*Helmikuun Hehkeät 2011, MARRASKUU*

Paljon onnea Talventaika! :heart:

Meillä ei oo kun yksi valmennuskerta... Että sillä mennään sitten. Torstaina oli neuvola ja kaikki ok, mitä nyt poika makaa miltei poikittain että siitä oli neuvolatäti vähän huolissaan. Tokas että jospa se olis matkalla alas päin. Onhan nuita onneks viikkoja vielä valua oikein päin :)
Enää 13 päivää töitä jäljellä!! Vähän ootan että pääsee huilaamaan kotio. Just jaksaa olla sen 8 h reippaana töissä ja kotona ei sitten jaksakaan mitään. Mut en valita ku oon nyt niin hyvällä palkalla. Niin ja tää otti keskiviikkona sen kausi-influenssa rokotteen eikä tullu sen kummempii, pistokohta oli vaan vähän kipeenä.

Hikotteleeko muitten vauvat mahassa? mulla nimittäin tuntuu suurin piirtein päivittäin sellaista elohiirimaista nykimistä eli vissiin sillä on silloin hikka...

tytti & juniori 30+5 (tai sinne päin)
 
Tavaroista: Multakin puuttuu enää muutama pikkutavara, muut on Babystylessa odottamassa keskiviikkoa, jolloin VIHDOIN pääsen ne hakemaan. Ajattelin ostaa sieltä ne pyöreäpäiset kynsileikkurit ja sitten marketista pitää hakea varalle tuttipullo ja pari tuttia sekä liivinsuojia ja siteitä. Sit ois kaikki kasassa, koska kaverin lähettämä vaatepaketti tulee perille ensi viikolla :)

happihyppy: Mulla on välillä oikean puolen kylkiluut kipeät, kun poju tunkee peppuaan niitä kohti. Oikealla on nyt ahtaampaa, kun siellä on valtaosa vauvasta.

Tytti: juu, kyllä täälläkin hikotellaan, ainakin pari-kolme kertaa päivässä :)

Mulla saattaa helpotus koittaa töiden suhteen; tyttö on itkuinen ja valittelee kurkku- ja korvakipua, eli jos sairastuu, niin olen hänen kanssaan pari päivää kotona.

Commander
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tuntui eilen ekaa kertaa mytyn hikka ja mieskin sen tunsi :) Saas nähdä alkaako nyt tuntua sitten sekin enemmän.

Täällä on melkein kaikki tavarat kasassa, jotain pientä puuttuu kyllä (tutteja ym), mutta niitä hankitaan sit tammikuussa vasta. Eilen saatiin serkulta lainaan sellanen puuhamatto. Sitteriä vielä harkitsen, tuleeko se vai ei. Mutta jos tulee niin se on ainut "isompi" juttu, mikä puuttuu.

Toppahaalaria mietin, että onkohan se äitiyspakkauksen haalari ihan kamalan suuri pikkuselle? Siis, että tarviikohan ostaa pienempi vai pärjäiskö tolla. Kun meillä on toi uusin haalari ja sit miehen siskolta saatu yks vanhempi pakkauksen haalari, ei viittis montaa niitä hommata kun pieneksi ja melko vähälle kulutukselle kuitenkin jäävät.

Nää maanantain aamuvuorot on sitten tuskaa töissä. Viikonlopun jäljiltä nuoria ihan törkeen hankala saada ylös sängystä ja yks jos toinenkin tuntuu myöhästyvän koulusta. Voi jestas kun vois jo lopettaa tän työnteon, mutta velä kuukausi. Huh huh.

nelli & mytty 29+1
 
Happihyppy Mulla on kans välillä oikean puolen kylkiluut kipeet.. Samanlailla kuin Commanderilla on mulla vauva enemmän oikealla puolella ja puskee kylkiluihin pepullaan:D välillä joudun istumaan vinossa koska vauva vie kaiken tilan :D

Meiän pikkunen hikottelee joka pv, eilenkin sillä oli aamulla ja illalla hikka <3

Äitiyspakkauksen haalari on kyllä aikas iso. Miehen serkku käyttää vasta nyt pojallaan äitiyspakkauksen pukua päiväunilla ja poika on 11kk.. Me ostettiin 50/56cm haalari joka todennäkösesti ei mee kun ekan kuukauden mutta eipähän huku siihen:) ja makso vaan 30€.. Ja tuolta miehen serkulta saadaan 60cm haalari ni se menee sit kun toi pienempi ei mahdu..

Mulla on vatsanympärys kans jo 101cm.. Pituutta mulla on 164cm ja painoindeksi ennen raskautta on ollut 21 eli normaalikokeinen olen.. Painon nousun voin kertoa tnä myöhemmin kun oon käynyt neuvolassa 13.30.. Mutta sitä on kyllä tullu se 12 kiloo jo varmasti.. Todennäkösesti enenmmänkin:D

Jane & Viltsu 30+6
 
Nelli-86, jos ei rahasta ole kiinni tai jaksaa kiertää kirppareita, niin pienemmän puvun voi tietysti ostaa, mutta täytyy sinne puvun alle mahtua hyvin vaatetta, koska on kuitenkin vuoden kylmin aika. Lisäksi tosta pakkauksen puvustahan saa puntit ja hihansuut kiinni. Mittailin sitä pukua 62-68 kokoiseen toppapukuun, ja saman kokoinen oli, kun ne hihansuut ja puntit oli käännettynä. Eli vaikka meiltä löytyy pienempi puku, tulen tod näk käyttämään tuota pakkauksen pukua, koska se on laadukkaampi ja varmasti lämpimämpi.

Niitä siteitä kannattaa todellakin ostaa ennakkoon, koska jos joutuu lähettämään sitten miehen kaupoille, ei voi olla yhtään varma mitä saa. Mutta viime raskaudessa tikkien kera huomasin, että muistaakseni puuvillapintaiset ovat kaikkein mukavammat tikkien takia. Olen aina käyttänyt joko always tai libresse, mutta jälkivuodon ajaksi vaihdoin vuokkosiin ja kyllä nytkin teen niin. Mutta tämä voi tietysti olla ihan tapauskohtaista, mutta kannattaa laittaa mieleen, jos niitä tikkejä tulee. Lisäksi totesin, että Lambi vessapaperi on liian pehmeää ja jää tikkeihin kiinni :D

Vatsanympärys on noussut alle 80 (joku 76 ehkä) sentistä melkein 105 senttiin. Ja huomasin, että yksi äitiysmallinen kauluspaita meinaa kiristää jo mahan kohdalta, hurjaa.

Hellu ja 30+4
 
nelli-86: Me saatiin tulevalta mummilta lahjaksi Benettonista 62cm toppahalaari, joka on aivan ihana ja lämmin. :heart: Ajattelin etten osta pienempää, mutta ostan sinne alle Polarn o. Pyretistä sellasen villahaalarin, kokoa 56. Eihän se kauaa mene, mutta varmaan tämän kylmimmän ajan kuitenkin. Äitiyspakkauksen haalaria en varmaan käytä vielä tänä talvena, vasta sitten ens syksynä...

Ai kun kaikilla on ihanan vähän töitä enää jäljellä! :) Ihan kateellisena täällä lueskelen... Täällä ois vielä 6 viikkoa, jos vaan jaksaa loppuun asti. Luulen kyllä että jään viimeistään uutena vuotena pois, työ on kuitenkin aikas raskasta (vanhusten vuodeosastolla). Olen tosiaan sijainen ja mitään lomia en voi pitää ennen äippäloman alkua, kaikki tulee sit lomarahoina tilille.

Mittasin just tuon vatsanympäryksen ja se on mulla 104 cm. Olen 165 cm ja BMI ennen raskautta oli 22. En tiedä mitä vatsanympärys on ollut ennen raskautta, en ole sitä pahemmin mittaillut... Viikon päästä olis taas neuvola ja olen ihan tyytyväinen kun paino ei ole noussut viime käynnistä juuri ollenkaan. :) Olen siitä ollut niin stressannut, kun mulle siitä viimeksi huomautettiin. Jospa se oli vain joku pyrähdys silloin.

Perhevalmennukset alkaa tällä viikolla. Huomenna ois eka kerta ja torstaina sitten jo se synnytysvalmennus ja tutustuminen synnytyssaliin, jänskää! Meillä taitaa olla yhteensä viisi kertaa noita valmennuksia, kaikki on nyt tässä joulukuussa.

Hikkaa en ole vielä vauvalla tuntenut... Muutenkin täällä on ollut taas vähän hiljaisempaa liikkeiden puolesta viikonloppuna ja tänään.

~ Merve ja masupoika 29+0 POKS :heart:
 
Toppapuku,pakkauksen puku on musta aikas iso,vaikka ne laittaa ne suut kiinni,se haaroväli on valtava... miä saan käytettynä pienemmän toppapuvun jota varmaan ihan aluks käytetään. Paljonhan riippuu tietty vauvan koostakin:) Mut eiköhän sillä äippiksen toppiksella pärjää halutessaan...

Hikka,tjaa... en kyllä osaa sanoo,noloa tunnustaa. En koskaan hokannu esikoiseltakaan,enkä kyllä osaa nytkään sanoo:ashamed:

Tänään tuli esikon kanssa kiiruhdettua vuoden viimeseen perhekerhoon sen verran haipakkaa,että olo oli sen mukainen perille päästyä: /Mulla ottaa johonkin keuhkoon kun tuntuu et elimet painuu kasaan... mahaa pikkasen sattu. Söin siinä pullan kun arvelin et verensokerit taas alhaalla sen lenkin jäljiltä ja kotiin tulin ihan rauhassa. Mittasin ennen lounasta ja 3,3...alas kertakaikkiaan vetää toi kuntoilu. Pitäs joku tasapaino saada aikaseks. Ja kai se on uskottava et enää ei voi riuhtoo menemään:p

Repa ja säynävä 29+2
 
Haalareista: Tuon villahaalarin kanssa on aina sellainen riski, että jos vauva on allerginen, sitä ei voi käyttää. Kaverille kävi niin ja meni kallis villapuku ihan hukkaan. Minä olen itse allerginen villalle, joten meidän lapsilla ei sitä hirveästi ole ollut, tosin villasukkia ja lapasia on. Välihaalarit olen ostanut fleecenä; ovat lämpimiä eivätkä varmasti kutita ja kirvele ketään.

Repa: Pitäis vaan malttaa ottaa rauhallisesti, mutta kun ei se aina ole niin helppoa, varsinkaan kun on jo lapsi/lapsia. Mulla on ainakin keuhkojen tilavuus selvästi heikentynyt, hengästyn jo meidän kotiportaissa...Hyväpä siinä yrittää juoksennella pihalla lasten perässä. Eihän siitä tule yhtään mitään!

ON taas: Mulla on edelleen ihan hirveä olo. Nyt on joku pistävä/vihlova kipu (välillä aika kovakin) tuossa vasemmalla alavatsalla (munasarjojen kohdalla?). Ei pysty oikein yhtään kävelemään kun se kovenee heti. Ja lisäksi tissit on ihan sikakipeät, näinköhän on rintatulehdus tulossa vai mitähän ihmettä tämä nyt on? Ainut helpotus on se, että sain kun sainkin jäädä tänään kotiin, tyttö on kipeänä. Huomenna on pakko mennä töihin, joten isovanhemmat tulee hoitamaan. En kyllä tiedä miten huomisesta selviydyn...Anteeksi kun koko ajan valitan tätä oloani, mutta kun ei ole oikein ketään kelle kertoa, miltä oikeasti tuntuu, kun pitää vaan yrittää näyttää iloista naamaa ja tsempata vaikka tekisi mieli vaan nukkua :'( En tajua, kun edelliset raskaudet on menny niin hyvin, että miksi nyt on näin vaikeaa.

Commander ja Pepe 28+4
 
Moi!

Reissusta on kotiuduttu. Selkä kesti ihmeen hyvin automatkan (yht.1700km), häntäluu oli vähän puutunu istumisesta ku autoski oli aika kovat penkit, tietty tuo alaselkä vähän kipeyty (ihme ois ollu jos ei ois kipeytyny) mut ei mitenkään hirveästi. Muuten kyl hyvin meni matka ja oli mukava reissu! :)

Neukkulassakin käytiin tänään, oli painoa tullu IHAN LIIKAA!! (+955g/vko).. :| Teki ilmeisesti reissu tehtävänsä, sillä nestettähän tuossa on ihan himona, paino oli viikko-pari sitten n.3-4kg alempana.. Tässä kuukaudessa siis tullu 4,5kg.. Huh huh.. :( Kaikenkaikkiaan tässä raskaudessa tullut painoa jo 14,35kg.
Nyt sitten tiukemmalle ruokavaliolle vaan, eli sokerin ja suolan vähennystä! Hieman on kyllä kieltämättä sormet ja nilkat turvoksissa, vettä pitää juoda enemmän. Eiköhän tää tästä. Toivottavasti hieman turvotus laskis ja samalla painokin, tai pysyis nyt edes samassa.. Sanokaa miten ihmeessä voin pitää näppini erossa herkuista??? Jouluaatto on asia erikseen mutta miten ennen ja jälkeen sen..? :D
Muuten oli neukkulassa kaikki hyvin, terkkarikaan ei alkanu sen enempää motkottaan painosta, kun kaikki arvot ja mitat oli hyvät ja vauva kasvaa normaalisti. Tietenki kehotti nyt vähän tarkkailemaan enemmän mitä suuhuni laitan..

Paino siis +955g
Turvotus +
RR 120/75
Pissa puhdas
Hemppa 123
Sf-mitta 28,5cm
Vauvan sydämensyke 150
Liikkeet ++

Näillä siis mennään.. :)

Vatsanympäryksen mitta mulla on navan kohdalta 112cm, eli aika iso jo.. :)
Hikkaa en ole vauvalta vielä selvästi tuntenut, kyllähän se välillä nykii, mutta taitavat olla potkuja vaan.. Saas nähdä alkaako nikottelemaan.
Kylkiluut on täälläkin kipeät! Ryhti on muutenkin niin huono, että kyljet painautuu kasaan ilman mahaakin. Nyt ku vauva vaatii tilaa itselleen niin on kyljet koetuksella ja ihan pakottaa niin, että pakko aina suoristaa selkää istuessa.. :D Auts..

Huomenna taas poksuu viikot, huihai! :p Koulua enää 3viikkoa ja sit alkaa tän mamman loma.. :heart: Ei malttais odottaa, enköhän kuitenki jaksa sinne asti, ettei tarttis saikkua ottaa..
Nyt syömään, että jaksaa illalla pyörähtää koululla.

Lulu ja mukelo 30+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Miellä on Perhevalmennuksia 5 kertaa täällä.. Saa käydä niissä missä kerkee ja missä järjestyksessa vaan.. Eka ois kuitenkin tos 13.12 mut ei päästä koska jooga on sillon ja siellä opetetaan miehelle kivunlievitystä.. Mut jos pariin edes kerkeis ni olis tosi kiva:)

Neuvolassa kaikki oli hyvin:) Vauva on niinkuin ajattelinkin eli oikealla puolella enemmän ja pää alhaalla ja se peppu hinkkaa kylkiluuta:D
RR: 124/76
Pissa: puhdas
Paino: +460g/vk
Hemppa: 127
eli nyt olis 69,6kg mutta mulla oli kyllä runsaasti vaatetta päällä eli niistä voi vähän vähentää;) nyt olis ton mukaan tullu yhteensä sit n.11kg vähemmän kun aatteln:) kun olin ihan varma et puntari näyttää jtn 73kg..
Turvotus: -
Sf: 26,5
syke: 135
Liikkeet: ++

2 vk päästä olis taas uus nla ja 3vk päästä olis nlalääkäri jossa sit ultrataan pientä ja katsotaan paljon herralla on painoo:) ihanaa nähdä taas pikkumies<3 Uus neuvolantäti on kyl kans onneks tosi kiva.. Synnytysvalmennus meillä olis sit edessä vasta 17.1 koska aikasempi aika on 20.12 mutta en halua jättää viimestä joogaa väliin joten sinnitellään valmennuksen kanssa sinne tammikuulle.. Toivottavasti vauva ei kauheesti aikasemmin tuu että kerkee edes tohon valmennukseen:D

Jane & Viltsu 30+6 (täälläkin poksuu taas huomenna<3):heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hikan olen ehkä kerran huomannut, sen verran oli eräs aamu rytmistä potkuttelua, muuten kun yleensä tulee muutama muksaus tai sitten tasaista meuhkaamista.

Täällä töitä vielä 3 viikkoa, sitten pääsee hetkeksi lepäilemään, vielä uuden vuoden jälkeen pitäisi menna kahdeksi viikoksi töihin. Plus välipäivinä vähän tehdä kotona töitä... Ei kuitenkaan vielä saisi suunnata ajatuksia lomalle, ettei ala lipsua :D Olisi niin paljon asioita mitkä pitää viimeistellä ennen äippälomaa! Onneksi olen kuitenkin toistaiseksi osannut olla lähes stressaamatta...

Ihan uskomattoman nopeasti tämä aika mennyt nyt! Hurjaa kuvitella, että vielä viikko ja itse synnyin tähän maailmaan! Nyt on suunnitelmia tammikuun loppuun asti, vaikka välillä takaravossa kolkuttaa pieni varoittava ääni, että ei voi luottaa että sinne asti pystyy tekemään kaikkea... Siispä pitää olla tehokas nyt!

Ja commander, sitähän varten täällä ollaan että tänne saa avautua :) Anna tulla vaan!

pokemoni & myttynen 27+6
 
Commander, ihan kiva että muutkin valittelee ku minä :D . Aika lailla samoilla mielin täällä ollaan, etten olisi kyllä uskonut, että tästä raskaudesta muodostuu näin vaikea... Edellisen kanssa olin 'elämäni kunnossa' ja nyt on suppailua, noita määrittelemättömiä vatsakipuja aina toisella puolella masua ja nyt uutena tullu nivelvaivat. Tässä on jo vähän aikaa ollu häntäluu kipeenä ja pari viikkoo lonkat poksunu, mut viikonlopun aikana suunnilleen kaikki isommat nivelet olkapäistä polviin alkanu särkee. Ja lonkkiin on tullu semmonen ihme kipu: ekaks lonkka poksahtaa ja kipu levii varpaisiin asti ja ei pysty kunnolla astuun sillä jalalla.... Ylihuomenna oon sit menossa lääkäriin ja suoraan sanottuna melkein toivon, et pääsis saikkulille, kun en jaksais enää tsemppaa töissä näiden vaivojen kanssa. Vielä kun on tätä väsymystäkin kaupan päälle. Ja viimeks lääkäri huomas, että on veren hiutalearvotkin tosi matalalla. Jos sektioon jostain syystä päädytään, niin saa käyttää ylimääräistä harkintaa, että uskaltaako leikkaa kun hiutalearvo alle sata ja hemppaki vaan vähän yli. No niin tulihan sitä täältäkin valitusta :p .

Hikkaa olen täällä jo odotellutkin. Juuri eilen miehelle ihmettelin, ettei vielä ole tuntunut.
Kylkiluissa on vähitellen alkanut tuntumaan vähän vauvan liikkeet, mutta tuntuu viettävän aikaansa mielummin poikittain tai peräasennossa, niin ei ole ne pahimmat potkut tuonne osunut.
Äippäpakkauksen puku tulee meillä kyllä olemaan käytössä alusta alkaen. Esikoisen aikaan oli vielä isompi puku(80cm) ja ei häirinnyt minua ollenkaan, että sai vaan 'heitettyä' vaavin sisään ja vetskari kiinni. Ei myöskään tuntunut siinä paleltuvan.

Itsellä alkaisi loma ensin 3.1. ja sen jälkeen suoraan äippäloma. En kyllä varmaan sinne asti jaksa töissä viihtyä. Etenkin, kun hommat joita nyt olen tehnyt loppuvat parin viikon päästä. En sitten tiedä, mitä pomo keksii, kun en todellakaan entisiä omia hommiani pysty tekemään. Mutta kuten jo aiemmin totesin, niin jos tuo lääkäri ylihuomenna minulle on saikkua antamassa, niin en kyllä vastustele. Sikäli ilkeää, että minua vielä tarvittaisiin ensi viikon loppuun asti, mutta ei voi mitään. Siitä lähtien kun töihin menin takaisin, niin en ole tehnyt oikeastaan mitään kotona, kun olen nukkunut päikkäreitä ja muuten istuskellut lepotuolissa ja tuijotellut telkkaa, kun en vaan yksinkertaisesti jaksa muuta. Mieskin jo vitsailee, että on tosi pahasti tossun alla, kun siivoaa ja tekee ruuat ja tietty käy kaupassakin :D, ihana mies!

Seepia ja Sintti 27+6
 
Commander,ei kuulosta oikeen kivoilta noi kivut:/ Toivottavasti helpottaa:hug:

Lulu,varmaan tosta painosta jonkin verran sen turvotuksen ansiosta...vettä vaan niin pirusti ja suolanen minimille...en jaksa uskoo et pelkällä herkuttelulla noin paljoo,tietty riippuu paljon sitä herkkua todella menee:p
 
Täällä sitä ollaan hereillä vapaaehtoisesti oltu jo viidestä. Selkä ja lonkkasärkyjä on jo niin, että nukkuminen häiriintyy. Eilen neuvolassa kirjoitettiin huomiseen sairaslomaa ja huomenna siis aika lääkärille. Saa nähdä miten käy. Selkä ei oikein enää jaksa koko päivän istumista.. Töissä pitäisi vielä jaksaa 22.12. jos ei saikkia nyt tule. Valituslinjalla minäkin tässä siis.. Tsemppiä kaikille kipuilijoille!

Vauvantarvikkeet ovat edelleen ties missä.. Hoitopöytä ja sänkyasiaa olen pyöritellyt tässä. Ongelmana on se, että ollaan oltu tässä väliaikaisessa majoituksessa, vuokra-asunnolla ja koko ajan etsitty omaa kotia meille. Tilaa täällä on huonosti ja päänvaivaa aiheuttaa se mitä tänne mahtuu ja mitäs jos pian päästäänkin uuteen. No varmaan päädytään sellaiseen hoiotasoon minkä saa pinnasängyn päälle niin ei vie kauheasti tilaa. Onko kukaan muuten hankkinut sellaista kaukalon lämpöpussia. Olen tässä mitettiny, että kannattakaa hankkia noin lyhyeksi aikaa.

Niin neuvolassa tosiaan kaikki oli hyvin. Vauva on vielä poikittain, ei vielä taida olla huolta kääntymisen suhteen. Painoa on tullut alusta jotain 13 kg.. kiva :ashamed: Ja hemppa on onneksi jo 120. Sf-mitta on 29. Puhe oli, että saisin lähetteen kokoarvioon viikolla 36, toivotaan että järjestyy (edellinen oli niin iso).

Tsemppiä kaikille!

Blue ja pienokainen 30+4
 
Voi että teitä kipuilojoita. Ei ole kivaa, että tässä vaiheessa jo kipuilee kovin, kun on jonkun matkaa vielä jälellä :( Mutta täällä saa kyllä valittaa ihan niin paljon kun siltä tuntuu. Itse ainakin oon huomannu, että en viitti tolle miehelle joka huolesta ja kivusta sanoa kun pitää mua muutenkin jo ihan uunona välillä ;)

Toppahaalarin kanssa oon nyt päätynyt sellaseen, että äippäpakkauksen haalarilla pärjätään vaikka onkin alkuun iso, ellei nyt esim kirpparilta satu hyvänoloinen ja sopiva löytymään. Mutta uutta haalaria en kyllä osta.

Tänään ekaan perhevalmennukseen. Vähän hirvittää, ehtiikö mies mukaan kun just tänään sillä on töitä toisella paikkakunnalla ja ei tiedä mihin aikaan pääsevät sieltä lähtemään. Valmennus kun on jo klo 17. Mutta jos ei tänään ehdi niin sit meen yksin, kahdelle muulle kerralle kuitenkin ehtii.

Täällä alkais äippäloma vasta 10.1, mutta jään pois töistä joulukuun lopulla (soppari loppuu sillon ja en viitti muutamalle päivälle uutta kirjottaa). Työvuoroja tosin on jäljellä enää 8-10 tai jotain sinne päin. Koulussa viimeset lähiopetukset on jo 15.12. Mä vaan oon alkanut pohtia noita äp- ja vanhempainrahajuttuja, että jos hakisinkin loman alkamaan vaikka 30.12 niin saisin isompaa rahaa kun laskettaiskin suoden 2008 verotietojen mukaan (olin täyspäiväsenä sillon duunissa, kun v 2009 opiskelin ja tein sijaisuuksia). Vielä varmaan ehtis kelan nettisivuilla muokata hakemuksta. Sitä vanhempainrahakauttahan se sitten lyhentää, mutta kun kyse ei oo kun muutamasta päivästä, niin ei se varmaan haittais...

Me ollaan tänään oltu 1v kihloissa :D

neli & mytty 29+2
 
Nellille ja ehkä vähän miehellekkin hyvää kihlapäivää:):flower:

mä en ite jotenkin halua käyttää tota äippäpakkauksen toppista.. Tulee ehkä ens talvenä käytettyä jollain päikkäreillä mut muuten kyl pikkunen saa jonkun ihan muun haalarin. Se on kyl tänä vuonna tosi hieno ja hyvä laatunen mutta kun se on kaikilla:D kauppaan meet ni jokaisella vauvalla on sellanen päällä..

Mä kans kukun täällä vähän turhan aikasin kun kävin heittään ukon töihin et pääsen shoppaileen kaikkee kivaa kotiin tnä:) On kyl ihana viedä se kun ei aja nykyään kun ihan pari minuuttia sen työpaikalle.. Kesällä sit se kulkeekin pyörällä töihin ni saadaan vauvan kans joka pv pitää auto:)

Kai vois pikkutirsat vetästä ja sit suihkuun ja shoppaileen:) Ja illalla TAAS ikeaan ostaan vimoset kamat tänne kotii..

Jane & Viltsu 31+0 POKS!:heart:
9vk jäljellä:p
 
Pikainen päivitys näin aamutuimaan :p

Eilen neuvola käynnillä sain verensokerin mittauslaitteen. Hyviä ovat arvot olleet nyt näin alkuun ainakin, ei uskalla kuitenkaan liikoja toivoa vielä. Toivotaan että ovat nyt ok, ja että pysyvät hyvinä.
Sittenhän tuo täti otti sf-mitan joka olikin kahdessa viikossa kasvamut nyt 5cm eli oli nyt 26cm yhteensä. Ei ymmärtänyt että kuinka oli noin kovaa kasvanut.. :whistle: ..mutta ainakin on vauva elossa ja hyvin näyttää näillä näkymin voivan tuolla masussa =)
Nyt täytyy valmistautua neuvolalääkärille menoon ja sen jälkeen parturiin :)

Sasuma ja taapero 27+2 :kiss:
 
Nellille ja sille toisellekin puoliskolle onnea kihlapäivästä :flower:

Me saatiin kaverilta 56 cm toppahaalari, joten sillä mennään :)

Täällä äippäloma alkaa 19.1. Vielä niin pitkä aika |O

Hei kuulkaas tyhmä kysymys supistuksista. Vatsaa on kyllä vetänyt kovaksi välillä mutta ei ole ollut kivuliaita supistuksia muuten. Viime yönä kuitenkin sain "suonenvedon" mahaan, ihan piti mennä kippuraan että helpotti. Oliko tuo "oikea" supistus vai vain suonenveto mahassa? :D Ihan uuno olo kun tällaisia kyselen!

pokemoni & myttynen 28+0 (poksssss!)
 
Pokemoni Eilen neuvolassa kun täti kyseli et onko ollu suppareita ja kerroin että mulla oli ollut edellisenä iltana sellanen oikeenpuolen suonenveto mahassa ni ei se ainakaan sanonu et supari ois ollu:) se oli kyl outo tunne ja vähän sattukin. Mut vissiin ihan vaan suonenveto:D
 
Nellille ja miehelle onnea!

Kaukalon lämpöpussista: Meillä ei ole sitä aikaisemmin ollut, kun on ollut kevätlapsia, mutta nyt ostin. Mä joudun ajamaan usein pientä lyhyttä matkaa (viemään lapsia kerhoon, kavereille, avoimeen päiväkotiin, käymään kaupassa yms.), joten otin sen siksi, ettei vauvaa tartte aina tumpata miljoonaan vaatekerrokseen ja sitten toinen hikoilee autossa/kaupassa tms. Se oli kyllä kaverilla tosi kätevän oloinen, kun kovallakin pakkasella pärjäsi vauva siellä ohkasella välihaalarilla ja sitten pussi on niin helppo avata kun auto on lämmennyt tai mennään sisätiloihin. Ajattelin sitten myydä sen turvakaukalon mukana, tuopahan se siihen ainakin lisäarvoa.

Kiitos kaikille kannustuksesta, nyt on vähän parempi päivä. Töissä ollaan, mutta aion kyllä huomenna pyytää neuvolalääkäriltä saikkua, kävelystä kun ei näiden istumispäivien aikana tai varsinkaan jälkeen tule yhtään mitään! Eikä kotona jaksa iltaisin yhtään mitään, niinkuin joku muukin valitteli. Mutta tänään keskityn positiiviseen: huomenna tulee veronpalautukset, saa hakea vauvakamat kotiin ja ehkä saa jäädä saikulle :) Ja avata lasten kanssa ekat joulukalenterin luukut! Siitä se joulun todellinen odotus sitten alkaa, ihanaa!

Nyt Subwaylle syömään, lounastreffit oman kullan kanssa :)

Commander ja Pepe 28+5
 
Meillä tää tyyppi potkii ja kaivelee kylkiluita ihan päivittäin niin että koskee ja kovin. Tuntuu tosi pahalta. Muutenkin tää on joku adhd vauva, aivan mieletön touhuuminen päällä :LOL:

Mulla tuntu et noi supistukset ois vähentyny tossa joku viikko sit, mut nyt taas tulee monta kertaa päivässä :/ Kyllä oon tosi tyytyväinen et oon saikulla koska ei paljoo tarvii mitään ihmeempää tehä: huutaa koirien perään pihalla, kumartua, sitoa kengät niin jo maha kramppaa. Ja toiseksi oon niin väsyny, siis aamulla herään ja juon aamukahvit, niin jo muutaman tunnin päästä alkaa väsy tulla. Ens viikolla ois neuvola tuolla uudessa neuvolassa, pikkasen jänskättää. Ja pissillä ravaan päivällä lähes kokoajan, yöllä kerran pari. En tiiä oikei miten päi toi vaava tuolla on kun potkii rakkoa, kylkiä ja kylkiluita!! Joku valittelikin tossa, että on lyhyt ja kohtu niin korkeella ja siks kylkiluut kipeet, niin mulla sama tunne, että tila loppuu kesken ja vauva tuntuu ihan jokapuolella ja jokapaikka alkaa olee hellä potkuista. Itsekin sen 162 pitkä.
 
Pikapostaus:
Ihan niinkuin oletinki, turvotusta tuo painonnousu on suurimmaksi osaksi.. Kävin ihan äsken omalla kotivaa'alla ja se näytti vaatteet päällä tasan kilon vähemmän, mitä eilen aamulla neuvolan vaaka! :) Pitää vielä huomenaamulla käydä ilman vaatteita ja maha tyhjänä, et mitä se todellisuudessa sitten näyttää. Puhh!

Lulu ja mukelo 31+0 :heart: POKSPOKS!!
 
Heipä hei!

Täällä ei edelleenkään ihmeempiä, neuvolassa käyty ja kaikki ok. :) Toukkis vetää kyllä edelleen rallia oikein tuntuvasti tuolla. Väittäisin, että on n. 2-3 päivän välein myllännyt itsensä (potkuista päätellen) perätilaan ja taas raivotarjontaan. Nyt mennään jo kolmatta päivää perätilassa, äiti alkais pikkuhiljaa toivoa, että uus käännös tapahtuu lähiaikoina, ettei vain näin päin jysähdä.. :whistle:

Meillä on kanssa loppujen vauvakamojen nouto edessä perjantaina. Vaunut jo tulikin, niitä on käytelty nyt esikoisen rattaina viikon verran. Sit pitäs ommella kehtoon pehmusteet jne. mutta ehtiihän tässä. :D Mulla on ollut Commander sama linja vaatevalintojen suhteen kuin sulla. Mäkään en tykkää sinisistä (tumma menee jossakin, vaalea ei yhtään..)..

Mä en meinaa tälle toppista hankkia. Hankin viimeksi esikoiselle (helmikuun lopun vauva) ja se oli aika turha. Ilmankin ois pärjännyt ihan hyvin. Joten ostin sitten Lindexiltä sen paksumman fleece-haalarin, siihen sitten aina tarpeen mukaan peittoa lisäksi. Jane ne ulkovaatteet on yllättävän isoja ja meidän helmikuun lopussa syntyneellä Lindexin 56 cm haalari oli koko käyttöikänsä (johonkin huhtikuulle, sit annoin periksi ja laitoin vain fleecehaalarin :D) iso, että uskoisin, et teit koon puolesta kyllä hyvän valinnan. :) Niin ja jos et meinaa itse käyttää sitä äp-toppista, niin pistä huutikseen. Mä meinaan sieltä semmosen meille ens talveksi hommata just vaunukäyttöön. :D Musta se on kiva. On meillä kyllä tuo esikoisenkin, mutta kun toi sopii pojalle paremmin. :snotty: En siis ottanut tällä kertaa pakkausta lainkaan.

Tytti on toukkiksellakin hikka aina välillä, mutta esikoisella oli aikoinaan tosi paljon jo maha-aikaan. Se sitten hikotteli paljon myös syntymän jälkeen. :D

Mutta joo, mä lähden taas lenkille ja samalla kipasemaan tytön hoidosta.

T. Kärppä ja toukkis 30+0 (poks!)
 

Yhteistyössä