** Helmikuun Hehkeät 2011, syyskuu **

Onnea taas kivoista ultrauutisista! Kovin kainoja vauvoja täällä, kun niin ovat jalat ristissä :) Mitenkähän meillä käy...Vielä yli viikko ja kyllä jo jännittää!

happihyppy: Mites esim. limenvihreitä korostuksia? Se ei ainakaan ole kovin rauhaton ja siihenhän voi sitten ympätä pinkkejä tai vaaleanpunaisia tekstiilejä yms. tilpehöörejä, jos on tyttö :) Ja pojalla toimii vaikka sellaisenaan.

Täällä myös suonenvetoja, ollut jo kuukauden ajan ainakin. Fysioterapeutti käski juoda iltaisin ison lasillisen vettä ja pitämään villasukkia. Mutta vettä en saa alas ja sukat potkin unissani pois jalasta, joten se siitä helpotuksesta :(

Nukuin päivällä neljän tunnin päiväunet ja nyt ei sitten väsytä yhtään. Huominen jo pilalla, kun tietää ettei jaksa mitään. Ärsyttää, kun ei pysty paikkaamaan univajetta millään. Päiväunet jos nukkuu, niin seuraava yö ihan surkea ja taas univajeet kerättynä :( Ei auta yhtään tähän mun päänsärkyyn...

Commander ja murunen 19+0 (= meidän puoliväli, jeeeeeee!)
 
Heippa kaikille!
Eilen oli neuvola ja hyvin Duden sydänäänet kuuluivat. Tällä kertaa jopa antoi heti kuunnella eikä lähtenyt pakoon tai muuten oikutellut niin kuin yleensä =) Painoa on noussut sellaisen 300g viikossa ja edelleen sanottiin, että pitää seurata tuota syömistä ettei paino karkaa käsistä kun lähtöpainoakin on aikasta paljon.
Seuraava neuvola meneekin sitten marraskuulle samoten kuin ensimmäinen neuvolalääkäri. Jotenkin tuntuu et kamalan harvoin on täällä Vantaalla noita neuvoloita tai sitten musta itestsä vaan tuntuu niin.
Meillä on ultrakätilöiden kanssa käynyt NKL:lla niin, että molemmat kätilöt ovat olleet nuoria ja mukavia. Varsinkin viime kerralla kun oli rakenneultra niin oli sellainen nuori tyttö, tosi mukava joka selitti aivan kaiken. Onkohan se niin, että synnytyksessä on sitten aivan eri kätilöt kuin tuolla ultraamassa???
Kävimme eilen varaamassa myös Dudelle lapsivakuutuksen Tapiolasta, sekin asia on nyt hoidossa :)

Minnis ja Dude 21+2 (onkohan se noin....)
 
Mukavia ultrakuulumisia on tainnut kaikki melkein saada, hienoa!

Meillä oli rakenneultra toissa päivänä ja mikäli nyt oikein ymmärsimme, mitään normaalista poikkeavaa ei meidänkään pienestä lääkäri löytänyt. Ja yksi sukupuoltaan piilotteleva vauva löytyi meiltäkin, arvoituksena pysyy nyt ainakin neljä seuraavaa viikkoa. Sitten onkin yksityisellä 4D-ultra. Seuraava sairaalan kontrolliultra sovittiin kahdeksan viikon päähän, jolloin kontrolloidaan vauvan kasvu.

Meidän vauva on toisina päivinä erittäin vilkas, mutta esim eilen tunsin hädin tuskin muutamia liikkeitä. Ja noina vähäliikkeisinä päivinä sitten viimeistään nukkumaan mennessä minun huoli on kasvanut aivan mahdottoman suureksi. Kaipa nuo potkut sitten toisina päivinä menee eri osoitteeseen kun eivät tunnu. Istukka on kuulemma nätisti takaseinämässä, joten se ei ole syynä liikkeiden huonoon tuntemiseen joinakin päivinä.

Itselläni oli rutiiniverikokeissa melkein kaikki mahdolliset veriarvot vinksallaan, mutta lääkäri yritti rauhoitella, että raskaus on niitä todennäköisesti muutellut, eikä syytä liikaan huoleen ole. Vähän tuokin kuitenkin huolettaa. Yksi veriarvomuutos ei kuulemma suoranaisesti selittynyt raskaudella, mutta käski olla sitäkään murehtimatta. Kahden kuukauden päästä sitten otetaan seuraavat kokeet vaikka ne normaalisti otetaan kolmen kuukauden välein. Hb oli 119 mutta ei kukaan kyllä käskenyt vielä lisärautaa purkista ottaa. Saa nähdä, mitä terkkari viikon päästä sanoo.

Minulla on nyt toden teolla alkaneet matalat sokerit vaivata. Eilenkin vaikka söin kaurapuuroa ja ruisleipää, sokeriarvot valahti 2.8:aan ja toisen kerran 2.9 vaikka syömisistä oli hätäisesti kulunut pari tuntia. Tänään ostin niitä Siripiri-glukoosipastilleja, että edes jotain ensiapua on käden ulottuvilla, jos kodin ulkopuolella tulee heikko olo. Koko keho alkaa täristä ja tulee muutenkin huono olo, joten ei yhtään kiva.

No, mukavaa viikonloppua teille kaikille! Voikaa hyvin!

Terkuin: Kultatiuku ja Tiuhti rv 21+0 :heart:
 
Vähänkö arsytti. Aamulla kirjotin piiitkän viestin ja sit kun olin lähettämässä niin koko homma jumahti ja viestit katos sen siliän tien...No koitetaan nyt siis uudestaan :)

Harmi, ettei sukupuolen selville haluavat sitä näe :( Onpahan sitten jännitystä loppuun saakka...Itse en vieläkään oo päättänyt, haluanko tietää etukäteen vaiko en. Mieli vaihtelee päivittäin...No, onhan tässä vielä maanantaihin aikaa jahkata...

Olispa kiva rentoutua viikonloppuna, mutta kun ei. On mieen äidin synttärit ja sit kaverin muksun synttärit ja sitten meen yhelle keikalle töihin ja sit sunnuntainakin omaan työpaikkaan yövvuoroon. Eli se siitä rauhallisesta viikonlopusta...

nelli & mytty 19+5
 
BB: Miten sulla näkyi, että alussa oli ollut kaksoset? Mulla oli istukassa sellainen kupla, jonka sisällä oli todella pieni alku... Kätilö sanoi, että synnytyksessä voi istukasta nähdä kaksi napanuoraa. Oliko sulla alussa normia enempää vuotoa yms? En muista ootko maininnut niistä... :ashamed:

Meillä sujui eilinen päivä juniorin juhlien parissa ja tänään tänään bileet jatkuu, joten kiirettä pitää.

Vauva on alkanut potkia niin kovaa, että se näkyy ja tuntuu erittäin hyvin :D Kiitos siitä, kuuluu takaseinällä olevalle istukalle...Niin ja sukupuolen selvittyä on tullut jo loppuviikosta tehtyä muutamia prinsessahankintoja :D

Mami ja Nasu 20+3
 
Morkkis: oon syöny tuorejuustoja ja vasta nyt hoksasin, ettei niitä kai saa syödä raskaana, vaikka oliski tehty pastoroidusta maidosta :ashamed:. Onneksi listeriavaara on kai aika pieni...

Commander tuo lime vois olla hyvä idea. Sopii sekä pinkin että sinisen kanssa yhteen =)

Suosittelen kyllä magnesiumia suonenvetoihin, varsinki, jos ei villasukat pysy jalassa ;). Otan nyt monivitamiinivalmisteen lisäksi puolikkaan magnesiumitabletin, eli yhteensä 350 mg ja juon lisäksi illalla paljon vettä. Magnesium vois auttaa muuten supistuksiinki.

Mäkin muuten luulen, että mulla saattoi olla aluksi kaksoset, kun alkuraskaudessa tuli riekaleista vuotoa, ei siis pelkkää verta, vaan mukana oli jotain kalvontapaista. Mun suvussahan on paljon kaksosia ja nää mun ekat on kaksoset. Lisäksi siinä mun kohdunulkoisessa oli kaksi raskauspussia: toisessa vaan ei ollut elämää. Ihan mielellään olisin ottanut toisetkin kaksoset vastaan, vaikka olihan se todella rankkaa aluksi ja vauvatki synty niin keskosina. Ehkä siis parempi näin...

-Happis ja pikku-Kalle 21+4
 
Heippatirallaa!

happihyppy ja muutkin syömisiään miettivät: Katsokaas täältä kaksplussan sivuilta ravitsemusterapeutin artikkeli, jossa rajoituksia on selvennetty ja tarkennettu + vastattu odottajien kysymyksiin. En nyt ehdi etsimään sitä linkkiä, mutta oli tuolla raskaus/odotus -osiossa ja oli kyllä tosi hyvä. Siellä annettiin lupa syödä suomalaisten suurten juustoloiden pehmeitä juustoja ihan huoletta =) Ja SUSHIA! Tein sitä heti kun olin jutun lukenut :p

Mulla päänsärky, huimaus ja omituinen olo jatkuu. Myös närästys nostelee täälläkin päätään. Mutta sain sentään aamulla purettua trampoliinin pihalta, onpahan edes jotain. Täälläkin pitäisi touhuta kaikenlaista, siivousta ja muutama työjuttu ois viikonlopulle tiedossa, mutta ei oikein nappais...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Commander ja murunen 19+2
 
Täällä taas reissusta kotiuduttu!

siniziillä oli kyllä kerrassaan tympäisevä ultra, ihan harmittaa! :(
Muillekin ultrassa käyneille oikein paljon onnea uutisista :) Omaan vielä lähes kaksi viikkoa, onneks on ees neuvola maanantaina :D

Ja uusille tulokkaille tervetuloa mukaan :)

Liikkeitä on täälläkin tuntunut pääosin möyrinnän muodossa. Muuten ei ihmeellisiä oloja tai muutoksia. Painon tunnetta on ollut pari kertaa.

Mutta nyt vähän järjestelemään paikkoja, josko saisi tuon matkalaukun purettua!

pokemoni & myttynen 18+4
 
Voi kääk! Tylsyydessäni surffailin netissä ja iskin silmäni Gessleinin Vision FIN - yhdistelmiin. Ja kun olin jo niiiiin varma noista Britaxeista, mutta nyt nuo Gessleinit vaikuttaa paljon paremmilta talvivauvalle...Ja niissä on niiiiiiin paljon kivempia väri/kuosivaihtoehtoja. Äh, ne vaan maksaa sen 200 euroa enemmän kaikkineen :( Mies oli kyllä ihan myyty kun näytin kuvia, mutta olen itse lupautunut maksamaan vaunut veronpalautuksista, joten minun kukkarossahan se muutos vaan tuntuu. Luulin niin pääseväni valinnan kanssa tällä kertaa helpolla...Eikun maanantaina uudestaan Babystyleen vielä vertailemaan.

Kilu: Pelkopoli on aika hyvä juttu. Kävin ekan melko vaikean synnytyksen jälkeen ja oli kyllä hyvä kokemus.

Mä oon täällä näköjään koko ajan, vähän tylsää vissiin :)

Commander
 
Vaunuista, me meinattiin ostaa vaunulasta semmoset Firkonin F7 yhdistelmät ja niihin sopiva kaukalo. Hintaa tulee alle 400e.
Oon katellut noita erilaisia vaunuja ja kävin eilen Kuopion Lastentarvikkeessa katselemassa ja menin vaan entistä enemmän sekaisin, kun se myyjä selitti mulle vaunuista. Myyjän mielestä meidän kannattaisi ostaa erikseen matkarattaat mihin saa sen kaukalon kiinni, eikä semmosia yhdistelmiä mihin saa kaukalon kiinni. Mä luulen, että se ehdotti tuota, koska niillä ei oikein ole sellaisia mitä kysyin. Emmaljungilla kai olisi ollut, mutta se merkki on semmosta rahastusta, että en osta ikuna.
Mutta toisaalta taas myyjän selittely kyllä selvensi, että tilaan noi Firkonit, kun sitä ensin mietin, että löytyiskö muualta parempia. Ei tunnu löytyvän.
Käytiin myös Baby Stylessä ja siellä oli niin rumia rattaita, että ei jaksettu pitkään katsella. Miks ihmeessä kaikkien vaunujen ja rattaiden pääväri on musta, tumman sininen, harmaa tai joku muu masentava väri? Mun mielestä, jo ihan turvallisuudenkin takia, rattaat sais olla värikkäät.
 
vaunuista: Täällä kanssa aletaan kallistumaan jo hieman kalliimpiin vaunuihin ku abc-vaunut mistä oon aiemmin maininnu...kun löysin teutonialta ihan unelmavaunut ja ne maksaa sellaset 730e ja ne on vielä alennuksessa nyt kun oikee hinta olis 950 :) mutta baby1 ei saa osamaksumahdollisuutta niin mietin miten ne rahat sais säästettyä?

Kilu tuo on kyllä ihan totta, että tieto lisää tuskaa...itse olen lukenut aika paljon kätkykuolemista sun muista, että voipi olla että tulee valvottua muutama yö ja katsottua että kaikki on vauvalla kunnossa....ihan hyvä jos menet sinne pelkopolille, toivottavasti siitä on apua :)

Istukasta: mulla kanssa takaseinässä kiinni ja liikkeet tuntuu ihan selvästi :D Aina kun herää niin vatsa on ihan kumman kova ja näkee kyllä heti missä kulmassa vauva pötköttelee :)

Happynow ja muru 18+3
 
^ Maksa luottokortilla, jos osamaksulla ei saa :)

Meillä on aina jemmassa vähän rahaa (hätävara) ja nyt varsinkin on, kun Egyptin reissu tuli peruttua tämän raskauden takia. Tuleepahan niitä rahoja käytettyä nyt vauvakamoihin, mutta aion silti ostaa kaiken mahdollisen käytettynä ja edullisesti, noita vaunujakin vielä katselen, jos sattuis käytettynä hyvät vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Täällä ei kummempia kuulu, liikkeet on lisääntyneet ja vahvistuneet ihan hirvittävästi. Monet sanoo että ne liikkeet on niin ihania, mutta mä en nyt sanois ihan noinkaan, toki on mahtavaa että vauva liikkuu, mutta mulla ne liikkeet tuntuu siltä kuin joku vetäs narua tosta nahkasta sisäänpäin. Säikähdän joka ikinen kerta kun masukki alottaa sen rumbansa siellä. Liikkeet on myös voimakkaammillaan justaan kun istun jossain palaverissa ja pitäs istua hiljaa paikallaan. Muutamaan kertaan oon saanutkin pitkiä katseita kun säpsähtelen tai vedän henkeä nopsaan, ihmettelevät varmaan että hurja tuo on kun säikkyy perus työasioita noin kovasti. :D

Muuten on kaikki tasasen tappavaa, rakenneultraan on vielä aikaa puolitoista viikkoa ja seuraava neuvolakin on vasta kuukauden päästä.

Meillä olis tarkotus mennä naimisiin tässä reilun kuukauden päästä ja nyt on armoton sormusten etsintä-rumba käynnissä. Mulla on jo yksi mieluinen mutta hinta kirpaisee sen verran että olis ihan kiva jos löytys joku halvempikin versio. Eilen kävin taas miehekkeen kanssa kiertelemässä kultakauppoja ja hinta vaan nousi niillä ehdokkailla joita kattelin. Ai mitteenniin kallis maku, häh? :confused: :D
 
Täällä onkin jo tosi moni käynyt rakenne ultrassa. Onnea hyvisistä ultra kuulumisista! Itse sitä vielä odottelen malttamattomana, pari viikkoa pitäisi vielä kestää.. Ja tosiaan on ujoja tapauksia kun ei sukupuolta ole nähnyt.. ;)

Kaikille närästelijöille jaksuja, itselläni oli viime raskaudessa eikä ollut kyllä mukava vaiva!

Minulla on nyt pari päivää ollut alamaha tosi kipeä. Kipu tuntuu vaan liikkeessä ja uskonkin että vatsanahka ja lihakset venyy kun maha kasvaa hurjaa vauhtia enkä ole tainnut edes vielä edellisestä synnytyksestä palautua kunnolla.. Mutta huolettaa joka tapauksessa eikä tietysti ole kiva olla melkein invalidi jo tässä vaiheessa raskautta :| Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Santtu ja toukka2 rv 18+3
 
Meillä onneks on vaunuasiat kondiksessa. Hyviltähän nuo Briot tuntuu ja tukevilta. Toivotaan, että on sitä samaa sit myös tositoimissa. En tiiä, varmaan tarvii sit matkarattaat ostaa reissuja varten kun jos pitää 3 koiraa ja vaunut saada mukaan niin kyllä jää farmariautokin kovin pieneksi...Mutta katotaan nyt. Miehen siskolta saatiin eilen 2 pahvilaatikollista vauvanvaatteita. Jonkun verran oli poikien vaatteita, mutta tosi paljon sellasia neutraaleja, jotka käy kummalle tahansa...Eli niitäkään ei juurikan tarvi hommailla kun sitten tulee vielä ne äippäpakkauksen vaatteet myös...:)

Ens yöksi taas pitäis mennä suuniin ja sitten 10.55 rakenneultraan huomena. Hui, että jänskättää...Ja en oo vieläkään päättänyt kysynkö sukupuolta. Mies on sitä mieltä, että päätös on mun. Yhä on nimittäin ihan sitä mieltä, että tyttöhän sieltä tulee. Ja eilen miehen äidin synttäreillä mun mahaa analysoitiin ja tyttömahaksi ne sen päättelivät. Saas nähdä nyt sit ;)

nelli & mytty 20+0 (se olis puoliväli!!!)
 
Kitrus: Siellä Kuopion Lastentarvikkeessa saa aina vähän "outoa" palvelua, ja just tuota kannattaa ostaa sitten vielä sitä ja tätä ja tuota. En käy siellä kovin mielellään. Siksi tykkään babystylestä, siellä on paljon mukavampaa ja ei-niin-tyrkyttävää palvelua. Itse etsin juuri ruskeita tai harmaita vaunuja, joten en edes huomannut tuota väriasiaa. Mutta näinhän se taitaa olla, tummat värit on vissiin nyt in :) Itse ostin edellisiin rattaisiin oranssin sadesuojan, näkyivät varmaan kolmen kilometrin päähän :LOL: En todellakaan tajua, miksi pitäisi ostaa erilliset matkarattaat kaukaloa varten, kun kerran vaunuistakin saa travel systemin? Aika omituinen ehdotus. Mutta perustuu tosiaan varmaan siihen, että heillä ei ollut tarjota sopivaa vaihtoehtoa.

Pitäis tehdä töitä, mutta oli taas niin huono yö takana närästyksineen, päänsärkyineen, liitoskipuineen ja jalkakramppeineen, että silmät ei meinaa millään pysyä auki, päähän koskee edelleen ja yrjöttää :( Mutta pakko ne on jotenkin nyt yrittää saada tehdyksi, kun huomenna on oltava valmiina.

santtu-: Samaa olen miettinyt. Mulla tosin ei vatsa ole kipeä, mutta kaikki muu kylläkin. Nythän pitäisi olla auvoisa keskiraskaus, mutta kun ei saa kunnolla nukuttua ja on jo kaikkea loppuraskauden kremppaa, niin mitähän sitten viimeisellä kolmanneksella. Voi kauhistus...

No, jospa nyt yrittäisin paneutua tuohon työntekoon...

Commander ja murunen 19+3
 
Tulin vaan ilmottamaan että elossa ollaan ja vauva on nyt tosi mystisessä asennossa,potkii jonnekkin ihan alas ja selän suuntaan,ei yhtään mahaan päin. Tunnen kyllä liikettä,mut potkut tuntuu vaimeilta... eikä niitä voi mahan päälle nyt tuntee kun ei sinne päinkään suostu hutkaseen. Oon enempi vähempi näin ollu jo reilun viikon..

Palaan huomenna lueskeleen juttuja mitkä on jääny väliin...

Repa ja säynävä 20+1
 
Heipsan!

Pikku tauko ollut kirjoittelussa raksatuouhujen kanssa. Työmatkaa pukkaa ensi viikolle, joten kiireet jatkuvat taas mukavasti. Onneksi olo on hieman kohentunut ja päänsärky pysynyt poissa koko viikonlopun jee!
Mukavia ultrakuulumisia useilla jo kerrottavanaan. Meillä huomenna tasan 20 rv!! Puolessa välissä siis ollaan, turhan nopeaa juoksee aika : ( Haluaisi niin nauttia joka hetkestä.
Vauva jutskuja on mietitty, mutta kaikki laitetaan sitten vasta valmiiksi uudessa kodissa, jonka valmistuminen on tässä töiden ykkösenä.

Mukavaa alkavaa uutta viikkoa kaikille!

Ainoska
 
kääkkis
Heippa,
Mulla oli viimeviikolla neuvola ja kaikki hyvin :) Painoa oli tullut 1kg, vielä kilo matkaa alkupainooni :D. Vauvan kasvu oli hidastunut ja meni nyt normikäyrän alapuolella, hemoglobiini oli 133 ja verenpaineet 116/83. Sokeriarvoja kehuttiin myös joten kaikenkaikkiaan hieno reissu oli :) Keskiviikkona on neuvolalääkäri joka tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Ei olisi ollut mikään pakollinen juttu, mutta halusin, että asia tarkistetaan, koska harjoitussupistuksia on päivittäin.

Juustoista: Itse olen kyllä pastöroituja juustoja syönyt normaalisti, kun tykkään niistä salaateissa :)

Nellille tsemppiä rakenneultraan :flower: Se kyllä jännittää vietävästi.
 
kääkkis
Joo ja painoin sitten lähetä- nappia vähän liian aikaisin...:ashamed:

Santtu: Luulen, että kyse saattaa olla liitoskivuista? Itselläni on ajoittain juuri tuolla alavatsalla/ nivusissa ja lähinnä rasituksen aikana. Enää ei kuitenkaan niin pahana esiinny onneksi.

Runsaasti on saanut muuten rasvailla ja öljyillä mahaa, kun poitsu kasvaa :D

kääkkis ja "osku" 22+6
 
Kitrus ei muuten pöllömpi idea ollenkaan, mutta yritän pysytellä erossa luottokorteista kun lähtisi multa muuten käsista :D eiköhän tässä saa säästettyä jonkun verran ja loput sitte saa kun veronpalautukset tulee :D Ja meilläkin pitäisi olla hätävara rahoja, mutta aina kun siellä on se sievoinen summa tarvitaankin jotain mukamas tärkeetä :)

Amos onnea tulevista häistä toivottavasti löydät jonkun unelma sormuksen :)

Kääkkis musta tuntuu samalta, että koko ajan pitäs olla rasvaamassa ku nyt on alkanu joku kunnon kasvupyrähdys mahassa :D

Happynow ja muru 18+4 :heart:
 
Mun pitäisi nyt ensviikolla ilmeisesti saada ne vaunut, jotka ostan kaveriltani. Niiden pikkuinen on nukkunut kopassa ni ei ole vielä aikaisemmin voinut hakea. Toisaalta ihan sama onko ne mun vai niiden varastossa.:D Ne vaunut on vihreä/mustat jovi airit ja tykkäsin et on ainakin tarpeeksi suojaisat talvivauvalle. Ne kun luultavasti on käytännössä ulkonukutusta ja ulkoilua varten, niin ei haittaa vaikka on sen verta "stydit" että autoon niitä on turha haaveksia kera vauvan. ;) En sitten ole vielä päättänyt pitäisikö jotkut matkarattaat hommata joihin saa kaukalon kiinni.. Enkä ole vielä päässyt selvyyteen edes että millainen kaukalo hommataan. Täällä menee lastentarvike liikkeet niin typerästi kiinni, että mun mies ei IKINÄ ehdi sinne mun kanssa töiden takia ja netistä ei saa ehkä ihan sellaista mielikuvaa kun livenä. Jossain prisma/citymarket tyyppisessä kaupassa ei ole ollut tyydyttävää ratkaisua. Joten menen kai yksin katsomaan ja kaivan ne netistä ja yritän selvittää miehelle niitä sieltä.

Mä etukäteen kauhistelin että mulla ei IKINÄ ole varaa ostaa lapselle vaatteita joita se tarvii ja kas kas kummaa, nyt mulla on todellakin vaatteita vaikka naapurin lapselleki.. :ashamed: Oon vaan hurmiossa ostellut niitä "silloin tällöin" ja hetken fiilistelyn jälkeen laittanut ne laatikkoon johon niitä keräilen. Eilen sitten rupesin vähän kattelee et minkäs verran niitä nyt oikeastaan on.. Noh, on riittävästi. :D Mies osti eilen hoitolaukunkin mulle, tai ei ole varsinainen hoitolaukku, mutta erittäin hyvin asian ajaa. Kohta en enää tiedä että mitä ostan..;) Ja mähän olen fiksu ihminen joka EI sitten repeä liitoksistaan ja ala hörheltää mitään vauvajuttuja.. Joopa joo.

( . ) Nyt on viikonloppuna tuntunut jo huomattavasti selkeämmin liikkeitä.:) Se on kyl ihanaa. Välillä muuta teekään ku on vaan ja kuulostelee että missäs se möyriäinen menee.:popcorn: Maha pitää hirveää mekkalaa muuten aina ku juon, ihan karsee murina ja mörinä! Pahoinvointi on ollut lähes tiessään viikonlopun eikä ole tapahtunut "vahinkopäikkäreitä", vaan hyvin on selvinnyt aamusta iltaan hereillä. :) Yötkin oon nukkunut nyt kokonaan ilman vessareissuja, et ehkä täs nyt alkaisi tälläinen auvoisampi kausi! :)
 
Närästys onkin onneks aika vaihtelevaa, ei jokapäiväistä. Huomasin tuossa vapaapäivillä sen pysyvän lähes kokoajan poissa, töissä kun kokoajan liikkeessä ja kumartelee niin vatsahapot velloo!

Liikkeitä vaan tuntuu, mut ei selviä potkuja.... Voi kun tuntuis selvemmin jo :) Vatsakipuja eikä mitään sellaisia onneksi oo ollut, selkää käy töissä koskemaan ja iltaisin turpoaa niin, että tuntuu kuin vatsanahka repeäisi.

Meille kaikki hankinnat näyttääkin tulevan sitten käytettynä, mutta ei se mua ainenkaan haittaa. Vaunut kuvittelin ostavani täysin uutena, koska niihin olisin halunnut panostaa, mutta kun kerran ilmasiksi yhdistelmät saatiin niin väliäkö tuolla :D Enää oikeestaan puuttuu pinnasänky... mutta ite ainenkin suunnittelin vauvan alkuun nukkuvan siinä äitiyslaatikossa, eräs tuttu sanoi sen olevan hyvä kun on vähän "ahdas" ja lapsi tuntee olon turvallisemmaksi niinkuin kohdussakin on pienessä tilassa!
 
Viikonloppuna käytiin vielä mökkeilemässä ja oli ihan mukavaa kun lauantai oli vielä melkein kesäisen lämmin.

Nuo kaikki ihanat vaivat tuntuu alkavan nyt aikaisemmin kuin esikoisesta. Närästää, liitoskipuja, unettomuutta. Niin missä luuraa se energinen keskiraskaus, kysynpä vaan :confused: Ei ole rauta auttanut ainakaan vielä väsymykseen, tiedä sitten pitäisikö Obsidanit vaihtaa johonkin juotavaan versioon. Samaten kai pitäisi magnesiumia ostaa kun suonta vetelee yöaikaan.

Liikkeitä tuntuu aina vaan enemmän ja usein :)

Blue ja pienokainen 21+4
 

Yhteistyössä