Helmikuiset 2023

Äsken vessassa käydessä jäi vähän vaaleanpunaista paperiin. Koitan jotenkin olla rationaalinen ja ajatella ettei tarkoita mitään pahaa, mutta mieli laukkaa silti. Ei kipuja, ja tosiaan vain pyyhkiessä ihan tosi haalea vaaleanpunainen jälki. Edelleen kova väsymys ja tissituntemuksia. Kaippa se on vaan harmitonta, mutta täytyy toivoa ettei nyt jatkuisi (ainakaan kipujen kanssa). 5+2 tänään, 1,5vk varhaisultraan.
 
Äsken vessassa käydessä jäi vähän vaaleanpunaista paperiin. Koitan jotenkin olla rationaalinen ja ajatella ettei tarkoita mitään pahaa, mutta mieli laukkaa silti. Ei kipuja, ja tosiaan vain pyyhkiessä ihan tosi haalea vaaleanpunainen jälki. Edelleen kova väsymys ja tissituntemuksia. Kaippa se on vaan harmitonta, mutta täytyy toivoa ettei nyt jatkuisi (ainakaan kipujen kanssa). 5+2 tänään, 1,5vk varhaisultraan.
Jäi toistaiseksi yksittäiseksi kerraksi. Viime yönä tosin näin unta että verta tuli ihan kunnolla. Oon nähnyt nyt tosi paljon unia, ja kaikki erittäin todentuntuisia ja muistan ne hyvin aamulla
 
Jäi toistaiseksi yksittäiseksi kerraksi. Viime yönä tosin näin unta että verta tuli ihan kunnolla. Oon nähnyt nyt tosi paljon unia, ja kaikki erittäin todentuntuisia ja muistan ne hyvin aamulla
Ihana kuulla, että vuoto meni ohi 😍

Mä oon kans nähnyt outoja unia! Yks oli just se aamu kun piti herätä testiä tekemään. Näin nimittäin unta että olin tehnyt negatestin ja menikin sit hetki sisäistää, että testi on vielä tekemättä! Ja vastauskin oli sit päinvastainen 🙈
 
Ihana kuulla, että vuoto meni ohi

Mä oon kans nähnyt outoja unia! Yks oli just se aamu kun piti herätä testiä tekemään. Näin nimittäin unta että olin tehnyt negatestin ja menikin sit hetki sisäistää, että testi on vielä tekemättä! Ja vastauskin oli sit päinvastainen
Mä näin joku yö unta ennen plussaa, että olin sairaalassa synnyttämässä, vaikkei mulla edes ollut raskausvatsaa 😂
 
  • Haha
Reactions: jjanni
Moikka! Hyppään kans mukaan helmikuisiin :) Kolmas lapsi tulossa, la suunnilleen 9.2.-15.2., pitänee käydä varhaisultrassa tarkistamassa kun kierrot epäsäännölliset. Mulla on ollu vaikeeta ymmärtää olevani raskaana vaikka kovasti toivottu onkin ja oireita vaikka muille jakaa. Pikkuhiljaa mieli ehtii mukaan <3 Ja ehkä sinne neuvolaanki vois soittaa :D Facebook-ryhmä vähän jänskättää näin varhasessa vaiheessa, mutta ehkäpä sinnekin uskaltais mukaan 🤭
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon jotenkin todella tietoinen nyt kropasta. Töissä tuntuu, että kaikki katsoo mahaa... Ja siis joo oikeaa raskausvatsaa ei oo näkyvissä tietenkään vielä, mutta turvotusta kyllä on enemmän kuin normaalisti. Ja sit kun normisti juon aamulla sen 2-3 kuppia kahvia niin nyt oon juonut vaan 1 ja työkaverikin kysyi jo, että oonko vähentänyt kahvin juontia.

Esikoisesta raskauduin marraskuussa niin oli helppoa pukeutua ylisuuriin collegeihin ja neuleisiin... mut mites nyt? :D A-linjaiset paidat ei imartele kyllä yhtään omaa kroppaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pallopöksy
Mä oon jotenkin todella tietoinen nyt kropasta. Töissä tuntuu, että kaikki katsoo mahaa... Ja siis joo oikeaa raskausvatsaa ei oo näkyvissä tietenkään vielä, mutta turvotusta kyllä on enemmän kuin normaalisti. Ja sit kun normisti juon aamulla sen 2-3 kuppia kahvia niin nyt oon juonut vaan 1 ja työkaverikin kysyi jo, että oonko vähentänyt kahvin juontia.

Esikoisesta raskauduin marraskuussa niin oli helppoa pukeutua ylisuuriin collegeihin ja neuleisiin... mut mites nyt? A-linjaiset paidat ei imartele kyllä yhtään omaa kroppaa.
Ihan sama mulla! Kahvi maistuu normaalisti liiankin hyvin, mutta nyt yhestäki kupista tulee huono olo. Esikoisesta raskauduin samoihin aikoihin (myös helmikuinen) ja muistan miten vaikeeta oli helteisenä kesänä piilotella turvotuspömppöä. Jumittauduin sillon työhuoneeseen enimmäkseen ku kahvin haju käytävällä oli ihan kamalaa 😅😂:sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Marilainen
Mä taas oon vainoharhainen ruokarajoitusten takia. Mulla on tässä nyt kahden viikon sisään muutama järjestetty ruokailu töiden puolelta ja pitää sen vuoksi ilmoitella erityisruokavalioita joita mulla ei ole koskaan ennen ollut. Tulee fiilis että tajuaakohan nyt kaikki… En kyllä kaikkia listaa, mutta sellaiset ”yleiset” joita voi olla vaikea välttää/jäämättä nälkäiseksi, esim raaka/graavikala jne. Jos tulee nenän eteen jotain muuta mitä ei saa syödä niin sitten jätän syömättä sen osuuden.
 
  • Tykkää
Reactions: Marilainen
Äsken vessassa käydessä jäi vähän vaaleanpunaista paperiin. Koitan jotenkin olla rationaalinen ja ajatella ettei tarkoita mitään pahaa, mutta mieli laukkaa silti. Ei kipuja, ja tosiaan vain pyyhkiessä ihan tosi haalea vaaleanpunainen jälki. Edelleen kova väsymys ja tissituntemuksia. Kaippa se on vaan harmitonta, mutta täytyy toivoa ettei nyt jatkuisi (ainakaan kipujen kanssa). 5+2 tänään, 1,5vk varhaisultraan.
Mä taas oon vainoharhainen ruokarajoitusten takia. Mulla on tässä nyt kahden viikon sisään muutama järjestetty ruokailu töiden puolelta ja pitää sen vuoksi ilmoitella erityisruokavalioita joita mulla ei ole koskaan ennen ollut. Tulee fiilis että tajuaakohan nyt kaikki… En kyllä kaikkia listaa, mutta sellaiset ”yleiset” joita voi olla vaikea välttää/jäämättä nälkäiseksi, esim raaka/graavikala jne. Jos tulee nenän eteen jotain muuta mitä ei saa syödä niin sitten jätän syömättä sen osuuden.
Tämä syöminen on haastavaa. Yhtään en tajunnut yo-juhlissa viikonloppuna, voileipäkakkua söi hyvillä mielin, yhtään en tiedä mitä sisälsi! Täytyy olla tarkempana taas. Kahvia juonut paljon, kotona olen vaihtanut kofeiinittomaan, töissä haastavampaa 😅 Hyvin pystyn juomaan, mutta tarkoitus olisi vähentää.

Eilen seksin jälkeen tuli hieman verta... Mutta ei lähtenyt vuotamaan, eikä kipuja.

Neuvolan varasin loppukuulle, ultraavat siellä (8+3) . Syksyllä kävi niin, että sykettä ei löytynyt ja tyhjennettiin lääkkeillä.

Levollisin mielin odotellaan kuinka käy 😍
 
Tervehdys kaikille!

Täällä yksi lisää :) Tein reilu viikko sitten raskaustestin ja siihen tuli ihan haalea plussa. Testasin myös seuraavina päivinä ja pikkuhiljaa viiva vahvistui. LA olisi 8.2. / 11.2. (omat ja neuvolan laskut hieman eri). Välillä on ollut sellasta pientä menkkamaista jomotusta/paineen tunnetta ja yleistä väsymystä ajoittain.

Odottavin ja jännittynein tunnelmin ollaan! Varhaisultraan on vielä kolmisen viikkoa, tuntuu niin pitkältä ajalta.

Tulisin mielelläni mukaan aiemmissa viesteissä mainittuun suljettuun pieneen facebook-ryhmään :) Pääseekö ryhmään sitten vielä vähän myöhemmin, kun ajattelin että odottaisin ensin varhaisultraa?
 
Tervehdys kaikille!

Täällä yksi lisää :) Tein reilu viikko sitten raskaustestin ja siihen tuli ihan haalea plussa. Testasin myös seuraavina päivinä ja pikkuhiljaa viiva vahvistui. LA olisi 8.2. / 11.2. (omat ja neuvolan laskut hieman eri). Välillä on ollut sellasta pientä menkkamaista jomotusta/paineen tunnetta ja yleistä väsymystä ajoittain.

Odottavin ja jännittynein tunnelmin ollaan! Varhaisultraan on vielä kolmisen viikkoa, tuntuu niin pitkältä ajalta.

Tulisin mielelläni mukaan aiemmissa viesteissä mainittuun suljettuun pieneen facebook-ryhmään :) Pääseekö ryhmään sitten vielä vähän myöhemmin, kun ajattelin että odottaisin ensin varhaisultraa?
Ryhmässä ollaan puhuttu, että jossain vaiheessa laitetaan ovet kiinni uusilta, mutta vielä ei oo se ajankohta 😊 nyt ollaan kuitenkin vasta ns. helmikuun puolessa välissä uusien plussausten kanssa eli täytyy antaa loppukuullekin vielä aikaa 🙈 voisin kuvitella, että joskus heinäkuun alussa alkais ryhmä olemaan kasassa 🤔
 
Ryhmässä ollaan puhuttu, että jossain vaiheessa laitetaan ovet kiinni uusilta, mutta vielä ei oo se ajankohta nyt ollaan kuitenkin vasta ns. helmikuun puolessa välissä uusien plussausten kanssa eli täytyy antaa loppukuullekin vielä aikaa voisin kuvitella, että joskus heinäkuun alussa alkais ryhmä olemaan kasassa
Kiva, että voisi sitten vielä kesäkuun lopullakin päästä mukaan :) Esikoisen odotusaikana liityin vastaavaan pieneen ryhmään, on ollut ihanaa vertaistukea ym raskausaikana ja sen jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: jjanni ja Kyfi
Ryhmässä ollaan puhuttu, että jossain vaiheessa laitetaan ovet kiinni uusilta, mutta vielä ei oo se ajankohta nyt ollaan kuitenkin vasta ns. helmikuun puolessa välissä uusien plussausten kanssa eli täytyy antaa loppukuullekin vielä aikaa voisin kuvitella, että joskus heinäkuun alussa alkais ryhmä olemaan kasassa
Mä utelen ensi viikolla varhaisultran jälkeen pääsyä ryhmään 🙊
 
  • Tykkää
Reactions: jjanni
Oujee. Neuvolaan soitettu ja sain ajan terkkarille ja lääkärin tekemään varhaisultraan 23.6. jolloin olis viikot n. 6+6. 😊 Mulle tehtiin syksyllä raskauden keskeytys vauvan vakavien kehityshäiriöiden vuoksi, tästä jäänyt vähän pelkoja uuden raskauden sujumista kohtaan. Onneks mun tiedoissa on merkintää sairaalasta ja perinnöllisyysneuvonnasta että ultrat ym. tutkimukset mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ja lääkärin tekemänä. Niin pääsen nyt tuohon varhaisultraan 🙏 normaalisti eka ultra vasta NT-ultra, täällä ei neuvolassa ultrata.
 
Voisin liittyä mukaan tänne. Tänään plussasin ja olo on vielä aika epäuskoinen. Oli vasta jätetty ehkäisy pois ja en osannut kuvitella, että heti ekasta kierrosta raskautuisin. LA olisi nyt vissiin 16.2.

Kaksivuotias uhmailija löytyy kotoa ja vähän kauhulla odotan miten selviydyn raskaudesta, kun viimeksi teki tiukkaa jaksaa käydä töissä vaikka sai levätä kaiken muun ajan. Kai sitä jotenkin selviää? Onneksi jään kohta lomalle, niin ehkä pahin alkuraskauden väsymys helpottaa syksyyn mennessä, kun alkaa päiväkotiarki. Tällä hetkellä olen itse siis töissä ja mies kotona lapsen kanssa.

Täällä ei vissiin ollut vielä listaa helmikuisista?
 

Yhteistyössä