vierailija
Unettomuus vaivaa täälläkin. Oon valvonut taas koko yön. En siis millään saa unta. Tosi rasittavaa kun aamulla pitäisi olla taas virkeenä uuteen päivään. Lapsi sentään nukkuu sikeästi.
Tää on ihan hanurista, otan väsymyksen ja pahoinvoinninkin anytime tän tilalle 🫣Unettomuus vaivaa täälläkin. Oon valvonut taas koko yön. En siis millään saa unta. Tosi rasittavaa kun aamulla pitäisi olla taas virkeenä uuteen päivään. Lapsi sentään nukkuu sikeästi.
Missä päin asut? Kätilön ultrat on alle satasenVoi vitsit kun väsyttää... Ihan siis meinaan nuokkua töissä ja joutuu tarkistelemaan asioita miljoona kertaa.
Lisäksi mahaa juilii välillä tosi inhottavasti.
Ei oo vielä päätetty mitä tehdään varhaisultran kanssa. Toisaalta haluaisin käydä mut päästäiisin vasta viikon 24 lopussa käymään ja neuvola (jossa ultra) on jo viikon 26 alussa... et jaksaisko siinä sit odottaa kuitenkin sen puolitoista viikkoa ja säästää 250€
Joo, valitettavasti kätilöiden tekemiin ultriin vähän turhan pitkät matkat... Hinta erotus meneekin sit jo melkein polttoaineisiinMissä päin asut? Kätilön ultrat on alle satasen
Mies kokee meillä raskauden tosi yksityiseksi asiaksi, ja alunperin (silloin kun alettiin pohtimaan lapsen yrittämistä) koki ettei halua kauheasti kertoa ainakaan ajoissa. Nyt ollaan alettu kuitenkin pohtimaan, että pitäisikö kertoa jo esimerkiksi mun vanhemmille piakkoin. En ennen varhaisultraa haluaisi kertoa, se on kahden viikon päästä. Ensi viikolla kuitenkin ollaan mun vanhemmilla juhlissa, ja vähän jännittää, jos on esim pahoinvointia niin ”jääkö kiinni”.Milloin te olette kertoneet/ajattelitte kertoa läheisille raskaudesta? Olen jotenkin aina ajatellut, että ”pitäisi” odottaa sen 12 viikon yli, mutta nyt olen jotenkin alkanut ajatella, että mikäli jotain tapahtuu, niin läheisten tuella olisi varmasti iso merkitys. Yhdelle tärkeälle ystävälle olen kertonut, mutta mietin onko liian aikaista kertoa appivanhemmille juhannuksena. Ollaan menossa sinne silloin ja varmasti on omituista ellen juo edes sitä lasillista viiniä. Yövytään myös samassa paikassa, entä jos on pahoinvointia..?
Mä oon kans miettinyt tota faceryhmää just tolla kannalta et sit joku tuttu saattaa tietää. Mut toisaalta siellä ollaan kaikki samassa tilanteessa ja varmaan yhtä lailla hyshys siitä omasta tilanteesta. Ja ympäri Suomea tällä hetkellä 7 jäsentä eli aika pienet todennäköisyydet kuitenkinMulla oireina edelleen lähinnä jäätävä väsymys. Viime yönä tuli ”vain” 7,5h yöunet enkä meinannut millään päästä ylös sängystä ja koko työpäivä meni sumussa ja aivan väsyneenä. Tisseissä alkanut olemaan pieniä tuntemuksia, sellasta lievää ”mustelmaista” tunnetta ja nännit vähän arat. Ei kuitenkaan mitään isoa. Nälkä myös vaivaa, vaikka söisi kuinka hyvin ja runsaan lounaan (hyvän aamupalan lisäksi) niin kahden tunnin päästä murisee maha. Kylmäkin on.
Mä ajattelin kyllä tulla mukaan FB-ryhmään, mutta ajattelinnettä odotan varhaisultraan. Jotenkin kun kukaan ei vielä tiedä raskaudesta, niin tuntuisi hassulta omalla naamalla mennä FB-ryhmään jossa voi ehkä tullakin joku tuttu vastaan, ennen kuin esim vanhempani kuulevat asiasta. Saakohan kukaan kiinni mun ajatuksesta. Kaipaan kyllä vertaistukea ja ihmisiä keille jutella, mutta anonyymisti kunnes edes muutama läheiseni tietää asiasta.
Onko teillä facessa jo vähän aktiivisempaa keskustelua, vai hiljaisempaa? Ja juu, toki todennäköisyydet on varmasti pienet. Ehkä kohta rohkaistunMä oon kans miettinyt tota faceryhmää just tolla kannalta et sit joku tuttu saattaa tietää. Mut toisaalta siellä ollaan kaikki samassa tilanteessa ja varmaan yhtä lailla hyshys siitä omasta tilanteesta. Ja ympäri Suomea tällä hetkellä 7 jäsentä eli aika pienet todennäköisyydet kuitenkin
Ja ryhmähän on tietenkin piilotettu, eli ulkopuoliset ei näe ryhmää, eli siitä ei tartte ainakaan olla huolissaan
Suht hiljaista on vielä, senkin puoleen olis kiva saada vielä vähän lisää porukkaa kasaan siellä on kuitenkin helpompi jutella kuin täällä palstalla..Onko teillä facessa jo vähän aktiivisempaa keskustelua, vai hiljaisempaa? Ja juu, toki todennäköisyydet on varmasti pienet. Ehkä kohta rohkaistun
Minä en saa jostain syystä laitettua sinulle viestiäOnnea uusille plussanneille! Mulle voi laittaa yv:tä jos fb-ryhmä kiinnostaa!
Täällä aika laaja skaala oireita joka päivä. Mitään isoja tuntemuksia ei ole, mutta tuntuu, että olis silti vähän kaikkea koitan päästä selvyyteen siitä mikä on totta ja mikä pääkopan tekemiä kuvitelmia... mut tissit on sen verran arat, että siitä ei ainakaan oo epäilystä onko totta vai ei!
Laitoin sulle yvMinä en saa jostain syystä laitettua sinulle viestiä
Täällä olisi myös yksi helmikuisen odottaja, la menkkojen mukaan 3.2, mutta koska epäsäännöllinen kierto, pääsen kunnalisen kautta varhaisultraan.
Mielelläni tulen mukaan pieneen Fb-ryhmään, esikoisen aikaan koin pienen ryhmän oikein ihanaksi.
Ihanaa odotusta kaikille! <3