Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

KYSYMYS :wave:
Uskallatteko te leikkiä lapsen kanssa raskausaikana hiekkalaatikolla jossa ei ole suojaa päällä?Mä oon leikkiny ja koittanu olla sen jälkeen tunkematta käsiäni suuhun ja koittanu muistaa pestä..:D
Mut aattelin että onko joku tosta jotain kuullu..Pitäs kai ens viikolla soittaa neuvolaankin aikaa,kun nyt vaan tän viikon ultrassa sais selville että onko siellä se vauva vai pelkkä pussi..
 
Rusinalle ja Riinulle paljon voimia =(
Pokemoni ei se soittaminenkaan niin kauheaa ole vaikka mieluummin kertoisi kasvotusten.Sinulla oli kyllä ihana idea tuo korttilla kertominen. Itse jouduin myös puhelimessa uutiset kertoa vaikka olisin äitini ilmeen halunnut nähdä :)
Cattius onnea hyvistä uutisista :)

NÄRÄSTÄÄÄ!!!! muita? siihen kyllä piimä auttaa mullakin se on melkein janojuomana tälläkin hetkellä töissä :)

Mietityttää kauheasti, miten saan mahan pidettyä piilossa syyskuun 1 päivään asti koska minulla on sinne asti koe aika ja olen sellaisessa paikassa töissä, että jos pomot sais tietää ne keksis jonkun syyn heittää mut pihalle :/ onko kukaan muu samanlaisessa tilanteessa? olen kyllä ollut jo vuoden talossa töissä, mutta toisen firman kautta ja vasta toukokuussa siirryin virallisesti tähän taloon niin siksi koeaika =(

Tietääkö joku! Joudun menemään työterveystarkastukseen ja en tiedä pitääkö siellä kertoa olenko raskaana vai en? Mutta eikö niillä ole kuitenkin ihan yhtälailla vaitiolo velvollisuus kuin muillakin lekureilla, että ne ei saa kertoa työpaikalle että olen raskaana, koska joku lappu sieltä lähtee meidän pomolle kuitenkin?

Happynow ja muru 6+3
 
Rusina ja Riinu :hug: ja paljon voimia!

happynow Mä jotenkin luulen, et ei sulla oo hätää työpaikan suhteen vaikka raskaus paljastuisi. Haiskahtais aika voimakkaasti, jos sut potkittais pois sen jälkeen, kun raskaus on tullut ilmi, vaikka oletkin koeajalla. Mut tottahan se on, et ikinä ei voi tietää.

Mulla on maha ihan hillittömän kipee melkein kokoajan :/ Mut ei vuoda. Ei nyt jaksa muistaa, oliko näin kovia kipuja esikoisen odotuksen aikaa. Ei auta kun odotella.

Missah ja :heart: 10+2
 
happynow,Edes koeajalla ei saa potkaista pihalle raskauden takia...on harhaluulo yleensä et sillon ei päde mikään laki ja irtisanoo voi ihan miten vaan. Jos näin käy niin yhteys heti työsuojeluvaltuutettuun tai liittoon tms. he hoitavat sit asiaa... mutta miä en tiedä mikä lääkärintarkastuksessa tulkitaan sit sellaseksi tiedoksi mikä työnantajalle välitetään,koska työterveystarkastuksessahan jotain palautetta kuitenkin annetaan työnantajalle...luulisin. mut varmaan vaan että työkykyinen on,en usko et raskaus kerrotaan kun se ei kuulu asiaan =)

Ralliperuna,Oon leikkiny,eikä oo tullu mieleenkään varoa... kädet tietty pesen kun sisään tullan =)

Riinulle pahoittelut tännekkin puolelle,todella epäreilua :hug:
 
Rusinalle ja Riinulle tosi paljon voimia :(

ralliperuna, kyllä mä olen leikkinyt tuolla hiekkalaatikolla muksun kanssa ihan entiseen tapaan. Ainut tosiaan, että kiinnitän vaan enemmän huomiota käsihygieniaan.

happynow, en kertoisi edes työterveystarkastuksessa olevani raskaana. Kun eipähän se oikeestaan niille siellä edes kuulu. Ja taitaa sieltä työterveydestä lähteä työnantajalle tieto siitä, oletko työkykyinen. Tosin en kyllä usko raskauden vaikuttavan tuohon, mutta varman päälle kannattanee pelata :)

ON: Eilen käytiin ultrassa ja siellähän se pikkunen köllötteli ja sydän löi hyvin. :heart: Tänään pitäisi soittaa neuvolaan ja varata ensimmäinen aika.

Onko täällä kellään muuten ollut aiemmissa raskauksissa raskausmyrkytystä?
 
Rusinalle ja Riinulle :hug: ja jaksamista tulevaan. On se niin epäreilua.

happynow kyllä niitä vaitiolovelvollisuus sitoo, ja luulen ettei ne työnantajalle kerro. Mutta varma en missään nimessä ole asiasta. Kuitenkin, eikös raskaudesta pidä kertoa vasta joskus pari kk ennen äippälomalle jääntiä?

Omronille onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Pokemonille on käynyt harmillisesti postin kanssa, onneks sait kerrottua uutiset muulla tavalla. Ja hyvä, että oli mieleisiä uutisia :D

Tytöt joutuu kamalan kauan vielä oottamaan tietoa, montako masussa köllii...

Meillä olis perjantaina se neuvola ja vähän kyllä jännittää. Toivottavasti kuuntelis syndänääniä sielä. Nyt taas on sellanen olo, että haluais tietää, onko mytyllä kaikki ok masussa. Jotenkin epäuskoinen ja epäilevä fiilis.

nelli & mytty 8+3
 
Rusina ja Riinu, halauksia :hug: ja voimia...pelottaa että napsahtaa vielä omallekkin kohdalle huonot uutiset..

Me ei olla kerrottu vielä vanhemmille ollenkaan, mies on kertonut veljelleen ja mä olen muutamalle hyvälle ystävälle jotka ovat itsekkin kokeneet kovia lasten saamisessa. Kaks kyselyä on kyllä tullut että olenko raskaaana, mutta olen vaan kierrellyt ja kaarrellut :D

Kävin eilen neuvolassa, sinänsä aika turha reissu. Hemppa oli 142 mikä oli ihan hyvä (mulla on yleensä 150-165). Ollaan siis muuttamassa ensi viikolla naapurikuntaan, ja joudun nyt sitte käymään siellä neuvolassa. Katselin just kunnan sivuilta että yks neuvolan täti on ollu mun kaa samaan aikaan yläasteella...
Tällä hetkellä meijän oma tk on kiinni, joten joudun viemään pissanäytteenkin jonnekkin muualle missä on HUSin labra, onpa kiva ajella sitte kipot kyydissä viemään niitä ties minne.
Terkkari kertoi että tässä meijän nykyisellä terveysasemalla on joku lastenkeskus tms missä äidit ja lapset kokoontuu, ja siellä alkaa kuulemma syksyllä joku odottajien kerho ja muutenkin on kaikkia infojuttuja imetyksestä ja kestoilusta yms. Kivaa :) aijon hyödyntää ne vaikka ei silloin enää tässä kunnassa asuttakkaan.

Ultran sain vasta 29.7 ja oli muuten hassua että terkka sai LA 3.2, ultrassahan se voi sitten muuttua, mutta en mä mielestäni oo mistään laskurista tota päivää saanu :LOL:
Ajattelin varata seuraavan neuvolan vasta sitten kun ollaan käyty ultrassa. Koska eikös se väli ole muutenkin noin kuukausi? Käyn vaan tässä välissä viemässä ne pissanäytteet.

Miukkari ja nimetön 9+5
 
ralliperuna , mä olen käynyt esikoisen kanssa leikkipuiston hiekkalaatikolla leikkimässä. Näin kesäaikaan se on hirmuisen kivaa lapsen mielestä, joten en ole viitsinyt kokonaan jättää väliin. Toki olen sitten pessyt kädet. Mikähän mahtaa olla neuvolan kanta asiaan? Luulisi kuitenkin, että suurin osa raskaana olevista, joilla jo ennestään lapsia, jatkavat leikkipuisto/hiekkisleikkejä suht normaaliin tapaan.. kunhan vaan pesee kädet!

Riinu ja rusina, olen tosi pahoillani puolestanne :hug:
 
Omron Mulla oli esikoisen aikana lievänä raskausmyrkytys. Paineet sellaisissa lukemissa, et lääkkeitä söin. Kaikki muut oireet oli lievänä. Päätä särki kyllä ihan kokoajan monta viikkoa putkeen, mut ei järkky pahasti. Pilkkuja vilisi, mut ei välttämättä edes joka päivä. Pissa ei puhdasta ollut kyl kertaakaan loppu raskauden aikana. Synnytys käynnistettiin, mut siihen suurin syy oli mun väsymys. Onnea muuten ultra kuulumisesta

:heart:
 
Hei pitkästä aikaa, olen viime päivät ollut niin väsynyt ja huonovointinen ettei ole jäänyt voimia enää pakollisten juttujen jälkeen mihinkään muuhun. Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille.

Täällä on tosiaan väsyttänyt ja ollut huono olo. Ei tee mieli mitään lämmintä ruokaa. Kahviakaan en ole juonut enää viikkoon. Pahoinvointi näyttää onneksi pysyvän kurissa kunhan syö vähintää kahden tunnin välein vaikkapa hedelmän tai jogurttia.

Meillä on kanssa kissoja, ollut jo vuosia. Tuo vanhin kissa on jo kymmenen vuotta mulla. Olen kyllä hiekkalaatikot puhdistanut samanlain ku ennenkin. Harvemmin sitä jättää kuitenkaan kädet pesemättä sen touhun jälkeen =)
Voihan sitä käyttää vaikka kumihanskoja jos arveluttaa. Esikoista odottaessa multa testattiin että onko kehossa vasta aineita tms tuohon toksoon.

Ihanaa kuusi vapaapäivää putkeen, ehtis vähän levätä

Terveisin Sanuli ja öttiäinen 7+4
 
Rusina ja Riinu: :hug:

Hiekkalaatikoista: Ihan työn puolesta siellä tulee käytyä joka arkipäivä. En pelkää niitä pätkän vertaa :LOL: En ole koskaan nähnyt siellä kissaa, mutta jäniksiä sen sijaan kyllä ;) Tästä kissapelosta taisikin olla juttua jo aiemmin. En siis pelkää kissoja tai niitä jätöksiä, koska en usko, että minulla on mitään vaaraa toksosta (olen ollut kissojen kanssa tekemisissä koko ikäni). Teen edelleen myös puutarhahommia omalla pihalla ja mökillä. Viikonloppuna siivottiin porukalla perunamaata rikkaruohoista. Ei tullut mieleenkään pelätä sitäkään hommaa vaikka tokson voi tosiaan saada vaikka linnun jätöksistä tai mullasta. En tainnut edes pestä käsiä sen jälkeen vaan pulahdettiin suoraan hikisinä uimaan mereen :D Olen siis jatkanut elämää lähes normaaliin tapaan. Uin kylmässä meressä, saunon ym. Ainoastaan rankat nostamiset (piti siirtää pari venettä ym.) jätin muille siellä mökkitouhuissa.

Itselle tämä on tosiaan kolmas raskaus ja edellisissäkin on tullut tehtyä noita samoja asioita eikä niistä mitään seurannut. Itsestäni tuntuu, että jos kaikkea normaalia tekemistä pitää pelätä, eihän sitä uskaltaisi astua ovesta ulos ettei jää auton alle tai mennä suihkuun, ettei liukastu ym. ym. Toki saa käyttää tervettä järkeä ja tosiaan pestä ne kädet ulkoa tullessa kuten varmasti useimmat tekevät olivat sitten raskaana tai eivät ;)

Jokainen taplaa tyylillään, kuten sanotaan eli en todellakaan arvostele ketään ketä haluaa jättää jotain asioita väliin ja olla varovainen. Itse olen vain ikuinen optimisti ja kuljen onnellisesti ne vaaleanpunaiset lasit silmillä :LOL:

Närästystä: Juu täällä kärsitään myös siitä. Ei kivaa! Huomaan, että se iskee etenkin, jos ruoan jälkeen rojahdan sohvalle lepäämään. Pitäisi vaan jaksaa sinnitellä pystyssä ruoan jälkeen...

happynow: Kinkkinen tilanne. Itselläni on vähän samankaltainen tilanne menossa eli työsopimus päättyy heinäkuun lopussa. Jatkosta on sovittu suullisesti, mutta papereita ei ole tehty. Vaikka olen optimisti, tässä asiassa järki ja kokemus sanoo toisin. Vaikka teoriassa ei voida irtisanoa raskauden perusteella, koeajan jälkeen työnantajan ei ole pakko jatkaa sopimusta eikä tarvitse sen kummempia selityksiä sille. Jos nostat asiasta metelin, he voivat äkkiä keksiä jonkun "tekosyyn". Eri asia on, jos on vakituinen sopimus. Silloin se ei käy niin helposti. Itse koitan olla asiasta hiljaa sinne elokuulle ainakin. Entä jos koittaisit olla vaan hiljaa ja käyttää syksyllä väljempiä vaatteita, mitkä peittävät kummun. Jos joku huomauttaa asiasta, niin valita vaan kun tuli niin paljon syötyä kesällä, että tarttis laihduttaa :LOL: Tosiaan virallisesti on pakko kertoa vasta lähempänä vuodenvaihdetta. Itse ajattelin kertoa siellä elo-syyskuun tienoilla.

Onnea ihanista ultra ja neuvola kuulumisista :flower: Näitä on aina yhtä ihana lukea =) Itsellä on ensimmäinen neuvola huomenna. Pitääkin muuten kaivella esille edellisen raskauden aikainen neuvolakortti. Sen pyysivät mukaan käynnille. Mihinköhän olen senkin taltioinut... hmm....
 
Tulinpahan minäkin kertoilemaan kuulumisia.

Täällä mahakivut hävinneet oikeastaan kokonaan. Harvakseltaan tulee vielä repäisykipuja, mutta en anna haitata. Nyt vain näiden helteiden myötä on tullut pahoinvointi kuvioihin. Lievänä kylläkin, mutta inhottavaa silti. Aamulla herätessä kuvottaa, mutta heti syöty aamupala auttaa. Sitten päivä menee yleensä suht helposti. Välillä saattaa kuvottaa, mutta ruoka auttaa. Illalla ja yöllä pahaolo vaivaa eniten. :/ Heräilen monesti yöllä ja en meinaa saada takaisin nukutuksi, kun nieleskelytyttää ja mietin vain, että onpa huono olo. :/

Ja mikä väsymys!!! |O Päivisin nukun pienet unet samalla kuin lapset nukkuu, että jaksan loppupäivän. Illalla kahdeksan ja yhdeksän välillä alan olla todella jumissa. :LOL: Hyvä, että jaksan lapset ruokkia ja laittaa nukkumaan. Onneksi mies auttaa. :heart:

En muista olenko jo aiemmin maininnut, että mulla on ensimmäinen neuvolaaika tällä viikolla. Viikkoja on silloin vielä alle kahdeksan, mutta haitanneeko tuo. Silloin varmaan saan ajan myös np-ultraan ja se jännittää jo nyt.

Hankinnoista olitte puhuneet myös... Meillä vaatteita löytyy läjäpäin. Tai siis poikien vaatteita. Eli jos tyttö tulee niin uusia on ostettava aika paljon. Mutta mä menin tuossa keväällä myymään vaunut/rattaat, autonistuimen ja sitterin. Ja vähänkö nyt kyrpii!! :kieh: Saahan niitä uusia, mutta vaunut ja sitteri oli ostettu kolmannelle eli käytössä olivat olleet vähän ja olisivat menneet hyvin neljännelle. Mutta eipä se auta, kuin uudet ostaa. Rahaa vain pitäisi jostain pieraista. :LOL:

Mutta nyt menen vaatevuoren kimppuun. :wave:

Paljon voimia pienokaisensa menettäneille. :hug:


~~NinniNuppunen ja pätkis 7+3~~
 
Helouhelou!

Hiekkiksestä: Mäkin työni puolesta siellä istuskelen enkä oo ees tullu ajatelleeksi, että siitä voisi jotain haittaa olla. Oon samoilla linjoilla barbamaman kanssa, että vaaleenpunaset lasit silmillä mennään :>. Oon sellanen tyyppi, että sit jos alan tuhannesti stressaamaan ja vahtaamaan tekemisiä ja syömisiä, niin tää menee kesken jo ihan siitä. Oon yrittäny kovasti ottaa rennosti ja tehdä sitä mikä hyvältä tuntuu :).

Auto:
Meillä on 2000 volkkari Golf, joka varmastikin yhdelle vaaville kelpaa hyvin. Sit en tiiä jos tuolta putkahtaiskin kaksi niin pitäs ehkä hankkia isompi. Mutta tuo on melko tilava ja luulisin, että sinne ainakin tavalliset vaunut saa mahtumaan.

happynow: Harmillinen tilanne :<. Itsekin oon pätkätyössä ja sain juuri ennen plussaa tietää että on vuoden loppuun asti töitä. Ei siis tarvinnut pimitellä turhaan tätä tietoa pomolta. Nyt viimeistään tietää kun oon ollu tän hurjan vatsataudin ( :LOL: ) takia pois töistä :p. Mäkin kyllä luulisin että lääkäreillä on aina vaitiolovelvollisuus. Eiköhän ne ilmoita sieltä vain että olet työkykyinen. Ei kai työnantajan muuta tarvitse tietää. Jos vaan yrittäisit pitää asian salassa, jos pokka ja omatunto kestää :p .

Omronille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :).

Ruttuinen rusina: suuri :hug: tosi kurjaa :'(

Riinulle myös suuri :hug: ja paljon voimia!

Omaa: Tänään on ollut hieman parempi päivä ainakin vielä. Tein aamulla niin, että kävin nopeesti pissalla, tein aamupalan supervauhtia ja menin sänkyyn takasin pötkölleen syömään. Se ainakin tänään toimi, ei oo äklöttäny yhtään niin paljon kuin eilen. Heikko olo on kyllä edelleen ja huimaa hirveesti. Pötköttäminen on kaikkein kivointa tällä hetkellä :D .
Soitin eilen neuvolaan kun se mahtava terkkaritäti antoi neuvolan ajanvarausnumeron. Sieltä vastasi täti lakonisella äänellä "yhteisajanvaraus". Olin sitten että jaahas, noh, selitin asiani niin täti yhtä lakonisella äänellä "onneksi olkoon" ja sanoi että huomenna sitten soittelee joku hoitaja ja antaa sen ekan ajan. Tänään sitten aamulla heräsin kun täti soitti ja hänkin onnitteli yhtä innokkaalla äänellä kuin eilinen :LOL: ja antoi neuvola-ajan. Se ois sit 26.7 :). Täti oli myös hieman huolissaan kun sanoin että on huono olo. Kehoitti vaan syömään ja juomaan kaikkea mikä vaan alas menee. Niin ja lääkkeitä ei sitten saa ottaa ilman että puhuu lääkärin kanssa. Tänään olis sit se varhaisultra Gynekossa, jänskättääää ^_^. Laitan illalla sitten viestiä miten meni :)

Allu ja möttönen 6+3
 
Nyt olen saikulla ämän pahoinvoinnin ja oksentelun takia. :x Vieläkun uskaltaisin töihin ilmottaa etten tiiä koska voin tulla.... meillä on ihan hirveän tiukka pomo joka inhoaa sairaslomia, ja "raskaushan ei ole sairaus". :'(

Oisin valmis mihin vaan että tämä olo paranis ja pysyis joku ruoka edes sisällä! Äiti tulee mua autteleen tänään kun en saa siis siivottua tai mitään kun on niin hirveä olo!

7+5
 
Elämä antaa, elämä ottaa... Masuasukin matkanteko loppui tänä aamuna, verenvuoto alkoi ja TAYSissa todettiin keskenmeno. Koville on ottanut tänään, mutta yritän ajatella, että parempi näin... ei ollut pikkuisesta eläjäksi tähän maailmaan :( Ens ke vielä kontrolli, että on kaikki tyhjentynyt kohdusta. Sitten pitäisi oottaa 1 kuukautiset ja uutta yritystä putkeen...

Näin ensimmäisen keskenmenon kohdanneena tuntuu, että tilanne oli aivan absurdi: maata nyt jalat levällään ultralaite sisässä ja kuulla, että sikiö on kuollut, purskahdin itkuun tietenkin ja vollotin reva levällään 3 ihmisen nähden... Jotenkin olisin kuvitellut tilannetta hienovaraisemmaksi...

Mutta toivon parempaa jatkoa teille muille, uskon vakaasti, että vielä mä johonkin odotusketjuun päädyn ja kolmas vauveli syntyy meille :)
 
Voimia ja jaksamista kaikille huonoja uutisia saaneille!!

Tytöt0406 onnittelut virallisesta tilasta =)

Onneksi me lähdetään reissuun niin kuluu aika nopeammin... Tulee se joskus eteen se neuvola käynti :)

Lämmintä kesän jatkoa kaikille! :D
 
voi nepula :( paljon halauksia!

tota mäkin vähän meinaan, että eikös ole vähän absurdia ja kohtalon ivaa suorastaan jos raskaus tulee vaikka yllätyksenä ja sitten kun on hyväksynyt asian ja onnellinen odotuksestaan niin menee ekaan ultraan ja saa kuulla, ettei siellä ketään olekaan... ehdin tässä paljon ajatella tollasiakin turhia, kun on vielä parisen viikkoa ekaan ultraan ja varmuuteen, että joku siellä kasvaa... tai montako siellä kasvaa ;) kyllä pitäis kaikkien kuntien tarjota varhaisultra!!!!

huuuuuuoh kun on ollut kuuma ja niin surkea olo tänään! ei paljon voi hehkeydestä meikäläisen kohdalla puhua.... :p toivottavasti teillä on ollut parempi päivä :)

tömpsis ja 10+0 ?

muoks. ps: meikäläinen vielä totuttelee raskauteen ja miettii kaikenlaista kummallista ja mies se on ostanut tänään meille pinnasängyn!!!! :eek: tais maksaa 13 euroa, joku ihana 60-lukulainen... itse en oo sitä vielä nähnytkään, saas nähä mitä tykkään. mutta eikös ne oo kaikki aika samanlaisia? taidan maalata sen sitten itse jollain ihanalla värillä :) :) mun mies on aika hassu :) :heart: :heart:
 
Voi ei nepula. Tosi ikävää. :hug: Omituista muuten, että nää huonot uutiset tulee tällee rykäyksissä. Samaan kiinnitin kuumeilupuolella huomiota, että sielläkin ne plussauutiset tuli sellasissa kasoissa.

Täällä taas yövuorossa ja kamala väsymys on jo nyt päällä, kuinkahan sitä jaksaa vielä 8,5h??? Tänään muutenkin ollu vähän huono olo, sellanen nuutunut ja ällöttävä. Kaitpa se tästä taas. Mutta yritän kyllä syksyllä tehdä mahollisimman vähän yövuoroja, vetoan vaikka tohon opiskeluun että ei viikolla pysty tekemään vaikka arkivapaita oliskin.
 
Tohon pinnasänkyasiaan; Uusissa pinnasängyissä on pinnojen väli kapeampi, kuin niissä vanhoissa. Turvallisuussyistä kaiketi? Ei pääse pää jäämään pinnojen väliin. Satuin vaan kiinnittämään asiaan huomiota, kun saatiin sellainen vanha sänky lainaan hajonneen tilalle.
Olin mä siitä joskus jotain lukenutkin, mutta en nyt muista yhtään että mitä ja mistä. :)
 

Yhteistyössä