***Helmikuun Helmet 2008*** vko 10

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
melkeen innolla ootan lisää lomautuksia :ashamed: :xmas: :LOL:
No teillä sitten on raha-asiat hyvin. :)
Jah pah...ei ne tulot vaan pienet menot :whistle: :kieh:
Pankista saa lissää jos loppuu :D
Mä en niin välittäis pankista lisää ottaa.
No myö nyt joudutaa muutenki ottaa, ni ... :kieh:
Sossustaki sanovat, että helpommalla pääsette, ku otatte lainaa :LOL: *muoks* Tottahan se kyllä...
Meilläpäin ei todellakaan kannusteta ketään ottamaan lisävelkaa, etenkään nyt. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Siis mun käsittääkseni just ton liman takia yskii, ku ei oo mitään jatkuvaa yskimistä vaan välillä tulee sellanen yskänpuuska ja sillon meinaa tukehtua limaansa.
No sillon kannattaa "hyppyytellä" pää alaspäin, että lima valuis ulos =)
Mä oon tehny sellaisia tyhjennystaputuksia, niin että poika makaa vatsallaan mun jalkojen päällä pää alaspäin ja mä taputtelen selkää pepusta alkaen kohti hartioita. Mut sit ku toi puuska tulee just sängyssä tai vaikka leikkiessä, ni en tiedä, mitä tekisin ku toisaalta just pitää sangyssä olla kohoasennossa ja toisaalta just pää alaspäin tulis lima pois...teen niin tai näin, aina on väärinpäin :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Meilläpäin ei todellakaan kannusteta ketään ottamaan lisävelkaa, etenkään nyt. :eek:
Niin ne sanovat...mutta tottahan se on...viittiikö siihen paperisotaan alkaa, kun pankista saa yhellä puhelinsoitolla :headwall: :headwall:
Siis maksaako vaivaa muutaman satasen takia :/
Siis, eivät käskeneet....ja saatas sieltä, mutta viittitäänkö alkaa...
 
Nyt uskaltaa jo ääneen sanoa, että palaan töihin 99% varmuudella ensi syksynä. :D Mun äiti jää vuorotteluvapaalle hoitamaan lapsia :heart: ja asia on ainoastaan äitini työnantajan allekirjoitusta vaille. Hieno homma niin itelleni kuin lapsillekin, mulle on nimittäin tullut nyt alkuvuoden aikana jotenkin kiintiö täyteen kotonaoloa. :/ Siis nautin kyllä lapsista ihan hirveästi, mut en tästä samojen rutiinien pyörittämisestä päivästä ja viikosta toiseen. Ja onhan tässä ensi syksyyn mennessä kotona oltukin jo neljä vuotta :eek: joten kiva nähdä välillä muutakin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Nyt uskaltaa jo ääneen sanoa, että palaan töihin 99% varmuudella ensi syksynä. :D Mun äiti jää vuorotteluvapaalle hoitamaan lapsia :heart: ja asia on ainoastaan äitini työnantajan allekirjoitusta vaille. Hieno homma niin itelleni kuin lapsillekin, mulle on nimittäin tullut nyt alkuvuoden aikana jotenkin kiintiö täyteen kotonaoloa. :/ Siis nautin kyllä lapsista ihan hirveästi, mut en tästä samojen rutiinien pyörittämisestä päivästä ja viikosta toiseen. Ja onhan tässä ensi syksyyn mennessä kotona oltukin jo neljä vuotta :eek: joten kiva nähdä välillä muutakin. =)
:flower:
Joo, meillä siis kanssa riippuu asiat paljon noista hoitojutuista =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mä olen alkanut säästämään... :xmas: Nykyään käyn ukon kanssa kaupassa... ;) :D
Mä säästän kuitin loppusummassa, kun jätän molemmat ukot kotiin kauppareissun ajaks. :LOL: Eivät lappaa turhuuksia kärryyn. :D
Sama!!!
Vaikka tuntuu, et ite elän tosi leveesti, mut silti kauppalasku on pienempi, kun käyn yksin... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Onko se influenssaan liittyvää yskää vai tavalliseen flunssaan? Meillä kun ei tuossa ekassa ollut juurikaan nuhaa vaan vain kovaa yskää...ja lapset yökkäsivät monesti öisin.
Mun käsittääkseni tää olis ihan normiflunssaa. Meil on pahinta just nuha ja tietty kuume on vieny vedon pois pikkumieheltä :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Nyt uskaltaa jo ääneen sanoa, että palaan töihin 99% varmuudella ensi syksynä. :D Mun äiti jää vuorotteluvapaalle hoitamaan lapsia :heart: ja asia on ainoastaan äitini työnantajan allekirjoitusta vaille. Hieno homma niin itelleni kuin lapsillekin, mulle on nimittäin tullut nyt alkuvuoden aikana jotenkin kiintiö täyteen kotonaoloa. :/ Siis nautin kyllä lapsista ihan hirveästi, mut en tästä samojen rutiinien pyörittämisestä päivästä ja viikosta toiseen. Ja onhan tässä ensi syksyyn mennessä kotona oltukin jo neljä vuotta :eek: joten kiva nähdä välillä muutakin. =)
Hienolta kuulostaa. =) Varmaan äitisikin nauttii lastenlasten kanssa olosta. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mä olen alkanut säästämään... :xmas: Nykyään käyn ukon kanssa kaupassa... ;) :D
Mä säästän kuitin loppusummassa, kun jätän molemmat ukot kotiin kauppareissun ajaks. :LOL: Eivät lappaa turhuuksia kärryyn. :D
...mut mä pistäkin miehen maksamaan. Olen nääs perheen paras pakkaaja :LOL: .
No meillä on yhteinen tili perheen yhteismenoja varten. Tosin vaan mulla on pankkikortti siihen tiliin. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Mun käsittääkseni tää olis ihan normiflunssaa. Meil on pahinta just nuha ja tietty kuume on vieny vedon pois pikkumieheltä :(
Oletko laittanut nenäsuolatippoja? ...en kyl niistäkään tiedä onko kuitenkaan paljoa helpotusta, varsinkaan jos on reilusti nuhaa... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Toisaalta oon todennut, että ei kai me sitte ollakaan niin kauheita tuhlareita, kun tullaan näilläkin tuloilla ihan hyvin toimeen. =)
Sama =)
En mäkään pidä itseäni tuhlarina. Paitsi joskus lastenvaatteiden suhteen, mutta toisaalta saman summan säästän monin verroin esim. kestoilla. Eiköhän se ole pakollisten menojen ja tulojen erotus (ja toisaalta esim. käytettävissä olevien varojen suuruus), mikä vaikuttaa pärjäämiseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mä olen alkanut säästämään... :xmas: Nykyään käyn ukon kanssa kaupassa... ;) :D
Mä säästän kuitin loppusummassa, kun jätän molemmat ukot kotiin kauppareissun ajaks. :LOL: Eivät lappaa turhuuksia kärryyn. :D
...mut mä pistäkin miehen maksamaan. Olen nääs perheen paras pakkaaja :LOL: .
Täällä toinen :wave: Isäntä laittais kumminkin viilit alimmaiseksi ja maitopurkit siihen päälle, joten kyl se on parempi, et se maksaa ja mä pakkaan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Mun käsittääkseni tää olis ihan normiflunssaa. Meil on pahinta just nuha ja tietty kuume on vieny vedon pois pikkumieheltä :(
Oletko laittanut nenäsuolatippoja? ...en kyl niistäkään tiedä onko kuitenkaan paljoa helpotusta, varsinkaan jos on reilusti nuhaa... :/
Joo, ollaan laitettu kovan tappelun myötä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Nyt uskaltaa jo ääneen sanoa, että palaan töihin 99% varmuudella ensi syksynä. :D Mun äiti jää vuorotteluvapaalle hoitamaan lapsia :heart: ja asia on ainoastaan äitini työnantajan allekirjoitusta vaille. Hieno homma niin itelleni kuin lapsillekin, mulle on nimittäin tullut nyt alkuvuoden aikana jotenkin kiintiö täyteen kotonaoloa. :/ Siis nautin kyllä lapsista ihan hirveästi, mut en tästä samojen rutiinien pyörittämisestä päivästä ja viikosta toiseen. Ja onhan tässä ensi syksyyn mennessä kotona oltukin jo neljä vuotta :eek: joten kiva nähdä välillä muutakin. =)
Hienolta kuulostaa. =) Varmaan äitisikin nauttii lastenlasten kanssa olosta. =)
Nauttii kyllä tosiaan lapsenlapsistaan ja tosissaan haluaa jäädä-sanoo itsekin että tämä on hänen elämässään ainutlaatuinen tilaisuus. =) Ja vielä kun itsekin kaipaa breikkiä työelämästä, niin kaikki hyötyy, eniten lapset. :heart: Voihan se olla, että jossain kohtaa tulee äiskän kanssa jotain sanomista :whistle: :LOL: :xmas: mut tosi tyytyväisiä ollaan että tälläinen vaihtoehto löytyi. Jos ja kun pitää vuorottelua täyden vuoden, niin sen jälkeen jäisi vielä puolisen vuotta hoitovapaata itelle pidettäväksi-ja voi kyllä olla että vuoden kun vetää töitä ilman lomia, niin jään uudelleen hoitovapaalle!
 
SEE
Mä luulin kanssa että hoitovapaalla joudutaan kauheasti nipistämään ja katsomaan mitä hankitaan, mutta yllättävän hyvin ollaan tultu toimeen. En ole kertaakaan joutunut miettimään mitä kaupasta ostan. Omista turhaakkeista olen kyllä luopunut (vaatteiden osto, hiusten värjäys nykyään kotona, kaupan shamppoot, halvemmat meikit jne.) Mutta enpä tiedä tarvisko noistakaan luopua....
 

Yhteistyössä