***Helmikuun Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (3. pino)

nipsuli:
Wanamon kaakku, wow ,kauanko kesti tommosen kakun tekeminen...lupasin kaveri vauvan 1 vee synttäreille jonkinmoisen kakun leipsta..ideana ois se että myös nää yks veet vois sitä maistella :wave:
Meni tossa pari tuntia kun oli eka kerta kun tein tuollaista..ikinä edes nähny elintarvikeväripurkkia.. :eek: Ja tuo vaahtisfondantti vei aikaa jonkun puol tuntia. Mut se kannattaa tehdä edellispäivänä vaikka niin ei tule niin kaikki samaan syssyyn. Koristeluun ei menny kovin kauan mitä nyt maalaaminen vaahtokarkin päälle on oma lajinsa sekin. Ei ihan samalla tavalla onnaa kuin vesivärit. Meni ekalla toi kuitenkin mut pari tuntia pelkkä täyttö ja koristelu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Nukkuessa yleensä päällä on body ja sukkikset ja sit jotkut housut ja takki päällä. Ja vaunujen päällä se huppu, ettei niin tippus helposti :eek:
Tämän takia tyty köytetäänkin rattaissa valjailla kiinni, muutenhan tuo tulis sieltä alas että heilahtais! On myös sellanen vispilä, että kun köyttää kiinni rauhoittuu (yleensä) helpommin nukkumaankin kun ei pääse veivaamaan. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Meni tossa pari tuntia kun oli eka kerta kun tein tuollaista..ikinä edes nähny elintarvikeväripurkkia.. :eek: Ja tuo vaahtisfondantti vei aikaa jonkun puol tuntia. Mut se kannattaa tehdä edellispäivänä vaikka niin ei tule niin kaikki samaan syssyyn. Koristeluun ei menny kovin kauan mitä nyt maalaaminen vaahtokarkin päälle on oma lajinsa sekin. Ei ihan samalla tavalla onnaa kuin vesivärit. Meni ekalla toi kuitenkin mut pari tuntia pelkkä täyttö ja koristelu.
--Kiittää tiedosta, voihan se olla että joskos tekis koeversion tässä joku kerta ennen virallista kakkua
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Vois tehdä kääretortun ja kuorruttaa sen tuolla vaahtokarkkisysteemillä...sit maalata vihreeks...kaalimato näääss! :xmas:

*muoks. Joku tuollainen olis hauska joskus tehdä, en tiiä millainen kuorrutus olis paras... :D
--totta, vaik mato matala :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Elintarvikeväreillä, ihan Prismasta. Olikohan ne Dr.Oetkerin---en ole varma. :)
Hei mulla on niitä samoja, osa väreistä!! En oo hokannukaan että niilläki vois maalata! :eek: Pastaväreillä oon kyllä tienny voivan, mutta että noillaki! Tuota pitää kokeillaki heti ku mahollista, kiitos vinkistä!! =) :flower:
Ja fondantti on kyllä tosi-tosi tahmeaa, tarttuu kivasti käsiin :p

hilunen on ehdottomasti tällaisen :hug: tarpeessa! Kuulostaa jossain määrin tutulta, meilläkin on noita tuon lajin päiviä nähty! :hug: vielä!!

 
Iltapäivää! :wave:

Herranen aika sentään tätä tekstin määrää..jo kolmas pino menossa!!!! :whistle: Luin mitä kykenin. ;)

Meillä täällä leppoisa sunnuntai...ihan vaan kotosalla lökövaatteissa ja eilisiä herkkujen jämiä syöden. Meillä oli siis eilen 11 aikuisystävää ja 3 lapsiystävää kyläilemässä. Aloiteltiin grillailemaan neljän aikoihin ja viimeiset vieraat lähti kahdelta yöllä. Oli kyllä tosi kivaa!

Hienoja kakkuja täällä ihmiset tehneet!!! Mitä se sellainen vaahtokarkkihomma oikeen on?? :ashamed: Mä en ole ollenkaan mikään leipojaihme. :wave:

Vaatetuksista...meilläkin tosi vaihtelevasti säiden mukaan tietysti. Mutta hattu meillä on ollut poikkeuksetta päässä aina koko neidin elämän ajan. Mä olen jotenkin varovainen noiden korvien kanssa. Ruskovillan myssyt on kyllä ihan ykkösiä. Vaikka on lämmin, niin ne ei hiosta ja taas toisaalta silkki lämmittää sit viileellä. Ajattelin, että nyt kun torstaian lähdetään pidemmälle lennolle, niin laitan pienelle just Ruskovillan silkkimyssyn päähän koko lennon ajaksi. Koneessa kuitenkin kova ilmastointi ja suht viileää. :/

Jaahas...mitähän mun piti kommnetoida. Luin ja kävin tuossa välillä nukuttaa neidin, niin nyt jo pää tyhjänä, että mitä sitä oikein tulikaan lueskeltua. :whistle: Mä olen kyllä yhden sortin uuno nykyään! :xmas: Ehkä mä palaan lukemaan....
 
:hug: hiluselle ja parempaa huomista päivää :/

Tää makeanhimo on ihan hirveetä :kieh: Mä komppasin kaikki kaapit, eikä tietty mitään ollut jäljellä, kun eilen mättäsin kaikki :headwall: Mä sitten tein pikapikaa mansikka-banaanipiirakan ja äsken vetelin ison palan :p

Mieskin soitti, että tulee jo pian kotiin :heart: Tosin lähtee sitten myöhemmin vielä testaamaan uutta venettään (vanhempiensa veneen siis tuo tänne, ei tod. olla omaa ostettu tässä rahatilanteessa!) :/
 
Niin siis tosiaan...uusi ilme meilläkin toi nenän nyrpistys ja kova tuhina päälle. Aina kun innostuu ja ilahtuu niin nenä menee vinoon ja kovaa tuhinaa kuuluu. :heart:

Hampaita ei meillä näy edelleenkään...

Unikoulua ajateltiin aloitella tuon matkan jälkeen. Nyt meillä menee yöt niin että neiti nukahtaa tissille n. kymmenen aikoihin ja herää eka kerran syömään n. yhden maissa. Siitä sit heräilee tunnin puolentoista välein jos en ota meidän sänkyyn. Jos otan viereen, niin sit tissitellään ehkä kolme neljä kertaa aamu kahdeksaan menessä. |O Joo, olen väsynyt ja odotan päivää jolloin voin nukkua vaikka 4 tuntia putkeen. :p No, itse olen tissilinjan valinnut ja olen siihen oikein tyytyväinen, vaikkakin vaikeitakin aikoja on ollut. Tää on nyt näin ja joskus on sit taas toisin. =)

Kipuilijoille paranemisia ja kurjiin fiiliksiin :hug: ja parempaa päivän jatkoa!
 
Hilunen :hug: kakka päivä täälläkin vaan jatkuu

Vanamo ja kristelle upeat kakut

Mulla jäi sitten se Nalle Puh kakku tekemättä,uus yritys huomenna

Täällä hyvin alkaneet sosemaistelut tyssäs seinään,just ja just pari lusikallista kasvissoseita saa alas,banaani aiheutti mielenkiintoisia ilmeitä,mutta edelleen päärynä ja ruusunmarja uppoaa ,makuri =)
 
ÄippäHki :hug: tissittelylle,mutta hienoa,että jaksat edelleen =) täälläkin poika imuttelee nykyään entisen yhden sijaan 2-4 kertaa ja kiukkusena. Mutta tissittelyä en minäkään silti pois vaihtais,olen kiitollinen että maitoa on riittänyt =) Kivalta kuulosti myös teidän ilta.Olis kyllä hienoa kans kutsua isompi joukko ihmisiä istumaan iltaa,täytyy laittaa ajatus muhimaan
 
Jee kohta alkaa Dirty dancing,olen nähnyt sen ainakin miljoona kertaa ;) mut aina vaan tulee katsottua.Siinä saan kuvitella olevani parkettien partaveitsi vaiks oikeassa elämässä olen oikea Kanki Kaikkonen ja triplasti :LOL: saahan sitä tyttö haaveilla :D

Jaahas taidan yksikseni höpistä
:LOL:
 
äippäHki En ole leipoja ihme minäkään mutta ohjeilla saa mitä vaan tehtyä--- :whistle:
Tässä tosi hyvä ohje tuohon vaahtokarkkifondanttiin. Ja elintarvikeväreillä saa taikinasta sitten minkäväristä vain. Värit kannattaa sekoittaa siihen tekovaiheessa jos haluaa esim. kukkia tai autoja tai jtn sellasia tehdä taikinasta muotoilemalla. Meillä taikina oli valkoista joten siihen oli hyvä maalata mutta valitsemalla esim. vaal.pun. karkit saa tietty sit vaaleenpunasta jos haluaa ilman elintarvikevärejä tehdä. Jos kermaa voisin käyttää koristelussa niin laittaisin sitä ja sit siihen muotoilisin päälle jotain kuvioita. :whistle:
 
äippäHki:
Unikoulua ajateltiin aloitella tuon matkan jälkeen. Nyt meillä menee yöt niin että neiti nukahtaa tissille n. kymmenen aikoihin ja herää eka kerran syömään n. yhden maissa. Siitä sit heräilee tunnin puolentoista välein jos en ota meidän sänkyyn. Jos otan viereen, niin sit tissitellään ehkä kolme neljä kertaa aamu kahdeksaan menessä. |O Joo, olen väsynyt ja odotan päivää jolloin voin nukkua vaikka 4 tuntia putkeen. :p No, itse olen tissilinjan valinnut ja olen siihen oikein tyytyväinen, vaikkakin vaikeitakin aikoja on ollut. Tää on nyt näin ja joskus on sit taas toisin. =)
On tuo rankkaa kyllä. Soseiden lisäämisen myötä varmasti helpottaa muutenkin nuo yöt. Alkaa kuitenkin olla energian tarve näillä jo ihan eri luokkaa kuin esim. kk sitten niin yöt menee rinnalla sit tankatessa. :hug: Ja onhan se rinnalla olo kivaakin tietty. ;) Meillä myös oli hetken verran tuollaiset yöt. Onneksi soseet alkoi maistua... nyt syö rintaa n. 6krt/rk +sosetta 3 ateriaa päiväs ja puuroa aamulla. Määrät tosin eivät ole vielä suuria. Puolta purkkia kerrallaan ja illalla vähän enemmän sitte.
 
Oiiii...Dirty Dancing, se on niin ihanaa teinifiilistelyä. Milloinkas se oikein tulee? Tietty menossa jo. :xmas: Meillä vaan formulat pörisee...

Kiitti vanamo kakkuvinkistä! Pitää vinkata mun siskolle, joka rakastaa kakkujen tekemistä. :p

Juuh..kyllähän tämä tissitouhu on välillä rankkaa, mutta tosiaan soseita lisäillään nyt vauhdilla ja kun tänään saapui myös kakka, niin uskalletaan siis jatkaa myös iltapuurokokeilua tänään. Viimeksi siellä ei tosin ollut mitään vaikutusta uneen. :whistle: Mutta, ehkä sillä ens yönä on. Mutta tosiaan, meidän neiti on yhtä hymyä ja naurua päivät pitkät ja tosi helppo ja sosiaalinen tapaus vaikka päiväunet jäis väliin tai missä tahansa oltais, niin olkoon yöt sit hiukan vaikeempia. Liian täydellinen hän olisikin jos vielä yötkin olisi yhtä helppoja kuin päivät! :heart:

Skumppa-cava-shamppanja -keskusteluun vielä kuriositeettina....Italian versio kuplajuomien ihanaan maailmaan on nimeltään Spumante. :p
 
On se vaan niin paljon helpompaa kun mies on taas kotona! Vaikka heräsikin vasta äsken (jonka aikana me käytiin ulkoilemassa Isossa Omenassa..) niin silti. Mun ei tarvi ihan joka sekunti olla tikkana seuraamassa mitä tyty tekee..
Tosta vauva helppoudesta/vaikeudesta tuli sellainen mieleen että nyt kun mun äiti oli viikon seuraamassa meidän elämää, tajusi kuinka "vaativa" toi tyttö on. Ei ollu aiemmin uskonu ku kerroin että toi tuntuu tarvitsevan koko ajan aktiviteettia. Tänään äiskä ihan soitti ja totesi että ei ihmettele että oon väsyny. Vaikka toi tyttö ei viihdy 5 minsaa kauempaa yksikseen lelujensa (ja koirien) kanssa, niin se vastaavasti nukkuu useimmiten yöt läpeensä. Nykyään mä en ole tosin niin väsy ja kypsä tähän ku alkuaikoina.. Joskus tietty ois kiva jos vois vaan olla, samalla ku lapsi möllöttäis rauhassa. Siltikään en koe tota kuitenkaan kauheaksi asiaksi..
Vaatetuksesta ollu puhetta. Ulkoillessa (matkikset/vankkurit) on college-housut,sukkikset/legsit, pitkähihainen body ja collegetakki sekä hattu. Vk-puku (kokoa 80) löytyy kyllä mutta sen mä laitan vasta kunnolla syksyllä vaikka iso onkin.
Soseiden määrästä vaiks me ollaankin syöty soseita yli 2 kk niin eipä meilläkään määrät isoja ole. Soseita 3-5 jääpalakuutiota(kasvis) ja ½-1 purkillinen hedelmäsosetta, kaksi kertaa päivässä useimmiten soseillaan. Puuro ei meillä uppoa millään joten sitä en ole jaksanut tehä..

Joops, mä meen juomaan päiväkahvit ukon kanssa. Muisti tuoda mulle tuliaisiakin->suklaata. Tytölle toi pikkuruisen amerikkalaisen jalkapallon :D

 
pitihän se arvata mistä teidät löytää :D
pukemisesta: neiti nukkuu nyt ulkona ja päälle pitkähianen pody + puoli potkarit ja välikausi haalari, sama mitä kyllä käytetty jo keväästä saakka, kypärämyssy+tumput ja tossu. Päällä ohut peitto ja kopan suojus...ja äsken ku kävin kokeileen, niin lämpöstä tunnusti olevan.
Illalla PÄÄSTÄÄN taas saunaan..kyllä se on kuulkaa luksusta kun tuo OMA sauna valmistuu! Nyt on väliseinät pystyssä, ens viikolla odotetaan sähkömiestä + aletaan laatottaan saunan+pesuhoneen seiniä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Soseiden määrästä vaiks me ollaankin syöty soseita yli 2 kk niin eipä meilläkään määrät isoja ole. Soseita 3-5 jääpalakuutiota(kasvis) ja ½-1 purkillinen hedelmäsosetta, kaksi kertaa päivässä useimmiten soseillaan. Puuro ei meillä uppoa millään joten sitä en ole jaksanut tehä..
meilki sose määrät samaa luokkaa. Aamulla en edes yritä syöttää, ku ei uppoa, niin ei uppoa.. syö sit 11 pintaan n.puol purkkia kasvissosetta ja 17 pintaan loput purkista + hedelmä/marja sosetta päälle! Iltapuuroa on alettu maisteleen, mut menee...öö 3-4lusikallista (pitäs kokeilla jotain toista merkkiä tai sit marja sosetta sekaan).
saa nähä mitä neuvolassa tuumivat...vähän jänskättää :D Mut minkäs teet ku ei syö enempää..ja jos hirveesti tuputtamalla tuputtaa sosetta, ni jättää tissin pois kokonaan..(+tankkaa yöllä) ja mun mielestä näin pienelle se tissi maito on kuitenki vielä TÄRKEÄ ravinnon lähde! Tai siis maito yleensä... mut ku meillä ei pulloa suostu syömään..
 
I-h-a-n-i-a kakkuja taas kerran :) tuo vaahtis-taikina vaikuttaa mielenkiintoiselta, täytyy joskus kokeilla. Meillä ei siis tänään syödä kakkua puolivuotispäivästä huolimatta, huomenna ajattelin leipoa muffinsseja kun anoppi tulee käymään.

Vaatetus. Ulkoillessa pojalla on housut, sukat, tossut, pitkähihainen body, collegehuppari ja hattu. Tänään huomasin, että pienet sormet olivat aavistuksen verran kylmät, täytyy kohta varmaan alkaa käyttää käsineitä. *muoks* Keväinen välikausihaalari (68cm) jäi jo pieneksi, möin sen kirpparilla pois :( täytyy ostaa isompi.

Meillä ei valitettavasti ole soseet vaikuttaneet öihin. 4-5 sose/puuro-ateriaa kuitenkin syö päivässä ja siihen maidot päälle n.litra/vuorokausi. Heräilee silti yleensä 1-2 tunnin välein.
Oletteko antaneet jo muuta sormiruokaa kuin maissinaksuja? Leivän reunoja ja kurkun keskustaa olen ajatellut kohta antaa.
 

Yhteistyössä