Helmikuiset 2022

Kovinkin verinen vuoto alko tänään töissä :'( Kierto on vaihdellu vuoden sisään 28-35, tänään olis kp33 eli hyvin vois olla menkat. Nyt vaan odottelen että yltyykö vuoto niinku normi menkoissa vai onko tää vaan joku ohimenevä...
Pliis sanokaa että tälle voi olla joku ihan huoleton selitys
Alkuraskaudessa voi tulla valemenkat ja muuta epämääräistä menkkamaista vuotoa. Toivotaan, että olisi tällaisesta kyse ja raskaus jatkuisi. ❤
 
Kovinkin verinen vuoto alko tänään töissä :'( Kierto on vaihdellu vuoden sisään 28-35, tänään olis kp33 eli hyvin vois olla menkat. Nyt vaan odottelen että yltyykö vuoto niinku normi menkoissa vai onko tää vaan joku ohimenevä...
Pliis sanokaa että tälle voi olla joku ihan huoleton selitys
Yhdyn samaan mitä sofialina sanoi! Ärsyttäviä nuo vuodot.. toivotaan ettei runsastu, toki sitä näkee muutaman viikon päästä testillä että haalistuuko. Kauheasti tsemppiä ja nyt otat vaan iisisti :) Minulla esikoisesta oli vuotoa 7viikolla joka todettiin turhaksi. Hematooma tai joku tuon tyyllinen. Kohtukin venyy ja voi hyvinkin olla harmitonta vuotoa!
 
Toitottelen tätä täällä usein mutta nyt fbssä 4 jäsentä. Mikäli haluaa jo liittyä, yksityisviestillä minulle koko nimesi ja kuvaus profiilikuvasta niin osaan löytää oikean. Mikäli multa menee ohi, saa joku jo facessa oleva vinkata että täällä olis halukkaita. Tämä kaksplussa sekoilee kommentien järjestyksistä ja siksi välillä mulla menee joku aivan ohi ... :cautious::cautious:
 
@Kataaaan ollut mielessä viikonloppuna. ❤

Mitäs muille kuuluu? Huonovointisuus ollut aika lievää, nyt ollut enemmän sellaista iltapäivään hiipivää närästystä . Tosin viime yönä heräsin huonoon oloon,minkä takia oli pakko käydä syömässä pientä yöpalaa. Ja herätessä sama olo, että aamupalaa nopsaan. Yö oli muutenkin aika levoton, mutta eiköhän tämä tästä. Tänään päiväretkelle Ruissaloon.:cool:
 
vierailija
Moikka kaikille! En vielä malta rekisteröityä käyttäjäksi, mutta tulen mukaan keskusteluun! Kirjoittelin muutaman viestin toiveissa vauva 2021 -ketjuun, ja nyt olen vihdoin ja viimein plussannut! Laskettu aika helmikuun alussa. Menen alkuviikosta vielä verikokeeseen varmistamaan tulosta. Hankala kesä tulossa sen suhteen, miten saa kieltäydyttyä kaikista niistä ruuista, mitä milloin missäkin tarjotaan. Pitää varmaan pysytellä kotona siis
 
@Kataaaan ollut mielessä viikonloppuna.

Mitäs muille kuuluu? Huonovointisuus ollut aika lievää, nyt ollut enemmän sellaista iltapäivään hiipivää närästystä . Tosin viime yönä heräsin huonoon oloon,minkä takia oli pakko käydä syömässä pientä yöpalaa. Ja herätessä sama olo, että aamupalaa nopsaan. Yö oli muutenkin aika levoton, mutta eiköhän tämä tästä. Tänään päiväretkelle Ruissaloon.
Täällä ihan hyvääää. Eilen grillailimme ja tänää ajateltiin lähteä fillaroimaa perheen kesken. Huimaus toki oireena ollut ja vatsan turvotus että ei onneksi sen enempää.
 
  • Tykkää
Reactions: Ilihc ja sofialiina
Täällä myös yksi plussannut! Sain km 23.4 rv 5+3ja nyt tein perjantaina testin joka näyttö tooodella haaleaa plussaa ja tänään aamulla tein clearbluen digin ja raskaana 2-3 La 3.2. Kamala pelko vaan että menee kesken tämäkin. Ja olisin todella kiinnostunut face ryhmästä!
Kirjoitin siis vierailijana tuon viestin mutta kun olin laittamassa @Jankesof viestiä niin muistin että olinkin jo rekisteröitynyt tänne!
 
  • Tykkää
Reactions: Jankesof
Jätin nyt neuvolaan soittopyynnön. Lisäksi pitäisi perua hedelmällisyysselvittelyiden aika. Eri laskutavoilla mennään joko viikolla 4+6 tai 5+0. Mietin, josko olisi vielä tällä viikolla testaillut CB:n viikkonäytöllisellä, mutta sitten tulin siihen tulokseen, että aiheuttaisi vain harmaita hiuksia, jos tulos ei olisi "oppikirjamukainen". Eli jätän välistä. Eihän mun mun kämäsillä AMH-arvoillakaan olisi pitänyt raskautua. Mulla ei kuitenkaan ole ollut mitään tiputteluvuotoja tai muita redflageja, joista pitäisi huolestua.

Miten te olette ottaneet kosmetiikan käytön huomioon nyt raskaudessa/ aiemmissa raskauksissa? Lueskelin viikonloppuna sellaista, että ainakin HUS:ilta suositellaan tuoksuttomien tuotteiden käyttöä, koska ei tiedetä eri aineiden imeytymisestä ihon kautta. Osa tuoksuaineista vissiin käyttytyy kuin häirikköhormonit tai jotain. Onneksi tämä ei nyt ihan hirveätä muutosta itsellä tee, kun 9/10 tuotteesta on jo valmiiksi lievän atopian takia tuoksuton. Itse tiesin vaan sen, että aurinkorasvana suositellaan raskauden aikana käytettävän voiteita, joiden suoja perustuu mekaaniseen suojaan kemiallisen suojan sijaan.
 
Jätin nyt neuvolaan soittopyynnön. Lisäksi pitäisi perua hedelmällisyysselvittelyiden aika. Eri laskutavoilla mennään joko viikolla 4+6 tai 5+0. Mietin, josko olisi vielä tällä viikolla testaillut CB:n viikkonäytöllisellä, mutta sitten tulin siihen tulokseen, että aiheuttaisi vain harmaita hiuksia, jos tulos ei olisi "oppikirjamukainen". Eli jätän välistä. Eihän mun mun kämäsillä AMH-arvoillakaan olisi pitänyt raskautua. Mulla ei kuitenkaan ole ollut mitään tiputteluvuotoja tai muita redflageja, joista pitäisi huolestua.

Miten te olette ottaneet kosmetiikan käytön huomioon nyt raskaudessa/ aiemmissa raskauksissa? Lueskelin viikonloppuna sellaista, että ainakin HUS:ilta suositellaan tuoksuttomien tuotteiden käyttöä, koska ei tiedetä eri aineiden imeytymisestä ihon kautta. Osa tuoksuaineista vissiin käyttytyy kuin häirikköhormonit tai jotain. Onneksi tämä ei nyt ihan hirveätä muutosta itsellä tee, kun 9/10 tuotteesta on jo valmiiksi lievän atopian takia tuoksuton. Itse tiesin vaan sen, että aurinkorasvana suositellaan raskauden aikana käytettävän voiteita, joiden suoja perustuu mekaaniseen suojaan kemiallisen suojan sijaan.
laitan hajuvettä harvoin mutta en nää mitenkää esteenä raskaudelle. Samallailla värjäisin tukankin mutta en tietenkää joka kuukausi. Naapurissa asuu kampaaja ja hän on raskaana ja värjäilee kyllä tukkaansa. Ei ole todistettu että olisi haittaa mutta ei sitä koskaan tiedä. Tyylii tatuointia en menis koska sehän on jo yhteydessä verenkiertoon. Kukin toki ajattelee parhaansa mukaan :)
 
Pakko kysyä @Kataaaan miten voit? ❤
Ihana! Runsaista menkoista tässä vieläki kärsitään :( Aamulla soittivat terveyskeskuksesta kun olin jättäny soittopyynnön viikonloppuna. Sanoivat vaan että eiköhän se ulos tullu ja kuukauden päästä testillä varmistus :(
Harmittaa niin paljon, kun ei edes nyt olla yritetty miehen puolelta vähän hankalan tilanteen takia. Tietysti olis ollu todella tervetullut ❤ Mutta seuraavaa kertaa varmaan saa sitten odotella parikin vuotta... Tässä tuntee ittensä ihan naurettavaks kun näin aikasilla viikoilla kesken mennyttä suree näin paljon.
Kiitos kuitenkin teille kaikille ihanille täällä ja ihan hirveesti onnea jokaisen raskauteen ❤
 
Ihana! Runsaista menkoista tässä vieläki kärsitään Aamulla soittivat terveyskeskuksesta kun olin jättäny soittopyynnön viikonloppuna. Sanoivat vaan että eiköhän se ulos tullu ja kuukauden päästä testillä varmistus
Harmittaa niin paljon, kun ei edes nyt olla yritetty miehen puolelta vähän hankalan tilanteen takia. Tietysti olis ollu todella tervetullut Mutta seuraavaa kertaa varmaan saa sitten odotella parikin vuotta... Tässä tuntee ittensä ihan naurettavaks kun näin aikasilla viikoilla kesken mennyttä suree näin paljon.
Kiitos kuitenkin teille kaikille ihanille täällä ja ihan hirveesti onnea jokaisen raskauteen
Isot pahoitteluni. :cry: Ja totta kai saa olla harmistunut keskenmenosta, älä nyt siitä huonoa omaatuontoa pode. Kaikkea hyvää jatkoon. <3
 
Viimeksi muokattu:
Ihana! Runsaista menkoista tässä vieläki kärsitään Aamulla soittivat terveyskeskuksesta kun olin jättäny soittopyynnön viikonloppuna. Sanoivat vaan että eiköhän se ulos tullu ja kuukauden päästä testillä varmistus
Harmittaa niin paljon, kun ei edes nyt olla yritetty miehen puolelta vähän hankalan tilanteen takia. Tietysti olis ollu todella tervetullut Mutta seuraavaa kertaa varmaan saa sitten odotella parikin vuotta... Tässä tuntee ittensä ihan naurettavaks kun näin aikasilla viikoilla kesken mennyttä suree näin paljon.
Kiitos kuitenkin teille kaikille ihanille täällä ja ihan hirveesti onnea jokaisen raskauteen
Pahoittelut keskenmenosta ❤ Ihan ymmärrettävää surra. Ihan sama missä vaiheessa raskautta keskenmenon kokee, mielessä se vauva on jo syntynyt sillä hetkellä kun plussa tulee testiin. Kaikkea hyvää! ❤
 
@Kataaaan pahoittelut, tsemppiä ❤

Neuvolaan soitettu. Mukava oli jutella, aivan epätodelliselta tuntuu. Katselin myös vaunuja ja muita vauvajuttuja netistä, en ole pystynyt yritysaikana katsomaan, kun tuntunut niin kaukaiselta onnistuminen. Toki vasta 4+6 menossa, mutta luottavainen mieli on. ❤ Hajusteita en käytä, enkä oikeastaan muutenkaan mitään meikkejä tai rasvoja. Aurinkorasvaa kylläkin, eli pitää nyt tutkia, mikä olisi hyvä. Ruokaviraston ohjeisiin pitäisi myös tutustua, melko hyvä mielikuva on kyllä siitä, mitä ei saa syödä raskausaikana. Olen väsynyt, rinnat hieman arat ja lievää etovaa oloa öisin/aamuisin. Eilen olin koko päivän liikkeellä, illalla vatsan seudulla jotain kipuilua, säikäytti, mutta kuulunee asiaan.
 
Itse sain soittoajan ensi viikon maanantaille. Mutta eipä tässä nyt mihinkään kiire ole. Myös äitin pikalinja on käytössä. :giggle:

Syömisistä yllätti se, että ei saa syödä siemeniä. Olen allerginen pähkinöille, ja auringonkukan ja kurpitsansiemenet sekä seeminsiemenistä tehty tahini ovat olleet aiemmin päivittäisessä käytössä.
 
Ihana! Runsaista menkoista tässä vieläki kärsitään Aamulla soittivat terveyskeskuksesta kun olin jättäny soittopyynnön viikonloppuna. Sanoivat vaan että eiköhän se ulos tullu ja kuukauden päästä testillä varmistus
Harmittaa niin paljon, kun ei edes nyt olla yritetty miehen puolelta vähän hankalan tilanteen takia. Tietysti olis ollu todella tervetullut Mutta seuraavaa kertaa varmaan saa sitten odotella parikin vuotta... Tässä tuntee ittensä ihan naurettavaks kun näin aikasilla viikoilla kesken mennyttä suree näin paljon.
Kiitos kuitenkin teille kaikille ihanille täällä ja ihan hirveesti onnea jokaisen raskauteen
Pahoittelut keskenmenosta ❤ Ihan ymmärrettävää surra. Ihan sama missä vaiheessa raskautta keskenmenon kokee, mielessä se vauva on jo syntynyt sillä hetkellä kun plussa tulee testiin. Kaikkea hyvää! ❤
 
Ihana! Runsaista menkoista tässä vieläki kärsitään Aamulla soittivat terveyskeskuksesta kun olin jättäny soittopyynnön viikonloppuna. Sanoivat vaan että eiköhän se ulos tullu ja kuukauden päästä testillä varmistus
Harmittaa niin paljon, kun ei edes nyt olla yritetty miehen puolelta vähän hankalan tilanteen takia. Tietysti olis ollu todella tervetullut Mutta seuraavaa kertaa varmaan saa sitten odotella parikin vuotta... Tässä tuntee ittensä ihan naurettavaks kun näin aikasilla viikoilla kesken mennyttä suree näin paljon.
Kiitos kuitenkin teille kaikille ihanille täällä ja ihan hirveesti onnea jokaisen raskauteen
Voi kurjuus.. :cry:Tosi paljon voimia. ❤Kyllä tämä on iso ja suremisen arvoinen asia.
 

Yhteistyössä