Helmikuiset 2023

Helmikuiset 2023 ❄

Nimimerkki / Laskettu aika / monesko lapsi

Ninam / 8.2.2023 / 4. lapsi
Pallopöksy / 9.2.2023 / 3. lapsi
Marmena / 11.2.2023 / 4.lapsi
Helmi / 12.2.2023 / 1. lapsi
Kyfi / 14.2.2023 / 5.lapsi
Vainiina / 14.2.2023 / 3. Lapsi
Jeppis83 / 15.2.2023 / 2.lapsi
Taatelinen / 17.2.2023 / 2. lapsi
mmarimoi_ / 17.2.2023 / 1.lapsi
Mini-myy / 18.2.2023 / 2. lapsi
Taikaakin / 21.2.2023 / 1.lapsi
Mammaxxxx / 22.2.2023 / 5. Lapsi
Veijarilaama / 26.2.2023 / 1. Lapsi
 
Moikka kaikki! Täällä on lomailu ja pidetty taukoa palstan lukemisesta 😊

Tänään menossa 10+4. Kävin tänään myös labroissa seulontaa varten. Ekassa neuvolassa käytiin jo kolme viikkoa sitten. Vähän ehkä aikaisin, mutta otettiin se mieluummin ennen lomareissuja ja neuvola laskee NT-ultraan asti viikot kuukautisten alkamisesta, joten ne laskee mulle viikon ja 2 päivää enemmän. Ollaan käyty myös varhaisultrassa ja mää lasken sen mukaan tuon 10+4. Mutta ens viikolla on meilläkin ultra, joten sitten ollaan neuvolan kanssa samaa mieltä viikoista! 😂

Yksille ystäville kerrottiin viime viikonloppuna, kun ei jaksanut enää valehtelemaankaan ruveta, kun tuli puheeksi että miksen juo. Varmaan sitten ultran jälkeen kerrotaan perheille ja muille läheisille.

Oireina on ollut vatsan turvotusta ja tissikipua, joka on välillä yllättävän kovaakin, mutta vaihtelee paljon. Pahoinvoinnilta olen onneksi suurimmaksi osaksi säästynyt, mutta röyhtäilyä on jonkin verran. Tällä viikolla on ollut myös kamala jano!

Ihanaa viikonloppua kaikille 💚
 
Helmikuiset 2023 ❄

Nimimerkki / Laskettu aika / monesko lapsi

Mardolly / 4.2.2023 / 1. lapsi
Ninam / 8.2.2023 / 4. lapsi
Pallopöksy / 9.2.2023 / 3. lapsi
Marmena / 11.2.2023 / 4.lapsi
Helmi / 12.2.2023 / 1. lapsi
Kyfi / 14.2.2023 / 5.lapsi
Vainiina / 14.2.2023 / 3. Lapsi
Jeppis83 / 15.2.2023 / 2.lapsi
Taatelinen / 17.2.2023 / 2. lapsi
mmarimoi_ / 17.2.2023 / 1.lapsi
Mini-myy / 18.2.2023 / 2. lapsi
Taikaakin / 21.2.2023 / 1.lapsi
Mammaxxxx / 22.2.2023 / 5. Lapsi
Veijarilaama / 26.2.2023 / 1. Lapsi
 
Huhhuh, sokerirasitus oli ihan ok kokonaisuutena, mutta meinashan siinä huono olo tulla sen litkun jälkeen! Mulla kävi siinä mielessä ikävästi, että arvot olivat 4,8 (raja 5,3), 1h 10.0 (raja 10.0) ja 2h 7,3 (raja 8,6). Eli tuosta 1 tunnin arvosta jäi kiinni. Oli aikamoinen järkytys (ja kauheat itsesyytökset), mutta nyt olen jo alkanut tottua ajatukseen. Eniten inhottaa se mittailu. Toisaalta kun ajattelen, ehkä se 10.0 on parempi kuin hieman sen alle, siis siinä mielessä et nyt tulee oikeasti kiinnitettyä huomiota syömiseen. Mun ongelma on liian pitkät ateriavälit ja sitten joudun vetämään jonkin kaupan valmiin smoothien/banaanin/piltin. Samaten olen esim. lounaan saattanut korvata parilla leivällä, kun ei vaan tee mieli mitään. Nyt sitten päätin, että yritän oikeasti muuttaa taas syömiset siihen mitä ne ennen etovaa oloa on ollut - eli kunnon ruuat, kasvikset ym. takaisin.

Mulla oli ensimmäinen neuvolalääkärikin, siellä kaikki meni hyvin. Oli nopea käynti, kun ei ollut sen kummempaa. Lääkäri ei löytänyt sydänääniä, joten katsoi ultralla ja siellähän se pikkuinen oli aikamoisella mutkalla 😍 puhuin myös siellä tuosta sokerirasituksen tuloksesta, kuinka se mua huolettaa. Lääkäri vaan totesi, että ei kannata olla huolissaan, yksi arvo siinä rajalla. Monessa muussa maassa ei ole niin tiukat raja-arvot. Että varmasti vähän ruokavaliota fiksaamalla asia korjaantuu. Totesi kuitenkin senkin, että kunhan saan jotain alas, mullahan oli siis paino hieman pudonnut yhden kuukauden aikana. Mutta kyllä se tästä!

Vointeja kaikille 😊
 
Tänään taas ruskeaksi värjäytynyttä valkovuotoa Onneksi vain kerran, ei ole muuten näkynyt... Alavatsa tosin tänään ja eilen kipuillut, toivottavasti olisi ihan vain normaaleja tuntemuksia. Pieni huoli taas iskeytyi takaraivoon, että mitä jos...

Kuusi päivää ultraan ja nyt 11+6
Voimia ultran odottamiseen! Varmasti kova huoli ja piinaavat päivät ❤
 
Kiitos tsempeistä, tulivat tarpeeseen! Syke oli ultran odotusaulassa yli 130 😅

Mutta nt-ultrasta siis juuri kotiuduttu ja siellä vaikutti olevan kaikki mallillaan! 🥰 Vuotelu jatkuu edelleen, mutta ilmeisesti kohdussa on jotakin pientä hematoomaa nähtävissä ja se sieltä sitten vuotaa, jos on vuotaakseen. Huh, josko sitä vähän osaisi nyt rentoutua ja nauttia tilanteesta!
 
Helmikuiset 2023 ❄

Nimimerkki / Laskettu aika / monesko lapsi

Mardolly / 4.2.2023 / 1. lapsi
Ninam / 8.2.2023 / 4. lapsi
Pallopöksy / 9.2.2023 / 3. lapsi
Marmena / 11.2.2023 / 4.lapsi
Helmi / 12.2.2023 / 1. lapsi
Hillastin / 12.2.2023 / 1. lapsi
Kyfi / 14.2.2023 / 5.lapsi
Vainiina / 14.2.2023 / 3. Lapsi
Jeppis83 / 15.2.2023 / 2.lapsi
Taatelinen / 17.2.2023 / 2. lapsi
mmarimoi_ / 17.2.2023 / 1.lapsi
Mini-myy / 18.2.2023 / 2. lapsi
Taikaakin / 21.2.2023 / 1.lapsi
Mammaxxxx / 22.2.2023 / 5. Lapsi
Veijarilaama / 26.2.2023 / 1. Lapsi
 
Huhhuh, sokerirasitus oli ihan ok kokonaisuutena, mutta meinashan siinä huono olo tulla sen litkun jälkeen! Mulla kävi siinä mielessä ikävästi, että arvot olivat 4,8 (raja 5,3), 1h 10.0 (raja 10.0) ja 2h 7,3 (raja 8,6). Eli tuosta 1 tunnin arvosta jäi kiinni. Oli aikamoinen järkytys (ja kauheat itsesyytökset), mutta nyt olen jo alkanut tottua ajatukseen. Eniten inhottaa se mittailu. Toisaalta kun ajattelen, ehkä se 10.0 on parempi kuin hieman sen alle, siis siinä mielessä et nyt tulee oikeasti kiinnitettyä huomiota syömiseen. Mun ongelma on liian pitkät ateriavälit ja sitten joudun vetämään jonkin kaupan valmiin smoothien/banaanin/piltin. Samaten olen esim. lounaan saattanut korvata parilla leivällä, kun ei vaan tee mieli mitään. Nyt sitten päätin, että yritän oikeasti muuttaa taas syömiset siihen mitä ne ennen etovaa oloa on ollut - eli kunnon ruuat, kasvikset ym. takaisin.

Mulla oli ensimmäinen neuvolalääkärikin, siellä kaikki meni hyvin. Oli nopea käynti, kun ei ollut sen kummempaa. Lääkäri ei löytänyt sydänääniä, joten katsoi ultralla ja siellähän se pikkuinen oli aikamoisella mutkalla puhuin myös siellä tuosta sokerirasituksen tuloksesta, kuinka se mua huolettaa. Lääkäri vaan totesi, että ei kannata olla huolissaan, yksi arvo siinä rajalla. Monessa muussa maassa ei ole niin tiukat raja-arvot. Että varmasti vähän ruokavaliota fiksaamalla asia korjaantuu. Totesi kuitenkin senkin, että kunhan saan jotain alas, mullahan oli siis paino hieman pudonnut yhden kuukauden aikana. Mutta kyllä se tästä!

Vointeja kaikille
Mää jännitän tota sokerirasitusta jo kauheasti 😬 Tai niitä tuloksia siis. Ylipainoa on sen verran, että pitää mennä jo viikoilla 12-16, ja syyttelen itseäni jo ennakkoon 😔 Eihän se mitään auta ja on tyhmääkin. Paras mitä voisin tehdä on keskittyä nyt jo syömään riittävästi terveellistä ruokaa ja liikkumaan, mutta näköjään on pakko murehtia jotain 😅

Sullakin varmasti riittää ruokavalion fiksaus kun arvotkin on just rajalla 😊
 
Mää jännitän tota sokerirasitusta jo kauheasti Tai niitä tuloksia siis. Ylipainoa on sen verran, että pitää mennä jo viikoilla 12-16, ja syyttelen itseäni jo ennakkoon Eihän se mitään auta ja on tyhmääkin. Paras mitä voisin tehdä on keskittyä nyt jo syömään riittävästi terveellistä ruokaa ja liikkumaan, mutta näköjään on pakko murehtia jotain

Sullakin varmasti riittää ruokavalion fiksaus kun arvotkin on just rajalla
Mulla tuli ihan hirveän epäonnistunut olo tulosten jälkeen, mutta pitää yrittää muistaa, että itsensä syyttely ei auta mitään ja tuo oli kuitenkin vain yksi testi. Ja ylipainoisellakin voi olla hyvät arvot. 😊 mullekin lääkäri yritti sitä sanoa, että kaksi muuta arvoa oli ihan normaalit ja hyvät, ainoastaan tosiaan tuo yksi oli huonompi ja sekin vain siinä rajalla. Diagnoosi kun tulee, vaikka olisi täysin sama kuin se raja-arvo. Yritän suhtautua positiivisesti ja ajatella, että tuleepa syötyä taas paremmin 🙈 raskausaikana mulla ei ole kovinkaan tehnyt mieli herkkuja, joten niiden osalta ei varmaan tarvitse karsia kovinkaan. Luin jo muiden kokemuksia ja onneksi monelle tosiaan riittää ihan ruokavalion muutokset ja joillain on saattanut olla ihan normaalit lukemat kotona. Tiistaina saan onneksi mittarin - sinänsä ihan kiva päästä nyt näkemään, että millaisia tunnin arvoja saan kotona 😄
 
  • Tykkää
Reactions: VeijariLaama
Mulla tuli ihan hirveän epäonnistunut olo tulosten jälkeen, mutta pitää yrittää muistaa, että itsensä syyttely ei auta mitään ja tuo oli kuitenkin vain yksi testi. Ja ylipainoisellakin voi olla hyvät arvot. mullekin lääkäri yritti sitä sanoa, että kaksi muuta arvoa oli ihan normaalit ja hyvät, ainoastaan tosiaan tuo yksi oli huonompi ja sekin vain siinä rajalla. Diagnoosi kun tulee, vaikka olisi täysin sama kuin se raja-arvo. Yritän suhtautua positiivisesti ja ajatella, että tuleepa syötyä taas paremmin raskausaikana mulla ei ole kovinkaan tehnyt mieli herkkuja, joten niiden osalta ei varmaan tarvitse karsia kovinkaan. Luin jo muiden kokemuksia ja onneksi monelle tosiaan riittää ihan ruokavalion muutokset ja joillain on saattanut olla ihan normaalit lukemat kotona. Tiistaina saan onneksi mittarin - sinänsä ihan kiva päästä nyt näkemään, että millaisia tunnin arvoja saan kotona
Mulla tuli esikoisen raskaudessa diagnoosi samalla tavalla ja täytyy sanoa, että siitä aiheutui omalla kohdalla kohtuuttomasti ongelmia niin raskausaikana kuin kotoutumisen suhteenkin 😕 Mulla ei kertaakaan kotiseurannassa ollut arvot edes lähelle rajoja, mutta en voinut olla noudattamatta tarkasti ruokavaliota. Jatkuva arvojen ja syömisen kyttääminen vei ilon raskaudesta, paino ei noussut tarpeeksi (olen normaalipainoinen ja koko raskauden aikana paino nousi kuusi kiloa) ja kotiutuminen viivästyi, mikä oli erityisen kamalaa, koska silloisten koronarajoitusten takia isä ei saanut edes vierailla minun ja vauvan luona (vaikka meillä oli oma huone). Neuvolalääkäri sanoikin loppuraskaudesta arvojani katsoessa, että on ollut hänestä väärä diagnoosi ja niitä välillä tulee kun rajat on matalat. Toivottavasti sulla ei tule vastaavia ongelmia diagnoosin takia ja pystyt suhtautumaan asiaan kevyemmin kuin itse pystyin 😅

Tällä kertaa sanoin neuvolassa suoraan, että en suostu sokerirasitukseen. Sovittiin, että saan seuraavalla käynnillä mittarin kotiin, mittailen välillä kotona arvoja ja jos ne alkavat nousta, menen sitten rasitukseen. Tottakai haluan tietää jos oikeasti on radi, mutta en enää suostu ottamaan turhaa diagnoosia raja-arvon perusteella riesaksi. Onneksi neuvolassa suhtauduttiin asiaan ymmärtäväisesti 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: VeijariLaama
Mulla tuli esikoisen raskaudessa diagnoosi samalla tavalla ja täytyy sanoa, että siitä aiheutui omalla kohdalla kohtuuttomasti ongelmia niin raskausaikana kuin kotoutumisen suhteenkin Mulla ei kertaakaan kotiseurannassa ollut arvot edes lähelle rajoja, mutta en voinut olla noudattamatta tarkasti ruokavaliota. Jatkuva arvojen ja syömisen kyttääminen vei ilon raskaudesta, paino ei noussut tarpeeksi (olen normaalipainoinen ja koko raskauden aikana paino nousi kuusi kiloa) ja kotiutuminen viivästyi, mikä oli erityisen kamalaa, koska silloisten koronarajoitusten takia isä ei saanut edes vierailla minun ja vauvan luona (vaikka meillä oli oma huone). Neuvolalääkäri sanoikin loppuraskaudesta arvojani katsoessa, että on ollut hänestä väärä diagnoosi ja niitä välillä tulee kun rajat on matalat. Toivottavasti sulla ei tule vastaavia ongelmia diagnoosin takia ja pystyt suhtautumaan asiaan kevyemmin kuin itse pystyin

Tällä kertaa sanoin neuvolassa suoraan, että en suostu sokerirasitukseen. Sovittiin, että saan seuraavalla käynnillä mittarin kotiin, mittailen välillä kotona arvoja ja jos ne alkavat nousta, menen sitten rasitukseen. Tottakai haluan tietää jos oikeasti on radi, mutta en enää suostu ottamaan turhaa diagnoosia raja-arvon perusteella riesaksi. Onneksi neuvolassa suhtauduttiin asiaan ymmärtäväisesti
Voi ei, luin paljon muidenkin kokemuksia juuri tuosta, että vaikuttanut paljon raskausaikaan 😕 ja vielä kaiken lisäksi korona-aika tuonut omat haasteensa!

Rehellisesti sanottuna itse vähän pelkään sitä, että mulla menee ihan överiksi. Olen muutenkin sellainen, jonka pitää aina noudattaa kaikkea tarkkaan. Ja nyt vielä, kun kyseessä on oman vauvan terveys. Toki on hyvä tehdä niitä hyviä valintoja ja toimia tulosten perusteella, mutta luulenpa vetäväni aika tiukkaa linjaa (ja ehkä jopa ottavani stressiä), vaikka kotona mittaukset olisi hyviä. Luulin myös, että lääkäri jotenkin suhtautuisi enemmän ”vakavasti” tähän, mutta ilmeisesti sitten ne mun arvot ei kovin huolestuttavat olleet, kun koko asiasta ei sen koommin siellä edes puhuttu, vaikka itse ilmaisin huoleni… jonkin verran mitä keskusteluja ja kokemuksia olen parin päivän aikana lueskellut, niin tosi monelle tämä on ollut vaikea asia, josta on varmasti tarpeettomasti tullut huolta 😕 varsinkin juuri sellaisissa tapauksissa, joissa se yksi arvo on ollut siinä rajalla. Tietenkin ymmärrän, että johonkin se raja pitää vetää. Mutta en voi olla miettimättä, olisiko se sama arvo ollut pienempi jonain toisena päivänä 😅
 
Voi ei, luin paljon muidenkin kokemuksia juuri tuosta, että vaikuttanut paljon raskausaikaan ja vielä kaiken lisäksi korona-aika tuonut omat haasteensa!

Rehellisesti sanottuna itse vähän pelkään sitä, että mulla menee ihan överiksi. Olen muutenkin sellainen, jonka pitää aina noudattaa kaikkea tarkkaan. Ja nyt vielä, kun kyseessä on oman vauvan terveys. Toki on hyvä tehdä niitä hyviä valintoja ja toimia tulosten perusteella, mutta luulenpa vetäväni aika tiukkaa linjaa (ja ehkä jopa ottavani stressiä), vaikka kotona mittaukset olisi hyviä. Luulin myös, että lääkäri jotenkin suhtautuisi enemmän ”vakavasti” tähän, mutta ilmeisesti sitten ne mun arvot ei kovin huolestuttavat olleet, kun koko asiasta ei sen koommin siellä edes puhuttu, vaikka itse ilmaisin huoleni… jonkin verran mitä keskusteluja ja kokemuksia olen parin päivän aikana lueskellut, niin tosi monelle tämä on ollut vaikea asia, josta on varmasti tarpeettomasti tullut huolta varsinkin juuri sellaisissa tapauksissa, joissa se yksi arvo on ollut siinä rajalla. Tietenkin ymmärrän, että johonkin se raja pitää vetää. Mutta en voi olla miettimättä, olisiko se sama arvo ollut pienempi jonain toisena päivänä
Mulla kävi juuri niin, että meni överiksi ja yritin pitää arvot "täydellisinä". Käytännössä siis tavoittelin sitä, että aterian jälkeiset arvot alkoivat vitosella. Jätin esimerkiksi kaurapuuron pois, koska sen jälkeen arvo oli muistaakseni 6,5 ja minulle se oli korkea. Arvasin kyllä heti diagnoosin saatuani, että suoritusmoodi iskee päälle ja elämä menee vaikeaksi 🙈 Suosittelen siis yrittämään ottaa rennosti ja välttämään turhaa itsensä rajoittamista.

Ilmeisesti muuten joissain paikoissa rasituksessa yhden raja-arvon jälkeen pitää seurata kaksi viikkoa sokereita ja jos ylityksiä ei tule, diagnoosi perutaan. Omakin raskaus ja aika synnytyksen jälkeen sairaalassa olisi olleet aika paljon positiivisempia kokemuksia, jos olisi toimittu näin.
 
Mulla kävi juuri niin, että meni överiksi ja yritin pitää arvot "täydellisinä". Käytännössä siis tavoittelin sitä, että aterian jälkeiset arvot alkoivat vitosella. Jätin esimerkiksi kaurapuuron pois, koska sen jälkeen arvo oli muistaakseni 6,5 ja minulle se oli korkea. Arvasin kyllä heti diagnoosin saatuani, että suoritusmoodi iskee päälle ja elämä menee vaikeaksi Suosittelen siis yrittämään ottaa rennosti ja välttämään turhaa itsensä rajoittamista.

Ilmeisesti muuten joissain paikoissa rasituksessa yhden raja-arvon jälkeen pitää seurata kaksi viikkoa sokereita ja jos ylityksiä ei tule, diagnoosi perutaan. Omakin raskaus ja aika synnytyksen jälkeen sairaalassa olisi olleet aika paljon positiivisempia kokemuksia, jos olisi toimittu näin.
Sanoin jo miehellekin, että mä en varmaan sitten syö yhen yhtäkään karkkia saati muuta herkkua koko raskausaikana 😅 kun pelkään jo sitäkin, että tosiaan jokin ihan normaali ruoka nostaisi arvoa ylemmäs… mutta onneksi tästä voi jutella tiistaina lisää, pakko yrittää vähän höllätä sitten. Sekään ei tietenkään hyväksi ole, että koko ajan stressaa. Menin typeränä lukemaan keskusteluja ja joillain oli ollut tosi hyvät arvot kotona mittaillessa, mutta vauvasta oli kuitenkin tullut tosi suurikokoinen. Sitä pelkään, että vaikka kotona kaikki mittailut olisi normaalit niin silti vauvalla olisi sokereissa häikkää/suurikokoisuus aiheuttaisi jotain ongelmia synnytyksessä. Pitäisi taas kieltää itseltä googlettelu. 😄

En tiennytkään, että jossain voi tapahtua tuota diagnoosin perumista! Mutta se kuulostaa kyllä järkevältä verrattuna siihen, että diagnoosi on ja pysyy, vaikka arvot ihan tavalliset. Varsinkin jos mittailu on päivittäistä. Hyvähän se on, että asioita seurataan ja tarkkaillaan, mutta mietin mitä kaikkea tuo diagnoosi voi myös saada aikaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: taatelinen
Meillä oli muuten eilen nt-ultra ja siellä vaikutti kaikki olevan hyvin. Kovin oli vilkas kaveri ja karkasi kätilöltä monesti kun piti ottaa mittoja 😁 saatiin kuitenkin kaikki katsottua. Niskaturvotus taisi olla 0.7mm joka oli kätilön mielestä oikein hyvä ja kuulostaa omaankin korvaan ihan normaalilta. Seuloista tuli jo tieto, että trisomia 21 riski on normaali ja ei johda jatkoselvittelyyn. Haluan kyllä vielä nähdä varsinaiset riskiluvut. Oletteko muut saaneet luvut suoraan näkyviin vai joutunut pyytämään erikseen neuvolasta?

Mulla ei ole ennen ultraa ollut oikein mitään fiiliksiä siitä, onko masussa tyttö vai poika. Mutta nyt kun näin tyypin tuli vahvasti poikafiilikset. Mies taas on varma, että tulee tyttö 😅 Onko muilla tullut vielä fiiliksiä vauvan sukupuolesta?

Fb-ryhmään voisin myös liittyä nyt, jos sinne vielä mahtuu?
 
Meillä oli muuten eilen nt-ultra ja siellä vaikutti kaikki olevan hyvin. Kovin oli vilkas kaveri ja karkasi kätilöltä monesti kun piti ottaa mittoja saatiin kuitenkin kaikki katsottua. Niskaturvotus taisi olla 0.7mm joka oli kätilön mielestä oikein hyvä ja kuulostaa omaankin korvaan ihan normaalilta. Seuloista tuli jo tieto, että trisomia 21 riski on normaali ja ei johda jatkoselvittelyyn. Haluan kyllä vielä nähdä varsinaiset riskiluvut. Oletteko muut saaneet luvut suoraan näkyviin vai joutunut pyytämään erikseen neuvolasta?

Mulla ei ole ennen ultraa ollut oikein mitään fiiliksiä siitä, onko masussa tyttö vai poika. Mutta nyt kun näin tyypin tuli vahvasti poikafiilikset. Mies taas on varma, että tulee tyttö Onko muilla tullut vielä fiiliksiä vauvan sukupuolesta?

Fb-ryhmään voisin myös liittyä nyt, jos sinne vielä mahtuu?
Kiva kuulla että ultrassa näytti kaikki hyvältä. Mulla oli merkattu ne riskiluvut siihen sähköiseen äitiyskorttiin Ipanaan.
 
Meillä oli muuten eilen nt-ultra ja siellä vaikutti kaikki olevan hyvin. Kovin oli vilkas kaveri ja karkasi kätilöltä monesti kun piti ottaa mittoja saatiin kuitenkin kaikki katsottua. Niskaturvotus taisi olla 0.7mm joka oli kätilön mielestä oikein hyvä ja kuulostaa omaankin korvaan ihan normaalilta. Seuloista tuli jo tieto, että trisomia 21 riski on normaali ja ei johda jatkoselvittelyyn. Haluan kyllä vielä nähdä varsinaiset riskiluvut. Oletteko muut saaneet luvut suoraan näkyviin vai joutunut pyytämään erikseen neuvolasta?

Mulla ei ole ennen ultraa ollut oikein mitään fiiliksiä siitä, onko masussa tyttö vai poika. Mutta nyt kun näin tyypin tuli vahvasti poikafiilikset. Mies taas on varma, että tulee tyttö Onko muilla tullut vielä fiiliksiä vauvan sukupuolesta?

Fb-ryhmään voisin myös liittyä nyt, jos sinne vielä mahtuu?
Kiva kuulla, että ultrassa kaikki hyvin! Meille kerrottiin heti ne varsinaiset riskiluvut ja taisivat olla jo samana päivänä netissäkin nähtävillä.

Mulla tuli ultrassa fiilis tytöstä ja miehen äitikin sanoi ultrakuvan nähdessään, että näyttää ihan tytöltä 😅 toisaalta taas välillä sellainen tunne, että voisi olla poikakin ja varsinkin ennen ultraa oli vahvana! Tutustuin huvikseen tähän nub-teoriaan ja sen perusteella saattaisi kallistua enemmän poikaan, mutta en tiedä kuinka luotettava tuo todellisuudessa on. Varsinkaan, kun ei kuitenkaan riittävästi vielä voi nähdä ultrakuvistakaan. 🙈
 
Helmikuiset 2023 ❄

Nimimerkki / Laskettu aika / monesko lapsi

Mardolly / 4.2.2023 / 1. lapsi
Ninam / 8.2.2023 / 4. lapsi
Pallopöksy / 9.2.2023 / 3. lapsi
Marmena / 11.2.2023 / 4.lapsi
Helmi / 12.2.2023 / 1. lapsi
Hillastin / 12.2.2023 / 1. lapsi
Kyfi / 14.2.2023 / 5.lapsi
Vainiina / 14.2.2023 / 3. Lapsi
Jeppis83 / 15.2.2023 / 2.lapsi
Taatelinen / 15.2.2023 / 2. lapsi
mmarimoi_ / 17.2.2023 / 1.lapsi
Mini-myy / 18.2.2023 / 2. lapsi
Taikaakin / 21.2.2023 / 1.lapsi
Mammaxxxx / 22.2.2023 / 5. Lapsi
Veijarilaama / 26.2.2023 / 1. Lapsi

Päivitin listaan ultran perusteella parilla päivällä aikaistuneen LA 🙂
 
vierailija
Onko normaalia että näin ultraa edeltävällä viikolla alkaa masistella ja odottaa pahinta?
Tuntuu, että alavatsan pömppä on kutistunut. Vaikea uskoa että tuolla mitään elelisi… nt-ultraan siis vielä kolme päivää, silloin mittarissa 12+1.

Oireista vahvimmin tällä hetkellä läsnä refluksi. Aiemmin kevyttä röyhtäilyä, mutta eilen alkoi hapot nousta suuhun asti 🤢

sunnuntaisin
 

Yhteistyössä