***Helmikuun Helmet 2008*** Toukokuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Tarkotus oli kyllä et hommattas vasta uuteen olkkariin, mut tuo laukee kyllä just |O
Tuo on niin tyypillistä. Kaverillani hajosi pesukone juuri vähän ennen muuttoa (kokonaan uuteen taloon). Pesivät sitten pyykkiä äidin luona, kun eivät viitsineet niitä uuteen taloon tilattuja koneita tuoda enää vanhaan asuntoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Tarkotus oli kyllä et hommattas vasta uuteen olkkariin, mut tuo laukee kyllä just |O
Tuo on niin tyypillistä. Kaverillani hajosi pesukone juuri vähän ennen muuttoa (kokonaan uuteen taloon). Pesivät sitten pyykkiä äidin luona, kun eivät viitsineet niitä uuteen taloon tilattuja koneita tuoda enää vanhaan asuntoon.
Kiva :D :LOL:
Mut siis just noinhan se on.... :/ :/
Meilläkin tää olis nyt muutamasta kk:sta kiinni....
Olishan meillä toi vissiin 15" matkatöllö, mut voi jummi mitä papatusta esikko tänäänki piti, ku piti siitä salkkarit kattoo :xmas: :D :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Meidän neiti paini oman vappupallonsa hajalle. :whistle: :LOL: Esikoisen pallo on vielä ihan hyvässä kuosissa - ja visusti siskolta turvassa pojan huoneessa.
:LOL: Meilläkin on melkoisen kärsinyt tuo Muumipallo jo. :whistle:
Meillä tyttö ei saanut omaa palloa ja poitsu pitää omastaan aika hyvän huolen. Tosin jos tyttö sillä leikkii, niin ihan nätisti kyllä. Siis narusta vain vetää perässään. Ensi vuonna onkin varmaan jo toinen juttu.
 
Meillä lähtee mies ja lapsi huomenna kesälomareissulle ja tämä mamma jää yksin kahdeksi yöksi. :/ Miehellä siis alkoi kesäloma eilen ja haluaa nyt lähteä jonnekin reissun, jotta tuntuu lomalta. No, lähtevät sitten anoppilaan ja appilaan muutamaksi päiväksi. Meillä on tylsästi tänä kesänä lomat eri aikaan. Yksi yhteinen lomaviikko on nyt kesäkuussa, mutta se menee Lontoossa. Muuten mies lomailee neljä viikkoa nyt ja viikon elokuun alussa (jolloin lähtee perinteiselle kalareissulle Lappiin) ja minä viikon kesäkuussa ja kolme heinäkuussa. Talvelle jätetyt lomat pidetään sitten varpilla yhtä aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Meidän neiti paini oman vappupallonsa hajalle. :whistle: :LOL: Esikoisen pallo on vielä ihan hyvässä kuosissa - ja visusti siskolta turvassa pojan huoneessa.
:LOL: Meilläkin on melkoisen kärsinyt tuo Muumipallo jo. :whistle:
Meillä tyttö ei saanut omaa palloa ja poitsu pitää omastaan aika hyvän huolen. Tosin jos tyttö sillä leikkii, niin ihan nätisti kyllä. Siis narusta vain vetää perässään. Ensi vuonna onkin varmaan jo toinen juttu.
Meidän tyttö sai eilen Maailma Kylässä -festareilta mainospallon ja piteli sitä onnellisena kädessään koko ratikkamatkan. Kotonakin piti koko ilta tesuta pallon kanssa; olisi jopa pidellyt sitä kädessään iltasatujen luvun ajan. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Meillä lähtee mies ja lapsi huomenna kesälomareissulle ja tämä mamma jää yksin kahdeksi yöksi. :/
Tuleeko ikävä? Itse vielä odottelen, että mies veisi lapset jonnekin kahdeksi yöksi/itse lähtisin pois. Yksi yö ollut "paras" saavutus tähän mennessä tytön syntymän jälkeen. Mutta siis en uskoisi ikävöiväni, vaan pitäisin sitä ihanana vaihteluna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metu77:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Meillä lähtee mies ja lapsi huomenna kesälomareissulle ja tämä mamma jää yksin kahdeksi yöksi. :/
Tuleeko ikävä? Itse vielä odottelen, että mies veisi lapset jonnekin kahdeksi yöksi/itse lähtisin pois. Yksi yö ollut "paras" saavutus tähän mennessä tytön syntymän jälkeen. Mutta siis en uskoisi ikävöiväni, vaan pitäisin sitä ihanana vaihteluna.
Iltaisin saattaa ehkä tullakin. :/ :'( Nyt kun on mahdollisuus, niin aion tehdä pitkiä päiviä duunissa ja käydä salilla tai joogassa vielä sen jälkeen, joten kotiudun varmaan vasta n. klo 21. Että sillä lailla ei ehdi varmaan ikävöimään kuin ihan illalla ja ehkä aamulla.
 
Tervehdys.

Arki alkaa taas rullaamaan. Minimies on ihana ja rauhallinen. Kova ääni kyllä löytyy kun on tarvis.

Tissillä viihtyy hyvin, maitoa tulee hiukan paremmin mitä neidistä.

Onko muiden helmillä siitepölyallergiaa???

meillä kun neidin viel ulos alkaa sillä nenä vuotamaan ja silmät punottaa. Mitä sille voi tehdä???

Nyt on mentävä. :wave:
 
Heissan :D Ihana niisku että vauva on rauhallinen :flower: :heart: Jahvetti meillä poika on aiva törkeen tarkka mitä vaatteita päällensä laittaa, tykkää pitää rentoja vaatteita, mutta niiden pitää olla mielellään adidasta,nikee ja muita merkkivaatteita. Henkkamaukan kelpaa jos ne istuu täydellisesti. Kaveri käy jokaisen vaatekappaleen jälkeen kattoon peilistä miltä näyttää :LOL: Voisin kyllä nyt mennä itteeni, minä olen sen tavan pienestä pitäin kyllä opettanut :ashamed: Mutta hyvä kun poikakin välittää mitä vaatteita pitää :whistle: :D Meillä pitäis ostaa kans muutama telkku, meidän makkariin ja ainakin pojan huoneeseen. Entinen meidän huoneen telkkari meni autotalliin, että voi pelata ja laulaa karaa&ookkee :whistle: :D Ieva nauti täysin siemauksin kun saat "omaa lomaa" :p Mä en ole ollut miehestä koko 11.5 vuoden aikana erossa kuin ehkä just ja just 3 yötä, siis oikeesti :ashamed: :whistle: Ja lapsista 9.5 vuoden aikana pisimmillään 3 yötä ku oltiin miehen kanssa roomassa. Niin ja mies ei ole ollut lasten kanssa yksin yötä muulloin kun silloin ku minä olen ollut sairaalassa synnyttämässä, ei ikinä yksin esim reissussa tai mökillä lasten kanssa :whistle: Me ei vaan osata olla "erossa" toisistamme tai lapsista :D
 
Mammana , kotihoidon tukea saat, kunhan lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. Sun pitäis kai sitten ryhtyä yksityiseks pph:ksi ja hoidettavia saa olla yhteensä 4 oma lapsi mukaan lukien. Jos siis virallisesti hoidat paperit.

Helmeri taisi jossain vaiheessa kysyä, meneekö yksityisen hoidon tuesta veroa. Ehkä oot jo saanut selvyyden asiaan, mutta yksityisen hoidon tuki maksetaan siis suoraan hoidon tuottajalle (=hoitajalle), joka maksaa siitä sitten veroa. Eli vanhemmat ei siis maksa siitä veroa. Kun taas kht:sta menee tuplaverot, jos lapsi on yksityisellä hoitajalla. Ensin veroa maksavat vanhemmat ja sitten hoitaja maksaa veroa vanhemmilta saamastaan hoitomaksusta. * esittää toooosi asiantuntjaa* :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Jahvetti meillä poika on aiva törkeen tarkka mitä vaatteita päällensä laittaa, tykkää pitää rentoja vaatteita, mutta niiden pitää olla mielellään adidasta,nikee ja muita merkkivaatteita.
Meillä kelpaa vain RBK ja Umbro :whistle: :LOL: :LOL: Ehkä hätätapauksessa saattas vaikka Addun kelpuuttaa :LOL: :LOL:
Muuten ei oo väliä, kaikki halppisjututkin käy, kunhan on collegehousua jne... :/ :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Mä en ole ollut miehestä koko 11.5 vuoden aikana erossa kuin ehkä just ja just 3 yötä, siis oikeesti :ashamed: :whistle: Ja lapsista 9.5 vuoden aikana pisimmillään 3 yötä ku oltiin miehen kanssa roomassa. Niin ja mies ei ole ollut lasten kanssa yksin yötä muulloin kun silloin ku minä olen ollut sairaalassa synnyttämässä, ei ikinä yksin esim reissussa tai mökillä lasten kanssa :whistle: Me ei vaan osata olla "erossa" toisistamme tai lapsista :D
Peesiä lähes tulkoon 100% :whistle: :D
Yhteisiä vuosia tosin tulee syksyllä jo 15 ja lasten kanssa eloa 11½v =) Pisimmillään oon ollu miehestä erossa 5 päivää/4 yötä, kun olin esikoisesta sairaalassa :D
Pisin aika lapsista erossa on 1 vrk, siis niin ettei oo yhtään lasta, onhan noi aina sillon tällön yökylissä, mutta ei kaikki koskaan yhtäaikaa.
Paitsi sillon, ku esikoinen oli 1½v, niin olin pohjosessa kaverilla kyläilemässä 3vrk....
Mut kyllä mä OSAISIN olla erossa ja ihan mielellään olisinkin, mutta "olosuhteidenpakosta" näin ja olen kyllä tyytyväinen tähänkin =)
 

Yhteistyössä