Pullero85, minä synnytin viimeksi suunnitellusti (kolmannen) yksin, ja se oli hyvä kokemus. Pystyin keskittyä vain itseeni ja synnytykseen, ei tarvinnut ottaa miestä huomioon... Puoliso on vaihtunut tässä välissä ja varmastikin nykyinen mieheni on tulossa synnytykseen mukaan kuitenkin
Ja ambulanssilla pääsee synnyttää, jos tuntuu, että hätä on. Minulla oli toinen synnytys syöksysynnytys, kokonaiskesto 1,5h ja sairaalassa kerkesin olla vartin. Silloin menin taksilla. Silloinkin synnytin yksin, ku mies oli vasta viemässä lapsia hoitoon. Ehin just kävellä synnytyssaliin ku piti jo ponnistaa... Se oli aika hasardi kokemus, ei siinä ehtiny kaivata ketään rinnalle kätilön lisäksi
Voit pyytää myös doulaa mukaan synnytykseen, jos yksin meneminen jännittää. Neuvolasta osaavat varmasti kertoa lisää.
Mulla ei oireissa muutoksia: etoo ja etoo vaan, väsyttää, rinnat on arat. Vatsa kasvaa edelleen huimaa vauhtia. Se huolestuttaa, että onko ihan normaalia, tai olisiko sitten oikeasti muka kaksoset tulossa. Jotenki en jaksa uskoa... Mutta nyt rv 7+6 ja mun vatsa näkyy ihan selvästi, kaveri sitä eilen kommentoikin. Tosin ihmetteli vaan, että oonko syöny jotain sopimatonta, ku niin pömpöttää... Me ollaan siis molemmat suolistosairaita, joten ei ollut häneltä mikään loukkaava kommentti, jos siltä noin kirjoitettuna kuulosti
Mutta vatsa näkyy siis jo aamulla, ennen päivän aikana kertyvää turvotusta.
Senkin menin vahingossa googlettaa, että vaikka ois tuulimuna, nii vatsa kasvaa... Outoa miettiä, että onkohan vatsassa ketään, vai onko siellä monta!
Tsemppiä kaikille ja tervetuloa uusille!
Hyppiäinen ja ihme 7+6