HELMIÄISET 2007

Heti ekaksi Aadaselenalle :hug: toivottavasti Pepillä kaikki ok. Tiedän miltä tuntuu kun pelkää pikkuisen puolesta, ite kun jouduin jännäämään Aadalla niitä täristelyjä...

Ja Janette-84 :hug: toivottavasti lääke auttaapi Tinoa

Tänään oli Aadan 5kk neuvola: pituus 65cm ja paino 7445g, py 41,8cm että hyvin on kuulemma neiti kasvanut. Täti sanoi ettei ole mitään kiirettä alotella soseitten antoa, mutta sovittiin kumminkin että pikkuhiljaa alotellaan.

Täti kyseli Aadan liikkumisesta ym. ja tuumas että aiotkos joskus ruveta konttaamaan... en siihen sen enempää kiinnittäny huomiota mutta kotona luin neuvolakorttia ja täti oli kirjottanu sinne että ei vielä konttaa... siis toi meni kyllä nyt meikäläiseltä yli hilseen, harvempi kait konttaa vielä 5kk ikäsenä??? No enpä tosta välitä sen enempää...

Nukkumisista ollut puhetta. Meiän neiti ei kanssa tahdo saada nukuttua kuumilla ilmoilla, että kyllä meille sopii vallan mainiosti että välillä on sateista... Ja nyt on nukkumisen suhteen sellanen tahti että neiti rupee yöllä naureskelemaan ja juttelemaan ja nukahtaa yöunille joskus jopa vasta 2 aikaan... mutta onneksi on hyväntuulinen...

Ruskeita silmiä kans jännätään... Aadalla on vaalean rusehtava väri silmissä että oottelen josko siitä vielä tummuisivat... itselläni on ihan tumman ruskeat, vaikka eihän se sitä kato...

Mitähän muuta vielä, on taas tullut niin paljon tekstiä etten muista mitä kaikkea olitte pähkäilleetkään...

Se on :wave:

Neea ja Aada 5kk ja muutama päivä päälle
 
Heippuli taasen!

Meillä 5kk neuvola takanapäin ja hyvin meni. Neiti hurmas neuvolatädin hymyillään. =) Täti kehuikin suloiseksi ja toimeliaaksi tytöksi. Piikki saatiin ja se pisti hiukan :'( .
Netan mitat siis 64,5cm, 6625g ja pipo 42cm. Hyvin kasvaa omalla käyrällään. :heart:

Mutta nyt pitää jo lopettaa ku tuo neiti hermostuu tossa sitterissään.

:wave:

NeJo ja Netta vkoa vaille 5kk
 
Mitäs meille...ei mitään uutta. Erin kääntyilee kovasti ja sit alkaa "nokkimaan" niin että ihan pahalta näyttää. Ite ei kyl tunnu välittävän, mut tuntuu, että nenukkiin sattuis tollanen hakkaaminen. "Nokkiiko" muitten vauvelit? Hedelmäsoseet ei edelleenkään maistu, mut annetaan muita soseita ja puuroja. Lihaa en ole vielä aloittanut. Ens viikolla olis ensimmäinen pitempi reissu tiedossa kun lähetään Kuopioon ajelemaan. Matkaa vajaa 400km. Saas nähä miten menee..Mun vanhemmat ja sisko asuu siellä ja siis itekkin olen siellä asunut 24v aikoinaan. Siskolla on 2 lasta niin pääsee esikoinen hieman leikkimään serkkujen kanssa. Kiva. Odotan innolla reissua. Tänään on aika erikoinen ilta. Poikkeuksetta Erin on alkanu nukkumaan 23 mennessä, nyt valvoo vieläkin ja kiljuu tv-huoneen lattialla. Nukahti jo yhteen väliin, mut heräsi ja puklasi ittensä ihan kokonaan ja tein pikapesun lavuaarissa. Olis itekin kiva päästä jo nukkumaan, mut minkäs teet. Aron on kuumeessa/nuhassa, joten katellaan tarttuuko Erinillekin. Ei ole kiva näin vähän ennen reissua, mut jos pahaksi äityy niin siirretään reissua muutamalla päivällä. Öitä :wave:
 
Heips.. Meiltä on pulauttelut loppuneet kokonaan.. ja tyttö yhtä hymyä.. paitsi silloin ku niska alkaa väsymään ku vatsaltaan ei pääse selälleen.. :D 23.päivä on 5kk neuvola ja sitä odottelen kovasti et mitä sanovat kasvusta ku jo viimeksi oli kasvu hidastunut.. ettei vaa lisää hidastuis.. :/
 
Teemu on nyt 4,5kk ikäinen rintamaidolla elävä kiljukalle. Viime yönä heräsi tunnin välein ähisemään, kylkeä etsimään, piereskelemään. Tutti ei kelvannu vaan rauhoittui aina ku sai tissin suuhun. Varmaan 1,5h oli pisin pätkä mitä nukkui. Tosi kiva. Mistähän johtuu?

Hampaita ei näy. On kuolannut ja laittanut kaiken mahdollisen suuhunsa jo yli kuukauden ajan. Esikoiselle tuli eka hammas 9kk ikäisenä joten en usko että pojalle vielä tulisi.
 
Tulin vaan toivottamaan kaikille helmiäisille mukavaa ja toivottavasti aurinkoista viikonloppua :wave: Paraisille ollaan lähdössä koko viikonlopuksi ja tässä oon miettinyt, että kyllä se matkasänky kohta on hommattava kun tuo poika on jo niin iso, että ei kunnolla vaununkoppaan mahdu :kieh: kyllä se nyt vielä menee, mutta uskoisin, että nukkuis vieraisillakin paremmin kun sängyssä ois tilaa...no nähtäväks jää kuinka menee...

nuhanenille paranemisia :hug:
 
Meillä Viivi kans sen 4,5kk ja on melkein kuukauden päivät nukkunut ilman yösyöttöjä. Nyt on ilmennyt samanlaista ähinää öisin kuin teilläkin... Viime yönkin nukku klo.2 alkaen vieressä, kun muuten oli niin levoton.

Eilen annoin ekaa kertaa kiinteitä, jos se tukevammalla ruualla helpottas. :whistle:
Meillä on nimittäin päivätkin ollut yhtä natinaa ja tyttö ei suostu nukkumaan, kun onnettomia pätkiä.

Kutsu kuuluu!
 
Meillä oli tänään 5kk:n neuvola. Painoa on kertynyt 8090g ja pituutta 68cm. Rokotusta ei pikku-ukkeli edes huomannut. Kaikki ruoka uppoaa, mitä antaa. Aamulla ja illalla syödään puuroa, päivällä purkki kasvissosetta ja purkki hedelmäsosetta. Lihat käskettiin ottamaan mukaan ruokavalioon.
...mutta kutsu käy, joten :wave:
 
Terveiset 5kk neuvolasta =)
Itse asiassa poitsu on jo 5,5kk,mutta kuiteskin.
Mitat pituus 64,4cm paino 7785g ja pipo 45 cm
Piikki hiukan kiukutti ja nyt on jo tunnin vetänyt unia.Hermannikakki uunissa ja pyykit laitettu kuivuun.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :wave:
 
Heissan vaan kaikille :wave: Mukavaa kun pikkuiset on kasvanut noin mukavasti...meillä kans tulee tuo 5 kk neuvola silloin kun Nuutti on jo 5,5 kk... veikkaan, että lähellä 8 kg ollaan ja 70 cm...on niin kova poika syömään :p

Tänne ei mittään sen kummempaa kuin, että ekaa hammasta vissiin tehdään kun tosi kärttysiä ollaan ja hyvä kun ei tunge koko harsoa kerralla suuhun. Sitten jos harso tippuu käsistä niin syödään makuupussia :kieh:

Mulla itellä taas selkä siinä kunnossa, että jalat lähtee alta ja kaikki tää siitä kun kävelin rauhallista tahtii n. 7 kiljaa ja pelasin sen jälkeen krokettia :/

mulla vasta pesukone jurraa tuolla ja tiskit on tiskattu...ukon kans tehdään ruokaa yhessä kun tulee kun tarkkaa suunnitelmaa pöperöstä ei viel oo tehty...sen vaan tiedän, että jauhelihaa ja tomaattia siihen tulee :D

mukavaa alkanutta viikkoa vaan munkin puolesta kaikillle =)
 
Mä niin innolla odotan perjantaina et pääsee viikonlopuksi Kinnulaan.. aah.. pois kaupungin hulinoista muiden passattavaksi maalle.. :D Mä rupean olemaan meinaan aika väsynyt tähän arkeen täällä.. :/ pieni maiseman vaihdos tekee taas hetkeks ihan hyvää...pakko saada hiukan "nollata"

Meidän Viivi nukkunut todella huonosti päivisin.. koko päivän unet on max. 2,5tuntia :/ mut yöt nukutaan todella hyvin.. en tiiä mikä siinä sitte on.. ihan sama onko ulkona vai sisällä, vaunuissa vai sängyssä, sylissä vai sitterissä ni sellaset max. 20min torkut ottaa kerrallaan... :/
23.päivä on 5kk neuvola .. pitää mainita tuosta silloin.. ääh.. :/ rassaa ku toinen ei nuku.. kitisee ja känisee vaan.. :/

Katjuskalle jaksamisia selän kanssa :hug: ei sulla mitään relaksantteja ole? tms?

Sai minkäslainen kakku tuo hermannikakku on? ohjetta?

Joko teillä on maisteltu puuroja? Millä olis hyvä aloittaa? ja onko hyvä juttu laittaa sit puuron sekaan hiukan vaikka marja- tai hedelmäsosetta?

Elina(laskee jo päiviä ja tunteja perjantaihin)ja Viivi-tyttönen :heart:
 
Täällä kirjoitetaan Aten kanssa molemmat yhdessä, eli jos kirj.virheitä, ei oo mun syy :D

ElinaJ: Hermanni-kakku on tietääkseni sellanen, mihin tarvii juuren. Mun äiti sai sen kerran, mut se kyl heitti koko Hermannin viemäriin :LOL:

Atte on keksiny jonkun omituisen tekoyskän, jota se köhisee, ellei pääse syliin. Sylissä kun ei yskitä enää ollenkaan. ;)

Ääh, ei tästä tuu nyt mitään, ku koko ajan pitää pyyhkiä tekstiä.

Palaillaan :wave:

t: Zalmiakki ja Atte, tänään 5kk (sen kunniaks uus kuva profiilissa)
 
pikaseen kans tulin nuutti sylissä vastaamaan elinajohannalle, että on mulla pilleri poikineen täällä, mutta kun nuutti ei kans kauheesti päivisin nuku ja ne lääkkeet väsyttää tai tekee muuten kauheen olon niin ei oikein voi ottaa :/ panacodia ja sirdaludia otin tänään ja ei mitään apuu ollu :|
 
Moikka!

ElinaJohannaRentouttavaa reissua!

Mä olen lähdössä viikonloppuna siskoni luo tyttöjen kans. Poitsu jää isänsä kanssa kotiin. Siskoani en ole nähnyt yli vuoteen, joten innoissani minäkin odotan vierailua!

Viiville tosiaan aloittelin kiinteitä mutta huonosti on maistunut. :x No, jospa se siitä lähtis.

Zalmiakki Onpas Atte niin herrasmiehen näköinen! :)

Viivistä myös profiilissa uusi kuva, ikää 4,5kk!

Huuto kuuluu pihalta, jotan moi!
 
Teemu sai tänään ekan kerran virallisesti perunaa. On tähän mennessä syönyt parit maissinaksut ja eilen annoin peurunastani pienen murun sille suuhun mutta tänään sitte virallisesti oikein sosetta.

Keitin potun, lisäsin pikkupikkulirun rintamaitoa (ei näköjään pumpulle heru) ja sitten keitettyä vettä. Sihtasin siivilän läpi, lisäsin vielä vettä ja tarjosin pari pikkulusikallista. Ilmeet oli aika ookoot, ettei mitään suurta yökötyksen tunnetta tullu. Hyvin maisteli ja mutusteli ja hymy irtosi helposti joka välissä. Tästä on hyvä huomenna jatkaa. Ikää reilu 4,5kk.

Teemu ei vielä käänny massulleen eikä ole varpaitaankaan vielä löytänyt.
 
Heipsan kaikille =)
Elinajohanna:ystävyyskakkun juuri saadaan ja sit sitä ruokitaan ennen paistoo.Hyvää siitä tuli.Joku voi osata linkittää sen juuren teon sulle,mutta mulla ei ole tietoo.Sain sen tosiaan anopilta.Pistin pakkaseen yhden juuren.
Poitsu on tissitakiainen päivin öin,mutta kaippa se tästä.
Ei viihdy nyt tuolla lattialla yksin,joten :wave:
Mukavaa viikko kaikille B)
 
heipsan kaikille :wave: unohin eilen vastailla noista puuroista niin tulin nyt kirjoittelemaan, että Nuutille oon antanut nyt parisen viikkoa niitä vauvapuuroja ja riisipuurolla aloiteltiin ja sitte jotain banaani-päärynäpuuroa oon antanu ja hedelmä- tai marjasosetta oon puuron päälle laittanut. Seuraavaks ajattelin kokeilla ihan normaaleja puuroja, jos vaikka nekin uppois kun tuo poika tuntuu syövän mitä vaan :D
 

Joskus ehtii täälläkin käymään...

Ilana kiipesi perjantaina konttausasentoon, ja siinä huojui sitten pitkään. Ja samaa treeniä on neiti vedellyt siitä lähtien päivittäin. Esim. vaunuissa matkailu ei oikein enää onnistu, koska Ilsku on välittömästi konttausasennossa jopa siellä. :eek:

Tänään huomasimme, ettei meidän neitiä pidättele enää edes turvakaukalon turvavyöt. Hän pääsee kääntymään mahalleen sitterissä, turvakaukalossa, ostoskärrien vauvaistuimissa...

Ruokakokeiluja menossa: bataatti, kukkakaali ja ruusunmarja vanhoja tuttuja, nyt uusina maissisose, maissipuuro ja parsakaali. Ripuli loppui kuin seinään, kun lopetettiin se mustikka. Samalla posketkin lakkasivat lehahtelemasta. Seuraavaksi ajattelin testata kesäkurpitsaa ja jos sitten vaikka poroa.

Ilana siis kääntyilee, hyörii, pyörii, syö varpaitaan, tohottaa, duunailee, puuhailee, hihkuu, kirkuu, nauraa, kääntyilee, vääntyilee ja pärisyttelee.

Niin suloinen, niin suloinen! :heart:


Aadaselenalle :hug: ja sen verran tiedän, että jos on liian nopeasta kallonluutumisesta kyse, niin se on kyllä kirurgisesti hoidettavissa.
 
Hei!!!

Tuntuu ettei taas aika mihinkään meinaa riittää... :/

Joonaksella oli toi 5kk neuvola 11.7 ja nythän se tulee 20.pvä vasta sen 5kk.
Painoa oli 8590g
Pituutta 68.6cm
Pipo 43,5cm

Nyt ollaan pikkasen maisteltu päärynää... Ma:na annoin pikkasen perunaa, muttei Joonas oikein siitä piitannut. Pörräs vaan kaikki pihalle.

Meillä on varmaan jo viikon ajan herätty joka ikinen yö tasan tarkkaan 2h välein koko yö... Et nyt ajattelin tota tujumpaa ruokaa alkaa antamaan.

Hampaita ei oo vieläkään tullut, aika sitkees tuntuu olevan.

Mutta nyt saunomaan... :)

Avokki lähti Esikon kans käymään kotipizzas... :p

Mammuli ja Joonas ihan kohta 5kk

 
Atella on nyt tosi hauska tapa, se imaisee alahuulensa sisään ja koko suu on vaan yks viiva. Kun se tälleen hymyilee, niin on tosi hauskan näköinen. On myös nyt ruvennu tarkkailemaan kauheasti, koko ajan pää pyörii siihen suuntaan, missä liikettä näkyy.

Ilana, onpas teillä vilkas neiti :D Mitenhän siinä turvakaukalossakin onnistuu kääntymään.

Mun tekis mieli laittaa Aten sänkyyn yöks kamera, niin näkis, miten se siellä pyörii ja hyörii, kun on aina ihan poikittain ja väärinpäin, kun menee katsomaan.

Oon nyt ruvennu miettii kiinteiden alotusta, vaikka ei oo vielä 6kk ikäinen. Jos sillä itkuisuus vähenis.

Nyt kiukutellaan sitterissä, joten se on :wave:
 
:wave:

Tulimme tänään sunnuntaina alkaneelta reissulta.Kaverini luona olimme lasten kanssa ja reissu meni erittäin hyvin! :) Lukuunottamatta minun ja kaverini lasten tempperamenttisia "kohtauksia" puistoissa ja kaupungilla!!Mut nehän kuuluu asiaan :D

Perjantaina edessä 5kk neuvola ja sit lauantaina onkin viisikuispippalot =)
tyttö on ehkä hiukan rauhoittunut mutta sylissä edelleen viettää suurimman osan aikaansa.Päivällä ei nuku juurikaan muuta kuin ne vakiot 15-30min. tirsat.Yösyöntikin on rauhoittunut ettei tarvi sentäs tunnin välein syödä enää:xmas: MUTTA nuo hampaat...niitä on alhaalla kaksi ja niillä on jo kahdesti mua puraistu syötön yhteydessä......hirvitttää nyt joka krt et napaakohan kiinni.. :(

Neidillä näyttää olevan kiire touhuamaan ja ei ole selällään lattialla hetkeäkään.Tänään sitten päätti että riittää paikoillaan katselu ja lähti ryömimään :D Heti oli tavoittanut lattialla lojuvan muovisen leikkielukan ja satutti itseään sillä eli nyt alkaa taas se lattioiden tarkistus ja höpötys isoimmille että veisivät huoneeseen leikkunsa.. :saint:

Jadelia vaihtaa kovasti lelua kädestä toiseen ja varpaatkin alkaneet kiinnostaa :D vaipanvaihto alkaa olemaan sirkustemppujen tasolla kun neiti punkeraa itsensä aina vaipalta pois.Saa ihan tosissaan olla vaipanvaihdossa :)

huomenna aloitan antamaan liharuokaa.Tähän mennessä ruokailu on ollut:aamupuuro+hedelmäpilttiä....päivällä kasvispiltti...illalla taas puuro piltillä.välissä on saattanut myö hedelmäpilttiä syödä päivällä.Kova tyttö syömään ja kaikki kelpaa.
Porkkana aiheutti kovasti pukluja ja aprikoosista ilmeisesti myös tuli oireita.

Onko muilla pukeminen tuskaa?!?! |O
Vauva ei tykkää pukemisesta,varsinkin kun väsynyt on niin huuto on aivan kauheaa.samoten se rimpuilu vastaan. :headwall: :D
Neidillä on myös atooppinen iho ja rasvaus oli aluksi yhtä kiljumista.Nyt se jo onnistuu hyvin kun ottaa siihen mukaan lauluja ja leikkejä!!

Oli tarkoitus saada uusi kuvakin pikku nököhampaasta profiiliin mut ei saanut aikaiseksi sitä...

AADASELENALLE suuren suuri hali huolen keskelle :hug: toivottavasti Pepillä on kaikki ok!!!!!!

Nyt tämä täti suuntaa muille maille!!! :wave:

Hyvät loppuviikon jatkot!!
 
Minttukissa: vaipanvaihto on täälläkin tosi hankalaa, Atte on koko ajan kyljellään ja potkii jaloillaa. Välillä myös itse saa otteen vaipan tarranauhasta ja kiskoo siitä :LOL: Pukemista ei sinänsä vastusta, paitsi joskus käsien tunkemista hihoihin ja tietty sillon hermostuu, jos pää jää liian pitkäks aikaa jumiin paidan sisään.

Mutta nyt meen paikkailemaan mökkikamppeita, hyvää viikonloppua :wave:
 
Hyvää viikonloppua täältä meiltäkin kaikille :wave: oon ollut tänään niin tosi väsy kuin olla ja voi ja mittään järkevää syytä ei ees mokomalle väsymykselle ole...välillä jo höperyksissään ajattee että pillerit on pettänyt kun ihme flunssainen olo, pikku lämpöä, väsymystä, pärinää ja ukon halista itkut :whistle: jottain häikkää hormoneissa ainakin jos ei muuta :kieh:

meillä kans tuo vaipan vaihto aika akrobaattista välillä :D

mutta mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Huomenta kaikille :wave:
Menkathan ne sieltä näköjään on vaan alkamassa taas :kieh: on näköjään kierto vakiinnuttanut itsensä 25 kiertopäivään...ennen sentään oli kierto edes 30 :headwall:

aamupuuro just syötiin,mutta en tiedä minne laittais nuutin istumaan syönnin ajaksi kun sitterissä noustaan istumaan ja taas syöttötuolissa nuokutaan :kieh:
liha ainakin maistuu nuutille hyvin ja tänään vois koettaa vaikka kanaa.

mukavaa päivää kaikille :wave:
 

Yhteistyössä