Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

Hajut... KAIKKI haisee. =) Ennen kaikkea salaatti ja jääkaappi. :snotty: Meetvursti :x :x :x :x

Mulla on normaalistikin hyvin herkkä hajuaisti, mut tuntuu, että raskausaikana lähtee ihan käsistä.

Hankinnoista taas... Meillä on oikeestaan melkein kaikkea tuon tyttösen jäljiltä. Mut silti totesin, että tarttee ostaa sitteri ja kaukalo (kun edellisellä oli ne lainassa ja nyt ei saa lainaan, kun ne on niillä perheillä itsellään käytössä ). Ja jos tulee poika, niin sit menee kaikki vaatteet uusiksi, koska meidän rintsessalla on ollu hyvin tyttömäistä vaatetusta. :D Mut mulla on kutina, että tämä ei ole poika... Tuplavaunuja mietin tai rattaita. Kun tuo typy on silloin tasan kaks, niin en oo varma, onko ne enää tarpeelliset. Toisaalta voi ollakin. Mutta ajattelin, että en osta ennen kuin näkee, tarviiko. :)

T. Kärppä ja toukanpoikanen 8+1-9+0 :)D Jotain tolta väliltä..)
 
Aijaijai, että oli taas hienoa käydä terveysasemalla :LOL: No, kirjoittihan se jopa tämän ja huomisen saikkua, oujee. Täti oli sitä mieltä, että tämä ei voi olla raskauspahoinvointia koska sitä on ympärivuorokauden. Raskauspahoinvointia on vain joko iltaisin tai aamuisin :LOL: Voi jeesus sanon minä. Oli siis sitä mieltä, että mulla on tavallinen vatsatauti (kerroin kyllä että en ole oksentanut kertaakaan ja vatsakin toimii normisti). Ehkäpä soittelen neuvolaan niin saa sitten ihan oikeetakin palvelua kun ei tuo selkeesti halunnut minua hoitaa :p . Verenpaineet otti kuitenki ja ne oli ok.

Laitoin just ruuan uuniin ja toivon kovasti että pystyisin syömään ^_^.

Allu
 
Hiq ja Ruttuinen rusina: :hug: Toivotaan, että se olisi vain harmitonta teillä molemmilla. Kertokaahan kuulumisia, kun jaksatte.

Kissat + tokso: Minulle on taas neuvolassa sanottu niin, että jos on ollut kissa jo vuosia, on todennäköisesti saanut tartunnan jo ajat sitten ja siksi on sille immuuni. Siis kuulemma vaaraa on vain niillä, joilla kissa on tuore tuttavuus. Itselläni on ollut kissoja lapsuudesta lähtien, joten ei kuulemma mitään vaaraa ole. Jätän ihan mielelläni kissanvessan siivoamisen miehelle - ihan hajunkin takia.. :LOL: Niin ja muuten sanoivat, että sen tokson saa myös esim. linnunkakasta tai puutarhahommista. Kissat ovat vain saaneet turhankin huonon maineen ja monet lopettavat kissan taudin pelossa :(

Auto: Farmariautot ovat loistavia perheautoja. Meillä on ollut mm. Ford Mondeo ja Peugeot 406. Voin suositella kumpaakin. Molemmat olivat hyviä autoja muutenkin ja reilusti tilaa sekä takapenkillä lastenistuimille, että takakontissa vaunuille ym. Nykyään meillä on pikkuauto, koska ei ole tarvinnut kuskailla vaunuja tms. pitkään aikaan. Saas nähdä pärjätäänkö tuolla vai pitääkö vaihtaa.

Tarvikkeista: Olen säästänyt tärkeimpiä juttuja vaikka nuo lapsukaiset ovat jo lähes teinejä =) Varastosta löytyy siis pinnasänky, vaunut, rattaat, amme, rintapumppu, muutama kantoliina, kestovaippoja ja vaatteita. Kauheasti emme siis tarvitse uutta tällä kertaa =) Monet tarvikkeet on tullut hankittua ja sittemmin todettua täysin turhaksi, kuten sitteri ja rintareppu. Ne ovatkin jatkaneet matkaa eteenpäin kirpputorin kautta ;) Itse asiassa olen tässä miettinyt tuleekohan sille pinnasängyllekään käyttöä ainakaan alkuun... Vauva nukkuu kuitenkin öisin vieressä ja päivisin varmasti paljon kantoliinassa =) No ompahan sitten valmiina, jos muutan mieleni.

Hajut: Oikeastaan ihan kaikki hajut ällöttää. Tuntuu, että hajuaisti vain voimistuu koko ajan. Etenkin kissanvessan tuoksut ja vaipan / potan täytteet saavat aikaan yökkörefleksin :$ Ällötyksiä aiheuttaa myös ennen hyvinä pitämäni tuoksut, kuten hajuvedet ja muu kosmetiikka.

Barbamama 8+3 (ultran mukaan)
 
Tervetuloa Omron! :flower: Ja muut uudet, jos jonkun oon missannut! :snotty:

Adalmis: ei hyvä luoja sentäs mikä lekuri!!! :eek: :D :D No pääasia, että sait saikkua :)

Mulla on jatkuva oksetusolo jo mennyt ohi, välillä vaan tulee sellanen nälän ja närästyksen välinen olo, siihen auttaa syöminen - hedelmät, murot, leipä, mehujää... melkeen mikä vaan :) Ja ruoan himo se ei helpota, haluaisin syödä siis ihan lämmintä ruokaa ja kaikkea terveellistä järkyttäviä määriä koko ajan :D Joka kerta kun telkkarissa joku syö niin saan hillittömän himon just siihen ruokaan... ja sit unelmoin kaikista muistakin jättiruoka-annoksista... mmmmmmm..... :p

Hajuista: kissanhiekkalaatikko haisee kamalalle. Toissapäivänä kun oltiin tankkaamassa niin bensanhaju alko ihan oikeesti oksettaa. Roskis on kyllä melkeen saanut mut oksentamaan. Outoja hajuja oon huomannu, esim. yks ilta mietin kauheesti, että mistä voi tulla mehiläisvahan tuoksu... aikana nuuskuttelin ja sit löysin syyllisen, miehen nuuska on alkanu haisemaan siltä! :eek: YöK. Ja yks päivä kuljin pihalla ja nuuhkin ilmaa kuin mikäkin vihikoira, kun ilmassa oli niiiiin ihana savusaunan tuoksu :D

Autoista: meillä on ns tila-auto: Nissan Almera Tino, tosi kiva ja tilava, ja parasta on se, ettei tarvitse punnertaa autosta noustessaan ylös, kun penkit on kivan korkeella :) No, siinä on moottori niin räsä, että se hajoaa koska vaan... eikä meillä sellasia rahoja ole, että moottori saataisiin vaihdettua! Eli tuskin se on enää olemassa, kun önniäinen sitä tarvitsee. Ollaan laskeskeltu, että aika iso auto pitäisi olla, että mahdutaan kaikki kyytiin... 3 isoa koiraa ja turvaistuin... hmmmm :D On meillä toinenkin auto, farmari-volvo, varmasti sillä pärjätään hyvin, ongelma vaan tulee siinä, ettei kaikkia koiria voi laittaa yhtäaikaa takakonttiin. Onkos vauvojen aina matkustettava takapenkillä? Tyhmä kysymys ehkä, mutta en tiedä, saavatko he matkustaa ollenkaan etupenkillä, jos siis siellä ei ole airbagia? May85 oli ostanut Opel Astran, meillä oli sellainen aiemmin, ja siinä on yksi tyyppivika: takakontin ovi on niin painava, että pumput hajoavat talvella koko ajan, eikä ovi pysy itsekseen ylhäällä :eek: Toivottavasti teillä on eri vuosimalli, meillä tais olla 2001, ja se vika olis korjattu. Ei ole kivaa pakata tavaraa autoon kun ovi koko ajan kopsahtaa päähän. :D

Commander77: no johan on taas turhaa juoksuttamista, oisivat voineet sitten saman tien katsoo sillä ultralla! :kieh: Jos vaikka on kohdunulkoinen niin sehän voi olla vaarallinenkin sulle, tollanen on niin ärsyttävää! Onko kivut jo helpottanut?

Blue76: meillä on ainakin vähän stressaantunut ilmapiiri nyt raskauden myötä. Kaikki on niin uutta ja kummallista, ja mun mielialavaihtelut ei tietenkään helpota asiaa. Pelkään todella miten me miehen kanssa pärjätään sit ku ei ollakaan enää kaksin.... :( Se kyllä jaksaa väittää, että tottakai pärjätään ja varmasti vaan lähennytään vauvan myötä :heart: Meitä jännittää se pärjääminen ja jaksaminen vähän ehkä enemmän kuin muita, olen sairastanut vuosia mm. vaikeaa masennusta ja mahd. synnytyksen jälkeinen masennus pitää meillä ottaa tarkkaan huomioon... ja sitä minä pelkään kovin jo nyt... Ei saisi murehtia, pitäisi nauttia vaan tästä ajasta... kaikki sanovat, mutta joskus se on helpommin sanottu kuin tehty. Toivottavasti teillä pian stressi helpottaa :)

Seuloista: np-ultraan tottakai, mutta ehkä ei sittenkään siihen verikokeeseen... ensin meinattiin mennä, mutta nyt kun olen asiasta lueskellut, niin en välttämättä halua stressata jonkun riskiluvun takia. Jos ultrassa jotain näkyisi, niin sitten tietenkin. Saapi nähdä, vielä ehtii mieli muuttumaan, melkein 3 viikkoa aikaa ultraan...

Me joudutaan hankkimaan aivan kaikki, kun on esikoinen tulossa :) Ehkä sukulaisilta ja kavereilta saadaan jotain. Itse aion neuloa mahdollisimman paljon vaatteita ja vaippahousuja, kunhan vaan innostun taas - ei helteillä voi mitään neuloa :D Kysyin jo äidiltä, että missä meidän vanha pinnasänky on, ja hän oli just antanut sen pois :( harmi! No sen voi ostaa kirpparilta tai mies näppäränä miehenä voi rakentaa sen itsekin :)

Vastasinkohan nyt kaikkeen mihin piti... kiva, kun on paljon juttelua, enemmänkin mun puolesta mahtuu :) :)

tömpsis ja önniäinen 9+6?
 
Barbamama35 Meilläkin kissoja ja olen antanu miehelle tehtäväksi laatikon tyhjennyksen. Kissat oli jo ennen miestä, nyt ensimmäistä kertaa jotuu tyhjentelee.
Minullakin ollu jo 7 vuotta kissa, että tuskin pelkoa toksosta.


Tänään sain neuvolan varattua.


PELOTTAA kylläkin kun tänään alkoi vihlomaan mahasta :( Ei ole jatkuvaa, mutta välillä vihloo.
Rintojakaan ei arista samalla tavalla.
 
Kilu: älä huoli, mulla vihloo koko ajan, ja ilmeisesti kuuluu asiaan. :)

Mä oon antanu kissanhiekkalaatikon siivoamisen miehen tehtäväksi... vähän useammin se vois kyl sen tehdä, kun se haju niin ottaa mua päähän....
 
Meilläkin mies siivoaa kissanhiekkiksen, mä pidän muuten järjestystä yllä niin mies on ottanut sen omaksi "paskaduunikseen" :) Kissat on olleet meillä kolme vuotta, ajattelin kuitenkin pelata varman päälle ka mies saa pitää tehtävänsä ;)

Adalmiksella on kyllä ollut melkoinen lekuri :D Toivottavasti saat järkevämpää palvelua muualla!

Hankinnoista vielä, meilläkin tosiaan täytyy hommata kaikki kun on esikoinen tulossa. Tänään uskalsin ostaa kolme neutraalia bodya! :D ja löysin mammahousut kympillä henkkamaukalta! Molemmat isoäidit tekee varmasti mielellään jos minkälaisia nuttusia, itselläni ei pysy puikot niin hyvin käsissä...

Nyt voisi mennä syöpöttelemään jotain ja sitten rannalle!
 
Adalmis Voi elämä mitä touhua :eek: Soitat vaan neuvolaan, jos sitä kautta pääset vaikka neuvolalääkäriin. Ai et raskaus pahoinvointi ei voi olla kokoajan :LOL:

Niin tosiaan, tervetuloa uudet :flower:

Autoista... Mulla on pikku auto, kolme ovea :whistle: Hermot menee jo yhden lapsen kanssa, et aika tuskaa tulee olemaan kahden kanssa, mut ei auta.. En vaan pysty ottaa autolainaa nyt. Töissä oloa tulee olemaan kolme kuukautta, et ei pitkäksi aikaa rahatilanne tuu helpottamaan.

Missah ja :heart: 10+1
 
Täällä taas :wave:

Autoasiaan, me vaihdettiin meidän 2-ovinen(en vaan osaa mieltää peräkonttia oveksi joten sitkeesti väitän näin :LOL: ) 4-oviseen ja se saa nyt vähän aikaa kelvata. Entinen vanha romu vaihdettiin mahdollisimman pienellä välirahalla pikkasen uudempaan autoon, joka ei tosin sen hintaluokan autona ole sekään ihan virheetön :snotty: Mutta parempi näin. Tämä vaihtoautokin on pieni, mutta varmasti pärjätään, ainakin paremmin kuin ilman :D

Hajuista, en ole huomannut mitään kummempaa ainakaan kuin tupakan haju, yäk :x

Hankinnoista...kehtaanko myöntää? :ashamed: Me käytiin luuhailemassa Ikeassa ja ostettiin pinnis :ashamed: Hintaa tuli huikeat 30? ja kun uskon tuohon kustannusten jakamiseen niin...pikkasen kassalla hirvitti, miltä se sitten tuntuisi jos jotain nyt sattuisi ja sänky odottaa paapia, mutta tuskinpa me yritystä siihen lopullisesti jätettäisiin vaikka kaikki ei menisikään ihan niinkuin toivoo. Pinnis on varastossa laatikossaan toistaiseksi.

Mammavaatteita oli pakko käydä ostamassa :ashamed: Olen iloisesti lihonut, housut kiristävät joten parit uudet kävin ostamassa tilalle. Löysiä paitoja pitäisi vielä etsiä, kun tällä hetkellä tuo ylävatsan seutukin makkaroineen on jotenkin puskeutunut ylös- ja eteenpäin :eek: Kaikki kiristää - eikä mikään tietenkään näytä hyvältä.

Mun piti kommentoida vaikka mitä, mutta pää lyö tyhjää. Pokemonin perille mennyt kortti jäi mieleen, kiva ettei posti hukannut kokonaan :D :flower:

*muoks*Ruttuinen Rusina :'( Olen pahoillani :hug:

-Ankka & bebe 6+1-
 
Hiq ja Ruttuinen rusina,suuren suuret pahoittelut molemmille :( :hug: :hug:

Adalmis :LOL: Päivän paras...hitto,oon aina miettinyt et mikä taika tossa terveyskeskuksessa oikeen on kun ne aina onnistuu yllättämään idiotismillaan :LOL: Mulla on ihan järkkyjä kokemuksia kyseisestä paikasta,siks vältänkin vierailua viimeseen asti.
Juu,mahataudithan ei yleensä kestä viikkotolkulla tai ees useampaa päivää et ihan hyvä diagnoosi. Mulla on sit aika sitkeessä ollu tää tauti kun nyt jo kolmatta viikkoa :D

Autot,Meil on nissan primera. Lähinnä hankittu siks kun nissanit on niin halpoja pitää,mut tohon primeraan mahtuukin ihan hyvin rattaat paksiin ja kaks turvaistuinta,eli just sen verran kun tarvii =)


Hajut,Kahvi on ihan ykkösenä,ei pysty haistaa eikä maistaa :x Sitte röökin haju (mies polttaa ja appiukko). Muuten on aika satunnaista ja riippuu kuinka paha olo.

Hankinnoista vielä et sellanen seisoma lauta varmaan tarttis olla...vaunuihin siis. Mulla pinniksen kanssa sama kuin barbamamalla et onkoha tarvetta kun esikko ei juurikaan siinä nukkunut... kai se silti täytyy kyhätä.

Mul on ollu pitkästäaikaa hyvä olo kokopäivän,jee!!! B) Tiedän et on tod.näkösesti väliaikaista,mut toivon et alkas pian helpottaa... en voi liikkuu ees bussilla kun pelkään et yrjöön sinne :ashamed: Ollaan oltu aika omissa oloissamme pojan kanssa ja alkaa hyppiin seinille :|

Repa ja Säynävä 8+2
 
Repesin kyllä niin mahtavaan nauruun kun luin kuinka sua on kohdeltu Adalmis :LOL: . Mä voisin mennä seisoon sen tätsyn eteen elävänä esimerkkinä että todellakin raskauspahoinvointia VOI olla 24/7. Onkohan se koskaan kuullut sellaisesta kun hyperemesis gravidarum, joka mulla lukee sairaslomalapussa..että mun pistää toisaalta oikein vihaksi (hormooooooonit =) ). Soitat neuvolaan, siellä ne kyllä tietää miten asian laita on, sitä kautta tätä munkin oksentelua on hoidettu. Toivottavasti asia järjestyy!!

Rusinalle iso :hug: voimia tulevaan.

Me hankitaan uutena ainakin vaunut, tai siis ne haluan uutena =) . Lähipiirissä on paljon vauvoja, joten paljon varmaan saadaankin/ostetaan tutuilta.
Autona meillä on tilava farkku, mondeo, hommattiin se sillon kuin koiruli liittyi perheeseen. Auton vaihtoa ei siis tarvitse miettiä. Sen sijaan vauvanhuonetta tarvis vähän vielä remppailla..muttei ehken ihan vielä, jos hetken malttaisi. =)

wippii :wave:
 
tömpsis: Meidän auto on vuosimallia -07, joten toivon totisesti että sellainen vika olisi jo korjattu. Luulis nyt ainakin. :)

Hajut: Esikoisen kakkavaipat on jotain aivan hirveää. :x Samoin kuin roskikset, hetken seisseet tiskit yms. Ja joidenkin tiettyjen ruokien ajatteleminen saa aikaan melkein oksennusrefleksin.

Ruttuinen rusina VOIMIA!!! :hug:

Joopa joo. Tarvis varmaan alkaa tekemöön jotain ruokia pakastimeen. Meillä nimittäin alkaa keittiöremontti ensviikolla. Voi yökötys, toi ruoanlaitto ei nyt jostain syystä ole ensimmäisenä mielessä...Mutta saadaan ainakin hieno keittiö. B)

May85 & PikkuKakkonen 6+4
 
Hei,
hyvät uutiset muuttuivat liian nopeasti huonoiksi. Tänään alkoi yhtäkkiä kova vuoto (7+5) ja lähdettiin sairaalaan. Kipuja ei ole, tämä tuli ihan puun takaa. Siellä ei näkynyt enää sykettä (vaikka 4 päivää sitten kuului) ja lääkäri totesi "ilmeinen keskenmeno käynnissä". Voi että mua ottaa päähän! Tämäkin vielä! Mitä vielä? Elämä on kyllä tosi epäreilu.

Päivittäjä voi poistaa mut listalta. Toivotan teille kaikille kovasti onnea ja hyvää jatkoa! Toivottavasti tämä oli tämän palstan viimeinen huono uutinen!

R (ilman Aarretta)
 
Pahoittelut Rusinalle ja Riinulle :hug: Paljon voimia teille!
Toivotaan, että huonoja uutisia ei enää saada.

Hajuista: hajut tuntuu voimakkaina, pahimpia ovat vessahajut :x roskis, tupakka ja kaljahengitys (mies ei saa pussata jos on juonut :LOL: )

Meillä on kaksi autoa, toinen ihan laho farmari ja toinen neliovinen normi Ford. Ollaan Fordilla pärjätty vaunujen ja muiden kanssa, mutta isompi olisi kyllä parempi. Ei ehkä ole nyt varaa vaihtaa..

Blue ja pienokainen 9+4
 
Hajuista Miusta kaikki tuoksuu ylivoimakkaalta, tuntuu että kanit haisee koko kämpässä vaikka niillä on oma huone, saatan haistaa valkosipulia jokapaikassa mm sohvassa, jääkaapissa ym. ja tänään kun kävin hammaslääkärillä niin ne kumihanskat hais ja maistu niin sanoinkuvaamattoman ällöttävälle. Pahoinvointia ei ole, mutta kyllä noista sen kuvotusolon saa päälle :|
 
Autot: Me ollaan mietitty tota seat altea xl:ää, jos normikokoinen auto riittäisi. Tällä hetkellä on ollut Kia ceed farkku, mikä on pelittänyt ihan ok. Tila-autoista ei ole mitään kokemuksia, joten siihen joutuu kyllä perehtymään kunnolla tarvittaessa. Olishan se hyvä olla sellainen, missä niitä penkkejä saa siirreltyä yms ja et tavarat mahtuis myös kyytiin lasten lisäksi, kuten esim. rattaat.

Hajuällötys:: Jauheliha ja miehen hikiset sukat/kengät :D

Nelli:: Meillä on np-ultra vasta 22.7., joten silloin vasta tulee varmistus lasten määrästä. Jännää on =)

Missah:: Meillä on niin samanlaiset mieltymykset :LOL: Tänään ostin taas uuden purkin piimää, kun edellinen meni hetkessä. Ja tämä ei siis ole lainkaan mulle tyypillistä!

Pokemoni: Onneksi sait viestin sitten toista kautta perillä ja sait vielä positiivisen vastaanoton uutisille :heart:

adalmis:: Varsinainen tättähäärä sulla ollu siellä terkkarissa. Vai että ei voi olla pahoinvointia 24h?? No, onneks sait saikkua kuitenkin!

Tömpsis:: Vauvan saa laittaa etupenkille, JOS siinä EI ole turvatyyny päällä. Eli sellaiseen autoon, mistä sen saa pelkääjän puolelta pois niin voi laittaa turvallisesti kaukalon vauvoineen :)

Rusinalle ja Riinulle :hug: :heart:

9+1
 
Ruttuinen rusina ja riinu: :hug: paljon voimia ja onnea tulevaan!

Wc-ankka: ei se kortti mennyt perille vieläkään (laitoin aikamoiset risut postille), soitin vanhemmille uutiset :)

autosta: meillä on normi 4ovinen pösö (306), haaveillaan pösön farmarimallista (pösö siksi, että se farmis on paljon halvempi kuin mikään muu vastaava), mutta autohaave pysyy toistaiseksi haaveena :)

Käytiin uimassa rannalla ja nyt on ihan järkyttävä väsymys! Nukkumaan! :D

pokemoni & myttynen 6+6
 
Halauksia ja voimia kaikille keskenmenon kohdanneille :hug:

Meillä tänään ultra ja siellähän se pikkuinen oli :heart: Sydän sykki ja kaikki näytti olevan kohdallaan. Viikotkin menee samoissa kun ajateltiin eli nyt on 6+6

Cattius ja papu 6+6
 
Rusina ja Riinu; suurin osanottoni, paljon voimia teille. Alkaa ihan itkettää kaikkia vastoinkäymisiä kohdanneiden puolesta...

Meillä on kaksi autoa; 2009 Passat (farmari) ja 2000 Toyota Corolla hatchback. Ongelmia kolmen istuimen mahduttamisessa Passattiin tuskin tulee olemaan, mutta tuohon Corollaan ne ei kyllä mahdu. Siitä kun ei saa edes airbagia pois päältä. Eli saa nähdä meneekö se vaihtoon vai yritetäänkö pärjätä yhdellä autolla. Kohtahan tuo esikoinen menee eskaan (syksy 2011) joten sillä välin voidaan kahden nuoremman kanssa kulkea tuolla pienemmälläkin autolla esim. jumppaan ja kauppaan.

ON, Mulla edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti vihlontaa vasemmalla alavatsalla, mutta ei kipuja eikä vuotoja. Hirveä väsymys ja tää pahaolo alkaa verottaa oloa. Vielä 9 päivää töitä, sitten pääsis vapaalle....

Commander ja papunen 7+4
 

Yhteistyössä