasta ja jos vaurioittaisi niin miten pahasti. Päätös oli selvä, vauva terveenä ja kivut kestettävä.

Hoidin heikotuksen itse koska eivät ottaneet tosissaan. Oma arvaus oli nestevajaus. Join vettä viime yönä monta monta litraa eikä wc:ssä tarvinnut juosta kun kaksi kertaa. Tänään oli vointi jo hyvä :)
 
Seulontakirje tuli postiin eilen ja kaikki "suurentunutta riskiä ei ole". Maanantaina hieman ennen 15 kävin verikokeissa ja ultrassa sitä ennen, että varsin nopeasti tuli kakkosluokan postilla vastaus perille =)

Omppuf Onnea tuplista. Ihana uutinen <3 Mitäs miehesi tuumi?

J+ tsemppiä selkäkipuihin. Itsekkään en olisi suostunut lääkitystä aloittamaan. Ehkäpä levolla tilanne hieman helpottuu. Toivotaan =)

Maarit ja Hattivatti 12+5
 
J+: Hyvä että syy kivuille löytyi! Toivottavasti ne helpottaa kun ei tarvitse enää töissä kyykkiä :)
Selis: Pahoittelut pahan olon jatkumisesta! :/ Toivotaan että pian helpottaa!
Maarit: Onnittelut hyvistä verikoetuloksista! :)
MeaMinnis: Ihanaa kuulla sinustakin! Taisinkin tuolla toisessa ketjussa kaipailla ;) Harmi että olet kans voinut pahoin, ja onnea ultramatkalle! :)
Sannak: Minusta aika hauska idea oli sellaset minimunkit, joissa oli erilaisia kuorrutteita. Se rasvankäry ei oikein kyllä sovi jos on vähänkään huono olo ;D
IhanaOmena: Onnittelut hyvin menneestä ultrasta ja pienestä tyttölupauksesta! :flower:
äitix2: Voi ei kuulostaa epäilyttävästi vatsataudilta! Täälläpäin on kuulemma ollut tosi monella sitä :/ Paranemisia!
nappikeitto: En osaa sanoa facebookin toimimisesta mitään :D

Kiitoksia kaikille onnitteluista!:heart:

Miehen reaktio oli arvatenkin aluksi epäuskoinen :D Mutta kuvat nähtyään tuo kuulemma kunnolla tajusi. Ollaan onnellisia :). Vaikka täytyy myöntää ettei tätä vielä oikein ole sisäistänyt.. :D Kun asiasta kerrottiin muille tuli monta "mitenkä oli?" "mitä sanoit?" aluksi. Mun oma äiti oli innoissaan (rupesi virkkaamaan jotain extraleveetä peittoa :D:D.
veriseulaa ei otettu, kuulemma ei oteta tämmösissä tapauksissa :eek: Mä en sitten tiedä mitä arvoja ne siellä mittaa ja miks ei? (meni vähän ohi kaikki siellä ultrassa).

Nyt kuitenkin ihan normaalit neuvola ja ultrakäynnit rakenne ultraan asti, sen jälkeen ultrataan kuukauden välein viikolle 32, sitten kahden viikon välein.

Omppu ja pomput 12+0
 
Omppuf No voi että! Ihanaa! Onnea kovasti, mun piti jo eilen tulla sua onnittelemaan mutta ilta oli pelkkää häsäämistä ja unohdin :ashamed:
Mutta onnea tuplista! :heart::heart:

Fb ryhmästä. Et sä sitä ryhmää löydäkkään, kun se on salainen, laita yv "hälle" jossa sanot haluavasi ryhmään liittyä :)

J+ Voi kurja, mutta onneksi syy selvisi noinkin nopeasti :)

Kohdun asento Mullahan on tosi takana, ei ole koskaan kukaan kyllä sanonut, et se vaikeuttaisi synnytystä. Eikä ainakaan omalla kohdalla ole niin käynyt. Esikoinen hankaloitui siksi kun napanuora oli 2krt kaulanympärillä, muuten on mennyt synnytykset hyvin. Raskaaksi tulemiseen kuulemma saattaa vaikuttaa, siittiöiden tarvii vähän enemmän nähdä vissiin vaivaa päästäkseen kohteeseen :D Aika nopeasti olen kyllä raskautunut, jos tätä viimeistä ei lasketa mukaan.
SannaK82 Meillä on tytön 5v juhlat parin viikon päästä, teen perhostäytekakun, vadelmavalkosuklaa paloja, maailman parhaita pikkuleipiä, 2 suolasta piirakkaa ja tonnikalatäytteisiä tortilla paloja. Makeita täytyy varmaan miettiä vielä jotain, muffineita on aina kiva tehdä, täytys vaan hommata isompi vuoka. Meillä on aina suht isohkot juhlat ja 6kpl vuoalla on niin turhauttavaa paistella :D

(.) Mies lähti kohti viroa ja mun pääni halkeaa. |O Eilisestä asti särki ja yöllä taas paheni. Noo, täytyy toivoa, että se tästä lähtisi helpottamaan.

Äiti maa & Usko POKS 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille mammoille! :wave:

Ja onnittelut luonnollisesti kaikille mukavista ultrakuulumisista, etenkin Omppuf! -Olipa jymyuutinen. Tuplaonnittelut vielä täältäkin siis. :)

Te, jotka kärsitte päänsäryistä, oletteko kokeilleet, auttaisko magnesium? Luin, jostain, että särky vois kieliä magnesiuminpuutteesta...

(.) Olotila on epäilyttävän normaali. Etova olo on tosiaan ollut poissa jo useamman päivän ja tuntuu, että turvotuskin on laskenut. Huolestuttaa väkisinkin. Neuvolalääkäri olisi 14.8. eli pari päivää ennen np ultraa. Kuunteliskohan se lekuri sydänääniä..? Helpottais ultrajännitystä huomattavasti, jos sattuis kuulumaan. Toisaalta, jos ei kuulukaan, niin sitten huolettais vaan kahta kauheammin. : / Tää epävarmuus on kyllä niin sieltä ja syvältä. :stick:

nessuli & nasu 10+6 *huomenna poks*
 
omppuf tuplasti onnea! ihanaa! :flower:
nessuli mulla on ollut koko alkuraskaus hyvinkin oireeton. aluksi oli väsymystä ja rinnat oli tosi kipeet mutta nekin vaivat hävis vähän yli viikko sitten. tällä viikolla olin toisen kerran neuvolassa ja siellä neuvolatäti kuunteli sydänäänet ja voi kuinka se oli huokaiseva tieto että siellä pienen sydän pompotti :heart: luottavaisin mielin vaan!

(.) ens torstaina nt-ultra, jotenkin oon levollisin mielin sinne menossa kun tosiaan neuvolatäti sai sydänäänet tällä viikolla pikkuiselta kuulumaan :heart:
voi sitä jumputusta :heart:
tääl oli muistaakseni(?) jossain vaiheessa puhettakin vitamiineista, syöttekö jotain vitskuja??

*saikku+ masukki 11+2
 
*saikku* Joo, multi vitan raskaus vitamiiniä vedän koska mä en todellakaan tän ruokahaluttomuuden kanssa pysty takaamaan, että vauva saisi tarvitsemiaan aineita ilman, että ne tulee purkista :)
Huomasin muuten, et meillä on samat sairaalat, ollaankohan samalta alueelta? :D

nessuli Kyllähän ne oireet voi noilla viikoilla hyvinkin helpottaa, itselläkin paha olo oli pois, vaan palasi sitten taas. Ainahan voit kysyä, et kuuntelisiko hän sykkeet, hyvin voisi sitten noilla viikoilla kuuluakkin. :) Epävarmuus on kyllä jotain ihan kamalaa, toivottavasti kaikki kuitenkin just eikä melkein.
 
Moro!

Minä oonki uus täällä niin en nyt tiijä mihin pitäs nuo Laskettuaika (LA) / nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala jutut laittaa niin laitan ne nyt tähän :)

7.2, markkis93, 1.lapsi, OYS

Että semmosta :)
 
Omppuf Ihan hirmusesti onnea teille!! :flower: :heart: :heart:

*saikku* minä syön kans tuota multivitan raskaus ja imetys ja lisäks myös omega3:sta, koska kalaa ei todellakaan tuu syötyä kovin paljoo :ashamed: Vaikka pitäis ja tykkäisin, mut se vaan jää... ja muuten syön kyllä aika monipuolisesti, pyrin syömään n. sen puolisenkiloo kasviksia, hedelmiä ja marjoja päivässä, mut en varmastikaan onnistu siinä joka päivä, ni haluan varmistaa, että pieni saa ihan varmasti joka päivä kaikki tarvitsemansa "rakennusaineet":heart:

markkis93 tervetuloo mukaan! :)

minä vaan -84 + juniori 14+1
 
Omppuf Ohhoh, onnea kovasti tuplista! Meillä mies on koko ajan puhunut miten haluaisi kaksoset. Hänen äiti ja tämän äiti on kaksosia, joten on varmaan siitä jäänyt se ajatus. Meillä masussa kellii vaan yks pikkuinen, vaikka kyllä meillä olis jo kaksostytöille nimet valmiina :D

Vitamiineista Mä syön myös tota Multivitaa, tuppaa tuo ruokavalio olemaan sen verran yksipuolinen lähinnä johtuen epäsäännöllisestä työstä. Töissä tulee aina syötyä jotenkin tosi huonosti, ei tunnu siellä oikeen ruoka maistuvan, eikä aina ehdi syödä työvuoron aikana ollenkaan..

Etova olo on nyt melkolailla helpottanut, mutta huimaus on tullu tilalle. Jouduin kerran jo töissäkin käymään kontilleni lattialle kun alkoi maailma pyöriä ja korvissa humista. Tosin mulla on ollu vähän tollasta taipumusta jo ennen raskauttakin. Väsymyskin sais pikkuhiljaa loppua, ihan kamalaa kun tunnin hereillä olon jälkeen tarvis jo mennä päikkäreille.. Maanantaina meillä olis nt-ultra, jossa mieskin vihdoin näkee pikkuisen ensimmäistä kertaa :) Mä oon sen jo pariin otteeseen nähnyt, viimeksi eilen, että ei toi ultra sinänsä jännitä kun tietää kaiken olevan kunnossa. Mutta kyllä sitä silti odottaa kovasti :)
 
Kiitos kiitos! :)

kyllähän se on jännää tämä eka raskaus.. hieman kyllä peloittaa mutta onneksi on esim näitä keskustelu paikkoja ja omassa perheessä moniata jotka ossaa kertua ja sanua jos joku askkarruttaa! :) Miehen kans ku nähtii ekkaa kertaa ultrassa tuossa viime vai toissa viikolla se peipi niin tulihan hyvä mieli molemmille, että siellä se vaan lilluu tulevan äitin masussa. :)
 
Hellurei ja railakasta lauantai-iltaa :D

Mahtavia ultrakuulumisia täällä! Onnea kovasti :)

Pahoinvointi loppui tai ainakin väheni huomattavasti, kun jätin joka ainoan vitamiinin syömättä. Tulin siihen tulokseen, että syön niin terveellisesti, että jos vauva on aluksi tarvinnutkin sitä foolihappoa lisäksi, niin tuskin enää tarvitsee. Iho on alkanut paranemaan samaan aikaan, joten epäilen, että kaikki liittyi kaikkeen. Meillä kyllä tosiaan syödään joka päivä puskista marjoja, takapihalla kasvaa kesäkurpitsat jättikokoisina ja kasvihuoneessa kurkut, tomaatit ja salaatit sekä yrtit (ihan vaan basilikaa, sitr. melissaa, rakuunaa ja oreganoa, ettei siis mitään ihmeyrttejä :D ) ja kun niitä joka päivä tulee napsittua ja vielä päälle niitä mansikoita, joissa on kai aika paljonkin b-vitskua ja nimenomaan sitä foolihappoa, niin voi olla, että tuli vähän yliannostusta? Voikohan se olla edes mahdollista? Ajattelin, että jatkossa syön vaikka kerran viikossa sellaisen monivitamiinin varmistaakseni asiat. Kalaa meillä syödään toisinaan useamminkin kuin 2 krt viikossa, mutta sitten on joku viikko siellä täällä, ettei syödä lainkaan. Mutta D-vitamiinin sanotaan säilyvän elimistössä, jos sitä on ns. liikaa... C-vitamiini on se, joka kai jotenkin haihtuu.

FB-ryhmään en myöskään tosiaan aio liittyä, en halua esiintyä omalla nimelläni ja minusta täällä on niin hyvä henki. Sitten kun ryhmään liittyisi, pitäisi erikseen merkitä, ketkä eivät saa esim. nähdä henkilökohtaisia kuvia ja asioita sun muista. Ei sillä, ettenkö teihin luottaisi, mutta yhtäkkiä tulisi 100 uutta hyvää ystävää :D

Maanantaina on sokerirasitus, keskiviikkona taas neuvola+lääkäri, jonka jälkeen onneksi myös jalkahoito :) minulla käy jalkahoitaja kotona :) Että toiminnan viikko siis edessä. Töitäkin olisi, mutta saa nähdä, kun keskustelen lääkärin kanssa aiheesta, että mitä hän on mieltä. Kaksi ekaa tuntia töissä menee ihan hienosti, mutta sitten alkaa särkeä ja jomottaa ja muutamana päivänä en ole enää pystynyt kävelemään ilman särkylääkettä viimeisenä tuntina. Ja työssäni siis kävellaan 5 tunnin vuorossa n. 12 kilsaa sellainen pari kiloa painava essu päällä, viisi minuuttia kävelyä - viisi minuuttia istumista, siitä koostuu vuoroni, mikäli meitä on kaksi vuorossa. Nyt olen ollut suurimman osan vuoroista yksin... :/ koska meillä ei ole työntekijöitä tarpeeksi. Voi olla, että kohta niitä on vieläkin vähemmän, mutta en mahda sille kyllä mitään, koska olen pomolle aiheesta sanonut mielestäni hyvinkin ajoissa, ja tarvitsisimme muutenkin lisävahvistusta, vaikken pois jäisikään. Verenpaine on työpäivinä 144/92 luokkaa ja vapaapäivinä 118/72 luokkaa... ihmejuttu. Eilen olin niin väsynyt työpäivän päätteeksi, että menin kahdeksalta nukkumaan ja heräsin aamulla kahdeksalta, söin aamupuuron ja menin takaisin nukkumaan. Kurjaa lasten kannalta :( onneksi miehellä on useimmiten viikonloput vapaita. Herättyäni söin lounaan, jonka jälkeen otin vielä päikkärit ja sitten aloin olemaan vasta kuosissa.

Nyt taidan mennä taas maaten, sauna mukavasti ramasee :)

Mukavaa viikonloppua,

Viivi+Tiiti 13+2
 
FB-ryhmästä ainoastaan se joka sinut ryhmään kutsuun on kaverisi ja hänet voit halutessasi rajata helposti listalle, jossa ei näy kuviasi eikä päivityksiä. Toki kaikki on omalla nimellään ja naamallaan, mutta tarkoituskaan ei anonyymina ole esiintyä. Ryhmänkoosta on tuumittu, että lisää otettaisiin eli laittakaa joko yksityisviestiä tänne vaikka mulle niin hoidan asiaa eteenpäin tai sitten jos nimi jo tiedossa kenelle FB:ssä kaveripyyntö niin hänelle sitten.

Uusia tullut mukaan tännekkin, kiva juttu!

Unettomuus vaivaa, mutta toisaalta nautin näistä aamuyöntunneista, kun saa rauhassa nettailla/ katsoa telkkaa kenenkään häiritsemättä :) Meillä alkaa tästä päivästä alkaen olemaan joka kk ensimmäinen sunnuntai siivouspäivä, jolloin lapsetkin saa siivota pari tuntia ihan kunnolla mm. pestä keittiön kaappien ovet, jalkalista, pyyhkiä pölyt jne. Yllätyksekseni odottavat innolla, kun lupasin ahkerimman siivoojan saavan valita mitä syödään (sen oikeuden saa vain synttäreinä ja nimmareina) ja sitten katsotaan joku leffa kimpassa ja herkutellaan. Leffan sijaan tosin ajattelin joskos veisin lapset huvipuistoilemaan sään salliessa.

Maarit ja Hattivatti 12+6 (ja huomenna taas poksuu :) )
 
Mun mielestä meillä todella on tässä ketjussa hyvä henki. Vaikka mielipiteet vaihtuukin ne vaihtuu niin ettei ketään ainakaan tahallaan loukata. Paria muuta odotus ketjua olen selannut myös "tuttujen" takia ja yllättynyt kuinka rumasti siellä ihmiset puhuu. Ja et vaikka on asiasta vahvakin mielipide niin sen voi esittää niin ettei kenekään tarvi pahoittaa mieltään.

Juu ei se Fb ryhmä ihan niin mene, ei tarvi kun 1 kaveri ottaa, muut ei sun kuvia tai seinää näe. Mutta ymmärrän hyvin, että haluaa olla nimettömänä :) Kyllä mäkin pitkään mietin, et uskallanko, mutta ei mua sitten se nimellisyys niin haitanne :)

Maarit* Saako sun siivous ideaa kopioida? :D Mun tarvis kans noi jotenkin saada iskostettua, ettei se siivoaminen ole kamalaa ja inhottavaa. Itse kyllä tykkäänkin, mutta usein harmittaa muitten jälkien siivoaminen, tai no osallistuuhan noi lapsen joo, mutta hankalaa se on.

Viivin työ kuulostaa aivan kamalalta! Mun huutas selkäni hoosiannaa tommosen kävelyn jälkeen. Normaalioloissa kävelen ihan ei mitään ja tykkään lenkkeillä ja pyöräillä, mutta nyt ei pitkääkään matkaa tarvi kun huomaa illalla kävelleensä. Selkää särkee aivan julmetusti. Mietinkin, että miehen kanssa ostosreissu sinne turkuun tehään, niin millai mä jaksan kävellä!?

Huomashan kaikki halukkaat nyt Maaritin* viestin, Fb ryhmään hakua vaan! :)

Vaikka tää pino on ehkä pikkusen alkanut hiljentyä niin ei se ainakaan minun puolestani hiljene, ainahan alussa on enemmän höpinöitä. Kyllä se sitten taas piristyy kun kaikki alkaa tuntemaan liikkeet, mahat kasvaa ja synnytyskin ehkä mietityttään.

(.) Eilen tosiaan sain ihan koko illan viettää yksikseni. Meillä menee lapsen n.20.00 nukkumaan joten siinä jää muutama tunti aikaa oikasta nauttia hiljaisuudesta. Tosin sänkyyn kapusin sitten jo pikkusen yhdeksän jälkeen ja nukkuunkin rupesin ennen puolta kymmentä! :D

*ihanaa sunnuntaita kaikille*

Äiti maa & usko 14+1
 
Äitiyspakkaus näköjään julkaistaan Kelan sivuilla 15.8. Toivottavasti se uusi pakkaus on kiva, koska meille kaikille varmaan se tulee, kun vaihtumisajankohdaksi on veikattu elo-syyskuun vaihdetta. Tuosta nykyisestä en ihan hirveästi tykkää, toivoisin uudessa olevan vihreää paljon:) Otetaan se silti joka tapauksessa, oli millainen oli.
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Ihanaa Pilkku_, kun jaoit tuon tiedon Kelan äitiyspakkauksesta. Olen tuota tietoa odottanut kuin kuuta nousevaa :D

Omppuf Aivan hirmu suuret onnittelut! Ihasteltiin teidän kuvaa yhdessä miehen kanssa :)

FB-stä: Minäkään en halua näitä asioita jakaa sinne Facebookiin ja tämä keskustelupalsta on tosiaankin ollut koko ajan ilmapiiriltään niin kannustava ja hyväksyvä, että haluan nauttia teidän seurasta ihan loppuun asti :)
 
Heipparallaa piiitkästä aikaa! Heti kun työt on alkanu niin ei jaksa tänne ahkeraan kirjoitella, mut lukemassa käyn kyl melkein päivittäin :)

Onnea Omppuf huippu juttu! Nythän se alkaa jännittää itteesäkin, että noinkin voi vielä käydä :D

FB: mie aion pysytellä täällä, enkä liity ainakaan tässä vaiheessa facebookin ryhmään. Täällä on hyvä keskustella ja vaihtaa ajatuksia :)
Mua on alkanu huolettaa, kun oireet vähenee, toivottavsti Mytty on jaksanut kasvaa, vielä pitää melkein kaks viikkoo kestää ennen kun on nt-ultra, HUOH! Sokerirasitus on 24.8, samalla tsekataan uudestaan kilpirauhas-arvot kun niissä oli ollu jotain häikkää : / Tää väsymys on ihan jotain kestämätöntä, voisin vaan pötköttää sängyssä ja torkkua koko päivän |O

Heidukka ja Mytty 11+0 (POKS!)
 
Viimeksi muokattu:
J+
Vitamiinit huosista, olen unohtanut syödä niitä muutamaan päivään. Pakko hakea pilleri kun ylös nousen. Itse syön iherb:sta tilattua Raskausajan vitamiinejä. Jenkeissä olivat kehuneet tuotetta, sisältää hitusen enemmän rautaa ja d-vitamiiniä kun suomalaisissa valmisteissa. Ja kyllä, tiedän mitä tilaan, ja kyllä sieltä tilatut vitamiinit ovat 100% turvallisia. Tästä joutuu aina tuttaville selittelemään kun eivät usko että on luotettaviakin liikkeitä mistä tilata vitamiinit.

Suosittelen muutenkin kyseistä puljua, vitamiinit ovat halvempia ja tulevat melko nopeasti kotiin. =)

Äitiysvaatteet ostin eilen ihka ensimmäiset äitiysfarkut ja itku siinä tuli sovituskopissa. Tunnen olevani hukassa omassa kehossani tällä "pömppiksellä". Vatsani vaan pullahti housujen myötä esiin. Ja kyllä,enää ei tarvitse piilotella mutta mieli tekisi. Näytän leveältä muutenkin ja nyt vatsakin sojottaasuoraan ulos. Pahoitteluni en vaan ollut henkisesti valmis uuteen minään.
Ja tänään olenkin psyykannut itseäni, Minä en levene, vatsa kasvaa, vauva kasvaa,piste. Outoa miten vartalo nyt on tärkeä kun ennen annoin sen elää omaa elämäänsä.

Turkkiin lähtö täällä joku puhui että oli edellisellä raskaudella ollut kyseisessä maassa. Uskalsitko syödä mitä eteen tupsahti, kalaa, juustoja, maitotuotteita, jääpaloja jne? Olen ehkä hysteerinen mutta pakko kysyä. Hotellimme on all-inclusive ruokineen ja juomineen. Hotellistandardien mukaan viiden tähden arvoinen, olimme siellä aikaisemmin ja ainakin olen luottavainen ruokien lämpöjen suhteen. Kylmä on todellakin kylmää.
 
Täällä olis yks helmikuisen helmen odottelija! En muista laitoinko jo aikaisemmin viestiä, en ainakaan löytänyt :)

Elikkä siis, olen jo jonkin aikaa lueskellut täällä teidän juttuja, ja ihana kuulla että ultrassa kuultu hyviä uutisia! :heart:
Tässä ryhmässä todella on hyvä henki ja mielelläni liityn näihin höpötyksiin mukaan ;) Mekin käytiin ultrassa reilu viikko sitten, siellä se pikkuinen kovasti liikkui ja kaikki oli hyvin, samoin veriseulassa ei ollut turhia riskejä!

Täältä siis tietoa tuonne etusivulle: LA on 3.2, sairaala hyvinkää ja esikoista odotan :)

Mukavaa odotusta teille kaikille!

Hanna ja Riiviö 14+0
 
J+ mulla on vähän sama homma. Esikosta esittelin innolla masua tässä vaiheessa ja käytin jatkuvasti mammahousuja jotka sitä masua oikein korosti. Nyt en osaa jotenkaan esitellä.. ihan kun sen ei "kuuluisi" vielä näkyä. En tiiä. Ehkä osansa tekee miehen sanat että näytän "läskin ja raskaana olevan ristytykseltä". Jes. Kovin ihana sanavalinta. Huoh.

Hannasi tervetuloa joukkoon! Me asustellaan kans lähempänä Hyvinkäätä kun Lohjaa, mut Lohjalla kävin esikon synnyttämässä ja ajattelin sinne mennä uudelleen.

(.) Mä olen onnellinen kun sain kerättyä tänään vaapukoita ihan kelpo satsin. Esikko menee huomenna taas harjoittelemaan perhepäivähoitajalle ja aattelin että jos sit livistäisin vielä hetkeksi metsään. On niitä sit kiva talvella syödä =)

Napsuneiti ja pikkutyyppi 11+5 <3
 
Hei kaikille! :) Olen taustaillut jo pidemmän aikaa ja lukenut kirjoituksianne, mutta nyt vasta uskaltauduin mukaan :) Olen siis kahden helmikuisen helmen odottaja, tuplaraskaus siis kyseessä. LA on 11.2. Nt-ultra oli viime keskiviikkona ja pikkuisilla oli kaikki hyvin ja olivat oikein virkeitä :) Tämä raskaus on ensimmäinen, ja kaikki on niin uutta, niin on mukava tulla tänne vaihtamaan ajatuksia ja kuulumisia. Huonoa oloa ja väsymystä on ollut kiitettävästi, mutta tämä viikko on mennyt hieman helpommin. Ehkä tämä tästä kääntyy voiton puolelle piakkoin.

FlowerBy + Tiuhti & Viuhti 12+6
 
Viimeksi muokattu:
J+ Minä en todellakaan ole mikään maailmanmatkaaja, mut miten mulla olisi semmonen kuva, et ulkomailla vesi tarvis juoda pullosta ja olla koskematta niihin jäihin. Jäätelöihin ja juustoihin en myöskään koskisi koska pastöroimisesta ei tiedä. Mutta varmana en taas tiedä mitään :D

Tervetuloa vaan kaikki mukaan, oi ja lisää tuplia :)

(.) Mies saapui ison kassin kanssa ja lapset kiertää nyt sitä kuin kissa kuumaa puuroa :D
Mahassa ei mitään uutta, jonkun ihmeen allergia kohtauksen olen saanut, eilen kävin tosiaan lasten kanssa koulun pihassa ja purulla juoksemassa ja siitä asti olen ollut ihan tukossa ja aivastellut.. :snotty: Inhaa..

Äiti maa & Usko 14+2
 
Äiti maa saa kopioida vapaasti. Meillä siivottiin ennätysnopeasti eilen ja vielä tänään viimeistellään, kun lähdettiin Tykkimäkeen hieman kesken siivouksen.

Mies oli kuin kissa pistoksissa, kun illalla kotiuduttiin lasten kanssa. Oli ollut koko päivän yksikseen ja oli kerrankin puheliaalla tuulella ja sitä selvästi harmitti mun nettailu heti kotiin tultuamme :) Vaatimalla vaati juttu seuraa ja selostusta jopa siitä mitä päivän aikana olin syönyt! Enhän mä edes kunnolla muista mitä olen just suuhuni pistänyt puhumattakaan mitä päivän varrella olen syönyt. Kertoneeko huonosta muistista vai liiallisesta syömisestä vai kenties molemmista =D

Maarit ja Hattivatti, takana 1/3 osa raskaudesta :heart: (sektio tehdään viimeistään rv 39+0).
 
Tervehdys!

Kyllä huomaa, että on ketju hitusen hiljentynyt, kun muutaman päivän tauon jälkeen oli inhimillinen määrä tekstiä luettavissa. Minä viihdyn täällä hyvin enkä näillä näkymin ole tulossa sinne fb:hen. Siitä FB:n yksityisyydestä vielä, että vaikka liittymisvaiheessa "pitää" ottaa vieras ihminen kaveriksi, niin hänet voi poistaa kaverilistalta sen jälkeen, kun on ryhmään liittynyt. Itse olen tykännyt käyttää FB:tä lähinnä omien hyvien ystävien ja sukulaisten kanssa kommunikoimiseen, mutta nykyään tuntuu kaikki (kaupat, tapahtumat, ryhmät) olevan siellä. Olenkin miettinyt, että pitäisiköhän tehdä kokonaan toinen tili "julkisempaa" toimintaa varten.

Tervetuloa uudet ja onnea ihanista ultrakuulumisista! Etenkin Omppuf:lle! Onks tässä ketjussa ihan normimäärä kaksosia, kun musta tuntuu, et on aika monta?

J+ Onneksi sait heikotuksen loppumaan, kumma homma, kun eivät tosissaan ottaneet. Tuo selkähomma on kyllä tosi harmillinen, mutta toivottavasti kivut nyt helpottaisi, kun ei tarttee töissä olla.

Ulkomailla syömisestä. Ehkä ei kannata ihan noin Äiti maan ajatuksen mukaan mennä, että heti Suomen rajojen ulkopuolella kaikki on vaarallisempaa. :whistle: Kyllä Ruotsissa ja Ruandassa on eroja. :D En tiedä, olenko teräsmahainen vai vaan älyttömän hyvätuurinen, mutta en ole koskaan saanut (kopkop) edes vatsanpuruja ulkomailla ja aika rohkeasti syön vaikkapa katukeittiöistä kaikenlaista. Mutta tosiaan jäitä en ota juomaani koskaan (kun en tykkää jäisistä juomista) ja maasta riippuen vesi pullotettuna. Mutta en minä jäätelöitä tai juustoja jättäisi väliin raskaana ollessakaan, jos myyntipaikka näyttää kunnolliselta.

(.) Mullahan oli tässä jo useampi oksentamaton päivä, mutta nyt se taas jatkuu ja eilen oksentelin jo "vanhaan kunnon malliin" aamupäivästä iltaan. Pikkuhiljaa alkaa tympiä. Toivottavasti tää paha olo helpottaa ennen sitä sokerirasitusta. Tuskin tulee kovin kiva päivä, jos tyhjään vatsaan juo jotain kuvottavaa litkua, uloshan se tulee. Väsymystä on joinain päivinä, toiset päivät olen tosi pirteä. Koskaan ei oikein aamulla tiedä, miten paljon tänään jaksaa.

Mutta nyt on tosiaan neljä viikkoa lomaa. :wave: Mökille lähdetään huomenna (neuvolan jälkeen) enkä tiedä, milloin tuun koneelle seuraavan kerran.

Voikaa hyvin!

P-L 14+6
 

Yhteistyössä