Jätin nyt neuvolaan soittopyynnön. Lisäksi pitäisi perua hedelmällisyysselvittelyiden aika. Eri laskutavoilla mennään joko viikolla 4+6 tai 5+0. Mietin, josko olisi vielä tällä viikolla testaillut CB:n viikkonäytöllisellä, mutta sitten tulin siihen tulokseen, että aiheuttaisi vain harmaita hiuksia, jos tulos ei olisi "oppikirjamukainen". Eli jätän välistä. Eihän mun mun kämäsillä AMH-arvoillakaan olisi pitänyt raskautua. Mulla ei kuitenkaan ole ollut mitään tiputteluvuotoja tai muita redflageja, joista pitäisi huolestua.
Miten te olette ottaneet kosmetiikan käytön huomioon nyt raskaudessa/ aiemmissa raskauksissa? Lueskelin viikonloppuna sellaista, että ainakin HUS:ilta suositellaan tuoksuttomien tuotteiden käyttöä, koska ei tiedetä eri aineiden imeytymisestä ihon kautta. Osa tuoksuaineista vissiin käyttytyy kuin häirikköhormonit tai jotain. Onneksi tämä ei nyt ihan hirveätä muutosta itsellä tee, kun 9/10 tuotteesta on jo valmiiksi lievän atopian takia tuoksuton. Itse tiesin vaan sen, että aurinkorasvana suositellaan raskauden aikana käytettävän voiteita, joiden suoja perustuu mekaaniseen suojaan kemiallisen suojan sijaan.