Helmikuiset 2022

@Jankesof liityn mielelläni faceryhmään hieman varmemmilla viikoilla (jos vain maltan odottaa)!

Viikonloppuna ei ollut vielä oikein mitään oloa että olisi raskaana, mutta tänään tuli levossa nopeasti huono olo. Joko teillä on tullut oireita?
itse kans mietin että viitsinkö vielä edes harkita facea no siirrän ylläpidon muulle siinä vaiheessa! Huonoa oloa, itse tajusin olevani raskaana kun huippas melkee joka kerta kun nousin, kovia viiltokramppeja kohdussa.. siinä mietin et ei hitto joko nyt se tärppäs ajattelin tehdä vielä muutamia testejä että näkisin viivan vahvistuvan.. mutta selkeä raskaana 1-2 tuli digii tosiaa eilen!
 
  • Tykkää
Reactions: wbä ja minttuni
Onnea uusille ryhmäläisille. Mulla on ekaa kertaa tunne että voihan tässä hyvinkin käydä. Vuoto loppui eilen ja mitään kipuja ei ole ollut. Aamusin on vähän huonoja oloja mut voi kyllä johtua siitä kun meidän kohta 3v valvottaa. Onneks 2v on nukkunu hyvin ettei molemmat valvota. Varasin varhaisultran heinäkuun alkuun. Oisin aiemmin halunnut mut tosi vaikea sumplaa aikatauluja kun on nuo pienet ja koululaisilla kesäloma yms. ja mulla ei autoa. Mä oon koittanu olla liikaa innostumatta tästä mut onhan se vaikeaa. Jännittää myös miten meidän isommat lapset suhtautuu siihen että taas tulee vauva.
 
Onnea uusille ryhmäläisille. Mulla on ekaa kertaa tunne että voihan tässä hyvinkin käydä. Vuoto loppui eilen ja mitään kipuja ei ole ollut. Aamusin on vähän huonoja oloja mut voi kyllä johtua siitä kun meidän kohta 3v valvottaa. Onneks 2v on nukkunu hyvin ettei molemmat valvota. Varasin varhaisultran heinäkuun alkuun. Oisin aiemmin halunnut mut tosi vaikea sumplaa aikatauluja kun on nuo pienet ja koululaisilla kesäloma yms. ja mulla ei autoa. Mä oon koittanu olla liikaa innostumatta tästä mut onhan se vaikeaa. Jännittää myös miten meidän isommat lapset suhtautuu siihen että taas tulee vauva.
minulla oli esikoisestani harmitonta vuotoa.. tottakai siinä säikähtää. Itse varmaa seurailisin testeillä haalistuuko viiva vai vahvistuuko vain. Meillä myös varhaisultra 24.6 odotus on kyllä aivan ihanaa ja jännittävää mutta isot huolet se osaa myös järjestää jokaiselle
 
  • Tykkää
Reactions: Ilihc ja minttuni
Onnea uusille ryhmäläisille. Mulla on ekaa kertaa tunne että voihan tässä hyvinkin käydä. Vuoto loppui eilen ja mitään kipuja ei ole ollut. Aamusin on vähän huonoja oloja mut voi kyllä johtua siitä kun meidän kohta 3v valvottaa. Onneks 2v on nukkunu hyvin ettei molemmat valvota. Varasin varhaisultran heinäkuun alkuun. Oisin aiemmin halunnut mut tosi vaikea sumplaa aikatauluja kun on nuo pienet ja koululaisilla kesäloma yms. ja mulla ei autoa. Mä oon koittanu olla liikaa innostumatta tästä mut onhan se vaikeaa. Jännittää myös miten meidän isommat lapset suhtautuu siihen että taas tulee vauva.
Mä en uskalla varailla mitään neuvoloita tai muita ennen kuin tää viikko on taaperrettu. :X3: Kun menkat on selkeästi myöhässä putoaa keskenmenoriski enää sinne 15 prosenttiin. Niillä luvuilla jo uskallan olla yhteydessä neuvolaan. Astmankin takia täytyy olla ajoissa liikkeellä, kun ilmeisesti ennen ekaa neuvolakäyntiä pitää tehdä pef-seuranta ja tarvittaessa spirometria. Mulla vaihdettiin lääkettä nyt kevyempään, niin jännä nähdä riittääkö hoitoteho. Tuntuu, että rasitus pistää jo nyt hiukan puuskuttamaan, mutta se voi johtua kyllä myös huonosti nukutuista öistä.
 
Minä aijon ensi maanantaina soittaa neuvolaan. Silloin esikoinen ja sen kaiken kuulevat korvat ovat vielä päivän poissa kotoa, tiistaina hänellä alkaa kesäloma eikä salaiset puhelut enää onnistu :D Onneksi ei muuten nyt tarvitse mennä toimistolle, sieltä olisi varmasti vielä hankalampi soittaa juuri neuvolan soittoaikaan muilta salaa.
 
Fb ryhmä on tehty ja minun lisäksi siellä on yksi. Tarkoitus ei ole vielä jutella ryhmässä vaan täällä enimmäkseen. Jos haluaa ryhmään jo nyt niin minulle yksityisviestiä, nimi ja mistä tunnistan profiilikuvasta/kansikuvasta. Jos itselläni jostain syystä menee kesken tämä, siirrän ylläpidon jollekkin haluukkaalle.
 
Ihan hirvee pelko koko ajan, että se arpeen kiinnittynyt raskaus toistuu. Tuntuu, että välillä ihan uppoudun jonnekin toiseen maailmaan ja käyn vaan läpi uudelleen sitä hetkeä kun makasin siinä ultrattavana ja lääkärit jutteli keskenään ja tuli se tuomio ettei raskaus voi jatkua. Tuntuu välillä ettei tässä voi muuten käydäkään kuin taas toistua se sama.

Sain ajan 8.6 naistentautienpolille. Silloin rv6+5. Kaksi viikkoa siis vielä pitäisi piinailla! Ei voi edes töihin keskittyä.
 
Ihan hirvee pelko koko ajan, että se arpeen kiinnittynyt raskaus toistuu. Tuntuu, että välillä ihan uppoudun jonnekin toiseen maailmaan ja käyn vaan läpi uudelleen sitä hetkeä kun makasin siinä ultrattavana ja lääkärit jutteli keskenään ja tuli se tuomio ettei raskaus voi jatkua. Tuntuu välillä ettei tässä voi muuten käydäkään kuin taas toistua se sama.

Sain ajan 8.6 naistentautienpolille. Silloin rv6+5. Kaksi viikkoa siis vielä pitäisi piinailla! Ei voi edes töihin keskittyä.
Mulla ei edes ole aiempia raskauksia, ja silti pelottaa/jännittää aivan pirusti. Tänään tein kaapin vikan liuskatestin, ja pakko se kai on uskoa olevansa raskaana, kun viivakin lähti piirtymään eilisen tapaan ihan muutamassa sekunnissa. Koitan nyt ajatella, että niin kauan kuin ei ole outoja kipuja tai verenvuotoja, voin olettaa kohdussani kasvavan pieni ihmisenalku. o_O

Nyt on uutena raskausoireena tullut se, että iltaan mennessä tuntuu ja näyttää kuin olisin nielaissut ilmapallon. Eilen piti iltapäivästä vaihtaa farkut, jotka ovat itse asiassa aika väljät, löysempiin housuihin. Samoin varsinkin vasen tissi on turvonnut ainakin yhden kuppikoon verran ja on varsinkin kyljen puolelta kosketusarka.
 
Piti vielä sellaista kirjoittaa, että koitan nyt joka päivälle kehittää jotain sellaista tekemistä, mistä itselle tulee iloa. Tä on tehokkain tapa itsellä laskea stressiä ja katkoa murehtimisketjuja. Tänään ajattelin hiukan jumppailla ja aloittaa jo joulusta asti kuumotelleen Tommi Kinnusen uusimman kirjan. :giggle:
 
Huomentaaa, flo sovelluksen myötä tänää olis ensimmäinen menkat myöhässä päivä. Tänää olisi kp29... yleensä ollut siis kp24-28 välillä kierrot. Pientä etovuutta, huimausta on ilmassa sillon tällön ja nippailuja kohdussa. Muuten iha ok kaikki. Esikoisesta mulla tuli järkyttävä selittämätön selkä särky, vähän kun polttelis joskus vikalla kolmanneksella.. tuntuu jo nyt vähän samaa ja pelkään sitä kipua kaikista eniten! Se oli aivan järkyttävää että jopa itkin kävellessä.. sitä kesti 2vk kunnes yks kaks loppui. Saa nähdä tuleeko uudelleen jo NÄIN aikasin !! Miten muilla?
 
Täällä ei merkittävästi uutta eiliseen. Tänään olisi toinen päivä, kun menkat myöhässä, kiertopäivällä 27/25 mennään. Eilen jumpatessa huomasin, että vatsalihasjumppa ei oikein onnistu, alavatsalle tuleva paine tuntuu inhottavalta. Sama hengästyy helpommin, joka voi johtua myös oireilevasta refluksista. Koitan nyt pientä lihaskuntoilua tuntemusten mukaan pitää yllä, koska välilevypullistumahistoruan takia liikkumattomuus tekee iskiasoireita. Päivittäin käydään puolison kanssa kävelyllä. Levottomat jalatkin rauhoittuneet. Heräsin yöllä vain kerran yhden aikaan ja jalat ei tuntuneet levottomalta, minkä jälkeen unta riitti aamuun asti.

Ai niin. Sain muuten tosi hyvää palvelua vkl apteekissa, kun kävin hakemassa uuden astmalääkkeen. Syön muuten pääasiassa vegaanisesti, kalaa kerran kaksi viikossa. Katsottiin, että vitamiinien ja hivenaineiden saanti on kunnossa. Vegaanin monivitamiinivalmisteen ja foolihapon (näitä syönyt jo 2 kk) lisäksi tuli mukaan kalkki. Syön kyllä kalsimoituja kasvimaitotuotteita, mutta farmaseutin mukaan kalsiumlisällä ainakin varmistaa riittävän saannin, ja ylimääräinen kuitenkin tulee pissan mukana ulos.
 
Mulla taas taitaa olla kolmatta päivää menkat myöhässä, kun lasken pisimmän kiertoni mukaan. Vatsaa yhä hieman juhlii levossa, mutta liikkuessa kaikki tuntemukset häviää. Eilen juuri tein lihaskuntoa ja olin onnellinen kun tunsin itseni niin vahvaksi ja pystyväksi. Toivottavasti ollaan kaikki mahdollisimman pitkään hyvässä kunnossa :)
@Jankesof olisiko aiemmassa raskaudessa vauva voinut painaa johonkin hermopisteeseen? Toivottavasti sulla on tämä raskaus erilainen! Mulla meinasi toista lasta odottaessa mennä jalat välillä alta, kun tuli iskuja sopivaan hermoon.
@sofialiina ihana kun ammattilaiselta saa apua, ei tarvi yksin pähkäillä saako kaikkia ravintoaineita :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mulla taas taitaa olla kolmatta päivää menkat myöhässä, kun lasken pisimmän kiertoni mukaan. Vatsaa yhä hieman juhlii levossa, mutta liikkuessa kaikki tuntemukset häviää. Eilen juuri tein lihaskuntoa ja olin onnellinen kun tunsin itseni niin vahvaksi ja pystyväksi. Toivottavasti ollaan kaikki mahdollisimman pitkään hyvässä kunnossa
@Jankesof olisiko aiemmassa raskaudessa vauva voinut painaa johonkin hermopisteeseen? Toivottavasti sulla on tämä raskaus erilainen! Mulla meinasi toista lasta odottaessa mennä jalat välillä alta, kun tuli iskuja sopivaan hermoon.
@sofialiina ihana kun ammattilaiselta saa apua, ei tarvi yksin pähkäillä saako kaikkia ravintoaineita
Sitä epäilin sillon kans koska tosiaa ei kestänyt 2viikkoa pidempää. Kaverilla alkoi temppuilemaan selkä toisessa raskaudessa ja myös todella alussa.. kai kroppa on vähä herkempi toiselle raskaudelle
 
Mulla on oireina palelu ja välillä ihan tuskallinen hiki. Hengästyttää kaikki ja nenä tukossa. Alamahalla vaikka mitä tuntemuksia, tiukkimista, jomotusta. Molemmat munikset kipuilee välillä ihan hirveesti. Nehän kipuili silloin jo oviksen aikaan tässä kierrossa. En tiiä olisinko ovuloinut molemmista.
Yritän nyt olla mahdollisimman tyyni ja oikeastaan olla ajattelematta edes koko raskautta. Huonolla menestyksellä :D Huomenna tulee jo 5+0! Sitten olisi ensimmäinen viikkoa takana.
 
Mulla on oireina palelu ja välillä ihan tuskallinen hiki. Hengästyttää kaikki ja nenä tukossa. Alamahalla vaikka mitä tuntemuksia, tiukkimista, jomotusta. Molemmat munikset kipuilee välillä ihan hirveesti. Nehän kipuili silloin jo oviksen aikaan tässä kierrossa. En tiiä olisinko ovuloinut molemmista.
Yritän nyt olla mahdollisimman tyyni ja oikeastaan olla ajattelematta edes koko raskautta. Huonolla menestyksellä Huomenna tulee jo 5+0! Sitten olisi ensimmäinen viikkoa takana.
Heetkiinen 5+0? Oiskohan sittenkin tammikuinen vai olitkihan se sinä joka sanoi että varmasti helmikuinen tulossa. Itsellä 4+0 ja 1.2 LA, olet melkein viikon edellä ☺
 
Heetkiinen 5+0? Oiskohan sittenkin tammikuinen vai olitkihan se sinä joka sanoi että varmasti helmikuinen tulossa. Itsellä 4+0 ja 1.2 LA, olet melkein viikon edellä
Juu kyselinkin tuossa tänne liittyessä, että haittaako jos tammikuun lopun odottelijana liityn mukaan. Ovat siellä tammikuun ryhmässä jo niin paljon edellä.
 
Aloin tässä pohtimaan hassuja, mietin, että olikohan mulla viime kierrossakin joku kiinnittymisyritys. Kun mulla oli noin reilu viikko ennen menkkoja ihan samankaltaisia tuntemuksia kuin on ollut tässä "kierrossa". En saanut positiviista raskaustestiä, mutta ei mulla kyllä aiemmin ole koskaan menkkoja edeltänyt huonovointisuus. Sinällään eihän tällä nyt mitään erityistä merkitystä ole. Kunhan pohdin ja ylianalysoin. :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Aloin tässä pohtimaan hassuja, mietin, että olikohan mulla viime kierrossakin joku kiinnittymisyritys. Kun mulla oli noin reilu viikko ennen menkkoja ihan samankaltaisia tuntemuksia kuin on ollut tässä "kierrossa". En saanut positiviista raskaustestiä, mutta ei mulla kyllä aiemmin ole koskaan menkkoja edeltänyt huonovointisuus. Sinällään eihän tällä nyt mitään erityistä merkitystä ole. Kunhan pohdin ja ylianalysoin.
Voihan se olla hyvinkin mahdollista :giggle:
 
Filbba
Täälläkin ehkä plussattu! Nyt kp 30 eikä menkkoja näy. Yleensä kierto 27-28 päivää, viimeksi vain 25. Rfsu:n herkkään testiin sain haalean viivan. Käyn illalla ostamassa vielä toisen testin. Laskureiden mukaan la olisi 1.2. (jos käytetään 28 pv kiertoa ja vikat menkat alkoi 27.4.). Esikoinen syntyi kuukauden ennen laskettua enkä usko, että tästäkään helmikuista tulisi. Oletteko jo soittaneet neuvolaan?
 
Täälläkin ehkä plussattu! Nyt kp 30 eikä menkkoja näy. Yleensä kierto 27-28 päivää, viimeksi vain 25. Rfsu:n herkkään testiin sain haalean viivan. Käyn illalla ostamassa vielä toisen testin. Laskureiden mukaan la olisi 1.2. (jos käytetään 28 pv kiertoa ja vikat menkat alkoi 27.4.). Esikoinen syntyi kuukauden ennen laskettua enkä usko, että tästäkään helmikuista tulisi. Oletteko jo soittaneet neuvolaan?
soitin neuvolaan sillä meillä on pituuskontrolli pojan kanssa enskuulle. Otin samaa syssyy tämän käynnin. Raskausvitamiinit alotettu neuvolan neuvosta:D
 

Yhteistyössä