Rusina ja Riinu: :hug:
Hiekkalaatikoista: Ihan työn puolesta siellä tulee käytyä joka arkipäivä. En pelkää niitä pätkän vertaa
En ole koskaan nähnyt siellä kissaa, mutta jäniksiä sen sijaan kyllä
Tästä kissapelosta taisikin olla juttua jo aiemmin. En siis pelkää kissoja tai niitä jätöksiä, koska en usko, että minulla on mitään vaaraa toksosta (olen ollut kissojen kanssa tekemisissä koko ikäni). Teen edelleen myös puutarhahommia omalla pihalla ja mökillä. Viikonloppuna siivottiin porukalla perunamaata rikkaruohoista. Ei tullut mieleenkään pelätä sitäkään hommaa vaikka tokson voi tosiaan saada vaikka linnun jätöksistä tai mullasta. En tainnut edes pestä käsiä sen jälkeen vaan pulahdettiin suoraan hikisinä uimaan mereen
Olen siis jatkanut elämää lähes normaaliin tapaan. Uin kylmässä meressä, saunon ym. Ainoastaan rankat nostamiset (piti siirtää pari venettä ym.) jätin muille siellä mökkitouhuissa.
Itselle tämä on tosiaan kolmas raskaus ja edellisissäkin on tullut tehtyä noita samoja asioita eikä niistä mitään seurannut. Itsestäni tuntuu, että jos kaikkea normaalia tekemistä pitää pelätä, eihän sitä uskaltaisi astua ovesta ulos ettei jää auton alle tai mennä suihkuun, ettei liukastu ym. ym. Toki saa käyttää tervettä järkeä ja tosiaan pestä ne kädet ulkoa tullessa kuten varmasti useimmat tekevät olivat sitten raskaana tai eivät
Jokainen taplaa tyylillään, kuten sanotaan eli en todellakaan arvostele ketään ketä haluaa jättää jotain asioita väliin ja olla varovainen. Itse olen vain ikuinen optimisti ja kuljen onnellisesti ne vaaleanpunaiset lasit silmillä
Närästystä: Juu täällä kärsitään myös siitä. Ei kivaa! Huomaan, että se iskee etenkin, jos ruoan jälkeen rojahdan sohvalle lepäämään. Pitäisi vaan jaksaa sinnitellä pystyssä ruoan jälkeen...
happynow: Kinkkinen tilanne. Itselläni on vähän samankaltainen tilanne menossa eli työsopimus päättyy heinäkuun lopussa. Jatkosta on sovittu suullisesti, mutta papereita ei ole tehty. Vaikka olen optimisti, tässä asiassa järki ja kokemus sanoo toisin. Vaikka teoriassa ei voida irtisanoa raskauden perusteella, koeajan jälkeen työnantajan ei ole pakko jatkaa sopimusta eikä tarvitse sen kummempia selityksiä sille. Jos nostat asiasta metelin, he voivat äkkiä keksiä jonkun "tekosyyn". Eri asia on, jos on vakituinen sopimus. Silloin se ei käy niin helposti. Itse koitan olla asiasta hiljaa sinne elokuulle ainakin. Entä jos koittaisit olla vaan hiljaa ja käyttää syksyllä väljempiä vaatteita, mitkä peittävät kummun. Jos joku huomauttaa asiasta, niin valita vaan kun tuli niin paljon syötyä kesällä, että tarttis laihduttaa
Tosiaan virallisesti on pakko kertoa vasta lähempänä vuodenvaihdetta. Itse ajattelin kertoa siellä elo-syyskuun tienoilla.
Onnea ihanista ultra ja neuvola kuulumisista :flower: Näitä on aina yhtä ihana lukea =) Itsellä on ensimmäinen neuvola huomenna. Pitääkin muuten kaivella esille edellisen raskauden aikainen neuvolakortti. Sen pyysivät mukaan käynnille. Mihinköhän olen senkin taltioinut... hmm....