*Helmikuun Hehkeät 2011, MARRASKUU*

Talventaika voimia teille ja onnea pikku prinssistä :heart: tulipas tuo yllätyksenä!

Onnea uuteen kotiin jo muuttaneille...itselläni se on edessä nyt su ja kauhea räkätauti päällä päätin nyt yöllä etten aio kituuttaa vaan haen seuraavat kaksi yötä sairaslomaa on meinaan sen verran voipunut olo vaikkei kuumetta olekkaan...

Su jälkeen ollaankin nettipimennossa jonnekkin 3 päivään asti joten voikaahan paksusti... palailen muuton jälkeen ellen vielä viikonloppuna kerkeä :heart:

Happynow ja pienimies 27+1 :kiss:
 
Talventaika onnea myös tällä puolella pikkuprinssin johdosta!

Happynow ihan oikea päätös varmasti tuo saikun hakeminen, ei se ole pienellekkään hyvä puolikuntosena töissä kukkua. Eikä myös sulle!!

Täällä myös lulun tavoin liikkeet himmentyneet pikkasen, tuntuu kuitenkin liikelaskentaa tehdessä helposti se 10 (ja usein ihan 15-30 minuutissa). Eilisessä neuvolassa siitä kysyin ja täti sanoi, että näillä viikoilla alkaa pieni olemaan jo niin iso, että kohdussa tila alkaa lopuua ja siksi liikkeet pikkasen vaimenee ja ikään kuin muuttaa muotoaan sellaseksi venyttelyksi ja pökkimiseksi kun ei enää mahdu kunnolla monottamaan. Eli ei tarvi tädin mielestä olla huolissaan niin kauan kun liikkeitä tuntuu, sit jos huolettaa paljon niin ei muuta kun soittoa äippäpolille ja kontrolliin.

nelli & mytty 28+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea TalvenTaika pienestä pojasta :heart:

Täälä ei edelleenkään kummempia.. Olis työpaikan pikkujoulut tänään, täytynee mennä syömään ja tervehtimään työkavereita piiiitkästä aikaa sairaslomien jälkeen =)

Sasuma ja taapero 26+5 :kiss:
 
Onnea TalvenTaika pikkuprinssistä!

Ja tosiaan Commander, ole tarkkana vichyjen kanssa, ettei niissä ole suoloja. Muuten joudut ojasta allikkoon.

ON Jotta stressi raskauden aikana pysyisi vakiona, eilinen kohdunkaulakontrolli osoitti kohdunkaulan tilanteen pysyneen ihan hyvänä ja ennallaan, _mutta_ vauva on pieni. Pää oli viikoillaan, 27+3, mutta masu oli vain 25+5, reisi puolivälistä. Painoarvio oli sentään 942g, kun esikoinen oli aikanaan 27+6 1184g. Kahden viikon päästä on kontrolli erityisesti kasvun vuoksi...
 
Talventaika: Suuret onnittelut pienestä pojasta! :heart: :flower: Ja hienoa, että pikkuinen voi hyvin. Paljon voimia sinne! Saakos kysyä, mikä johti kiirelliseen sektioon, mitä tapahtui?

Ei melkein mahda uskoa, että helmikuisia alkaa jo putkahtelemaan maailmaan. :) Mies kysyi multa eilen, mitä meidän vauvalle tapahtuis jos se nyt syntyis, vastasin että varmaan joutuis Tampereelle kun Vaasassa ei hoideta näin pieniä, mutta vielä muutama viikko eteenpäin niin hoidettais jo Vaasassa ja näilläkin viikoilla on jo 90% mahdollisuus pienellä jäädä henkiin.

Nyt mulle on iskenyt kauhea paniikki, että meillä ei ole vielä juuri mitään valmiina vauvaa varten jne. Paljon pikkujuttuja vielä puuttuu. Tilasin äsken netistä jotain ja kohta ois tarkoitus lähteä vaateostoksille. Mistähän sitä tietää, kuinka paljon vaatteita kannattaa ostaa vauvalle ja minkä kokoisia näin alkuun? Onko vastasyntyneelle esim. 56 cm vaatteet liian isoja, pitäiskö olla 50 cm vaatteita?

Täälläkin vauva on välillä rauhallisempi ja välillä taas aktiivisempi, mut liikkeitä kyllä tuntuu joka päivä ja pääasiassa paljon. :) Oon alkanut tuntemaan vauvan kääntymiset, se kääntyilee tosi paljon ja ajoittain näkee kun joku osa painautuu niin että tulee sellanen kumpu mahaan, esim. pylly, jalka tms. :D

~ Merve ja masupoika 28+4
 
Talventai: Minäkin toivotan onnea pienen pojan syntymän johdosta koko teidän perheelle!:flower: Toivottavasti kaikki sujuu jatkossa hyvin sekä vauvalla että sinulla.
Mielenkiinnolla jään minäkin odottamaan tietoa, mikä johti ennenaikaiseen syntymään (siis sikäli, että sen haluat meille joskus kertoa). Voimia sinne kovasti. Saitte joululahjan etukäteen.

Kultatiuku ja Nötterö rv 30+0
 
Lulu; Mä inhoan limeä ja sitruunaa, eli en ole niitä veteen laittanut :) Ostin nyt hiilihapollista lähdevettä, siinä ei ainakaan ole mitään ylimääräistä. Tosin ei sitä hirveitä määriä alas mene, mutta oneksi edes jotain.

Talventaika: onnittelut vielä tälläkin puolella!

Merve: Se on melko mahdotonta tietää, minkä kokoisia vaatteita vauvasi tarvitsee. Se kun riippuu niin älyttömästi siitä syntymäkoosta. Meillä ei ole koskaan tarvitttu 50 senttisiä, 56:setkin mahtui päälle pari viikkoa. Ja lapset olleet syntyessään 3690 ja 4100 (51 senttisiä), mutta melko"rotevan mallisia". Sitten taas kaverilla 3 200 ja 51 cm vauva, joka tosi hoikanmallinen, ja hänelle 56 oli isoja. Niitä pieniä ei mun mielestä kannata ostaa, koska eihän alussa haittaa, vaikka olisi vähän reilujakin. Ja jos vauva on tosi pieni, voihan niitä käydä sitten hakemassa kaupasta.

ON: Turvotus vähän helpottanut ja tukala olo myös. Pomo antoi luvan tehdä osan päivästä töitä kotona tänään, mikä on ihanaa, koska pystyn ravaamaan tiheämmin vessassa noiden ananaskekkereiden jäljiltä ja saan istua jalat vaakatasossa. Iltapäivällä pitää kyllä mennä toimistolle, mutta kyllä sen muutaman tunnin kestää.

Iloista ja hyvinvoivaa viikonloppua kaikille! Yrittäkäähän loput vauvat nyt pysyä masuissa vielä turvallisemmille viikoille asti :)

Commander ja Pep 28+1
 
Merve Esikoinen oli 49 senttiä ja 3500g, koko 56 meni ensimmäiset 3 kk (hidaskasvuinen pimu oli ekat 18 kk). Alussa 56 toki oli iso mutta silloin oli vain hyvä, että hihat olivat pitkät (vastasyntyneen sormet palelevat herkästi) ja viluvarpaisiin kun laittoi sukat, ei liiasta lahjemitastakaan ollut huolta. En tällekään ole 5-kymppisiä hommaamassa, paitsi jos todenteolla alkaa vaikuttaa sille, että tämä on syntymästään saakka ihan kirppu. Eilinen kun painoarvio ei kauheasti lupaa laskettuna aikana juurikaan yli 2500 gramman syntymäpainoa.
 
Onnea Talventaika :heart: ja kaikkea hyvää pikkuprinssille!

Kävin neuvolassa ja saikkua jatkettiin. Mua vähän nolottaa mennä tänään työpaikan pikkujouluihin, kun oon saikulla. Mutku aattelin vaan käydä syömässä ja siellä kun saa istua eikä tarvi seisoa niinku töissä. Silti vähän nolottaa...

-Happis ja pikku-Kalle 30+3
 
talventaika onnittelut! :heart: pikkumieshän aikaseen maailmaan halusi!

nyt sitten omaan napaan:
Neuvolassa käyty ja suurinosa uutisista oli ihan positiivisia. Huono puoli olikin sitten se että neuvolan täti kielsi kaiken rankan liikkumisen ku supistelut ei enää ookkaa vaa harmittomia pikkusia. Vauva oli jo laskeutunut tosi paljon eikä pää hirveesti liikkunu eli melkein kiinnittyny... :( kahden viikon pääst ylimääräinen lääkärineuvola... Pelottaa kyllä hiukan että mitäs jos vauva tuleeki ennen aikojaan,mutta viikkoja onneksi jo ihan kohtuullisesti että neuvolan täti sanoi "ei hätää enää,mutta jos nyt 4 viikkoa päästäisi eteenpäin"

bb & baby 30+2
 
Tänään oli myös neuvola. Sokerit ok, seuranta jatkossa 2-3 kertaa viikossa. Jos arvot nousee niin sitten useammin. Täti kuunteli Duden sykkeen ja oli tosi nopea, tietenkin pysäytti että onko jotain vikana. Eilen oli meinaan hiljainen päivä, ei paljoa liikettä tuntunut ja olin jo huolissani.
Sain sitten makoilla jonkun aikaan rauhassa, seurattiin että laskeeko syke. Kyllähän sä lähti laskuun ja oli sitten normaali. Neuvolatäti meinasi, että saattoi johtua siitä kun kävelin neuvolaan tuolla pakkasessa. Vielä ei ainakaan ole tarvetta lähetteeseen synnnytystapakartoitukseen Naikkarille. Poitsu menee täysin keskikäyrällä ja lantio vaikuttaa meikäläisellä sen verran hyvältä mutta tätäkin seurataan sitten jatkossa koko ajan.
Otin tänään sen influenssa/possunuha-rokotteen, kuulun muutenkin riskiryhmään niin ajattelin että otan sen nyt samalla. Tätikin suositteli sen ottamista.
Mitäs muuta.... paino on tippunut 20g viikko vauhdilla, jihuu!!! :LOL: Tosin saa kyllä tippuakin kun tuota lähtöpainoa on sen verran reippaasti.
Ensi viikolla olisi toinen kerta perhevalmennusta ja parin viikon päästä taas neuvola :)

Minnis ja Dude 30+2
 
Taventaika,paljon onnea prinssistä:heart:Yllättäen tosiaan tuli tähän maailmaan,toivottavasti kaikki menee hyvin:)

Merve,Kyllä mulla poikkeuksetta ekat vaatteet esikoiselle oli 56 senttisiä...poika syntyessään 49cm,3400g,mut otti heti kauheen kasvuspurtin ja ei kovinkaan kauaa kestäny et sai jo 60cm päälle. Eikä noita pieniä kannata kauheesti ostaa muutenkaan. Ja sanon tässä jälleen kerran itseäni toistaen:D että ei se vauva heti alkuun tarvi kun äidin ja tissit (pullon),joten ei mitään suurempaa paniikkia niiden pikkujuttujen kanssa...kerkii hankkiin sit kun vauva on maailmassa:)

Miä en oo tikkuu ristiin laittanu vauvan tulon johdosta...pitäs vaatteet kaivaa jostain kätköistä esiin,et sais sit pestyä lähempänä h-hetkeä,samoten kestovaipat ja harsot... Lähinnä nyt ahistaa et joulu on taas kohta ja senkään asian eteen en oo tehny mitään...no joulukortit oon askarrellu,mut lahjoja en oo ees miettiny. Onneks siivouksesta ei tarvi huolehtii,kun tulee siivooja:)

Repa ja säynävä 28+6
 
Vielä onnittelut Talventaika, kiireinen on pikkuinen ollut :heart:

Meidän vauvan tarvikkeet on ties missä.. siskolla suurin osa. Pitäisi varmaan alkaa käydä läpi, tarvitaanko jotain ja millaisia pikkuvaatteita on jne. Jotenkin yllättävän nopeasti tämä aika on mennyt tämän kakkosen kohdalla..

Selkää on kovasti särkenyt ja olinkin yhden päivän kotona lepuuttelemassa. Näin iltapäivällä alkaa jo olla vaikea istua tietokoneen ääressä, jomottaa niin kovasti. Ja yöllä on sitten vuorossa lonkkakivut.. nice. Vielä tässä pitäsii sen 10 viikkoa ainakin olla yhdessä kasassa (en tosiaan usko, että yhtään aiemmin lähtee tulemaan). Pikkuinen möyryää mahassa oikein kunnolla :)

Blue ja pienokainen 30+0 poks :rolleyes:
 
TalvenTaika hirmuisesti onnea pikkuisen pojan johdosta! :) Hienoa kuulla, että kaikki on hyvin ja pikkuisella on hyvät oltavat! :heart: Käy aina välillä ilmoittelemassa miten poju kasvaa, jos vain jaksat tai ehdit.

Hurjasti tsemppiä jatkoon! :flower:

Tää tyttö lähtee riessuun! :) Saa nähdä mitä selkä tykkää autossa istumisesta Rovaniemi-Jyväskylä välillä.. Onneks pysähdellään useasti ja pääsee käveleskelemään välillä. Veikkaan et osa ajasta menee nukkuessa.. :D Paljon vaan tyynyjä mukaan!

Voikaahan paksusti!

Lulu ja mukelo 30+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea talventaika ja poika :heart: Jopas täällä on ollut vauhdikasta! Toivottavasti pikkumies jaksaa kasvaa ja voimistua, hyvältä ainakin kuulosti tilanne nyt! :hug:

Mä oon jumittanut töissä, edelleen mennä porskutan vaikka kyllä kai tässä kohta jo lomille joutais. Mielenkiinnolla odottelen tulevan työvuorolistan merkkausta, siellä pitäisi viimeistään 13.12. olla mulle loma piirrettynä mutta saa nyt nähdä, haen sitten saikkua jos ei muuten. Nyt olen viikonloppuvapaalla ja järkkään kaksosille huomiseksi synttärijuhlia, eihän ne ole kuin reilun kuukauden myöhässä :whistle: Palvihirvi-täytteinen voileipäkakku tekeytyy jääkaapissa (nam!) ja täytekakun haen huomenna leipomosta, multa puuttuu ihan varmasti joku leivontageeni kun en saa itse täytekakkua onnistumaan : /

Tavaroiden hankintaan olen viimeinkin herännyt, muutamia pikkusia vaatteita olen ostanut ja valkannut kaikki "ei minkään väriset" varastosta odottamaan pesua. Tuttipulloja ostin tänään Halpa-Hallin 2kpl 5:llä eurolla tarjouksesta. Turvakaukalo tuotiin sisälle autotallista, mutta edelleen haaveilen sellaisesta telakka-mallista.. Vaunut pitäisi pikkuhiljaa tilata, kun nyt saisi päätettyä minkälaiset. Toppahaalaria en ole vauvalle löytänyt, kaikki kaupassa tarjolla olevat on niin selvästi jomman kumman värisiä! Mistä kummasta löydän neutraalin värisen haalarin? Onko tämä epätietoisuus vauvan sukupuolesta muille haastavaa, siis näiden tavarahankintojen puolesta, vai olenko mä ainoa joka tästä "stressaa"?!

Jepulis, tarttee lähteä vielä kauppaan hakemaan loput juhlatarjottavat huomiseksi (näin meidän kesken, on tosi ärsyttävää kun miehen veljen porukka tulee aina juhliin tuhannen nälkäisinä ja tyhjentävät sitten koko kahvipöydän yhdellä istumalla.. Vielä ihan kehtaavat mainostaa, että eivät ole koko päivänä syöneet mitään! Joo kivahan se on että kelpaa, mutta tarvis muillekin sitä tarjottavaa riittää, eikä muutenkaan ole mukavaa että tullaan sit "vieraaseen" pöytään tankkaamaan. Nyt oon kyllä varautunu siihen malliin että pitäisi riittää, muutamasta vahingosta viisastuneena..:headwall:)

neitiniisku ja valtava pötsi 28+3 (mistä näitä viikkoja oikein tulee?! :saint:)
 
Neitiniisku: Mä olen kyllä ostanut paljon ruskeaa ja valkoista, vaikka tiedänkin, että poika on tulossa. Nehän on mun mielestä neutraaleja värejä, jotka käy kummallekin. En pidä poikien sinisistä vaatteista, ruskeat ja valkoiset on musta kivempia. Siksi näin. Mutta kyllä kieltämättä valtaosa vauvojen vaatteista on joko tyttöjen tai poikien, saa aika tarkkana sieltä joukosta etsiä neutraaleja...

ON: Sain just tietää, että ensi viikolla tulee postissa kaverilta laatikollinen poikavauvan vaatetta :) Ihanaa päästä katsomaan, mitä sieltä tulee. Se on vielä jännempää kuin äitiyspakkaus, jonka sisällön on jo nähnyt netissä. Ihan kuin ois jo joulu :) Ja keskiviikkona ois se vauvakamojen haku Babystylestä, sitä odotan kuin kuuta nousevaa! Mikähän siinä onkin niin kivaa saada kotiin täyteen pienen tavaraa, joita ei tarvitse vielä pitkään aikaan? Kaikki muu ylimääräinen tavara vain ärsyttäisi, mutta nämä ne vaan ei yhtään :)

Commander ja Pepe 28+1
 
Onnea talventaika! :heart:

Valmennuksista joku kyseli. Mulle sanottiin viime neuvolassa että meiän valmennukset menee tammikuulle niinku arvelinki kun nuo joulu ja muut tulee just tuohon väliin.

Kävin tänään sokerirasituksessa ja olihan ällöä! Keväälläkin kävin niin ei sillon ollu mitään ongelmaa. Nyt meinas laatta lentää ja pyörryttää aivan hirveesti. Ja sit kun lähdin labrasta töihin niin olin aivan hepakoissa ja valmis lentämään vaikka kuuhun :LOL:. Nooh, vauvalla oli ainakin kovin hauskaa. Heitteli volttia sillonkin kun itestä tuntu että taju lähtee :p.

Maanantaina soittelevat tuloksista ja keskiviikkona on sit neuvola jälleen. Paino on varmaan taas noussu /o\.

Adalmis ja keijo 26+6
 
Talventaijan koko perheelle paljon onnea :heart: ja voimia pikku-prinssille kasvamiseen.

Täällä voidaan hyvin edelleen , aloitin taas kuntosaleilun kun fillari piti laittaa talviteloille, joten nyt olen siirtynyt myös fillaroimaan sisätiloihin, vesijuoksua siinä lomassa jos pyrkisi itsensä motivoimaan kunnolla koska vointi antaa myöden.

Töitä olisi enään 8 päivää ja sitten voin jäädä kotio, toki jos aika tulee tylsäksi voin käydä tekemässä asiakkaita, mutta nyt menen sillä että aijon vain nautiskella, käydä urheilemassa ja kaikenmaailman hoidoissa ja hemmotteluissa :heart: ja leipoa kaikki joululahjat.
Ruisleipä on ollut toivottua viime joulun jälkeen ja sen teko kun vaatii aikaa niin siihen sitä saakin sitten kulumaan mun pyöräyttelee kymmenenkin leipää.

Lääkärissä kaikki oli ok
painoa oli tullut + 410 / viikko joten nyt ollaan sitten 57kg ja sf mitta 23,5cm
Masu tuntuu isolta 85cm tällähetkellä , 20cm saanut vyötärö lisää mittaa :O.. tuntuu hurjalta mutta on ihan täysin edessä.

Rautaa ei tarvitse vieläkään, eikä sokerirasitustakaan =) toivon ettei siihen joudukkaan.
Turvotusta ei juurikaan ole, kunnon tukisukat ja tukivyö tuntuu auttavan jos tuntuu että alkaa turvottaa, samoin veden lipitys ja jalkojen pumppaus.

Mulla on tullut aivan järjettömiä mielitekoja joita en tietenkään voi toteuttaa mutta kuola valuu kun ajattelen edes....todella noloa mutta mun tekee mieli aivan kamalasti viskiä ja jääkylmää valkoviiniä.....
En siis käytä alkoholia normaalistikkaan kuin kerran tai kaksi vuodessa ja nyt vain haaveilen viinistä ja viskistä...:p
Helmikuussa sitten kulautan pohjanmaankautta viskipaukut vaikka sairaalassa :LOL:
 
Paljon Onnea Talventaijalle pienestä pojasta & jaksamisia tuleviin viikkoihin! :heart:

Vatsa sen kun jatkaa kasvamistaan & kumpu on täysin edessä. Ny on alkanu oleen ongelmia talvitakin kanssa ku vetoketju menee kiinni vain vatsaa sisään vetämällä. Paino on noussut tasaseen tahtiin, alun 63 kg:sta 76.4 kg:n. vaan kertaakaan neuvolan täti ei ole siitä sanallakaan huomautellut. Reilu viikko sitten alkoi nilkkoihin tulla turvotuksia, ei mitenkään runsaasti, mutta sellaiset vanteet sukkien resoreista. Tukisukat ovat jonkin verran helpottaneet asiaa.

Tytön aktiivisuus taso vaihtelee kovasti. Toisinaan on kunnon rummutus mahassa käynnissä & välillä taas hiljasempaa. Asentoa vielä mahtuu ilmeisesti hyvin vaihtamaan, koska välillä tuntuu sellainen kova puöreä patti ylävatsalla ja välillä se taas valahtaa alas. Siitä en oo päässy selvyyteen onko kyseessä pää vai peppu. Neuvolatäti sano et ens kerrasta lähtien aletaan tunnustelemaan vauvan asentoa. Aiemmin sitä ei kuulemma kannata edes seurata, ku se kuitenkin muuttuu jatkuvasti.

Joulukuun alussa ois tarkoitus käydä hakemassa Lastentarvikkeesta kaikki muut tavarat paitsi vaunut, jotka haemme vasta tammi-helmikuussa. Eihän niillä sinällään oo ees kiire, ku muutamaan viikkoon ei kuitenkaan pääse ulos pakkasten vuoksi.

Töissä oon jaksanut todella hyvin, vaikka työ onkin fyysisesti raskasta. Viime viikolla tein viimeisen yövuoron & nyt on vaan aamua ja iltaa. Tavoite ois olla töissä joulukuun loppuun asti. Tammikuulla on vielä muutama työvuoro, mut sen näkee sit myöhemmin pystyykö niitä enää tekemään.

Laittelin tossa just vähän joulua; vaihoin keittiön verhot & laitoin jouluvaloja sisälle ja ulos. Lahjoja pitäis alkaa pikkuhiljaa katteleen & vielä pitäis järjestää äidin 70v juhlat loppiaiseksi. Siinähän sitä tekemistä riittää tulevaksi kuuksi :)

Joulun odotusta teille kaikille

Wendy + Alivuokralainen 28+3
 
Commander Suolattomat vichyt on parempia:) Ja niitähän on sellassaia missä on calsiumia ja magnesiumia ni auttaa myös samalla sit suonenvetoihin jos sulla on ;)

Täällä touhotetaan muuttoa edelleen.. On niin paljon uutta tavaraa koottavana ettei ihan päivässä selviä.. Pahvilaatikot on jo onneks saatu purettua mutta uutta tavaraa täytyy kokoilla ja tiistaina tulee taas lisää.. Väsymys painaa päälle kun oon 3 yötä nukkunu tosi huonosti ja to-pe yönä tulin kauheeseen flunssaan. Korvat, kurkku ja joka paikka kipeet:(
Huomenna olis sit uudessa neuvolassa eka aika:) ja sit siitä eteenpäin 2vk välein:p
Nyt aamupalan ja kämpän laittopuuhiin:)

Jane & Viltsu rakas 30+5:heart:
 
Jane: Pitää koittaa, suonenvetoja kyllä löytyy. On tosi hankalaa, kun es saa mitään terveellistä juomaa alas :( Varsinkin kun on tuo raskausdeabeteskin... Ruoan kanssa ei niinkään ole ongelmia, "juomisongelma" onkin sitten eri asia. Kauhealta kuulostaa :)

wendy: Mulla on sama ongelma, eli toppatakki menee kiinni vaan mahaa sisäänpäin vetämällä ja kyllähän se sitten vähän puristaa....onneksi hienompi untuvatakki menee vielä kevyeen päälle, sitä käytän töissä ja kauppareissuilla.

ON: 8 päivää ois töitä jäljellä, mutta en kyllä tiedä pystynkö olemaan. Kävin äsken ruokakaupassa ja nyt on niin hirveät lonkkakivut ja lähes yhtäjaksoinen supistus päällä. Liikkeessä olin siis ehkä 45 minuuttia... Jos siihen keskiviikkoon jaksais sinnitellä, sit ois ylimääräinen neuvolalääkäri.

Commander77 ja Pepe 28+3
 
Kiitoksia onnitteluista!
Syy kiireelliseen sektioon oli avautunut kohdun suu ja vauva perätilassa. Menin synnytyssaliin näyttäytymään koska oli tullut edellis iltana ja ke aamuna vähän verta pyyhittäessä (oli sentin auennut). Mitään kipuja ei ollut. Totaalilepoon, estitipat ja kortisoonit pistetiin siltikin seuraavana aamuna olin auennut melkein kokonaan :( . Siitä sitten kiirelliseen sektioon.

Tällä hetkellä poika voi hyvin! <3 Äiti on vain väsynyt suurempia kipuja ei edelleenkään ole.

Talventaika ja Murunen 11pv
 
kääkkis
Paljon Onnea Talventaika pienestä pojasta :heart:

Mäkin mittailin tos viikko sitten mahanympärystän ja oli " vain" 120 cm :whistle: Ei tää maha niinkään tunnu isolta, mut kun katsoo peilistä, niin huhhuh. Toppahousuja olen pitänyt henkseleiden ja tukivyön avulla ylhäällä ja onneksi muutama talvitakki menee vielä päälle. Turvotusta ei ole ihmeemmin ollut, joskus on jalkaterissä jotain pientä, mut esim. sormukset menee tosi hyvin sormeen ja välillä jopa hölskäävät siinä :O Muuten on kyllä aika kamalia liitossärkyjä.

Multa puuttuu enää jotain pientä tarpeellista. Liivinsuojia, tuttipullon tutteja, tutteja ja minigrip-pusseja ( olen pakastanut maidon niissä ) tarvitsee. Olen saanut vaatteita aika hyvin sukulaisilta "lainaan" , eikä mullakaan hirmusti niitä 50-56cm:ä ole. Enempi sitten 60 senttisiä. Alkoi jo etoa vaaleansininen, niin onneksi sain lisäksi juuri valkoista, vaaleanruskeaa ja vihreää. Tykkään käyttää lapsilla värejä, että varmaan jos jostain löydän, niin saatan hankkia jotain räikeämpää vielä.

Ensi viikolla sitten taas neuvolaan näyttäytymään :)

kääkkis ja "osku" rv 31+6
 
Onko muilla kylkiluut kipeet? Mulla on pituutta 160 cm ja sf-mitta on 27 cm. Paino on noussu kymmenen kiloa ja on nyt jotain 64 kg. Yritin just mitata masua, vaan ei tuo mun metrinen mitta riittäny. Oiskohan jotain 106 cm. Turvotusta on ihan pikkasen havaittavissa jaloissa, sillä mun piukat saapikkaat ei menny ihan ylös asti enää kiinni.

Osta neitiniisku kirpparilta, niin voit ostaa vaikka kahta eri väriä toppapukuja ja saat silti (ehkä) vielä halvemmalla kuin uutena kaupasta.


-Happis ja pikku-Kalle 30+5
 

Yhteistyössä