Helmikuun Hehkeät 2011, kesäkuu

Adalmis: Tuo kirjan teko raskausaikana kuulostaa todella kauniilta ajatukselta. :heart: Sinne saisi tosiaan muistoja myös raskausajalta, eikä vain vauvan syntymästä lähtien...itselle tuli mieleen, että sinnehän voisi tallentaa myös ultrakuvia :) Oletko ostanut jonkun valmiin scrapbook-pohjan kirjalle vai oletko tehnyt itse? Multa ei varmaan luonnistuisi ihan alusta asti tekeminen, joten joku valmis pohja kirjalle voisi olla kiva. Niitä aina näkee jossain kaupoissa sellaisia paketti--juttuja...


Olo jatkuu samanlaisena kuin tähänkin asti. Kerran olen tänään käynyt pönttöä halailemassa eikä mikään lämmin ruoka vieläkään maistu. Masusta alan olemaan pikku hiljaa jo ylpeä :D

Mami ja Nasu 8+2
 
Tuota imettämistä piti vielä kommentoida. Meillä alku oli todella takkuinen esikoisen kanssa. Eli aluksi paino tippui paljon koska maitoa ei ensin tullut ja sitten oli imetysote hakusessa. Hankalan alun jälkeen alkoi sujumaan ja imetinkin sitten noin 14 kuukautta. Lopetuskin oli tuskien taival.. Jännityksellä odotan miten tällä kertaa.

Vatsakivuista joku kyseli. Mulla on ollut ja on edelleen päivittäin alavatsa jomotusta ja välillä se vähän pelottaa vaikka kai kuuluu asiaankin.
 
Lilo kovasti onnea ihanista ultrauutisista :heart:
Meillä ihan samaa menoa, välillä yököttää muttei kovasti ja rinnat on kipeet , pissattaa, yöllä saa juosta monta kertaa vessassa, mutta kaikki oireet ovat ah niin tervetulleita =)
 
Tänään loppuu mun pähkäily tän raskauden suhteen =) Ei tarvii miettiä, onko siellä ketään vai ei =) Kymmeneltä on se ultra, ja voitte arvata, paljon on jännitystä ilmassa :whistle:

Tervetuloa uudet mukaan :flower:

Palailen päivällä kertomaan kuulumiset :wave:
 
Täällä mahakivut on hellittäneet tuon tehojuoman ansiosta, jopa yöjuoksut vessassa loppuivat toistaiseksi!

Missahin uutisia odotellaan täälläkin innolla! Niinmoni on käynyt varhaisultrassa tai kuuntelemassa sykkeitä, että melkein tekis mieli itsekin mennä... Mutta taidan malttaa maksuttomiin operaatioihin, ensimmäistä kertaa kun odottelen ja ei ole ollut mitään vuotoja tai hälyyttäviä oireita/niiden puutteita :) Vähän naiivisti odottelen että kaikki on OK.

Eilen kerroin uutiset sille viimeisellekin kaverille, joka tiesi meidän yrittävän lasta. Hänkin oli niin innoissaan :) tuntuu välillä hassulta kun kaikki muut on niin innoissaan, mutta itse en oikein osaa suhtautua tähän vielä niin, tiedän kyllä että jotain tuolla masussa tapahtuu ja olen ottanut jo kaikki rajoitukset huomioon. Ehkä se avautuu mulle sitten ekan ultran/sydämen sykkeen kuultua :)

Niinjoo, ja laitettiin eilen vanhemmille kortit postiin! Huomenna saa varmaankin odottaa itkunsekaisia puheluita :D Ei haluttu kertoa puhelimessa, ja molempien vanhemmat asuu sen verran kaukana, että ei olla ihan justiinsa menossa käymäänkään siellä. Jää joku fyysinen muistokin sitten uutisista :)
 
Mulla ei ole pahoinvointia...ainakaan vielä. Jotkut hajut tekee pahaa. Tämä todellakin on meidän ensimmäinen raskaus ja kaikki on niin kovin uutta :) Kyllähän sitä on paljon tullut luettua mutta asian kokeminen on niin eri asia. Unta riittäisi ja onneksi onkin loma. Onnea kaikille ultraan menijöille. Itseäni huolestutti vielä viime viikolla ultra ja jotenkin oli absurdi olo ettei siellä mitään ole. Fiilis on muuttunut kokonaan nyt viimeisen viikon aikana ja sellainen varmuus on astunut tilalle.
 
Mä siirryn tonne maaliskuisten puolelle kun se on nyt perustettu, mutta käyn täällä teidän juttuja edelleen lukemassa ja listalla haluaisin pysyä mukana.. :)
..niin ja onnea vielä uusille mukaantulijoille :flower:

Sasuma ja taapero 4+4
 
Heippa kaikille!

Onnea hyviä ultrauutisia saaneille ja tsemppiä niille kenellä se on edessä :heart: . Uusiakin tänne oli tainnut tulla, joten tervetuloa :wave: .

Tota imettämis-hommaa oon kerennyt kanssa jo mietiskelemään.. kokemusta ei tietty ole kun ekaa ootellaan, mutta jotenkin toivoisin kovasti sen onnistuvan sitten kun nyytti saapuu, ainakin aluksi. Vähän se mietityttääkin, oon meinaan niin pieni tissinen että noinkohan noista kukaan saa mitään irti :LOL: ..ei vaan, onhan se sellanen yhdistävä tekijä äidin ja lapsen välillä ja kuuluu jotenkin asiaan, mutta eihän sille mitään voi jos ei onnistu..

Meille tuli kutsu np-ultraan, se olis sitten heinäkuun lopussa, viikkoja olis sillon vähän reilu 12..ei malttais odottaa sinne asti. :heart:

Pahaolo ja oksentelu jatkuu ja niin myös sairasloma..eilinen meni ihan sohvanpohjalla ja vessassa ravatessa. Voin kertoa että ei ole mitään herkkua tämä homma.. viikonloppuna ajattelin että josko nyt vähän helpottaisi niin ei :$ .. oikein innolla odotan hetkeä jolloin pääsen kunnolla nauttimaan tästä raskaudesta. Jos jotain positiivista tästä täytyy hakea niin ainakin se että ei pääse nuo kilot kertymään, päinvastoin ja mahasta ei ole tietoakaan, alun turvottelutkin on kaikonneet. Sairaslomaa on niin että kun se loppuu, viikkoja olis reilu 11, täytyy toivoa että sitten viimeistään alkaisi helpottamaan.

Mukavia hellepäiviä kaikille :wave:

Wippii, rv 8+4 :heart:
 
Täällähän minä, kera hyvien uutisten :D Eli siellä pikku tyyppi makoili sydän sykkien ja vastasi viikkoja 9+3 :eek: Olin oikeesti niin varma, että viikkoja ei oo vielä tonkaan vertaa. Jostain syystä ei meinannut saada koko tyyppiä kuvaruutuun ilmestymään :eek: Kysyin miksi noin, eikä osannut sanoa. Varmaan 10minuuttia joutu etsimään, ja toikin kuva on tosi huono. Muuten voisin laittaa sen teille, mut en itekkään saa mitään selvää siitä. Tosin mun mielestä se ultra laite oli tosi vähän "siellä". Eiks oo kivaa, ku näin tarkkaa selitän :D
Kumminkin tärkeintä on nyt se, että siellä kasvaa vauva :heart: Mä voin alkaa uskoa tähän raskauteen ja nauttia tästä ajasta täysillä, koska tämä on mun viimeinen raskaus. Toki voi tapahtua vaikka mitä, mutta nyt en anna pelolle valtaa enää =)

Ja hain tänään sen dopplerin postista... :whistle:

Nyt neidille ruokaa ja äidille kans :wave:

Missah ja :heart: 9+3
 
Viime viikkoinen värinä oli viikossa muuttunut selväksi sykkeeksi. Pienellä oli kokoa 13 mm eli oli ottanut kiinni =) Olen helpottunut ja onnellinen, vaikka edelleen mennään tosi matalalla profiililla
Emppu ja kirppu 7+6
 
Hienoa Missah :heart:

Mä tässä mietin et tääl ei oo mitää varhaisultraa, oikee vituttaa tällane paska kylä. Anteeks kirosanat mut on niiiiii paska fiilis jälleen miehen takia...

Ja taas nää hirveet mieliala puuskat tuli takas!!!! Täs keväällä lopetin pillerit koska olin ihan raivohullu ja samanlaiset raivonpuuskat on taas tullu takas :( Tuntuu ihan hirveelle kun normaalisti en oo sellanen vaan tosi rauhallinen ihminen ja mua saa kyl tosi paljon ärsyttää ennenkun suutun...
Oikee tuli paha mieli kun pojanki kans meni äsken hermo kun sekin vaan kitisee ja inisee jälleen... ääää tänää on nii huono päivä ettei tosikaa... :headwall: :headwall:

Kuinka varhain te ootte oikee saanu ajan neuvolaa?????? Mä sain vasta ajan nii et oon viikolla 9-10 ja näköjää jotku ollu jo viikola 6-7 jos en väärin muista?
 
Moi taas pitkästä aikaa :)

Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille & :hug: kaikille, joilla ei niin hyvin tällä hetkellä mene.

Mulla ois huomenna eka neuvola & viikkoja silloin kasassa arviolta 7+4. Taas vaihteeksi mut on vallannut sellainen epäusko koko raskauteen. Oireita ei ole nimeksikään & kuvotuskin on laantunut. Pitää kait huomenna tiedustella miten pian sitä olisi mahdollista päästä ultraan, et näkis onko siellä ketään alivuokralaista...

Raskaudesta emme ole vielä kertoneet kellekkään läheselle. Ainostaan mun ykx vanhempi työkaveri tietää ja osastonhoitajalle kerroin ku se jäi lomalle, enkä nää sitä kahteen kuukauteen. Parempi, et se kuulee asian multa ku huhuna muualta.

Mie en oo kovin ahkera kirjoittelija, joten enemmän olen taka-alalla & luen teidän keskusteluja. Muutenkaan ensisynnyttäjänä mulla ei ole sellaista kokemusta, jolla voisin ottaa kantaa keskusteluihin. Mutta hyviä ajatuksia & vinkkejä minä teiltä olen saanut, joten kiitos siitä. =)

Wendy + vieläkin nimetön 7+3
 
Hei kaikki, vieläkö mahtuu mukaan? :)

Olen eilen ollut ekassa neuvolassa ja lueskeltuani tätä keskustelua jo pitkään uskaltaudun nyt mukaan. Vaikka olo onkin yhä ihan epätodellinen... raskaus tuli yllätyksenä, mutta ei ei-toivottuna kuitenkaan, tässä koitamme totutella vielä ajatukseen.

Neuvolatädin mukaan olisi nyt 9+1, mutta koska kiertoni ei ole normaali, niin tuohon lukuun ei ole paljoa luottamista. Mutta mennään sillä nyt ensimmäiseen ultraan asti, joka on 21.7. Kamala miten kauan pitää odottaa, että saa tietää kasvaako tuolla mahassa oikeasti joku :eek: Neuvolassa yritettiin kuunnella sydänääniä, mutta vielä ei mitään kuulunut.

En ole kertonut vielä sukulaisille tai kavereille, enkä tiedä oikein kenen kanssa näistä asioista puhuisin - kavereilla on jo useampia lapsia ja minusta tuntuu, että omat kysymykseni tuntuisivat heistä ihan tyhmiltä... ja toisaalta, en halua heidän hihkuvan vielä onnestakaan, kun en osaa itse vielä iloita asiasta... Täältä varmasti saa kavereita ja tukea samassa tilanteessa olevilta :)

Vointi on ollut huono ja väsynyt, kaikkea vaivaa mahakivuista oksetukseen on ollut, ainoa miltä olen säästynyt on rintakivut :D Ja hermot on kyllä kireellä, mutta siihen varmaan vaikuttaa sekin, että tänään on 4. tupakaton päivä!!! (Hyvä Minä! :D :D :D :flower: Plussauksen jälkeen poltin 2 päivässä, ja nyt en enää ollenkaan. Olen niin ylpeä itsestäni, en uskonut pystyväni koskaan lopettamaan.)

Kuumuudesta en osaa nauttia nyt yhtään, ulkona oleminen on aivan kamalaa. Joten makaan sängyssä läppärin kanssa :)

Pitikö jollekin ilmotella omia tietoja? Ja mikäs se salasana asia olikaan? :)

iloista päivää kaikille,
terveisin tömpsis ja önniäinen 9+1 (?)
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta. Mukavaa kun joukko kasvaa vielä!

Onnea Missahille ja Empulle hyvistä ulrakuulumisista!

Me tosiaan eilen kerrottiin mun äidille ja se oli kyllä arvannut asian ainakin omien sanojensa mukaan jo ennen kun sain ite tietää. Sano, että äiti vaan vaistoo...Mutta ei onnitellut...:( Ja arvasin, että kesken jäävästä koulusta sanoo jotain ja niinhän se sit sanokin, etttä olis sen voinut suorittaa loppuun. Mutta eiköhän sekin ajatukseen totu ajan kanssa...

Mulla on ollu koko päivän niin huono olo, että huh huh. Oksettaa, koskee mahaa, on sellanen tuskanhiki. Ja siitä syystä yritänkin nyt vähän nukkua, jos menis ohi...

nelli & mytty 7+3
 
Paljon Onnea hyviä ultra uutisia saaneille Empulle ja Missahille!!!
Seksiä ei kyllä hirveesti oo tehnyt mieli vaikka se paremmalle tuntuukin. Mutta tähän on kyllä vaikuttanut ton miehekkeen piiitkät työpäivät ja vähäinen yhteinen aika. :( Olot vaihtelee. Ei mitään niin huonoa oloa, että joutuisi oksentamaan mutta paha olo kuitenkin. Lisäks mielialat heittelee. Välillä tuntuu kaikki tooosi huonolta ja paskalta ja välillä oon niiin onnellinen. Välillä jaksais tehä vaikka mitä ja kuinka paljon ja sitten on päiviä jolloin on hankala nousta jopa sängystä ylös..
Imettämisestä itsellä ei ole kokemusta jotan innolla ootellaan miten onnistuu. Suvussani ei kyllä "kovia" imettäjiä tietääkseni ole :(. Toivotaan mun muuttavan asia :D.

Huomenna Ultra :whistle: :p Jännittää!!

~~Taika ja Eikka 7+5~~
 
Onnea ihanista ultrauutisista :) Mua alkoi nyt todellakin huolestuttamaan onko meillä ultra liian aikaisin kun silloin mun laskelman mukaan päiviä olisi 6+4. Jotenkin sitä ei vain malttaisi myöhempäänkään siirtää.
Hienoa tömpsis että olet pystynyt lopettamaan tupakoinnin, täällä kohtalotoveri. Lopetin kun plussa tuli ja ekan viikon ahdingon jälkeen nyt olo on ok.
 

Yhteistyössä