****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Kaks plus 5, voimia kovasti koko perheelle. Sanattomaksi vetää tollaset uutiset.

Tuuli tuule sinne missä muruseni on
Leiki hetki hänen hiuksillaan
Kerro rakkauteni, kerro kuinka ikävöin
Kerro, häntä ootan yhä vaan
 
Jaahas...saas nähdä tuleeko lähtö tällä kertaa oikeasti vai ei :) Tunti sitten tuntui, että jotain hulahti ja vessassa totesin, että housut on märät. Ja heti perään totesin, että tulee vähän verta. Koko illan on taas supistellut, mutta ei sen kummosemmin kuin edellisinäkään iltoina; selkä ehkä pikkuisen kipeämpi kuin kuina päivinä, mutta pistän sen siivouksen piikkiin. Soittelin taas synnärille, jossa käskettiin seurata seuraavat pari tuntia josko vielä vuotaa jotain ja jos tulee niin sitten mennään ja tietenkin myös siinä vaiheessa jos supparit muuttuu kipeiksi. Erona myös aiempiin iltoihin on se, että paikat on todella kipeät ja eri tavalla kuin ennen. Mutta sen verran olen jo aiemmista kerroista oppinut, että todennäköisesti tässä ei ole mitään ihmeellistä, mutta silti jännää :D
 
Tytöt Toivottavasti pääsen synnytteleen jo :)

Itellä ei vieläkään mitn.. Taas heräsin joskus 5 aikoihin. Ahistavaa kun ei saa nukuttua :( ja nyt kun ei kerkee takasin nukkuunkaan kun täytyy sinne polille lähtee. Toivottavasti se lekuri saa nyt pyöräyteltyä noita mun kalvoja niin että lähtis poika tuleen :) ei jaksa enää oottaa.. Ja tää viikonloppu olis kuitenkin nyt paras aika tulla kun miehen olis vähän pakko olla töissä maanantai ja tiistai : / ja käynnistysaika tulis kuitenkin jommalle kummalle päivälle niistä.. Arght, kauhee ressi tostaki. No jos joutuu ma käynnistää ni saa kyl sit miehen töissä keksiä jonkun muun sen tilalle.. On vaan hankalaa kun se tekee julkisivuremppoja ja niitä ei oo siä ku 2 sälliä tekemässä yhtä taloo ja siel ei oo nytkään kun ohuet levyt seinissä ja tänäänkään ei ukot pääse sinne tekeen mitn kun meillä on toi poliaika. Ni sit olis pakko niiden mennä tekeen se muorin koti valmiiks :D

Kai mä tuijotan telkkua hetken ja toivon et torkahan hetkeks. Sit suihkuun ja kattoon vaavia ultraan ja sorkittavaks.. Toivottavasti poju ei oo kauheen iso:heart:

Jane & Viltsu 41+3:heart:
 
En tiedä pitäisikö nauraa vai itkeä...
Illalla alkoi supistelemaan ensin 20 minuutin välein, sitten 15 minuutin. Siinä vaiheessa nappasin panadolit, painuin suihkuun ja sain nukuttua 1,5h. Heräsin kipeisiin supistuksiin ja soittelin miehen yötöistä kotiin, kun supistusten väli vaihteli 8-10 minuuttiin. Siinä sitten kärvistelin niiden supistusten tahdissa 2,5 välillä suihkussa ja milloin missäkin. Mies painui nukkumaan, kun ei väli lyhentynyt ja minä ravasin kotona kuoppaa lattiaan. Klo 5.30 soittelin jo synnärille, kun tuntui kipeältä ja sanoivat, että tervetuloa kun siltä tuntuu. Noh, minä sitten vielä päätin mennä suihkuun, kun ei supparit tajua vieneet ja kuinkas kävi...suihkussa tuntui supistuksia, mutta sieltä pois tullessa torkahdin sohvalle ja äsken herätessä säännölliset supistukset oli enää muisto vain (kuten kätilö puhelimessa sanoi, että saattaa käydä) ja jäljellä on erittäin kipeät paikat ja epäsäännölliset siedettävät supparit. Lähetin sitten miehen takaisin töihin ja nyt alan paimentamaan lapsia eskariin ja kerhoon...Silmät on ristissä ja paikat huutaa armoa, mutta näillä mennään. Onneksi on viikonloppu eikä tarvitse seuraavaan pariin päivään miettiä raaskiiko miestä hälyttää kotiin vai ei.
Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että aiemmat raskaudet oli paljon helpompia, kun mitään viitteitä synnytykseen ei ollut ennen kuin sen aika oikeasti oli :D

Muoks: Janelle vielä tsempit, et tämän päiväinen tutkimus tuottais jotain tulosta!!
Aapelikaapeli: Mulla olis kyllä käyttöä sellaisille testereille, mutta ei meillä kyllä neuvolassa/sairaalassa ole ollut puhettakaan siitä, että niitä kotiin saisi. Viimeksi testasivat sairaalassa, kun liikehälytyksen takia mentiin sinne.

Mami ja Nasu 40+2
 
Viimeksi muokattu:
tytöt ja jane toivottavasti tänään olisi teidän päivä=) Tää unettomuus on kyllä hurjaa, yöt menee kupistessa ja vessassa juostessa... Toivottavasti saan tänään päivällä nukuttua, kun kaverin kanssa olisi tarkoitus katsoa TSH:t tänään putkeen:popcorn:
 
Kaksplus,En voi kuvitella pahempaa kun oman lapsen kuolema...toivon teidän perheelle niin paljon jaksamista ja voimia kun ikinä pystyn... otan koko sydämestä osaa suruunne:':)hug:

Veti ihan nyt fiilikset pois tää järkyttävä uutinen,onnea kuitenkin kaikille vauvaantuneille....
 
tytöt: mulle antoi terkka niitä kun ei oltu varmoja mitä sieltä lorahtelee. on jotain ph lappuja. tiedän tunteen kun supistukset laantuu. ite monet illat kärvistellyt. ei kiva ei.

jane: toivotaan nyt että vkl aikaan syntyisi. onnea matkaan kauheasti.

itellä supisti aamulla niin ettei vessa käynnistä meinannut tulla mitään, mut nyt aivan normi olo. aattelin lähtä ostaan vauvalle vielä ammeen ja itelle rautatabletit. muutama tunti omaa aikaa, kun pienet tarhassa.


aapelikaapeli 38+5 eihän tarvi enää kauan eihän
 
Tsemppiä unettomuuden kanssa kamppaileville! Täällä taas nyt nukutaan niin makoisasti että energiaakin on ihan vaikka muille jakaa! Harmi että edelleenkään ei voi nukkua varastoon...

Sen verran olen puuhaillut tällä viikolla, että kahtena päivänä on nyt supistellut enemmän tai vähemmän jatkuvasti (tosin edelleen ihan kivuttomasti harkkasupistusten muodossa) ja eilen tuli ihania sukkapuikkopistoja nivusiin useammankin kerran (aiemmin olen ehkä pari kertaa saanut kokea niitä). Ehkäpä tuolla alakerrassa jotain tapahtuu :)

Meilläkin ensisänkynä toimii äitiyspakkauksen laatikko, joka on pinniksessä. Ja musiikki synnytyssaliin kulkee miehen puhelimen mukana, siinä kun on ihan hyvät kaiuttimet :) Läppäriä en meinannut ottaa mukaan laitokselle, sillä pääsen kännykän kautta nettiin helposti.

Mutta nyt puuhailemaan, vuorossa vaatekaappien järjestys ja keittiön siivous!

pokemoni & myttynen 38+3
 
Janelle tsemppiä polille! Toivottavasti jotain tapahtuu =)

Toivottavasti Tytöilläkin alkaa tapahtua tarpeeksi paljon, että lapsi sieltä ulos tulee... Todella turhauttavan kuuloista!

Kaikille muillekin unettomille tsemppiä!

Kääkkikselle ja Juhannuslikalle onnittelut pienistä! :flower:

Eilen kävin siellä polilla synnytystapa-arviossa.Lääkäri ensin lähinnä haastatteli ja sitten katsoi vauvan kokoa. Ensin kokoili ulkoisesti, että ei ainakaan mikään pieni vaavi ole tulossa. Sitten vielä ultrasi päälle ja kokoarvioksi sai 4,1kg! Sisätutkimusta ei edes tehnyt, eikä mitään muutakaan, kun arveli, ettei mitään estettä alatiesynnytykselle ole haastattelun perusteella ja koska tuo lapsi on vielä kooltaan ihan normaalin rajoissa, olkoonkin, että menee kokokäyrällä +2... No, itse kun vähän pelästyin tuota kokoa ja kysäisin, että vaikuttaako tuo minun raskausdiabetes diagnoosini mihinkään. Että aletaanko mahdollista käynnistystä miettiä jossain vaiheessa aikaisemmin. Sain sitten uuden ajan lasketulle ajalle (22.2), jolloin kohdunsuun tilanteesta riippuen voidaan miettiä käynnistystä. Sen verran itse olin katsovinani, että tuon vauva olisi pään mukaan isompi kuin mahanympäryksen, joten ei olisi ns. sokerivauva. Mutta en sitten tiedä onko nyt kiva synnyttää mitään isopäistäkään vauvaa :/ Edellinen synnytys oli mielestäni todella helppo ja toivuin sektiosta oikein hyvin ja nyt sitten pitäisi saada tuommoinen iso vaavi ulos ihan alakautta :eek:

Seepia ja Sintti 38+3
 

Yhteistyössä