helmikuun Hehkeät 2011, elokuu

Ihana kuulla hyviä uutisia :heart: :heart:

Äitiyspakkaus: Minä en ota sitä, koska saan siskolta kaikki äippäpakkauksen vaatteet ja tarvikkeet. Harjat yms hankin itse, kun niitä en saa. Mutta rahana siis on äippäpakkaus tulossa ja se meneekin sit varmaan turvakaukalon ostoon :)

ON: Täällä on pakkailut meneillään, kun huomenna aamulla tämä perhe suuntaa kohti Keski-Suomea...hotelliaamiaiset-> Täältä TULLAAN :D

Päivityksiä siis tiedossa sitten taas sunnuntai-iltana/maanantaiaamuna :) Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:

Mami ja Nasu 13+1
 
tytöt Oih, hotelliaamiainen... Tuli muuten heti nälkä :p Me lähdetään varmaan kans johonkin reissuun kun mies jää lomalle. Ja ainakin yhdeksi yöksi mä haluan johonkin kunnon hotelliin, niin sit mäkin pääsen herkuttelemaan :D
 
Äitiyspakkaus: Me todennäköisesti tullaan ottamaan, vaikka otettiin esikoiselle vuonna -09. Mehän tullaan saamaan 2010 vuoden pakkaus. Vaikka lähes kaikki tavarat löytyy, haluan säilyttää jotain muistoksi siitä pakkauksesta vauvalle hänen muistolaatikkoon. Eli siis ainakin pari vaatekappaletta ja esikoiselle sen hymyhelistimen, mitä ei enää pakkauksessa ole.
 
Äitiyspakkaus tulee meillekin, esikoista kun odotellaan niin ei ole mitään vanhaa ja kaikki tuttavien lapset on pääasiassa niin pieniä vielä, että sieltä ei saada, tai ovat niin kaukana että käytännössä vaikea saada tavaraa. Lähisukulaisista taas ollaan ekoja jotka odottaa, joten kaikki täytyy ostaa erikseen meille.
 
Missah: Miehellä ainoa loma on huominen päivä, joten otetaan siitä kaikki ilo irti. Lapsiperheen äitinä en tiedä mitään parempaa ja ihanampaa tapaa herätä kuin hotellihuoneessa, jonka joku muu siivoa ja sit kävelen valmiiseen aamiaispöytään. Pienet on ilot :D Toivottavasti tekin pääsette jonnekin vähän kotoa irtautumaan...
Ai niin, mies tuumas kun iloitsin noista ruoista et muista sit illallisella pyytää alkuruoaksi piimää ja viiliä leseillä :LOL:
 
Äitiyspakkauksen kanssa olen vielä kahden vaiheilla. Olen myynyt tai antanut oikeastaan kaikki vauvakamat ja vaatteet pois, eli meillä ei ole paria bodya enempää tallella. Mutta katselen nyt syksyn ajan, että kuinka moni kavereista antaa meille tavaroita ja mitä. Yksi on ainakin sanonut antavansa 09 pakkauksen lähes kokonaan, joten luultavasti ei sitten oteta sitä tämänvuotista. Rahaakin kun tarvitaan, kun pitää ostaa vaunut, sitteri, rintareppu, turvakaukalo + telakka ja pinnis. Mutta jotenkin tuntuu, että yksi etappi odotuksesta jää odottamatta, jos pakkausta ei tulekaan.

Tänään ihan kamala väsymys päällä, en meinaa pysyä millään hereillä. Nukahdin nuorempaa nukuttaessa itsekin päiväunille, onneksi isompi oli leikkinyt ihan nätisti legoilla melkein tunnin kun nukuin. Yleensä se tulee hakemaan, jos mua ei rupea kuulumaan :)

Vielä ois puoltoista viikkoa lomaa jäljellä ja ensi viikolla lähdetään loppuviikosta reissuun. Mäkin haluaisin hotelliin edes yhdeksi yöksi, mutta mies on niin pihi, että ei taideta mennä. Kavereiden luona sitten majaillaan. Kivaahan se on sekin, mutta pientä luksusta tässä kaipaisi elämään.

Commander ja papunen vihdoinkin 12+0!! Kyllä se kestikin pitkään!
 
Commander: Toivottavasti mies vaikka tajuaisi antaa sulle sit joku aamu luksusta ja tuoda valmiin aamiaisen sänkyyn kera hartiahieronnan. Se ei ainakaan ole kovinkaan hintavaa...voisit vähän vihjaista ;) Onnea viikkojen suhteen! Jotenkin viikko 12 kun pamahtaa täyteen niin tunne on normaalia parempi :heart:
 
Huh. Onnekseni saan liittyä hyvien ultrakuulumisten kertojiin! Kaikki oli siis paremmin kun hyvin, mytty oli erittäin liikkuvainen ja hikkakin iski kesken kaiken :) Kokoa oli 6.96cm ja näin ollen ultran mukaan viikkoja olisi nyt 13+1. Laskettua aikaa ei silti muutettu kun heittoa oli vaan 3 päivää. Niskaturvotusta oli 2, eli ei ole suurentunutta riskiä. Ensin ultrattiin alakautta ja sit myös vatsan päältä, näkyi kyllä tosi hyvin ja saatiin kuulla myös ekaa kertaa sydämen syke. Kyllä se vaan tipan nosti linssiin :)

Meille kyllä äitiyspakkaus tulee. Esikoinen tulossa ja haluan sen ottaa. Seuraavan kanssa pohditaan sitten uudestaan (jaa kuka ajattelee pikkasen edelle...;) ).

helpottunut nelli & mytty 12+5 (ultran mukaan 13+1)
 
me otetaan kans äitiyspakkaus.. siinä tulee kaikkea hyödyllistä:) kestovaippojakin jotka on aika "kalliita" ostaa monta.. jos niitä innostuis öisin ja kotona ollessä käyttämään niin säästäis vähän edes:)

Meillä on rakenne ultra 14.9.. sit sitä hehkutusta riittääkin täällä:)
Jane & Viltsu 14+2
 
äitiyspakkaus Meille EI tule pakkausta esikoisen syntymästä vaa vuosi ja neki käyttämättä jäi. Mun mielestä oli aika poikamainen tuo -10 pakkaus,mutta aivan ihana ja ku ei tiedä varmasti onko poika niin rahana otetaa. Onneksi muutama ystävä ottaa sen niin saa kierrossa sitten niitä vaatteita. :)

Loruliinan päivistystä edellee ootellaan! :x
 
Kiitos vatsa vastauksista :)
Täällä kanssa otetaan äippäpakkaus minun mielestä se -10 pakkaus on niin ihania vaatteita täynnä, että haluaisin sen jo nyt kotiin hypisteltäväksi :heart:
Täällä alkaa aamulla 5 vapaat, mutta kun kotona pysytellään niin täytyyhän täällä kuulumiset käydä lukemassa :) Mutta oikein antoisaa viikonloppua kaikille :D

Happynow ja muru rv11+0 POKS :heart:
 
Äityispakkaus on tiukan pohdinnan alla. Esikoisesta kaikki on tallella, mutta kun tämän vuoden pakkaus on niiiiiiiiin ihana kuoseiltaan ja väreiltään. Varsinkin ne oranssit ja ruskeat vaatteet sekä lappu ja vaippakuori, oih ja voih! Ainoa asia, mikä tarvii ostaa ennen tulokasta, on toinen kaukalon telakka, kun nyt saa molempiin autoihin telakan tukevasti. Telakka on niin älyttömän näppärä. Ja jos uneni pitävät paikkansa (kuten esikoisen aikana) , ei vaateostoksiin ole tarvetta.

Pitäisikin varmaan koittaa myydä tms. edellisen pakkauksen kypärämyssy ja pipo, jotka ovat iskemättömät. Villaisesta kypärälakista ei meillä helpolla luovuta!
 
Mä tykkään myös siitä -10 vuoden pakkauksen väreistä. Se onkin yks syy miksi sen otan. Ja se makuupussi ainakin tulee talvivauvalle tarpeeseen. Mulla olis muutenkin kamala hinku ostaa jo kaikkea, mutta ei kai sitä nyt ihan vielä passaa :)

Lasketaanko muuten äp-raha vuoden 2008 vai 2009 verotulojen mukaan? Tai siis lähinnä koska valmistuu vuoden 2009 verotulot? Mulla sellanen tilanne, että rahaa tulis paljon enemmän jos laskettaisi 2008 tulojen mukaan kun sillon olin täyspäiväsenä töissä. Vuonna 2009 sitten opiskelija ja sijaisuuksia vaan. Missä vaiheessa me saadaan sitä äp-rahaa hakea? Varmaan toki löytyis kelan sivuiltakin nää tiedot...

nelli & mytty 12+6
 
Onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille! :flower:

Loruliisan kuulumisia odotellaan vähän jo täälläkin, huolestuttaa, toivottavasti kaikki olisikin hyvin.

Äitiyspakkauksen meinaan kyllä ottaa ehdottomasti. Esikoinen kun on tulossa, niin mitään ei ole valmiina eikä meillä kummallakaan ole suvussa ihan pieniä lapsia, joilta voisi jotain saada. Mun kaverilla on kyllä 1,5vuotias, jolta varmasti saadaan kaikenlaista, etenkin jos tulee poika. Mä niin olen ihastunut siihen pakkauksen norsutoppahaalariin, haluaisin sitä jo hypistellä! :D

Commander mainitsi väsymyksestä. Mä olen ollut ihan tolkuttoman väsynyt viimeiset pari viikkoa. Saatan helposti nukkua 8-9h yöunet, käydä 5-6h töissä, tulla himaan, käyttää koirat pissalenkillä, syödä jotain pientä ja sipahtaa sänkyyn 3-4h päikkäreille! :eek: Ja silti taas nukahtaa yöunille joskus 22-23 aikoihin. Aivan käsittämätöntä. Sellainen tunne, ettei oikein mitään jaksaisi tehdä, vaikka nyt on pahimmat helteetkin ollu ohi jo muutaman päivän, niin ei voi sitäkään enää syyttää.

tillukas Millaiset hatut on kyseessä? Mä tahdon jo jotain hypisteltävää! :LOL:

Syömisestä mun on pakko mainita sen verran, että on äärimmäisen raivostuttavaa, kun menee kauppaan, alkaa tekemään jotakin ruokaa mieli ja ostetaan siihen aineet ja kun tulee aika syödä, niin ajatuskin kyseisestä ruuasta lähinnä etoo ja saan pari pientä palasta närpittyä! :headwall: Mies on ihan helisemässä, kun koko ajan valitan nälkää ja että sitä ja tätä tekee mieli, mutta kun sitä sitten saan, niin en haluakaan enää! Ärsyttävää!

Eilen illalla innostuin plarailemaan taas neukkupapereita ja Vau-kalenteria ja muita juttuja läpi ja innostuksissani täytin sitten sen Vau-paketin mukana tulleen "Sinun kirjasi" kaikki osiot mitä nyt täyttää voi :D Eli sukupuun, äidin ja isän tarinan, miltä meistä tuntui kun aloimme odottaa sinua, ekasta ultrasta jne. Tuli ihan utopistinen fiilis, kun sitä täyttelin ja sitten iski pelko, että nyt mä olen jinksannut koko homman ja ihan varmasti sattuu jotain pahaa, kun intoilen liikaa ja täyttelen kaikki valmiiksi! :eek: Ihan tosi typerää, tiedän, mutta ei sitä ajatuksilleen mitään voi.

Herkistelystä pakko vielä mainita, että mies on tämänkin asian kanssa ihan pulassa, kun meikäläinen vollottaa KOKO ajan jostakin asiasta. Viimeisten neljän päivän aikana olen vollottanut kolmena päivänä useampaan kertaan, usein ihan pienen pienistä asioista. On tosi raivostuttavaa, kun ei mitenkään kykene hallitsemaan ajatuksiaan tai tunteitaan ja vaikka tietää, että jostakin asiasta ei todellakaan tarvitse itkeä, niin silti kyyneleet vaan valuu ja niiskutan ja nyyhkytän pitkän aikaa ja sitten tuntuu vähän tyhmältä.

Mies ihan hirveän kovasti haluaisi jo kertoa kaikille, kun ollaan jo ultrassakin käyty ja vauveli hyväksi todettu, mutta mä olen jotenkin fiksoitunut siihen nt-ultraan ja seulontoihin ja viikkoon 12. Ja jotenkin haluaisin myös pitää tän asian ihan meidän kahden välisenä pienenä salaisuutena vielä jonkun aikaa. Kyllä sitä ehtii kaikki muut vielä hössäämään ihan riittämiin vauvan ympärillä, haluan vaan nauttia tästä ihan yksin näin alkuun.

Huh, tulipas pitkä viesti, toivottavasti jaksatte lukea :D
 
Naneni Samanlaiset puuvillaiset kypärämyssy ja pipo kuin tämänvuotisessakin, mutta muistaakseni kokonumerointi menee päinvastoin eli pipo olisi kokoa 60 ja kypärämyssy kokoa 70. Ihan heti en kyllä jaksa alkaa niitä vielä tuolta vaatehuoneen ylähyllyn perältä äitiyspakkauksen sisältä ruveta kaivamaan, kun on tuo ponnistelukieltokin edelleen päällänsä.
 
Äitiyspakkaus: Ei oteta. Tai voihan se mieli muuttua! :D Mutta edellinen pakkaus on -09, joten aika turha sitä on ottaa. Makuupussi löytyy hyvässä kunnossa, ja se haalari...Sitä käytettiin vissiin vaan pari kertaa. Se kun oli niin iso, ettei tullut vauva-aikana käyttöön. Samoin taitaa nytkin kyllä käydä.
Sijoitetaan se raha siitä sitten vaikka turvakaukaloon, kun sellainen pitää ostaa. :)

Tule tule jo keskiviikko....
 
Noniin, nyt on ultrassa käyty. Kyllähän mua jännitti jo eilen illalla ku en oo vielä ees sydänääniä kuullu mutta kaikki oli hyvin. Siellä se pikkunen köllötteli ja välillä vilkutti niin että sormetkin näkyi :) . Niskaturvotus oli alle millin ja veriseulan tulokset saa vasta rakenneultrassa jos ei ole mitään poikkeavaa. Pää-perämitta oli 71mm, vastasi viikkoja 13+2, laskettua aikaa ei silti muutettu. Seuraava etappi on neuvola 3 viikon päästä. Kai se lääkärineuvolakin joskus on. Ja rakenneultra on 30.9 niinkuin näytti muutamalla muullakin olevan :) . Se on kai jotenkin maaginen päivä.

Nyt ei muuta kuin vaatekaapin uuditukseen. Kahdet housut menee enää jalkaan ja vain toiset niistä kelpaa töihin.

neppari 12+6 (13+2)
 
Heippa hei!

Kestipä kauan lukea tää koko elokuun rimpsu.. :D Siirryn nyt siis itsekin tänne.. Mukavaa elokuuta vaan kaikille ja onnea kaikille liikkeistä, sydämenlyönneistä yms. :flower:

Mekin käytiin np-ultrassa (olen varmaan jo viime kuussa kertonutkin) 20.7. Siellä vauvva potki, heilutteli ja polskutteli menemään. Turvotusta ei ollut ja lappu tuli sit kotiin et kaikki ok. Eka lääkärikäynti oli myöskin kuun lopulla. Tosiaan kohdunsuun tarkisti ja sydänäänet kuunneltiin. Pienen pulssi oli 145-150 eli ok sekin. Ollu kyl helpottunut olo nuitten käyntien jälkeen.. =)

Liikkeitä en oo vielä tuntenut, tosiaan esikoinen tulossa, joten uskon että menee vielä monta viikkoa ennen kuin alan tuntemaan mitään.
Masu sen sijaan pömpöttää aika mahtavasti ja koko suku tietää ja lähes kaikki kaveritkin. Fb:ssä en oo vielä huudellu, ajattelin sitten tässä kun masu kasvaa enemmän ja saan uusia ultrakuvia nii laittaa sinne.. ;)

Äitiyspakkauksen otamme. On niin täynnä söpösiä vaatteita ja muitakin juttuja että pakko se on. On kyllä tutuilla tavaraa niin paljon kuin kaappeihin sopii mut oma pakkaus on aina oma pakkaus. Vaatteita sit saadaan lisää tutuilta. Pinnasänky ja rattaat on jo valmiina..

Olen ollut tämän viikon kipeänä.. :( Jumalaton lihassärky iski tiistaina koko kroppaan ja lämpö nousi keskiviikkoiltana 37,5:een. Keuhkoja ahdisti ja kurkku kipuili. Eilen jaksoin nousta suihkuun ja ruokakin maistui. Huolettanut pienen puolesta kun ei ole mikään oikeen mennyt kurkusta alas. Nestettä olen kuitenkin väkisin yrittänyt juoda..
Tänään on jo parempi olo ja ruoka maistuu. Tosin selkää ja niskoja pakottaa edelleen, enkä uskalla vielä töihin mennä, varsinkin tässä tilassa. Mielummin lepäilen viikonlopun että oon sitten kunnolla terve maanantaina.

31.8 sitten toiseen neukkuun ja 20.9 rakenneultra.. :) Jännittäviä aikoja elellään..

Lulu ja mukelo 14+3 :heart:
 

Yhteistyössä