** Helmikuun Hehkeät 2011, syyskuu **

Mun nähden voi myös laittaa tyttö/poika lupaukset.:)

Huomenna sitten se odotettu neuvola. Johan sitä on odotettu ku viimeks käyny silloin heinäkuun alussa. Vähän jännittää, että tuleeko sanomista painosta, mutta yritän nyt olla panikoimatta asiasta. Ei kovin helppoa ole ku tuntuu että paino nousee vaan vaikka tekis mitä. : / Pahoinvointia tai sellaista ällötystä mulla on ollut oikeastaan tasaisesti koko ajan. Oon jo niin tottunut siihen, että en oikeastaan ole varma onko tää mun normaali olo vai ei. :D Jos ei syö ni olo on melko järkky.

Rakenneultra onkin ensi viikolla sitten, jännityksellä odotetaan selviääkö sukupuoli siellä sitten.:) 4D ultraan ei mennä.
Mun serkku, samanikäinen ku minä, asuu kambodzassa (noinko se kirjoitetaan??) ja hänen vaimonsa sai lapsen siellä nelisen viikkoa sitten ja sillä oli maksa, mahalaukku ja osa suolista ulkopuolella. Ihan kamalaa! Annettiin 2h elinaikaa, mutta nyt on jo siis kuukauden hengissä ollut ja tehty neljä vai viisi leikkaustakin. Syö jo maitoa ja muutenki parempaan suuntaan, mutta tietenkään vielä ei voi huokaista helpotuksesta... Mietin että kai tuollaiset näkyisi ultrassa? On tottakai äärettömän harvinaista, enkä pelkää täällä nyt että omalla olisi sama, mutta noin yleisesti pohdin asiaa. En ole varma onko ne käyneet ultrassa, ku voi olla että se ei kuulu perusterveydenhuoltoon vaan pitäisi käydä ns yksityisellä. Varmasti melkoinen järkytys, kun lapsi on syntynyt jos ei yhtään ole osannut odottaa.. Toivottavasti pieni kuitenkin selviää! :)

Sini ja möyriäinen 19 *poks*
 
minunkin puolesta voi laittaa tyttö/poika lupaukset.

onnea kaikille ultrassa käyneille

sinizii: toivottavasti pieni selviää:hug:

täällä taas hirveä väsymys. milloihan se hehkeä kausi alkaa:LOL: ei ainakaan tämän mamman olemuksesta näy mitään
 
Onnea uusista ultrakuulumisista, kiva kun nyt alkaa näitäkin tipahdella! :heart: Ja tömpsikselle paljon onnea tulevaan!! :heart:

Mulla huolettaa tuon masuasukin tilanne, sairastin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä melko rajun vatsataudin 39 asteen kuumeineen, sinä yönä tuntui että ipana pyrkii väkisin mahasta läpi, mutta nyt on sitten ollut tosi hiljaista liikkeiden kanssa maanantaista lähtien :| Tänään soitin aamulla neuvolaan ja pääsen 11.30 sinne tarkistamaan onko kaikki kunnossa.. Aina välillä olen ollut tuntevinani liikkeitä, mutta en nyt usko enää mihinkään ennen kuin näen että kaikki on kunnossa :'(

Pahoinvointi jatkuu edelleen joka aamuisena, kiva kuulla että en ole ainoa.. Näillä viikoilla on kyllä viimeistään jo edellisistä raskauksista loppunut, joten vähän kummalliselta tuntuu. Kaikki hajut tekee automaattisesti pahaa, ja nälkä.

Palailen neuvolan jälkeen..

neitiniisku ja pienistäpienin 18+1
 
Mä olin kateissa kun oli ongelmia sisäänkirjautumisessa, mut nyt lukastu pikasesti ketjua läpite!

Mitenkäs muilla? Onko ollut masennusta, ahdistusta tai jotain vastaavaa?
Mulla on ollut useemman kuukauden jo masennusta. Yritin aloittaa mielialalääkkeet uudestaan (jotka lopetin kun plussasin), mutta niistä tuli niin huono ja oksettava olo etten kyennyt syömään kuin viikon. On päiviä ettei mitään, mutta sitten tulee taas se itseensä käpertyminen, kaiken maailman typerien asioiden miettiminen, ahdistus, itku- ja raivokohtaukset. Miesparka joutunut kestämään, ja tuntuu olevan aika vaikea ymmärtää mistä moinen. Mulla on siis taipumusta masennukseen jo muutenkin, niin nyt kyllä raskauden aikana paljon pahempana. Yritän tavoittaa neuvolapsykologia, jos jutteleminen auttaisi. Itse kyllä kestän tämän, mutta pelkään vauvan kärsivän omasta huonosta olostani... :/

Oon minäkin miettinyt tuota talvitakkia, mutta päätin etten ota siitä stressiä. Nyt syystakki päällä toistaseksi ja sekin puristaa vatsan kohdalta niin ettei meinaa mennä vetoketju kiinni:p

Kovasti oon kuulostellut liikkeitä, mutta ei vaan tunnu. Mulla kuulema istukka siinä asennossa kyllä että heikentää potkuja: / Neuvolassa käytiin viimeviikolla, sydänäänet löyty heti ja hyvät oli, 145 ja kaikki muutenkin hyvin:heart: rv 18+0
 
Viimeksi muokattu:
Helou,

Onnittelut uusia ultrakuulumisia saaneille.

Minua ei ainakaan haittaa vaikka laitettaisikin nuo tyttö/poikalupaukset esille.

Meidän tyttö alkoi viime yönä kuumeilla joten jäin sen kanssa tänään kotiin. Nyt ressukka nukkuu tuolla olohuoneen sohvalla. Toivottavasti paranisi viikonloppuun mennessä koska meidän pitäisi mennä mun veljen häihin ja yöpyäkin poissa kotoa. Saas nähdä, pitää nyt sit vaan levätä että paranis. Tuntuu että moni muukin teistä/teidän perheissä on sairastellut. Kai se on tämä flunssakauden alku.

En ole ajatellut hankkia uutta talvitakkia raskauden ajaksi. Toivon että saan lainaan takkia vaikkapa mieheltä.

Viime aikoina on kyllä alkaneet vaavin liikkeet tuntua hyvin. Ihan selviä potkuja tulee, aina tuohon alavatsaan oikealle puolelle. Ja sit välillä tuntuu sellanen kova muhkura vatsanahan läpi niinkuin joku muukin kuvaili. =)

Rakenneultraa ja seuraavaa neuvolaa odotellessa täällä elellään. Neuvola kahden viikon päästä ja rakenneultran vielä melkein kuukausi.

Terveisin Sanuli ja öttiäinen 17+5
 
Sainpas luettua vihdoin ja viimein! Tosi aktiivista kirjottelua ollu viime aikoina.

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista, sekä vielä tömpsikselle ja Toive-81:lle! :flower:

Masun koosta oli puhetta joku aika sitten. Minulla on mielestäni ja kesähousujekin mukaan aikalailla saman kokoinen masu kun sillon kesällä pahimpien turvotusten aikaan. Läskimakkara ehkä noussut ylöspäin ja näin ehkä masu kasvanut, mutta sitä on vaikea mitata :D .

Talvivaatteita menin kokeilemaan heti kun niistä täällä luin ja ainakin, jos tulee pakkastalvi, niin ei pitäisi olla mitään hätää... Jos tulee lauhempi talvi niin pitänee sitten hikoilla koko talvi aina kun ulos lähtee :LOL: .

Pahoinvointi jatkuu täällä kuten tähänkin asti. Jos en syö säännöllisesti niin oksu kyllä tulee.

Liikkeitä on tuntunut selekästi jo jonkun aikaa. Tällä/viime viikolla on välillä alkanut tuntumaan paineentunne/möykky masussa ihan kuin vaavi jo alkaisi puskemaan itseään pois sieltä suoraan vatsanahan läpi :p

Nimet päätettiin jo ennen raskautta. Saa nähdä, jos tulokas ei sitten näytäkään yhtää nimeltä, joka on odottamassa, niin pitänee keksiä joku uusi :D

(.) Saalistin tuolta Espanjasta itselleni oikein kunnon flunssan ja silmätulehduksen tuliaisiksi. Nyt olenkin sitten ollut alkuviikon saikulla ja maannut sohvalla melkein koko ajan, koska yskiminen saa supistelut alkamaan ja sitten suppaileekin koko ajan jos ei ole puolimakuulla. Havahduin juuri, että minullahan on huomenna neuvolalääkärillä tarkastuskäynti viime kerralla löytyneen myooman ja noiden supistusten takia. Sitten pari viikkoa ja neuvola ja 15.10 rakenneultra. Mahtaisikohan sukupuolta erottaa jo huomenna.... Se olisikin hauskaa :D

Seepia ja Sintti 17+1
 
Onnea ultrakuulumisista!

Mä soittelin tänään neuvolaan kun töiden tekemisestä ei tuu mitään. Vatsaa kiristää ja sattuu. Selkä ja issias on myös ihan romuna. Mutta neuvolastapa sanottiin, että niillä on niin vähän lääkäreitä ettei sinne saa aikaa :eek:. Aamulla siis täytyy soittaa peruspuolelle ja varmaan sit tapella niiden kanssa miksi en mene neuvolaan. Ärsyttää vaan valmiiksi, että osaako ne oikeesti kattoa siellä normipuolella sit kohtua jne vai antaako ne vaan saikkua ja heittää ulos :p.

Mutta senpä näkee sitten huomenna. Töihin en kuitenkaan voi mennä, koska en oikein voi vaan istua siellä ja sanoa etten nostele enkä kyykistele enää :p.

omanapainen Adalmis 16+3
 
Vauvalla oli kaikki hyvin, turhaan huolehdin.. Oma olo oli kyllä sitä luokkaa että kuolema korjais, että mä vihaan oksennustautia :headwall: Tai sitähän ei tiedä oliko se ruokamyrkytys, kun monena iltana syötiin ulkona ja nuo oireet alkoivat n. tunnin kuluttua syömisestä.

Kuulin ekaa kertaa sydänäänetkin, 140-145 välillä tasaisesti jyskytti :heart:

Ne mun viikot oli korjaantuneet neuvolassa tässä välissä itsekseen, oliskohan niiden pitänyt käynnistää se ohjelma uudelleen tai jotain, mitä eivät sitten tehneet, ja kone tarjosi siksi vääriä viikkoja. :whistle: Mutta nyt ollaan sitten ajantasalla, ja kadonnut viikkokin palautettu takaisin :) Puoliväli lähestyy ihan pian!

neitiniisku ja pienistäpienin 18+1
 
Hei taas pitkästä aikaa :)

Päivittäin olen käyny lukemassa teidän kuulumisia, mut ite vaan oon niin armottoman laiska kirjoittelemaan.

Ihania ultrakuulumisia tosiaan alkanut taas tulemaan. Onnittelut niistä!!:flower:

Mulla oli tänään taas neuvola. Hemppa oli laskenu lähes 30 pykälää alusta ollen nyt 116. Kotia piti siis tulla apteekin kautta & rautaa pitäis popsia seuraavaan neuvolaan saakka. Muutoin kaikki ok. Kohtu oli jotain puol senttiä navan yläpuolella & sydänäänet kuuluivat voimakkaina. :)

Seuraavat neuvolakäynnitki ohjelmoitiin samalla & niitä tuntuu olevan aika tiheää: 4.10 rakenneultra, 11.10 nla, 3.11. lääkäri ja 16.11. taas nla. Lisäksi sain maksulapun rakenneultraan ts. kaupunki maksaa rakenneultran poliklinnikka maksun. En tiiä onko tuo yleinen käytäntö, mut mulle kuitenkin mukava yllätys. :)

Mulla tapahtu pari viikkoa sitten sellainen herääminen. Yks kaunis aamu vaan huomasin 3 kk:n unijakso on takana ja et nyt jaksaa taas panostaa muuhunki ku nukkumiseen. Saas nähdä kauanko tätä jatkuu. :) Onko täällä muita joilla on samanlaisia tuntemuksia?

Kiitokset muuten noista talvitakki vinkeistä. Elloksen pakettia tässä odotellaan saapuvaksi lähipäivinä ;)

Liikkeitä täällä on tuntunut satunnaisesti; pari kertaa sellaista muljahtelua & levossa ollessa välillä sellaista ku joku kevyesti rapsuttelis mahassa. Mut aika satunnaisia nää liikkeet ovat & vain levossa tuntuvia.

Joku kyseli täällä Emmaljungien hinnoista. Me olemma päätyneet, että hankimma Emmaljungan Edge Duo Combit sillä uudella Uni Alu rungolla. Hintaa on 795 €. Yllättäen Suomen puolella vaunut ovat halvemmat kuin Haaparannalla. Ymmärtääkseni Mondial -malli on jonkin verran kalliimpi...

Mut nyt iltapalan tekoon. Palaamisiin & voikaa hyvin :)

Wendy + Alivuokralainen 18+1
 
Kaikki sairastelevat ja pahoinvoivat,iso:hug:

Murunmami,Jaksamista masennuksen kanssa:hug:Tiedän mistä puhut,vaikken onneks oo kärsinyt nyt muutamaan vuoteen,enkä koskaan niin pahana et lääkitykseen olis pitänyt turvautua. Pojan synnyttä käytti kyllä läheltä,mut onneks mun äiti oli niin paljon sillon apuna etten päässy ns.vajoomaan... Toivottavasti sulla helpottaa pian...

Mun puolesta ne tyttö/poika lupaukset voi kans panna,vaikkei ne kyl mulle mitään lupaa kuiteskaan:p


Täällä ei kummia,lapsonen mahassa on kyllä jotenkin hassussa asennossa kun ei tunnu oikeestaan potkuja vaan sit muljahtelua vaan....

Repa ja säynävä 18+4
 
Tänään tuli jo se elloksen paketti! Takki sopi hyvin päälle ja tilasin sen koon, mitä normaalistikin käytän. Mutta täytyy kyllä hieman ihmetellä, jos joku tilaa tuon takin ihan normaalitakiksi, eli ei siis ole raskaana. Siinä on kyllä niin hyvin tilaa mahalle. Vai onko nyt tosiaankin muodissa noin leveät helmat takissa :confused:
Samalla tilasin vielä juhlahameenkin, kun parin viikon päästä on kaverin vauvan ristiäiset ja siitä viikko on toisen kaverin häät. Alkaa tuo maha jo olla semmoinen, että aika sokea saa olla, ettei huomaa mun olevan raskaana.

Munkin puolesta voi laittaa tyttö/poikalupaukset etusivulle.

Ihme uupumista huomaan edelleenkin, ei tarvitse kuin kävellä hetken kaupungilla, niin sen jälkeen on aivan poikki.

Hellu ja 19+6
 
Kyllä munkin mielestä tyttö- ja poikalupaukset olis kiva laittaa esille. Ja niiden kohdalla, ketkä ei sukupuolta halua tietää/ei näy niin voishan heille halutessaan laittaa tyttö/poikaolon. Mä olen kyllä melkein jo päätynyt siihen, että sukupuolen haluan tietää jos näkyy ja sen kertovat. Malttamattomuus meinaa iskeä...

Kaikille masennuksesta ja alakulosta kärsiville iso :hug: ! Täällä ollu tmyös sellasta jaksamattomuutta ja väsymystä noiden koulu- ja työkuvioiden kanssa. Ei kylläkään kovin vakavaa, mutta sellasta että v*****aa koko ajan ja se ei ole kivaa :(

Mä myös havahduin yks päivä ihan miehellekkin sanomaan, että nyt taitaa kohta alkaa se hehkeä kausi tässä raskaudessa, kun ei ihan niin paljoa enää väsytä kun aiemmin :) Toivotaan, että näin käy ja jaksais jotain muutakin kotona tehdä kun maata sohvalla tai nukkua.

siniziin serkulla tosi huima kokemus. Aika karua, ettei oo mitenkään tullut esille aiemmin. Toki jos ultraa ei ole tarjolla, niin kuinkas se selviäiskään. On meillä suomessa siis aika hyvin kuitenkin asiat! Toivotaan, että pieni selviää ja kaikki menee hyvin.

Mytty viettää yhä hiljaisempaa kautta noiden liikkeiden kanssa ja viimeksi tänään olikin pakko dopplerilla metsästää sydänäänet. Sieltähän ne löytyi ja syke oli melkein 160...

Ainiin, mulle vois päivittää iäksi 24...

nelli & mytty 18+3
 
Mun puolesta voi laittaa nuo sukupuoliennusteet esille :)

Nyt tulen vain pikaiseen kertomaan, että sain tänään hankittua meidän vaaville matkarattaat mallia peg-perego, tutulta ostin. Meidän perheen ensimmäinen iso ostos tulevan perheenlisäyksen johdosta :) Nyt pääsen niitä näpräämään <3

Ja nyt nukkumaan... :)

Mami ja Nasu 19+0 POKS!
 
Huomenta!

Täällä on tuntunut liikkeitä nyt tosi ahkeraan, joka päivä aamusta töihin tullessa ja eniten silloin kun istun palaverissa ja pitäs keskittyä johonkin tärkeään niin alkaa melkoinen mylläkkä tuolla mahassa.

Mä olen miettinyt varmaan pääni puhki tuon vaunuasian kanssa, mitä kaikkea pitää ottaa huomioon? Ainut mikä mulle menee itsestään selvyytenä on että niiden on oltava helposti kasaanlaitettavat ja kasattavat, mutta muuten ei ole hajuakaan mitä muuta tarpeellista siinä on oltava... Mun on varmaan otettava joku lapsellinen mukan sinne vaunukauppaan avuksi, jos meen sinne itekseen niin varmaan ostan kaikista epäkäytännöllisemmät vaunut mitä ikinä löytyy.

Ja sitten oon miettiny tota äitiyslomaa ja vanhempainlomaa, senkään laskutapa ei mulle aukea. Kävin kelan sivuilla ja ilmeisesti äitiysloma alkaa mulla 10.1, mutta millon se sitten loppuu vanhempainloman kanssa? Ja lasketaanko se äitiysraha / vanhempainraha viime vuoden tuloista vai mistä? Ja maksaako työpaikka äitiyslomaan asti palkaa? Voi hyvänen päivä miten vaikeita juttuja nää onkaan, ja eihän mun vielä tarttis edes ajatella mitään tälläsiä, mutta ne vaan kummittelee mielessä.... Varsinkin kun oon ihan käsi just näissä kelan asioissa kun mun ei oo koskaan tarvinnu muuta siellä asioida kuin opintotukea anoa.

Muoks, allekirjotus jäi...

Amos 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Amos: Sen verran osaan sanoa, et äippäraha lasketaan joko vuoden 2009 tuloista kun laskettu aika on vuonna 2011 tai sitten edeltävältä 6kk ajalta, jos palkkatulot on muuttunut 20%...näin itse olen ymmärtänyt. Ja mulla työpaikka maksaa 72 päivää normaalia palkkaa äippäloman alusta, koska olen vakituinen...määräaikaisella näin ei ole.
Sit noista vaunuista niin kannattaa käydä liikkeissä ja testata mitkä tuntuu työnnettäessä hyvältä eikä ole liian raskaat. Sitten kannattaa miettiä haluaako kovan kantokopan vai pehmeän; itse pidän pehmeästä, mutta toiset taas kovasta. Myöskin työntöaisan säätömahdollisuudet, renkaiden koko ja määrä ja ylipäänsä vaunujen koko vaikuttaa valintaan. Eli ei muuta kuin mies mukaan ja testailemaan...itse tein ekan lapsen kanssa sen virheen, että viime tingassa marssin kauppaan, näin alevaunut ja nappasin ne, mutta ne ei sitten todellakaan olleet meille hyvät. Tästä viisastuneena käyn hyvin tarkasti läpi mitä haluan ja mitä en :D

Masennuksesta kärsiville iso hali :hug:

Itse kävin tekemässä tänään "testikävelyn" ja se meni ihan hyvin, joten hyvillä mielin maanantaina töihin :)

Mami ja Nasu 19+1
 
Onnea iloisista ultrakuulumisista :flower:

Voimia kaikille sairauden kanssa kamppaileville!

Väsymys edelleen vaivaa. Työterveystarkastuksessa kävi ilmi, että hemoglobiini on laskenut ja on nyt 115. Se tyhmä neuvolantäti ei hemppaa ottanut viimeksikään vaikka mainitsin väsymyksestä. Viimeksi siis otettiin ekalla käynnillä kesäkuun lopussa ja silloin se taisi olla yli 120.

Huomista rakenneultaa odotellaan..
Puolestani sopii nuo tyttö/poikalupausten kirjaaminen. Täytyy vielä miehen kanssa puhua, mutta todennäköisesti jätetään kysymättä huomenna.

Blue ja pienokainen 20+0
 
Amos,Vaunuista mieti seuraavia asioita... korkeus,siis millä korkeudella koppa sitten sijaitsee. Jotkut vaunut on tosi matalia. Työntöaisan säätely mahdollisuus. Materiaalien puhdistus (vaaleat tekstiilit on hyvin arkoja siinä kohtaa varsinkin kun lapsi alkaa käyttää niitä yhdistelmiä rattaina). Sitten ratkasee paljon se missä ja mihin tarkotukseen vaunut on,käytetäänkö niitä paljon vai kuljetko pääsääntöisesti autolla ja vaunut lähinnä ulkona nukkumiseen. Tavarakorin tarpeellisuus,jos käyt vaunuilla paljon kaupassa jne. Perusvaunut neljällä pyörällä,isoinen renkaineen on mun mielestä parhaat jos on tarkotus liikkua lenkkiä yms.paljon. Kannattaa miettiä myös kantokoppaa siltä kantilta että kauan vauva mahtuu siinä nukkumaan.
Hintaa kannattaa kattoo,esim.emmaljungassa maksaa kaikki tykötarpeet päälle erikseen (tai ainakin aikanaan makso) ja hinta on loppujenlopuiks aika kova.
Äippäraha määräytyy joko viimeksi vahvistetusta verotuksesta tai viimeisten 6kk tulojen mukaan jos ne on paremmat. Muistaakseni se kesto äippäloman ja vapaan kans on 9-10kk,eli kun vauva on tuon ikänen voit valita kotihoidon tai työhönpaluun.
Se maksaako työpaikkasi palkkaa äippäloman aikana riippuu TESsistä,eli mitä sun alan työehtosopimus siitä sanoo,asiaa voi kysyä vaikka palkanlaskijalta=)
Aina toimiva vaihtoehto on mennä kelaan lippujen ja lappujen kans ja täytellä ne sen virkailijan kanssa=)
 
OIkein paljon onnea poikalupauksista :heart: minunkin mielestä sellainen tyttö/poika lupauslista olisi aika mukava :)

Sinizii toivottavasti pieni selviää :heart:

tää on nyt vaan tällanen nopee päivitys kun lähden kattelemaan vauvantarvikkeita :)
Mulla on alkanu ne kutittelut tuntumaan sen verran että ei voi olla ku liikettä :) ja toissapäivänä oli ihan muljahtelua ihan pieni ois kääntyilly :heart:

Happynow ja muru POKS 17+0 :heart:
 
Isot onnittelut kaikille rakenneultrassa käyneille! :flower: Täälläkin jo niin kovaa odotellaan omaa ultraa, vielä 2 viikkoa...

Minunkin puolesta voi tyttö- ja poikalupaukset kirjoittaa etusivulle. :)

wendy79: Mekin päädyttiin nyt noihin Emmaljungan Edge Duo Combeihin. :) Mm. siksi että värivaihtoehtoja on enemmän, ja vähän halvemmat... Mondialissa värit ei olleet kauhean kivat, ja tuo valkoinen/kerman väri ei kuitenkaan varmaan oo se paras mahdollinen, varsinkin kun vaunut menee monta vuotta, jos lisää lapsia siunaantuu niin varmasti heilläkin tulee olemaan käytössä.

Omaa napaa eli neuvolakuulumisia:

Painonmuutos: +467/viikko
Verenpaine: 128/82
Pissa puhdas
Hb: 136
Kohdunpohjankorkeus: 16,5
Sydämen syke: 145
Ja liikkeiden kohdalle merkattiin plussa :)

Kaikki siis hyvin. :) Neuvolan terkka oli vaihtunut, ja tulee nyt sit jatkossa olemaan tämä uusi... Hän oli ihan ok, mutta tykkäsin edellisestä enemmän. Harmi, kun oli vaihtunut. Seuraava neuvola on viikolla 22+ ja se on sit se Kela-käynti.

Vauvelin liikkeitä on nyt tuntunut joka päivä, tänä aamuna kun laitoin käden masun päälle, tunsin ihan kämmentä vasten pienen potkun! :heart:

~ Merve ja helmi 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset vaunuvastailijoille sekä noihin äippärahajuttuihin vastanneille! Nää on mulle kyllä ihan hepreaa koko jutut, mutta onneksi on aina joku joka on jo tehnyt näitä asioita ja on siis viisaampi. =) Vielä kysyn tuosta koppa-asiasta noissa vaunuissa, miten eroaa tuo kova ja pehmeä koppa käytössä? Mistä voi tietää kumpiko on parempi?? :LOL: Ja sitten kun niissä joissakin vaunuissa on lisävarusteena joku lämpöpussi, onko se oltava vai ajaako saman asian äitiyspakkauksen mukana tuleva lämpöpussi? Entäs se hoitolaukku, kannattaako se ottaa vaunujen mukana vai ostaa erikseen?

Tarkistin tuon TESsin ja kyllä se työnantaja meilläkin maksaa 3 kk palkkaa äitiysloman aikana. Jos nyt vielä väännetään rautalangasta niin sekö menee siis niin, että kun jään 10.1 äitiyslomalle niin maaliskuulle asti työnantaja maksaa palkan ja sen jälkeen muuttuu vanhempainrahaksi? Kun nimittäin siitä alko tämä pohdiskelu mulla kun mietin että jos jään 10.1 äippälomalle ja äitiysrahaa maksetaan vasta lasketun ajan lähettyvillä, niin mulla olisi jäänyt kuukausi jolloin en olisi saanut minkäänlaista rahaa mistään ja siksi aattelin näitä kysellä. Mutta jos kerran työnantaja maksaa ne kolme ensimmäistä kuukautta, niin ei siinä silloin olekaan mitään erikoista.

Vitsi että tunnen ihteni ihan idiootiksi kun en ymmärrä näistä mitään. Toivottavasti ette hermostu kun kyselen luultavasti aika hölmöjä. :LOL:
 
Kävin aamulla yleislääkärillä ja niinku arvata saattaa, se oli melkosta sirkusta :p. Lääkäri sanoi, että selkäkipu kuuluu raskauteen eikä sen takia määrätä pitkiä sairaslomia. Ja, että pitäs jumpata ja venytellä sitä selkää että kipu helpottus. En ees jaksanu sen kummemmin sitten selitellä, että ihan peruskävelykin sattuu jne. Otin sairaslomalapun käteen ja lähin menemään. Antoi hurjat kaks päivää saikkua. Mietti vielä, että no laittasko vielä huomisenkin. :LOL: Jos tää ei nyt pötköttelyllä yhtään parane niin maanantaina vaadin saada ajan neuvolaan. Ei tollasta pelleilyä viitti katella.

muoks. Vaunukopasta kyseltiin. Mulle suositeltiin puolipehmeää koppaa, mutta se taitaa olla ihan mitä siltä kopalta hakee. Ite ajattelin tuota puolipehmeää, koska se tuntu kaupassa melko kepeältä kantaa. Mielipidekysymys kai sekin :).

Adalmis ja möttönen 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille :) nyt niitä alkaa sit sateleen :heart:
Täytyykin itsekkin katsoo sitä elloksen takkia. eihän se oo kauheen ohut? kun jotkut villakangas takit liian ohuita :/ mä oon ainakin sellanen vilukissa talvisin..

Ja tosiaan lupaukset olis kyl kivat näkyä etusivulla jos vaan jaksat lisäillä vielä :)

Jane & Viltsu 20+2
 

Yhteistyössä