***Helmikuun Helmet 2008*** Kesäviikko 34 (3. pino)

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Zuku tulee varmaan ihana sauna/kylpyhuone, kun uudet laatat ja kaikki =)
:D toivottavasti.. sauna neliöt vain ovat niin KALLIITAt on ollu pakko valita vähän halvempia laattoja jne vaik ihan ok nuokin on.. oisin halunnu mattapintaset ja nämä ovat "kiiltävä" pintaiset. tumman harmaa lattia (oli ehoton ettei saa olla märkänä liukas).. pesuhuoneen alaseinä vaalean harmaalla väliin poordi ja ylös vaaleaa.. mietitään vielä tuleeko saunaan ihan tummat panelit (siis mustat) vai esim tumma kirsikka tms. kiukaan taakse tulee vaaleat tiililaatat ja lauteet tulee vaaleat..laittasin teille piittustuksen jos osaisin :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Oletteko antaneet jo muuta sormiruokaa kuin maissinaksuja? Leivän reunoja ja kurkun keskustaa olen ajatellut kohta antaa.

mää olen antanu omenan lohkoja ja porkkanaa
Saako neiti niistä jotain irti, vai imeskeleekö vain? Meillä kun ei hampaita ole..
meilläkään ei hampaita, ni imeskelee
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Oletteko antaneet jo muuta sormiruokaa kuin maissinaksuja? Leivän reunoja ja kurkun keskustaa olen ajatellut kohta antaa.

mää olen antanu omenan lohkoja ja porkkanaa
Saako neiti niistä jotain irti, vai imeskeleekö vain? Meillä kun ei hampaita ole..
meilläkään ei hampaita, ni imeskelee
--siis tarkotatteko sormi ruualla ihan semmosia sormin syötäviä murusia, vai sitten tyylliin porkkanaa kokonaisena jne... :wave:
 
Noita sormiruokajuttuja olen kans miettinyt.Eilen annoin ekaa kertaa maissinaksun,vähän poika sitä ihmetteli ja yritti tunkea kokonaisena suuhun,josta mies sen nappas pois ja sanoi et ei toista kertaa anneta.Keitettyä porkkanaa kuulemma toiset myös antaa sormiruuaksi,varmaan kiva sotku :D

Mä olen ekaa kertaa ihan yksin kotona puoleen vuoteen,ruhtinaallinen tunti ja nyt en tiedä mitä tekis joten roikun täällä :D :headwall:
 
Babyidean sivuilta

Kiinteän ruuan ei välttämättä tarvitse olla lusikkaruokaa. Monet vauvat tykkäävät mutustella "sormiruokaa". Esimerkiksi kaupassa myytävät Laatupaakarin maissinaksut ovat hyvää ensiruokaa kiinteään totuttelevalle vauvalle. Samoin vauvalle voi antaa vähän kypsennettyä omenaa lohkoina, kurkkutangon, keitettyä porkkanaa tai perunaa paloina, keitettyjä kanasuikaleita tai jauhelihaa. Kunhan se vain menee mössöksi sitten suussa. Näissä tilanteissa ei lasta kannata kuitenkaan jättää yksin syömään, ettei hän vahingossakaan tukehdu. Jos äiti/hoitaja vaan jaksaa katsella sotkua, niin vauvan voi antaa tutustua mössöihinkin "käsin": vauva vaippasilteen ja ruokalautanen eteen. Vauvat muutenkin tutustuvat uusiin asioihin koskettamalla ja maistamalla, joten miksi ei ruokaankin
 
Onnitteluja kaikille sankareille! :flower: :flower: Meillä jo 4 hammasta!!! :eek: :eek: Tätä vauhtia kun pukkaa niin ennen vuoden loppua suussa koko kalusto! :LOL: :LOL: :LOL: Meillä tehtiin myös eka kakka pottaan! :whistle: Neiti oli ilman vaippaa lattialla ja alkoi äkistellä huvikseen nostin potille istumaan ja *kops* sinnehän se kakkeli kopsahti!!! JEE!!! :D
Tämmösiä kakka ja hammas uutisia tänne!!!

Tarppa ja Netta 6kk ja kohta 3vkoa!
 
Meidän neiti-"en nuku päivällä" on puolen päivän jälkeen nukkunut 2x15min. Nyt vois olla nukahtamatta ja mennä sit yöunille kasin aikaan.. Tai sitten ei.
Mä annoin tänään kurkkuviipaleen tytölle käteen. Oli mun seurana kun söin ja heti loppui bailaaminen syöttötuolissa kun kurkun lykkäsin. Katteli ihmeissään mutta ei syönyt. Aiemmin oon antanut kuivattua ruisleipää pikkupalan. Sitä lussutti ja saikin pienen palan pehmenemään. Ei vaan kestä mitään kökköjä, oksensi pois hetken kuluttua..
Raakaa porkkanaakin oon antanut mutta sitäkin piti vaan kädessä.

Mitähän mun piti kysyä, ihan sitä varten tänne tulin.. :| No, ei vissiin mitään elämää suurempaa.

 
Voi jukeli, mitä kaakkuja sitä on taas äipät leipassa :heart: Upeita! Täytyy kaas myöntää, etten ole ennen Ipun HelloKitty-kaakkua kuullutkaan siitä vaahtokarkkimassasta. Missä kaikkialla sitä voi käyttää?

Voimahali ainakin Hiluselle ja Liinamarille :hug: Onneksi huomenna on taas uusi päivä :)

Meillä ollaan vasta maisteltu sormiruokana niitä maissinaksuja ja ne on A:n mielestä ihania :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Soseiden määrästä vaiks me ollaankin syöty soseita yli 2 kk niin eipä meilläkään määrät isoja ole. Soseita 3-5 jääpalakuutiota(kasvis) ja ½-1 purkillinen hedelmäsosetta, kaksi kertaa päivässä useimmiten soseillaan.
Meillä ollaan soseiltu noin kuukausi, määrät hyvin paljon samanlaisia, kuin meillevauvalla. Puuroa ei olla vielä kokeiltukaan. Vaikka mun tekis jo mieli koklata, mutta mennään rauhassa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Voi jukeli, mitä kaakkuja sitä on taas äipät leipassa :heart: Upeita! Täytyy kaas myöntää, etten ole ennen Ipun HelloKitty-kaakkua kuullutkaan siitä vaahtokarkkimassasta. Missä kaikkialla sitä voi käyttää?
Siitä voi tehdä koristeita, kuten minä tein sen hello kittyni, eli semmosia litteitä, ts. "kuvia". Sit voi tehdä myös kolmiulotteisia koristeita, niitä minä en oo vielä uskaltautunu kokeilemaan, paitsi ruusuja oon yrittäny, mutta en oo vielä onnistunut. Siis en materiaalista johtuen, vaan että en vaan oo osannu mieleistäni lopputulosta muotoilla :/
Ja kakun kuorruttamiseen se käy siis myös.
Kakkuihin, leivoksiin, leivonnaisten koristeluun... nämä minä tiedän, en tiiä onko sitten muitakin käyttötapoja..?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Voi jukeli, mitä kaakkuja sitä on taas äipät leipassu :heart: Upeita! Täytyy kaas myöntää, etten ole ennen Ipun HelloKitty-kaakkua kuullutkaan siitä vaahtokarkkimassasta. Missä kaikkialla sitä voi käyttää?
Siitä voi tehdä koristeita, kuten minä tein sen hello kittyni, eli semmosia litteitä, ts. "kuvia". Sit voi tehdä myös kolmiulotteisia koristeita, niitä minä en oo vielä uskaltautunu kokeilemaan, paitsi ruusuja oon yrittäny, mutta en oo vielä onnistunut. Siis en materiaalista johtuen, vaan että en vaan oo osannu mieleistäni lopputulosta muotoilla :/
Ja kakun kuorruttamiseen se käy siis myös.
Kakkuihin, leivoksiin, leivonnaisten koristeluun... nämä minä tiedän, en tiiä onko sitten muitakin käyttötapoja..?
Kiitos :flower: Mähän heti mietin, että voiko sitä hyödyntää täytteenä :D
 
Aivan syötävän ihania kakkuja :p

Sormiruokana oon naksujen lisäksi antanut kurkkua ja pieniä banaanipaloja. Molemmat kyllä oli loppujen lopuksi mun syötettäviä :D Mutta eiköhän noita ruveta enemmänkin kokeilemaan, sillä saa ainakin pojan "hyvälle tuulelle" jos meinaa olla pientä känkkää havaittavissa.

Just sanoin kaverille että meidän pojan sais varmaan ryömimään ruoalla :whistle: Hirveen hepulin saa kun näkee pullon tai muuta syötävää ni pitää varmaan semmonen laittaa naaman eteen kun nuo lelut ei niin innosta :LOL: No, eipä tuolla vielä mikään kiire olekaan ryömimään, ehtiihän sitä myöhemminkin!

Nyt täytyy mennä!

Näinköhän kohta on taas palsta jumissa ja palsta päässy iltapäivälehtien lööppiin, nyt tuolla laitetaan mahakuvia näkyville. Tosin ei ne taida ihan samalla tavalla vedota kun tissit ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Onpa Marita Taavitsaisella nätti hääpuku :heart:

http://www.iltalehti.fi/viihde/200808248159301_vi.shtml
Aivan ihanan värinen, ehkä liian kermakakkumainen mun makuun.. Ja nyt ku noin sanon ni mul on varmaa itelläni kunnon kermakakku päällä sit ku naimisiin mennää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippa:
Onpa Marita Taavitsaisella nätti hääpuku :heart:

http://www.iltalehti.fi/viihde/200808248159301_vi.shtml
Aivan ihanan värinen, ehkä liian kermakakkumainen mun makuun.. Ja nyt ku noin sanon ni mul on varmaa itelläni kunnon kermakakku päällä sit ku naimisiin mennää :D
Itekin jättäisin jotain hörhellystä pois, mutta kaunis ja erilainen :)
 
Vitsi ku ihania kakkuja :p Mä niin haluisin osata tehä. mä oon nyt harjotellu tekeen noita täytteitä mutta noi koristeet ja päällyset on hakusessa. Pojan 1/2 vuotis kakussa oli sulatettua suklaata päällä ja nonparellista tehty tie ja kaks suklaista autoa tien päällä ja reunoilla suklaakermaa. Simppeliä.. Ois niin ihana osata tehä noista vaahtokarkkijutuista ja elintarvikeväreistä mutta en oo uskaltanu viel kokeilla :ashamed:

Vai siellä taas esitellään jotain, ilmankos aijaalla kestää niin kauan ladata :D
 

Yhteistyössä