Huomenta päivää!
Ihanan paljon juttua tullut taas!
Tervetuloa uusille!
Heti ensimmäisenä pitää sanoa
Anna31:lle, että älä ainakaan mun viikkoja kadehdi
Eilen just tajusin, että mun viikot voi heittää vaikka kuinka paljon, en tiedä voinko jopa joutua teoriassa maaliskuun pinoon, mutta kävin eilen jo siellä lueskelemassa, varmuuden vuoksi
Yritin laskea päässä, että jos 19.6. Clearbluen viikkotesti antoi 5+ viikot niin missäköhän sitä nyt sit mentäis... mut ei pää toimi!
Eli me mennään vielä muutama viikko viimeisten menkkojen mukaan, ja sen takia on niin teoreettinen tuo mun 10+1 (tänään).
Ravintolisät: aloin heti plussasta syömään Multitabs Raskaus -tabletteja. Olen kasvissyöjä ja varmuuden vuoksi otan tosta vähän lisäaineita. Neuvolan täti sanoi, että lokakuusta eteenpäin saan syödä niitä 2per päivä, että D-vitamiinia tulee tarpeeksi.
(Mistä hemmetistä makkariin tulee hyttysiä nyt????!!!!! :kieh: )
Hipsulilla on tosiaan hyvä palvelu kunnassa. Ja miten sä jaksat rakennushommia nyt ja varsinkin näillä helteillä??? Taidat olla ihan terästä
Meikäläinen on myös linnoittautunut makkariin, postit kävin hakemassa ja hikihän siinä tuli
Huomasin muuten kävellessäni, että polviin sattuu. Ei paino oo vielä niin paljoa kai noussut, että se ottais polviin... liikunkohan mä nyt niin vähän, että heti tuntuu polvissa? Kauhulla odotan painonnousua ja miten mun kroppa kestää sen, lähinnä polvet ja selkä... auts.
Kysymys jo aikaisemmin lapsia saaneille: Paljonko rinnat kasvavat raskauden aikana? Kasvaakohan kaikilla yhtä paljon, lähtökoosta riippumatta? Vai voiskos käydä niin hyvä tuuri, että pienirintaisilla kasvaa enemmän kuin jättirintaisilla? Luettiin nimittäin Vau:n raskauskirjaa ja siinä sanottiin, että jotkut naiset ostavat jo näillä viikoilla isommat liivit... siihen mies sanoi, että "jaaa mistäs me lähdetään niitä ostamaan, laskuvarjokaupastako?"
no joo, ei paljo oikeasti naurata jos rinnat yhtään tästä kasvaa...
Blogeista: oon joskus kirjottanu ahkerasti, mutta en viime aikoina. En nyt ole jostain syystä innostunut kirjottamaan raskausjuttuja mihinkään (paitsi tänne tietty
). Pitäis kyllä varmaan, ehkä sit myöhemmin innostun
Joo voi ei, en mä tajunnutkaan että talvessakin on ongelmansa! Oon ihan talvi-ihminen ja nyt sit tajusin, että enhän mä talvella enää mahdu varmaan ees mun pilkkihaalariin! voi apua! ja sain kyllä räkättää tota
Adalmiksen toppahousujuttua, voin niin kuvitella itteni kiroomassa pukeutumista sillon!
Ja miten tissit suojataan pakkaselta? Vuosia sitten yhet pillerit sai mun tissit tosi herkäksi kylmälle, ja jos talvella se palelu on ees puolet siitä, niin pulassa ollaan... Taidan alkaa kohta kutomaan jo tissienlämmittimiä
happynow: jos sanot noin mun miehelle, niin se varmana kieltää olevansa innoissaan
varmaan väittäis että "kun halvalla sai" ja kaikkee sellasta... mutta alkohan se heti plussatestin jälkeen jo rakentamaan mielessään lastenhuonetta
:heart:
Toi on kamalaa toi työpaikan kanssa säätäminen. Vuosia sitten kesätyöpaikassa seurasin kuinka yksi nainen salasi pitkään raskauttaan - sen sopimus oli kohta päättymässä ja varmasti oltais uusittu automaattisesti ilman raskautta - työpaikassa, jossa touhuttiin paljon sikiölle vaarallisten aineiden kanssa
Siellä kyllä käytettiin työntekijöitä niin törkeesti hyväks, että huh! Työsuojeluvaltuutettu esim. sanoi tolle naiselle, että "juu jatkat vaan noita hommia normaalisti" vaikka ite oli sanonut, että ei ikinä raskaana ollessaan suostuis tekemään ko duuneja
En sit muista miten toi homma päättyi, mutta myöhemmin tapasin sen naisen Valintatalon kassalta duunista. Toivottavasti sulla menee asiat paremmin
(.) olo on tänään ainakin toistaiseksi ihan hyvä
pitäis ehkä jotain puuhailla, katsotaas nyt miten innostun...
Tänään ei ole oksettanut, mahaan vähän pistelee vaan.
Uteliaisuuttani keksin kyselyn kaikille: Mistä teidän vauvan "työnimi" on peräisin? Oon niin ihastunut tohon Repan "säynävä"-nimeen, mun mies kun on kova kalastamaan
Ja jollain oli melkein sama kuin mulla, öttiäinen tais olla
Mun önniäinen on peräisin mieheltä, se sanoi että mahassa kasvaa lotokka tai önniäinen, enkä mä ollu ikinä kuullukaan moisia sanoja
Lotokka kuulosti aivan kamalalta, joten toi önniäinen jäi sit mun mieleen ja sopii hyvin mun masuasukille
Jokohan ois kaikki... meikäläinen se täällä vaan hölisee...
tömpsis ja önniäinen 10+1