Helmikuiset 2022

soitin neuvolaan sillä meillä on pituuskontrolli pojan kanssa enskuulle. Otin samaa syssyy tämän käynnin. Raskausvitamiinit alotettu neuvolan neuvosta
Okei! Antoivatko lasketuksi ajaksi 1.2.? Muistan esikoisen kohdalta, että laskureiden mukaan olisi pitänyt olla normi kierrolla 6. päivä, mutta lasketuksi ajaksi annettiin heti 5. päivä, vaikka kierron pituus ei ollut tiedossa.
 
Moii. Ai hitsi ne raskauvitskut pitää aloittaa. Tuli mieleen että mulla aina tippuu hemoglobiini alle sadan viimeistään puolessa välissä raskautta, enkä kyllä odota innolla rauta tablettien syömistä kun mulla ei vatsa kestä minkään merkkistä rautaa mutta pakko syödä silti. Mä koitin tänään vähä joogailla ja olin ihan paniikissa koko ajan et en kai aiheuta keskenmenoa nyt tän jumppaamisen takia.. Kyl sitä vaan ihan hirveesti jännittää miten tässä käy. Mitään kipuja eikä vuotoa ole enää ollut.. Ootan niin sitä et pääsen soittaa 7.6 neuvolaan uudelleen ja varailla aikaa.
 
Moii. Ai hitsi ne raskauvitskut pitää aloittaa. Tuli mieleen että mulla aina tippuu hemoglobiini alle sadan viimeistään puolessa välissä raskautta, enkä kyllä odota innolla rauta tablettien syömistä kun mulla ei vatsa kestä minkään merkkistä rautaa mutta pakko syödä silti. Mä koitin tänään vähä joogailla ja olin ihan paniikissa koko ajan et en kai aiheuta keskenmenoa nyt tän jumppaamisen takia.. Kyl sitä vaan ihan hirveesti jännittää miten tässä käy. Mitään kipuja eikä vuotoa ole enää ollut.. Ootan niin sitä et pääsen soittaa 7.6 neuvolaan uudelleen ja varailla aikaa.
Mäkin oon ihan sikana googletellut ohjeita raskausajan liikuntaan. Ymmärrykseni on, että kun ei mitään extreme-lajeja harrastele ja fiilis liikkuessa on hyvä, niin aika moni asia on sallittua. Mä oon muutenkin tottunut modaamaan treenejä selkäjuttujen ja levottomien jalkojen takia, niin tällainen itsensä kuulostelu ei ole uutta. Jos tämä loppuun menee, niin jossain vaiheessa aion hakeutua myös äitiysfyssarille. Liikunnasta on kuitenkin tosi paljon hyötyä raskaudessa sekä äidille että syntyvälle lapselle. Jossain oli siitä, että odottavan äidin liikunta on kuin liikkuisi syntyvän lapsen puolesta, kun vahvistaa pikkuisen keuhkoja sekä sydän- ja verisuonielimistöä. :giggle:
 
Mä tulen kans tänne :) Ensimmäinen kyseessä ja tätä on hirveen hankala käsittää, varsinkin ku tärppäs puol vahingossa! Eilen tein hentosen plussan, aamulla toisen jonka varmistin päivällä cb digillä Raskaana 1-2 <3 Eri laskureilla la 31.1.-2.2.

Työkiireiden takia elämäntavat ollu vähän persiillään ja siks ajattelin jo tässä aika pian noita vitamiineja alkaa syömään. Onko täällä kenelläkää mitään tiettyä suositella? Yritin googlesta katella mutta tuntu että kaikki vaan lytättiin huonoiks enkä uskalla nyt ostaa mitään :D
 
Mä tulen kans tänne Ensimmäinen kyseessä ja tätä on hirveen hankala käsittää, varsinkin ku tärppäs puol vahingossa! Eilen tein hentosen plussan, aamulla toisen jonka varmistin päivällä cb digillä Raskaana 1-2 <3 Eri laskureilla la 31.1.-2.2.

Työkiireiden takia elämäntavat ollu vähän persiillään ja siks ajattelin jo tässä aika pian noita vitamiineja alkaa syömään. Onko täällä kenelläkää mitään tiettyä suositella? Yritin googlesta katella mutta tuntu että kaikki vaan lytättiin huonoiks enkä uskalla nyt ostaa mitään
Mulle gyne suositteli kierukan poiston yhteydessä Femibionia. Sitä suositeltiin myös apteekissa. :) Mulla vaan vegaaniruokavaliosta tulee vähän säätöä, kun tarvitsen jodin ja B12-vitskut purkista ja noissa mammavitamiineissa ei ole riittävästi.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Okei! Antoivatko lasketuksi ajaksi 1.2.? Muistan esikoisen kohdalta, että laskureiden mukaan olisi pitänyt olla normi kierrolla 6. päivä, mutta lasketuksi ajaksi annettiin heti 5. päivä, vaikka kierron pituus ei ollut tiedossa.
Kp28 ja edelliset menkat alko 28.4, itse saan laskureilla 2.2 mutta neuvolassa se antaa 1.2. Neuvolassa annetaan aina se 28 jos on epäsäännöllinen.. odotan ultraa kun kuuta nousevaa et saan tietää ”varmemmaksi” :D
 
  • Tykkää
Reactions: Filbba
Mä tulen kans tänne :) Ensimmäinen kyseessä ja tätä on hirveen hankala käsittää, varsinkin ku tärppäs puol vahingossa! Eilen tein hentosen plussan, aamulla toisen jonka varmistin päivällä cb digillä Raskaana 1-2 <3 Eri laskureilla la 31.1.-2.2.

Työkiireiden takia elämäntavat ollu vähän persiillään ja siks ajattelin jo tässä aika pian noita vitamiineja alkaa syömään. Onko täällä kenelläkää mitään tiettyä suositella? Yritin googlesta katella mutta tuntu että kaikki vaan lytättiin huonoiks enkä uskalla nyt ostaa mitään :D
Raskausmonivitamiini. Niissä on myös samalla foolia joten ihan best!
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Minä myös oon googlaillut liikuntaa ja raskautta. Kun jännittää että pysyykö tämä mukana, niin melkein tekisi mieli vain pötköttää liikkumatta ja toivoa että tää ei ”irtoa” :D Mutta ilmeisesti kuitenkin liikunta on parempi vaihtoehto, ja kun sykkeet nousee niin koitan kuvitella että mulla verenkierto vaan tehostuu joka paikkaa ja se hellii kasvavaa alkiota.
 
En ole vielä soittanut neuvolaan. Oireista, hieman etovaa oloa, rinnoissa välillä arkuutta, vatsan alueella ajoittain tuntemuksia. Vessassa käydessä pitää paperia katsoa, onko verta. Aika jänniä ajatuksia, en vielä ymmärrä olevani raskaana. Vaikka on töitä tehty tämän eteen. Olen kyllä ollut paljon levossa, mutta kun ivf-hoito tehty niin suosittelivat pari vk ottaa rauhassa. Jos on pitempi kävely ollut, niin munasarjoissa kipua. Ei ole vielä työnimeä, ollaan kyllä aiemmin mietitty jotain, mutta ei tunnu vielä oikeilta ne. Tuo loinen naurattaa mua hirveästi xD ❤
 
Moi! Täällä myös yksi plussannut. Maanantaina tein ekan plussan ja eilen vielä vahvemman. La olisi todennäköisesti 2.-3.2. Vauva olisi meille kolmas, jos vain kyydissä pysyy. Sisarukset on 4- ja 5-vuotiaat. Raskausoireita ei ole kauheasti vielä ilmaantunut. Pahoinvointia ja väsymystä on aikaisemmissa raskauksissa kovasti ollut, joten niitä odotellessa... Olisin halukas osallistumaan myös facebook-ryhmään!
 
Eilen tuli aika kivuliaita menkkamaisia nippaisuja ja vihlomisia iltapäivästä. Toki joka vessareissulla paniikissa, että sieltäköhän ne menkat alkaa myöhässä.:eek: Illasta helpotti, kun kävi lyhyellä kävelyllä.

Ilmeisesti nyt on tullut ensimmäinen ruokamieliteko. Tiesittekö, että tuoretta korianteria ja limeä voi tunkea abaut kaikkialle? :love: Ihan superhyvää esim. linssikeiton päällä.
 
Tervetuloa uudet plussanneet! :)

Tänään on ollut yllättävän kurja olo mahassa, ja kun lounas venyi myöhäiseksi niin olo vain huononi. Mahaan iski menkkamaista juilintaa juuri ennen kun pääsin syömään, ja helpotti ruuan myötä. Voikohan tämä nyt jo liittyä raskauteen? Jos ei ole oireita, niin huolettaa, ja jos on oireita niin epäilyttää :D

@sofialiina korianteria ei voi laittaa yhtään mihinkään! :D
 
Tänään on ollut tähän asti huonovointisin päivä. Käytiin tuossa iltakävelyllä ja jokaisella askeleella tuntui kuin Linnanmäen viikinkilaivassa. Iltapäivästä iski myös hirveä väsykohtaus ja otin kesken työpäivää ”vartin” nokoset, jotka venyi 45 minuuttiin. Hups. :oops:

Päivän traagisin asia on se, että bongasin, että Porvoon lakulta on tullut gluteeniton suklaatöytteinen laku. En siis voi syödä vehnää vatsajuttujen takia, ja tähän mennessä täytettyjä gluttilakuja ei juuri ole ollut olemassa. Miksei 2 viikkoa sitten?!? :cry:
 
Täällä myös huonoja oloja ollut.. En tiedä mitä aamusin söisin kun kaikki ällöttää ja lasten kanssa ulkoillaan aamupäivät nii ehtii tulla ihan kauhea nälkä ennen lounasta ja sitten kun syö niin taas ihan kauhea olo. Eli mikään ei ole hyvä. Tää aamu alkoi itkulla. yhteishyvästä luin päätoimittajan artikkelin ja siinä luki näin: tämä on minulle viimeinen yhteishyvän pääkirjoitus. Jatkan työuraani seuraaviin seikkailuihin. :cry: Eikö olekki surullista vaikka en kyllä ole hirveesti lukenut aiemmin tuota lehteä. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös huonoja oloja ollut.. En tiedä mitä aamusin söisin kun kaikki ällöttää ja lasten kanssa ulkoillaan aamupäivät nii ehtii tulla ihan kauhea nälkä ennen lounasta ja sitten kun syö niin taas ihan kauhea olo. Eli mikään ei ole hyvä. Tää aamu alkoi itkulla. yhteishyvästä luin päätoimittajan artikkelin ja siinä luki näin: tämä on minulle viimeinen yhteishyvän pääkirjoitus. Jatkan työuraani seuraaviin seikkailuihin. Eikö olekki surullista vaikka en kyllä ole hirveesti lukenut aiemmin tuota lehteä.
Anteeksi, nauratti tuo viimeinen. :LOL:

Mä Koitan motivoida itseäni syömään sillä, että nää ekat 12 viikkoa on pohja pikkuisen kehitykselle. Kun oikeen muuta ei tässä kohtaa voi kuin huolehtia omasta hyvinvoinnista. 5. viikolla alkaa jo solukerrokset eriytyä ja muodostua selkärangan aihiota!:X3:

Mukavaa perjantaita, viikonloppu on jo melkeen täällä!
 
Anteeksi, nauratti tuo viimeinen.

Mä Koitan motivoida itseäni syömään sillä, että nää ekat 12 viikkoa on pohja pikkuisen kehitykselle. Kun oikeen muuta ei tässä kohtaa voi kuin huolehtia omasta hyvinvoinnista. 5. viikolla alkaa jo solukerrokset eriytyä ja muodostua selkärangan aihiota!

Mukavaa perjantaita, viikonloppu on jo melkeen täällä!
No joo täytyy yrittää kans motivoida itseä syömiseen.. Eilen söin lounaaksi sipsejä että ei kovin vahvasti alkanut tämä. Mutta tänään tsempataan
 

Yhteistyössä