** Helmikuun Hehkeät 2011, syyskuu **

Huh. Nyt on ultra takana, kovin liikkuvainen pieni siellä oli. Kokoa oli viikon verran enemmän, kun la:n mukaan mutta eipä sitä enää mihinkään muutella...:)

Ainiin, ei tasoteta ainakaan me tota sukupuolijakaumaa, poikaa meille myös lupailtiin...:)

nelli & mytty 20+1
 
Kiitos kaikille jotka annoitte rohkaisevia sanoja,kun mies lähti happihypylle! Palannut on kotiin,itseasiassa jo seuraavana päivänä, ja paljon ollaan juteltu. Näillä mennään ja onnellisesti toiv. pitkälle saakka. vaikka eipähän koskaan mikään oo varmaa.

Rakenneultra oli tänään, ja kaikki oli hyvin. ai että tätä helpotuksen määrää. hyvin vauva näytti voivan, ja meille olisi tulossa tyttö =)!

mulla on ollut jotain kipuja alamahassa, varsin liikkuessa niinku vihloo ja kiristää..ja kätilö kertoi sen olevan kuulemma kohdun kasvukipuja..jotka vain pahenee ...great :D

mut oon niin onnellinen tällä hetkellä kun kaikki oli hyvin, että jaksaa taas pitkään =)

onnea muille myös positiivisista kuulumisista <3

Pauliina + Nuppu 20+2
 
Rakenneultrassa käyneet onnittelut ja pahoittelut niille joilta sukupuoli jäi selvittämättä vaikka toive olis ollu toinen,onnek kuitenkin vauvat kunnossa=)

Kitrus,vois olla et suomalaiset ostaa hintsusti kirkkaita värejä ja siks niitä ei täälä paljoo oo tarjolla. Itekkin suosin tummaa,kun paska näkyy heti niissä vaaleemmissa/kirkkaammissa ja miä vaan en osaa pitää puhtaana:pEtenkään rataskauden alettua.... sadesuoja on sit neonkeltanen ja vaunussa on hyvät heijastimet... se on muuten yks asia mihin vaunuostoksilla kannattaa kiinnittää huomiota,heijastimet!!

Kivuista alamahalla,mulla kans niitä... rasituksesta,myös henkisestä tuntus äityvän,liekö supistelujakin ohessa...

Blue,kestää jonkin aikaa ennenkuin rauta alkaa vaikuttaa ja parantaa niitä arvoja... tupla-annoksesta kannattaa kysyä kuuriluontosesti.

Nyt tuli anoppi,lähetään kaupungille joten hei taas...

Repa ja säynävä 20+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :flower:

Noista hankinnoista... Meille on tulossa Teutonia Mistralit, niillä 4 isolla pyörällä ja pehmeällä kantokassilla. Saadaan ne mun siskolta ja sitten vähän myöhemmin vielä Emmaljungan scooterit. Monta kertaa oon testannu ja ollut tyytyväinen. Viime talvenakin oli ihan helppo työnnellä, kun käytiin koirun ja siskontytön kanssa lenkillä. Ja muutkin hankinnat ihan kuosissa, luultavasti tuossa joulun jälkeen saadaan tavaroita sitten meillekin. Vaatteita toki ollaan jo saatu ja vaippoja.

(.) Flunssa hieman helpottanut ja supistuksetkin oli hetken aikaa helpompia, mutta juuri kun olin sitä mainostellut innoissani, niin nyt tuntuu, ettei voi ees istuu täs koneella, kun alkaa niin ahdistaa ja sattuun toi masu :( . Tää viikko ois viel saikkuu tällä erää ja ens viikon alusta taas kokeileen töihin ja mitä luultavimmin taas saikulle, kun maha tulee tosi kipeeks, jos ihan oikeesti teen jotain. Eilenki ku oli niin hyvä ilma, niin mentiin käymään mökillä ja sienestämässä vähän, niin loppu päivän särki mahaa ja tänäänki ollu tosi nihkeetä jos yrittää hiukanki liikkuu... Vaikka otinki ihan hipsutellen ja rauhallisesti ja laitoin miehen poimiin vaikeemmista paikoista :D .

Seepia ja Sintti 18+6
 
Turvakaukaloasiaa pähkäileville
Lasten turvaistuimet - Autoliitto
Se on oikeasti aivan sama miltä se kaukalo näyttää, kunhan se vain on turvallinen, mikä on sen ainoa tarkoitus.

Heijastimet on tosiaankin tärkeä asia, mutta voihan niitä aina lisäillä, esim runkoon voi teipata kunnon heijastusteippiä, missä siis heijastusteho on hyvä. Ja minä ainakin halusin ripustaa esikoisen vaunuihin sen puisen/vanerisen suojelusenkelin, jossa on vauvan nimi =) Vaikka kyllä meillä vaunuissa on ihan hyvät heijastimet joka suuntaan. Mutta minä vain pidän niin kauheasti heijastimista. Nytkin kaupoissa on aivan ihania värikkäitä (ja hyväksyttyjä) heijastimia. Mä olen aivan ihastunut Coreflectin pinkkiin nalleheijastimeen ( CorePlast - ) (Prism Teddy siitä valikosta)
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista, päivittelen lupaukset listalle mahd. pian. Ja vihdoin niitä tyttöjäkin rupeaa löytymään!

Miksiköhän Britaxin baby safe SHR:ää ei ole testattu noissa 2010 -testeissä...Ois ollut kiva tietää tulokset, vaikkakin se meille tulee joka tapauksessa, kävin juuri tänään varaamassa viimeisen ale-kappaleen. Saatiin myö 40 euroa alennusta sängystä :) Vaunut on nyt myös alustavasti varattuna, sen värin saatavuus on vielä auki, lupasivat ilmoitella mahdollisimman pian. Meille tulee nyt sitten kumminkin ne Gessleinit :)

Commander ja murunen 19+4
 
Kaukaloista... tossa testissä saa välttävän arvosanan usea kaukalo siitähyvästä että se on mahdollista asentaa väärin,vaikka ite kaukalo hyvin asennettuna ei ole mitenkään vaarallinen. Kannattaa lukee mistä ne arvosanat on annettu. Toki asentaminenkin on tärkeä pointti,ja ne kannattaa laittaa aina huolella.
 
Joku puhui täällä vaunujen väreistä, että ärsyttää kun kaikki on mustia tai tummia. Samaa mieltä täällä... En haluaisi meille mustia tai harmaita vaunuja. Meille tulee nyt sit ne Emmaljungan Mondial Duo Combit värissä Creme Leatherette. Helsingissä käytiin niitä viikonloppuna testailemassa. :) Väri saattaa olla tietysti vähän arka, mutta netistä en oo ainakaan negatiivisia kommentteja lukenut ja myyjäkin sanoi, että tuo vaunu ja väri on ollu tosi suosittu ja keinonahka on helppo pitää puhtaana. Torstaina ultran jälkeen käymme varaamassa nuo vaunut sit, niissä on 2 kk toimitusaika.

Noista kaukaloista... Tosi usein näkee sellasia kaukalo-rattaat yhdistelmiä, onko ne nyt just sit ne matkarattaat? Siis että kaukalon liittää rattaisiin. Mä en omaa vauvaani sellaiseen laittaisi kovin pitkäksi aikaa, se on nimittäin älyttömän huono pienen vauvan selälle, siis maata siinä kaukalossa pidemmän aikaa. Usein näkee, että monet nukuttaakin siinä vauvaa jne. Meillä saa mennä vaan välttämättömät automatkat, ei muuta. Myöskään mitään sitteriä tai muita härveleitä ei meille tuu, vauvalle hyvä paikka oppia motorisia taitoja on lattia. :)

Alavatsakipuja on täälläkin, välillä jomottaa niin että on vaikea liikkuakin... Tänään aamulla suihkussa ajattelin, että olen niin kuin mikäkin norsu! :D Masu ja tissit on kasvaneet niin hurjasti... Millainenhan olo mahtaa olla tästä muutama kuukausi eteenpäin?! :D

Ikeassa käytiin viikonloppuna ja sieltä ostettiin lipasto vauvan vaatteita varten, mies sitä tossa parhaillaan kokoaapi. :) Sit ostin pari vauvan fleecepeittoa, hoitoalustan ja siihen pari päällystä sekä sellasen säilytyskorin.

Torstain ultraa odotellaan kuin kuuta nousevaa, ja jänskätään kyllä niin, että... :)

~ Merve ja helmi 20+0 JEE puoliväli :heart:
 
Alavatsakivut nyt vaan kuuluu "taudinkuvaan". Muistakaa mennä pötkölleen aina kuin mahdollista, se hiukan auttaa.

Ja terveisiä ultrasta. Löytyi kaksi aivopuoliskoa, neljä sydämen lokeroa, kaksi sierainta, pikkuaivot ja virtsarakko, joka yhtäkkiä kutistui ;) Ai niin ja jalkovälistä ei löytynyt mitään, että vaikuttaa sille, että prinsessamme saa siskon <3 Taisi olla unennäköni oikeassa taas. Istukka on niin etuseinässä kuin olla ja taitaa, siitä siis hyvin vaimeat ja vähäiset liikehavainnot, kuten olen epäillytkin.

Ja eilen alkoi maito tulemaan ulos asti. Tähän saakka herutuksen tunne ei ole ulos asti mitään tuonut, mutta nyt se sitten alkaa. Tissien varjelu kylmältä. Edellisen kerran ei olekaan näin neuroottisesti tarvinnut suhtautua rintoihin talvella neljä vuotta sitten: viime talvena keskenmenot nostivat maidon rintoihin ja kaksi edellistä ovat olleet raskaus- ja imetystalvia.

19+1
 
Viimeksi muokattu:
huomenta kaikille:D

eilen oli neuvola. hb oli noussut 107 109 vaikka rautakuuri päällä. painoa oli tullut 825g per viikko :O. sydän äänet oli 160 ja sf mitta 16. torstaina ultra ja seuraava neuvola vasta 1.11. sykkeistä ja painon noususta vaikkailtuna tyttö olis tulossa, mut itellä poika olo. saapa nähdä to näkyykö kumpi siellä olis.

kävin eilen testaileen carenan double swingejä. meillä emmaljungan tuplat. mut niissä istuimen leveys vain 25-26 centtiä. niihin mahdoton saada hyvää kantokoppaa. harmittaa niin vietävästi.

pauliis: kiva, että miehesi palasi. ite oon jäänyt yksin ennen kuin vauva syntyi. ei ollut helppoa hoitaa vauvaa ja taaperoita.

täällä kans maha kipiä, närästys vaivaa.

aapelikaapeli 19+2
 
Onnea uusista ultrakuulumisista taas kaikille :heart: Omaa edelleen odotellessa, ensi viikon keskiviikkoon pitäisi malttaa! Mulla ei kyllä ole ollut mitään "oloja" tulokkaan sukupuolen suhteen, meillä on ennestään 3 tyttöä ja pitäisin sitä suoranaisena ihmeenä jos siellä nyt poika olisikin. Mieshän sitä poikaa nyt kovasti toivoisi, mutta jotenkin en vaan usko että meistä mitään muuta kuin tyttöjä tulee :D Kysytään kuitenkin, jos kätilö vaan suostuu sen kertomaan ja vauva näyttämään.

Mullakin poksahti tänään 20+0, puolivälissä jo! Maha on ruvennut kasvamaan vauhdilla, ja liikkeet tulee koko ajan selvemmiksi. Ipana viihtyy suurimman osan ajasta vasemmassa kyljessä =) Viime yönä tuli semmoinen ajatus että mitä jos se päättääkin olla viimeiseen asti perätilassa ja joudutaan taas leikkaamaan.. Vaikka mitäpä tuollaista vielä huolehtimaan, haluaisin vaan niin kovasti alatiesynnytyksen kun on nyt saanut vertailla kumpaakin synnytystapaa, ja se leikkaus ei ollut pitkän toipumisajan vuoksi kovin mukava.

Se on pitänyt sanoa jo pidemmän aikaa, että on ollut helpottavaa lukea että tässäkin pinossa on niitä joilla tämä raskaus ei ollut suunniteltu juttu, että ei itse ole ainoa jolle on pieni hupsis käynyt :whistle: Välillä tuntuu ettei pysy millään pää mukana odotuksessa, ja edelleen yllätyn melkein päivittäin siitä että todellakin olen raskaana! Kuulostaa että kaikki tekevät niin innoissaan hankintoja vauvalle, itse en ole saanut itsestäni vielä sellaista moodia päälle ollenkaan että lähtisin kauppoihin ja kirppiksille vauvatavaroiden perässä.. Ehkä sitten ultran jälkeen?

Onko muuten muille tullut suonikohjuja? Mitä niille kuuluu tehdä? Mulla on nyt toiseen jalkaan tullut, liekö syy seisomatyössä.. Ja se hemmetin närästys on myös täällä vaivana, Rennietä kuluu. Pahoinvointikaan ei ota loppuakseen, olen jo tyytynyt kohtalooni että tämä jatkunee sitten koko raskauden ajan säännöllisen epäsäännöllisenä. :headwall:

neitiniisku ja pienistäpienin 20+0
 
Ihanaa Pauliis että mies palasi:) ja vielä noin nopiaan;) Toivottavasti nyt pysyy sun rinnalla eikä pelkää tulevaa.. :)

Ihania ultra kuulumisia kaikilla :) onnea niistä.. Ja taitaa nää helmikuun lapset olla suurimmaks osaks poikia:D toivottavasti maaliskuussa tulee enemmän tyttöjä :D

Tänne ei mitn kummaa kuulu.. Vapaapäivää viettelen ja aion nauttia siitä tässä sängyssä maatessa:D Oon alusta asti välillä n. kk välein mittaillu reisien ja vatsan mittoja.. Nyt on 4viikossa tullut masuun jo 4 senttiä :D on se kyllä kasvanutkin huimasti:) ihanaa<3 mutta muut paikat onneks pysyny samoissa lukemissa.. Eli ei oo vieläkään ylimääräistä tullut:) JESS..
Nyt olis torstaina neuvola ja saadaan vihdoin kelapapereita yms:) sit 2vk päästä TO se 4Dultra..
Vauva on kyllä kova liikkuun, tunnen niitä pitkin päivää töissäkin ollessa.. Vaikka istukkani on tuolla ihan ylhäällä ja edessä niin silti tunnen välillä sielläkin liikkeitä.. eilenkin töissä ollessa kunnon muljahduksia tuli navan kohdalla kun istuskelin tauolla:)

Jane & Viltsu 22+0:heart::heart:
 
Heippa!

Muistatteko vielä? :D En oo tälle puolelle muistanu pitkään aikaan (=palstauudistuksen jälkeen) edes paljon kurkkasta, mutta tuolla kerhon puolella oon kirjotellut enemmän kuulumisia.

Mutta ajattelin tällekin puolelle kertoa, että ultra käyty ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. :) Näyttäisi siltä, että meille tulee pieni poikavauva. :D

T. Kärppä ja toukkapoika 21+0
 
heippa taas pitkästä aikaa.. Ei oo pahemmin ollut motivaatiota kirjottelemiseen kun oon ollut naimisissa tuon työpaikan kanssa ihan kiitettävästi... Aamulla oltiin rakenneultrassa ja kaikki oli kunnossa. prinsessa meille on ainakin kätilön mukaan selkeästi tulossa. Neiti oli pääalas päin valmiina jo mukamas ulostautumassa, niin oli hieman hankalaa saada pää mitattua ja aivoja katseltua kun se pää oli hieman huonossa kulmassa sen katseluun... Aivan varmasti sit kun sen oikeasti pitäisi olla pää alaspäin niin sit se saa hyvän idean tulla pyrstö edellä.. (realistina ei tuu sitten yllätyksenä kun näin tapahtuu...)
 
Esikoinen vie kaiket voimat, niin ei ehdi kirjoittamaan mitään. Lukemassa käyn kyllä, mutta kun olette niin ahkeria kirjoittamaan, niin unohdan puolet siihen mennessä, kun pitäisi alkaa vastaamaan. :)

Neitiniisku: Tein esikoista odottaessani seisomatyötä ja käytin jatkuvasti tukisukkia silloin!! Jalatkaan eivät väsyneen niin nopeasti, eikä turvotus päässyt ihan yhtä pahaksi. Sukkahousuista mulla ei ole kokemusta, kesällä kun poikaa odotin...Mutta varmasti ajavat saman asian.

Tuuti85: Laita yksityisviestiä tän palstan päivittäjälle ( Sori, nimi katosi kokonaan mielestä, että kenelle) niin hän varmaan auttaa eteenpäin sen kerhon kanssa?

May, 18+3
 
Tuutti tän palstan päivittäjä vielä parin päivän ajan on commander, esim hältä saat salasanan kerhoon.

Mistä saa ostettua tukisukkia? Tarvis sinne lentomatkalle hommata ja en yhtään tiedä millasesta kaupasta lähtisin niitä metsästämään...Löytyykö ihan cittarista/prismasta?

Kauhee into olis hipelöidä ja ostella kaikkia vauvantavaroita, mutta jos vielä jonkun aikaa malttais :)

nelli & mytty 20+2
 
Tuuti ja muut kyselijät: Kerhopyynnöt edelleen tytöt0406, tämän kuun listapäivitykset taas mulle :) Mä en pääse hyväksymään kerhoon ketään, koska sen on perustanut tytöt0406. Ja tytöt jatkaa myös listan päivityksiä lokakuun alusta.

Munkin pitäisi ostaa nuo tukisukat lennolle (enää 2,5 viikkoa lomaan, jeeeeee!!!), vinkkejä ostopaikoista otetaan siis täältäkin vastaan.

Päätin tänään ihan ex-tempore lähteä kampaajalle ja päädyin leikkaamaan tuollaiset 30 senttiä tukasta pois. Nyt on kivan keveä, hunajaraitainen polkkatukka, josta itse pidän, mutta lapset ei oikein. No, ehkä ne tottuu. Sain kommenttia, etten enää näytä kivalta ja haisen kakalta :D Hyvin käytetyt 80 euroa siis!

Voi tillukas, tosi kurjaa, että maidontulo alkoi näin aikaisin. Ei ole kiva stressata rintatulehduksesta jo nyt. Mutta toisaalta, tiedätpähän, että maitoa riittää :)

Päivitän listan nyt samantien, tarkistakaa, että teidän päivitykset/lupaukset on tulleet.

Commander ja murunen 19+5
 
No onko se sitten ihan sama että onko ne tukisukat vai -sukkahousut? Olen niin lämpöisessä paikassa töissä, että en kyllä pysty sukkahousuja jalkaani pistämään, muutenkin niin lämminverinen että edes talvisin en välihousuja käytä. Mutta jos ne sukat käy ihan yhtä hyvin (mihin asti ne nousee?) niin niitä voisi sitten harkita. Onko niistä suonikohjuista jotakin vaaraa tai haittaa, ukko repesi ihan täysin kun näki mun jalan eilen ja huolehti että heti lääkäriin?

Alkaa hymy hyytymään tämän kolmatta viikkoa jatkuvan flunssan kanssa, aina tulee kurkku- ja korvakipu takaisin just kun luulee että tauti alkaa olla selätetty. :kieh:

neitiniisku ja pienistäpienin 20+0 :heart:
 
Tukisukat/sukkahousut mietityttää tääläkin, mistä niitä saa ja onko väliä kummat ostaa?

Lentosukkia ei kannata ostaa Primasta/Cittarista. Itsellä on cittarista ostetut ja instrusta ostetut, joista jälkimmäiset on huomattavasti paremmat.
 

Yhteistyössä