****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Onnea jälleen vauvaantuneille :flower:

..ja sen verran että täällä sitä edelleen roikutaan yhtenäisenä palana, eipä juurikaan ole jakautumisesta tietoakaan.. Välillä supistaa mutta ei mitenkään että ne vielä hälyyttäviä olisivat..

:wave: Sasuma ja rakas :kiss: 40+4
 
Onnea jälleen vauvaantuneille :flower:

..ja sen verran että täällä sitä edelleen roikutaan yhtenäisenä palana, eipä juurikaan ole jakautumisesta tietoakaan.. Välillä supistaa mutta ei mitenkään että ne vielä hälyyttäviä olisivat..

:wave: Sasuma ja rakas :kiss: 40+4
Täällä myös!! Supistuksia tuli koko eilisen illan ja jatkui puoli kahteen asti yöllä, mutta sitten täysi stoppi. Tänään tullut muutamia kipeitäkin, mutta ei mitään ihmeellistä myöskään.
Toivotaan meille parasta sasuma!!

Jenni ja Jeppis 41+1
 
Onnea taas uusista vauvoista!

).( Meille syntyi pikku prinsessa 28.2. rv 41+0. Synnärille lähdettiin 26. päivä vedenmenoepäilyn vuoksi, mutta ei se vettä ollut. Vauvan sykkeet oli kuitenkin niin korkealla, että jäin osastolle tarkkailuun yön yli. Sunnuntaina aamuyöstä alkoivat ennakoivat ja välimatkan vuoksi jäin osastolle odottamaan synnytyksen alkua. Illalla seitsemän aikaan sanoin, että vauva syntyy yöllä. Synnytys alkoi puoli kymmeneltä ja heti yhden jälkeen kiukkuinen tyttö oli sylissä. Kauratyynyllä ja suihkulla pärjäsin puolille öin, paraservikaali ehti olemaan parin supistuksen ajan (pyöristi pahimman terän pois, mutta jätti kyllä kivun hyvin) ja sitten meni vedet ja alkoi ponnistus. Ilkein kipu tuli minusta siinä vaiheessa, kun koitin saada nenää ulos, olin ihan varma, että nyt repeää koko pyrstö. Mutta niin se vaan pimu tuli jälkiä jättämättä ja nyt on olo sen mukainen! Ei tullut edes nirhaumaa, johtuisiko siitä, että oli grammalleen esikoisen kokoinen.

Niin, ne mitat: 3520g, 50 cm, pipo 35 cm, 28.2.2011 klo 1.10, apgar 9-9-9
 
Pikaista päivitystä meille syntyi poika tiistaina 1.3 klo 08.43. Pikkuherran mitat olivat 3455g ja 50cm. Eilisestä lähtien ollaan oltu kotosalla, lisää synnytyksen kulusta myöhemmin
Kovasti onnea myös muille vauvaantuneille:hug:
Auneliini+Jaakko-rakas vrk:kiss:
 
Onnea Auneliini :heart:

Eipä täällä Essi muita taida enää olla ku me kaksi :D Mullaki maanantaina on ä-poli käynti, päätetään ilmeisesti tuolloin että milloin laitetaan käynnistykseen. Ite uskoisin että se olis siten se tiistai tai keskiviikko, ainakin toivottavasti, alkaa olla pikku hiljaa tukala olotila :whistle: ..tervetullut tämä vekara olis tietty jo ennemminkin ;)
Toivotaan Essi että pääset nyt tämän viikonlopun aikana jo tositoimiin :)

:wave: Sasuma ja rakas :kiss: 40+5
 
Moikka!
Onnea kaikille vauvan saaneille =)

Meidän Ukko syntyi maanantaina 28.2. Poika oli 51cm ja 3390g
Synnytys alkoi sunnuntaina yhdeltätoista ja maanantaina 13:59 syntyi. Oli aika urakka mutta palkitsi lopussa :)
Eilen saavuttin kotiin ja harjoitellaan vauva-arkea :)
T:Sike ja Ukko 5 päivää
 
Sasuma , ei ole merkkiäkään että vielä ennen maanantaita lähtisi :( Mä olen täysin turvautunut siihen maanantai aamun menoon vaan.
Toivon todella, että sunkin poli käynti tuottaa tulosta. Tää loppuajan odotus on kyllä ihan karmivaa ja piinaavaa.

Jenni ja Jeppis 41+3
 
essi ja sasuma, minäkin vielä täällä :wave:

Hirvittäviä supistustykityksiä tuli eilen ja tänään, mutta loppuvat aina kun nousen ylös. On niin tympee olo ettei tosikaan. Vähänkö eppää että teillä on jo maanantaille ajat molemmille :<. Mulle vasta soitetaan maanantaina ja ilmeisesti keskiviikoksi saan ajan yliaikaiskontrolliin. Silloin ehkä käynnistetään jos paikat on tarpeeksi kypsät tai sit siitä parin päivän päästä. Yritän siis ajatella, että viikon päästä vauva ois jo hyvällä lykyllä maailmassa :heart:

Tylsää ja tympeetä meinaa olla |O.

Adalmis 41+0
 
( . )
Eilen kauppareissulta tultaessa tuli semmosiakin supistuksia että ajattelin jo että voi ihanaa jos nää nyt alkaa nii vois illalla lähteä laitokselle. PAH! Kestiköhän ne taas jotain puolisen tuntia ja laantui tollaseksi alavatsakivuksi vain.. Alavatsakipua sitten onki jatkunu lähestulkoon siitä asti.
Mullakin siis Adalmis huomenna yliaikaiskontrolli ja itse epäilen että kännistetään tuolloin keskiviikkona.
Max. viikko enää tätä odottelua.. :whistle:

:wave: Sasuma ja rakas :kiss: 41+0
 
Hyvää yötä!!
Sain juuri Nyytin nukahtamaan ja pikasesti tulin päivittämään samalla kun haukkaan yöpalaa...

eli meille siis syntyi kuin syntyikin tyttö!!! Synnärille lähdettiin lauantai aamuna 26.2. siinä neljän jälkeen, säännöllisiksi supparit muuttu puoli kolmen maissa, 3-4cm oli auki kun tutkittiin, sitte kylpyyn ja siel olin n.40minsaa kunnes teki tosi kipeetä, heti kun kylvystä päästiin saliin, sain kohdunkaulan puudutteen ja puhkastiin kalvot... 9 pisteen tyttö syntyi 7.44 14minuutin ponnistamisen jälkeen, ilman suurempia vaurioita vaikka kokoa olikin 4310g ja 53cm, pipo oli 37cm ja raskausviikkoja 40+3.

Tiistaina päästiin kotiin, kun eka oltiin seurattu bilirubiiniarvoja... maito nousi kotona illalla ja suhteellisen mukavasti on tää vauva elämä isoveljien kanssa lähteny käyntiin... vattavaivoista neiti vähän kärsii.... muutoin nukkunut ja syönyt hyvin (paitsi tämä ilta meni ketuilleen)... isäntä oli viimeviikon kotona ja aamulla lähtee töihin... jännittää jäädä kolmen kanssa yksin kotiin... mutta toivotaan et kaikki menee hyvin... Isoveljet tykkää siskosta, vaikka mustasukkasuutta on havaittavissa ja veljestenvälinen kinastelu lisääntyny rankasti... mut ajan kanssa...
nyt hyvää yötä ja jaksamista!!!!!!!!!

Maariana83 + Nyytti 1vko 1pvä
 
Mut palautettiin jälleen kerran kotiin! Salit olivat aivan täynnä joten kalvojenpuhkasuun en edelleenkään päässyt. Huomis aamuksi nyt kuitenkin on sali varattu , joten vielä yksi yö on jaksettava.
Se siitä niin pienestä kääröstä... Painoarvio meinaan tänään 4159g. Innolla odotan minkä kokoinen oikeasti onkaan. Itse en luota enää yhtään noihin ultrauksiin ja niiden kokoihin.

Jenni ja Jeppis 41+5
 
essi, no höh :/ toivottavasti huomenna sitten jo onnistuis! :)

mitenköhän sasuman kontrolli meni? :O

Mä sain keskiviikoksi kontrolliajan äitipolille. Ehkä silloin käynnistävät tai sit loppuviikosta. Riippuu mikä tilanne alhaalla on ja varmaan sairaalan kiireestäkin. Tällä viikolla sen täytyy kuitenkin syntyä, oon näin päättäny! :D

Adalmis ja keijo 41+2
 
Jokohan sitä malttaisi hetkeksi istahtaa koneelle ja käydä synnytystä läpi, ei meinaa malttaisi pysyä vaavin luota hetkeäkään pois=)
28.2-1.3 välisenä önä heräsin puolen yön aikaan mahtavaan vatsakipuun --> maha aivan sekaisin, syytin ensin kaikkea mitä olin syönyt ja "unohdin" koko jutun. Noin 02.30 heräsin ensimmäiseen kipeään supistukseen ja aloin siitä kellottamaan. Kolmen maissa soitin lasten isälle varoitussoiton, että nyt olisi oikeasti lähtö tulossa. 03.30 soitin sitten ambulanssin ja herätin mummon, että nyt meikää viedään. Neljän maissa tuli lanssi ja lähdettiin huristelemaan. Lanssissa tuli kauhean pahaolo, koko ajan sai taistella oksennusta vastaan. Supistukset olivat edelelleen 10 minsan välein ja iski jo pelko, että taaskohan kuitenkin tuli turha reissu...
No, viiden aikaan oltiin sairaalassa ja käyrille ja peräruiskua odottamaan. Kuuden aikaan tutkittiin ja olin vasta 2cm auki, no pah. Sanoinkin kätilölle, että taasko te laitatte minut kuitenkin kotiin, kätilö vain nauroi ettei tosiaankaan enää.. Soitin sitten lasten isälle ja omalle äidille ja kerroin, että tänään päästää tosihommiin. Sanoin vielä lasten isälle, ettei hällä ole kiire vielä tulla, tässä menee aikaa...
06-07 nautiskelin ammeessa ja sitten olikin aika siirtyä saliin. Kätilö laittoi tipan ja tilasi mulle aamupalan (siinä vaiheessa kuvittelin vielä pystyväni syömään). 07.30, kun aamupala oli tuloillaan konttailin jo pitkin lattioita ja kätilö kysyi, että josko nyt suostuisit ottamaan sen kivunlievityksen ja suostuinhan minä. Kahdeksan jälkeen sain spinaalipuudutuksen ja supparit olivat aivan kauheat, olin ihan varma että kuolema tulee...
Vähän ennen puolta yhdeksää mulla alkoi tuntua siltä, että haluttaisi ponnistaa ja olinkin 10 cm auki, kalvot puhki ja hommiin. Poika syntyi 13min. ponnistamisen jälkeen 08.43 ja pojan isä käveli ovesta sisään 08.49...Vähänkö hällä harmitti, mutta kaikki eteni niin nopeasti.
Itselle jäi tosi hyvä mieli synnytyksestä, vaikka kivut olivat kauheat. Kätilöt olivat aivan ihania, toinen piti koko ajan kädestä kun supisti. Heidän kanssaan oli lysti synnyttää:flower:
Ja palkintohan on niin huima:kiss:Äidin rakkauspakkaus:kiss: Ja mikä ihaninta, pojan syntymän jälkeen ollaan jotenkin lasten isän kanssa löydetty toisemme, onko se kestävää se jää nähtäväksi..
Auneliini+Jaakko 10pv
 
Tervehdys!

Päivitän tilannetta. Elikkä naistenpäivänä meille syntyi tyttö 3795g ja 51cm. Vihdoinkin.
Tänään kotiuduimme ja voi tätä ihanaa maidon tuoksuista elämää <3
Päivittelen lisää lähipäivinä.

Jenni ja Jeppis 2vrk
 
Ensimmäisenä onnittelut muillekin vauvaantuneille! :heart:

Ja sitten: Meille syntyi naistenpäivänä, 8.3. prinsessa. Painoa tytsyllä oli 3745g, pituutta 51,5cm ja PY 34cm :)

Maanataina tosiaan oli se kontrolli jossa lekuri teki sisätutkimuksen ja sai sitten hulautettua vedet siinä samalla lattialle. Siitä sitten sainki mennä heti synnytyssalin puolelle. Reilun vuorokauden ikäisenä tytteli joutui tehovalvontaan kun tulehdusarvot olivat nousseet. Aloittivat siellä sitten antibioottikuurin. Tänään päästiin kotiin :) :heart:

Sasuma ja prinsessa 3vrk :kiss:
 

Yhteistyössä