Jokohan sitä malttaisi hetkeksi istahtaa koneelle ja käydä synnytystä läpi, ei meinaa malttaisi pysyä vaavin luota hetkeäkään pois=)
28.2-1.3 välisenä önä heräsin puolen yön aikaan mahtavaan vatsakipuun --> maha aivan sekaisin, syytin ensin kaikkea mitä olin syönyt ja "unohdin" koko jutun. Noin 02.30 heräsin ensimmäiseen kipeään supistukseen ja aloin siitä kellottamaan. Kolmen maissa soitin lasten isälle varoitussoiton, että nyt olisi oikeasti lähtö tulossa. 03.30 soitin sitten ambulanssin ja herätin mummon, että nyt meikää viedään. Neljän maissa tuli lanssi ja lähdettiin huristelemaan. Lanssissa tuli kauhean pahaolo, koko ajan sai taistella oksennusta vastaan. Supistukset olivat edelelleen 10 minsan välein ja iski jo pelko, että taaskohan kuitenkin tuli turha reissu...
No, viiden aikaan oltiin sairaalassa ja käyrille ja peräruiskua odottamaan. Kuuden aikaan tutkittiin ja olin vasta 2cm auki, no pah. Sanoinkin kätilölle, että taasko te laitatte minut kuitenkin kotiin, kätilö vain nauroi ettei tosiaankaan enää.. Soitin sitten lasten isälle ja omalle äidille ja kerroin, että tänään päästää tosihommiin. Sanoin vielä lasten isälle, ettei hällä ole kiire vielä tulla, tässä menee aikaa...
06-07 nautiskelin ammeessa ja sitten olikin aika siirtyä saliin. Kätilö laittoi tipan ja tilasi mulle aamupalan (siinä vaiheessa kuvittelin vielä pystyväni syömään). 07.30, kun aamupala oli tuloillaan konttailin jo pitkin lattioita ja kätilö kysyi, että josko nyt suostuisit ottamaan sen kivunlievityksen ja suostuinhan minä. Kahdeksan jälkeen sain spinaalipuudutuksen ja supparit olivat aivan kauheat, olin ihan varma että kuolema tulee...
Vähän ennen puolta yhdeksää mulla alkoi tuntua siltä, että haluttaisi ponnistaa ja olinkin 10 cm auki, kalvot puhki ja hommiin. Poika syntyi 13min. ponnistamisen jälkeen 08.43 ja pojan isä käveli ovesta sisään 08.49...Vähänkö hällä harmitti, mutta kaikki eteni niin nopeasti.
Itselle jäi tosi hyvä mieli synnytyksestä, vaikka kivut olivat kauheat. Kätilöt olivat aivan ihania, toinen piti koko ajan kädestä kun supisti. Heidän kanssaan oli lysti synnyttää:flower:
Ja palkintohan on niin huima:kiss:Äidin rakkauspakkaus:kiss: Ja mikä ihaninta, pojan syntymän jälkeen ollaan jotenkin lasten isän kanssa löydetty toisemme, onko se kestävää se jää nähtäväksi..
Auneliini+Jaakko 10pv