Eilen käyty neuvolassa ja nyt sitten siis "virallisesti" raskaana ollaan.
Terkkari oli ihana. Ei semmonen lässyn lässyn vaan huumorinaisia. Mun makuun.
Harmi vain, että oli sijainen. Toivottavasti se "omakin" olisi mukava. Mulla on kahdella kerralla ollu niin työhönsä tympääntyneitä äityisneuvolaterkkareita, että ne käynnit on olleet aika nihkeitä ja epämiellyttäviä. Pelkät perusjutut käyty läpi ja se siitä. :/ Musta on ihan kiva jutella muustakin.
Mutta kauheen nivaskan sain papereita. Ja verikokeisiin pitää mennä ja ultraan menen ä-polille, kun ultraaja on lomalla koko elokuun. Hyvin käy mulle. Luotettavaa luulisi olevan.
Aika sinne ultraan tulee postissa. Osallistun down-seulontaan. Olen osallistunut jokaisesta, paitsi esikoisesta.
Painosta ei maininnut mitään vaikka BMI:ksi merkittiin 27.
Kauhulla kävin vaakalla, kun paino on noussut plussasta 4kg!!! :headwall: Mulla on jokaisessa raskaudessa ensimmäiseen neuvolaan mennessä paino noussu 3-4kg. Turvotusta kai. En tiedä. Toivon vain, että saisin pidettyä painon kurissa. En todellakaan haluaisi +20kg. Kymmenen voisi olla maksimi, mutta tällä tahdilla tulee kevyesti se 20 ja enemmänkin. :kieh: Jospa tämän ällötyksen ja väsymyksen jälkeen saisin itseni ruotuun. *elää toivossa*
Ai niin... Netissä laskureiden mukaan laskettuaika on 18.2, mutta neuvolassa laittoi korttiin 19.2. eli sillä mennään. Uskon kyllä, että vauva syntyy vasta maaliskuussa. Kaikki lapset olleet yliaikaisia, joten tuskin tämäkään ennen aikojaan pois säntäilee.
Meillä lähtee tänään kaikki pojat mummon ja ukin luo yökyläileen koko viikonlopuksi. Ja tämä mamma meinaa vaan nukkua ja syödä herkkuja. Eli toisin sanoen käydään varmaan miehen kanssa ulkona syömässä ja kotosalla syödään kaikkea ihanaa, mistä lapset ei tykkää.
Alan ollakin jo hermoloman tarpeessa. Tämä kuumuus tekee minusta ja lapsista todella äkäisiä ja sitten nahistaan koko ajan. :kieh:
Mutta nyt "nauttimaan" helteestä. Eli piimän juontiin ja baanaanin syöntiin.
Ja odottelemaan viikonloppuvapaata.