***Helmikuun Helmet 2008*** vko 15/2

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Ievan perheen reissu Nuuksioon oli varmaan ihana! Jotain sellaista, kun jaksaisi tehdä. Poika on myös kärttänyt Korkeasaareen, mutta en ole vielä jaksanut edes suunnitella reissua sinne. Tämän kesän aikana on kyllä käytävä, kun viime kesä jäi väliin.
Oli kyllä. Me käydään siellä talvea lukuunottamatta parin kuukauden välein, mutta nyt lapsen kanssa ei ole tullut vaelleltua, vaan olemme vain käppäilleet notskipaikalle ja siinä ympäristössä pyörineet. Kunhan lapsi saa jalat alleen ja tulee kesä, niin lähdetään pelkän Ergon kanssa liikkeelle ja silloin voi jo taas laajentaa reviiriä. Suosittelen kyllä tosiaan!
Myö käydään tosi usein miehen kanssa sauvakävelyllä niin,. et neiti on miehen selässä :D
Mekin ollaan tässä lähimaastossa usein pelkän Ergon kanssa liikkeellä, mutta pidemmille reissuille ei olla lähdetty vielä ilman kärryjä. Meillä muuten lapsi ei ole ollut kertaakaan vielä selkäpuolella. Rinnalla viihtyy hyvin edelleen.
Meilki varmaa viihtys, mut minusta noin iso vähän hassu etupuolella :D :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
4,8 kiloa kuulostaa aika hurjalta, meillä myös menty siinä 3,3 kilon paikkeilla. Ja kyllähän sekin tuntui.
Oikeesti tää toinen synnytys oli paljon kivuliaampi, kun tuli vauhdilla. Neitiä pinnistelin yli tunnin. Ehti paikat tottumaan... :whistle:

...mutta kieltämättä ei se ihan huvilta tuntunut! :D
Meidän neiti oli kans vähän vaille 3,9kg ja tuli kymmeneen minuuttiin ja huvi oli kyllä kaukana siitäkin. :whistle: Eikä olis kyllä varmaan haitannut vaikka olis vähän hitaammin tullut, paikkojen kannalta siis.
Pöh...mie tein esikkoo 1h50min...ja olin niin ilokaasuissa etten muista mitään :LOL:
Mä tein itseasiassa esikoista minuutin tytyä vähemmän :D eli 10min ja 11min, vauhdilla tulleet siis kumpikin. Ja neidin kanssa olisin mielelläni ollut ilokaasupöllyssä, mut piti ainoasta lievityksestäkin luopua ennen tositoimia...Kipu on kyllä muistikuvia aikalailla syönyt... :whistle:
 
Meiltä löytyisi joku kantorinkka, jossa jaksoin itse kantaa poikaa hänen ollessaan 1,5 vuotta (mitähän olisi ollut, 14kg?) eli tyttöhän menisi varmaan siinä ihan kevyesti =) No, voisi kokeilla miten pitkään poika jaksaa kävellä. Tuskin vielä montaa kilometriä metsässä kuitenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
4,8 kiloa kuulostaa aika hurjalta, meillä myös menty siinä 3,3 kilon paikkeilla. Ja kyllähän sekin tuntui.
Oikeesti tää toinen synnytys oli paljon kivuliaampi, kun tuli vauhdilla. Neitiä pinnistelin yli tunnin. Ehti paikat tottumaan... :whistle:

...mutta kieltämättä ei se ihan huvilta tuntunut! :D
Meidän neiti oli kans vähän vaille 3,9kg ja tuli kymmeneen minuuttiin ja huvi oli kyllä kaukana siitäkin. :whistle: Eikä olis kyllä varmaan haitannut vaikka olis vähän hitaammin tullut, paikkojen kannalta siis.
Pöh...mie tein esikkoo 1h50min...ja olin niin ilokaasuissa etten muista mitään :LOL:
Mä tein itseasiassa esikoista minuutin tytyä vähemmän :D eli 10min ja 11min, vauhdilla tulleet siis kumpikin. Ja neidin kanssa olisin mielelläni ollut ilokaasupöllyssä, mut piti ainoasta lievityksestäkin luopua ennen tositoimia...
Mie olin nelosen kanssa nii itepäinen, et en PRKL antanu pois :D B) Kirosinki sillon siinä, et ei saa viiä pois :D
 
Ootko pp kokeillu erilaisia perusvoiteita? Entä Bepanthenia? Tuleeko niitä lehahduksia nykyisin enemmän? Siitepölyt? Jotkut ruoka-ainekset on muuten siitepölyjen kanssa ristiinreagoivia (esim. juuri jotkut hedelmät) ja aiheuttavat siitepölyallergisille oireilua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Ievan perheen reissu Nuuksioon oli varmaan ihana! Jotain sellaista, kun jaksaisi tehdä. Poika on myös kärttänyt Korkeasaareen, mutta en ole vielä jaksanut edes suunnitella reissua sinne. Tämän kesän aikana on kyllä käytävä, kun viime kesä jäi väliin.
Oli kyllä. Me käydään siellä talvea lukuunottamatta parin kuukauden välein, mutta nyt lapsen kanssa ei ole tullut vaelleltua, vaan olemme vain käppäilleet notskipaikalle ja siinä ympäristössä pyörineet. Kunhan lapsi saa jalat alleen ja tulee kesä, niin lähdetään pelkän Ergon kanssa liikkeelle ja silloin voi jo taas laajentaa reviiriä. Suosittelen kyllä tosiaan!
Myö käydään tosi usein miehen kanssa sauvakävelyllä niin,. et neiti on miehen selässä :D
Mekin ollaan tässä lähimaastossa usein pelkän Ergon kanssa liikkeellä, mutta pidemmille reissuille ei olla lähdetty vielä ilman kärryjä. Meillä muuten lapsi ei ole ollut kertaakaan vielä selkäpuolella. Rinnalla viihtyy hyvin edelleen.
Meilki varmaa viihtys, mut minusta noin iso vähän hassu etupuolella :D :saint:
Meillä tyty ei varmaan edes viihtyis kun näkee selässä paremmin =) enkä kyllä itse enää edes jaksaisi kantaa neitiä edessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Ievan perheen reissu Nuuksioon oli varmaan ihana! Jotain sellaista, kun jaksaisi tehdä. Poika on myös kärttänyt Korkeasaareen, mutta en ole vielä jaksanut edes suunnitella reissua sinne. Tämän kesän aikana on kyllä käytävä, kun viime kesä jäi väliin.
Oli kyllä. Me käydään siellä talvea lukuunottamatta parin kuukauden välein, mutta nyt lapsen kanssa ei ole tullut vaelleltua, vaan olemme vain käppäilleet notskipaikalle ja siinä ympäristössä pyörineet. Kunhan lapsi saa jalat alleen ja tulee kesä, niin lähdetään pelkän Ergon kanssa liikkeelle ja silloin voi jo taas laajentaa reviiriä. Suosittelen kyllä tosiaan!
Myö käydään tosi usein miehen kanssa sauvakävelyllä niin,. et neiti on miehen selässä :D
Mekin ollaan tässä lähimaastossa usein pelkän Ergon kanssa liikkeellä, mutta pidemmille reissuille ei olla lähdetty vielä ilman kärryjä. Meillä muuten lapsi ei ole ollut kertaakaan vielä selkäpuolella. Rinnalla viihtyy hyvin edelleen.
Meilki varmaa viihtys, mut minusta noin iso vähän hassu etupuolella :D :saint:
Ai. Musta se on ihana. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Ootko pp kokeillu erilaisia perusvoiteita? Entä Bepanthenia? Tuleeko niitä lehahduksia nykyisin enemmän? Siitepölyt? Jotkut ruoka-ainekset on muuten siitepölyjen kanssa ristiinreagoivia (esim. juuri jotkut hedelmät) ja aiheuttavat siitepölyallergisille oireilua.
Perusvoiteista en oo montaa kokeillut ja Bepanthen ei auta. Lehahduksia on tullut nyt enemmän. Mistäpä noista siitepölyistä tosiaan tietää... :/ Huomenna alan kirjaamaan. Rintakehä ei oo vielä täysin parantunut edellisestä, mutta ei onneksi enää paha. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
4,8 kiloa kuulostaa aika hurjalta, meillä myös menty siinä 3,3 kilon paikkeilla. Ja kyllähän sekin tuntui.
Oikeesti tää toinen synnytys oli paljon kivuliaampi, kun tuli vauhdilla. Neitiä pinnistelin yli tunnin. Ehti paikat tottumaan... :whistle:

...mutta kieltämättä ei se ihan huvilta tuntunut! :D
Meidän neiti oli kans vähän vaille 3,9kg ja tuli kymmeneen minuuttiin ja huvi oli kyllä kaukana siitäkin. :whistle: Eikä olis kyllä varmaan haitannut vaikka olis vähän hitaammin tullut, paikkojen kannalta siis.
Pöh...mie tein esikkoo 1h50min...ja olin niin ilokaasuissa etten muista mitään :LOL:
Mä tein itseasiassa esikoista minuutin tytyä vähemmän :D eli 10min ja 11min, vauhdilla tulleet siis kumpikin. Ja neidin kanssa olisin mielelläni ollut ilokaasupöllyssä, mut piti ainoasta lievityksestäkin luopua ennen tositoimia...
Mie olin nelosen kanssa nii itepäinen, et en PRKL antanu pois :D B) Kirosinki sillon siinä, et ei saa viiä pois :D
No mähän vaan kilttinä tottelin kun kätilö sano napakasti että nyt se kaasu pois! :LOL: :LOL: Mietin kyllä että onko ihan totta pakko, mut en saanut suutani auki! :LOL: Nyt naurattaa, mut silloin ei... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
4,8 kiloa kuulostaa aika hurjalta, meillä myös menty siinä 3,3 kilon paikkeilla. Ja kyllähän sekin tuntui.
Oikeesti tää toinen synnytys oli paljon kivuliaampi, kun tuli vauhdilla. Neitiä pinnistelin yli tunnin. Ehti paikat tottumaan... :whistle:

...mutta kieltämättä ei se ihan huvilta tuntunut! :D
Meidän neiti oli kans vähän vaille 3,9kg ja tuli kymmeneen minuuttiin ja huvi oli kyllä kaukana siitäkin. :whistle: Eikä olis kyllä varmaan haitannut vaikka olis vähän hitaammin tullut, paikkojen kannalta siis.
Pöh...mie tein esikkoo 1h50min...ja olin niin ilokaasuissa etten muista mitään :LOL:
Mä tein itseasiassa esikoista minuutin tytyä vähemmän :D eli 10min ja 11min, vauhdilla tulleet siis kumpikin. Ja neidin kanssa olisin mielelläni ollut ilokaasupöllyssä, mut piti ainoasta lievityksestäkin luopua ennen tositoimia...
Mie olin nelosen kanssa nii itepäinen, et en PRKL antanu pois :D B) Kirosinki sillon siinä, et ei saa viiä pois :D
No mähän vaan kilttinä tottelin kun kätilö sano napakasti että nyt se kaasu pois! :LOL: :LOL: Mietin kyllä että onko ihan totta pakko, mut en saanut suutani auki! :LOL: Nyt naurattaa, mut silloin ei... :whistle:
Mie muistan varmaan loppuelämäni tosiaan sen kätilön napakan kommentin, kun käsi laittaa pois. Ja seuraavassa lauseessa sano miehelle, et anna vaan olla B) :LOL: :LOL:
Oli kyllä muutenki sellanen kätilö ensikertaa, et sain melkeen ite päättää mitä tehää ja mitä ei...
 
Hyvää yötä täältä myös. Olisi syytä mennä sänkyyn, kun ei taas tiedä koska lapset heräävät (tänään tyttö 6.55, mikä on meille aikainen). Ja kun viime yönä nukkumaanmeno venyi 1.30 asti. Nyt olisi silmät jos lupsumassa, mutta kun oli niin vilkasta keskustelua ja palstailun vieroitusoireita :eek: ettei ole malttanut.
 
Moikkis :wave:
Johan mä unohdin mitä piti kommentoida.. :whistle:

Nuuksiosta ja patikoimisesta tms, mä oon aatellu hankkia kantorinkan niin pääsisi vaikka sinne Nuuksioon pidemmälle ku notskille. Tosin notskikin on ihan riittävä ekaksi kerraksi tytölle. Silloin ku tyty oli vauva käytiin pariin otteeseen patikoimassa lyhyempää reittiä ja kivaa oli :)
Painon pudottamisestakin ollu puhetta. Mä oon lisänny liikkumista ja sillä on yhtäkkiä tippunu viitisen kiloa. Nyt mä aloin kerätä tarroja B) motivoidakseni lisää itseäni. Noh, kyllä tarpeeksi useesti käytyäni jumpassa saan ihan tuotepalkintojakin mutta niistä niin väliksi. Pääsiäisen aikanakin oon käyny pariin kertaan jumpassa ja tänään taas.

Mä oon tässä hinnoitellut pikkuvauvavaatteita myytäväksi kirpparilla. Päätin että myyn pienimpiä kokoja ja osan jätän varuiksi säästöön. Mullakin on projektina krääsän vähentäminen koska kuukauden päästä muutetaan. Tosin jopa mieheni oli sitä mieltä että ei meillä ole paljoakaan krääsää :eek:

Palattiin koiran kanssa pelastuskoiratoimintaankin. Vähänkö on kivaa, yli vuoden treenitauon jälkeen =)

 

Yhteistyössä