*Helmikuun Hehkeät 2011, LOKAKUU*

pokemoni kiitos vastauksesta, ajattelinkin että jos ompelijalla viime tingassa tekisi pieniä muutoksia jos on tarvis :) ainahan sitä pukua saa pienemmäksi mutta jos valmiiksi hommaa liian pienen niin saattaa tulla ongelmia : / kun vain jonkinlaisen arvion osaisi tässä vaiheessa sanoa, mutta helpommin sanottu kuin tehty :D

Tällä hetkellä kun alkaa olla 90 cm masulla mittaa ja uuteenvuoteen on 9 viikkoa aikaa, että siinäpä vasta pulma kun arvuuttelee masun kasvamista tuolla aikavälillä :rolleyes:

Siksi tulinkin tänne vierailulle koska täällä on suunnilleen niillä viikoilla olevia masunkasvattajia, että missäs mitoissa täälläpäin masujen koot pyörii :)
 
Siniziille onnea pikku tytöstä ja voimia koko perheelle! :flower: :heart:

( . ) Tänne kuuluu hyvää, vauva on erittäin aktiivinen liikkuja. Iltaisin alkaa aina enemmän viuhtomaan, mutta päivisinkin ilmoittelee vähän väliä olemassaolostaan. ;) Tietenkin pikkuinen nukkuu nyt pitempiä jaksoja ja valvoilee sitten vuorostaan pitempään. Hyvin olen saanut nukuttua yöt, mitä nyt hieman selkäsärkyä iltaisin jos kokopäivän on jalkojen päällä.. :| Todettiin joskus vuosi-pari sitten alkava välilevyn pullistuma 3. alimmassa levyssä. Oli oireeton pitkän aikaa, mutta nyt tuntuu, että se alkaa vaivaamaan kun painoa tulee. Muutenkaan ei nuo tukirangan lihakset ole mistään parhaimmasta päästä.. Nyt siitä sitten kärsii.
Yritän käydä kävelemässä useasti ja haluaisin myös uimaan, mutta en tiedä mahtuuko biksut enää päälle.. :D Täytyy kokeilla!
Sokeritestien tuloksia en hittovie muistanut eilenkään soittaa, joten maanantaina sitten. Lahopää! :ashamed: Nyt syömään jotain ja siivoileen! Mukavaa päivää!

Lulu ja mukelo 26+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea sinizii pikkuprinessasta ja voimia tuleviin viikkoihin! Itsehengittämisestä on jo hyvä lähteä liikkeelle :)

Happis Esikoisesta minulle kehittyi puppp hieman ennen viimeistä kymppiä. Välillä otin Ataraxia yöksi, että sain nukuttua. Ja niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, se kaamea kutina jäi saliin! Ikinä en ole yhtä äkkiä paranevaa ihottumaa potenut ja ihottumista sentään riittää kokemusta. Ulkoisesti iho normalisoitui alle viikossa.

Sinnlos Menin itse aikoinaan naimisiin rv 32 ja ihan edellisenä iltana puku vasta sovitettiin viimeisen kerran, tarkistettiin mahan tila ja helman pituus. Tarpeen oli se, sillä viikkoa aiemmin tehdyt esiompeleet piti purkaa, kun neiti oli ottanut spurtin.
 
Tillukas onko sun esikoisella ja masuvauvalla sama isä? Jos on, niin sulle luultavasti tulee nytki PUPPP. Niin mä ainaki tajusin sen lääkärin puheista. Mulla kun noilla kaksosilla on eri isä kuin tällä masussa olevalla ja siksi ei kuulema ollut siinä raskaudessa PUPPPia, vaikka nyt on. En ollu koskaan kuullutkaan tälläsesta, eikä varmaan useimmat lääkäreistäkään.

Otin yöksi yhden Ataraxin ja nyt on ollu koko päivän ihan tööt olo. Ens yöksi kokeilen puolikasta. Ehkä se hiukan helpotti kutinaa, sillä vaikka heräsinkin 2-3 aikaan rapsuttaan ja rasvaileen, niin kutina ei ollut enää niin helvetillistä kuin edellisenä yönä. Aamupalan jälkeen kömmin takas nukkumaan ja nukuin yhteen asti (välillä rapsutellen). Harmi, kun arkiaamuina ei voi kömpiä takas sänkyyn, vaan on pakko lähtä töihin.

-Happis vieläki ihan tööt
 
Sinnlos:Niihin puvun saumoihin on syytä jättää kunnon saumavarat mistä voi tarvittaessa myös päästää lisää tilaa pukuun. Se tosiaan kun on niin että noita kasvupyrähdyksiä saattaa tulla mikä tarkottaa et maha voi kasvaa yhtäkkiä vaikka kuin. Mittasin oman mahani noi äkkiseltään ja olis jotain 96cm,viikot tasan 25.
 
Voi hurja, Sinizii, Paljon onnea pienestä prinsessasta ja paljon voimia tuleville kuukausille:heart: Hienoa kuulla, että vauvalla on ainakin toistaiseksi kaikki hyvin ja on oikea pieni sinnittelijä. :) Voi että, mulla tuli itku ihan silmään... en ois mitenkään voinut uskoa että vielä alkaa helmikuisia syntymään. Mutta, eihän sitä koskaan tiedä.

Mä oon ollut niin herkässä tilassa muutenkin, koko ajan vaan KAIKKI pienetkin asiat alkaa itkettää... Ja olen nähnyt hirveitä painajaisunia joka yö, monissa unissa sellasta että mies jättää mut tai kuolee tms. Yks aamu heräsin itkien, oli ihanaa kun mies halasi pitkään ja vakuutteli, että kaikki hyvin, se oli vaan unta. Tuntuu, että miehen tuki ja turva alkaa olla jotenkin entistä tärkeämpää...

Meidän vauva on liikkunut tosi tosi vähän taas sellaset pari-kolme päivää... Ihan pikkuriikkisen tuntuu jotain liikettä joka päivä, mutta siis äärettömän vähän. Soitin jo aikaisemmin neuvolaan näistä liikkeistä, joskus pari viikkoa sitten ja sieltä sanottiin että on normaalia näillä viikoilla, pääasia että liikkeitä tuntuu päivittäin. Kai pitää vaan olla huolehtimatta. :)

~ Merve ja masupoika 24+5
 
Sinnlos, mittasin kans oman mahanympärykseni (navan kohdalta) ja on 100cm, tosin olen just syönyt ja iltapäivisin/iltaisin turvottaa muutenkin... Viikkoja siis 24+5 tänään. Mutta kuten täällä jo monet on sanoneet, niin yksilöllistä tuo mahan kasvu.
 
SiniziilleHhurjan Paljon Onnea pienoisen tyttövauvan syntymän johdosta & jaksamista tuleviin kuukausiin!:flower:

Sinnlos: Ite olen kans aika sirorakenteinen olemassa & mun vatsanympärys on 104cm & viikkoja 24+4.

Wendy & Alivuokralainen
 
Happis Sama isä ja uusinta on ennuste. Sanottiin jo esikoisen aikana. No, elämä on. Mitäpä sitä ei kestäisi lapsensa eteen. Jos et meinaa jaksaa töissä valvomisten ja lääkkeiden kanssa, pyydä saikkua. Itse otin Ataraxin noin kerran viikossa, eli kun aloin ihan zombiena kulkea unenpuutteesta. Masukki (seuraavan päivän iltapäiväviiteen) meni niin flegmaattiseksi Ataraxista, ettei hermo pitänyt syödä sitä kuin äärimmäisen pakon edessä.
 
Täällä on palailtu reissusta ja silmäilty 2 viikon aikana tulleet tekstit. Paljon on tapahtunut, en sen enempää muille ala kommentoimaan, mutta siniziille tosi paljon voimia ja jaksamista. Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin ja prinsessa kasvaa ja kehittyy!

Niin ja uusille tervetuloa!

Kerhon puolelle siirryn varmaan huomena lueskelemaan kuulumisia ja kommentoimaan. Nyt ei ehdi, kun tarvii lähteä koiria noutamaan hoiopaikasta :)

nelli & mytty (viikoista ei hajuakaan...)
 
Sokerirasituksesta Rupesin yhtäkkiä miettimään että olisko mun itse pitänyt soittaa niistä tuloksista neuvolaan? :O Kukaan ei puhunut mitään, ja olen ollut siinä luulossa että perästä kuuluu jos niissä tuloksissa olis ollut jotain mainittavaa.. Mutta näköjään täälläkin on osalle soitettu, ja osan on pitänyt soittaa itse.. Tiedä nyt sitten, pitäiskö maanantaina kilauttaa neuvolaan?

Liikkeistä ainakin Merve puheli, meilläkin saattaa olla 2-3 hiljaisempaa päivää välissä, tuntuu kyllä liikkeet mutta ei kovinkaan voimakkaasti, ja sitten taas muksitaan ja potkitaan väliin tosissaan.. Kyllähän tuo aina pistää miettimään kun noita hiljaisempia päiviä on, että onko siellä kaikki kunnossa, vaan sitten on taas liikkeet voimistuneet kuitenkin. Enkä osaa sanoa yhtään miten päin tuo ipana köllii, kun liikkeet tuntuu aina eri paikoissa eri päivinä. Nythän tuolla taas hypitään, liekö osuutta juuri syömälläni kanahampurilaisella :D

Kaksoset saivat 3v. synttärilahjaksi lastensängyt, ja nyt vapautui siis pinnasänky uudelle tulokkaalle. Mies oli sen jo kantanut yläkertaan ja nostanut pohjankin ylimpään tasoon, olen sitä nyt tässä pari päivää katsellut ja ollut edelleen ihan ihmeissäni että sinne on oikeasti tuhisija tulossa! Joulukuussa ajateltiin lähteä katselemaan muut tarvikkeet valmiiksi vauvalle, nyt ei ole hankittu vielä mitään..

Kissojen omistajia kun täälläkin on, niin kysynpä että oletteko laittaneet vauvan sängyn päälle mitään verkkoa vai miten olette saaneet pidettyä kissat pois sängystä? Nyt jo huolettaa että tuo toinen kissa menee ja tukehduttaa koko vauvan, kun tunkee aina syliin ja päälle nukkumaan, kun itse sohvalla makaa.. : /

Mitenhän nuo Kelan paperit muistaisi ensi viikolla toimittaa, saisi joulukuulle vähän vauvatavaroihin rahaa :whistle:

neitiniisku ja pienistäpienin 24+4
 
neitiniisku: Meilläkin on kissa, ja olen pohtinut samaa. Heti kun saadaan sänky koottua ja laitettua, eli varmaan joskus joulukuussa, yritän opettaa kissalle, ettei sinne saa mennä... No, ei mikään varma juttu että se sitä oppis! :D Sit ajattelin, että öisin vois laittaa sellasen kiilan makuuhuoneen oven väliin, ettei kissa pääse koko huoneeseen kun me kaikki nukutaan. Niin ei ainakaan tarvis pelätä, että se menee vauvan sänkyyn kun ei itse olla ns. vahtimassa. Ei se sinne kyllä päiväsaikaankaan saa mennä, mutta ainakin ois sitten itse paikalla kieltämässä. Ja sitten se, ettei kissa pääsis vaunuihinkaan... Voihan blaah.
 
Siniziille hirmuisesti Onnea pienen pienestä rinsessasta!! Voimia ja jaksuja koko perheelle!!

Mulla taitaa tosiaan olla aika yläkäyrillä toi sf mitta.. Viikolla 22 oli jo 22cm mitähän se on seuraavalla mittauksella??!! Painosta tuli sanomista myös ja sokerirasitukseen ensi viikolla meidänkin matka (olisin tosin joutunut joka tapauksessa kun yli 25vee ja bmi 28). Nyt vasta rupeaa liikkeet tuntumaan päivittäin kun rauhotun istumaan tai makaamaan. :) Sitä se etuistukka teettää. Muuten on vointi ollut hyvä.

Talventaika ja Eikka 23+6
 
neitiniisku ja muut kissalliset: me ostettiin pinnasänkyyn sellainen verhotanko ja siihen kaksi verhoa, jotka saa vedettyä koko sängyn ympäri. Kissat ovat käyneet kurkkimassa sänkyyn pari kertaa, mutta pääosin ovat pysyneet poissa kun ei näy varsinaista tasoa mihin hypätä. Meillä toinen verho on kangasta josta ei näy läpi ja toinen josta näkyy, joten niitä voi sitten pitää siinä kun vauvakin on talossa :)

pokemoni & myttynen 23+5
 
Voi hurja mitä täällä on tapahtunut! Lämpimät onnittelut Siniziille! :flower: Positiiviselta kuulosti, paljon voimia tuleviin viikkoihin teille kuitenkin :hug:

Huh, hurjaa tosiaan - ensimmäinen helmikuinen maailmassa :O

Tuli tuosta vuodosta mieleen että kellertävää limaa täälläkin, kutinaa ja ilmeisesti iho herkillä tuolla, verta jää edelleen silloin tällöin pyyhkiessä, mutta ihan tipasta nyt puhutaan. Eli reissu lääkäriin taitaa olla taas sitten täällä edessä...kunhan ei sitä viimeviikkoista säikähdystä tarvitsisi kokea uudelleen.
Vauva potkii ja möyryää ihan mahdottomasti nyt, mieskin tunsi illalla lähes kaikki liikkeet kun toisella oli lauantai-illan bileet menossa! Jos sitä liikelaskentaa tekisi, ei olisi ollut ongelmia...

Muuta ihmeempää ei taaskaan, meni Siniziin ilmoituksen jälkeen pää tyhjäksi vaikka muillekin piti kirjoittaa...! :ashamed:

-Ankka & Bebe tasan 23-
 
Sinizii: Onnea pienokaisesta!!

Sinnlos: Nyt rv.23+1 ja maha on jo 115 cm. Joten aika eritahtia kaikki kasvaa. :)
EDIT!! Tosin mulla oli mahan koko alkujaankin isompi, kuin sulla.
 
Viimeksi muokattu:
Tosta sf-mitasta ollut teillä puhetta. Mulla oli mitta neuvolassa viikolla 20+4 jo 22cm ja siitäpä sitä sanomista vasta tulikin...Myös painonnoususta tuli, nyt torstaina neuvola ja seurataan tilannetta. Mikäli painoa tullut liika, tarvii mennä sokerirasitukseen. Taisin muuten vetää pohjat tolla sf-mitallani?? Mutta kyllä on olokin sen verran tukala, että huh huh...

Kaikille huolehtijoille tsemppiä ja jaksamista. Se on varmasti ihan normaalia ja kyllä sitä itteäkin huolettaa jos mytyllä hiljasempia päiviä. Toivottavasti kenelläkään ei olisi oikeesti syytä huoleen!

Reissusta on nyt tosiaan kotiuduttu ja huomena taas ankara paluu arkeen. Kaikki kouluhommat on ollut hunningolla viimeset 2 viikkoa ja niiden kanssa meinaa varmaan pientä stressiä olla kunhan arki alkaa ja saan tietää mitä kaikkea multa on jäänyt välistä. Lomalla oli kyllä ihanaa, mutta tosi loistavaa oli myös tulla kotiin. Seuraava etappi oliskin sitten äippälomalle jääminen ja siihenkään ei oo enää kun pari kuukautta. Hui kamalaa kun tämä aika kuluukin huimaa vauhtia!

nelli & mytty varmaankin 25+0
 
Neitiniisku,mulla oli ohjeena soitella neuvolaan rasituksesta seuraavana päivänä,että ilmanmuuta kannattaa ainakin tiedustella että mitä,mitä...

Mulla olis rasitukseen meno reilun viikon päästä,ite saa valita kunhan viikkoja 26+-28,ajattelin heti käydä pois kunhan on mahollista (täälä siis nykyään kaikki yli 25v joutuu) esikoisesta en käyny joten hajuakaan ei oo miten homma etenee. Sen tiiän et kuolemaa teen kun ei saa heti aamusta ruokaa...

Repa ja säynävä 25+1
 
Voimia zinizii ja onnea pienestä tytöstä :hug: Aikamoinen kokemus varmaan ollut :/ Tiedän ettet välttämättä täällä jaksa roikkua, mutta tule ihmeessä kertomaan välillä kuinka tyttö vahvistuu ja kasvaa :heart:
 
Paljon onnea siniziille ja perheelle ja hirveesti toivotaan että kaikki menee hyvin! :flower: Minua helpotti ainakin kun luin joskus tässä syksyllä savon sanomista että jo 22+ viikkosia pystytään auttamaan täällä maailmassa. Onneks asutaan näin kehittyneessä maassa.

Neitiniisku: mä kävin sokerirasituksessa tosi aikasin ja sillon soittelin neuvolaan tuloksista eli ne näkee ne kyllä sieltä koneeltaan. Ja viime keskiviikkona neukkutäti kysäs miten se rasitus, pitäskö käydä ja mä olin että käyty on jo..? Ja sit se laitto ne tulokset koneeltaan mun neuvola kortille. Eli mielenkiinnon vuoks kantsii soitella. =)

tytti & juniori 26+5
 

Yhteistyössä