**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Huomenta kaikille!

EevaRouvalle voimia :hug:

Joku kyseli tuon listan päivittämisestä, miehän sitä lupauduin päivittelemään ja laitan päivitetyn listan sitten siihen elokuun ketjuun, eli huomen illalla ajattelin sen ketjun aloittaa..

Täällä on mennyt ihan normisti, pahoinvointia ei ole ollut sen kummemmin ja kokoajan väsyttäs, päivässä menee ne yhdet päikkärit ainakin, eikä tee tiukkaa alkaa aikasin illalla sitten yöunille..

Torstaina olis ensimmäinen neuvola ja pitäs varata se np-ultra elokuulle..

Huomenna taas töihin, ei jaksa :kieh:
 
Eli ensimmäistäni odotan, laskettu aika 20.2.

Osanottoni EevaRouvalle. Mulla on np-ultra 9.8. ja samaa kohtaloa pelkään. Varhaisultrassa kävin 7+6, sydänääniä ei ole kuunneltu. Koko tosin vastasi silloin 8+3 eli pitää luottaa, että kaikki on hyvin.

Miina 10+5
 
Tietsikka on taas väliaikaisesti kasassa pahvilaatikoviritelmän päällä, kun piti päästä laskujakin maksamaan. =) Vielä se joudutaan tästä purkamaan jossain vaiheessa, mutta ainakin toistaiseksi pääsen taas palstailemaan. Minkä nyt tältä remontilta ehtii... :kieh:

Onkin vähän kiinniottamista teidän jutuissa B) Lukemista oikein urakalla! =)

Raskaus on sujunut ihan hyvin, huono olo iskee edelleen helposti jos syöminen jää vähäisemmälle ja masu kasvaa. :D Mä tunsin jo ekat liikkeet, rv13 alkupäivinä. :heart: Kyllä ne ihan selkeitä liikkeitä oli, vaikkakin hentoisia. =) Närästys on alkanut vaivaamaan ja ruokajuomaksi onkin vaihtunut piimä, se auttaa vähän.

Hermot on myös kireällä... itku meinaa päästä välillä tuon esikoisen 1v9kk kanssa, kun siirryttiin pinniksesta päästävedettävään sänkyyn. Aiemmin tarvi vain jättää sänkyyn, leikki hetken pehmoeläimillään ja nukahti omia aikojaan... nyt tepsuttaa perässä pois huoneesta vaikka kymmeniä kertoja, vieressä nukuttamisesta tekee leikkiä ja saa mahtavia itkupotkuraivareita. Äsken laitoin päikkäreille, kesti yli puolitoista tuntia ja melkein jo itsekin itkin pelkästä uupumuksesta. :( Onneksi lopulta nukahti. Jos jollakulla on hyviä vinkkejä, niin otetaan vastaan :attn:

Hissukka rv13+0
 
Tyttiliini
Meille odotetaan toista lasta, esikoispoika on kaksivuotias. Laskettu aika on vielä epäselvä, omien laskujeni mukaan nyt on rv 10+1, neuvolan mukaan 10+5. Kävin kahdessa alkuraskauden ultrassa, kun alkio oli ensimmäisessä "liian" pieni, ja niistä oli tuloksena kaikenlaista mittaa... Toisessa ultrassa lääkäri kyllä sanoi, että sikiö oli kasvanut ihan normaalisti, mutta silti pelottaa vähän, että jos se ei ole jatkanutkaan kasvuaan.

No, päätin kuitenkin rohkaistua ja kirjoittaa tänne, hauskempi se on jännätä seurassa kuin yksin. Me kun ei olla vielä tätä uutta raskautta kauheasti kuulutettu ystäville just sen takia, että kaikki on ollut hiukan epäselvää.

Tyttiliini
 
Eevalle :hug: Tosi ikävä juttu!

Jahvetti Toivottavasti pääset pois siitä kerrostalohommasta muihin hommiin niin josko helpottaisi selkää. Ehkä viisain sanoa et vaaveli tulee niin eivät "pompottele" niin kovin.

Tervetuloa uusille!

Täällä ollut aivan tajuton aamu. neiti ei nukkunut päikkäreitä millään ja oli todella kiukkuinen. Lopulta äiti tirahti itkuun ja sitä tulikin kunnolla. Silmät kivan punaiset väsymyksestä ja itkusta. Siivota pitäs ja ruokaa laittaa mut en oo saanu aamun aikaan tehtyä muuta kun leikkiä tytön kanssa. Mies nukkui pitkään kun yön töissä.

Nyt oon saanu jotain onneks tehtyäkin. Lihapulla pellillinen on uunissa ja kohta meen laittaa perunat kiehumaan. Paikat on jotenkuten järjestyksessa ja mielikin pikkasen kohentunut. Kuulin juuri kaverilta vauva uutisia. Maaliskuussa saavat ekan vauvan. =)

 
Kiitos tuestanne! Heräsin juuri päiväunilta ja oli kamalaa taas tajuta, että tää kaikki on oikeasti totta. Minkä takia mun kroppa temppuilee näin? Tarkoitan, että kohtu jatkaa kasvuaan, vaikka alkio on menehtynyt aikoja sitten? Sairasta. Kun kysyin lääkäriltä, miksi kohtu ei ole tyhjentynyt, sanoi hän, että joskus kohtu luulee edelleen olevansa raskaana ja joskus kun eka ultra on ollut vasta rakenneultra niin sinnekin asti on päätynyt tällaisia tapauksia. :'(
 
Jahvetti , ymmärrän tuskasi, näin kun vähän niiku samaa hommaa pakerretaan. Myös tuon pomoihin liittyvän :hug:
Mulla ei tosin onneks ole vielä ilmennyt mitään vaivaa, taino tänään olin eka päivää kolmen viikon loman jälkeen töissä, sekä yöllä että päivällä... ja muuten on mainio olo, mutta rintojen alapuolella siis ihan ylämahassa on jotenki pistävä tunne... toivottavasti menee ohi...

Mahaa yritän kovasti peitellä varsinkin työkavereilta, kun tiedän että ne on sellasia hyeenoita.. :/ Vaikka onneks tätä tavaraa on jo ennestään niin luulevat vaan että oon lomalla ollut ahkeraan ruokapöydässä :p

Ultra torstaina, jänskättää ihan pimmeesti... jo pelkästään koko toimenpide, saati sitten se että onko siellä ketää!

Aini, ja yöllä en saanu millään unta ja katselin sitten rakkauteni kohdetta ajan kuluks ja ihan yhtäkkiä rupesin pillittämään valtoimenaan. Onneks se ei kuullut... kun mitään selitystäkään en keksi, ehkä jotain menettämisen pelkoa tai jotain muuta typerää, meikän ajatukset laukkaa öisin vähän kovempaa kun mitä pystyn käsittelemään.. =)
 
SEE
Pahoitteluni eevarouva :'(

Kamalaa kirjoittaa heti perään omia hyviä uutisia, mutta ehkä niistäkin voi olla jotain iloa ja luoda uskoa tulevaan.
Olen odotellut aikaa np-ultraan ja sitä vaan ei ole kuulunut. No aamulla soitin Koksin äippäpolille ja sieltä sanottiin että teille oli varattu aika aamulla klo 7.00. Aha, no mulle asti tuo aika ei ole ikinä tullut. epäilivät ettei kirje ole ikinä matkaan lähtenytkään. No sain sitten ajan tällepäivälle klo 12.15. No siellä se pikkuinen möllötteli. Aluksi oli kovasti unessa ja saatiin mittaukset tehtyä. Niskaturvotusta vain 0.7mm ja vauvan koko vatsasi viikkoja jote laskettuaika on siis 15.2 ja sen voi nyt sitten tonne listaan päivittää aikaisempihan oli 19.2. No mittaukset kun saatiin tehtyä niin sitten heräteltiin vähän pikkusta joka sitten heittikin pari volttia ja heilutteli pikkusia käsiään ja jalkojaa. Ei voi olla ihanempaa, rakastan pikkusta jo ihan älyttömästi. :heart:
Harmi tässä kaikessa vaan on se ettei mies päässyt mukaan katselemaan pikkusta kun aika tuli niin yllättäen ettei pystynyt työjuttuja järjestämään.

T.SEE+ pikkuinen rv 11+3
 
EevaRouvalle :hug: onnea uuteen yritykseen!

Jahvetti: Olenkin jo pariin otteeseen laittanut tänne, että mullakin tuntuu jo supisteluja, mutta eipä ole kukaan kommentoinut mitään :/
Mulla siis supisteli jo viikolla 10 ekan kerran. Nyt pe ja la iltana tuli useampi suppari. Huomenna on lääkäri ja saan sit juteltua hänen kanssaan asiasta. Eivät ne supparit näillä viikoilla vielä varmasti todellakaan tervetulleita ole.

Toivottavasti pääset edes hieman kevyempiin hommiin.
 
Täällä olisi yksi helmikuulle perheenlisää odotteleva mamma jolle vertaistuki kelpaisi! Jos vielä mukaan mahtuu?

Taustaa vähän: reilu kolmekymmentä on ikää ja ennestään tenavia kolme. Muutama (4 kpl)km mahtuu myös historiikkiin joten kovin ollaan varovaisin tuntein elelty tähän asti.
Viikolla 8 käytiin ensimmäisessä ultrassa varmistamassa raskauden kesto ja että kaveri on oikeassa paikassa.
Perjantaina jouduin lähtemään töistä kesken päivää kovien selkäkipujen ja pienen vuodon takia. Tänään sitten polilla ultrattiin ja siellä se Mölli oli edelleen yksiössään päiväunilla!
Ensi viikolla olisi sitten np-ultran vuoro ja siihen asti saikkua.

Nyt päätin lopettaa jatkuvan märehtimisen ja stressaamisen tämän raskauden kanssa ja ruveta nauttimaan kasvavasta mahasta.

Rimpe + Mölli rv 11
 
c81 ja muut supistelijat: Mulla supisteli ekassa raskaudessa aika alusta ja käskivät ottaa varovaisemmin. Yleensä oli jotain rehkinyt töissä kun alkoi supistelemaan ja kipeästi. Kuitenkaan noin aikaiseen en usko että on kovin hyvä jos paljon supistelee. Ottakaahan rennommin!
 
Voi EevaRouva :hug: ja onnea uuteen yritykseen.

Ja tervetuloa uusille helmikuun odottajille.

Tänään sain varattua neuvolalääkärille ajan 15.8 ja np-ultra on sitten 16.8. Tuntuu että tuohon on vielä kauhian kauan aikaa :/ . Sitä kyl tosiaan pelkää että tuolloin huomataan että kohdussa ei olekaan mitään. :ashamed:

Mitenkäs muut, oletteko kertoneet jo töissä olevanne raskaana. Itse ajattelin että kerron sitten ultrapäivänä/sillä viikolla. Saas nähä miten asiaan suhtaudutaan kun yksi on äitiyslomalla ja toinen lähteen elokuun lopussa :/ . Ollaan kyl etitty uutta työntekijää mutta ei ole ainakaan vielä löytynyt. JA nyt sitten mäkin olisin vuoden vaihteen jälkeen jäämässä pois.

Ciba 10+6
 
Eka työpäivä ja tähän astisista pahin aamupahoinvointi sattuivat samalle päivälle. Vaikean yön jälkeen laatta lensi oikein urakalla ja koko päivän oli töissä heikko olo :x

Iltapäivästä sitten nuokuin jo urakalla koneen ääressä, lomalla mä vedin päikkäreitä samaan aikaan. Vielä nytkin maha tuntuu jotenkin turvonneelta.. Mutta siltikin, olen tyytyväinen oireisiin. Ainakin niitä on. Toivottavasti siis sikiölläkin on kaikki hyvin!

 
EevaRouva, olen todella pahoillani teidän puolesta, voimia! :hug: Kamalaa tosiaan, että kohtukin on silti kasvanut, niin ei oo voinut mitään aavistaa...

Ciba: mä kerroin tänään töissä pomolle raskaudesta... Työpaikkani on pienyritys ja mä oon esimies ja palavereissa käytiin läpi ensi vuoden suunnitelmia jne. ni en voinut valehdella olevani käytettävissä. Hyvin kyl ottivat uutisen, joten turhaan sitä jännäsin!

Ollaan kyllä kerrottu nyt tästä raskaudesta tosi avoimesti, että vähän hirvittää, että mitä jos käy vielä jotain. Perjantaina tulee 12 viikkoa täyteen... Mut toisaalta turha täs on stressata, kun ei näitä juttuja voi ennakkoon tietää. Viikko sitten kuulin kuitenkin pikkuisen sydänäänet, joten pakko luottaa, että kaikki on hyvin :heart:
 
Tervetuloa uudet!

Tänneppä ei mitää erikoista. Hyvin oireettomana mennään. No mitä toi iskias nyt alkaa vaivaamaan, aargh :kieh: , mutta ei onneks viel iha pahassa kunnossa..varmaa menee taas.
Seksiä tekee mieli joka päivä, aikasemmin ei kauheesti oo tehny mieli. MUTTA, mun mies ei haluu..tai haluu kuulemma, mut aina löytyy joku syy, että jää sit sekstaamatta. Mulla oikeesti ottaa koville, vaiks vasta kahesti mut torjunu. Tosiaan iha paristi ollaa koko raskauden aikana peittoja heiluteltu..ja nyt ku ei enää pahoinvointia tmv ja himotki taas nousee, ni tää yks ei voi :( . MItes teil muilla tää puoli sujuu? Jos saa kysyä..

Huomen np-ultra. Ootan tietty vauvan näkemistä, mutta ehkä eniten sitä, että mies näkee ekaa kertaa pullan ja toivon sen kolahtavan kunnolla! Toi ei mikää herkkis tai tunteilija tyyppi siis ole..toivon, että nyt hetkahuttaa sillai, että näyttäs sen ulospäinkin!

:heart: nelli&pulla 12+4
 
Heippa vaan kaikille,

lomat on lusittu ja huomenna on paluu työarkeen. Toisaalta ihan mukavaa, kun saa taas kunnon rytmin elämään, mutta toisaalta pelkkä oleilukin olis vielä maittanut, etenkin kun tää loma on ollu aika haipakkaista.

Kovasti voimia katariinalle ja Eevarouvalle :hug: :hug: . Onnea teille uusiin yrityksiin!

Pelkään itse myös, että kaikki ei olekaan enää kunnossa, koska pahoinvointi- ym. oireet ovat lieventyneet. Meillä oli ultra muutama viikko sitten ja tuolloin sikiö ei vastannut viikkoja, joten uusi ultra on nyt perjantaina. Toisaalta taas pahoinvointia on kuitenkin ollut jonkin verran, samoin kuin muita oireita: närästystä, tissikipuja ja hulluja kiukkupurkauksia sekä hysteerisiä itkukohtauksia. On saanut niin anoppi kuin ystävätkin kokea osansa meikäläisen kiukuttelusta... :ashamed: Selkä kipeytyi kesälomareissulla, kun nukuttiin n. viikko erinäköisillä patjoilla lattioilla, ja on ollut sen jälkeen aina levossa kipeä. Lisäks kun omakin sänky on jo parhaat päivänsä nähny, ni mennään huomenna ostamaan uusi sänky. Ihanaa! =) Lisäks tilasin netistä semmosen tyynyn, minkä voi panna yöks jalkojen väliin. Oon tähän mennessä nukkunu tavallinen tyyny jalkojen välissä, eikä se oo niin tukeva tietenkään. Hirvittää oikein, et miten kipeeks tää selkä voi tulla vielä, mulla kun ei oo koskaan ollu aiemmin mitään selkäkipuja...

Tilasinpa muuten minäkin farkut netistä. Tais olla joku Mamani -niminen liike. Onko kellään kokemuksia? Aattelin, et jos noi on hyvät ni vois tilata sit jotkut muutkin pöksyt. Yhden Mamalicious -merkkisen paidan olen myös ostanut Stockalta, on muuten tosi laadukkaan olonen ja hyvä päällä, eikä ollu ees pahanhintanen, muistaaksein 25e.

Mitä tarkoittaa kerrostalopiiri, ts. mitä teet työssäsi Jahvetti ? Joudutko liikkumaan paljon, nostelemaan vai mitä? Jos utelu ei haittaa...

Huomenna on siis mullakin paluu töihin. Ajattelin kertoa pomolle heti ku tulee sopiva tilaisuus ja muille työkavereille sit varmaankin aina sopivan keskustelun tullessa. Toisaalta haluisin vielä oottaa siihen perjantain ultraan, jos jotain onkin vaikka vialla, mutta toisaalta eipä se kertominen ainakaan sitä sikiötä vahingoita...

Niin, ja onnea :flower: kaikille tupakasta eroon päässeille! Itte olin baaripolttaja, joten lopettaminen oli todella helppoa, ts. ei viinaa, ei röökiä. Ja nyt kun tuo siunattu tupakkalaki uudistu, niin voipi kuitenkin ihan normaalisti istuskella iltaa kavereitten kanssa vaikka alkoholittomia nautiskellen!

evaellen & helmieemeli rv 12+5
 
Katariinalle ja Eevarouvalle isot :hug: :hug: :hug: Voimia suruun ja plussatuulia uuden yrityksen päästessä käyntiin!!!

Tervetuloa uusille, ainakin Miina34, Tyttiliini ja Rimpe olivat ilmoittautuneet porukkaan mukaan =)

Mä en sitten millään saa profiiliin enää kuvaa :kieh: Täytyy huomenna kattoa uudelleen että mikä mättää.

Oma olo ok, kahvittomuus jatkuu, pahaa tekee enää korkeintaan kerran päiväs, väsymys kyllä kiusaa senkin edestä.

Onnittelut myös kaikille jotka olivat ultrasta saaneet hyviä uutisia :flower:

Nyt suihkun kautta pikaisesti nukkumatin maille :wave:

äitsy ja pieni 11+0
 
Tyttiliini
ongelmia on meikäläisellä. Mies ei ole sellaista kovin helposti tunteistaan/peloistaan puhuvaa sorttia, joten usein jää vähän oman päättelyn varaan, mistä on kyse. Kun odotin esikoista, seksiä oli kyllä äärettömän harvoin ja vähän vaikuttaisi siltä, että samoilla linjoilla mennään nyt...

En sitten tiedä, onko kyse siitä, että miestä jotenkin pelottaa. Joko konkreettisesti se, että lapselle käy jotain, tai sitten niin, että raskaana oleva nainen tuntuu jotenkin sellaiselta, ettei saa koskea. En oikein jaksa uskoa, että ainakaan vielä tässä vaiheessa olisi kyse raskauden aiheuttamista ulkonäön muutoksista, sillä eihän nyt vielä ole oikeastaan mitään nähtävissä :p

En viitsi kuitenkaan miestä painostaa, sillä vaikka se puhuu tunteistaan aika niukasti, on se kuitenkin kertonut, että esikoista odotellessa sillä oli kaikenlaisia pelkoja ja ristiriitaisia tunteita. Joillekin miehille asiat tuntuu olevan niin vaikeita, ehkä sen takia, ettei ne osaa niistä puhua ja hautoo vaan mielessään.
 
Hyvävenytteleyliike, auttaakipuun, jopa poistaa sen on venyttely. Käy selälleen lattialle nosta vuorotellen toista ja toista jalkaa polvesta vähän koukussa kohti kattoa, ota kiinni esim polven kohdalta ja venyttele pikkuhiljaa päähäsi päin. Vaikea selittää, mutta toivottavasti ymmärrätte. Olin rullaluisteluonnetomuudessa 1.5...sen jälkeen kovat iskias kivut. Nyt aivan oireeton jo tämän kuukauden ajan, venytysten vuoksi =) .Kivut olivat kauheat, ennen ei sellaisia ole koskaan ollut :|
 
Äitsy80: Kiitokset tervetuloa toivotuksista! Mukavan tuntuinen porukka teillä on kasassa.

EevaRouvalle suuri pahoittelu tapahtuneen johdosta! Voimia teillä uuteen yritykseen kunhan siihen olette valmiit. Surkaa kunnolla surunne ja tukekaa toinen toistanne!

Täällä oli puhetta seksistä raskauden aikana? Kovin on tälläkin tontilla ollut hiljaista silläsaralla tähän asti. Sen verran on väsy painanut ja huono-olo kiusannut että eipä ole oikein innostusta noihin "aviollisiin velvotteisiin" ollut. Nyt tosin rupeaa pikkuhiljaa halut heräilemään joten eiköhän tässä vielä piristytä silläkin saralla. Aiemmissa raskauksissa on kyllä alun hiljaiselon jälkeen ollut ihan loppuun asti peittojen pöllyttelyä.

Kovasti on nyt ultra-aikoja ja onneksi valtaosalla on ollut hyviä kuulumisia! Puolisen vuotta olisi siihen kun ensimmäiset helmikuiset tuhisijat näkevät päivänvalon! Mitenkähän sitä saa ajan kulumaan? ;)

Nyt sumpin keittoon.

Rimpe
 
huomenta :wave: sadepäivä luvassa joten vois vaikka alottaa pikkuhiljaa pakkailun. ei kyllä millää jaksais :kieh: ja ku olotki on vielä mitä on ni mieluummin vaa makais :/ maha on jo sen kokonen et ihmiset alkaa kyselemää. kiva ku vkoja jopa 13+1 :whistle:

Hissukka: meillä on esikoiset suht saman ikäset, onkos sun missä kuussa syntyny? me ei vielä olla jatkettavaan siirrytty mut eessä on nyt jossaa vaiheessa kuhan nyt muutetaa eka ja poika tottuu uuteen. kaveri sano et vaikeeta oli niilläki, nyt vasta alkaa jäämää suoraa sänkyy ja poika on tainnu puolisen vuotta nukkuu jatkettavassa. että voi kökkö vaan jos meilläki kestää.. :/

eevarouvalle :hug: ja onnea uuteen yritykseen :flower:

ja sit yks nolo kysymys: onko muilla inkontinenssia jo tässä vaiheessa?? lähinnä uudelleen synnyttäjillä, ei mulla esikoisesta ollu ku vasta synnytyksen jälkeen vähän aikaa. nyt on tullu et jos joutuu oikee kovasti ponnistelee sillo jo pissattaa ni lirahtaa :whistle: :ashamed:
 

Yhteistyössä