Barbamama35: :hug: ja pahoittelut! Tosi surullista, jaksamista sinne!
Välillä mulla on sellanen tunne, että miten itse voi olla näin "onnekas" että kaikki on mennyt hyvin... siis ainakin tähän asti. Oon ollut töissä joskus naistentautien vuodeosasastolla ja siellä tuli nähtyä ihan kaikenlaista, ne asiat varsinkin tässä tilassa usein kummittelee mielessä, vaikka ei saiskaan. Sanoin joskus (ennen kuin edes olin raskaana) yhdelle tutulle, etten varmaan uskaltaisi huokaista helpotuksesta ennen rv 30... Mutta tässä sitä vaan ollaan, ja yritetään ajatella positiivisesti.
Päivä kerrallaan, ja jos vain osaisi olla liikaa murehtimatta. Vielä viikko, ja sit pääsee lääkärille kuuntelemaan vauvan sydänääniä...
nelli-86: Mulla on lähes sama tilanne kuin sulla... En ole enää opiskelija, mutta mulla ei ole vakityöpaikkaa, vaan määräaikainen sopimus elokuun loppuun. Pomo on kyllä luvannut töitä syksyksi, ja tehnyt jopa työvuorolistan mulla lokakuun puoleen väliin... Mutta en ole allekirjoittanut vielä työsopimusta. Koko ajan kauhea paine, että koska kerron pomolle ja kerronko ennen sopimuksen allekirjoittamista. Tänään kaupassa ajattelin, että jos pomo tai joku muu työkaveri tulis vaikka vastaan... Mun maha näkyy jo aikas hyvin, ei oikein voi olla huomaamatta kun on ns. normaalit arkivaatteet päällä. Töissä ei huomaa, kun meillä on niin löysä työvaatteet.
Mutta varmaan se alkaa pian sielläkin näkyä. Ja, ois toisaalta kiva kertoa ajoissa, tuntuis reilulta. Pomo on kuitenkin tosi mukava, joten ehkä mä kerron heti kun vaan tulee sopiva tilaisuus!
Vatsan toiminnasta Mulla oli tässä n. viikko pari sitten tosi löysällä maha, ei nyt ihan ripulia mutta aina melkein syömisen jälkeen alkoi kiertää mahassa ja sit piti juosta vessaan... Nyt taas on ollut niin, ettei ole oikein kunnolla toiminut. Varmaan viimeksi 2-3 päivää sitten toimi kunnolla...
Painonnoususta Painoin ennen raskautta n. 60 kg ja ekalla neuvolakäynnillä saman verran. Tänään kävin puntarilla kun käytiin Gigantissa ja siellä oli mahdollisuus punnita itsensä
niin painoin 61 kg. Meillä ei ole kotona puntaria... Joten eipä nyt kauheasti ole noussut, vaikka siltä kyllä tuntuukin että olis noussut... On niin turvonnut olo ja tulee syötyä aika paljon herkkuja. :ashamed: Mulle tulee heti huono omatunto, jos olen juonut esim. limsaa tai syönyt karkkia... Ei painonnousun takia vaan vauvaa ajatellen.
Tosta syömisestä tulikin mieleen, kuinka paljon te syötte ns. herkkuja? Juotteko paljon esim. limsaa, syöttekö karkkia/sipsiä? Mä päätin joskus, että jos tuun raskaaksi niin en syö ollenkaa karkkia... Noh, ei se nyt ihan ole onnistunut, välillä tulee kyllä syötyä. Ja mulla on kauhea suolanhimo koko ajan niin mikäs ihanampaa kuin syödä sipsiä... :snotty: Limsaa en juo paitsi joskus joissain synttäreillä tms. Itse koen että syön melko terveellisesti, mutta ainahan olis vähän parannettavaa.
~ Merve & 13+0 :heart: