***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Onko muiden helmillä siitepölyallergiaa???

meillä kun neidin viel ulos alkaa sillä nenä vuotamaan ja silmät punottaa. Mitä sille voi tehdä???
Ei oo, mut käyttäsin syksyllä testeissä,jos kerran oireilua on....varmaan kannattas lekurilla käydä näyttämässä, että sais oikeenlaista troppia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Unohtuipa äsken kysyä viisaammilta :D Eli jos menis hoitaan lapsia kahteen eri perheeseen ja oma lapsi tulis sinne kans niin saisko silloin myös kodinhoitotukea?? Toivottavasti joku ymmärsi ja osaa vastata :LOL:
Ymmärsin, kaveri on tehny tollasta vähän aikaa ja mun mielestä sai/saa kht:n omastaan....
 
tervehdys pitkästä aikaa..nyt täytyy kyllä jo heti alkuun varottaa että melkosta valitusta on tulossa..

minä oon niiiiiin kyllästyny tähän vit*n elämään tuon yhen keskenkasvusen idiootin kans |O :kieh: meillä oli eilen tosi kiva päivä pitkästä aikaa perheen kans, käytiin syömässä ja tivolissa ja ukko otti siinä ruuan kans 2 kaljaa joka oli mulle ihan ok ja sitte lähettiin siitä tivoliin niin herran piti väkisellä saada itelleen alkosta iso viinapullo ja pyysin että ole edes tänään juomatta että nyt pidetään hauska päivä, että ota vaikka huomenna niin ei ku herran piti ottaa hörppy jo tivolin pihassa ja välillä tivolissaki ränky ku 4 vuotias kakara että käydään autolla niin käyn ottaa hörpyn, en tosin suostunu avaimia luovuttamaan ja sitte se idiootti hilluki kotona illan hirveessä kännissä ja ei päästäny mua rauhassa nukkumaan ku tuli makkariin ölisemään, onneksi ei kalle kuitenkaan heränny. :kieh:
me ei oo oikeesti vietetty ku ehkä yks semmonen "perhe-päivä" jonka ukko olis kokonaisuudessaan ollu selvinpäin ja on kuitenki 5 oltu kohta saman katon alla..vi*tu etä mulla keittää |O tuolla se on taas nukkunu krapuloissaan koko päivän ja ei varmasti herää ennen 5 ja sillonki käy korkeintaan syömässä ja menee takasin nukkumaan..jumankauta vedän sitä kohta ohtaan |O

nyt sitte muita asioita..

alan pelätä että esikoisella astma ainakin jonkin asteinen ku hengitys takkuilee toisinaan, ei pahasti mutta joutuu haukkomaan henkeä, sillä on huomenna terveystarkastus niin pitää siellä ottaa puheeksi ja kysellä että mitä kautta hankkiutua testeihin.

kalle on edelleen oma tyytyväinen itsensä, ihmettelen kyllä miten lapsi voi olla noin kiltti ja sitä kautta alkanu pelkäämään että tämä uusi tulokas on varmaan todellinen hermojen testaaja kun ei kai yhteen perheeseen voi tulla kahta noin kilttiä lasta =)

mut nyt onki jo kiire esikoista hakemaan :wave:

piipero86 & vuokralainen 15+0 :D
 
piiperolle iiiiiiso :hug: :hug: :hug: Mie en kyllä ryyppäävää miestä katsois yhtään :ashamed: :hug:

Tuosta astmasta tosiaan lääkärille joka sitte arvioi tilanteen, mihin suuntaan lähtee asiaa viemään =)
Me mennään huomenna 9veen kanssa juoksurasitustestiin =)
Voisko olla sitepölyallergiaa, kun nythän se aika on käsillä :wave: :wave:
 
joo no oon itekki alkanu miettimään tätä meidän parisuhteen kannattavuutta..tosiaan kaikkea hankaloittaa vielä tämä raskaus ku tuntuu niin pelottavalta pelkkä ajatuskin yksinhuoltajuudesta mut todella todella toivon että saisin tuon ukon jotenki tulemaan järkiinsä..

en tiedä olisko tuo sitten siitepöly allergiaa, mut se astma on aina väijyny mielessä ku esikoisen isän suvussa lähes jokainen mies sairastaa jonkin tasoista astmaa.. :/

niin ja eilisestä vielä että suomen maavoimat muistivat miestäni kirjeitse taas pitkästä aikaa sehän oli kutsu kertausharjoituksiin jotka pidetään 16-21.11.2009 ja mulla on laskettuaika 17.11 |O |O |O |O |O |O |O :kieh: :kieh: :kieh: voisko meillä taas parempi tuuri olla ja ku on miehen kans puhuttu että se haluaa tähän synnytykseen mukaan ku ei päässy esikoisensa syntymää seuraamaan
 
Päiväkahviaika. :D


Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Kaveri käy jokaisen vaatekappaleen jälkeen kattoon peilistä miltä näyttää :LOL: Voisin kyllä nyt mennä itteeni, minä olen sen tavan pienestä pitäin kyllä opettanut :ashamed: Mutta hyvä kun poikakin välittää mitä vaatteita pitää :whistle: :D
Niin samaa mieltä ja luulenpa, että meiltä saattaa parin vuoden päästä löytyä myös vaatteistaan tarkka miehenalku-nyt tämä 3v. on jo samantien vaihtamassa esim.paitaa jos siihen tippuu pisara mehua... :whistle: Mut itseäni saan myös "syyttää", mut jotenkin oon halunnut opettaa pojankin siihen, että vaatteista pidetään huoli ja ettei se nyt ihan sama ole mitä päällä on kun ovesta ulos mennään. Kotona saa sitten olla vaikka nakuna. :xmas: Jotenkin vaan pistää kaupassakin silmään kun näkee saman perheen lapsia, joista tytöt on nätisti puettuja ja pojat kulkee likasissa ja virttyneissä kuteissa. :eek: Ja tietty kukin tekee tavallaan, eikä mulle kuulu, mut taas pisti pojan kerhon kevätjuhlassa silmään, ettei kaikki ainakaan vaatteiden puolesta tee mitään eroa arjen ja juhlan välillä. :whistle:

Piiperolle
iso :hug: . Peesaan kyllä Jahvettia siinä, etten itse kyllä katselisi hetkeäkään juopottelevaa miestä, sitä oon saanu katella omassa lapsuudessa kiintiön täyteen. :/ Ja ongelman puolellehan tuo kuulostaa kyllä jo menevän... :|

 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
niin ja eilisestä vielä että suomen maavoimat muistivat miestäni kirjeitse taas pitkästä aikaa sehän oli kutsu kertausharjoituksiin jotka pidetään 16-21.11.2009 ja mulla on laskettuaika 17.11 |O |O |O |O |O |O |O :kieh: :kieh: :kieh: voisko meillä taas parempi tuuri olla ja ku on miehen kans puhuttu että se haluaa tähän synnytykseen mukaan ku ei päässy esikoisensa syntymää seuraamaan
Anokaa vapautus :wave:
Meillä mies anoi samasta syystä + oli kyllä toinen syy jo n. 12v sitten eikä oo sen jälkeen uusia kutsuja tullu :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
niin ja eilisestä vielä että suomen maavoimat muistivat miestäni kirjeitse taas pitkästä aikaa sehän oli kutsu kertausharjoituksiin jotka pidetään 16-21.11.2009 ja mulla on laskettuaika 17.11 |O |O |O |O |O |O |O :kieh: :kieh: :kieh: voisko meillä taas parempi tuuri olla ja ku on miehen kans puhuttu että se haluaa tähän synnytykseen mukaan ku ei päässy esikoisensa syntymää seuraamaan
Mun mielestä voi tehdä jonkun hakemuksen (löytyiskö puolustusvoimien sivulta), jossa perustelee miksi mies ei voi osallistua kyseiseen kertausharjoitukseen...ja mun mielestä tuo on ihan pätevä syy!!!! :wave:
 
Piipero, eiköhän toi ole aika pätevä syy kertausharjoituksta vapautukseen. Eihän sitä tiedä, vaikka joutuisit sairaalaan pidemmäksikin aikaa ja miestä tarvittaisiin kotona lastenvahdiksi. Mun miehelle tuli aikanaan kutsu kertausharjoituksiin, mutta anoi vapautusta työkiireiden takia - ja sai vapautuksen. Kyllä luulisi että tekin saatte, kun on sata kertaa paremmat perustelutkin.

Niin ja :hug: ukko-ongelmiin. Täysin ongelmatonhan ei varmaan oo yksikään parisuhde, mutta aika hurjalta kuulostaa teidän tilanne.
 
Piiperolle :hug:

Meni vähän myöhäiseen tämä ilta, kun olimme miehen kanssa urheilemassa ja lapset mummolassa. Kotiin ehdimme vasta 21.30 ja vaikka lapset olivatkin periaatteessa valmiita sänkyyn, niin menihän siinä vielä aikaa. No, nyt on rauha maassa. Itsellä vain huono olo kun tuli juostua ihan tosissaan.

Huomenna pitäisi mennä tutustumaan päiväkotiin. Tytöllä vain on sen verran nuhaa, että pitää aamulla katsoa voiko häntä ottaa mukaan. Olisihan se kiva, kun molemmat pääsisivät sinne katsomaan. Pojalle se nyt kuitenkin on tärkeämpi, kun muistaa jo tuollaiset asiat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Minä toistan toistan toistan samaa aihetta, vaikka Jaffe jo siihen vastasikin... :xmas: No, näillä eväillä mennään! :D
Siis mitä aihetta? :D
Tota kertausharjotusta vissiin meinas ;) :LOL:
Oukei. Kiitos selvennyksestä. :D

Mä taidan mennä hamppipesulle ja nukkumaan, josko sais hilattua ittensä aamulla lenkille ennen seitsemää. :whistle: |O :D

 
piiperolle superiso :hug: :hug: Nyt on varmaankin tosiaan järkevää miettiä, mitä haluat perhe-elämältänne/ elämältäsi. Tsemppiä valintaan; yksinkertaisia ja pelkästään hyviä vaihtoehtoja ei tilanteessasi nyt taida olla. :/ Ihanaa kuitenkin, että lasten kanssa on kaikki ok! :) Niin, ja kertauksista tosiaan saa varmasti vapautusta tuosta syystä. Kertausharjoituskirjeen mukana varmaankin tuli ohjeet, kuinka toimia, jos haluaa hakea vapautusta.

Erossa olemisesta: Meilläkin on miehen kanssa jo 11 yhteistä vuotta takana. Alkuunsa asuimme eri paikkakunnilla, joten erossa oloa tuli jo siitä. Myöhemmin kun asuimme jo yhdessä, mies oli rauhanturvaajana, jolloin erossa oloa tuli parikin kuukautta kerrallaan, eikä silloin siellä missä mies oli toimineet aina edes puhelimet, eikä sähköpostia siihen aikaan myöskään järin käytelty. Etanapostia lähettelimme toisillemme. :heart: Senkin jälkeen on molemmilla ollut omia matkoja, opintoreissuja, miehellä kertauksia jne. ja miehen normityönkin puolesta olemme säännöllisesti aina yli vuorokauden kerrallaan erossa. Lapsesta olen ollut kerran kaksi yötä ennen tätä erossa, kun olin Tukholmassa ja mies on tehnyt yhden yön mummolareissun aiemmin keväällä kaksin lapsen kanssa. Tyhjältähän täällä nyt tuntuu, mutta hyödynnän tämän vapaan tekemällä enemmän töitä ja liikkumalla vielä sen päälle. Tänään menin töiden jälkeen joogaan ja sen jälkeen käväisin vielä kaverin kanssa lasillisella, joten kotiuduin vasta tuossa klo 21 aikoihin. Huomenna teen myös pitkän päivän duunissa ja sen jälkeen salille ja ehkä vielä kavereiden treffaamista illalla. Kotona en oikein osaa olla yksin. :/
 
Ievan viestistä tuli mieleen, että piti kommentoida tuota erossa olemista. Meillä kanssa jo 13 vuotta yhdessä (huh huh kun aika menee nopeaan) ja 12 siitä on asuttu yhdessä. Enimmäkseen urheilun takia olemme paljon reissailleet erikseenkin. Tai siis mies lähinnä on ollut paljon ulkomailla kilpailumatkoilla ja ne sitten kestävät helposti viikon tai enemmänkin. Kesätöitä tuli opiskeluaikana myös tehtyä eri paikkakunnilla. Ennen lapsia se ei ollut meillä mikään ongelma, mutta pojan synnyttyä on tietysti ollut hieman tylsempiä nuo miehen pidemmät reissut. Me olemme sitten yleensä lähteneet "hoitoon" mummolaan. Nyt kahden lapsen kanssa mies on ollut enemmän huolissaan, että pärjäänkö kun hän on menossa. Onneksi poika on pienestä pitäen ollut paljon mummoloissa hoidossa ja tykkää siitä, joten hän on usein sitten mennyt sinne osaksi aikaa jos on ollut pidempi reissu. Nyt kyllä nuo reissut ovat vähentyneet, kun iän myötä miehen menestys on viime vuosina sen verran hiipunut, että ei ole enää päässyt mukaan kaikkiin edustustehtäviin. Mutta siis todellakin nostan hattua yksinhuoltajille. Olen itse aina ihan uupunut kun olen muutamankin päivän keskenään noiden lasten kanssa.

Lapsista erossa oleminen rajoittuu tytön osalta muutamiin yökyläilyihin. Poika ehti ennen tytön syntymistä reissata mummoloissa ym. vajaan viikonkin pituisia jaksoja, joten silloin on harjoiteltu taas millaista on elää ilman lapsia. Olihan se mukavaa aina välillä. Ja poika tosiaan on aina ollut tosi reipas ja saa erityisesti mummilta niin paljon huomiota, että nauttii tietysti itsekin noista hetkistä. Mitä vanhemmaksi poika on tullut, sitä enemään hinkuaa mummolaan yöksi (yksin, erityisesti ilman tyttöä ).
 
Piiperolle iso :hug:

Oma mieheni ei juo juuri koskaan. Ja se johtuu ainoastaan siitä kun sanoin hänelle kerran että jos pulloon arkena tartut hukuttaaksesi pahanolon/ muuten vain ryypynotto arkena niin saat ovesta lähteä.

Tämä tiukka linja siksi koska oma isäni juo ja juo... arkena muutaman vaan että voi rentoutua 8pack :/ ja viikonloppuna voi mennä pe -la lava/kaks... :ashamed: :'(

Muutaman kerran isäni kanssa ottanut yhteen asiasta ja en enää mene sanomaan sen verran tärkeä se kalja on. :kieh:

Niin en halua että omat lapseni joutuvat näkemään sillaista.

 
Voi piipero :hug: kyllä sulla on miettiminen ja myös kestäminen miehes kanssa :/ En kyllä tiedä mitä tekisin itse jos olisin samassa tilanteessa, vaikeaa on :( Piipero voi samaan perheeseen syntyä helpot lapset, meillä kaikki kolme ollut aina tosi kilttejä, nukkuneet yöt pienestä asti, sairastaessaankin ollut kilttejä ei turhia itkuja :D Siis sellasia hyvin perustyytyväisiä lapsia :p Meillä ei myöskään löträtä viinan kans, saunaoluet otetaan kyllä ja joskus enemmänkin kun saadaan lapsenlikka ja tilaisuus juhlia :p :D Kertausharjoituksista luulis saavan vapautuksen kun synnytys on niin lähellä sitä. Meillä mies ei oo käyny kertaakaan kertaamassa, kutsuja on tullut kaksikin, mutta olleet vapaa ehtoisia ja toisen matkan olis joutunut itte kustantaan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Meillä ei myöskään löträtä viinan kans, saunaoluet otetaan kyllä ja joskus enemmänkin kun saadaan lapsenlikka ja tilaisuus juhlia :p :D
Meillä vähän sama linja. Mun alkon kulutukset ovat kyllä vähentyneet olemattomiin toisen lapsen myötä. Ei vaan oo tehnyt mieli. Toki käymme molemmat välillä kaveriporukkamme kanssa baarissa "tuulettumassa" - mies kyllä useammin kuin minä. Mutta kun olemme perheen kesken, niin mies ei kyllä juo kuin korkeintaan yhden saunaoluen. =)

 

Yhteistyössä