***Helmikuun Helmet 2008*** vko 15/2

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pikkasen porukka katselee tuolta leiksalta/pyörätieltä, et mitä meillä tapahtuu, kun isäntä vetelee ulkovuoripaneleita pois :whistle: :LOL:
Mee kirkumaan pihalle, että rakas rakas rakas... Mä en tarkoittanut mitä mä sanoin...miten sä nyt noin suutuit... :LOL: :whistle: :LOL:

Sitten voitkin kulkea paperipussi päässäsi kesän... :LOL:

Ehkä tää kellonaika voi hiukan lisätä ihmetystä. Harvoin sitä kukaan yöllä taloaan purkaa... :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Mullakin on pidemmän tähtäimen suunnitelma painon suhteen ja tavoitteena entinen painoni ja entiset liikunta- ja ruokailutottumukseni. Liikuin siis aiemmin tosi paljon ja söin suht terveellisesti. Nyt on liikunta ja ruokailut taas kohdillaan, mutta entiseen painoon on kyllä vielä matkaa... No, en ihan sinne vanhaan pyrikään, mutta joku 60kg olis bueno.
Mie liikun nyt enempi ku ennen....mut taidan syödäki :headwall: :LOL: :LOL:
Ootan, et pääsen töihin ja hikipiireille ;) Toivottavasti selkä kestää....
Mie painoin ennen 3 lasta 52kg ja sinne olis tähtäys...menee siihen 1 tai 10 vuotta :D kroppa ei kuitenkaan ole saman mallinen...
No ei ole ei. :/ Tän kanssa joutuu kyllä edelleen ajoittain töitä tekemään, mulla varsinkin eka raskaus kyllä jälkensä jätti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Mullakin on pidemmän tähtäimen suunnitelma painon suhteen ja tavoitteena entinen painoni ja entiset liikunta- ja ruokailutottumukseni. Liikuin siis aiemmin tosi paljon ja söin suht terveellisesti. Nyt on liikunta ja ruokailut taas kohdillaan, mutta entiseen painoon on kyllä vielä matkaa... No, en ihan sinne vanhaan pyrikään, mutta joku 60kg olis bueno.
Mie liikun nyt enempi ku ennen....mut taidan syödäki :headwall: :LOL: :LOL:
Ootan, et pääsen töihin ja hikipiireille ;) Toivottavasti selkä kestää....
Mie painoin ennen 3 lasta 52kg ja sinne olis tähtäys...menee siihen 1 tai 10 vuotta :D kroppa ei kuitenkaan ole saman mallinen...[/quote]

No ei ole ei. :/ Tän kanssa joutuu kyllä edelleen ajoittain töitä tekemään, mulla varsinkin eka raskaus kyllä jälkensä jätti.
Mulla oikeestaan vasta toi kolmas muutti kaiken :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Ievan perheen reissu Nuuksioon oli varmaan ihana! Jotain sellaista, kun jaksaisi tehdä. Poika on myös kärttänyt Korkeasaareen, mutta en ole vielä jaksanut edes suunnitella reissua sinne. Tämän kesän aikana on kyllä käytävä, kun viime kesä jäi väliin.
Oli kyllä. Me käydään siellä talvea lukuunottamatta parin kuukauden välein, mutta nyt lapsen kanssa ei ole tullut vaelleltua, vaan olemme vain käppäilleet notskipaikalle ja siinä ympäristössä pyörineet. Kunhan lapsi saa jalat alleen ja tulee kesä, niin lähdetään pelkän Ergon kanssa liikkeelle ja silloin voi jo taas laajentaa reviiriä. Suosittelen kyllä tosiaan!
 
Minä olen ollut aina innokas liikkumaan, mutta nyt kyllä huomaa, että laiskuus meinaa viedä voiton. Ainakin heti jos on pidempään kipeänä tms. niin tottuu "helppoon" elämään ja on vaikea saada itsensä liikkeelle, ainakin juoksemaan. Kävelyä sentään tulee paljon harrastettua, mutta kun se ei auta kunnon kohottamisessa minulla, pitää ehkä jotain perustasoa yllä mutta se ei lohduta kun pitäisi lähteä metsään juoksemaan. No nyt olemme koko perhe terveinä, jospa alkaisi taas reippaampi elämä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Ievan perheen reissu Nuuksioon oli varmaan ihana! Jotain sellaista, kun jaksaisi tehdä. Poika on myös kärttänyt Korkeasaareen, mutta en ole vielä jaksanut edes suunnitella reissua sinne. Tämän kesän aikana on kyllä käytävä, kun viime kesä jäi väliin.
Oli kyllä. Me käydään siellä talvea lukuunottamatta parin kuukauden välein, mutta nyt lapsen kanssa ei ole tullut vaelleltua, vaan olemme vain käppäilleet notskipaikalle ja siinä ympäristössä pyörineet. Kunhan lapsi saa jalat alleen ja tulee kesä, niin lähdetään pelkän Ergon kanssa liikkeelle ja silloin voi jo taas laajentaa reviiriä. Suosittelen kyllä tosiaan!
Myö käydään tosi usein miehen kanssa sauvakävelyllä niin,. et neiti on miehen selässä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mun eka oli 4860 grammanen, joten kyl se vähän kroppaa muutti... :snotty:
Mulla kaikki ollu yli kilon pienempiä :saint: :LOL:

3610, 2590, 3220, 3330
Ehkä parempi että mä jätän näihin kahteen tän projektini... :whistle: :D
Oliko toinen vielä isompi? :LOL:
Ei onneksi 3,9 kg. Tuli kätilön mukaan tukka tanassa eli vauhdilla! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mun eka oli 4860 grammanen, joten kyl se vähän kroppaa muutti... :snotty:
Mulla kaikki ollu yli kilon pienempiä :saint: :LOL:

3610, 2590, 3220, 3330
No mulla ei ollut lapsen koko se mikä kropan muutti vaan raskausmyrkytysen myötä tulleet lähemmäs 25kg... :whistle: :/ Pahimmillaan painoa tuli melkein 2kg/viikossa :eek: ja jälki on sen mukaista. Poikahan oli pieni, 3084g, joten synnytyksestä ei kummempia jäänyt-neiti reilusti isompana varsinkin py:n puolesta olikin sitten ihan toinen juttu.

 
Ootko pp huomannu, että lehahdus tulisi jonkin tietyn ruoan jälkeen? Sinuna seurailisin sitä, merkkaisin vaikka ylös aina kun tulee, ja katsoisin sitten löytyykö yhteneviä ruoka-aineksia. Helpottaako se lehahdus kuinka nopsaan ja rasvaatko sitä jollain?
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
4,8 kiloa kuulostaa aika hurjalta, meillä myös menty siinä 3,3 kilon paikkeilla. Ja kyllähän sekin tuntui.
Oikeesti tää toinen synnytys oli paljon kivuliaampi, kun tuli vauhdilla. Neitiä pinnistelin yli tunnin. Ehti paikat tottumaan... :whistle:

...mutta kieltämättä ei se ihan huvilta tuntunut! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Mullakin on pidemmän tähtäimen suunnitelma painon suhteen ja tavoitteena entinen painoni ja entiset liikunta- ja ruokailutottumukseni. Liikuin siis aiemmin tosi paljon ja söin suht terveellisesti. Nyt on liikunta ja ruokailut taas kohdillaan, mutta entiseen painoon on kyllä vielä matkaa... No, en ihan sinne vanhaan pyrikään, mutta joku 60kg olis bueno.
Mie liikun nyt enempi ku ennen....mut taidan syödäki :headwall: :LOL: :LOL:
Ootan, et pääsen töihin ja hikipiireille ;) Toivottavasti selkä kestää....
Mie painoin ennen 3 lasta 52kg ja sinne olis tähtäys...menee siihen 1 tai 10 vuotta :D kroppa ei kuitenkaan ole saman mallinen...
No ei ole ei. :/ Tän kanssa joutuu kyllä edelleen ajoittain töitä tekemään, mulla varsinkin eka raskaus kyllä jälkensä jätti.
Mulla jätti opiskelu jälkensä roppaan. :eek: :ashamed: Vitsi sitä juhlimisen määrää... Ja samaan aikaan sitten lopettelin myös liikuntaharrastukset. :$

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mun eka oli 4860 grammanen, joten kyl se vähän kroppaa muutti... :snotty:
Mulla kaikki ollu yli kilon pienempiä :saint: :LOL:

3610, 2590, 3220, 3330
No mulla ei ollut lapsen koko se mikä kropan muutti vaan raskausmyrkytysen myötä tulleet lähemmäs 25kg... :whistle: :/ Pahimmillaan painoa tuli melkein 2kg/viikossa :eek: ja jälki on sen mukaista. Poikahan oli pieni, 3084g, joten synnytyksestä ei kummempia jäänyt-neiti reilusti isompana varsinkin py:n puolesta olikin sitten ihan toinen juttu.
Mulla tuli ekasta 20kg, tokasta 16kg, kolmosesta 30kg, nelosesta 20kg... :/ :/ |O Eikä ollu mitään "syytä" |O
Ekasta tuli lopussa viimeset 5kiloa 1kilo/PÄIVÄ |O Kiva :whistle:
Mut kyl mie vielä 2 jälkeen olis ns entiselläni... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
4,8 kiloa kuulostaa aika hurjalta, meillä myös menty siinä 3,3 kilon paikkeilla. Ja kyllähän sekin tuntui.
Oikeesti tää toinen synnytys oli paljon kivuliaampi, kun tuli vauhdilla. Neitiä pinnistelin yli tunnin. Ehti paikat tottumaan... :whistle:

...mutta kieltämättä ei se ihan huvilta tuntunut! :D
Meidän neiti oli kans vähän vaille 3,9kg ja tuli kymmeneen minuuttiin ja huvi oli kyllä kaukana siitäkin. :whistle: Eikä olis kyllä varmaan haitannut vaikka olis vähän hitaammin tullut, paikkojen kannalta siis.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
4,8 kiloa kuulostaa aika hurjalta, meillä myös menty siinä 3,3 kilon paikkeilla. Ja kyllähän sekin tuntui.
Oikeesti tää toinen synnytys oli paljon kivuliaampi, kun tuli vauhdilla. Neitiä pinnistelin yli tunnin. Ehti paikat tottumaan... :whistle:

...mutta kieltämättä ei se ihan huvilta tuntunut! :D
Meidän neiti oli kans vähän vaille 3,9kg ja tuli kymmeneen minuuttiin ja huvi oli kyllä kaukana siitäkin. :whistle: Eikä olis kyllä varmaan haitannut vaikka olis vähän hitaammin tullut, paikkojen kannalta siis.
Pöh...mie tein esikkoo 1h50min...ja olin niin ilokaasuissa etten muista mitään :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Ievan perheen reissu Nuuksioon oli varmaan ihana! Jotain sellaista, kun jaksaisi tehdä. Poika on myös kärttänyt Korkeasaareen, mutta en ole vielä jaksanut edes suunnitella reissua sinne. Tämän kesän aikana on kyllä käytävä, kun viime kesä jäi väliin.
Oli kyllä. Me käydään siellä talvea lukuunottamatta parin kuukauden välein, mutta nyt lapsen kanssa ei ole tullut vaelleltua, vaan olemme vain käppäilleet notskipaikalle ja siinä ympäristössä pyörineet. Kunhan lapsi saa jalat alleen ja tulee kesä, niin lähdetään pelkän Ergon kanssa liikkeelle ja silloin voi jo taas laajentaa reviiriä. Suosittelen kyllä tosiaan!
Myö käydään tosi usein miehen kanssa sauvakävelyllä niin,. et neiti on miehen selässä :D
Mekin ollaan tässä lähimaastossa usein pelkän Ergon kanssa liikkeellä, mutta pidemmille reissuille ei olla lähdetty vielä ilman kärryjä. Meillä muuten lapsi ei ole ollut kertaakaan vielä selkäpuolella. Rinnalla viihtyy hyvin edelleen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Ootko pp huomannu, että lehahdus tulisi jonkin tietyn ruoan jälkeen? Sinuna seurailisin sitä, merkkaisin vaikka ylös aina kun tulee, ja katsoisin sitten löytyykö yhteneviä ruoka-aineksia. Helpottaako se lehahdus kuinka nopsaan ja rasvaatko sitä jollain?
Ku poika oli vauva, ni annoin välipaloina kaupan hedelmäsoseita. Keltaiset soseet pisti rintakehän punaiseksi (aurinkoinen ja mango?). Jätin ne pois.

Nyt en tiiä mistä tulis... Leipää annan paloina, lehmänmaitoo juo, kotiruokaa syö. Keliakia??? Nyt tarvii kyllä tarkemmin seurata ja tuo kirjaaminen on hyvä idea! :flower:

Lehahduksen jälkeen menee useampi päivä ja alue muuttuu sen jälkeen kutisevan kuivaksi. Jos sitä rasvaa perusvoiteella niin kutittaa vielä enemmän. Raapii usein sitten rikki...joten olen ollut rasvaamatta. Kortisonirasvoja en oo vielä käyttänyt.
 

Yhteistyössä