** Helmikuun Hehkeät 2011, syyskuu **

Sterilisaatio,Todennäkösesti meillekkään ei enempiä tule...mut oon kyl vakaasti meinannu et miehen vuoro tehä ehkäsyn eteen jotain:D Eli vähän puhuttu jos hän jossain kohtiin menis nipasemaan putket poikki... mut ehkä se ei vielä kuitenkaan oo aiheellista tehä lopullista ratkasua,en kyl tiiä yhtään mikä ehkäsy sitä pitäs käyttöön ottaa...

Oon touhunnu koko päivän,pojan kerho aamulla ja sit siivoilua kun kämppä oli kuin läävä. sit ruuanlaittoa ja suoraan kauppaan... otti nimittäin niin mahaan kun kaupasta tulin. Ihan kiukuttaa tää kyvyttömyys liikkua normaalisti...:kieh: Hyvästi pitkät lenkit yms....: /

Repa ja säynävä 19+2
 


Tänään meillä oli ultra ja siellä on: tyttö tai poika! :D Eli siis emme ottaneet selvää. Eikä oo kyl ihme kyllä kumpaankaa suuntaan ees mitää oloa.... pikaiset päivittelyt. ja tosta nostokiellosta joo on perseestä ku esikoinen on vast vuoden niin vähä vaikeeks menee vaipanvaihdot,syöttämiset tms ja toinen ei ymmärrä miksei äiti ota syliin... viikkoi vastasi 2 päivää enempi eli 21+0.

bb & Nasunen 20+5 :)
 
Tänne myös tulossa sterilisaatio. Molemmat ollaan siihen valmiita, mutta minä sen ottanen, jos napsaisu onnistuu sektion yhteydessä. Jos vaatii erillisen toimenpiteen, niin sitten mietitään varmaan vielä. Meille ei enempiä lapsia tule, tämä on sekä meidän että lääkäreiden päätös, joten sinällään helppo :)

Käytiin tänään valkkaamassa vauvatavaroita miehen kanssa ja olipa hyvä että oltiin ajoissa. Haluamiamme rattaita saa seuraavan kerran joulukuussa ja tilaus siihenkin erään pitää tehdä kaksi kuukautta ennen. Sänkyä tulee seuraavan kerran viikolla 4 ja nyt oli Babystylessa enää 2 jäljellä, joten varattiin omamme samantien. Muuten kaikki sujui hienosti, tykättiin aika pitkälti samoista vaihtoehdoista. Ainut sumpliminen tuli turvakaukalon ja sen jalustan osalta. Ois haluttu isofix-jalusta, mutta selvisi, että meidän autossa ei olekaan etupenkillä isofixiä eli varmaan päädytään nyt turvavyöjalustaan kumminkin. Mies alkoi miettiä onko koko jalusta tarpeen, mutta mä joudun venkslaamaan lapsia autoon monta kertaa päivässä (kerho- ja harrastuskuljetukset, kauppakäynnit ja syksyllä eskariin vienti ja haku), että en kyllä jaksa niiden vöiden kanssa joka kerta pelata. Saanen tahtoni läpi, ei tästä varmaan riitaa tule :)

Tänään tuli lopullinen verotuspäätös ja saan 1500 euroa palautusta. Sillä kelpaa ostella vauvan tarvitsemat tavarat ja joululahjat :) JEEEEE!

BB: Onnea ihanista ultrakuulumisista! Suloinen kuva :heart:

Commander ja meidänmuru 18+5
 
Heissan.. Onnea hyvistä neuvolakäynneistä ja ultra kuulumisista! :) :flower:

Joo meillä meinas käydä vähän samoin kun commanderille..
eilen lähettiin kiireessä vielä pistämään vaunuja tilaukseen kun mies pääsikin ajoissa töistä.. No liikkeessä ei sit oltukkaan enään varmoja että onko vaunuja enään tulossa. Nainen sit soitti pomolle jolla sattui olemaan jossain, ehkä toisessa liikkeessä? kyseisiin vaunuihin koppa ja tampereella ratasosa.. :D no saatiin siis vihoviimenen tuo vaunumalli tai samana pysyy, mutta väreiltä muuttuu kokonaan mustaksi. enkä missään nimessä halua koko mustia vaunuja.. Nyt siis tulee Hartan topline s musta-valkoset keinonahkaiset yhdistelmät :) ihanaa <3 ne vaunut on niin ihanat.. Keskiviikkona ne nyt täytyykin sit jo hakea, mutta ei siinä mitn kunhan saatiin haluamamme:) Anopille tosin tuli kalliiksi kun vaunujen kokonaishinta oli n.800€.. Mutta kyllä nyt pojalla kelpaa kölliä ;)

Eilen illalla mies tunsi vihdoinkin vauvan liikkeitä kädellä :) yrittäny joka ilta kuulostella mut vauva lopettaa aina kun mies laittaa käden masulle :D:D nyt oli eilen sen verran kovaa myllerrystä et tunsi monet liikkeet:)

Jane & Viltsu 21+0:heart: POKS!! kylläpäs aika vipeltää.. :) 9vk enään töitä jos aion jäädä 50pv ennen äippälomalle ;) nais..
 
Huhhuh että oon täällä töissä nauranu vedet silmissä. :LOL: Avo laitto äskön kotoa viestin että onko toi jääkaapissa oleva öljy ihan varmasti oliiviöljyä kun tekemänsä risotto haisee ihan p*****lle. No eihän se ollu, vaan koirien lohiöljyähän se. Hää on kuulemma jo usseemmat pöperöt sillä kokkaillu. :LOL: Noh, ainakin tukka kiiltää ja varmaan muukin karvoitus on elämänsä voimissa. =)

Omaan napaan ei mitään uutta, liikkeitä tuntuu päivittäin ja olo on mitä mainioin.

Amos, 19+1
 
Pikainen päivitys kännykän kautta:
Rakenneultra oli aamulla ja kaikki oli ok :) istukka oli siirtynyt eteen vasemmalle, mikä selittää sen että olen tuntenut vaan vaimeita liikkeitä silloin tällöin. Huh, kyllä helpotti :) niin ja tyttöä ultraaja veikkasi <3
 
Ihania ultrakuulumisia taas tullut, joten onnea niistä! :)

Ite oli tänään neuvolassa ja siellä kaikki ok:
-hg 121 eli laskenut, käski ruveta syömään vitamiineja
-painoa tullut reilu 300 g/vk, kokonaisuudessaan 2kg raskauden aikana
-sykkeet 147
-verenpaine 127/73 eli parempi kuin viimeksi

Huomenna sitten ultraan...saas nähdä pitääkö tää mun poikaolo paikkansa vai onko sieltä tulossa "erilainen nuori", kun raskaus on niin erilainen kuin aiemmat :)

Amos: Eihän tuolle voinut muuta kuin revetä :D On se hyvä, et mies huolehtii karvoituksen hyvinvoinnista ;)

Vaunuista sen verran, että meinataan ainakin näillä näkymin ostaa Emmaljunga Classic-vaunut Emman puolikovalla kantokopalla :) Siinä yhdistyy vaunujen sopiva korkeus, puolikova kantokoppa ja kunnon renkaat ... nyt pitäis enää päättää väri, mutta niissä toimitusaika on n. 1vk niin ei ole kovin kiirus vielä tilausta tekemään. Rintareppu on jo hankittu lähes uutena huuto.netin kautta, muutamia uusia vaatteitakin hankittu ;) Riepuja, hoitotaso, patjat yms on vielä hankkimatta joten hankittavaa riittää...

Mami ja Nasu 19+6
 
Ihania ultrakuulumisia taas tullut, joten onnea niistä! :)

Ite oli tänään neuvolassa ja siellä kaikki ok:
-hg 121 eli laskenut, käski ruveta syömään vitamiineja
-painoa tullut reilu 300 g/vk, kokonaisuudessaan 2kg raskauden aikana
-sykkeet 147
-verenpaine 127/73 eli parempi kuin viimeksi

Huomenna sitten ultraan...saas nähdä pitääkö tää mun poikaolo paikkansa vai onko sieltä tulossa "erilainen nuori", kun raskaus on niin erilainen kuin aiemmat :)

Amos: Eihän tuolle voinut muuta kuin revetä :D On se hyvä, et mies huolehtii karvoituksen hyvinvoinnista ;)

Vaunuista sen verran, että meinataan ainakin näillä näkymin ostaa Emmaljunga Classic-vaunut Emman puolikovalla kantokopalla :) Siinä yhdistyy vaunujen sopiva korkeus, puolikova kantokoppa ja kunnon renkaat ... nyt pitäis enää päättää väri, mutta niissä toimitusaika on n. 1vk niin ei ole kovin kiirus vielä tilausta tekemään. Rintareppu on jo hankittu lähes uutena huuto.netin kautta, muutamia uusia vaatteitakin hankittu ;) Riepuja, hoitotaso, patjat yms on vielä hankkimatta joten hankittavaa riittää...

Mami ja Nasu 19+6
 
Hauskasti käyny amoksen miehelle :D kyllä täälläkin nauratti tota lukiessa:) voi raukkaa.. saattaa vähän etoa kun on syönyt koiran öljyä :D:D

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Miukkarille ja tuleehan niitä tyttölupauksiakin välillä ;)

Jane & Viltsu 21+0
 
Pikainen moi, olen niin hirvittävän flunssan kourissa jo toista viikkoa että en ole jaksanut muuta kuin käydä lukemassa kuulumisia. Onnea kaikille jo ultrassa käyneille, omaan käyntiin on vielä pari viikkoa aikaa. Palailen taas kunhan olo on parempi, vaikka nyt kyllä tuntuu ettei tästä selviä ikinä.. :headwall:

neitiniisku 19+0
 
Tänään olikin sitten rakenneultra joka kaikessa kokonaisuudessaan oli aika pettymys.: / Kätilö oli tosi tympeä ja jo ihan ensimmäisestä katseiden kohtaamisesta tuli sellai tunne että ei ole mun ihminen tämä. Ei tasan yhtäkään hymyä vilauttanut ja muutenki oli niin viilee et alko melkei paleltaa. Vauvaa ku katteli ni sano vaan että mä otan tässä näitä mittoja eikä sitten juuri muuta. En saanut mitään selkoa että mitä milloinki kuvassa ehkä on ja ku yritin vähän kysellä ni kätilö vastasi niin jotenki tympeästi että ei paljon sit viitsinyt "häiritä". Rohkenin kuitenki kysymään, että onkohan tyttö vai poika johon se tokas että ei täällä sellaisia katsota. No selvä. Kai senkin olisi voinut jotenki muuten ilmaista.. Ja sitten ku monille kerrotaan ni miksi ei mulle? Pitäisivät sitten vähän tasaisempaa linjaa asian suhteen. Tottakai ymmärrän, että rakenneultran tarkoituksena on tarkistaa vauvan rakenteet ja olen onnellinen siitä tiedosta, että kaikki oli paikallaan, mutta ketä se satuttaa jos sukupuolesta olisi edes arvauksen antanut tai vähintään olisi kauniimpaa käytöstä tarjoillut? Tuli niin paha mieli koko hommasta et hyvä etten itku silmässä lähtenyt sieltä. Jos tollanen kätilö olis vastassa ku menee synnyttämään ni varmaan pyytäisin vaihtoa. Ihan tyhmää. Hirveen pitkään odottanut koko ultraa ja sitten siitä ei tule kuin paha mieli. :( Oli vielä nuori ihminen et luulis ettei nyt niin ole työhönsä leipääntynyt ettei pysty käyttäytymään. Sille se on rutiinia mut mulle tosi iso asia! Ei muakaan aina naurata mutta kyllä sentään osaan olla kohtelias. Hmph!
 
Ihania ultrakuulumisia taas kaikilla! Paljon onnea! :flower:

Omaan rakenneultraan vielä sellanen viikon verran aikaa. :) Jänskättää ihan tosi paljon! Eniten miettii, että onhan kaikki varmasti hyvin... Vauva ei ole nyt liikkunut pariin päivään kauhean paljon. Joka päivä on tuntunut potkuja, mutta vähemmän kuin mitä viime viikolla tuntui. Mut sit kun potkaisee, niin aika vahvasti tuntuu! :D Kuinka moni teistä on tuntenut potkuja jo liikkeellä ollessa? Itse oon tuntenut vaan istuessa ja maatessa rauhassa.

sinizii: Tosi ikävää, että sulla tuollainen ultrakokemus... Voi että, ihan sais kyllä tuollainen ihminen miettiä, onko oikeassa ammatissa ollenkaan! Tais olla elämäänsä kyllästynyt tai jotain... Todella tympeää! Kuitenkin kun ultra on sellainen järisyttävä kokemus aina, siinä pitäisi hoitajan/lääkärin olla oikein hienotunteinen ja lämmin. Meillä lukee sairaalan esitteessä, joka saatiin neuvolasta, ettei rakenneultran tarkoitus ole sukupuolen selvittäminen. No, totta kai sen kaikki tietää, mutta miksi sitä on niin vaikea kertoa? Sitä olen miettinyt. Ja tosiaan joissakin paikoissa se kyllä kerrotaan, niin miksi sit joissakin paikoissa ei? Sinizii, onneks kaikki oli kuitenkin teidän pienellä muuten hyvin, eikö? :heart:

Tosi monet on näköjään jo ostelleet vauvalle paljon tarvikkeita yms. Me ei olla ostettu vielä mitään. Nyt rupes noi vaunut mietityttämään, että pitäisköhän sittenkin olla hyvissä ajoin liikkeellä ja käydä jo nyt varaamassa/ostamassa ne. Jotenkin oon vaan ajatellut, että ehtiihän sitä myöhemminkin, ja että vielä on niin aikaista yms.

No, ollaan viikonlopuksi lähdössä Helsinkiin ja sieltä kyllä varmasti tulee ostettua kaikenlaista ihanaa! ;)

~ Merve ja helmi 19+1
 
Pikaista merkkailua vaan kouluhommien ohessa...

sinizii tosi ikävää, että sulle osu tympeä ultraaja. Pitäis sen verran niidenkin tajuta, että sä käyt vaan kerran rakenneultrassa raskauden aikana vaikka ultraajalle se saattaiskin olla vaikka kuinka mones kerta sen päivän aikana.

Meiltä ei mitään suurempia enää puutu ( tai puuttuu, mutta on tiedossa). Vaunut on, pinnasänky saadaan yhdeltä tutulta ja turvakaukalon ostaa mun äiti. Hoitopöytää ei meille tule. Toki kaikkia pikkujuttuja puuttuu vaikka kuinka ja paljon, mutta niitä hänkin sit joskus meidän reissun jälkeen varmaan...

Alle viikko rakenneultraan :)
nelli & mytty 19+2
 
siniziii Olipa tympeä kätilö! Toivottavasti saat sinne synnytykseen symppiskätilön.. :)

vauvakamppeet
Hoitopöytä tilauksessa, sitteri, leikkialusta ja hoitoalusta jo meille kotia asti saatu.
Vaunut tulee käytetyt, mut nätit ja hyvä kuntoset vm.2005
Vaatteita olen kirppikseltä hommannut bodeja yms. muuta.. Odotan että jospa r-ultrassa kumpi tulee niin ostan sit lisää vaatetta...
 
Onko teillä muilla ollut supistuksia?
Mulla on nyt pari päivää ollut alavatsa välillä todella kipeä ja kovettuu. Eli oletan, että nää on supistuksia. Tulee esim. reippaasti kävellessä ja tänään oli vatsa kireä koko päivän ja kauppareissulla alkoi särkemään ihan kunnolla ja jopa ruokaa tehdessä piti tulla sohvalle pötköttelemään, kun kivisti niin kovasti tota vatsaa. Ajattelin huomenna soitella neuvolaan, että mitä ihmettä.
 
Heippa!
Hirveä väsymys painaa, lukemassa oon käynyt joka päivä, mutta ei sitten niin millään jaksa ite ruveta kirjottaan. Nyt aattelin reipastua ja kirjoittaa eilisen rakenneultran kuulumiset =). Kaikki oli juuri niinkuin pitikin ja poikahan sieltä olisi tulossa :heart: kaikki tosin ovat veikkailleet tyttöä kun oli niin huonovointinen..mutta niin komeesti näkyi jalkoväli että ei jäänyt arvailujen varaan :D ihanaa. Potrakin poitsu oli, vastasi viikkoja 21+0 kun siis eilen oli 20+3, mutta la:ta ei enää vaihtanut.

Vaunut on täälläkin jo valmiina, tilattiin viime su ja tulivat jo ke..sainpahan juuri ne mitä halusin kun olivat jo loppumassa. Lisäksi valmiina on turvakaukalo, siihen ostetaan vielä turvavyökiinnitteinen jalusta. Vaatteitakin on jo alkanut kertymään, varsinkin eilen tuli ostettua sinistä ja vihreetä :). Potkuilla vauva on ilmoittellut itsestään parisen viikkoa niin että mieskin potkut on tuntenut :heart: nytkin on kovat iltajammailut menossa.

Jaksuja kaikille, etenkin ultraa odotteville :heart:

Wippii, 20+4
 
amos Rupes kyllä naurattaa. :D Meille kävi samantapainen mutta synnytyksee liittyvä: Eilen tuli joku "täydellinen synnytys" dokkari niin mies oli kamalan tuohtunut kun joku halusi luonnollisen kotisynnytyksen. "kauheen vastuutonta ja typerää,sille vauvalle voi käydä mitä vaan". Olin hiljaa ja ajattelin että antaa ola oma mielipide kun mies kärkkäästi asian ilmaisi. Kun seuraava halus vesisynnytyksen kotona niin se oli miehen mielestä hyvä juttu. "tossa nyt sentää on järkee ku siinä on kätilö paikalla" Repesin sellaseen nauruun että hyvä ku ei pissat tullu housuun. Mieheni siis ihan oikeesti tosissaan luuli että kotisynnytys tarkoittaa sitä että joku synnytytää kotona yksin ilman ammattilaisia. :D

Sinizii tyhmää ku oli noi tympee ultraaja! mulla oli hirmu kiva ja jos ois ollu tympee oisin varmaa sanonu suorat sanat. onneks kaikki oli kuitenki kunnossa. ja yksityisellähä voi käydä kans ultrassa maksaa pk seudulla joku 60e kelan korvausten jälkeen. :)

wippii onnea poikalupauksesta! :heart:

kitrus Täällä supistaa! :attn: oon nyt varmaa nostokiellossa loppuajan jossei hellitä... Alan nyt uimaa joka viikko pari kertaa jos vaikka hellittäis ku lihaksetki vahtistuu :)

vauvakamoja Meille tulee britaxin b-dualit. Pitäis vaan päättää halutaanko tämän vai ensi vuoden väreillä. Ku ikäeroa on vaan sen 1,5v niin toplat piti ottaa eli sisaristuimella tulee. Miehen sisko on Britaxin maahantuojalla töissä niin saadaan aika tuntuva sukulaisale niin vaikka niissä b-dualeissa oli pari ei niin täydellistä juttua niin saavat kelvata ku halvalla saa uudet ja hyvät vaunut.
Meillä on esikoiselta jäänyt Maxi cosin kaukalo ja se saa kelvata nytkin kun koskaan ei edes vähistäkää kolhua ole kokenut. ja on vaan turvavöillä kiinnitettävä. :) hoitopöytä on edellee paikoillaan kuesikoiselta vaihdetaan yölä vielä vaippa pöydällä. eille tulee ihana stokken pinnis <3
Muut tavarat Gracon vauvakeinuineen on esikoiselta tallella vielä. :)

BB & nasunen 20+6
 
Viimeksi muokattu:
kitrus Supistukset ovat täälläkin taas tulleet tutuiksi. Ekan kolmanneksen jälkeen oli muutama viikko supistuksetonta, mutta johan ne ovat palanneet. Onneksi pääasiassa vielä vain kiristelyä (eli harkkareita), mutta niitä ei-toivottujakin löytyy. Varovasti saa ottaa ja ahkeraan pötkötellä.
 
Pauliis jos miehesi olisi vain pelästynyt tilannetta ja sulattelee sitä hetken...toivottavasti ymmärtää pian tilanteen ja tulee pyytämään anteeksi ja yrittää korjata tilanteen... :hug:

Onnea paljon taas poikalupauksista, ei tainnut yhtään tyttöä vielä ollakkaan :)

Sinizii sulle sitte sattu se inhottava akka :/ en tiedä miten ite tulen reagoimaan jos on samanlainen akka kätilönä kun r-ultraa odotan enemmän ku mitään...toivottavasti saat synnärille sentään mukavan kätilön :)

Repesin ihan totaalisesti hellun palli tarinalle :D

Täällä ei supista vielä ainakaan :)

Vauvakamoista: Ostin ihanan matkasängyn mihin saa sellasen väliosan, ihanku pinnasängyn pohjan saa korkeemmalle nostettua...käy siis ihan kunnon sängystä kunhan vaan paremman patjan ostaa, mutta sitte aateltiinki ku saadaan myös pinnasänky et jos pääsenki sitä sitte petailemaan :D on siis jo kaksi sänkyä, mutta matkasänky tulee meille ainakin tarpeeseen kun reissataan sukuloimassa aina niin paljon :)

Sitte oon miehelle yrittäny kertoa vaunujen hintoja :D niin reppana luulee, että hinnat pyörii siinä 150e puolin ja toisin ja ite löysin just unelmavaunut hintaan 950e noh noi on ehkä turhan kalliit mut mies ihan kauhistu ku kerroin hintoja :DDD ja kuitenkin kun mentiin eilen vaunuliikkeeseen niin johan mies innostu työntelemään vaunuja ja kertomaan mitkä on laadukkaat ja mitkä ei :D oli aika suloista :heart: ja tosiaan saatais kaverilta ihan tosi hyvässä kunnossa, viimevuonna ostetut emmaljungan vaunut, melko halvalla, mutta miespä ilmoitti että mennään nyt vielä liikkeistä kattomaan...johan innostu!

Itsekkin olen päässyt lukemaan joka päivä teidän kirjoituksia, mutta olen ollut sukuloimassa niin en ole jäänyt koneelle maleksimaan :)

ON: Täällä POTKITAAN!! :heart: alkoi toissa yönä ihan selkeitä potkuja :D niin jännän tuntuista ja nää tuntee siis jo ihan ku käden laskee vatsalle :) ja aina kun mies yrittää koittaa niin potkut lakkaa :) eli ne alku kutittelut oli varmasti liikkeitä ja sit tuli muutaman kerran muljahtelua ja sit alko potkut :D

Tänään sitten kohta menen ja kerron töissä raskaudesta kaikille kun on henkilöstö palaveri ja hiukan jännittää :/

Happynow ja potkiva muru 17+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla taas hyviä ultrakuulumisia!

Sinizii, tosi harmi kun sattuu tuollainen tapaus kohdalle. Ehkä ammatinvalinta ei ihan ole osunut kohdalle. Meille ultrassa kerrottiin tosi tarkkaan mitä kaikkea näkyy ja lopuksi vielä kysyi halutaanko tietää sukupuoli. Ultra on kyllä odottajalle tärkeä kokemus ja sitä jännittää paljon etukäteen, silloin toivoisi kyllä erilaista kohtelua.

Vähän tuli se mun viime kertainen terkka mieleen, mittaili vain eikä kommentoinut mitään. Sf-mitta oli jotain 20, ei kommentoinut mitenkään mittauksen jälkeen ja jouduin ihan itse kysymään onko normaali. Sain kuulla, että yläkäyrillä mennään. Ei sitten sitä hemppaakaan mitannut (ekalla käynnilla vain mitattu) ja mainitsin kyllä kauheasta väsymyksestä. Työterveystarkastuksessa seuraavalla viikolla mitattiin hg ja se olikin sitten laskenut 135:stä 115:en. Soittin sitten neuvolaan ja hyvin nihkeästi ehdotti sitten raudan ottamista. Jotenkin se ihminen saa kyllä karvat pystyyn..

Eilen olin odottajien joogassa ja oli kyllä mukavaa ja rentouttavaa !

Blue ja pienokainen 20+6
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille Helmikuun Hehkeille!
Olen pitkään seurannut keskusteluanne ja nyt sain vihdoin ja viimein aikaiseksi itsekin rekisteröityä =)

Eli meille on ensimmäinen tulossa ja 23.2. olisi laskettu aika.

Kovasti täällä ensimmäisiä liikkeitä ja rakenneultraa odotellaan. Ultraa saa tosin odotella vielä 11.10 asti..
 
Neuvolassa käyty..viimekertahan meni persuksilleen niin nyt mentiin sitten kumpainenkin minä ja neuvolatäti asialinjalla eikä turhia pulistu, hoidettiin mittaukset ja muutama sana vaihdettiin.
Ei kivaa mutta parempi näin.


Painoa oli nyt sitten tullut 500g viikossa :rolleyes: eli nyt mentäisiin 54,5kg:ssa.
Verenpaine oli 109/73
hb taas 131
ja kohdunkorkeus 16
liikkuu paljon ja syke on 150

Sokerirasitusta ei edelleenkään tarvitse =)

Ultra olisi 8.10 ja nkln muut käynnit 18.11 ja 7.2. eli polilla käynti ja lääkärit jolloin sovitaan sectiopäivä.
******
Mies lähti reissuun etelä-amerikkaan ja palailee muutaman viikon päästä, ei kivaa sekään. Varsinkin kun pelottelee maat mihin menee ja vielä enemmän inhottaa kun ajattelee että joutuu lentämään paikallisilla lentokoneilla :eek:

Onneksi on kuitenkin lyhyt reissu tälläkertaa :heart:

Ei olla ostettu tulokkaalle muuta kuin sairaalasta kotiutumisvaatteet jotka on aivan ihanat,
Mustat 50cm verkkari , musta 50cm body ja musta pipo joissa lukee AC/DC :heart::heart:
Meitin " Erkki" tulee rokkivaatteissa kotiin sitten aikanaan :heart: ( varuille ostin kyllä saman setin 60cm)


Kohta poitsun kanssa skede ostoksille ja syömään kaupungille :heart: Ihana viettää aikaa myös teinin kanssa.

Nourahia ja "erkki" 17+2 / 17+6
 
Jaahas, täällä sitten nakotetaan sairaslomalla. Tuli 3 päivää saikkua huimauksen, käden puutumisen ja päänsärkyjen takia. Lisäavuksi fysioterapiaa, jonne tosin sain ajan vasta perjantaille. On kyllä aika kurja olo, eikä kunnon lääkkeitäkään pysty napsimaan...

Sinizii: olipas kurja ultrareissu. Olikohan sillä hoitajalla PMS, vai mikähän riivasi? Tosi töykeää käytöstä!

Tein eilen listaa vauvakamoista, mitkä otetaan babystylestä kertarysäyksellä ja tulihan tuohon listaan sellainen 15 tuotetta samantien. Onneksi on ne veronpalautukset tulossa. Vaatteita ym. pikkutavaraa ostelen sitten hissuksiin, isommat päätin vaan ostaa kaikki kerralla niin saa hyvät alet. Pitäis tässä saikun aikana käydä viemässä lista sinne, niin saavat kirjoitella sen tarjouksen.

Päivittelen jälleen poikalupauksia ja uusia listalle huomenna, nyt on pakko lepäillä. Kuka muuten hoitaa ensi kuun päivitykset? Tytöt0406, otatko homman taas haltuun? Minä olen puolet kuusta poissa Suomesta, joten en pysty hommaa ensi kuussa hoitamaan.

Hassua, kun tänään mietin meidän huoneratkaisuja sitten kun lapset ovat vähän kasvaneet, niin ajattelin, että tytöt menee sitten samaan huoneeseen. Siis mitkä tytöt? Enhän minä vielä edes tiedä onko tämä tyttö vai ei :p Jotenkin vaan automaattisesti ajattelin, että tytöt, vaikka olen yrittänyt välttää hirveästi ajattelemasta vauvaa vielä tyttönä tai poikana, kun en tiedä, eikä ole oikein "oloakaan" kummastakaan. Oiskohan tämä enne?

Commander ja meidänmuru 18+6
 
Viimeksi muokattu:
Pauliis Voi harmi mikä tilanne teillä :( Toivottavasti miehesi järkiintyy pian ja haluaa jatkaa elämäänsä sinun ja vauvan kanssa. Mutta jos ei, niin varmasti selviät!

Onnittelut kaikille ultrakuulumisista! :flower: Siniziillä harmillinen kokemus :( Rakenneultrassahan käydään kuitenkin vain kerran ja ultraaja voisi vähän käytöstään miettiä, vaikka kuinka paha päivä olisi ja sukupuolen kyselijöitä riittäis.

(.) Mä en ole pitkään aikaan päässyt koneelle, kun miehellä ollut niin paljon työjuttuja ja miehen oma kone on rikki. Meillä on ollut vähän huonompi kausi muutenkin nyt meneillään, riidellään koko ajan kaikenlaisesta pienestä ja mitättömästä ja mä kun olen nyt niin järkyttävässä herkkis-mielentilassa, niin itkuksihan se menee sitten koko ajan. Meillä on noi kolme karvanaamaa, joista tuo vanhin on aika haasteellinen eikä mies oikein vieläkään sen kanssa tule niin hyvin toimeen ja siihen sitten purkaa tätä turhautumistaan ja pahaa oloaan (puheilla ja pienellä kiusanteolla, ei kuitenkaan ikinä mitään oikeasti tee) ja minähän sitten otan nämä jutut itseeni, kun koira on mulle äärimmäisen tärkeä (jonka mieskin varsin hyvin tietää) ja itken sitten sitäkin. Puuh. Turhauttavaa ja väsyttävää, molemmille. Onneksi olemme saaneet puhuttua asiasta emmekä ole jääneet siihen pisteeseen, että kommunikointi olisi kateissa. Muuten onneksi rakkaus kukoistaa ja ollaan onnellisia :heart:

Mitään liikkeitä en ole vielä tuntenut, en ole edes yrittänyt, kun on ollut niin paljon muuta mielessä. Kauhea stressi oli vajaa pari viikkoa sitten, kun meillä oli kaikki kamat kasassa ja pahvilaatikoissa, mutta ei mitään tietoa siitä, mihin oltiin muuttamassa! Vuokrasopimus siis loppui ja uutta kämppää ei ihan niin vain saatukaan, lähinnä koirien takia ja tämä aiheutti kovan stressin ja tietysti riitaa. Onneksi kuitenkin saatiin sitten tämä ihana uusi kämppä, iso kaksio, missä toukallekin on tilaa, jos ei sitä ennen täältä pois päästä siihen haaveilemaamme omakotitaloon :)

Vaunuista olen haaveillut, Emmaljunga Duo Combeista tai Brion Happy Classiceista. Noi Emmaljungat vaan maksaa maltaita, mutta eiköhän tuo mies ne mulle osta kun olen sanonut, että vain ja ainoastaan kaksi isompaa asiaa haluan uutena: vaunut ja turvakaukalon. Loput etsitään kirppareilta ja muista paikoista, mm. pinnasänky on jo tulossa kaverilta ja huutonetissä oli vaikka mitä myynnissä, teki mieli pari "pikkujuttua" jo huutaa :D Vaikka ei tässä mikään kiire vielä ole, suurin osa kamoista hommataan varmaan vasta joskus joulun tietämillä kun saadaan veronpalautukset.

Nimistä ja oloista, meillä on jo kahdelle pojalle nimet, muttei yhdellekään tytölle :D Poikien nimet tuli etiäisestä, jonka sain kesällä töissä. "Näin" mielessäni meidän Hesariin laittaman ilmoituksen kaksospojistamme ja kasteesta. No, kaksosia ei kyllä ole (ainakaan näillä näkymin ja tällä mahalla) tulossa, mutta onpahan nimet valmiina :D Tytöille tuntuu olevan ihan tosi vaikea keksiä nimeä! Mies "tietää" että tulokas on poika. Hänellä kun on jo kaksi tyttöä, niin toivoo varmaan. Itse taas vähän salaa toivon tyttöä ensimmäiseksi, en tiedä miksi. Ja loppupeleissä aika sama kumpi se nyt sitten onkaan, kunhan on terve. Ja ajateltiin kyllä kysyä asiasta rakenneultrassa, minä haluaisin ehdottomasti tietää, mies taas mieluummin pitäisi jännityksen, mutta koska hän "tietää" kumpi se on ja koska minä haluaisin tietää, niin todennäköisesti kysytään, jos ei ultraaja siitä erikseen mainitse.

Mua vähän myös häiritsee se, miten vähän mulla on mitään käyntejä mihinkään. Tuntuu että tän ketjun ihmiset on koko ajan ultrassa tai neuvolassa tai lääkärissä. Meillä on ollut poikkeuksellisesti nyt jo kaksi ultraa, kun ekalla kerralla ei ollut niitä viikkoja tarpeeksi nt-mittoja varten, mutta neuvolassa ollaan käyty vasta kerran eikä sydänääniä olla kuunneltu kertaakaan, lääkärikäynneistä puhumattakaan. Pk- seudulla siis ollaan. Täytyykin ottaa selvää tämän uuden asuinalueen neuvoloista. Mutta häiritsee silti! Niin, ja sitä piti kysyä, että onko yleensä se toinen neuvolakäynti ennen rakenneultraa vai milloin? Mulla ei oo ollu aikaa edes miettiä koko asiaa ja nyt mietin, pitäiskö soittaa paikalliseen neuvolaan ja pyytää toka neukkukäynti, kun rakenneultra on jo 19.10. Että ehtiikö tässä edes enää :D Niin, ja sitten sekin häiritsee, että kaikilta on otettu kaikenmaailman testejä kaikilla käynneillä. Mä kävin ton nt-ultran yhteydessä labrassa antamassa pissa- ja verinäytteet, mutta ei sieltäkään oo mitään kuulunu, eli vissiin kaikki on ihan jees...? Eipä oo kyllä tullu mieleen edes soittaa sinne. Vitsi kun tuntuu pöntölle, kun ei tiedä mistään mitään eikä oo ollu edes aikaa saatika energiaa miettiä näitä juttuja tän tarkemmin :( Kaikki kuitenkin tuntuu olevan ihan ok, maha kasvaa ja on hiton kipeä välillä, juilii ja vihloo ja välillä vähän tuntuu kuin kramppais joku lihas.

Tulipa pitkä omanapainen stoori, sorry :)

Saikkupäivää flunssan takia hyvällä omallatunnolla viettävä Nanski & toukka 16+6 (huomenna POKSUU!)

Vielä yks muokkaus ja kysymys, eli miten laitetaan yksäriä jollekin? Huomasin, että tuolla listassa mun LA on edelleen väärin, se on 3.3. mutta en osaa laittaa Commanderille viestiä että muuttaisi sen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä