Helmikuiset 2023

Huh, oon kanssa miettinyt että milä niissä labrakokeissaon vikana kun jokaisessa arvo 0,muttailmeiseti vain piilottelevat tuloksia sinne ultraan asti. Mulla ultra 5.8. Pe ja ihan kauheeta, kun terkka ei suostunut kuunteleen sydän ääniä vk 9 neuvolassa, koska ei halua "huolestuttaa" jos ei löydykään. Katsoin aikaisempiem lasten neuvolakortit ja molemmista kuunneltu viikolla 7-8 jo. Olikos teillä muilla kuunneltu ekalla neuvolakäynnillä? Nyt pelottaa, kun ei tiedä tosiaan mitään ja aika tuntuu ikuisuudelta oottaa sitä ultraa..
Mulla oli neuvola 10+0 eikä kuunneltu, ultra vasta 13+2 joten pitkä aika odotella sinne asti.. Varhaisultra tehtiin 8+6
 
Ei meilläkään ekassa neuvolassa kuunneltu, käynti oli 9+4. Täällä ilmeisesti vk 12 jälkeen kuunnellaan sydänäänet.
Mutta on tää pitkä aika odotella, meillä vu oli 7+3 ja nt sovittuna 12+5. Ja seuraava neuvolakin vasta elokuun lopulla.
 
Huh, oon kanssa miettinyt että milä niissä labrakokeissaon vikana kun jokaisessa arvo 0,muttailmeiseti vain piilottelevat tuloksia sinne ultraan asti. Mulla ultra 5.8. Pe ja ihan kauheeta, kun terkka ei suostunut kuunteleen sydän ääniä vk 9 neuvolassa, koska ei halua "huolestuttaa" jos ei löydykään. Katsoin aikaisempiem lasten neuvolakortit ja molemmista kuunneltu viikolla 7-8 jo. Olikos teillä muilla kuunneltu ekalla neuvolakäynnillä? Nyt pelottaa, kun ei tiedä tosiaan mitään ja aika tuntuu ikuisuudelta oottaa sitä ultraa..
Meillä ei kuunneltu ekalla käynnillä (8+6). Oltiin käyty juuri edellisenä päivänä varhaisultrassa, joten ei haitannut. Enkä muutenkaan olisi varmaan pyytänyt kuuntelemaan, sillä esikoista odottaessa painostin neuvolassa vastentahtoisen th:n kuuntelemaan sydänäänet 8+jotain. Niitä ei löytynyt millään ja oli ihan kamalaa sekä minulle, että nuorelle vastavalmistuneelle terveydenhoitajalle 😬 edellinen raskaus oli minulla silloin mennyt kesken ja pelkäsin ihan kamalasti keskenmenoa. Olin luvannut etten hermostu jos ääniä ei löydy, mutta itkuksihan se meni. Lopulta saatiin EHKÄ äänet kuulumaan hetkeksi. Ei varsinaisesti helpottanut huolta ja oli tuskaa odottaa nt-ultraa 🙈
 
Minulla oli eka neuvola 10+0 ja terkka suostui kokeilemaan sydänäänten kuuntelemista..varoitteli kyllä että on todennäkösempää ettei kuulu vielä heidän laitteilla. Pitkän ettimisen jälkeen saatiin ehkä kuulumaan. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä että ne oli ne, kuului kuulema/(dobbler reagoi) samasta kohtaa jo aiemmin. Itse en vielä saanut täysin varmuutta, vaikka jotain olin myös kuulevinani🙈 nyt odottelen, että saisin varattua NT ultran vihdoin!!

Pahoinvointi aamuisin ja iltaisin aika inhittavaa tällä hetkellä😬 rv 10 +3
 
Mikähän siinä on, että koko ajan tulee jotain? Eilen oli niin ihana päivä, mutta illalla alkoi sitten voimakas pistävä kipu oikealla alavatsassa. Menin makuulle ja sillä se helpottaa - sain jopa nukuttua. Aamulla kuitenkin sama jatkui. Lähinnä siis silloin tuntuu, kun kävelen tai istun. Yritän lohduttautua sillä, että vauvalla varmasti on kaikki hyvin ja kipu tuntuu vain oikealla puolella, ei ole vuotoja eikä kipu ole supistelevaa. Itse hieman epäilen liittyvän vatsan toimintaan, koska aamulla hetkellisesti helpotti, kun kävin vessassa. Tuli kuitenkin takaisin, kun aloin siivoilla. Vatsa ollut kovalla koko päivän ja nytkin mouruaa ihme ääniä. 😅 Olin yhteydessä neuvolaan ja nyt illalla vielä päivystykseenkin, mutta ainoat ohjeet oli se, että jos kipu pahenee tai nousee kuume, niin hakeutua lääkäriin. Neuvolassa sekä päivystyksessä meinattiin, että kohtu voi painaa suolta ja jos on vielä ummetustakin. Huomenna aamupäivällä ajattelin mennä päivystykseen, jos ei ole helpottanut, sitten ollut kuitenkin jo pari päivää kipuilu. Pitää kai yrittää luottaa ammattilaisiin - kai ne olisi olleet huolissaan ja ohjanneet heti päivystykseen, jos kuulostaisi pahalta. En ikinä arvannut, että raskausaika on oikeasti näin stressaava. 😵💫
 
Täällä ”uusi” palstailija kirjoittelee (aiemmin lähinnä seurannut taustalla ja muutaman kerran vierailijana kirjoitellut). Ensimmäistä odottelen ja rv 12+0 menossa.

Mulla nyt viikonlopun ajan tullut kohtalaisessa määrin (tippoja siteeseen sillon tällön, pyyhkiessä runsaammin) aika tummanruskeaa vuotoa. Kipuja ei varsinaisesti ole, mutta sellaista epämääräistä tunnetta alavatsalla. Gynellä reilu viikko sitten käynyt ja siellä ultrassa hyvävointinen sikiö ja pientä hematoomaa.

Oletan (ja toivon) siis, että vuoto on peräisin tuosta hematoomasta, mutta tietysti vähän huolettaa. Onko täällä muita, joilla vuoteluista kokemusta? Lisäksi mietin, että hoidetaanko neuvolan kautta tällaisia, jos tarve olisi tutkia tai lääkitä esim. tulehdusta. Lähinnä oon ollut käsityksessä, että neuvolaan on alkuraskauden vuoteluista turha soitella…

Hillastin
 
Mikähän siinä on, että koko ajan tulee jotain? Eilen oli niin ihana päivä, mutta illalla alkoi sitten voimakas pistävä kipu oikealla alavatsassa. Menin makuulle ja sillä se helpottaa - sain jopa nukuttua. Aamulla kuitenkin sama jatkui. Lähinnä siis silloin tuntuu, kun kävelen tai istun. Yritän lohduttautua sillä, että vauvalla varmasti on kaikki hyvin ja kipu tuntuu vain oikealla puolella, ei ole vuotoja eikä kipu ole supistelevaa. Itse hieman epäilen liittyvän vatsan toimintaan, koska aamulla hetkellisesti helpotti, kun kävin vessassa. Tuli kuitenkin takaisin, kun aloin siivoilla. Vatsa ollut kovalla koko päivän ja nytkin mouruaa ihme ääniä. Olin yhteydessä neuvolaan ja nyt illalla vielä päivystykseenkin, mutta ainoat ohjeet oli se, että jos kipu pahenee tai nousee kuume, niin hakeutua lääkäriin. Neuvolassa sekä päivystyksessä meinattiin, että kohtu voi painaa suolta ja jos on vielä ummetustakin. Huomenna aamupäivällä ajattelin mennä päivystykseen, jos ei ole helpottanut, sitten ollut kuitenkin jo pari päivää kipuilu. Pitää kai yrittää luottaa ammattilaisiin - kai ne olisi olleet huolissaan ja ohjanneet heti päivystykseen, jos kuulostaisi pahalta. En ikinä arvannut, että raskausaika on oikeasti näin stressaava. ‍
Onpa inhottavaa! Onko vatsakipu jo helpottanut? Kannattaa kyllä mennä päivystykseen jos jatkuu pidempään.

Täällä ”uusi” palstailija kirjoittelee (aiemmin lähinnä seurannut taustalla ja muutaman kerran vierailijana kirjoitellut). Ensimmäistä odottelen ja rv 12+0 menossa.

Mulla nyt viikonlopun ajan tullut kohtalaisessa määrin (tippoja siteeseen sillon tällön, pyyhkiessä runsaammin) aika tummanruskeaa vuotoa. Kipuja ei varsinaisesti ole, mutta sellaista epämääräistä tunnetta alavatsalla. Gynellä reilu viikko sitten käynyt ja siellä ultrassa hyvävointinen sikiö ja pientä hematoomaa.

Oletan (ja toivon) siis, että vuoto on peräisin tuosta hematoomasta, mutta tietysti vähän huolettaa. Onko täällä muita, joilla vuoteluista kokemusta? Lisäksi mietin, että hoidetaanko neuvolan kautta tällaisia, jos tarve olisi tutkia tai lääkitä esim. tulehdusta. Lähinnä oon ollut käsityksessä, että neuvolaan on alkuraskauden vuoteluista turha soitella…

Hillastin
Tervetuloa mukaan! 🙂 Minulla tuli vähän vuotoa rv 7, mutta sen jälkeen ei ole tullut. Käytiin varhaisultrassa rv 9 ja ainakin silloin oli kaikki vielä hyvin. Noi vuodot on kyllä kurjia, kun vaikka usein ovat vaarattomia väkisin herää huoli. Mun mielestä 12+0 ei ole enää ihan alkuraskautta, joten ehkä voisi päästä paremmin johonkin näytille? Yhteyttä voi ottaa myös ihan terveyskeskukseen, niin sieltä voidaan arvioida tilanne ja ohjata tarvittaessa eteenpäin. Mulla oli esikoista odottaessa vuotoa 6+jotain ja pääsin silloin näytille, kun kerroin olevani tosi stressaantunut sen takia. Toki oli myös taustalla yksi km, joten saattoivat siksi ottaa helpommin näytille 🤷‍♀️ Toivottavasti vuoto loppuu ja kaikki on masussa hyvin!
 
Täällä ”uusi” palstailija kirjoittelee (aiemmin lähinnä seurannut taustalla ja muutaman kerran vierailijana kirjoitellut). Ensimmäistä odottelen ja rv 12+0 menossa.

Mulla nyt viikonlopun ajan tullut kohtalaisessa määrin (tippoja siteeseen sillon tällön, pyyhkiessä runsaammin) aika tummanruskeaa vuotoa. Kipuja ei varsinaisesti ole, mutta sellaista epämääräistä tunnetta alavatsalla. Gynellä reilu viikko sitten käynyt ja siellä ultrassa hyvävointinen sikiö ja pientä hematoomaa.

Oletan (ja toivon) siis, että vuoto on peräisin tuosta hematoomasta, mutta tietysti vähän huolettaa. Onko täällä muita, joilla vuoteluista kokemusta? Lisäksi mietin, että hoidetaanko neuvolan kautta tällaisia, jos tarve olisi tutkia tai lääkitä esim. tulehdusta. Lähinnä oon ollut käsityksessä, että neuvolaan on alkuraskauden vuoteluista turha soitella…

Hillastin
Mulla alkoi ruskea vuoti pyyhkiessä viikolla 5+ ja jatkui tuonne 10 viikolle asti. Hematooma syynä. Nyt menossa 11+2, eikä vuotoa oo ollut enää. Hermoja raastavaa aikaa, varsinkin ennen varhaisultraa mikä oli 7+3.

Teen työkseni osittain hoitotyötä ja tänä viikonloppuna huomasin, että valkovuodon joukossa hyvin pientä värimuutosta, kun kunnolla tutkii. Eli ei siis huomaisi, jos ei tarkkaan katsoisi. Ajattelin tästä mainita nt-ultrassa, koska vapailla ja etätöissä ei mitään tuollaista ole 🤷🏻‍♀️

Muuten kaikki tuntuu olevan hyvin, pahoinvointi helpottanut ja tuntuu että saanut kaiken energian takaisin. Torstaina huomasin myös, että housut käynyt puristamaan 🙈 Jotain selvästi tapahtuu.
 
Onpa inhottavaa! Onko vatsakipu jo helpottanut? Kannattaa kyllä mennä päivystykseen jos jatkuu pidempään.



Tervetuloa mukaan! Minulla tuli vähän vuotoa rv 7, mutta sen jälkeen ei ole tullut. Käytiin varhaisultrassa rv 9 ja ainakin silloin oli kaikki vielä hyvin. Noi vuodot on kyllä kurjia, kun vaikka usein ovat vaarattomia väkisin herää huoli. Mun mielestä 12+0 ei ole enää ihan alkuraskautta, joten ehkä voisi päästä paremmin johonkin näytille? Yhteyttä voi ottaa myös ihan terveyskeskukseen, niin sieltä voidaan arvioida tilanne ja ohjata tarvittaessa eteenpäin. Mulla oli esikoista odottaessa vuotoa 6+jotain ja pääsin silloin näytille, kun kerroin olevani tosi stressaantunut sen takia. Toki oli myös taustalla yksi km, joten saattoivat siksi ottaa helpommin näytille Toivottavasti vuoto loppuu ja kaikki on masussa hyvin!
Kiitos! Toivottavasti saa täällä pysyä ihan loppuun asti :) Itsellä siis myös yksi keskenmeno takana ja varmaan senkin vuoksi stressaa kaikki tällainen ”ylimääräinen”. Tosiaan edellisessä ultrassa sitä hematoomaa todettiin ja nyt sitten nt-ultra edessä ensi viikolla, joten kovasti yritän sinne jaksaa. Välillä tuntuu vaan, ettei pysty muuta ajattelemaankaan ja siksi ajattelin täältä tulla hakemaan henkistä tukea.




Mulla alkoi ruskea vuoti pyyhkiessä viikolla 5+ ja jatkui tuonne 10 viikolle asti. Hematooma syynä. Nyt menossa 11+2, eikä vuotoa oo ollut enää. Hermoja raastavaa aikaa, varsinkin ennen varhaisultraa mikä oli 7+3.

Teen työkseni osittain hoitotyötä ja tänä viikonloppuna huomasin, että valkovuodon joukossa hyvin pientä värimuutosta, kun kunnolla tutkii. Eli ei siis huomaisi, jos ei tarkkaan katsoisi. Ajattelin tästä mainita nt-ultrassa, koska vapailla ja etätöissä ei mitään tuollaista ole

Muuten kaikki tuntuu olevan hyvin, pahoinvointi helpottanut ja tuntuu että saanut kaiken energian takaisin. Torstaina huomasin myös, että housut käynyt puristamaan Jotain selvästi tapahtuu.
Oonkin täällä aiemmin sun vuotelukokemuksia lukenut - onneksi nyt on helpottanut! Stressaavaa aikaa on todellakin, vaikka kovin yleisiä tuntuu nuo hematoomatkin olevan.

Täällä oireita on vaihdellen, pahoinvointia on edelleen iltaa kohden ja erityisesti sokeri tuntuu sitä provosoivan (mikä on tietty ikävää, kun hirveesti sitä karkki välistä mieli tekee :D). Väsymys on aivan järkyttävää eikä ole päivää ilman päiväunia. Sitä energistä keskiraskautta odotellessa…
 
Kiitos! Toivottavasti saa täällä pysyä ihan loppuun asti Itsellä siis myös yksi keskenmeno takana ja varmaan senkin vuoksi stressaa kaikki tällainen ”ylimääräinen”. Tosiaan edellisessä ultrassa sitä hematoomaa todettiin ja nyt sitten nt-ultra edessä ensi viikolla, joten kovasti yritän sinne jaksaa. Välillä tuntuu vaan, ettei pysty muuta ajattelemaankaan ja siksi ajattelin täältä tulla hakemaan henkistä tukea.






Oonkin täällä aiemmin sun vuotelukokemuksia lukenut - onneksi nyt on helpottanut! Stressaavaa aikaa on todellakin, vaikka kovin yleisiä tuntuu nuo hematoomatkin olevan.

Täällä oireita on vaihdellen, pahoinvointia on edelleen iltaa kohden ja erityisesti sokeri tuntuu sitä provosoivan (mikä on tietty ikävää, kun hirveesti sitä karkki välistä mieli tekee ). Väsymys on aivan järkyttävää eikä ole päivää ilman päiväunia. Sitä energistä keskiraskautta odotellessa…
Voin sanoa, et siihen vuoteluun tottui. Sit kun se loppui vähitellen ja lopuksi valkovuoto vähän vaan värjäytyi, niin kyllä siitäkin sai huolen aikaseks! 😂🙈 En ois ikinä uskonut, että vois näin epävarma ja hermoilija olla.
Nytkin pessimistisesti välillä tulee ajateltua, että nt-ultrassa varmaan selviää että kohdussa kasvaa pelkästään istukka 🤦🏻‍♀️ Toivottavasti siitä ultrasta saa hyviä uutisia ja uskaltaisi alkaa luottamaan että kaikki menis hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: hillastin
Vuodot on kyllä ikäviä ja todella stressaavia. Esikoisen kohdalla sitä esiintyi ehkä jollain viikoilla 6 tai 7 ja meinasin seota huolesta. Jos on kuitenkin tiedossa että on hematooma niin mielestäni voi olla aika rauhallisin mielin(jos pystyy).
Huomenna olisi nt-ultra. Jännitää sairaasti kuinka iso niskaturvotus on ja mikä on yhteistulos verikokeiden kanssa. Olen kuitenkin lähes 40 joten todennäköisyydet ovat huimasti suuremmat kuin 10 vuotta sitten esikoisen aikana. Olen saanut kotidopplerilla nyt sydänäänet kuulumaan viimepäivinä joten olen varma että pikkuinen on ainakin elossa.
Mulla on ihan järkyttävä salmiakki ja lakuhimo😬. Tietääkö joku mistä sitä lakua saa jossa ei ole käytetty sitä kiellettyä ainetta? Cittarista ja prismoista etsinyt mutta ei ole löytynyt.
 
@taatelinen, edelleen on välillä vatsa hieman kipeä, mutta parempaan päin jo onneksi. Tulin siihen tulokseen, että liittyy jotenkin ummetukseen, kun oireet siihen on. Vatsan toiminta on tosiaankin hidastunut ja vaikka olen yrittänyt syödä monipuolisesti, juoda vettä ja liikkua, niin näköjään sitä ummetusta voi silti tulla. Edelleen välillä pistää oikealle, mutta aika vähän enää onneksi. Eilen kävin retkeilemässäkin ilman mitään ongelmia, joten ei varmaan ole mitään vakavaa. Torstaina on myös neuvolalääkäri, ajattelin kysellä asiasta lisää!

@Jeppis83, salmiakista, niitä Salta Katten karkkeja en ole minäkään onnistunut löytämään kuin täällä olevasta Kärkkäinen kaupasta. Siellä myydään myös Namituvan salmiakkeja, nekin hyviä. Tosi harmi, että noissa tavallisissa suuremmissa kaupoissa ei ole myynnissä näitä! Ei ainakaan täällä. Tsemppiä ultraan!

Mulla on ylihuomenna sokerirasitus ja jännittää lähinnä se, että oksennanko. Tänäänkin venyi liian pitkäksi ruokaväli ja jouduin halailemaan pönttöä. Pitää varmaan tutkailla hieman, että mitä sitä söisi huomenna illalla, jotta jaksaisi mahdollisimman hyvin…
 
Joko JEPPIS83 kävit ultrassa? 😍 Mulla ois huomenna ja kovasti kyllä jännittää.

Täällä etova olo tullut 10+ viikkojen jälkeen. Nyt on menossa 12+3 ja liitän yököttävän olon myös närästyksen tunteeseen. Täytyy kokeilla auttaisiko närästyslääke. Yökkäysrefleksi tulee kyllä aina yllättäen kun jokin vahvempi haju tulee kohdalle.

Aloitan perjantaina uudessa työpaikassa - hiukan kyllä nolottaa heti kertoa että jään jo tammikuussa äippälomalle jos ultrassa kaikki hyvin 😅
 
@taatelinen, edelleen on välillä vatsa hieman kipeä, mutta parempaan päin jo onneksi. Tulin siihen tulokseen, että liittyy jotenkin ummetukseen, kun oireet siihen on. Vatsan toiminta on tosiaankin hidastunut ja vaikka olen yrittänyt syödä monipuolisesti, juoda vettä ja liikkua, niin näköjään sitä ummetusta voi silti tulla. Edelleen välillä pistää oikealle, mutta aika vähän enää onneksi. Eilen kävin retkeilemässäkin ilman mitään ongelmia, joten ei varmaan ole mitään vakavaa. Torstaina on myös neuvolalääkäri, ajattelin kysellä asiasta lisää!

@Jeppis83, salmiakista, niitä Salta Katten karkkeja en ole minäkään onnistunut löytämään kuin täällä olevasta Kärkkäinen kaupasta. Siellä myydään myös Namituvan salmiakkeja, nekin hyviä. Tosi harmi, että noissa tavallisissa suuremmissa kaupoissa ei ole myynnissä näitä! Ei ainakaan täällä. Tsemppiä ultraan!

Mulla on ylihuomenna sokerirasitus ja jännittää lähinnä se, että oksennanko. Tänäänkin venyi liian pitkäksi ruokaväli ja jouduin halailemaan pönttöä. Pitää varmaan tutkailla hieman, että mitä sitä söisi huomenna illalla, jotta jaksaisi mahdollisimman hyvin…
Kiitos salmiakki vinkistä! Pitääkin laittaa verkkokauppa tilaus menemään 🙂. Tsemppiä huomiseen sokerirasitukseen, ei mukavin elämys mutta kyllä siitä selviää.
 
  • Tykkää
Reactions: Mardolly
Joko JEPPIS83 kävit ultrassa? Mulla ois huomenna ja kovasti kyllä jännittää.

Täällä etova olo tullut 10+ viikkojen jälkeen. Nyt on menossa 12+3 ja liitän yököttävän olon myös närästyksen tunteeseen. Täytyy kokeilla auttaisiko närästyslääke. Yökkäysrefleksi tulee kyllä aina yllättäen kun jokin vahvempi haju tulee kohdalle.

Aloitan perjantaina uudessa työpaikassa - hiukan kyllä nolottaa heti kertoa että jään jo tammikuussa äippälomalle jos ultrassa kaikki hyvin
Joo olin tänään nt-ultrassa. Kaikki näytti olevan oikein hyvin. Riskiluvut olivat tosi matalia. Trisomiat 1:100000, down muistaakseni 1:30000. Niskaturvotus taisi olla 1,2mm. Kätilö heitti arvauksen että saattaisi olla poika mutta ei todellakaan kannata tapetteja sen perusteella valita vielä.
Tsemppiä ultraan❤ Aina se jännittää hurjasti.
 
Täällä myös tosiaan myöhemmin alkanut tämä pahempi pahoinvointi. Nyt 11+0 ja niin etova olo koko ajan et ihme etten ole kuitenkaan sen myötä oksentanut. Voisi jopa helpottaa oloa.. tai sitten ei. Syömisen jälkeen olo aina hetkeksi helpottaa.. mutta edelleen mitään ruokaa ei tee mieli..

Meillä Nt ultra ensiviikolla!!!! Jännittää ihan järkyttävän paljon kun ei tosiaan ole vielä "todisteita" , että siellä asukki on, vaikkakin oma tunne on vahva että siellä pieni kasvaa. Toivottavasti vaan kaikki on niinkuin pitääkin❤ Huhhuh miten tässä malttaa olla..

Ihania ulrtakuulumisia saanut täältä lukea 😍
 
  • Tykkää
Reactions: Mardolly
@Taikaakin Meilläkin ultra ens viikolla! Ja ihan yhtälailla jännittää niin kauheesti 🤭 Kovasti toivoo, että pikkunen siellä elossa olisi edelleen.

Mulla ei pahoinvointia en ole ollut, mikä on aivan ihanaa. Energiaa on myös paremmin ja ruoka maistuu taas. Alun laihtumisen jälkeen on alkanut paino vähän nousemaan.
Närästys on tullut takaisin, nälkä tulee tosi helposti ja nopeesti. Ja jos ei kovin äkkiä pääse mitään suuhun laittamaan, niin huonolta tuntuu.
Ja nämä ilmavaivat, voi apua! 🙈
 
Joko JEPPIS83 kävit ultrassa? Mulla ois huomenna ja kovasti kyllä jännittää.

Täällä etova olo tullut 10+ viikkojen jälkeen. Nyt on menossa 12+3 ja liitän yököttävän olon myös närästyksen tunteeseen. Täytyy kokeilla auttaisiko närästyslääke. Yökkäysrefleksi tulee kyllä aina yllättäen kun jokin vahvempi haju tulee kohdalle.

Aloitan perjantaina uudessa työpaikassa - hiukan kyllä nolottaa heti kertoa että jään jo tammikuussa äippälomalle jos ultrassa kaikki hyvin
Ollaankin näköjään ihan samoilla viikoilla ja täällä huomenna kans ultra. Saas nähdä saako sitä nukuttua ollenkaan 🙈 Itellä auttoi kuopuksen aikana närästyslääke pahimpaan oloon, silloin tuntui myös aina oksettavalta olo ja lääke auttoi.
 
Tänään 11+3-11+5. Mullakin ultra ensi viikolla, pelottavaa! Närästystä täälläkin. Se aiheuttanee pahaa oloa ja turvotusta, iltaisin pahin olo. Mä en saa vettä alas, yököttää. Oon juonut vaan mehuja ja limua että sais edes jotain nestettä alas. En niitäkin tosin ainakaan litraa enempää per päivä. Tulispa jo normaalimpi olo, että sais syödä terveellisesti niinku yleensä ja juoda vettä. Syömisetkin on vähän mitä on, mikä sattuu menemään alas. Väsymys aika lamaannuttavaa edelleen.
 
Onpa kivoja ultrakuulumisia täällä! 🥰

Meillä ultra siirtyi torstailta perjantaille ja mahdottomalta tuntuu odotus, kun näitä vuotoja on viikonlopusta asti (välillä ihan kunnolla kirkastakin verta…). Kovasti toivotaan, että kaikki olis kuitenkin hyvin.
 
Tänään taas ruskeaksi värjäytynyttä valkovuotoa 🤦🏻‍♀️ Onneksi vain kerran, ei ole muuten näkynyt... Alavatsa tosin tänään ja eilen kipuillut, toivottavasti olisi ihan vain normaaleja tuntemuksia. Pieni huoli taas iskeytyi takaraivoon, että mitä jos...

Kuusi päivää ultraan ja nyt 11+6 🤞🏻
 
Tänään taas ruskeaksi värjäytynyttä valkovuotoa Onneksi vain kerran, ei ole muuten näkynyt... Alavatsa tosin tänään ja eilen kipuillut, toivottavasti olisi ihan vain normaaleja tuntemuksia. Pieni huoli taas iskeytyi takaraivoon, että mitä jos...

Kuusi päivää ultraan ja nyt 11+6
Huoli on varmasti kova. Onneksi ultra on ihan pian. Kovasti jaksamista sinne ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: mmarimoi_
Tänään taas ruskeaksi värjäytynyttä valkovuotoa Onneksi vain kerran, ei ole muuten näkynyt... Alavatsa tosin tänään ja eilen kipuillut, toivottavasti olisi ihan vain normaaleja tuntemuksia. Pieni huoli taas iskeytyi takaraivoon, että mitä jos...

Kuusi päivää ultraan ja nyt 11+6
Toittavasti on harmitonta! Tsemppiä!

Täällä myös viikonloppuna alkanut vuotelu jatkuu edelleen. Aika lujaa jännittää, mikä huomisen ultran tuomio on 😞
 
  • Rakkaus
Reactions: mmarimoi_

Yhteistyössä