Minulla taas alkoi loma =) Voipi olla, etten siksi kovin usein ehdi tänne kirjoitella.
Hermot on kireällä täälläkin. Yleensä viikonloppuna saa hermot levätä mökillä, mutta nyt oli paikka täynnä vieraita (siis ei omaa rauhaa). Äksyilen koko ajan ja tajuan itsekin, että kaipaan vain hieman tilaa omille jutuille nyt. Onneksi mies on töissä ja sain ylipuhuttua lapset ulos leikkimään edes hetkeksi.
Mökin rantaan oli tullut jo sinilevää
Kävin lauantaina uimassa ja huomasin sitä veden alla. Su aamulla sitä näkyi jo ihan lauttoina, joten en mennyt enää veteen. Lapset kiukuttelivat koko päivän, kun eivät saaneet mennä uimaan. Täytyy mennä ostamaan sellainen iso allas, että päästään edes vähän vilvoittelemaan. Ei se tietenkään ihan sama juttu ole, mutta edes jotain kunnes tuo levätilanne helpottaa.
Onko muilla ollut ns. harjoitussupistuksia jo näin aikaisessa vaiheessa? En muista niitä olleen edellisissä raskauksissa näin aikaisin. Voipi olla, että muisti tekee tepposet... Olen muutamaan kertaan huomannut kohdun kovettuvan ja lauantaina sitä tapahtui aika paljonkin. En mielestäni rehkinyt mitenkään, mutta tuli kyllä uitua ja saunottua ym. Rauhoittui selkeästi, kun vaan lepäsin enkä tehnyt mitään ja alkoi taas uudestaan, kun tein ruokaa, katoin pöytää ym. Hiukan jo ehdin huolestua, mutta sitten se loppui. Yhtään verenvuotoa tms. ei ole tullut onneksi koko raskauden aikana.
Vaatteista on ollut puhetta. Itse satsaan mielelläni odotus- ja imetysvaatteisiin. Olen muutenkin isokokoinen ja jos vielä ostaisin isompia vaatteita, ne näyttäisivät vain teltoilta päälläni. Mieluummin ostan hyvin istuvan äitiyspaidan kuin jonkun teltan mikä on iso ihan joka puolelta
Saahan niitä äitiysvaatteita tosiaan kirppiksiltä ja huutonetistä jos se on rahasta kiinni. Näin alennusmyyntiaikaan saa halvalla uutenakin. Ostin esim. H&M:stä kesämekon 10 eurolla =) Olen siirtynyt jo miltei kokonaan odotusvaatteisiin. Me&i kietaisupaita näyttää vielä hyvältä vaikka kumpu alkaakin olla jo melkoinen näihin viikkoihin nähden
Piti vain ostaa sinne alle masun kasvun salliva toppi. Jotain muitakin normaaleja paitoja käytän vielä, mutta housut ovat kaikki armotta liian pienet. Imetyspaitoja on jotain tallessakin edellisten jäljeltä ja niitä tulee varmasti taas kasa lisää. Toiveena olisi kuitenkin imettää parikin vuotta eli ei se minusta mikään turha sijoitus ole. Silloin ei tarvitse paljastaa mahaa eikä edes sitä rintaakaan imettäessä. Itselleni julkinen imetys oli ainakin kauhistus esikoisen aikaan ennen kuin löysin imetyspaidat. Sen jälkeen ei ole ollut mikään ongelma imettää missä tahansa milloin tahansa. Paidasta tarvitsee raottaa vain sen nännin verran ja vauvan pää peittää tietysti senkin ulkopuolisten katseilta
Varsinkin talvipakkasilla on hyvä suojautua kylmältä ja imetyspaita ja imetysliivit mahdollistavat sen. Vaihtoehtona on tietysti pysytellä kotosalla aina imetyksen aikaan = eli pysyä siellä neljän seinän sisällä seuraavat pari vuotta... tai nostaa tavallinen paita korviin eli paljastaa raskauden aikana kertyneet makkarat ja koko rinta julkisesti - ei sovi ainakaan minulle
Vielä olisi 2 viikkoa np ultraan. Miten sen jaksaa odotella? Nyt varsinkin, kun on tullut noita suppareitakin jo, tekee mieli nähdä, että siellä on kaikki ok.
Tervetuloa minunkin puolestani uusille!
Barbamama rv 9+3