Helmikuiset 2019

Mulla on nyt viikon verran ollut karmea väsymys, närästys, jatkuva nälkä ja flunssainen olo oireena. Lievää etomista, ei onneksi pahaa. Tämä väsymys ärsyttää, kun tällä hetkellä opinnoissa on käytännön viikko menossa & palkkatöitäkin ollut paljon... :sleep:

Onneksi ensi viikolla neljän päivän vapaa, sitä odotellessa!
 
Moikka kaikille!

Liitympä mukaan keskusteluun minäkin ja laitan facebook-ryhmään liittymisestä pyyntöä kohta. Olen 28v toisen lapsen odottaja. Positiivisen testin tein 7.6, siinä vaiheessa menkat oli toooosi myöhässä vaikka epäsäännöllinen kierto onkin, mutta siinä vaiheessa oltiin oltu muutama viikko Espanjassa ja koska oireita ei ollut mitään suuria, ei sitä tullut tehtyä aiemmin. Kun sitten tokavikana lomapäivänä aloin tarkemmin pohtimaan ja laskeskelemaan ja tein testin, oli kyllä toai vahva plussa :) Menkoista laskettu aika olisi 27.1, mutta normaalin epäsäännöllisen kiertoni 32-35 mukaan laskeskelin sen menevän helmikuun alkuun ja tänään alkuraskauden ultrassa näkyikin n. 8+ kokoinen tyyppi ja syke Sen mukaan LA olisi 6.2 mutta tarkentuu sitten nt-ultrassa.

Esikoinen on syntynyt 9/14, ja kesti näin pitkään suostutella mies että yritettäisiin toista, itsehän olin heti synnytyksen jälkeen jo henkisesti valmis vaikka esikoinen ei ole mikään maailman helpoin tapaus ollutkaan. Ollaan menty tämä vajaa 4v keskeytetyllä yhdynnällä mutta kyllä mun kokemuksella se on ihan käypä ehkäisykeino näköjään Lupa vauvalle annettiin huhtikuun alussa, eli tärppäsi heti toisesta kierrosta, samoin kuin esikoinenkin.

Oon tässäkin raskaudessa päässyt oireissa tosi helpolla, vain pientä alaselän jomottelua ja rintojen arkuutta, joskus tosi pientä ällötystä mutta siinä se. Ja repäisykipuja toki. 1,5 viikkoa sitten tuli muutaman päivän ajan ruskeaa tuhruvuotoa joka pelästytti mutta tänään tosiaan todettu sekin vuoto harmittomaksi.

anskk / 6.2 / PHKS / 28 / 2.
 
Onko jo muita plussanneita, joilla LA helmikuussa 2019? :)

HUOM! Kirjottakaan lisäykset ja muutokset listaan PUNAISELLA!

Nimimerkki / ikä / la / mones lapsi

Mukana kirjottelemassa:

1.2
Katie89 / La 1.2. / Seks / 28 / toinen
Matruskaja / La 1.2 / Seks / 31 / kuudes
Miitsu84/ 33/ la 1.2/ TAYS/4
Philangie / 33 / la 1.2.2019 / OYS/ ensimmäinen

2.2

aronoele / La 2.2. / OYS / 29 / 3
Melsaelsa / LA 2.2 / KSSHP / 23 / ensimmäinen
Ninn1 / LA 2.2. / HYS / 29 / 3

3.2
Mininen85 / La 3.2.2019 / 32v
SandraB/ 35/ LA 3.2/ Tays/ ensimmäinen
Puukiipijä / la 3.2 / TAYS/ 28v /ensimmäinen
Anniina123 la 3.2. Toinen lapsi

4.2
Ssatususanna / La 4.2 / OYS / 27 / toinen
miisumaasu/4.2.2019/33v/ensimmäinen
syystyttö / 27v. / la 4.2. / HYKS / ensimmäinen

5.2
NaNa84/ La 5.2 / Tays / kolmas
*sindee / la5.2 /31/KYS/esikoinen
Annuu /5.2.2019/TYKS/Toinen

6.2
Ruska82/ la 6.2 / 36v
Matilda./26v./6.2.2019/phks/ensimmäinen
kyan / 30 / la 6.2.2019 / NKL / ensimmäinen

7.2
Toukkaliini/la 7.2./22/Epshp/esikoinen
Annie89 / 28 / 7.2. / TYKS / toinen

8.2
Yooms / 27 / LA 8.2. / Tays / ensimmäinen
Huvia/29/LA 8.2./SEKS/ensimmäinen lapsi
Kaisa/ la 8.2 / hus/ 27/ toinen lapsi
Hilutus/27v/8.2.2019/Oys/ toinen lapsi

9.2
Hymynaama95/ 22/ LA 9.2(?) / JS / toinen lapsi
Cescu / 20 / LA 9.2 / TYKS / Ensimmäinen
Paupiu/LA 9.2/27v/OYS/toinen

10.2
Kornarse84 / 33 / LA 10.2. / neljäs
Johna- / 25/LA 10.2 / OYS / ensimmäinen
Malfiina76/10.2/TYKS/3
Rosa1606/29/la 10.2./TYKS/toinen
Avea80 / 37 / La 10.2. / Jorvi / 2. lapsi

11.2
Kolmonen-16/la 11.2/37v/tays/3.lapsi
Asteroidi/22/11.2/2
Haaveilijanaolo/ 24 / 11.2/ LKS / toinen
Iinanen / 36 / 11.2 / ensimmäinen

12.2
ballooon/ 33v/ la 12.2./ HUS/ 2.

13.2
Minä086 /31/La 13.2./3 lapsi

16.2
Scoc/30/16.2/seks/toinen
Lallastiina / 36 v. / la 16.2. / ??? / ensimmäinen
Kesän kissa/33 v./16.2./ensimmäinen
Dis8 / La 16.2 / KHSHP / 30 / toinen

17.2
Lilia88 / 29 v. / la 17.2 / ?? / Ensimmäinen
Claire Elisabeth / 33 / LA 17.2. / 3. lapsi
Matilda! / LA 17.2.2019 / 25v / ensimmäinen
Ankkurinappi / 35 / 17.2. / KYS / toinen

18.2
Kastehelmi_/28v/18.2./hys (hyvinkää)/3. Lapsi
rust / LA 18.2. / 33 v / ensimmäinen lapsi

20.2
Jemppu 123/ 20/ la 20.2/ KPKS/ eka

22.2
Leeniliini/22.2./33v./TYKS/3

23.2
Feroum / La 23.2. / Seks / 32 / kolmas

24.2
esmeralda123/22/LA 24.2/OYS/eka
Norppa19 / 31v. / 24.2/ Tays / eka
26.2
kerttupetteri/23v/26.2./toinen


Tiukuu/la x.2/32/NKL/kolmas
tiada / LA x.2 / 25v / HUS / eka
 
Onnea ja tervetuloa uudet odottajat :love:

Face-ryhmään pääset jatkossa laittamalla _yhteisen_ yksityisviestin seuraaville jäsenille (tai edes parille) @Scoc, @Katie89 ja @Kornarse84 näin joku meistä reagoi mahdollisimman nopeasti viestiin, eikä sinun tarvii kuumeisesti odotella ryhmään pääsyä (y) laita viestiin nimesi Facebookissa, sekä tuntomerkit profiilikuvastasi!! Saat joltain meistä kaveripyynnön ja tätä kautta sinut lisätään ryhmään mukaan :)kavereissa meitä ei tarvitse pitää kuin hyväksymisen ajan, joten puolin toisin ei mieliä pahoiteta jos näin alussa face kavereista poistetaan!!
Kopsasin ohjeen teille (y)

Mä lähen just kohta ekaan neuvolaan ja jännittää ihan hitosti. No, ei se neuvola mutta ultra...toivottavasti kaikki olis niinku kuuluu :love::love:
 
Hain myös Sea-band rannekkeet tänään. Ollu tosi pahaa kuvotusta koko hereillä oloajan ihan alusta saakka. Olo helpottu vartissa kun laitoin nuo

Nää kyllä on tosi tiukat et vähän häiritsevät. En uskalla poiskaan ottaa ettei olot palaa.
Ihan huiput ovat! Vähän on turhan tiukat mut mieluummin se riesa, kuin jatkuva paha olo :) öisin en pidä näitä, pärjää hyvin ilman. Aamulla taas takas ranteeseen.
 
Täällä kans tein muutama viikko sitten testin ja plussaa näytti :)
Mitä mieltä onko joku käyttäny jo pahoinvointirannekkeita? Auttaakohan ne?
Ite soitin neuvolaan ja meen muutaman viikonpäästä.

Terppa, 26v, la 19.2.2019, ensimmäinen
Tuossa aiemmin kirjoittelinkin...

Täällä ryhmässä on varmasti usealla pahoinvointia (oksentelua tai etovaa oloa). Itse olen kärsinyt jo useamman viikon etovasta olosta ja välillä oksennellut. Ruokahaluakaan ei ole juuri ollut. Nyt löysin avun ja pakko hehkuttaa, että mulla ainakin toimii!!! Apteekista saa Sea Band-rannekkeita, joita siis pidetään molemmissa ranteissa. Rannekkeissa on pienet nystyrät jotka painavat sopivasti tiettyä akupistettä, joka taas auttaa pahoinvointiin. Laitoin rannekkeet eilen ja teho alkoi parin tunnin jälkeen. Nyt tuntuu että oon taas lähes normaaleissa voimissani ja jaksan tehdä muutakin kuin makoilla. Hinta oli noin 20€. Eli kannattaa ainakin koittaa, jos mikään muu ei tunnu tepsivän. Kaikille ei varmastikaan toimi, mutta mä olin onnekas ja mulla toimi ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Terppa92
Moi. Laita mulle YV sun nimi facebookissa :) Lisään sut kaveriksi sitten ja mun kautta pääset ryhmään.
*muoks: laita vähän myös tuntomerkkiä profiilikuvastasi.

Huom. mua ei tarvitse pitää kavereissa vaan voi poistaa ryhmään lisäämisen jälkeen :) en siitä loukkaannu, koska kaveruus on vain välttämätöntä päästä salaiseen ryhmään :)
Millä nimellä sinut löytää fbstä?
Terv.Norppa19
 
Succubus ilmoitti päivä pari sitten, että ei ota enää vastaan FB-pyyntöjä, muutaman sivua takaperin oli tiedot muista joille pyyntöjä voi lähetellä.

Täällä seitsemäs viikko lähenee loppuaan, olo edelleen suht oireeton...
 
Mulla nyt 8+2 ja oireeton olo myös. Väsyttää ehkä enemmänkuin ennen. Muuta ei oo. Ei ees ruokahalu oo menny. Ihan erilainen raskaus tähän mennessä mitä edellinen. Silloin sain pojan. Jospa oon nyt tyttöö tekemäs..? Kuhan arvailen.
 
*Ruma sana tähän* :(. Eikös vaan mahda mennä päin mäntyä tämäkin raskaus. Tänä aamuna ensin ruskeaa tuhrua ja sitten parin tunnin päästä punaisempaa. Joitakin lieviä kramppeja ylävatsalla, vähän ilmavaivojen tapaista. Nännit ei oo enää herkät ja on mielestäni hieman vaalenneet ja "laskeneet", muuten rinnat edelleen muhkut ja hiukan herkät. 6+6 tänään...
 
No joo, meikäläisen saa poistaa listoilta :(. Tänään käyty päivystyksessä, ultrassa ei löytynyt yhtään mitään paitsi kuukautisverta ja hcg oli 67. Verikokeen tuloksia odotellessa alkoi kivut ja vuoto runsastua, ja taksissa kotiin alkoi jo olla aika tukala olo. Varmaan puolen tunnin sisällä kotiin pääsystä tulikin ulos semmoinen n. viisisenttinen kudosmöykky, ja vuoto ja kivut hävisi melkein kokonaan saman tien. Mitään sikiötä en nähnyt, taisi olla tuulimuna taas. Eipä tule meille luomulasta.
 

Jopo85/ 33v/ la 4.2./ ensimmäinen

Eka IVF hoito tuotti toivotun tuloksen ja nyt raskaus viikolla 8+6
Edelleenkin tää tuntuu jotenkin uskomattomalta, varsinkin kun ei oireita juurikaan oo. Rinnat ja vatsa turvoksissa ja nälkä ois koko ajan. Varhaisultraan pääsin hoitojen vuoksi jo 7+1 Kaikki hyvin ja sydänäänetkin kuulu jo hyvin. ❤ ens ti olis sitten eka nauvola.
Mites toi fb ryhmä? Sinnekkö ei meitä myöhään liittyneitä enää huolita?
 
Hui ja moi, liityn ryhmään...

- M U T S I K K A - / 27.2.2019 / 40+ / 1.

Luomuraskaus, piiitkän odottelun jälkeen. Vuosia meni. Kesäkuun alussa heitin tikut roskiin. Luovutin. Annoin olla. On ollut lupa tulla, mutta hyväksyin, ettei sitten ole tarkoitus tulla, en pakota. Tämä on asia josta en keskustele. Vaihdan kanavaa kun tulee joku aiheessa piehtaroiva laulu. Lähden festareilta pois. Pidän lapsista mutta pitäydyn etäällä...

Ja BOOM! Närärästää? No ei kyl koskaan. Menkat myöhässä? No onhan ne, ja testillä alkavat... Armoton väsymys? Vanhat nukkuu päikkäreitä. Kevyt etominen? Ressiäsevaanon.

Testin mukaan olen kirkkaasti raskaana. Painan riemuni kanssa kevyesti jarrua. Niveliä särkee ja oikeastaan kaikki käy, sopii, ei haittaa ja on ennen kaikkea YES PLEASE.

Mä ja mun mies ...me ollaan raskaana!!!!!!!

Neuvola on varattu. Pyrin olemaan stressaamatta, olemaan hyvissä tunnelmissa. Kaikille tämä on samaa jännitystä. Kun kerran halusi tulla nyt - TERVETULOA vaan

Juomattomuus on helppo feikkaa, mutta minä syön kalaa. Savustettua-
graavattua-silliä-mätiä- ja ... Joo- kiitti nyt ei maistu ... Joku kyllä keksii epäillä jtn!

onnea matkaan jokaiselle teistä
 
Paljon Onnea plussanneille <3
Mulla tänään 8+5. Aamupahoinvointi ei oo alkanu vieläkään, mutts iltapahoinvointia esiintyi nyt illalla. Etova olo ja vain jugurtti meni alas. Alavatsaa kuplii ja paukkuu. Liekkö kohtu kasvaa. Nyt on taas olo et kyllä sitä raskaana ollaan oikeesti. Oon pelänny tuulimunaa yms. ku ei oo ollu raskausoireita. Ke mulla eka neuvola, sillon tasan 9+0, saa nähä alkaako kuunteleen sydänääniä ku eihän ne välttämättä vielä kuulu...
 
Liitynpä minäkin viimein mukaan tänne!
sushansa / 33 / LA 17.2 / ? / Neljäs

Aikaisemmin kävin jo seuraamassa keskustelua, mutta en saanut aikaiseksi kirjoitettua. Raskaus oli tähän päivään asti aika epävarma useita viikkoja kestäneen vuodon takia ja reilun kaksi viikkoa sitten olleen ultran, jossa ei vielä nähty mitään. Tänään viimein ultrassa nähtiin rv 7+1 vastaava pikkuinen sykkeineen <3

Mielellään olisin face ryhmään tullut mukaan, mutta ilmeisesti ryhmään ei enää oteta? Aiemmin en viitsinyt siihen pyyntöä laittaa kun tilanne oli niin epävarma.
 
  • Tykkää
Reactions: - M U T S I K K A -
Vois varmaan perustaa uuden faceryhmän niille jotka myöhäsemmässä vaiheessa raskautta haluavat liittyä. Kuka sais aikaseks?

Yhdessä jossa olin alusta asti, tehtiin päätös poistaa jäsenet jotka eivät täyttäneet tiettyjä aktiivisuuskriteerejä. Miettikää tarkkaan mitä fb-ryhmissä jaatte, jos teidät päätetään poistaa ette saa julkaisujanne ko. ryhmistä pois. Lisäksi samassa ryhmässä oli joku valeprofiili, voi vain arvailla mikä on jonkun tarkoitusperä tollaseen...

Sikäli nämä keskustelupalstat on hyviä että ovat avoimia kaikille. Niillekin jotka eivät jaksa/halua kirjoitella joka päivä.

Alle kolme viikkoa enää np-ultraan, mihin tää aika oikein menee...
 
Hei! Nyt vasta uskaltauduin mukaan keskusteluihin! Esikoista odotan ja la olisi tammikuun vikapäivä ❤ Ajattelin että tulisin tänne helmikuisten puolelle, kun todennäköisesti vauva saapuu vasta silloin maailmaan. Vertaistuki ja keskustelut samassa tilanteessa olevien kanssa olisi mukavaa onko jo myöhäistä liittyä Facebook ryhmiin mukaan?
 
Facebook ryhmä on valitettavasti suljettu kesäkuun loppuun, ryhmäläisten enemmistön päätöksellä.. toivottavasti kuitenkin halukkaat löytävät itselleen jonkin toisen ryhmän!! Ihanaa jatkoa jokaiselle :love:
 
Onnea uusille plussanneille.

@- M U T S I K K A - Mahtavaa. Mie kanssa esikoista oottava hieman vanhempi tapaus, 37v kohtapuoliin. Meillä ei noin kauaa yritystä, mutta aikaisemmin ei olisi voitu edes yrittää miun mahottoman työtilanteen vuoksi. Viime vuoden lopulla tilanne onneksi muuttui ja nyt raskaana ollaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin. (y) Kyllähän tässä vissiin meillä korkeammat riskit on kun nuoremmilla.

Nii ja tänään 8+2. Oireet lieventyneet, tissit edelleen tosi kipeät. Viime viikkoinen etominen ja oksentelu on jäänyt pois.
 
  • Tykkää
Reactions: - M U T S I K K A -
Heissan kaikille!

Täällä löydetty eilen ultrassa 2 sikiötä ja heidän sykkeensä, tuplia siis odotellaan. perheeseen aiemmin kuuluu 3 lasta joista vanhin on ekalla luokalla. Vilskettä ja vilinää siis meille luvassa <3

Kaksosraskaus eroaa minulla ykkösistä järkyllä väsymyksellä ja palelulla. Voisin nukkua kellon ympäri. Tivottavasti helpottaa pian. Onneksi ei sentään ole pahoinvointia sillä nämäkin oireet riittävät :)

Facebook ryhmän voin itsekkin perustaa jos halukkaita riitää ja siellä turha nipoilu on sitten visusti kielletty xD tai voin liittyä mukaan muiden ryhmiin jos meininki on siellä rentoa :)

Poikien äippä/32/19.2/ neljäs ja viides
 
  • Tykkää
Reactions: - M U T S I K K A -

Yhteistyössä