***Helmikuun Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (3. pino)

Mie olin jo mielessä visioinu tän tulevan olkkarin ja sisustuksen jne...nyt pitääki miettii uudelleen, kun yhelle seinälle tuleekin aiottua ainaki 3 kertaa isompi ikkuna |O *pähkii ja kattelee ympärille*
Se ois uuden sohvan osto ainaki :whistle:
 
Vaatetus pitkähihainen body,sukat,housut ja college takki tms ja lopputulos tosi lämmin poika,mut meiillähän on tota lämmikettä omasta takaa :heart:

Lumianna kiitokset ohjeistuksesta,otampa puheeksi to neuvolassa,
me kun ollaan nyt 2 vk maisteltu kasviksia ja hedelmää

Sataa :( :( yritän raahautua kauppaan,mut jumittaa.Löysin eilen Nalle Puh kakun ohjeen ja pitäis semmonen vääntää,mut leipomukset menee yleensä persiilleen ku on paska fiilis. kakkakuulatkin pitäis keittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Kaks heräystä viime yönä, ja kummallakin kerralla söi kunnolla; niinköhän tuo on valmis nukkumaan yönsä ilman ruokaa, kun viikon päästä se unikouluaika alkaa olla hyvinki lähellä..? :attn: Voiko sitä jostain tietää..?
Huomenta!

Samaa täällä pohdinnassa. Neiti kun välillä nukkuu koko yön, mutta välillä heräilee, eikä auta mikään muu kuin tissitys. Viime yö oli kyllä vaikein yö piiiiitkästä aikaa. Heräs klo 24, klo 3 ja klo 6.30. Ei meinannu edes tissitys tainnuttaa takaisin uneen. Unikoulu alkaa syyskuun alussa. Tai niin mä nyt ainakin uhoon. Mulla kun ei oo mitään kokemusta tällaisesta. Esikoinen nukku yönsä kokonaan jo kakskuisena.
 
kalle on taas kuumeessa :( viime yö oli kyllä aikas repaleinen ja sen kyllä huomaa ihanan tummista silmänalusista ja pusseista,ei ollu hyvä sylissä tai sängyssä tai yhtään missään..epäilin aluksi että nuo tulevat hampaat varmaan nostanu kuumeen mutta nokkaki vuotaa aikas kivasti.. :/ eikä nyt oikein ruokakaan maistunu, ku normaalisti 1 sosepurkki tähän aikaan+100ml maitoa niin meni vaan ehkä 5-6 lusikallista ja sitte tuo maito, mut onneksi sain tuonki verran menemään että ei täysin kieltäytyny..

kaveri kävi yökylässä ja just lähti pois. se joutu nukkumaan sohvalla että ei tarvii kallen kiukuttelua koko yötä kuunnella :ashamed:

että semmosta meillä..

piipero86 & kuumeinen kalle 6kk 2pvää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Vaipanvaihto on nykyään jo aika haastavaa. Poju punkee kaiken aikaa vatsalleen ja sit ku on saamassa teipit kiinni...heiluu niin että menee ihan vinksinvonksin vaippa kiinni. Tekniikkalaji! :xmas:

Saas se! mä alan harkitsemaan housuvaippoja päiväsaikaan. Yritä siinä vaihtaa vaippoja kun toinen oikein voimalla kääntyilee..Ja kiukku on suuri kun äiti estää vauvaoikeuksia..
Onneks meillä on tällainen kanki tää neiti, ett hyvin saa pidettyä paikoillaan. :LOL: Meillä on suurempi ongelma se, että kun vaipan avaa, niin tulla on kädet siinä ihtessään, jos ei tajuu varoa ja olla nopee. :eek:
 
Miten teillä Ippu ja Muori vauvat tankkaavat illalla? Jos vielä pystyy lisäämään kiinteitä iltapuolelle, niin sitten varmasti pieni pärjää yön syömättä. Kunhan tottuu siihen, ettei sitä tarjoilua ole. Meillä iltapuuron määrän kasvattaminen on nyt saanut pojan nukkumaan syömättä. Edelleen heräillään lähes joka yö, mutta poika saa unen päästä kiinni ilman tissiäkin jo. Aamulla on kyllä nälkäinen :eek: Imaisee molemmat rinnat ja siitä noin tunnin kuluttua satsin puuroa ja vielä maitoakin yleensä päälle :)

Mä sain juuri ilmoitettua meidät muskariin=) Alkaa viikon päästä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Mitä helmivauvat pitää tähän vuodenaikaan ulkovaatteena? Meil on kaikenmoisia pukuja (isoja vähän tosin ku sain kummitytön perheeltä, mut ihan ok kaukalo- ja ratasvaatteena), mut ku meinaa aina olla pikku-ukolla kuuma. Ne kun tuulenpitäviä eikä vissiin oikein hengittäviä. :/
Meillä on tämmöisellä säällä (14astetta) ollut rattaissa ulkoillessa ulkoiluhousut, joissa vuori, niiden alla sukkikset ja usein vielä säärenlämmittimet (legsit B) ) ja pitkähihainen body, pitkähihainen college tms. pusero ja tuulitakki, pipo ja Ruskovillan lapaset sekä Reimatecin töppöset. Kaupungilla ja kaupoilla on sit ollut vähän erilaista. =)
Oikeesti noin paljo?

:eek:
Suunilleen samanlainen ilmasto täälläki ja meillä puolet vähempi ja silti kuuma :whistle:
Siis what, sanon minäki?! :eek:
Meillä on ulkoillessa ollu tähän mennessä enimmillään pitkähihainen body ja collegetakki ja lapaset, pipo päässä, jalassa sukkahousut, sukat ja college tms. -housut.

Ja noi lihavoidut... noi on niiiiin huvittavia!! :LOL:
Siis nimenomaan Ruskovillan lapaset ja Reimatecin töppöset, ei mitään markettikamaa! :LOL: Siis että korostetaan noita merkkejä.. tuo on niin hassua. Miksei se voi olla vaan että lapaset ja töppöset? Ja tämä ei oo siis mitenkään ievalle henk.koht. ollenkaan, mulla on joku ärsytys näistä ihan yleisesti, maaliskuisten ketjuissa sisäisesti kihistelly tätä odotusjalta saakka... :headwall: Ja nyt pomppas silmille sitte täälläki. Joten ieva, elä ota hernettä, tää ei ollu sulle!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Meillä on tämmöisellä säällä (14astetta) ollut rattaissa ulkoillessa ulkoiluhousut, joissa vuori, niiden alla sukkikset ja usein vielä säärenlämmittimet (legsit B) ) ja pitkähihainen body, pitkähihainen college tms. pusero ja tuulitakki, pipo ja Ruskovillan lapaset sekä Reimatecin töppöset. Kaupungilla ja kaupoilla on sit ollut vähän erilaista. =)
Ja noi lihavoidut... noi on niiiiin huvittavia!! :LOL:
Siis nimenomaan Ruskovillan lapaset ja Reimatecin töppöset, ei mitään markettikamaa! :LOL: Siis että korostetaan noita merkkejä.. tuo on niin hassua. Miksei se voi olla vaan että lapaset ja töppöset?
Mä luulen, että se on osalle vaan tapa ilmoittaa materiaalista samalla
:whistle: Mulle on yksi hailee, mitä merkkiä mikäkin on, mutta kyllä tuo esim. kertoo paljon, että ruskovillan lapaset, tiedän heti, ettei oo siis toppakintaat tms. Enhän mä tiedä, mitä muut aattelee, mut haluan lukea sen näin niin kuin materiaalikuvauksena...noi merkit siis :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Miten teillä Ippu ja Muori vauvat tankkaavat illalla?
Puuron neiti illalla syö, teen sen määrällä 3/4 dl hiutaleita ja 1,5 dl vettä, siihen sekaan vajaa puoli purkkia hedelmäsosetta ja vielä korviketta ohentamiseen ja viilentämiseen. Paljonkohan tosta tulis valmiin annoksen koko...? :whistle: Pari desiä varmaan AINAKIN, ellei enemmänki?

Laitanpa koko päivän eväät, arvioikaas onko siinä sitte riittävästi:

Aamupuuro: sama setti ku tuo em. iltapuuro.
Lounas: pilttipurkillinen kasvissosetta, ohennettu ja viilennetty korvikkeella, seassa lihanökönen (n. teelusikallinen tai vähän reilu ehkä). Korviketta 10-80ml, vaihtelee minkä verran kiinnostaa ottaa. Tänään esim. 50ml.
Päivällinen: Päikkäreiltä tultua ensin maitoa, n. 80-100ml. Sitte pilttipurkillinen kasvissosetta, taas ohennettuna ja viilennettynä korvikkeella. Tarvittaessa vielä tissiä.
Välipala: Tätä ei ole joka päivä, mutta joskus jos unet menee hankalasti, ni välipalasta saa energiaa, ja se on siis hedelmäsosetta, n. puoli purkillista.
Iltapuuro Sen kuvasinkin tuolla aiemmin.
Ja unimaito vielä sängyssä, eli toinenyksi tissillinen maitoa.

Korviketta menee siis korvikkeena melko vähän, mutta kiinteiden seassa sitä kyllä menee aika paljonkin. Ja tissistä saadut määrät.. niitä ei tiiä, voi saada desin, voi saada 30ml! En tiedä!


 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja ieva80:
Meillä on tämmöisellä säällä (14astetta) ollut rattaissa ulkoillessa ulkoiluhousut, joissa vuori, niiden alla sukkikset ja usein vielä säärenlämmittimet (legsit B) ) ja pitkähihainen body, pitkähihainen college tms. pusero ja tuulitakki, pipo ja Ruskovillan lapaset sekä Reimatecin töppöset. Kaupungilla ja kaupoilla on sit ollut vähän erilaista. =)
Ja noi lihavoidut... noi on niiiiin huvittavia!! :LOL:
Siis nimenomaan Ruskovillan lapaset ja Reimatecin töppöset, ei mitään markettikamaa! :LOL: Siis että korostetaan noita merkkejä.. tuo on niin hassua. Miksei se voi olla vaan että lapaset ja töppöset?
Mä luulen, että se on osalle vaan tapa ilmoittaa materiaalista samalla
:whistle: Mulle on yksi hailee, mitä merkkiä mikäkin on, mutta kyllä tuo esim. kertoo paljon, että ruskovillan lapaset, tiedän heti, ettei oo siis toppakintaat tms. Enhän mä tiedä, mitä muut aattelee, mut haluan lukea sen näin niin kuin materiaalikuvauksena...noi merkit siis :whistle:
Hmm...
toi oli kyllä hyvä pointti!! Tosin mulle ei sinänsä Ruskovillan lapaset mitään kerro, paitsi Ruskovillan silkkimyssyn mä tiedän, mutta että... lapaset on kuitenkin aina lapaset; neulotut, eivät siis toppaa.
Mut pointti oli ehdottomasti hyvä Kristelle, tuolla lailla en oo osannu sitä aatella!
 
Meillä ruokailu ihan samannlainen kuin Ipulla, paitsi maitoa tissistä jonkin verran (joskus enemmän, joskus vähemmän), eikä korviketta laisinkaan. Kasvissose on suht paksua se pilttipurkillinen ja siihen laitan myös lihanökösen, mutta en "laimenna". Vettä hörppii ruokajuomana. Iltatissi meilläkin on vielä puuron päälle juri ennen sänkyynmenoa. Luulisin tuon teidänkin määrän riittävän yön yli :whistle:

*muoks* eikun meillä siis päivällisen roolissa toimii vielä purkillinen hedelmäsosetta, mutta tuollainen rytmi tulee sitten, kun otetaan se toinen lämmin ateria mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Meillä ruokailu ihan samannlainen kuin Ipulla, paitsi maitoa tissistä jonkin verran (joskus enemmän, joskus vähemmän), eikä korviketta laisinkaan. Kasvissose on suht paksua se pilttipurkillinen ja siihen laitan myös lihanökösen, mutta en "laimenna". Vettä hörppii ruokajuomana. Iltatissi meilläkin on vielä puuron päälle juri ennen sänkyynmenoa. Luulisin tuon teidänkin määrän riittävän yön yli :whistle:
Niinhän tuo tuntuis... ehkä siis ihan vaan tapa se tissille ja ylipäätään viereen pääseminen, joten siitäpä on sitte hyvä opetella unikoulun muodossa pois. Saas nähä kumpi sen meillä nyt sitte hoitaa, et kumpi lähtee esikon kans anoppilaan pariksi yöksi ja kumpi jää tänne kuuntelee huutoa.. munhan sitä kyllä pitäis pois mennä ettei maidot jää haisuamaan tänne.. :whistle: :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Patskuvinkki: esipaistetut patongit viipaloidaan, päälle punaista pestokastiketta ja juustoraastetta tai esim. vuohenjuustoa. Uuniin.
Eihän niitä syyä tarvii :LOL:
Ei sen puolesta et ei ois hyvii..mut...*laihiksella* :whistle: :LOL:
Mulla aamu alko näin: kaks paahdettua Uotilan ruisviipaletta, margariiniä, ilmakuivattua kinkkua ja paprikaa päälle (yhteensä 2,5 pistettä) ja kuppi kahvia. :p Puuroo en jaksanu keittää, kun ton esikoisen puurokausi loppu lyhyeen ja neidille kelpaa vaan toi Piltti-puuro. =)
 

Yhteistyössä