helmikuun Hehkeät 2011, elokuu

Loruliisa :hug:

Kiitos paljon uudesta pinosta tytöt :heart: :heart:

Tänne ei uutta... Ihan kauhee päänsärky ollut koko aamun, eikä noi panodolit auta yhtään, plaah! Pakko varmaan vaan laittaa neiti päikkäreille ja mennä itekken maikoilee, jos sais hetken nukuttua.

Maha kasvaa ihan hurjaa vauhtia :heart:

Missah ja Jalle 14+5
 
LoruLiisa,Voi ei :( Toivottavasti siellä kyseessä joku erhe tms. ja pikkuisella olis kuitenkin kaikki hyvin. Voimia sinne :hug:

Sasuma,onnea hyvistä ultrauutisista :heart:

Seulonnat,Me käytiin vaan ultrassa... niskaturvotus mitattiin ja koska se oli normi ei tutkittu enempää.

Maha,Löytyy... vaatteet kiristää tosi ikävästi ja koska suosin tiukkoja paitoja jne. on vähän ollu ongelmia sullotua niihin. Oottelen et viilenis kelit sit olis pikkasen väljempää pitkähihasta.

Repa ja säynävä 12+2
 
En muista onko ollut puhetta jo täällä tai mistä luin tästä aiheesta, mutta siis..
Onko teidän lemmikit, koirat jne. reakoineet erilailla kun raskaaksi tulitte? :)
Itelle tuli just yöllä mieleen; Mulla on nyt päälle 2-vuotias uros kultainennoutaja ja se AINA pari päivää ennen menkkojen alkua villiinty niin että oli aina minun jalassa nylkyttämässä (sisällä, lenkillä...argh) --> Kalenterin eteen laskemaan päiviä ja Kappas, no kohtahan puolukkapäivien pitää alkaaki.. Ja Nylkytys loppu samana päivänä kun se päivä sitte koitti.

Ja entäs sillon sitten ku ne ei alkanutkaan..Siinäpä mami,isukki ja koira oli kumpiki hölmistyneinä kun kyseinen päivä taas koitti ja värimerkkiä ei tullutkaan millo ois pitäny...Olihan se tuskaa ja toinen koko ajan yrittää jalkaa kammeta :LOL: ..testiä tekemään.. plussa tuli. Eihän koirani sitä ymmärtäny vaan tarmokkaasti melkein kuukauden yritti nylkyttää :whistle:
Siihen loppu nylkyttelyt sitten..:) :LOL:
Ja oon huomaavinani että joskus yrittää nuuskia masua että onko siellä jotain..:) Yks päivä laski päänsä syliin ja oli ihan ku kuuntelevinaan..:D
hhah... ihanaa :heart: Sori pitkästä ja ehkä huonosti kirjotetusta viestistä.. :ashamed:

Täällä Odottelen postista kirjettä, päätöstä alkaako ens viikolla työt vai ei....

Vanilja ja :heart: 12+4
 
Ihanaa elokuuta kaikille!
Onnittelut uusille ja ultrauutisille :)

VaniljaRose: Mä asun pienellä paikkakunnalla ja tietenkin kaupassa tultiin utelemaan. Mä vastasin että; No on se kumma juttu ku ei ole vielä edes neuvolaan päässyt niin jutut liikkuu. Silloin en vielä ollut käynyt. Tylsäähän se on ku ihmiset juoruaa, mut minkäs teet.
Noista koirista oon kuullut kans juttua, että jotkut koirat huomaa ja ilmoittaa jos henkilö on raskaana. Aika jännä juttu.

FB: laitan jossain vaiheessa yhden biisin, jota oon nyt paljon kuunnellut. Sitä kautta vinkkiä uutisesta. Kuvaa en aijo laittaa, ehkä joskus vatsasta kuvan...

Tytöille: Kiitos pinosta! =)
 
Mammavaatteet Alaosan vaatteet ovat olleet kohta kuukauden jo niitä tai vetoketju auki. Paidoista suurin osa on jo ulkona kuvioista, vain muutama pidempi paita käy enää. Normaalinapakoita paitoja on normaalisti (ja kyllä nytkin) , mutta ne lyhyemmät kun jää jo navan korkeudelle, niin ei niitä kehtaa käyttää. Korostaa ihan hiukan liikaa ;) Äitiyspaitoja en ole ottanut sentään vielä käyttöön, tosin suurimpana syynä on se, että niissä on liian pitkät hihat.

Ultraan pääsemme ensi viikolla. Hiukan nikotteli hoitaja, kun sanoin, että aika tarttisi löytyä viimeistään ensi viikolla. Neuvolassahan kävimme vasta perjantaina.

Kertomisesta Meillä on verhot lopullisesti auki. Eilen kerroimme miehen vanhemmille, kun mies totesi, että seuraavan kerran hänen veljiensä perheitä nähdessä naisväki ei enää saa pidettyä suutaan kiinni. Ja mieluummin ensin kerromme isovanhemmille. Minun puoleni lähimmät tietävät jo ja muutama lähin ystävä. Muille emme enää erikseen kerro, mutta kaipa ihmisillä silmät on päässään. Töissä koitan, jos saisin edes ekan viikon kätkettyä asian, koulu alkaa kahden viikon päästä ja minulla on vanhempainilta heti ekalla viikolla... Käyn siis korkeintaan syksyn poikkeamassa töissä esikoisen ja toisen välissä.

Onko joku muu avioitunut raskauksien välissä? Me juttelimme miehen kanssa, miten erilainen on suhtautuminen tähän raskauteen, kun olemme alusta saakka naimisissa. Esikoista koitti piilotella vielä puolivälin jälkeenkin (turha toivo), kun tätä ei viitsi kätkeä edes näillä viikoilla. Avioiduimme esikoisen aikana rv 32. Jotenkin nyt vaan on sellainen olo, että kun on naimisissa, niin raskautuminen on vain toivottavaa ja ehdottoman hyväksyttävää. Esikoinen nolotti pitkään, vaikka suunniteltu ja toivottu raskaus olikin.

Jaahas. Ja huimaukset alkavat nostella päätään. Nyt pitää vaan koittaa muistaa juoda hyvin, jos vielä pysyisi kurissa. Verenpaine oli neuvolassa "huikeat" 62/90, eli minulle normaali, mutta raskausaikana se on pieni ongelma.
 
LoruLiisa: Lämpimiä ajatuksia ja :hug: . Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin...

Kitrus: Dah, siis oikeasti voiko ihminen olla näin tyhmä! Mammadementia taitaa iskeä :LOL: Kamera ei tullut mieleenkään :LOL: Yhtäaikaa oltiin siis messuilla, me oltiin 11-14.30.

Seulonnoista: Kyllä osallistutaan. Verinäytteet on jo otettu ja viikon päästä np-ultra.

Tillukas: Täällä myös ihan hävytöntä huimausta ollut nyt 4-5 päivää. Mulla myös vaikeuksia saada yläpaine pysymään normaalistikin yli 100 ja sen kyllä huomaa varsinkin nyt. Mä olen tosi huono juomaan, pitäisi yrittää tsempata. Tuppaa vaan menemään sitten sokeristen juomien killittelyksi, mikä ei sekään ole hyvä.

Mahasta: Mulla on siis tosi iso maha, kuten olen jo aiemmin maininnut. Mulle ei mahdu mitkään vanhat housut, kaikki on mammiksia. Onneksi on näitä hellemekkoja, joissa mahan koko ei haittaa, niitä tulee nyt pääosin pidettyä. Paidat vielä riittää, mutta mulla onkin pääosin pitkänmallisia paitoja ja tunikoita, kun en tykkää lyhyistä malleista.

Commander ja papunen 11+4 (melkein jo kaksitoista!)

 
Täällä ainakin on alavatsa hiukan kasvanu, korkea vyötäröisä huosuja en saa kiinni ja muita housua joudun pitämään nappi auki.


Ylihuomenna lääkäri, jänskättää kun inhoan tuota gynellä käyntiä..

Otetaanko siellä papakoe, vai mitä siellä oikein tehdään?

Selontoihinosallistun kyllä, ensi viikolla verikoe.


kilu 10+3

 
Mä olen heivannut jo kaikki tavalliset housut viime viikolla kaapista kellariin ja tilalle toin sieltä melkein kymmenet mammahousut. Niitä kun tuli esikoisen aikana hamstrattua kirppareilta. Ja onneksi kellarista löytyi mammahameitakin. Normaalit paidat menee vielä.

Olin tänään muuten työhaastattelussa, enkä kertonut raskaudesta. Ei se niille kuulu. Tällä viikolla saa tietää, että sainko paikan. Sitten onkin kiire hakea hoitopaikkaa, koska hommat alkaa 2 viikon päästä maanantaina. No onneksi on appiukko, joka voi ainakin hoitaa.

Hellu ja 13+4
 
Kopsaan tän tuolta toisaalta:

HUH HUH pakko tulla purkamaan. Pelästyin ihan hirveästi äsken.

Kävin viime viikolla viemässä seulontaan näytteet ja soittivat neuvolasta äsken. Ja noista tuloksistahan ei soiteta erikseen, ellei niissä ole jotain hälyyttävää, muuten ne käydään läpi neuvolalääkärin kanssa. Ensin aattelin et se soittaa jostain ajasta tai jotain mut sit se mainitsi sanan seulonta ja mä olin heti et apuaaaa!!!! Siellä on jotain vikaa ja kaikki on huonosti!!

No ei onneksi! Kaikki näytteet oli puhtaat ja hyvät, mutta labra oli hukannut (???) mun klamydianäytteen ja se neuvolatäti soitti vain kysyäkseen että jätinkö sen sinne kun se puuttuu ja laittoi nyt uuden lähetteen.

Mut tsiisus mikä tunne!!! Nyt uskomaton helpotus mut yök mikä hätä iski ensin!!!
 
Helouhei ja kivaa elokuun alkua kaikille!

pokemoni: hui kauhistus! Oli varmaan hurja fiilis :eek: .

LoruLiisalle hurjasti voimia, toivottavasti olisi väärä hälytys! :hug:

Facebook: Mä oon siellä kerran statuksessa maininnut katselevani vauvanvaatteita ja sen perusteella muutama siellä sitten tietää tästä. Aattelin että massukuvia voisin laittaa ja ehkä ultrakuvankin sitten kun niissä näkyy jotain suurempaa :). Varhaisultran katkaravusta ei varmaan kenellekään oo iloa

:p .

Kaverien katoaminen: Mun kaveripiiri täällä Oulussa koostuu pitkälti miehen työkavereista ja niiden kavereista ja kaverinkavereista, koska muutettiin tänne ummikkoina pari vuotta sitten stadista. Nämä kaverit on ollu tosi innoissaan raskaudesta. Jopa ehkä liiankin fiiliksissä varsinkin muutaman jälkeen tulee ihanaihanaihana-tyyppistä juttua jo hieman liikaakin :p. Nuo on sellasia kavereita joita nähdään muutenkin kuin illanistujaisissa niin sinänsä ei oo ollu ongelmaa, että "hylkäisivät" kokonaan. Ja nyt kun kesällä istuvat puistossa kaljalla niin kyllä oon itekin siellä istuskellu, mikäpä siinä. Baariin en oo jaksanu lähteä, koska väsymys on puolilta öin sitä luokkaa, että pää tyynyyn ja nuks.

neitiniisku:
Mulla on noin viimenen viikko ollu tosi vahva tunne, että kaikki on ihan pielessä eikä vatsassa varmasti oo ketään. Välillä tuntuu, että on ihan vainoharhainen koko homman suhteen. Meillä on np-ultra ensi viikon perjantaina. Siihen tuntuu olevan ikuisuus ja mua pelottaa jo nyt ihan järkysti. Tyhmältä tuntuu stressata ja pelätä kun ei sillä voita yhtään mitään. Mutta minkäpä sitä mielelleen voi :/ .

Seulonnat: Mekin osallistutaan. Tänään kävin verikokeissa ja tosiaan ensi viikon perjantaina on se ultra.

Vatsasta: Mullakin on kasvanut vatsa huimasti. Viikonloppuna pidin käsiä hupparin taskussa ja jotenkin todellisuus iski kun vatsa tuntui taskujen läpi tosi selkeesti :eek:. Näin myös yhtä tuttua viikonloppuna joka ei tiennyt raskaudesta, mutta arvasi sitten kyllä ja ihmetteli kovasti miten näkyvillä vatsa oli vaikka ei viikkoja oo vielä kovin montaa. Olin aivan polleena :D. Tuntui mukavalta, että joku kehui vatsaa "isoksi" kun itestä välillä tuntuu, että se on vaan ruoalla hankittua löllöä :kieh: .

Kertominen: Meillä töissä tietää jo kaikki ja kaveripiirissäkin suurin osa. Vanhemmille kerrottiin muutama viikko sitten, sukulaisista ei tiedä melkein kukaan koska heihin yhteydenpito on vähäisempää. Tällä viikolla käydään Helsingissä yhden sukulaisen luona ja hän varmaankin arvaa ja sittenhän siitä tietää kaikki pian :LOL: . Yks päivä mietin, että joulukorttiin voisi sitten jouluna kirjotella jotain masuasukista niin viimesetkin tontut saa tietoonsa suvunjatkumisen :p. Oon kyllä välistä ollu tosi stressaantunu siitä, että melko moni tietää kun on niin kova pelko, että jos jotain meneekin pieleen. Miten sitä sitten kestää kun niin monelle pitää kertoa huonoja uutisia. Mutta eipä kai sitäkään auta sen suuremmin ajatella :headwall: .

Raskaus ja avioliitto: Me ei olla naimisissa eikä aiotakaan mennä kuin sitten joskus hamassa tulevaisuudessa. Kaipa se nykypäivänäkin vielä on sellanen klisee, että eka naimisiin ja sitten lapsi vaikkakin nykyään on hirveesti vaikka minkälaisia kombinaatioita lasten ja vanhempien suhteen. Lähipiiri ei ainakaan vielä oo sen kummemmin meille kommentoineet sitä ettei olla naimisissa. Miehen vanhemmat eivät ole joten he eivät varmaan missään vaiheessa ihmettelekään, mutta luulen että omalle isälle saattaa olla hankala paikka, koska hän on niin kovin vanhanaikainen ja perinteitä kunnioittava :p

Huuh, tulipa hurjasti tekstiä kun ei taas hetkeen oo kirjoittanu. Mullepa ei mitään sen kummosempaa. Tällä viikolla on vaan kolme työpäivää ja sitten pitäisi tosiaan Helsingin reissuun lähteä. Kaverin häät olisi perjantaina, saapa nähdä mitä tulee. Kuitenkin itkeävollotan heti kun kirkon ovet aukeaa ja sitten seuraavaksi valitan että on nälkä ja huono olo ja huimaustakin vielä :LOL: . Täytyy ottaa käsilaukkuun jotain evästä :p.

Allu ja möttönen 10+2 (vihdoin kymppi rikki!)
 
Tytöt Kiitoksia uudesta pinosta =) Ja päivitätkö mulle La 2.2. päivällä on siirtynyt sitten neuvolan ja ultran. Eipä tuolla niin väliä silleen kun ei tiedä koska muutenkaan masuasukki haluaa tulla loppujen lopuksi.

LoruLiisa Toivottavasti olisi nyt vaan jotenkin väärä hälytys :hug:

Pari viikkoa olisi vielä lomaa jäljellä ja jotenkin tuntuu, että se on niiiin vähän. Liian vähän.
Viikon olen siis lomaillut. Jätän yhden viikon kesälomasta syksyyn ja olisi vielä talvilomakin jäljellä. Olen pohdiskellut, että koittaisinko pitää ne juuri ennen mammaloman alkua vai aiemmin. Tosin on sinne on vielä pitkä aika vaikka nää kuukaudet kuluukin tosi nopeesti.

Seulonnat Me osallistuttiin niihin mutta meillä se meni niin, että ensimmäisen ultran yhteydessä otettiin vasta verikoe. Ja vastaus tuli postissa viime viikolla, kaikki on ok.
 
Tänään oli sitten eka neuvola ja että meiän neuvolatäti on ihana.
Kauheana höpötti aiheesta ja aiheen vierestäkin, ja lopuks halus yrittää kokeilla kuunnella vauvan sydänääniä kun oli niin kauheen utelias. :LOL:
Eihän sieltä kyllä vielä mitään kuulunu, höh.

Tuonne mun tietoihin voi laittaa ikäni: 19 ja synnytyssairaala Ras. :)
 
Iltaa :)

Merve mun mielestä siitä on kyllä joku säädös ettei yötä ole pakko tehdä, jos olet jossain liitossa niin kannattaisi sine soittaa sieltä saat varmimman vastauksen :)

Pokemoni kauanko niissä verikokeissa kestää saada selville onko kaikki kunnossa tai siis sitä ja niska turvotustahan vertaillaan sit jotenkin vai miten se nyt meneekään...kun tosiaan mulla on vasta 10.8 se ultra ja meen sit heti sen jäkeen vasta sinne verikokeisiin että en oikein tajua koska sit saan tietää onko kaikki kunnossa vai ei?
Täällä alkaa alavatta ole,maan kanssa hiukan pinkeän oloinen mut onneks viel omat housut tai ainakin osa mahtuu päälle :)

Blue76 sitten kertoikin edelliseen kysymykseen vastauksen eli sen saa kirjeellä tietää sit?
Oliko sinulla blue76 samana päivänä molemmat?

Sasuma hienoa, että kaikki oli hyvin :heart:

Vaniljarose meillä on koira ja kissa, mutta eipä ole kumpikaan ainakaan vielä käytöstään muuttanut :)

Happynow ja muru 9+4 :heart:
 
Huomenta vaan kaikille!

Me osallistuttiin seulontoihin. Verikokeissa kävin joskus pari viikkoa sitten ja np-ultra on torstaina. Mä ymmärsin, että ne verikokeiden tulokset on katsottu siihen ultraan mennessä ja sit selviää siellä(?) onko kaikki ok. En oo kyllä ihan varma.

Meillä ei koirat oo ainakaan toistaseksi reagoinut raskauteen mitenkään. Saas nähdä miten menee sitten kun syntyy.

Avioliitosta: Meillä miehellä oli alussa ehdoton mieli, että naimisiin ennen vauvaa. Yritys kuitenkin aloitettiin syyskuussa ja vasta marraskuussa tuo kosi (häät oli maaliskuussa), eli yrityksen keston takia naimisissa oltiin jo. Itseasiassa mytty sai alkunsa häämatkalla :D

Aika paljon jännittää keskiviikon lääkäri+torstain uä. Mitä siellä ekassa neuvolalääkärissä tehdään?

nelli & mytty 12+3
 
Mieki haluan tietää mitä ekassa lääkärissä tapahtuu :attn:

Huomenna meno ja ei varmaan tule nukutua yöllä jos ei tiedä mitä tulossa ;)

Kertomisesta veljeni ja sisko miehineen tietää raskaudesta, alunperin kerroin vain siskolle mutaa hän meni juoruaan eteenpäin :D
Vanhemmille kerrotaan vasta np-ultran jälkeen, ja rakenneultran jälkeen "yleiseen tietoon"

kilu 10+4
 
nelli-86 Mä sain veriseulan tulokset siellä ultrassa. Tai siis vaan kertoi ne, eli mitään paperia en saanut sieltä.

Lääkärissä täällä ainakin katto vaan kohdun suun ja ultras, ei muuta... Nää vaihtelee niin paljon paikkakunnittain. Sama se vaihtelee, milloin sinne mennään.

Missah ja Jalle 14+6
 
Hei vaan

Näköjään on vaihtelua paikkakunnittain myös seulonnoissa. Meillä menee niin, että np-ultran jälkeen heti samalla käydään antamassa verinäyte ja tulos tulee kirjeellä parin viikon sisällä, tietty soittavat jos jotain hälyttävää. Lääkärikäynneissäkin varmaan vaihtelevuutta, millä viikoilla käydään jne. Meillä olisi lääkäri torstaina eli rv 14, siellä varmaan ultralla kurkataan ainakin :)

Kai se pitää niitä mammahousuja alkaa pitää, olen yrittänyt pitkittää.. Niihin ehtii taas kyllästyä. Täytyy varmaan ostaa lisää niin on vaihtelua :whistle:

Blue ja pienokainen 13+5
 
Neuvolalääkärissä mulle on ainakin ekalla käynnillä tehty sisätutkimus, eli tunnusteltu että kohtu on kasvanut. Se sisätutkimus ei kyllä kestänyt varmaan minuuttiakaan, eli oli tosi nopeasti ohi. Lisäksi katsottiin tosi vanhalla ultralla, lähinnä siitä vain näki että siellä on joku ja sydän lyö. Nyt olen jo käynyt nt-ultrassa ennen neuvolalääkäriä.

Meillä seulonnan tulokset sai nt-ultrassa, koska verikokeissa kävin pari viikkoa ennen ultraa.

Hellu ja 13+5
 
Neuvolalääkärissä: Täällä lääkäri tarkisti kohdun suun ja tunnusteli onko se kiinteä tai jotain. Sit yritti ultrata mahan päältä mutta ei näkynyt joten ultras sisältä ja sain vielä kolme kuvaa mukaan. Ihania, vaikka olikin sellaisellaisella vanhalla koneella :) Kävin aikaisemmin neuvolatädillä ja siellä otettiin verikoe ja pissanäytteet. Lisäksi piti vielä kotonakin ottaa pissa näyte ja viedä labraan.

Tiedättekö mitä rokkoja pitää varoa raskaana ollessa?

T: Sike ja Tuuti 10+3
 
loruliisa :hug: toivottavasti kaikki kääntyisi kuitenkin vielä parhain päin!

kertomisesta meillä tietää kaikki. enkä tätä salassa pystyisi pitämäänkään :whistle: äitini serkun näin viime viikolla ( joka ei tiennyt asiasta ) joka on pappi sekä kastanut meidän lapset, kysyi sitten vaan että koskas vauva kastettaisiin :D

mammavaatteet täällä pakattu paffelaatikoihin kaikki normivaatteet. koitamme saada oman talon valmiiksi odotusaikana niin ovat sitten valmiina muuttoon jo =)

(.) ei mitään uutta tällä rintamalla..

mie & pömppis
 
Meillä on kaksi kissaa, ja toinen niistä on nyt ollut tavallista hellyydenkipeämpi, toinen ei ole mitenkään huomannut mitään :D Kaverilla oli kissa kiimassa ja se kyllä pyöri vain ja ainoastaan mun ympärillä :eek:

Me mentiin naimisiin keväällä ja kyllä se jotenkin tuntui oikeuttavan etenkin mun vanhempien silmissä tän vauvan (etenkin äiti oli aiemmin etä kyllä niitä vauvoja ehtii...). Osa tosin on kärttänyt vauvauutisia jo pari vuotta :p Just eilen äiti kertoi että mun sedän vaimo oli sanonut kun oli kuullut masukista, että "No kyllä mä katoinki hääkuvasta että kyllä siellä jo ollaan!", johon äiti totesi että ei se kyllä ollut kuin pilke silmäkulmassa silloin :D Mä nimittäin EN ollut raskaana vielä sillon, kiitti vaan! :LOL:

happynow: mä en tiedä kertooko ne veriseulan tulokset np-ultrassa vai vasta neuvolalääkärillä, itse oletin jälkimmäistä. Paitsi siis jos seulonnassa näkyy jotain hälyyttävää. Mulla siis eka neuvolakerta - veriseula - np-ultra - neuvolalääkäri, ja kaiken välissä on ollut aina pari viikkoa.

Sike: ainakin vihurirokko taitaa olla jossain määrin vaarallinen. Muista en tiedä.

ON: ei mitään uutta, toivuin vihdoin eilisestä säikäyksestäkin :D

pokemoni ja myttynen 11+0 (pokspoks!!!)
 
Neuvolalääkärissä täällä ainakin tehdään sisätutkimus. Eli tunnustellaan paikat, sekä ultrataan. Ja siis täällä on ainoastaan ne lääkärit, jotka ultraa. Terkkarit, tai kätilöt eivät sitä tee.

Ja muistaakseni meillä menee niin, että eka ultrataan, ja sitten odotellaan verikokeiden tulokset. Mutta meille ne ei ainakaan kotiin tullut. Paikkakuntakohtaista tosiaankin taitaa olla.

[/b]Rokoista; En oo varma, mutta oiskohan vesirokolla jotain tekemistä raskauden kanssa? Mulla ainakin kysyttin ekassa neuvolassa, että koska oon sairastanut sen. Lapsena, vai lähiaikoina...
 
Mulla otettiin veriseula ultran jälkeen. Sitten lupasivat soittaa viikon sisällä jos jotain ilmenee, mutta kaikki oli ok ja kirje tuli kotiin reilu viikon päästä testin ottamisesta. Tosin ultrassa sanoi jo, että todella harvoin sieltä mitään löytyy jos ultrassa niskaturvotus normaali.

Rokoista: Mä oon ainakin ymmärtänyt et vesirokko on vaarallinen, jos sen sairastaa raskauden aikana.

Kissa: Meillä vanhempi kissa on aina raskauksien aikana paljon huomiota kaipaavampi ja niin on nyt myös. Pienempi ei juurikaan ole muutosta osoittanut olemuksessa, mutta vanhempi tosiaan kiehnää vähän väliä sylissä. Sitten kun vauva on syntynyt niin ei vanhempaa kissaa ole se puolestaan yhtään kiinnostanut ja kiehnääminenkin loppui heti :LOL:

ON: Tunsin eilen illalla ekaa kertaa satavissisti vaavin liikkeet. Parina päivänä olen niitä miettinyt, kun jotain tuntoa on ollut, mut nyt olin siitä ihan varma. Tunne oli aivan ihana ja tippa tuli kyllä linssiin :heart: Mieskin laittoi käden masun päälle vaikka tuumasikin heti et eihän se vielä tunnu, mut jos kuitenkin ;)

12+6
 

Yhteistyössä